abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30328293
Of op zijn minst de website hebt doorgenomen, waarin wel degelijk zorg over anti-semitiscme wordt uitgesproken?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30328326
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:47 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Of je leest eens het topic door...

Waar zie jij staan dat ze demonstreren voor gelijke rechten van homo's en vrouwen?
Ga jij maar eens langs die organisaties en vraag of ze gelijke rechten voor homo's willen...
En een organisatie zoals Milis Gorus, waarvan een leider de Armeense Genocide ontkent en de slachtoffers van de Holocaust maar enkele duizenden noemt, vindt ik idd anti-semitisch.
toen ik die post maakte, was voorgaande nog niet gepost...
pi_30328359
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Bijna vermakelijk hoe je de essentie ontwijkt en met scheve vergelijkingen (een vakbond vergelijken met een maatschappelijke organisatie) een discussie voert.
Jij mist de essentie.

• Wat is de functie van een belangengroep?
  • Ken jij de belangengroepen die dit initiatief steunen?
  • Is een vakbond geen maatschappelijke organisatie?

Een actiegroep of belangengroep heeft doorgaans een vrij specifieke doelstelling. Bijvoorbeeld opkomen voor de rechten van hun doelgroep. Zij zullen dan ook acties voeren om deze rechten te verdedigen. Het is compleet onzinnig te stellen dat zij andersoortige acties zouden moeten voeren, dan die overeenkomen met hun doelstelling.
  • pi_30328406
    Pracissor zal niet tevreden zijn, tot er een algehele mea culpa wordt uitgesproken, massaal wel te verstaan, en liefst ook een massaal vertrek van bovengenoemde groepen, maar dan wel na dat massale mea culpa uiteraard.
      dinsdag 6 september 2005 @ 18:57:46 #55
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_30328410
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zoals al gezegd: Ander Joods Geluid, maar ook zo te zien een Zuid-Amerikaanse stichting en een Antilliaans-Arubaanse stichting. Daarnaast ook nog een alevitische organisatie, maar dat is min of meer Turks.
    Ja die doen mee aan het protest maar maken volgens mij geen deel uit de verzameling van 32 (Turkse en Marokkaanse) organisaties, daarnaast vindt ik 2 'stichtingen' niet echt tekenend voor een draagvlak onder andere allochtonen dan moslims.
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
    Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
    pi_30328462
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Pracissor het volgende:
    De vraag is natuurlijk hoe serieus je een maatschappelijke organisatie kan nemen wanneer ze alleen voor de 'belangen van de doelgroep' opkomen en geen aanspreek partner kunnen zijn wanneer er problemen uit die groep afkomstig zijn oftewel daar dus aan willen werken, = geen zelfreflectie, een veel voorkomend probleem in de Islamitische wereld.
    Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de meeste actie- of belangengroepen in elkaar steken, en wat hun functie in de maatschappij is. Ten eerste hebben dergelijk organisaties dikwijls een vrij geringe (actieve) achterban en kunnen zij dus niet (met enige autoriteit) voor anderen spreken.

Ten tweede is dit meestal ook helemaal geen functie die zij zichzelf toebedelen. Er bestaan actiegroepen voor vanalles en nog wat, bijvoorbeeld voor de aanschaf van schotelantennes omdat UPC te rekening blijft verhogen en het aanbod inkrimpt. Moet een dergelijke organisatie tevens actie voeren of schuld betuigen wanneer een Nederlander iemand de hersens inslaat? Dat is toch debiel?
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:01:06 #57
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_30328502
    Ik heb iets op mijn lippen liggen om te zeggen, maar ik denk dat het beter is om mijn mond maar te houden aangezien enkelen niet voor rede vatbaar zijn. Het is dit stikken of slikken!!!
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
    pi_30328510
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja die doen mee aan het protest maar maken volgens mij geen deel uit de verzameling van 32 (Turkse en Marokkaanse) organisaties, daarnaast vindt ik 2 'stichtingen' niet echt tekenend voor een draagvlak onder andere allochtonen dan moslims.
    Ik tel 34 initiatiefnemers, exclusief Rabbae, waaronder de door mij genoemde organisaties en stichtingen. Of ze al dan niet volgens jou "niet echt tekenend voor een draagvlak" zijn was niet aan de orde toen je opmerkte dat "alleen gesproken [wordt] over Marokkaanse en Turkse organisaties" en je afvroeg of "er ook Hindoeistische, Surinaamse(creoolse), Aziatische of Joodse organisaties bij zitten".
    pi_30328512
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wel dus
    quote:
    Naam organisatie Plaats

EMCEMO Amsterdam
    Werkgroep Meedoen of Achterblijven Rotterdam
    HTIB Landelijk
    AMMU Utrecht
    SSOP Amsterdam
    SMT Utrecht
    SMR Amsterdam
    UMMON Landelijk
    Milli Gorus Noord Holland
    Andere Joods geluid Landelijk
    KMAN Amsterdam
    Stichting Sonido Amsterdam
    Samen Tegen Racisme Amsterdam
    UMMAO Amsterdam
    Vluchtelingen Organisatie Nederland Amsterdam
    Platform Buitenlanders Rijnmond Rotterdam
    HAK-DER Landelijk
    Stichting Turel Landelijk
    Turkse Vrouwen Comité Utrecht
    MVVN Amsterdam
    Sabana Amsterdam
    Platform Allemaal Anders, Allemaal Gelijk Landelijk
    Stichting Petite Maroc
    Stichting AMOME
    Marokkaanse Initiatief Landelijk
    PRIME Den Haag
    Stichting Aknarij Amsterdam
    KMM Amsterdam
    STEM Landelijk
    Stichting Mega Productions Rotterdam
    Tans Landelijk
    Turkse Islamitische Federatie Landelijk
    Amazigh Beweging Nederland
    Stichting Al Owahda Den Haag
    pi_30328582
    niemand zal ontkennen dat er een toenemende haat tegen buitenlanders is, en dan hoofdzakelijk tegen de moslims (marokkanen en turken in het bijzonder).
    maar die organisaties geven direct de schuld weer aan autochtone nederlanders, media en de politiek.
    wat ze wel even vergeten is dat ze intolerant tegen vrouwen, homo's en atheisten zijn.
    hebben we het nog niet eens over de criminaliteit wat gebezigd word door deze groepen.
    Islam=facisme
    pi_30328660
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:03 schreef DarkDancer het volgende:
    niemand zal ontkennen dat er een toenemende haat tegen buitenlanders is, en dan hoofdzakelijk tegen de moslims (marokkanen en turken in het bijzonder).
    maar die organisaties geven direct de schuld weer aan autochtone nederlanders, media en de politiek.
    wat ze wel even vergeten is dat ze intolerant tegen vrouwen, homo's en atheisten zijn.
    hebben we het nog niet eens over de criminaliteit wat gebezigd word door deze groepen.
    Pardon, waar staat dat? Of verzin je dat weer ter plekke, ben je erg goed in.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:06:03 #62
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_30328665
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:55 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Jij mist de essentie.

• Wat is de functie van een belangengroep?
  • Ken jij de belangengroepen die dit initiatief steunen?
  • Is een vakbond geen maatschappelijke organisatie?

Een actiegroep of belangengroep heeft doorgaans een vrij specifieke doelstelling. Bijvoorbeeld opkomen voor de rechten van hun doelgroep. Zij zullen dan ook acties voeren om deze rechten te verdedigen. Het is compleet onzinnig te stellen dat zij andersoortige acties zouden moeten voeren, dan die overeenkomen met hun doelstelling.
  • Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerste

- Nu wel eensgezind in georganiseerd verband een bepaald tendens wat in hun ogen verwerpelijk is, stelling in tegen kunnen nemen.
    - Het hypocriet is dat deze organisaties, dan voornamelijk de Marokkaanse, vaak geen medewerking willen verlenen aan de overheid op het vlak van extremisme.
    - Wat tevens hypocriet is dat deze organisaties nog niks in georganiseerd verband hebben ondernomen om de vele problemen die deze groepen kennen actief aan te pakken.
    Problemen worden ontkend of gebagataliseerd, 'maar Antillianen zijn ook crimineel' etc.
    Daarnaast is het verwerpelijk dat veel van deze organisaties ideologische tegenstanders zijn van het geen waarvoor ze gaan demonsteren, anti-semitische, anti-homofiele en bedenkelijke ideologieen wat betreft vrouwenrechten zijn kenmerken van deze groeperingen.
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:09:04 #63
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_30328772
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
    Ik heb iets op mijn lippen liggen om te zeggen, maar ik denk dat het beter is om mijn mond maar te houden aangezien enkelen niet voor rede vatbaar zijn. Het is dit stikken of slikken!!!
    Ach, ik sluit me bij je aan. Ik heb geen zin om deze discussie voort te zetten, continue verdedigend over enkele minder relevant zaken terwijl de essentie voorbij wordt gesprongen.

Veel plezier hier nog.
    pi_30328883
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:53 schreef djenneke het volgende:
    Of op zijn minst de website hebt doorgenomen, waarin wel degelijk zorg over anti-semitiscme wordt uitgesproken?
    Ik heb die website gespeld, maar ik ben het woord niet tegengekomen.
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:12:42 #65
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_30328890
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef djenneke het volgende:
    Pracissor zal niet tevreden zijn, tot er een algehele mea culpa wordt uitgesproken, massaal wel te verstaan, en liefst ook een massaal vertrek van bovengenoemde groepen, maar dan wel na dat massale mea culpa uiteraard.
    Leg jij altijd mensen woorden in de mond?
    pi_30328915
    en hier op fok heb je hetzelfde gezeur. mensen als BSB en Lionsguy kunnen respectloos zijn, racistisch, en gewelddadig. zeg je er wat van dan word mijn reactie weggehaald met de volgende mededeling:
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
    Even wat troll reacties verwijderen. Straks weer open.

Goed, een hele zooi weggehaalt. Graag ontopic blijven, niet op de man spelen, negeer trolletjes of maak er melding van in Feedback, ga er niet zelf mee in discussie.
    Tot 12 maanden jeugddetentie voor groepsverkrachting

natuurlijk zijn de reacties van bsb en lionsguy blijven staan. nederlandse meiden zijn schijnbaar smerige kuthoeren die je mag verkrachten...

of dit topic:
    Saudi clerics declare football un-Islamic

moslim gelovigen maken zichzelf belachelijk. wij zijn dan weer de racisten en nadat hij een hele tijd heeft mee gedisussieerd gooit hij het maar dicht onder noemer moslim-bashen
    Islam=facisme
    pi_30328983
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon, waar staat dat? Of verzin je dat weer ter plekke, ben je erg goed in.
    ga jij ff verklaren waarom turken en marokkanen relatief zo hoog vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.
    turken en marokkanen zijn hoofdzakelijk moslims dus ik ga direct van a naar c waar jij kennelijk stapje b nog nodig hebt!
    Islam=facisme
    pi_30329050
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerste

- Nu wel eensgezind in georganiseerd verband een bepaald tendens wat in hun ogen verwerpelijk is, stelling in tegen kunnen nemen.
    - Het hypocriet is dat deze organisaties, dan voornamelijk de Marokkaanse, vaak geen medewerking willen verlenen aan de overheid op het vlak van extremisme.
    - Wat tevens hypocriet is dat deze organisaties nog niks in georganiseerd verband hebben ondernomen om de vele problemen die deze groepen kennen actief aan te pakken.
    Problemen worden ontkend of gebagataliseerd, 'maar Antillianen zijn ook crimineel' etc.
    Daarnaast is het verwerpelijk dat veel van deze organisaties ideologische tegenstanders zijn van het geen waarvoor ze gaan demonsteren, anti-semitische, anti-homofiele en bedenkelijke ideologieen wat betreft vrouwenrechten zijn kenmerken van deze groeperingen.
    Kijk, hier kan ik moeilijk iets zinnigs over zeggen. De meeste organisaties uit die lijst zeggen mij totaal niets, ik had er dus nog nooit van gehoord. Het is voor mij dan onmogelijk te beoordelen of jouw conclusies gerechtvaardigd zijn.

Hoe komt het eigenlijk dat jij wel zo op de hoogte bent van de prestaties, visie en houding van deze organisaties?
    pi_30329088
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerste

Ik heb eerlijk gezegd nooit anti-semitische, anti-homofiele of wat voor soorten uitspraken gehoord van dit soort organisaties. Ook dat ze weigeren mee te werken op het vlak van extremisme is mij niet bekent. Enlighten me.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:20:45 #70
    117864 vanthof
    www.genoegisgenoeg.net
    pi_30329165
    Genoegisgenoeg is eindelijk een actie die niet door de linkse politieke partijen georganiseerd is zoals die van keerhettij. De kracht van deze demonstratie zal zijn dat het gaat om migranten die hun mening geven over het beleid van de regering Balkenende en het politieke klimaat in Nederland in het algemeen.

En inderdaad zal deze actie door velen met minachting worden bekeken. Je ziet dan ook nauwelijks leden van grote politieke partijen die het manifest ondertekenen. Het is het enige oppositionele geluid dat iin Nederland nog klinkt tegen het stigmatiserende beleid van Balkenende.
    pi_30329173
    Slaap rustig verder Nederland, over 50 jaar besta je niet meer.
    pi_30329202
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:13 schreef DarkDancer het volgende:
    en hier op fok heb je hetzelfde gezeur. mensen als BSB en Lionsguy kunnen respectloos zijn, racistisch, en gewelddadig. zeg je er wat van dan word mijn reactie weggehaald met de volgende mededeling:
    [..]

Tot 12 maanden jeugddetentie voor groepsverkrachting

natuurlijk zijn de reacties van bsb en lionsguy blijven staan. nederlandse meiden zijn schijnbaar smerige kuthoeren die je mag verkrachten...

of dit topic:
    Saudi clerics declare football un-Islamic

moslim gelovigen maken zichzelf belachelijk. wij zijn dan weer de racisten en nadat hij een hele tijd heeft mee gedisussieerd gooit hij het maar dicht onder noemer moslim-bashen
    Idioot, ff lekker valse beschuldigingen hier plaatsen, er is 1 van je reactie weggehaald vanwege onnodig en grof uitschelden van een andere user, dat is tegen de policy. Daarnaast heb ik ALLE reacties van lionsguy en bsb weggehaalt behalve 1 of 2 die niet tegen de policy waren, die vallen onder het kopje EIGEN MENING. Als bsb of lionsguy die meisjes hoeren vind, dan mag dat. M.b.t. je 2e thread is je ongelijk allang bewezen in de feedback thread.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_30329233
    quote:
    Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef vanthof het volgende:
    Het is het enige oppositionele geluid dat iin Nederland nog klinkt tegen het stigmatiserende beleid van Balkenende.
    Yeah right. Als zometeen de PvdA knuffelaars aan de macht zijn zal ik persoonlijk de straat op gaan met een spandoek voor het eerst in mijn leven! Wie gaat mee?
    pi_30329248
    Die discussie hoort volgens mij niet hier thuis.
      dinsdag 6 september 2005 @ 19:24:31 #75
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_30329287
    Ik zou eigenlijk niks meer zeggen maar kan het niet laten.

2003
    Boeken van de Franse revisionist Roger Garaudy circuleren in het 'umfeld' van Milli Görüs in Duitsland. Zo werden op de islamitische boekenbeurs in april 2003 in een Berlijnse Milli Görüs-moskee twee boeken van Garaudy ter verkoop aangeboden. Het betrof de titels Israel, Mitler ve Terör en Siyonizm Dosyasi.

In de artikelen van Necmettin Erbakan en in Milli Gazete staan steeds weer uitspraken die een duidelijke antisemitische en anti-democratische houding laten zien. Ook staan er steeds weer samenzweringstheorieën in de krant. Bijvoorbeeld in Milli Gazete van 10 december 2003: "De zionisten zijn wereldwijd de aanvoerder van de terreur [...] Het doel van de terroristen is de wereldheerschappij. De wereld is zich echter niet bewust van dit gevaar." Verder wordt er in dezelfde lijn beweerd: "Wat kunnen een handvol zionisten nou bereiken? Ze kunnen van alles aanrichten, omdat ze de baas over de USA zijn. Ze zijn het zenuwcentrum van deze wereldmacht binnengeslopen en kunnen doen wat hun belieft. De aanvoerder van de wereldwijde terreur zijn de zionisten. Als we deze mondiale terreur met een draak vergelijken, dan zijn de zionisten de kop, de USA het lichaam en de vrijmetselaarsloges, die zich wereldomvattend hebben georganiseerd, de armen van dit gedrocht. De taak van de gehele mensheid bestaat erin om zich van dit monster te ontdoen."
    Milli Görüs-aanhangers in Duitsland publiceren dergelijke antisemitische uitspraken niet meer. In Turkije daarentegen schrijven aanhangers van deze religieuze stroming nog steeds antisemitische teksten.

En nog een stukje:

In oktober doet de voorzitter van de jongerenafdeling van de Milli Görüs, Mehmet Öztoprak, revisionistische uitspraken met betrekking tot de Armeense genocide en de holocaust in het vakblad De Journalist. Over de Armeense genocide zegt hij "dat is gewoon nooit gebeurd" en over het aantal joodse slachtoffers ten gevolge van de holocaust weet hij wel zeer relativerend te melden dat het "er hoogstens een paar duizend" waren.

En ik weet me nog te herinneren dat de overheid klaagde over het feit dat de Marokkaanse moskeeen geen goede samenwerking verleende op het gebied van het bestrijden van radicalisme, als iemand daar nog een bronnetje van heeft...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')