toen ik die post maakte, was voorgaande nog niet gepost...quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of je leest eens het topic door...![]()
Waar zie jij staan dat ze demonstreren voor gelijke rechten van homo's en vrouwen?
Ga jij maar eens langs die organisaties en vraag of ze gelijke rechten voor homo's willen...
En een organisatie zoals Milis Gorus, waarvan een leider de Armeense Genocide ontkent en de slachtoffers van de Holocaust maar enkele duizenden noemt, vindt ik idd anti-semitisch.
Jij mist de essentie.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Bijna vermakelijk hoe je de essentie ontwijkt en met scheve vergelijkingen (een vakbond vergelijken met een maatschappelijke organisatie) een discussie voert.
Ja die doen mee aan het protest maar maken volgens mij geen deel uit de verzameling van 32 (Turkse en Marokkaanse) organisaties, daarnaast vindt ik 2 'stichtingen' niet echt tekenend voor een draagvlak onder andere allochtonen dan moslims.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals al gezegd: Ander Joods Geluid, maar ook zo te zien een Zuid-Amerikaanse stichting en een Antilliaans-Arubaanse stichting. Daarnaast ook nog een alevitische organisatie, maar dat is min of meer Turks.
Jij snapt volgens mij niet helemaal hoe de meeste actie- of belangengroepen in elkaar steken, en wat hun functie in de maatschappij is. Ten eerste hebben dergelijk organisaties dikwijls een vrij geringe (actieve) achterban en kunnen zij dus niet (met enige autoriteit) voor anderen spreken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Pracissor het volgende:
De vraag is natuurlijk hoe serieus je een maatschappelijke organisatie kan nemen wanneer ze alleen voor de 'belangen van de doelgroep' opkomen en geen aanspreek partner kunnen zijn wanneer er problemen uit die groep afkomstig zijn oftewel daar dus aan willen werken, = geen zelfreflectie, een veel voorkomend probleem in de Islamitische wereld.
Ik tel 34 initiatiefnemers, exclusief Rabbae, waaronder de door mij genoemde organisaties en stichtingen. Of ze al dan niet volgens jou "niet echt tekenend voor een draagvlak" zijn was niet aan de orde toen je opmerkte dat "alleen gesproken [wordt] over Marokkaanse en Turkse organisaties" en je afvroeg of "er ook Hindoeistische, Surinaamse(creoolse), Aziatische of Joodse organisaties bij zitten".quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja die doen mee aan het protest maar maken volgens mij geen deel uit de verzameling van 32 (Turkse en Marokkaanse) organisaties, daarnaast vindt ik 2 'stichtingen' niet echt tekenend voor een draagvlak onder andere allochtonen dan moslims.
Wel dusquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja die doen mee aan het protest maar maken volgens mij geen deel uit de verzameling van 32 (Turkse en Marokkaanse) organisaties, daarnaast vindt ik 2 'stichtingen' niet echt tekenend voor een draagvlak onder andere allochtonen dan moslims.
quote:Naam organisatie Plaats
EMCEMO Amsterdam
Werkgroep Meedoen of Achterblijven Rotterdam
HTIB Landelijk
AMMU Utrecht
SSOP Amsterdam
SMT Utrecht
SMR Amsterdam
UMMON Landelijk
Milli Gorus Noord Holland
Andere Joods geluid Landelijk
KMAN Amsterdam
Stichting Sonido Amsterdam
Samen Tegen Racisme Amsterdam
UMMAO Amsterdam
Vluchtelingen Organisatie Nederland Amsterdam
Platform Buitenlanders Rijnmond Rotterdam
HAK-DER Landelijk
Stichting Turel Landelijk
Turkse Vrouwen Comité Utrecht
MVVN Amsterdam
Sabana Amsterdam
Platform Allemaal Anders, Allemaal Gelijk Landelijk
Stichting Petite Maroc
Stichting AMOME
Marokkaanse Initiatief Landelijk
PRIME Den Haag
Stichting Aknarij Amsterdam
KMM Amsterdam
STEM Landelijk
Stichting Mega Productions Rotterdam
Tans Landelijk
Turkse Islamitische Federatie Landelijk
Amazigh Beweging Nederland
Stichting Al Owahda Den Haag
Pardon, waar staat dat? Of verzin je dat weer ter plekke, ben je erg goed in.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:03 schreef DarkDancer het volgende:
niemand zal ontkennen dat er een toenemende haat tegen buitenlanders is, en dan hoofdzakelijk tegen de moslims (marokkanen en turken in het bijzonder).
maar die organisaties geven direct de schuld weer aan autochtone nederlanders, media en de politiek.
wat ze wel even vergeten is dat ze intolerant tegen vrouwen, homo's en atheisten zijn.
hebben we het nog niet eens over de criminaliteit wat gebezigd word door deze groepen.
Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerstequote:Op dinsdag 6 september 2005 18:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Jij mist de essentie.Wat is de functie van een belangengroep? Ken jij de belangengroepen die dit initiatief steunen? Is een vakbond geen maatschappelijke organisatie?
Een actiegroep of belangengroep heeft doorgaans een vrij specifieke doelstelling. Bijvoorbeeld opkomen voor de rechten van hun doelgroep. Zij zullen dan ook acties voeren om deze rechten te verdedigen. Het is compleet onzinnig te stellen dat zij andersoortige acties zouden moeten voeren, dan die overeenkomen met hun doelstelling.
