Besluiten mag men nemen als daar een wettelijke grondslag voor staat. Is het nu strikt noodzakelijk dat we het over elementair staatsrecht gaan hebben?quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:40 schreef Yildiz het volgende:
Alsof jij je kaas heb opgegeten
[..]
Sinds wanneer mag men besluiten nemen zonder toetsing? Sterker nog, het onderzoeksrapport van de Erasmus Uni is al klaar, maar men wuifelt het nu een beetje af, democratie?
Ik heb het niet over het doorvoeren van beleid gehad.quote:Wacht even, jij wil beleid doorvoeren,
Heb ik het ook niet over gehad, maar ik ga mij inderdaad niet over de technische consequenties van een bepaald beleid buigen. Ik ben geen ICT-er en dat hoop ik ook nooit te worden. Ik vind slechts de juridische kant interessant. De afweging tussen maatschappelijke (en dus individuele) veiligheid en maatschappelijke (en dus individuele) vrijheid. En dan vind ik niet dat vrijheid per definitie dient te prevaleren, want zuivere vrijheid betekent gebrekkige veiligheid en andersom.quote:ik neem aan dat je het nu concreet over de internetverkeersgegevens-opslag heb, waarvan jij de kunde niet heb? Erger nog, nog niet eens op ingelezen ben? Dat is toch wel ernstig hoor. Je niet eens inlezen in een onderwerp, maar wel 'voor het beleid zijn'.
Als dat zo is, dan vind ik dat best.quote:Gefeliciteerd, je begint een beeld van Mao aan te nemen.
Ik vrees dat het meer zegt over de kwaliteit van de doelgroep. Hoeveel procent zou het debat gevolgd hebben? Hoeveel procent kent de inhoud van het strafdossier? Hoeveel procent weet werkelijk waar dit over gaat? Hoeveel procent stemt 'eens' omdat hun onbestemde welbehagen nu eenmaal betekent dat zij eigenlijk per definitie vindt dat een minister, om het even welke (maar liefst Donner, want die heeft nu eenmaal een departement dat de kern van die onvrede nogal eens uiterst dicht nadert) op moet stappen?quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:43 schreef Hallulama het volgende:
Stelling
Excuses van minister Donner zijn niet genoeg; hij moet aftreden.
Eens 93%
Oneens 7%
Bron: Barend en Van Dorp (13 September 2005)
Geen idee hoeveel mensen gestemd hebben, maar de uitslag liegt er niet om.
Ja. De ambtsdrager draagt daarmee ook de verantwoordelijkheid. Donner zal ook nimmer als Piet Hein Donner verantwoordelijk worden gehouden, maar wel als minister Donner. Dat hem persoonlijk geen verwijt treft, doet niet terzake.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:55 schreef zoalshetis het volgende:
het belangrijkste punt is natuurlijk dat de zaak nienke speelde voordat donner aantrad als minister. gaan we nu de nieuwe minister van energie aanspreken op de onstellend grove fouten die den uyl heeft gemaakt?
misschien was ie zo nerveus omdat jij hem zo raar aan zat te kijken?quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:54 schreef Argento het volgende:
Ik ben er trouwens ook zo 1 die graag zijn tas gecontroleerd ziet voordat hij de trein instapt. Vandaag nog bevond zich in mijn nabijheid iemand (ja, een allochtoon) met een rugzak die zich opmerkelijk nerveus gedroeg. Ik vraag me dan af waarom hij en zn tas niet gecontroleerd zijn voordat ie de trein instapte. Er kan wel -ik weet niet wat- in die tas gezeten hebben.
nee.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:57 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja. De ambtsdrager draagt daarmee ook de verantwoordelijkheid. Donner zal ook nimmer als Piet Hein Donner verantwoordelijk worden gehouden, maar wel als minister Donner. Dat hem persoonlijk geen verwijt treft, doet niet terzake.
Nou, doe mij dat joppie dan maar!quote:Op woensdag 14 september 2005 01:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik zou niet weten waarom Donner weg zou moeten. Een schoonmaak in de top van het uitvoerende deel van het Ministerie van Justitie zou veel nuttiger zijn.
Donner is een leugenaar en niet gehinderd door enige vorm van contact met de realiteit of kennis van zaken als ICT. Maar de top van het OM maar ook wel geruimd worden.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik zou niet weten waarom Donner weg zou moeten. Een schoonmaak in de top van het uitvoerende deel van het Ministerie van Justitie zou veel nuttiger zijn.
Beinvloed door de extra informatie die in BvD werd gegeven (Remkes was er ook weer bij overigens, plus die bekende gekleurde advocaat), plus de informatie van de pers de laatste tijd, plus de TBC zaken, plus de bewaarplicht, plus Donner's manier van praten, geinformeerd genoeg, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:51 schreef Argento het volgende:
Ik vrees dat het meer zegt over de kwaliteit van de doelgroep. Hoeveel procent zou het debat gevolgd hebben? Hoeveel procent kent de inhoud van het strafdossier? Hoeveel procent weet werkelijk waar dit over gaat? Hoeveel procent stemt 'eens' omdat hun onbestemde welbehagen nu eenmaal betekent dat zij eigenlijk per definitie vindt dat een minister, om het even welke (maar liefst Donner, want die heeft nu eenmaal een departement dat de kern van die onvrede nogal eens uiterst dicht nadert) op moet stappen?
Ik ben het redelijk met je eens, behalve de zin die ik heb laten staanquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:49 schreef Argento het volgende:
[tekst]
En dan vind ik niet dat vrijheid per definitie dient te prevaleren, want zuivere vrijheid betekent gebrekkige veiligheid en andersom.
[tekst]
Okey, dit raakt mij, niet om het 1 of ander, maar ik kan ook zomaar met een flinke sporttas, en een rugtas binnenstappen. Ook ik kan een sporttas achterlaten. Ook ik kan zich opblazen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:54 schreef Argento het volgende:
Ik ben er trouwens ook zo 1 die graag zijn tas gecontroleerd ziet voordat hij de trein instapt. Vandaag nog bevond zich in mijn nabijheid iemand (ja, een allochtoon) met een rugzak die zich opmerkelijk nerveus gedroeg. Ik vraag me dan af waarom hij en zn tas niet gecontroleerd zijn voordat ie de trein instapte. Er kan wel -ik weet niet wat- in die tas gezeten hebben.
Dat is niet relevant.quote:Op donderdag 15 september 2005 13:53 schreef evert het volgende:
ach, onze ten onrechte veroordeelde meneer had wel in eerste instantie bekend en heeft een strafblad wegens kindermisbruik (het is gewoon een pedo, maar dat wordt maar even vergeten).
nee, maar als ik als politieman een bekentenis van iemand met dit strafblad had, dan was ik ook voor 100% op dit spoor verder gegaan.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |