abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 13:20:49 #1
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30351849
Hoi iedereen,

Ik ben net naar de dokter toe gegaan voor chronisch slaap problemen - ik kan moelijk in slaap vallen, en ik als ik in slaap ben gevallen blijf ik moeilijk in slaap. En, dit gebeurd al zeker 4 jaar.

Ik drink geen koffie, heel weining thee, vrijwel geen cola; ik eet ook bijnal geen chocola meer. Verder doe ik veel om mijn energie kwijt te raken tijdens de dag, en toch lukt het mij niet om in slaap te vallen.

Om mijn ritme terug te zetten ben ik Temazepam 20mg voorgeschreven. Maar, ik weet nog niet of ik het zal nemen.

Wat zijn jullie ervaringen ermee? (ik ben net aan mijn studie weer begonnen, dus ik heb er niet zoveel zin in om met de bijwerkingen te moeten vechten).

Dankje
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_30352009
Ik heb geen ervaring met dat soort shit , maar ik ben een tegenstander van dat soort spul

[ Bericht 50% gewijzigd door DarkElf op 07-09-2005 13:29:44 (doe eens normaal zeg) ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:28:14 #3
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30352053
Haha, wat grappig. Rot op met je opmerking. Denk je dat ik het leuk vindt?

Ik ben er ook tegen. Maar, ik wil er alles aan doen om een keer fatsoenlijk te kunnen slapen.

NB. het is een dosis van een weekje... blijkbaar word je pas verslaafd na +1 maand.
(To make me sick)....
pi_30352192
misschien hoopt je arts dat je na een week hiermee slapen gewoon een keer vanzelf goed slaapt...

lang gebruik is idd absoluut geen aanrader zoals bekend is maar zo een weekje is echt geen probleem.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30352244
Val je wel goed in slaap na het gebruik van bijvoorbeeld softdrugs? Vroeg het me af, geen aanrader ofzo
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_30352249
Ik heb dezelfde problemen.. Ik drink af en toe een heel sterk biertje waardoor ik erg slaperig wordt, en heel af en toe (als ik de volgende dag echt vroeg op moet en ver moet reizen) neem ik een Temazepam. Het werkt wel, maar je moet ze niet elke dag gebruiken.. Ik zou ze aan de kant leggen voor noodgevallen of iig maar 1 keer nemen om een keer bij te slapen en dan weer een paar dagen zonder proberen..
  woensdag 7 september 2005 @ 13:36:30 #7
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30352324
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Val je wel goed in slaap na het gebruik van bijvoorbeeld softdrugs? Vroeg het me af, geen aanrader ofzo
Ik gebruik geen soft drugs . Dus, of het werkt, dat weet ik niet.

En, alcohol maakt mij helemaal niet slaaperig.

Dank jullie wel voor jullie informatie tot nu toe . Ik denk dat ik toch zo naar de apotheek ga om ze te halen.
(To make me sick)....
pi_30352366
Nou, als ik een jointje rook val ik altijd in slaap als een blok. Niet dat ik chronische slaapproblemen heb alleen, maar daarom dacht ik eraan.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_30352558
Note dat als je knetterstoned naar bed gaat je niet echt uitrust en vrijwel net zo verrot wakker word als dat je ging slapen...

En het enige wat ik van temazepam weet is dat ze het in Trainspotting gebruiken als ze niet aan heroine kunnen komen...
  woensdag 7 september 2005 @ 13:49:21 #10
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_30352702
Misschien had je je dokter beter om Oxazepam kunnn vragen.
Dat is een rustgever die ook nog wel wil helpen bij het inslaap komen , maar wel een stuk lichter is dan Tenazepam.....

En anders heeft het Kruidvat hun huismerk natuurlijke slaappillen...misschien is dat wat....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  woensdag 7 september 2005 @ 13:49:45 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30352713
Zou 't alleen incidenteel gebruiken - ze zijn idd nogal verslavend. Verder schijnt de slaap niet zo verkwikkend te zijn (vergelijkbaar met slapen na alcohol), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:51:28 #12
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30352752
Temazepam helpt best oke om in slaap te vallen en je ritme terug te krijgen. 1 weekje levert je echt geen verslaving op. Ik zou het wel de eerste dagen structureel innemen, zoals gezegd om je ritme terug te krijgen. Daarna kijken wanneer je het zelf echt nodig hebt. Zo werkte het bij mij iig, en binnen twee weken nam ik niks meer (had ze in beginsel wel om een andere ritme-verstoring nodig, maar het spul blijft hetzelfde werken) succes!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 7 september 2005 @ 13:54:24 #13
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30352831
Plonky,

Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, ook het probleem gehad dat ik niet goed kon slapen. Dat kwam omdat ik tijdens mijn depressie veel lag te malen s'nachts. Daarvoor heb ik in die tijd ook tamezepam 20 mg moeten slikken van mijn psychiater. Maar ik ondervond al snel de nadelen van deze medicijnen: nogal veel bijwerkingen en bovendien verslavend bij regelmatig gebruik.
Sinds 4 maanden ben ik overgestapt op seroquel 12.5 mg, in het begin werd ik er een beetje suf van, maar nu slaan ze erg goed aan en slaap ik als een roos
The world is a jungle, I'm your ambush
Push it hard to survive.........
  woensdag 7 september 2005 @ 13:56:40 #14
22578 lotje11
pi_30352878
Een anti-psychoticum als slaapmiddel? Ik zou kort de temazepam nemen, dat is er tenminste voor bedoeld....
pi_30353283
Ik heb zelf altijd een slaapprobleem in de zomer, en als het dan echt heel erg is neem ik thee met valleriaan erin (Goede nachtrust van zonnatura) hiervan kan je ook slaperig worden, alleen als je het lang gebruikt heb je meer nodig.. je kan het altijd proberen als je slaappillen eng vind.. en aangezien je al 4 jaar hier last van hebt ben ik bang dat het niet werkt..
  woensdag 7 september 2005 @ 14:20:11 #16
86921 DOGMAN
little teenage whore
pi_30353426
melatonine 2h voor het slapen gaan
bloemen, daar hou ik van!
  woensdag 7 september 2005 @ 14:21:43 #17
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30353461
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:56 schreef lotje11 het volgende:
Een anti-psychoticum als slaapmiddel? Ik zou kort de temazepam nemen, dat is er tenminste voor bedoeld....
In lichte dosering kan het ook als inslaper fungeren.....
pi_30353666
Ik heb een slaapstoornis en slik daarvoor Loramet (lormetazepam, familie van het medicijn dat jou is voorgeschreven). Ik slik het alleen als slapen meerdere nachten achter elkaar écht niet gaat en maximaal 3 keer in de week. Dit om afhankelijkheid te voorkomen.
Verder maak ik gebruik van praktische slaaptips (op tijd in en uit bed, geen caffeïne voor het slapen gaan, iets ontspannends doen voor het naar bed gaan, even uit bed gaan als het slapen niet lukt etc etc).

Ik ben erg blij dat ik af en toe wél eens een keer goed kan slapen, ik heb dat echt nodig om goed te kunnen functioneren. En dat lukt op deze manier.

Sterkte!
#geen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:30:57 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_30353745
Prima spul hoor. Het werkt naar mijn idee niet verslavend oid. Het brengt je gewoon in slaap wanneer jij daar behoefte aan hebt. Je slaapt er alleen best wel diep van. Maar ik zie eigenlijk geen reden om het niet te nemen...

Mijn ervaring was dat je een half uurtje nadat je hem had ingenomen echt helemaal slap werd en meteen in slaap viel. Het werkte heel rap. Daar moet je ook rekening mee houden...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_30353794
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:54 schreef Cota het volgende:
Plonky,

Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, ook het probleem gehad dat ik niet goed kon slapen. Dat kwam omdat ik tijdens mijn depressie veel lag te malen s'nachts. Daarvoor heb ik in die tijd ook tamezepam 20 mg moeten slikken van mijn psychiater. Maar ik ondervond al snel de nadelen van deze medicijnen: nogal veel bijwerkingen en bovendien verslavend bij regelmatig gebruik.
Sinds 4 maanden ben ik overgestapt op seroquel 12.5 mg, in het begin werd ik er een beetje suf van, maar nu slaan ze erg goed aan en slaap ik als een roos
Ik heb ook ooit een tijd Seroquel geslikt en je slaapt er geweldig lekker op!!! Beter als op een slaapmiddel nog.
#geen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:34:12 #21
22578 lotje11
pi_30353842
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef Cota het volgende:

[..]

In lichte dosering kan het ook als inslaper fungeren.....
Ja, misschien wel, al dacht ik dat dat alleen in het begin werkte omdat het officeel een bijwerking is, oke, maar het is geen eerste keus middel.
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 september 2005 @ 14:38:12 #22
22592 crew  Ole
pi_30353960
Mijn arts raadde me aan een tijdstip met mezelf af te spreken: als ik op dat tijdstip nog niet slaap neem ik een pilletje. (ik heb trouwens alprazolam, is dacht ik ook minder sterk).

Alleen die afpraak met mezelf geeft soms alweer genoeg rust en dan heb ik niet eens een pilletje nodig. En anders: daar zijn ze voor. Ik ben ook nooit zo voor pillen geweest, maar niet of slecht slapen is voor mij ook een ramp.

succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 7 september 2005 @ 14:39:01 #23
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30353988
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:34 schreef lotje11 het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al dacht ik dat dat alleen in het begin werkte omdat het officeel een bijwerking is, oke, maar het is geen eerste keus middel.
Ja, maar het helpt mij nu wel en volgens de psychiater kan het geen kwaad verder
  woensdag 7 september 2005 @ 14:41:58 #24
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_30354074
Ik vind het kutspul en ging er zelfs slechter door slapen en sowieso niet beter.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 7 september 2005 @ 18:45:56 #25
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30361346
Heel veel dank iedereen voor jullie antwoorden. Het is erg behulpzaam!

Ik ben de tabletten net gaan halen, en ik ben ze van plan morgen te nemen (vanavond ga ik drinken, en dat past niet bij elkaar!).
(To make me sick)....
pi_30361536
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:49 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Dat is een rustgever die ook nog wel wil helpen bij het inslaap komen , maar wel een stuk lichter is dan Tenazepam.....

En anders heeft het Kruidvat hun huismerk natuurlijke slaappillen...misschien is dat wat....
Oxazepam is toch juist veel sterker dan Temazapam, dat moet in principe in 2 uur weer uit je lichaam zijn.En jammer genoeg merk ik dat heel erg
Tenminste zo is het mij altijd verteld, omdat ik dus ook geen echte slaapmiddelen wou. Maar alleen iets om in te slapen.

Ik gebruik het heel af en toe als ik echt al weken niet in kan slapen en ik gewoon een nacht slaap nodig heb. En heel af en toe is dus echt 1x in de 3 maanden ofzo.
Alleen merkte ik de laatste paar x dat het niet meer werkte, en als ik dan eindelijk in slaap was gevallen dat ik 2 uur daarna weer klaarwakker was. Eigenlijk wil ik dus iets zwaarders, maar ik durf niet echt. Te bang om verslaafd te raken en ook dat ik de volgende dag er nog suf van ben.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:54:34 #27
92279 N.icka
Windforce 11
pi_30361582
Oxazepam is een angstdemper + ontspannings middel , temazepam is een inslaap middel.

Temazepam kan je prima gebruiken , Lukt het daar ook niet op dan vragen naar een doorslaapmiddel
  woensdag 7 september 2005 @ 18:56:30 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30361638
Je kan best een Temazepam nemen hoor, dat is namelijk geen "doorslaper" zoals Oxazepam. Temazepam is een inslapertje. Dat wil zeggen dat die vooral geschikt is voor mensen die niet in kunnen slapen, maar áls ze slapen wel doorslapen. Oxazepam is kalmerend (wordt ook regelmatig voorschreven voor mensen die last hebben van "onrust" in hun hoofd) en werkt beter als doorslaper. Temazepam heeft een kortdurend effect, in tegenstelling tot de oxazepam.

Zeker voor een weekje is het dus geen probleem .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:01:41 #29
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_30361826
Dus als je Temazepam en Oxazepam tegelijkertijd zou gebruiken dan heb je een ideaal middel voor de slechte inslapers en doorslapers.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 7 september 2005 @ 19:03:14 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30361876
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dus als je Temazepam en Oxazepam tegelijkertijd zou gebruiken dan heb je een ideaal middel voor de slechte inslapers en doorslapers.
Volgens mij ga je dan echt een flinke tijd knock-out .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30362751
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet zeggen dat TS wel voorzichtig moet zijn. Ik snap trouwens niet waarom de arts meteen al 20 mg voorgeschreven heeft. Er zijn ook 10 mg tabletten en daar hoor je eigenlijk mee te beginnen. Temazepam werkt inderdaad nogal verslavend en hierdoor kun je op een gegeven moment meer nodig hebben voor het juiste effect.
Nadeel van Temazepam is dat je er erg suf van kunt worden. Dit is per persoon verschillend.
Oxazepam is inderdaad een onrustremmer + ontspanner. Dit wil ook wel goed helpen om te slapen. Eigenlijk wil je niet anders als je oxazepam hebt geslikt, want je wordt er aardig suf en moe van.
Neem temazepam alleen in als je ècht niet kunt slapen. Bijv. 3u nadat je naar bed bent gegaan.
Melatonine kun je ook eens proberen. Dit is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. In tijdschriften maken ze hier ook reklame over.
pi_30362755
Ik heb ook wel eens Temazepam gekregen van de huisarts, ik nam het 2 keer in de week en in totaal had ik 10 van die pillen gekregen. Ik nam het alleen als ik de volgende dag vroeg op moest (werk onregelmatig en ik ben geen ochtendmens)
Seroquel, is idd een antipsychoticum maar het maakt je slaperig. Het is niet verslavend in die zin dat je er steeds meer van nodig hebt om resultaat te krijgen. Kleine dosering kan dus prima als slaapmiddel

Verder neem ik nog wel eens een beker warme melk met honing vlak voor ik ga slapen!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 7 september 2005 @ 19:36:00 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30363027
Ik denk dat de TS al wel diverse middeltjes heeft geprobeerd, je gaat niet zomaar naar de huisarts neem ik aan.

TS kan inderdaad ook beginnen met een half tabletje, om te kijken hoe dat werkt! Misschien is dat al wel voldoende .
  woensdag 7 september 2005 @ 19:51:28 #34
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30363566
Ik probeer eigenlijk niets dat ik 'over-the-counter' kan krijgen (omdat ik niet hou van pillen slikken).

Ik ging eigenlijk eerst naar de dokter omdat ik elke avond wakker werd om te plassen... maar mijn glucose is binnen niveau. Hij denkt dat dit komt omdat als ik wakker ben een meer 'gevoel van volheid' in mijn blaas heb.
(To make me sick)....
  woensdag 7 september 2005 @ 19:55:13 #35
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30363733
Oh, ook nog, ik denk dat ik 20mg heb gekregen omdat ik redelijk groot ben (85kg) en ik ben fors gebouwd.

De BNF (british national formulary) zegt het volgende:
10-20mg at bedtime
30-40mg - exceptional circumstances only.
(To make me sick)....
pi_30363853
Bijwerkingen heb je waarschijnlijk geen last van,misschien overdag wat moe.Maar die dingen zijn wel verslavend,en na een tijdje werkt eentje niet meer.Dan zou je bv. Elke week even 2 dagen stoppen,en dan werken ze weer
pi_30364070
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
TS kan inderdaad ook beginnen met een half tabletje, om te kijken hoe dat werkt! Misschien is dat al wel voldoende .
Half tabletje zal waarschijnlijk niet gaan. Het zijn capsules met vloeistof gevuld.
  woensdag 7 september 2005 @ 20:04:48 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30364113
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Half tabletje zal waarschijnlijk niet gaan. Het zijn capsules met vloeistof gevuld.
Dan wordt het inderdaad lastig . Ik ben zelf alleen bekend met de Oxazepam en die kan je wel halveren.
  woensdag 7 september 2005 @ 20:06:03 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30364165
Ik heb ook weleens temazepam geslikt, 't zijn inderdaad een soort capsules. Werkt wel goed als je lastig in slaap valt. Je kunt het gewoon slikken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 september 2005 @ 20:14:04 #40
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30364462
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:55 schreef Plonky het volgende:
Oh, ook nog, ik denk dat ik 20mg heb gekregen omdat ik redelijk groot ben (85kg) en ik ben fors gebouwd.

De BNF (british national formulary) zegt het volgende:
10-20mg at bedtime
30-40mg - exceptional circumstances only.
Die 20 mg krijgt je wel plat. Het is behoorlijk sterk, vooral als je het niet gewend bent.

Je hebt wel kans dat je de volgende ochtend nog duf bent en dat het een tijdje duurt voor je weer fris bent.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 7 september 2005 @ 20:20:23 #41
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30364715
Ik heb tabletten gekregen (en geen capsules)!!

Maar, ik denk toch dat ik de 20mg neem. Dan slaap ik wel eventjes lekker (ik neem er ongeveer 10 uur voor of zo!) - dus 10 uur in bed, en dan 8 uur op!
(To make me sick)....
pi_30364854
Die van mij waren 10 mg en ik sliep er geweldig door, maar misschien ook gewicht, toen woog ik 55 kg ofzo
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30365556
Ik zie in je profiel dat je geneeskunde studeert. Waarom open je dan een topic op FOK! Je zou het zelf toch beter moeten weten of het goed is voor je of niet...
Beetje experimenteren met medicijnen
  woensdag 7 september 2005 @ 20:47:56 #44
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30365702
Ik heb alles al opgezocht in mijn boeken (bijv BNF, Clinical Medicine, enz)... maar daar staat de informatie. Ik heb zelf er meer nut aan om de 'eye-witness' accounts van mensen te lezen, omdat die veel beter zijn (vind ik).

En experimenteren heb ik nog niet zoveel zin in . Ik ben nog niet slim genoeg - pas met mijn derde jaar begonnen.
(To make me sick)....
pi_30368751
Temazepam is een benzodiazepine (waartoe ook valium behoort). Halveringstijd 8 a 10 uur. Als je enkel moeite met inslapen hebt lijkt Zolpidem een beter alternatief. Na een kwartiertje heb je reeds moeite om recht te blijven en de halveringstijd is slechts 2,5 uur. Weinig kans dus dat je er de volgende dag nog bijwerkingen van ondervindt. Als je na enkele uren slapen terug wakker wordt zijn ze minder geschikt, tenzij je ze dan slikt...
Ook geen benzodiazepine, en minder kans op geestelijke afhankelijkheid.