Ach, ik sluit me bij je aan. Ik heb geen zin om deze discussie voort te zetten, continue verdedigend over enkele minder relevant zaken terwijl de essentie voorbij wordt gesprongen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb iets op mijn lippen liggen om te zeggen, maar ik denk dat het beter is om mijn mond maar te houden aangezien enkelen niet voor rede vatbaar zijn. Het is dit stikken of slikken!!!
Ik heb die website gespeld, maar ik ben het woord niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:53 schreef djenneke het volgende:
Of op zijn minst de website hebt doorgenomen, waarin wel degelijk zorg over anti-semitiscme wordt uitgesproken?
Leg jij altijd mensen woorden in de mond?quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef djenneke het volgende:
Pracissor zal niet tevreden zijn, tot er een algehele mea culpa wordt uitgesproken, massaal wel te verstaan, en liefst ook een massaal vertrek van bovengenoemde groepen, maar dan wel na dat massale mea culpa uiteraard.
Tot 12 maanden jeugddetentie voor groepsverkrachtingquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Even wat troll reacties verwijderen. Straks weer open.
Goed, een hele zooi weggehaalt. Graag ontopic blijven, niet op de man spelen, negeer trolletjes of maak er melding van in Feedback, ga er niet zelf mee in discussie.
ga jij ff verklaren waarom turken en marokkanen relatief zo hoog vertegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon, waar staat dat? Of verzin je dat weer ter plekke, ben je erg goed in.
Kijk, hier kan ik moeilijk iets zinnigs over zeggen. De meeste organisaties uit die lijst zeggen mij totaal niets, ik had er dus nog nooit van gehoord. Het is voor mij dan onmogelijk te beoordelen of jouw conclusies gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerste
- Nu wel eensgezind in georganiseerd verband een bepaald tendens wat in hun ogen verwerpelijk is, stelling in tegen kunnen nemen.
- Het hypocriet is dat deze organisaties, dan voornamelijk de Marokkaanse, vaak geen medewerking willen verlenen aan de overheid op het vlak van extremisme.
- Wat tevens hypocriet is dat deze organisaties nog niks in georganiseerd verband hebben ondernomen om de vele problemen die deze groepen kennen actief aan te pakken.
Problemen worden ontkend of gebagataliseerd, 'maar Antillianen zijn ook crimineel' etc.
Daarnaast is het verwerpelijk dat veel van deze organisaties ideologische tegenstanders zijn van het geen waarvoor ze gaan demonsteren, anti-semitische, anti-homofiele en bedenkelijke ideologieen wat betreft vrouwenrechten zijn kenmerken van deze groeperingen.
Ik heb eerlijk gezegd nooit anti-semitische, anti-homofiele of wat voor soorten uitspraken gehoord van dit soort organisaties. Ook dat ze weigeren mee te werken op het vlak van extremisme is mij niet bekent. Enlighten me.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat deze 'belangengroep' actie voert tegen wat zij in hun ogen zien als een beleid wat tegen hen wordt gevoert. Wat de essentie is dat deze maatschappelijke Turkse en Marokkaanse organisaties ten eerste
- Nu wel eensgezind in georganiseerd verband een bepaald tendens wat in hun ogen verwerpelijk is, stelling in tegen kunnen nemen.
- Het hypocriet is dat deze organisaties, dan voornamelijk de Marokkaanse, vaak geen medewerking willen verlenen aan de overheid op het vlak van extremisme.
- Wat tevens hypocriet is dat deze organisaties nog niks in georganiseerd verband hebben ondernomen om de vele problemen die deze groepen kennen actief aan te pakken.
Problemen worden ontkend of gebagataliseerd, 'maar Antillianen zijn ook crimineel' etc.
Daarnaast is het verwerpelijk dat veel van deze organisaties ideologische tegenstanders zijn van het geen waarvoor ze gaan demonsteren, anti-semitische, anti-homofiele en bedenkelijke ideologieen wat betreft vrouwenrechten zijn kenmerken van deze groeperingen.
Idioot, ff lekker valse beschuldigingen hier plaatsen, er is 1 van je reactie weggehaald vanwege onnodig en grof uitschelden van een andere user, dat is tegen de policy. Daarnaast heb ik ALLE reacties van lionsguy en bsb weggehaalt behalve 1 of 2 die niet tegen de policy waren, die vallen onder het kopje EIGEN MENING. Als bsb of lionsguy die meisjes hoeren vind, dan mag dat. M.b.t. je 2e thread is je ongelijk allang bewezen in de feedback thread.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:13 schreef DarkDancer het volgende:
en hier op fok heb je hetzelfde gezeur. mensen als BSB en Lionsguy kunnen respectloos zijn, racistisch, en gewelddadig. zeg je er wat van dan word mijn reactie weggehaald met de volgende mededeling:
[..]
Tot 12 maanden jeugddetentie voor groepsverkrachting
natuurlijk zijn de reacties van bsb en lionsguy blijven staan. nederlandse meiden zijn schijnbaar smerige kuthoeren die je mag verkrachten...
of dit topic:
Saudi clerics declare football un-Islamic
moslim gelovigen maken zichzelf belachelijk. wij zijn dan weer de racisten en nadat hij een hele tijd heeft mee gedisussieerd gooit hij het maar dicht onder noemer moslim-bashen
Yeah right. Als zometeen de PvdA knuffelaars aan de macht zijn zal ik persoonlijk de straat op gaan met een spandoek voor het eerst in mijn leven! Wie gaat mee?quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef vanthof het volgende:
Het is het enige oppositionele geluid dat iin Nederland nog klinkt tegen het stigmatiserende beleid van Balkenende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |