abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33527242
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dat denk ik wel hoor!
Ik heb voor die ene gekozen waar ook een waterbakje bij zit (ook het ververste water) ipv alleen de bol zodat als een kat die bol niet ziet zitten die iig ook nog uit dat bakje kan drinken.
Nog steeds blij ermee (je katten ook?)? Ik overweeg om ook zo een ding te kopen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:06:50 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33762406
Je mag die van mij van me overnemen!

Op zich was het wel een leuk ding maar ik vond dat het water toch vrij snel vies en slijmerig werd en dan drinken mijn katten er niet meer uit en ik was toch niet van plan dat ding elke dag uit elkaar te halen.
Plus dat ik op het huidige voer en drink plekje geen stroom heb.
HIj staat dus op zolder niks te doen.

En de poezebeesten drinken gewoon weer uit een bakje.
pi_33776565
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich was het wel een leuk ding maar ik vond dat het water toch vrij snel vies en slijmerig werd en dan drinken mijn katten er niet meer uit en ik was toch niet van plan dat ding elke dag uit elkaar te halen.
Les 1: Verkooptechnieken
pi_33776886
Mwah, ik heb hem ook en ik maak hem maar eens in de 3/4 dagen een beetje schoon (lees; ik haal een afwasborstel over dat grondplaatje) en iedere week schroef ik hem helemaal uit elkaar (15 minuten werk). Bevalt mij toch beter dan een paar keer per dag water verversen voor 4 katten wat ik eerst deed. Ze hingen hier altijd met hun kraag in de drinkbakjes dus die zaten altijd meteen vol haren en dergelijke, en dan wilden ze het water niet meer.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:03:01 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33777276
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:43 schreef Piles het volgende:
Les 1: Verkooptechnieken
Zie de reactie hierboven en nog veel verder bovenin het topic.
Het lijkt erop dat ik een van de weinigen ben die dat als een probleem ervaren...
Ik maak liever 1 keer per dag hun gewone waterbak even schoon en vers water erin.
pi_33777879
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Je mag die van mij van me overnemen!

Plus dat ik op het huidige voer en drink plekje geen stroom heb.
HIj staat dus op zolder niks te doen.

En de poezebeesten drinken gewoon weer uit een bakje.
Ik maak ook elke dag de waterbak schoon, dat geslijm vind ik ook maar nix. En toch nog drinkt me ene poes uit de doucheput en uit de afwasbak (waar dus kraanwater in zit in 1 van de bekers of zo) of uit de kraan zelf. De andere poes boeit het weinig of er slijm in bak zit of niet, die likt de hele bak toch wel leeg.

Dus nu ik het zo lees van je, dat het teveel werk (nou ja) om dat ding uit mekaar te halen en te schoonmaken, plus dat er een stopcontact in de buurt moet zijn laat ik het plan maar varen.

Misschien ooit in een ander huis of zo. Eerst zou ik zo een fontein van dichtbij willen zien. (dus ook hoe het uit mekaar moet)

EDIT: Dit spreekt mij veel meer aan, een soort van knijneflesje:
Kat gooit water uit zijn bakje

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2006 20:35:15 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:30:17 #107
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_33800109
Wij zijn hier ook dik tevreden over ons kattenfonteintje.
Onze katten (katers) drinken veel meer als voorheen en zoals andere mensen al aangaven hoef je er niet elke dag naar om te kijken.
Ik maak ongeveer 2 keer in de week hem even schoon (wanneer het water simpelweg op is )

Het is hier een groot succes!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zondag 8 januari 2006 @ 10:54:06 #108
55900 GM
vind ik dan toch
pi_33825515
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Op petplanet.co.uk staat ie voor £ 29,99. Het water komt er vanboven uit, en loopt dan over de bol naar beneden.
Deze hebben wij ook. Mevrouw en meneer vonden hem de eerste paar seconden eng, maar nu is water vanaf de bol likken veel lekkerder dan uit de wc-pot drinken
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 8 januari 2006 @ 11:56:46 #109
127004 maril
Smeetsfan
pi_33826731
Mijn Lazerusje is gek op stromend water , voor hem zou ik het kunnen overwegen te kopen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 22 januari 2006 @ 14:35:52 #110
8428 Racemol
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_34343434
Ik wil ook wel zo'n Catit fonteintje. Iemand een idee waar deze in de aanbieding is?
Wat een onzin, een signature..
pi_34347413
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:35 schreef Racemol het volgende:
Ik wil ook wel zo'n Catit fonteintje. Iemand een idee waar deze in de aanbieding is?
Morgen gaat de Discusfolder in, misschien staat ie daar wel in. Vanaf morgen kun je die bekijken op Discus.nl
pi_34404420
Heeft elke discus winkel deze?
Dan ga ik vanmiddag even kijken.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:24:00 #113
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34577470
Ik heb mijn kattenfontein in de dierenwinkel besteld (pet's place) Hij kost gewoon 39,95, maar doordat ik er werk heb ik 10 % korting

Ik heb wel al een probleem ontdekt met de fontein. Ze duwen met hun voorpoten door het gaatje waar het water naar de filter toeloopt. Als ze de poot erin duwen kunnen ze de filter aanraken en met de nagels kapottrekken. Heb ik elke keer de koolstofsteentjes die in de filter zitten in het water liggen. Vooralsnog dacht ik dat ik weer een miskoop had gedaan, MAAR ik heb gisteren een oplossing bedacht.

Ik heb van gaas (hele fijne structuur) een rechthoek uitgeknipt en dit voor de filter geplaatst in de uitsparing. NU moeten ze eerst door het gaas heen voordat ze aan de fiter kunnen komen. Het zit tevens stevig vast omdat wanneer je de bol erop plaatst het stevig vastgeklemd wordt.

Dus er is nog hoop. Verder ben ik erg tevreden met het stromend water en ze drinken er goed van. Alleen wil ik nog opmerken dat ze de kabel anders hadden moeten bevestigen. Bij mij trekken ze de kabel onder de uitsparing door (die voor de kabel is gemaakt)
pi_34578323
Hoe komen ze erop ! Jouw katten zijn wel erg inventief De mijne zijn er nog niet opgekomen om in het binnenste van dat apparaat te gaan peuren. (ze moeten dan toch met hun pootjes onderwater ?)
  zondag 29 januari 2006 @ 14:04:37 #115
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34579048
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hoe komen ze erop ! Jouw katten zijn wel erg inventief De mijne zijn er nog niet opgekomen om in het binnenste van dat apparaat te gaan peuren. (ze moeten dan toch met hun pootjes onderwater ?)
ja idd ze moeten dan met de poot onder water. Ik weet ook niet wat voor een katten ik heb, maar ze zijn al vanaf 8 weken zo inventief. Ze zijn nu rond de elf maanden en ze zijn wat rustiger geworden, maar halen nog genoeg kattenkwaad uit Ben maar blij dat ze het niet doen, want het kost je alleen maar filters.
pi_34606304
Bij ons is het drinkbakje soms bijna leeg terwijl er in de bol zelf nog genoeg water zit. Het lijkt dan alsof de bol gewoon niet 'leegloopt'.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Of misschien een oplossing weten?
pi_34607189
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zie de reactie hierboven en nog veel verder bovenin het topic.
Het lijkt erop dat ik een van de weinigen ben die dat als een probleem ervaren...
Ik maak liever 1 keer per dag hun gewone waterbak even schoon en vers water erin.
Heb je een foto van de jouwe?
Met of zonder mat eronder?

ik heb wel interesse hierin namelijk.
  maandag 30 januari 2006 @ 18:52:34 #118
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34621013
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:21 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons is het drinkbakje soms bijna leeg terwijl er in de bol zelf nog genoeg water zit. Het lijkt dan alsof de bol gewoon niet 'leegloopt'.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Of misschien een oplossing weten?
en de bol staat er goed op? vreemd heb er nog geen last van gehad
pi_34623148
Ja, de bol staat er goed op. Soms loopt er wel wat water uit als je de bol even optilt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu moeten we elke dag het waterbakje bijvullen anders komt die helemaal droog te staan...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:16:32 #120
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_34646786
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:46 schreef Stiemie het volgende:
Ja, de bol staat er goed op. Soms loopt er wel wat water uit als je de bol even optilt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu moeten we elke dag het waterbakje bijvullen anders komt die helemaal droog te staan...
misschien heeft het pompje niet genoeg kracht om het water rond te pompen. Als je de fontein een tijdje niet hebt geschoongemaakt en de filters niet tijdig vervangt kan het pompje verstopt raken.

als je de bol idd optilt dan komt er lucht bij dat gat waar je de bol vult. En dan loopt er inderdaad wtaer in het bakje. Heb je de veer goed dichtgedraaid? poeh ik zou het anders ook even nit weten
pi_34950664
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:46 schreef Stiemie het volgende:
Misschien het pompje zelf even een keertje schoonmaken. Er kunnen haren in zitten. (Dit had ik laatst zelf ook.... )

Ze zijn trouwens nu in de aanbieding bij Faunaland....
Hoe lang nog weet ik niet......
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_34957533
Helaas het gebeurt ook als we het pompje helemaal hebben opengemaakt en schoongemaakt... Binnenkort maken we 'm nog een keer heel uitgebreid schoon en als ie dan nog niet goed werkt gaan we er maar even mee terug naar Faunaland. Er zit toch 2 jaar garantie op?
pi_34959957
Dat durf ik zo niet te zeggen. Maar ik neem aan dat je er wel garantie op hebt, aangezien het niet goedkoop is.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:04:57 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34961558
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:01 schreef ymme het volgende:
Heb je een foto van de jouwe?
Met of zonder mat eronder?

ik heb wel interesse hierin namelijk.
Sorry, ik zie dit nu pas.
Ik heb ook de mat eronder.
Ik zal van de week even een foto maken als je nog interesse hebt.
pi_34961744
heb even gekeken en er zit inderdaad 2 jaar garantie op
pi_34962156
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 09:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry, ik zie dit nu pas.
Ik heb ook de mat eronder.
Ik zal van de week even een foto maken als je nog interesse hebt.
Ja ik het nog steeds heel veel interesse
Wat wil je ervoor hebben...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:00:38 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34962553
15 Euro?
pi_34962574
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
15 Euro?
Inclusief of exclusief verzendkosten.
Hoe lang is hij in gebruik geweest? En zitten alle benodigheden er nog bij..
Zo ja, dan is 15 euro een aannemelijk bod.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:00:41 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34973191
In principe zit alles er nog bij, mss nog ergens 1 filter erbij ook. Hij is 2 1/2 maand gebruikt. Ik zie hierboven dat hij er 15 sept. was en we zijn 29 Oktober verhuisd en toen hebben we hem niet meer gebruikt.

Ik moet even kijken hoor wat de verzendkosten zullen zijn. Eerst moet ik hem nog ergens van zolder uitspitten.
pi_35026464
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
In principe zit alles er nog bij, mss nog ergens 1 filter erbij ook. Hij is 2 1/2 maand gebruikt. Ik zie hierboven dat hij er 15 sept. was en we zijn 29 Oktober verhuisd en toen hebben we hem niet meer gebruikt.

Ik moet even kijken hoor wat de verzendkosten zullen zijn. Eerst moet ik hem nog ergens van zolder uitspitten.
Doe maar. Ik neem het voor 15 euro van je over?
Kun je in elke dierenzaak van die filters kopen?
pi_35038984
quote:
Op maandag 13 februari 2006 08:28 schreef ymme het volgende:

[..]

Doe maar. Ik neem het voor 15 euro van je over?
Kun je in elke dierenzaak van die filters kopen?
Ik zie er toch vanaf..
Sorry.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:15:30 #132
137118 Cherishe77
sweet cherry of mine
pi_39167445
Ik heb er vandaag eentje gekocht en alhoewel het water eerst niet helemaal over de bol liep heb ik hem gewoon scheef gehouden en gedraaid tot ie dat wel deed...en toen voorzichtig neergezet...gaat nu prima....katje is er heel blij mee en zit inderdaad ook met haar poot richting filter.Tja ook een erg inventief ding ( kat en fonteintje Hij was in de aanbieding bij de boer diervoeders voor 29,95 maar kat viers vandaag haar eerste verjaardag

Iemand ervaring met die mat???
Graag jullie mening want ik vond 15 euro wel duur
Nasty as a nail, sweet as a cherry
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:05:25 #133
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39175013
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:15 schreef Cherishe77 het volgende:
Ik heb er vandaag eentje gekocht en alhoewel het water eerst niet helemaal over de bol liep heb ik hem gewoon scheef gehouden en gedraaid tot ie dat wel deed...en toen voorzichtig neergezet...gaat nu prima....katje is er heel blij mee en zit inderdaad ook met haar poot richting filter.Tja ook een erg inventief ding ( kat en fonteintje Hij was in de aanbieding bij de boer diervoeders voor 29,95 maar kat viers vandaag haar eerste verjaardag

Iemand ervaring met die mat???
Graag jullie mening want ik vond 15 euro wel duur
Ik heb alleen ervaring met het fontein op zich.
Mijn katten weten ook altijd wel wat te versieren met de fontein.
Soms weten ze zelf de filter er onderuit te pielen
Hoe ze het doen mag joost weten, maar dat moeten ze haast samen doen
En het is dan een heerlijk zooitje
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:52:03 #134
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_39186030
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:05 schreef MrWes het volgende:

[..]

Ik heb alleen ervaring met het fontein op zich.
Mijn katten weten ook altijd wel wat te versieren met de fontein.
Soms weten ze zelf de filter er onderuit te pielen
Hoe ze het doen mag joost weten, maar dat moeten ze haast samen doen
En het is dan een heerlijk zooitje
Die oplossing voor de filter, dus een gaasje ervoor doen in die uitsparing werkt hier prima!!!

Wij hebben in plaats van die mat ene dienblad eronder staan. Wel zo goedkoop en het ziet prima uit. we hebben deze bij de IKEA gekocht en is precies de kleur van het onderstel, dus ondoorzichtig..
pi_39186102
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:26 schreef darkskedar het volgende:
je hebt je geld aan iets onzinnigs uitgegeven.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:17:21 #136
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39186842
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:54 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Voor veel mensen is dit een uitkomst.
Je katten hebben altijd voldoende te drinken en als je het goed schoonhoud is het kwa hygiene prima.
Als je verder niets hebt toe te voegen hoef je ook niet reageren he
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:47:49 #137
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_39187792
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:11 schreef tonja het volgende:

Het voederbakje dat je aan het drinkbakje kan bevestigen vind ik echt een slecht idee. Je kan het maar beter een beetje uit de buurt van het ding zetten, dan wordt het water veel minder snel bevuild door het morsen.
Die gebruik ik inderdaad ook niet, een los bakje ernaast vind ik handiger.
Mijn katje is erg blij met haar fontein, en ze laat daardoor ook de kranen weer met rust Vandaag heb ik nieuwe filters gekocht want dat ding werd toch wel snel vies.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  zondag 25 juni 2006 @ 14:11:37 #138
137118 Cherishe77
sweet cherry of mine
pi_39205826
Ik ga van de week toch even naar Ikea dus bedankt voor de tip.Ik vind de mat ook wel erg groot op een plaatje op internet.De fontei is een uitkomst voor mensen met katten die slecht drinken Barcelona ( zoals de mijne) Nu drinkt ze prima en als je eenmaal katten met nierziekte hebt gehad doe je alles om dat te vermijden.Mijn kat en ik zijn er dus wel blij mee....onzinig vind ik meer je opmerking dan mijn aankoop
De gaastip ga ik ook uitproberen bedankt!!!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:57:06 #139
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_39322153
Heeft iemand nog toevallif zo een fonteintje liggen? Brighteyes misschien nog? Ik heb er wel intresse in!
pi_39322188
hmm ik moet de mijne hoognodig een keer uitsoppen
die ligt op de veranda nu
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39322233
Haha sorry, ik had echt een idee van een fontein die katten de lucht in spoot ofzo
pi_39322423
Hij staat bij de Discus-dierenwinkels weer in de folder voor ¤ 22,50
Zie: http://www.discus.nl/discus/folders.asp?ai=3
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:16:20 #143
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_39322745
Ik heb hem al een hele tijd. Nooit bij stilgestaan. Gewoon vullen als ie leeg is en gaan. En drinken als gekken. Toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel eens leuk was om het schoon te maken. Aldus helemaal uit elkaar gehaald, afgewassen, nieuw filter erin en gaan. Nou staat ie practig te blinken, maar ook te stinken. Het is echt een putlucht. Ik hem hem sindsdien al tig keer afgewassen, dag met chloor gedraait, dag met cilic bang gedraaid. Wordt alleen maar schoner en schoner, maar nog steeds stinken.

Er wordt gewoon als vanouds uit gedronken, maar ik het er zelf last van. Ideeen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:27:42 #144
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_39323159
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:16 schreef stigchel het volgende:
Ik heb hem al een hele tijd. Nooit bij stilgestaan. Gewoon vullen als ie leeg is en gaan. En drinken als gekken. Toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel eens leuk was om het schoon te maken. Aldus helemaal uit elkaar gehaald, afgewassen, nieuw filter erin en gaan. Nou staat ie practig te blinken, maar ook te stinken. Het is echt een putlucht. Ik hem hem sindsdien al tig keer afgewassen, dag met chloor gedraait, dag met cilic bang gedraaid. Wordt alleen maar schoner en schoner, maar nog steeds stinken.

Er wordt gewoon als vanouds uit gedronken, maar ik het er zelf last van. Ideeen?
Veel vaker schoonmaken
Er komt toch vrij snel kalkaanslag op.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_39323167
Hmm mja.. fris luchtje meewassen?

Of met citroen...
Daarna alleen ngo wel even met een ander luchtje meewassen anders lusten ze het niet meer

Poesjes zijn anti-citroen

Maareh.. wat dacht u van soda?
ook dan HEEL GOED naspoelen...
maar dat laat iig geen geurtjes achter
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:36:25 #146
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_39323475
Kalk stinkt dat weer niet he. En er zit echt geen molecuul kalk op. Ik haal hem iedere bijvul helemaal uit elkaar. Misschien dat er een in piest, alhoewel dat heel anders ruikt. Hmmm. Briljante tip trouwens om een gaasje voor het filter te zetten. Dank hier voor, bij mij halen ze het gelijk uit elkaar en liggen er in no time steentjes in het reservoir. op zich niet erg, maar toch.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:57:10 #147
137118 Cherishe77
sweet cherry of mine
pi_39332936
Het fonteintje alleen is voor mensen die in de buurt van Naarden wonen in de aanbieding bij de boer diervoeders voor 19,95.De grote uitvoering met drinkbankje en extra etensbak is daar 29,95
  zondag 29 oktober 2006 @ 10:04:43 #148
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_43029043
We hebben de bol nu een jaartje staan en we maken hem elke week even schoon (met warm water, soms met afwasmiddel). Nu begint er echter best wat kalk in de witte onderbak te zitten. Ik heb de bak al een nachtje in water met wat schoonmaakazijn laten staan, maar dat heeft niet echt veel geholpen.

Hoe maken jullie de bol en toebehoren goed kalkvrij zonder allerlei chemische middeltjes te gebruiken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 29-10-2006 10:26:19 ]
pi_43030791
Ik heb 'm weggegooid....
Want hij wordt best snel vies en ze drinken alsnog liever uit de lopende kraan.
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:51:23 #150
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43034504
Wij hebben 'm buiten staan en bij ons is 't een grote, groene algenfontein geworden...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')