In mijn ervaring de enige slaappil die zo effectief is zonder merkbare bijwerkingen achteraf. Echt fris als een hoentje opstaan de volgende dag. Sorry dat ik als een reclamefolder klink, maar ik was er echt van onder de indruk

Edit: halveringstijden genoemd komen van wat ik als betrouwbare bronnen beschouw, zo vind ik voor temazepam ook 3 tot 25 uur, hier bijvoorbeeld

[ Bericht 7% gewijzigd door Doderok op 07-09-2005 22:12:33 ]
pi_30373095
Hmm, ik heb even naar Zolpidem gekeken (zie bijvoorbeeld hier), maar het heeft vrijwel dezelfde (bij)werkingen als benzodiazepine's.

Ik heb zelf ook wel eens Oxazepam en Temazepam genomen, maar het geeft mij echt vervelende bijwerkingen. Met name de dag erna voel ik me in de middag wat brak met slaperigheid en hoofdpijn. Niet erg fijn en je kunt het middel maar kort (1 à 2 weken) gebruiken want het is STERK verslavend.

Wat ik nu nog wel eens gebruik is Valeriaan. Dat is een plantaardig middel wat zonder recept en voor weinig verkrijgbaar is bij de drogist (ik heb die van ETOS). Het is niet zo'n sterk slaapmiddel als die chemische dingen, maar het heeft aan de andere kant geen bijwerkingen en je raakt er ook niet aan verslaafd (Ik heb het een jaar lang ca. 3x per week gebruikt en ben toen gestopt. Geen enkel ontwenninsverschijnsel van gemerkt!).

Kortom, ik zou die zware benzo's slechts in geval van hoge nood gebruiken en op zoek gaan naar iets lichters voor vaker gebruik. Succes!
pi_30373840
Temazepam 20mg, ik gebruik het alleen als ik echt niet kan slapen. Na 20 minuten ga je k.o. en je slaapt héérlijk. 't Is verslavend, dus kijk wel uit, en na een tijdje raak je gewend. Dus wees er voorzichtig mee. Maar als je echt niet kunt slapen, is het fijn spul.
pi_30374736
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:29 schreef kenz het volgende:
Hmm, ik heb even naar Zolpidem gekeken (zie bijvoorbeeld hier), maar het heeft vrijwel dezelfde (bij)werkingen als benzodiazepine's.

Ik heb zelf ook wel eens Oxazepam en Temazepam genomen, maar het geeft mij echt vervelende bijwerkingen. Met name de dag erna voel ik me in de middag wat brak met slaperigheid en hoofdpijn. Niet erg fijn en je kunt het middel maar kort (1 à 2 weken) gebruiken want het is STERK verslavend.

Wat ik nu nog wel eens gebruik is Valeriaan. Dat is een plantaardig middel wat zonder recept en voor weinig verkrijgbaar is bij de drogist (ik heb die van ETOS). Het is niet zo'n sterk slaapmiddel als die chemische dingen, maar het heeft aan de andere kant geen bijwerkingen en je raakt er ook niet aan verslaafd (Ik heb het een jaar lang ca. 3x per week gebruikt en ben toen gestopt. Geen enkel ontwenninsverschijnsel van gemerkt!).

Kortom, ik zou die zware benzo's slechts in geval van hoge nood gebruiken en op zoek gaan naar iets lichters voor vaker gebruik. Succes!
Je zal bij alle slaappillen dezelfde bijwerkingen zien staan. Bijsluiters vermelden niet of het gaat om effecten die bij 1 op 2 of bij 1 op 1000 voorkomen, noch in welke mate. Ze worden in de eerste plaats vermeld opdat een patient niet in paniek naar zijn dokter zou lopen als hij ze meemaakt.
Als je medicijnen met elkaar wil vergelijken zijn de vermelde bijwerkingen dan ook van weinig nut.
  donderdag 8 september 2005 @ 07:10:49 #49
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_30377482
Ik denk dat het ook per persoon verschilt wat de bijwerkingen zijn.
Van Oxazepam heb ik echt nooit last, zelfs niet als ik er wel eens 2 tegelijk neem..volgende dag fris en vrolijk en nergens last van...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_30378682
Temazepam is een inslaapmiddel, werkt korter dan oxazepam (dat is volgens mij een doorslaapmiddel).
Ik heb hier voor zonodig temazepam. Als ik echt niet in slaap kom of wakker word 's nachts en heel lang wakker blijf liggen dan neem ik er soms 1.
Maar de laatste is alweer maanden geleden.
Ik denk dat je van een weekje temazepam echt niet verslaafd raakt... Ik ben trouwens van de temazepam verder als ik wakker word niet suf ofzo. Komt misschien omdat het kortwerkend is.
Je kan het allicht proberen... Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
Fake it till you make it...
pi_30378738
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:43 schreef AnnekeM het volgende:
Ik zie in je profiel dat je geneeskunde studeert. Waarom open je dan een topic op FOK! Je zou het zelf toch beter moeten weten of het goed is voor je of niet...
Als je geneeskunde studeert ben je echt niet ineens een volleert arts... En ook als je wel klaar bent met geneeskunde ben je nog geen alwetende "god" (al denken sommige mensen dat wel)...
pi_30379293
Niet helemaal on-topic, maar dit leek me toch interessante info voor mensen die slaappillen nemen: Benzodiazepines and crashes. Een onderzoek naar verkeersongevallen en het verband met voorgeschreven medicijnen.

Van benzodiazepines, SSRI's, tricyclische antidepressivas en andere psychoactieve drugs bleken enkel de benzo's geassocieerd met een hoger risico op een ongeval. Er was een rechtstreeks verband tussen risico en dosering.

Bij een tweede onderzoek bij ouderen in Quebec bleek dat benzo's met korte werking geen invloed hadden op de kans op een auto-ongeluk, de benzo's met een lange halveringstijd wel, vooral tijdens de eerste week en bij langdurig gebruik (langer dan twee maand).
  donderdag 8 september 2005 @ 13:39:19 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_30385140
Staat ook op alle verpakkingen hoor. Zo'n geinig neonkleurig stickertje met de mededeling dat het de rijvaardigheid beïnvloedt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_30385961
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:39 schreef SEMTEX het volgende:
Staat ook op alle verpakkingen hoor. Zo'n geinig neonkleurig stickertje met de mededeling dat het de rijvaardigheid beïnvloedt.
Oh, dat hebben we in België niet. Staat wel op de bijsluiter, maar ze vermelden het bij zowat alle medicijnen, daarom vond ik het wel handig te weten met welke pillen er ook effectief meer ongelukken gebeuren.
  donderdag 8 september 2005 @ 14:55:27 #55
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30387284
Bij mij op de verpakking staat:

"If sleepy next day do not drive / use machines. Avoid alcohol."

Ik heb vrijdag een rijles, dus ik begin pas vrijdag avond (tenzij ik weer uit ga, en dan begin ik zaterdag) - ik heb geen zin om tot 4 uur s'middags op bed te liggen - liever moe rond lopen de rest van de dag.
(To make me sick)....
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:07:03 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_30538690
Ik heb ook Temazepam gebruikt, maar werd er juist meer wakker van...resultaat: vanavond slaap ik in t ziekenhuis. Alle slaapmiddelen die ik heb gebruikt zorgden er juist voor dat ik uren langer wakkerlag dan zonder. Ben benieuwd wat ze bij het slaaponderzoek kunnen vinden . Wel succes ermee Plonky, komt allemaal wel goed!
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:08:55 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_30538742
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:55 schreef Plonky het volgende:
Bij mij op de verpakking staat:

"If sleepy next day do not drive / use machines. Avoid alcohol."

Ik heb vrijdag een rijles, dus ik begin pas vrijdag avond (tenzij ik weer uit ga, en dan begin ik zaterdag) - ik heb geen zin om tot 4 uur s'middags op bed te liggen - liever moe rond lopen de rest van de dag.
Je kan idd het beste gewoon de volgende dag op een normaal tijdstip opstaan, anders blijft je bioritme in de war zitten.
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:37:25 #58
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30547706
Ik heb het gisteren voor de eerste keer het genomen.

Ik viel redelijk snel in slaap... maar 3 uur later was ik weer wakker (is dit normaal? omdat mijn probleem is juist dat ik 's nachts te vaak wakker word)
(To make me sick)....
pi_30564761
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:37 schreef Plonky het volgende:
Ik heb het gisteren voor de eerste keer het genomen.

Ik viel redelijk snel in slaap... maar 3 uur later was ik weer wakker (is dit normaal? omdat mijn probleem is juist dat ik 's nachts te vaak wakker word)
Ik heb me laten vertellen dat temazepam vooral een inslaper is en kort werkt. Ik heb trouwens ook wel eens als ik het inneem dat ik een paar uur later weer wakker wordt.
Maar als je veel last heb met doorslapen is temazepam misschien niet de handigste keuze...

Weet je ook waarom je 's nachts vaak wakker wordt? Ben je te druk bezig met vanalles of andere dingen die je uit je slaap houden?
  woensdag 14 september 2005 @ 09:58:34 #60
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30564867
Nee, helemaal niet!! Ik heb alles geprobeerd te veranderen dat ik veranderen kon.

Verder, ik heb het gisteren weer genomen... het duurde een uur voordat ik in slaap viel :S
(To make me sick)....
pi_30564908
temazepam is een inslaper die ervoor moet zorgen dat je de eerste 3 a 4 uur doorslaapt. en van die eerste uren slaap moet je het hebben..
ik heb het toevallig net voorgeschreven gekregen, ben benieuwd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_30594629
die zooi werkt niet?
ik heb echt een verschrikkelijke nacht gehad, nog onrustiger dan die van gister
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 09:13:35 #63
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_30594729
Ik heb dus hetzelfde al jaren en ik krijg Zolpidem, soms heb ik aan een halve al genoeg. Van "pammetjes" krijg ik overigens vreselijke nachtmerries en ben ontzettend suf de volgende ochtend. Ben het wel met --HOOLIE-- eens. Temazepam is wel echt een knockout-pil. Oxazepam lijkt me idd beter om mee te beginnen.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 15 september 2005 @ 10:54:14 #64
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30596896
Maar Temazepam werkt niet bij mij.... nu 3 nachten geprobeerd... en nog steeds slecht geslapen.

Binnen 2 uur sta ik weer op om te gaan plassen.
(To make me sick)....
pi_30597067
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:54 schreef Plonky het volgende:
Maar Temazepam werkt niet bij mij.... nu 3 nachten geprobeerd... en nog steeds slecht geslapen.

Tsja, dan 's middags wat meer drinken en 's avonds niks meer... Zodat je blaas voor het slapen gaan helemaal leeg is en je 's nachts niet tot nauwelijks wakker zult worden om te gaan plassen. Misschien helpt dit?
Is ook nog gezonder dan een temazepam nemen

Mijn broer mocht vroeger op advies van uroloog ook 's avonds niks meer drinken i.v.m bedplassen (bleef lang aanhouden - hij kreeg gewoon geen signaal dat zijn blaas vol is met 't gevolg dat 't er gewoon uitliep).
  donderdag 15 september 2005 @ 11:06:54 #66
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30597205
Heb ik al geprobeerd . Maar dat lukt gewoon niet. Ik word 's nachts wel 4-5 keer wakker om te plassen (en, nee, ik heb geen diabetes of zo).

Ik heb echt slaap problemen, hahaah
(To make me sick)....
pi_30598051
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:06 schreef Plonky het volgende:
Heb ik al geprobeerd . Maar dat lukt gewoon niet. Ik word 's nachts wel 4-5 keer wakker om te plassen (en, nee, ik heb geen diabetes of zo).

Ik heb echt slaap problemen, hahaah
Wow, 4-5 keer? Klein blaasje dan...

Dan maar schaapjes tellen
  donderdag 15 september 2005 @ 11:43:47 #68
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30598246
LOL. Ook geen klein blaasje hoor . Er komt redelijk veel uit.
(To make me sick)....
  donderdag 15 september 2005 @ 12:19:01 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30599214
Ik slik temazepam als inslaper en nog een middel als doorslaper soms. Maar het beste is nog om overdag actief genoeg te zijn zodat je 's avonds lekker kunt doorslapen.

En die slaapmiddelen, het is niet extreem sterk spul. Kan me voorstellen dat mensen vraagtekens zetten erbij maar als je niet slaap dan is het helemaal ongezond te noemen. Nachtrust is nog altijd een van de belangrijkste zaken. Wil je de dag erna fit zijn dan moet je sowieso minimaal 6 uur kunnen doorslapen aan 1 stuk door. Liefst 7-8 uur.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 15 september 2005 @ 13:28:51 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_30601120
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:54 schreef Plonky het volgende:

Dan zou ik eerder naar de dokter gaan om je blaas na te kijken, zo vaak is niet echt gezond if you ask me . Misschien lost dat ook gelijk je slaapproblemen een heel stuk op, als ik het zo lees is het wakkerworden bij jou wel een aardig probleem. Maar waarom word je wakker? Omdat je naar de wc moet Effe na laten kijken, if I were you.
  donderdag 15 september 2005 @ 14:19:16 #71
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30602274
Nou, dat heb ik al gedaan .

Mijn blaas kan ik redelijk goed inhouden (ik ben het nu voor de zekerheid ook aan het trainen).

De dokter denkt dat ik ga plassen als ik wakker word omdat ik dan 'weet dat er iets in mijn blaas zit' dus dan ga ik het gewoon maar eventjes legen (het is een gewoonte geworden). 's nachts plas ik ook niet zo heel veel - meest al kleine beetjes.

Ik ben nu op onderzoek uit wat anders het kan zijn.
(To make me sick)....
pi_30602336
Ik gebruik Temazepam wel eens als ik met en klote bus richting de bergen ga.
Ik lig altijd nok voor een uur of 7 van zo'n ding
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:19:14 #73
32015 suus21
Andre rocks!
pi_58146718
wat is beter: temazepam iedere dag (periode van 10 dagen) nemen, of het 2x per week nemen en de rest van de week dus niet slapen.....zou ik na 4 of 5 dagen achter elkaar deze pillen te nemen uit mezelf ook beter slapen? Ik denk het namelijk niet en ik wil er niet aan verslaafd raken...iemand tips...?
fijn!
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:41 #74
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58146873
Je raakt er echt niet zo snel verslaafd aan hoor , maar denk je nou zelf niet dat je dit soort vragen beter aan je huisarts kan vragen?
pi_58146900
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 21:19 schreef suus21 het volgende:
wat is beter: temazepam iedere dag (periode van 10 dagen) nemen, of het 2x per week nemen en de rest van de week dus niet slapen.....zou ik na 4 of 5 dagen achter elkaar deze pillen te nemen uit mezelf ook beter slapen? Ik denk het namelijk niet en ik wil er niet aan verslaafd raken...iemand tips...?
ik zou ze echt niet iedere avond nemen, uiteindelijk snij je jezelf daarmee lelijk in de ingers.
gebruik ze gewoon om de 3 dagen, en gebruik in de tussenliggende dagen melatonine, heb je dat wel eens gebruikt?
  vrijdag 18 april 2008 @ 21:38:36 #76
32015 suus21
Andre rocks!
pi_58147279
a) huisarts kan ik nu niet meer bellen..
b) melatonine helpt bij mij niet of ik moet eens een ander merk proberen, je hebt er zoveel. En ik zie het niet zitten om 4 pillen te moeten slikken zoals ik dat nu heb met die melatonine-zooi..

ik gebruik de temazepam niet iedere dag, dat leek me geen goed idee, maar tussentijds heb ik uit mezelf 0 uur geslapen, erg deprimerend is dat.. (ik heb maar 10 pillen van de dokter gekregen, ik zit nu op de helft)
fijn!
pi_58148133
Niet elke dag nemen, dan zou ik toch maar kiezen voor een paar nachten slecht slapen Na een tijdje heb je er meer nodig, want dan werken ze niet meer bij dagelijks gebruik
pi_58265603
Temazepam.
"The Japanese artist ...is convinced that nature contains the primordial elements of all things, and ...nothing exists in creation, be it only a blade of grass, that is not worthy of a place in the loftiest conceptions of Art."
pi_58271073
Zelf heb ik al sinds mijn 7e last van slaapproblemen.
Bij mij werkte temazepam ook niet behalve dat ik er niet meer recht van kon lopen en enorme hoofdpijn kreeg.
Wat wel werkt is melatonine. Dit zie je vaak in supplementen zitten, maar dan is het meestal rond 1/10 mg de pil.
De pot die ik heb is een klein potje van plastic, minder dan 7 cm hoog, waar een blauw papiertje omheen zit waar met gele letters 'SUPER MELATONIN' op staat. Hier zit 3 mg per pil in, en het werkt nu al ruim een half jaar heel goed bij mij! Ter illustratie: De voorgeschreven melatoninepillen die je met een recept van de slaapdeskundige moet gaan halen bevatten 1 mg per pil.
Vraag ernaar bij je drogist, wel eentje die enigszins gespecialiseerd is want het lijkt me sterk dat ze het bij de Etos hebben. Het is vrij verkrijgbaar en heeft geen bijwerkingen voorzover ik gemerkt heb.
pi_58271587
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:19 schreef Plonky het volgende:
Nou, dat heb ik al gedaan .

Mijn blaas kan ik redelijk goed inhouden (ik ben het nu voor de zekerheid ook aan het trainen).

De dokter denkt dat ik ga plassen als ik wakker word omdat ik dan 'weet dat er iets in mijn blaas zit' dus dan ga ik het gewoon maar eventjes legen (het is een gewoonte geworden). 's nachts plas ik ook niet zo heel veel - meest al kleine beetjes.

Ik ben nu op onderzoek uit wat anders het kan zijn.
Die gewoonte kan je wel leren ombuigen door te trainen. Misschien moet je eens 24 uur bijhouden wanneer je plast (en eventueel hoeveel, opvangen in maatbeker). Dan zal je zien dat je overdag veel minder vaak plast en ook veel meer. Een volle blaas kan zo'n 300-500 ml bevatten en vult zich met 1 a 2 ml per minuut. Je wéét dus dat je tussen de 3 en 8 uur zonder plassen moet kunnen.

Je zou dus met jezelf kunnen afspreken dat je voor het slapen gaat plassen. Als je dan vervolgens wakker wordt moet je bewust denken 'ik heb 1 uur geleden nog geplast, dus het hoeft nog niet'. De eerste paar nachten zal dat moeilijk zijn, maar dat is met alle slechte gewoontes zo.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_65060358
quote:
Op donderdag 24 april 2008 08:27 schreef roflpwnt het volgende:
Wat wel werkt is melatonine. (..)
De pot die ik heb is een klein potje van plastic, minder dan 7 cm hoog, waar een blauw papiertje omheen zit waar met gele letters 'SUPER MELATONIN' op staat. Hier zit 3 mg per pil in, en het werkt nu al ruim een half jaar heel goed bij mij! Ter illustratie: De voorgeschreven melatoninepillen die je met een recept van de slaapdeskundige moet gaan halen bevatten 1 mg per pil.
Vraag ernaar bij je drogist, wel eentje die enigszins gespecialiseerd is want het lijkt me sterk dat ze het bij de Etos hebben. Het is vrij verkrijgbaar en heeft geen bijwerkingen voorzover ik gemerkt heb.
Eens in de zoveel tijd heb ik ook slaapproblemen van serieuze omvang. Temazepam 20mg alleen werkt nooit bij mij, en nu slik ik het tegelijk met 2mg melatonine, die ik op recept van de dokter moet krijgen, en die combinatie werkt slechts afentoe.

Als je serieus 3mg in de drogist kan krijgen lijkt me dat superfijn. Welke drogist ben jij heen geweest? Als ik het vraag hebben ze alleen "SleepzZ" melatonine en dat is echt bullshit. Zit 0,1 mg melatonine per pil in. Ik zei tegen de drogist-chick dat ik dat allang geprobeert had. "Hoeveel neem je dan?" Ik begon met 1 en eindigde met een hand vol, 20 ofzo. (zit ik weer op 2 mg maar das wel smerig zo'n mond vol 'moeten in je mond smelten' pillen) "Maar je mag er maximaal 5!" Klinkt niet alsof ik 3 mg pillen kan krijgen.

Wel apart trouwens dat als het wel werkt, dan krijg ik bijna gegarandeerd nachtmerries.
( /) . o O (Your current life situation is not who you are; it's who you were.)
( . .)
C('')('') - Andre Gide
pi_65131308
I'm in.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 13:20:50 #83
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_65139308
Zijn jullie wel op de hoogte dat je ziektekostenverzekeraar slaap/rust/inslaap tabletten het niet meer vergoedt? Ik moest van de week voor 60 stuks zolpidemtart EUR 16,-- betalen, 30 stuks was EUR 13 dus gelukkig heeft mijn oncoloog het recept redelijk goed gedaan/voorgeschreven want je kan ook aan de arts vragen of om het op code B2 te plaatsen dan krijg je ze helemaal vergoedt.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_65154210
ik ben ook een slechte slaper en ik heb gebruik ook temazepam om mijn lichaam te dwingen om te slapen, want als ik te moe ben kan ik juist niet slapen. maar niet iedere nacht omdat ik er niet verslaafd aan wil raken.
verder gebruik ik melatonine met gereguleerde afgifte (niet vrij verkreegbaar) en daar slaap ik ook wel redelijk op.
in iederval meer dan die 3 uur per nacht dan ik vroeger deed.

oh ja en beide medicijnen worden niet vergoed
belachelijk dat ze dit soort middelen uit de verzekering hebben gegooit
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_70482142
Ow jee , als ik dat zo hoor dat heb ik toch wel een hele hoge dosis voor ook maar een beetje te kunnen slapen ( na ca 5 uurtjes nl weer wakker )

Ik gebruik namelijk 100mg Seroquel en 20 mg themazepam.

Daarbij gebruik ik ook nog eens :
75 mg Plavix
100mg Carbasalaat calcium cardio
40mg Nexium
150 mg Effexor en vanaf 6 juli komt er nog eens 75 mg bij
en dan ook nog eens 2mg xanax per dag

Ik hààt pillen !!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jacky1972 op 29-06-2009 16:14:45 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 16:35:55 #86
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70483145
opgeschoond, onderhands medicijnen doorverkopen is niet gewenst.
pi_72792127
Als ik dit zo'n beetje lees van iedereen is temazepam een inslaap middel, waarom is mijn dokter daar dan niet van op de hoogte?

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan huisartsen omdat ze niet naar je luisteren.

Zolang als ik me kan herinneren heb ik last van inslaap problemen (daarom blowde ik altijd een heerlijk hash jointje voor het slapen gaan), en sliep altijd als een wolk. Aangezien mijn blow gedrag de afgelopen 1,5 jaar uit de hand is gelopen en ik de afgelopen 4 maanden "noodgedwongen" door een verblijf in Turkije maar wiet ben gaan roken, soms de hele dag door. Is mn geheugen weer helemaal vertieft dus ik wist het is weer eens tijd om te kappen. Nooit problemen gehad als ik weer eens een tijdje stopte met blowen. (dus niet geestelijk en ook niet lichamelijk)

Maar je raad het al.. ik die zoveel van slapen houd.. soms wel met gemak 12 uur uur kon slapen en minimaal 8 a 10 uur nodig heb om me goed te voelen te volgende dag.. ik haal nu als ik blij ben 6 uur op een nacht. En ik ben kapot, ik ben zo moe, mn lichaam, mn gezicht en maar gapen. Maar door slapen ho maar! Kortom ik kan niets. Ik durf ook mijn auto niet meer in te stappen want heb constant het gevoel dat ik in slaap ga vallen achter het stuur omdat ik me zo moet concentreren om op te letten.

Ik heb nu 2 nachten temazepam 10mg gebruikt.

Nacht 1 in viel ik na 1,5 uur in slaap (dat is sneller dan de eerdere nachten) maar ja hoor werd na een krappe 6 uur wakker. Dokter gebeld of ik dan niet een hogere dosis kon krijgen. De assistent/recepsioniste zou het overleggen met een andere dokter. Nee je moet gewoon je omgeving verbeteren: geen tv, geen koffie en al die shit. Dat doe ik nee eens stomme kut! En ja zegt ze: het is ook alleen maar bedoelt om in te slapen... Voor dat probleem kwam ik toch helemaal niet? Ik wil slapen, lang slapen, het liefste de hele dag door. Ik wil dingen doen want ik kan niets! Enfin, don't shoot the messenger dus maar een afspraak gemaakt om zeker na dit allemaal gelezen te hebben die dokter de huid vol te schelden en dat ze eens beter hun werk moeten doen.

Nacht 2 heb ik niet eens het idee gehad dat ik in slaap ben gevallen, want ja als ik wakker word voel ik me toch nog steeds vertieft. maar was na het afluisteren van mijn cd die ruim 1 uur duurde nog niet in slaap. En heb enige tijd ook maar wat gelegen en was om 4 uur klaar wakker. (inname pil 11 uur) Ik denk trap dr dan nog maar een pil in maar die deed niks.

Kortom word vervolgd
pi_72792471
Ik heb temazepam en oxazepam gebruikt, van de eerste viel ik binnen een half uur in slaap maar was ook na 4 uur weer wakker, de tweede viel ik na anderhalf uur inslaap en was ik na 6 uur weer wakker. Conclusie is: ze hielpen dus niet de slaaptijd was bijna hetzelfde als zonder de pillen.
Wat mij heerlijk lijkt is om half 12 naar bed om 12 uur slapen en pas om 8 uur weer wakker worden maarja kan me de tijd niet heugen dat dat gebeurd is
pi_72801957
Als je echt serieuze slaapproblemen hebt, vraag dan om een receptje Remeron. Heerlijk slapen
pi_72900846
Het is gewoon troep voor je lichaam, maar incidenteel gebruik kan denk ik geen kwaad hoor.
pi_72901008
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:43 schreef AnnekeM het volgende:
geneeskunde studeren en totaal geen nederlands kunnen schrijven. tuurlijk
pi_72955419
Zijn die medicijnen alleen op recept? Of gewoon te halen bij de apotheek...
pi_72956880
Mijn ervaringen.. mm

-Lekker slapen
-Toen ik zo'n pil voor het eerst nam was ik wel een halve dag suf. Dus wel gaar met autorijden.
-Levendige dromen
-Heel veel slaapverlamming. Op een nacht moest ik nodig naar de wc, liep naar mn deur toe en kreeg die niet open. Ik draaide me om en zag daar mezelf liggen.. altijd leuk
pi_72956886
quote:
Op maandag 21 september 2009 00:07 schreef Ace1 het volgende:
Zijn die medicijnen alleen op recept? Of gewoon te halen bij de apotheek...
Temazepam is een benzodiazepine. Alleen op recept dus; en het wordt niet meer vergoed dus je bent zo'n 9 euro kwijt.
pi_72956907
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:52 schreef Sanneeeee het volgende:
Als ik dit zo'n beetje lees van iedereen is temazepam een inslaap middel, waarom is mijn dokter daar dan niet van op de hoogte?

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan huisartsen omdat ze niet naar je luisteren.

Zolang als ik me kan herinneren heb ik last van inslaap problemen (daarom blowde ik altijd een heerlijk hash jointje voor het slapen gaan), en sliep altijd als een wolk. Aangezien mijn blow gedrag de afgelopen 1,5 jaar uit de hand is gelopen en ik de afgelopen 4 maanden "noodgedwongen" door een verblijf in Turkije maar wiet ben gaan roken, soms de hele dag door. Is mn geheugen weer helemaal vertieft dus ik wist het is weer eens tijd om te kappen. Nooit problemen gehad als ik weer eens een tijdje stopte met blowen. (dus niet geestelijk en ook niet lichamelijk)

Maar je raad het al.. ik die zoveel van slapen houd.. soms wel met gemak 12 uur uur kon slapen en minimaal 8 a 10 uur nodig heb om me goed te voelen te volgende dag.. ik haal nu als ik blij ben 6 uur op een nacht. En ik ben kapot, ik ben zo moe, mn lichaam, mn gezicht en maar gapen. Maar door slapen ho maar! Kortom ik kan niets. Ik durf ook mijn auto niet meer in te stappen want heb constant het gevoel dat ik in slaap ga vallen achter het stuur omdat ik me zo moet concentreren om op te letten.

Ik heb nu 2 nachten temazepam 10mg gebruikt.

Nacht 1 in viel ik na 1,5 uur in slaap (dat is sneller dan de eerdere nachten) maar ja hoor werd na een krappe 6 uur wakker. Dokter gebeld of ik dan niet een hogere dosis kon krijgen. De assistent/recepsioniste zou het overleggen met een andere dokter. Nee je moet gewoon je omgeving verbeteren: geen tv, geen koffie en al die shit. Dat doe ik nee eens stomme kut! En ja zegt ze: het is ook alleen maar bedoelt om in te slapen... Voor dat probleem kwam ik toch helemaal niet? Ik wil slapen, lang slapen, het liefste de hele dag door. Ik wil dingen doen want ik kan niets! Enfin, don't shoot the messenger dus maar een afspraak gemaakt om zeker na dit allemaal gelezen te hebben die dokter de huid vol te schelden en dat ze eens beter hun werk moeten doen.

Nacht 2 heb ik niet eens het idee gehad dat ik in slaap ben gevallen, want ja als ik wakker word voel ik me toch nog steeds vertieft. maar was na het afluisteren van mijn cd die ruim 1 uur duurde nog niet in slaap. En heb enige tijd ook maar wat gelegen en was om 4 uur klaar wakker. (inname pil 11 uur) Ik denk trap dr dan nog maar een pil in maar die deed niks.

Kortom word vervolgd
Zover ik weet is temazepam alleen een middel voor mensen die niet in slaap kunnen vallen door insomnia; constant aan dingen lopen denken en daardoor 100 keer om draaien in een nacht. Temazepam maakt je geestelijk lekker suf waardoor je sneller geneigd bent om in slaap te vallen. Het is niet persee een middel wat je knockout krijgt zoals narcose
pi_72956917
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:49 schreef --HOOLIE-- het volgende:

Oxazepam valt net onder een andere tabel; voor paniekaanvallen en dergelijke. Het enige wat die pillen gemeen hebben is dat je er suf van 'kan' worden. Iedereen heeft gelukkige andere bijwerkingen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen niets meer kunnen doen, of beginnen te hallucineren.. maar het staat in de bijsluiter

[ Bericht 10% gewijzigd door BattleCow op 21-09-2009 02:33:15 ]
pi_72956933
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:53 schreef MissX het volgende:

[..]

Oxazepam is toch juist veel sterker dan Temazapam, dat moet in principe in 2 uur weer uit je lichaam zijn.En jammer genoeg merk ik dat heel erg
Tenminste zo is het mij altijd verteld, omdat ik dus ook geen echte slaapmiddelen wou. Maar alleen iets om in te slapen.

Ik gebruik het heel af en toe als ik echt al weken niet in kan slapen en ik gewoon een nacht slaap nodig heb. En heel af en toe is dus echt 1x in de 3 maanden ofzo.
Alleen merkte ik de laatste paar x dat het niet meer werkte, en als ik dan eindelijk in slaap was gevallen dat ik 2 uur daarna weer klaarwakker was. Eigenlijk wil ik dus iets zwaarders, maar ik durf niet echt. Te bang om verslaafd te raken en ook dat ik de volgende dag er nog suf van ben.
Ik weet niet welke dosis jij gebruikt of hebt gebruikt maar oxazepam piekt meestal na 3-4 uur. Dus het duurt een kleine 7 uur voordat je het weer in een potje uitpiest

[ Bericht 2% gewijzigd door BattleCow op 21-09-2009 02:32:14 ]
pi_72956947
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Lees de bijwerkingen : Spierverslappend.

Wordt niet kwaad op mij als je ademhalingsspieren dusdanig verslappen dat je knockout gaat.. in je slaap

Daarom is benzodiazepines + alcohol of wat dan ook een hele gevaarlijke combinatie.
pi_72956988
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:38 schreef Alec84 het volgende:

[..]

Eens in de zoveel tijd heb ik ook slaapproblemen van serieuze omvang. Temazepam 20mg alleen werkt nooit bij mij, en nu slik ik het tegelijk met 2mg melatonine, die ik op recept van de dokter moet krijgen, en die combinatie werkt slechts afentoe.

Als je serieus 3mg in de drogist kan krijgen lijkt me dat superfijn. Welke drogist ben jij heen geweest? Als ik het vraag hebben ze alleen "SleepzZ" melatonine en dat is echt bullshit. Zit 0,1 mg melatonine per pil in. Ik zei tegen de drogist-chick dat ik dat allang geprobeert had. "Hoeveel neem je dan?" Ik begon met 1 en eindigde met een hand vol, 20 ofzo. (zit ik weer op 2 mg maar das wel smerig zo'n mond vol 'moeten in je mond smelten' pillen) "Maar je mag er maximaal 5!" Klinkt niet alsof ik 3 mg pillen kan krijgen.

Wel apart trouwens dat als het wel werkt, dan krijg ik bijna gegarandeerd nachtmerries.
Melatonine... homeopathie.. zucht

Als we allemaal in kwakzalverij geloofde dan reisde we nu allemaal af naar afrika om daar een thee te drinken om te genezen van kanker, aids en de mexicaanse griep.

Als je toch je geld weggooit.. ik ben een goed doel.

Note : Ik zeg niet dat melatonine niet werkt.. alleen zit er zo weinig in die pillen bij de DA dat je zoveel naar binnen moet werken dat je er bijna diarree van zou krijgen.
pi_72957064
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ze beide van mijn huisarts voorgeschreven gekregen. En nu, ruim 3 uur later dan ik ze had ingenomen, ben ik nog steeds klaar wakker.
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:06:53 #101
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_73598553
als ik 20mg ipv 10 mg neem, val ik dan sneller in slaap of slaap ik langer door?

huisarts zei dat ik best zelf even kon uitproberen wat voor mij de ideale dosis is.
heb nu een paar nachten 10mg geprobeerd, maar telkens ben ik na een paar uur weer wakker.

ben nou aan het twijfelen om er 2 te nemen, maar kan niet te lang wachten natuurlijk...
om half acht gaat de wekker weer en wil dan niet meer suf zijn... al moet ik zeggen dat ik daar tnt geen last van heb gehad...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:08:31 #102
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_73598611
pff. kon niet wachten, twee gepopt.
Monkey on the car
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:42:57 #103
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_73599403
nou nog maar een shotje scotch erbij denk.
Monkey on the car
pi_73599449
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:42 schreef Parkinson_XTC het volgende:
nou nog maar een shotje scotch erbij denk.
zou ik niet doen als ik jou was.
wat dacht je van gewoon in bed gaan liggen?
boekje lezen, ben je vanzelf lekker weg.
nu ga je het voor jezelf verpesten.

en onthou, zolang je gaat liggen denken dat je niet kan slapen, lukt het inderdaad ook niet.
  maandag 12 oktober 2009 @ 01:46:37 #105
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_73600142
2 glaasjes scotch op en nog even tv gekeken tot de oogjes begonnen dicht te vallen...
het is nu tijd.
Monkey on the car
pi_73600247
Ik nam destijds 2x20mg. Geen alcohol erbij.
Hoe dan ook temazepam is zo`n beetje de lichtste benzo van allemaal.
Al moet ik zeggen, vergeleken met melatonine is het een geweldig middel. Maar kan beter
pi_73600290
tvp

Heb ook al een tijd last van in slaap vallen, zoals je kan zien aan het tijdstip. De wekker gaat om 6:00, wat dus inhoudt dat ik de hele dag dood ben, meestal, maar slapen lukt niet.

Wat zijn goede alternatieven om te proberen voordat je aan de medicijnen gaat?
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:08:14 #108
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_73628852
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:05 schreef ScarFace- het volgende:
Hoe dan ook temazepam is zo`n beetje de lichtste benzo van allemaal.
ja duidelijk.
ben gisteren na het dichtklappen van de laptop meteen in slaap gevallen, maar welgeteld drie uur later was ik klaarwakker op muggenjacht.
half uurtje later wel weer in slaap gevallen, maar dat was ws puur de uitputting en niet die pillen.

weer naar de doc
wie kan wat aanbevelen voor een vaste slaap van 7 uur?
Monkey on the car
pi_73631238
Wat Mirjam al zegt, misschien geen alcohol erbij nemen
pi_73631887
Interwebs zegt: Flunitrazepam, overigens
pi_73702097
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:06 schreef Parkinson_XTC het volgende:
als ik 20mg ipv 10 mg neem, val ik dan sneller in slaap of slaap ik langer door?

huisarts zei dat ik best zelf even kon uitproberen wat voor mij de ideale dosis is.
heb nu een paar nachten 10mg geprobeerd, maar telkens ben ik na een paar uur weer wakker.

ben nou aan het twijfelen om er 2 te nemen, maar kan niet te lang wachten natuurlijk...
om half acht gaat de wekker weer en wil dan niet meer suf zijn... al moet ik zeggen dat ik daar tnt geen last van heb gehad...
Ik werk in het zkh en heb vandaag van de afdeling temazepam 20mg meegekregen. Sliep een half uur na inslapen en ben niet meer wakker geworden. Temazepam werkt maar een paar uur, en is echt een "inslaper". Als je langer door wilt slapen (een hele nacht) kun je beter Zopiclon nemen. Daar slaap je wel 7 uur van..
pi_73706187
Ik gebruik ook slaappillen... niet dagelijks, alleen als ik ze denk nodig te hebben. Geen slechte ervaringen mee... maar wat ik al zei niet dagelijks. Ik denk als je dat doet dat je er dan slecht van af kunt blijven. Dus alleen gebruiken bij hoge uitzondering, zou zeggen niet meer dan 2 x per week.
Marco
pi_73731826
kan je temazepam op internet kopen ?
mij dokter is een prutser na 3 jaar klaagen krijg ik nog niks
mij slaapmiddel in een jointje . dat heb ik een tijdje geleden uitgevonden .
ik wil dat natuurlijk niet te vaak doen maja geen andere keus door die klootzak
pi_73732053
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:25 schreef meisje19 het volgende:
kan je temazepam op internet kopen ?
mij dokter is een prutser na 3 jaar klaagen krijg ik nog niks
mij slaapmiddel in een jointje . dat heb ik een tijdje geleden uitgevonden .
ik wil dat natuurlijk niet te vaak doen maja geen andere keus door die klootzak
Misschien doe je dat wel erg vaak en schat de huisarts je in als een risicovolle patient?
Iets in die richting?
pi_73735629
Nogal wat ervaring gehad met dit soort medicijnen. Opzich niet gevaarlijk, maar pas op voor geheugenstoornissen (bij frequent gebruik & in combinatie met alcohol).

Staat als het klopt ook in de bijsluiter als ik me niet vergis...
pi_73744927
volgens de theorie die mij aangeleerd wordt (farmacie -> opleiding tot apotheker) zou je binnen een half uur in slaap moeten vallen bij 20mg temazepam, ik moet zelfs adviseren de pil echt als allerlaatste te nemen voor je gaat slapen.
het zou in principe 6uur moeten werken. dus als je om 23u gaat slapen is het om 5u 'uitgewerkt'

het is wel een verslavend middel, in de zin dat je er afhankelijk van kan worden. dit betekent dat je dan op den duur niet meer kan slapen zonder.
pi_73945062
hoe doen jullie dat in het verkeer? ze zijn met campagnes sinds dit jaar nogal heftig bezig. "rij veilig met medicijnen"
Een psycholoog zei eens tegen mij dat oxazepam na 4 uur niet meer aantoonbaar is. Ik voelde het altijd nog wel tot de middag werken als ik het voor het slapen nam..
pi_80799455
Beste mensen,

ik ben nog een jonge knul en vond deze Topic. Ik dacht laat ik ook maar eens mijn ervaringen wat betreft mijn slaapproblemen verwoorden. Misschien kunnen jullie mij helpen of kan ik jullie helpen. Dat laatste, omdat mijn verhaal misschien heel herkenbaar is, zodat dit voor jullie misschien een geruststelling is, of niet.

Sinds 4 jaar heb ik al een slaapprobleem. De aanleiding weet ik wel. Het is allemaal begonnen nadat er een vervelende gebeurtenis bij mij in de familiesfeer had plaatsgevonden. Het begon met enkele dagen slecht slapen en dit verandere gedurende het jaar, naar bijna iedere dag slecht slapen. Zoals de meeste van jullie weten is dit niet te doen. Onrust, chagrijnig, suf en noem het maar op, iedere dag weer. Op een gegeven moment had ik hier genoeg van en ben hiermee naar de huisarts geweest. Deze verwees mij door naar een psycholoog. Nadat ik een aantal afspraken met de beste man heb gehad, vond ik het wel weer genoeg. Dit was na 7 afspraken. De reden: het hielp niet.

Ik ging maar door met het niet kunnen slapen. En daarmee bedoel ik dan ook echt, niet kunnen slapen! Ik werd gek en kreeg hallucinaties overdag. Ik sloot mij op in mijn kamer en kwam er niet meer uit, puur omdat ik geen energy meer had om maar iets te doen. Ik heb gedurende dat jaar alles lopen uitzoeken wat betreft trucs om beter te kunnen slapen. Enkele van de vele tientallen voorbeelden daarvan zijn: geen koffie in de avond, voldoende sporten om maar uitgeput te raken, het gebruiken van homeopatische middelen, enz enz. Dit hielp allemaal niet. De enige uurtjes slaap die ik af en toe kon pakken waren vanaf 6 uur in de ochtend. En..probeer dan maar eens je bed uit te komen, als je dan uiteindelijk WEL slaapt. Als je vervolgens wakker word ben je alweer aan het nadenken over de nacht erop.: heb ik er wel verstandig aan gedaan pas zo laat uit mn bed te rollen? Verstoord dit niet nog meer mijn biologische klok. Piekeren, piekeren en nog eens piekeren. Wat onschuldig begon is uitgelopen tot een ware ramp. Het overheerst je leven en ik had daarnaast het idee dat niemand mij begreep. De jaren daarna bleef ik maar slecht slapen. Er waren wel periodes dat het beter ging en dan was ik ook erg gelukkig. Ik hoopte in die periodes dat het eindelijk voorbij zou zijn. Maar helaas. Ik lag iedere avond in mijn bed en allerlei gedachten vlogen door mijn hersenen. Dit varieerde van stressdingetjes, maar ook gewoon over hele normale dingen. Het aldoor malen kan ik niet uitschakelen. Hoe kan dit toch? En...zeker als ik mij bedenk dat ik jaren daarvoor een uitstekende slaper was. Ik kon 's middags een klein dutje doen en vervolgens 's avonds slapen, heel de nacht door.

ik ben nu 4 jaar verder en zit hier op mn stoel, achter de PC. Voel me suf, voel me ellendig en heb een staium bereikt dat ik uiteindelijk met de zwaardere slaapmedicatie bezig ben. Het begon een jaar geleden met temazepam. Een kleine capsule. Ik kon inslapen en doorslapen. Geweldig vond ik het. Maarja, ik weet net als de meeste hier dat er na een tijdje gewenning optreed. Daarnaast is het ook nog eens erg verslavend. Maar goed, ik deed het maar omdat het wel hielp. Dit ging een tijdje goed en op een gegeven moment begon ik twee van die capsules te slikken. Het werd steeds gekker en gekker. Op een gegeven moment kon ik nog steeds wel aardig inslapen, maar het volgende kwam. Ik kon niet doorslapen. Ik werd om het half uur wakker en sliep weer in. Ik kwam dus nooit in de volledige slaap terecht, want dat duurt 1,5 uur (zo uit mn hoofd). Uitgerust wakker word je dan ook niet.

Nadat dit zo een tijdje doorsudderde ben ik maar weer eens naar de huisarts geweest. Deze schreef mij doorslapers voor. Lormetazepam 1mg. Ik liet mij vertellen dat dit middel nog wat verder gaat dan de temazepam. Het is sterker en het effect duurt langer. Daardoor zou ik in-en door kunnen slapen. Natuurlijk ging dit weer een tijdje goed, waarna de gewenning weer de overmacht had.

Ik ben vervolgens overgestapt naar een andere huisarts. Deze beste man was zwaar tegen het gebruik van deze middelen. Ik snapte zijn argumenten, omdat ik zelf donders goed op de hoogte was van alle nadelen (verslaving, concentratieverlies & noem het maar op. Hij schreef mij een siroop voor die gebruikt word om wat suffer te raken, maar niet verslavend is. Dit hielp voor geen meter. Daarnaast....en dat is echt mijn laatste hoop. Mijn huisarts heeft een brief geschreven naar een slaapkliniek. ik was hiervan op de hoogte maar mijn vorige arts is hiermee nooit gekomen. Ik wist niet hoe ik daar terecht moest komen. Gelukkig kwam mijn huidige arts hier wel mee. Ik ben nu een paar maanden verder en heb al enkele boekjes moeten invullen. Dit was een flinke lijst, inclusief een lijst met de vermelding van een slaap-waak kalender. Aan de hand hiervan gaan ze voor mij een gespecialiseerde arts toewijzen en krijg ik een aantal intake gesprekken, waarna ik waarschijnlijk een nacht moet blijven slapen aan de elektroden. Hierbij kunnen ze precies zien hoe mijn slaap eruit ziet.

Goed...op dit moment ben ik nog steeds wachtende op een antwoord en ben ik ondertussen al eens teruggeweest naar de huisarts, omdat het slapen echt heel slecht ging. Hij vertelde mij gewoon even rustig af te wachten opdat het moment er was dat ik opgenomen zou gaan worden. Tot die tijd moest ik maar gewoon leven met het feit dat ik niet kon slapen met of zonder pillen. Ondertussen slik ik al twee tabletten en zo hier en daar kan ik wat slaap pakken. Mijn huisarts is hier niet blij mee. Ik snap dit ook wel, maar aan de andere kant weet hij waarschijnlijk niet hoe het is om te leven met een slaapprobleem. Zeker niet op zo'n jonge leeftijd.

Ik sukkel maar gewoon door met die ellendige pillen, voel mij vaak overdag suf, omdat die dingen zolang nawerken. En dan nog iets; ik heb het idee dat wanneer ik uitga, en dus wat alcohol drink, het effect van die pillen nog steeds daar is. Ik word erg snel dronken en ga rare dingen doen. Ik kan het mis hebben dat die pillen de volgende avond al lang uitgewerkt zijn, maar het vermoeden bestaat wel. Heeft iemand hier ook last van?

Ik heb mijn verhaaltje gedaan en ik hoop dat jullie hier iets van opsteken, door misschien ook eens verder te denken dan die verslavende rotmedicijnen. Ik ben het in ieder geval beu, deze dingen te gebruiken. Het valt helaas niet mee dit snel af te bouwen.

Ik hou jullie op de hoogte wat betreft de slaapkliniek en ik hoop enkele reacties te ontvangen, zodat we er samen vanaf komen!

groetjes
pi_80806875
Ik weet je leeftijd niet maar het is wel iets wat heel vaak gebeurt volgens mij, de pillen werken niet goed genoeg en men neemt er meer dan voorgeschreven / combineert met alcohol oid.
Dat is helemaal niet gewenst maar die pillen werken vaak niet zoals je zou verwachten.
De halfwaardetijd van Lormetazepam is zo`n 12 uur, dat is ook de tijd dat je het nog in een bepaalde mate kunt voelen/ervaren.
Ik zou ze sowieso niet `s ochtends nemen, misschien om 00:00 uur combineren met een douche oid?
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2010 @ 22:11:58 #120
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80822869
Temazepam heeft echt wel geholpen voor mijn ritme. Ik slik ze chronisch en zodra ik ermee stop dan begint de ellende weer van voor af aan.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:24:50 #121
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80823491
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
Temazepam heeft echt wel geholpen voor mijn ritme. Ik slik ze chronisch en zodra ik ermee stop dan begint de ellende weer van voor af aan.
is dat niet een heel duur grapje, aangzien die nit vergoed worden?
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2010 @ 22:27:27 #122
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80823652
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is dat niet een heel duur grapje, aangzien die nit vergoed worden?
Gewoon vergoed hoor
  woensdag 28 april 2010 @ 22:27:52 #123
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_80823673
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Gewoon vergoed hoor
oh, ok, relaxed, ik krijg ze niet vergoed?
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2010 @ 22:29:31 #124
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80823806
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

oh, ok, relaxed, ik krijg ze niet vergoed?
Nee en dat is een goed iets ergens hoor!
pi_80827942
10 mg Diazepam en je bent in dromenland.. gegarandeerd.
But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
pi_80828145
Iedereen reageert er anders op dat geldt voor elk middel wel.
  donderdag 29 april 2010 @ 09:24:45 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80832475
Ach, ik heb alle slaappillen geprobeerd toen ik wat jonger was, aangezien ik totaal niet 's nachts kon slapen. Niks hielp, werd er meer wakker van.
Daarna stuurde m'n huisarts me door naar een slaapkliniek, nachtje geslapen met al die elektroden overal, toen sliep ik ineens perfect . Niks uitgekomen dus.
Maargoed, ben er op de 1 of andere manier zonder medicatie overheen gegroeid. Ben nu gelukkig, en tevreden met m'n leven.. Ik denk dat ik persoonlijk daardoor weer kan slapen, tot max 12 uur per nacht .
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2010 @ 10:42:40 #128
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80834557
Van zopiclon werd ik agressief !
pi_80834655
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:29 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee en dat is een goed iets ergens hoor!
nouja, ik gebruik ze niet vaak hoor, maar ik slaap door chronische pijn ook chronisch slecht, dus dan is het soms een verademing. dan is 't wel jammer dat ze niet vergoed worden
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2010 @ 10:50:44 #130
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80834822
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nouja, ik gebruik ze niet vaak hoor, maar ik slaap door chronische pijn ook chronisch slecht, dus dan is het soms een verademing. dan is 't wel jammer dat ze niet vergoed worden
Nee, je komt er niet voor in aanmerking. Loop je bij een pijnpoli? D
pi_80835424
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:50 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, je komt er niet voor in aanmerking. Loop je bij een pijnpoli? D
ja
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2010 @ 11:10:04 #132
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_80835541
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja
Dan kan een arts je toch wel een code geven voor vergoeding?
pi_84157532
Shorty

weet je al meer
heb ongeveer dezelfde weg als jou bewandeld zoals ik lees
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:12:26 #134
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_84162955
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dan kan een arts je toch wel een code geven voor vergoeding?
kenneli9jk niet?
heb ze laatst wel via de pijnpoli gevraagd, toen kreeg ik een heel doosje, en moest ik maar een paar euro bijbetalen.
dus kennelijk scheelt dat al wel
  † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2010 @ 13:26:03 #135
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_84166665
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:12 schreef Mirjam het volgende:

[..]

kenneli9jk niet?
heb ze laatst wel via de pijnpoli gevraagd, toen kreeg ik een heel doosje, en moest ik maar een paar euro bijbetalen.
dus kennelijk scheelt dat al wel
Ik kreeg het eerst wel, toen niet vergoed. De laatste keer kreeg ik het weer vergoed. Ik had de huisarts een verklaring laten sturen naar mijn zorgverzekeraar dat ze medisch noodzakelijk waren. Misschien dat ze daarom de laatste keer weer wel vergoed werden.
pi_106971085
Kleine kick, ik heb net Temazepam een half uurtje ingenomen, op voorschrift van de arts.
Ik ga het een weekje om de dag gebruiken om mijn slaapritme terug te krijgen.
Van nogal moeilijk in slaap.
Heb hiervoor Oxazepam genomen, maar die werkt niet meer.

Ik vind het altijd nogal eng om een nieuw middel te gebruiken. Ik hoop dat ik morgenochtend ook een goed vervolg kan posten :Z :W
Twiddel
pi_106982074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2005 19:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dus als je Temazepam en Oxazepam tegelijkertijd zou gebruiken dan heb je een ideaal middel voor de slechte inslapers en doorslapers. :P
Oxazepam is gewoon voor angstaanvallen of in erge mate van paniek. Noodgevallen dus.

Toen ik ;
Oxazepam nam, sliep ik niet opeens beter. Alleen wel wat gekalmeerder en uitgerust de volgende dag geen paniek en angst of stress,.

Temazepam daar viel ik van een blok in slaap, en kon wel tot 3 uur 's middags doorslapen (zo heftig is dat middel) en als je wakker wordt dan ben je zo high van de moe heid :')

Diazepam is ook wel een goed middel voor beide vind ik. Rustgevend maar niet zo sterk als temazepam maar net zo lekker rustgevend als oxazepam.

Ik raad dus Temazepam in als je lekker wilt slapen. Zet alleen wel 5 wekkers. :D

Of gewoon Melatonine, kun je zo ophalen bij de drogist :D dat is zonder recept :D en dat is er voor gemaakt ;)

Als je bv. een jetlag gevoel hebt doordat je naar een ander land bent gereisd (wat je zelfs kunt krijgen door 1 / 2 nachten geen slaap in gewoon NL) dan raden ze Melatonine aan.

Als je naar andere kant van de oceaan zou gaan en je slaapt niet in het vliegtuig, ja dan zou ik niet verbaasd op kijken als je melatonine krijgt.

Maarrrrrr, het heeft 't zelfde effect als je gewoon 's ochtends naar school of je werk moet en dan met een zombie hoofd daarheen gaat en wakker blijft de hele week. pffff Melatonine is best handig. Gebruik 't zelf ook.
always shoot for the moon.
pi_106984901
Gisteravond had ik dus voor het eerst temazepam geprobeert.
Ik viel om 23:00 in slaap en sliep heel diep en droomloos tot 5:30.
En toen was ik niet echt uitgerust, maar kon ook niet meer slapen.
Best gek, normaal slaap ik echt superlicht, en nu heel diep, heb helemaal niks gehoord ofzo, niet een keer wakker geworden.
En helemaal droomloos ook, dat is nog nooit gebeurt. :o
Twiddel
pi_122190147
Oh zelfs dit topic was er nog. :)

En hoe gaat het nu beste slapers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')