abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30288895
quote:
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

In totaal stonden twaalf jongens terecht. De zaak tegen een van hen is aangehouden. Ze hoorden bij een groep van overwegend Antilliaanse jongeren die in wisselende samenstelling drie meisjes van 13 en 14 jaar meermalen heeft verkracht. Tien van de elf jongens zijn inmiddels vrijgelaten omdat de opgelegde straf gelijk was aan de periode die ze al in voorarrest hadden gezeten.

Alle elf moeten bovendien een cursus volgen waarin ze leren normaal om te gaan met seksualiteit. Ook mogen ze op geen enkele manier contact opnemen met hun slachtoffers. Tegen de jongens (14 tot 17 jaar) was tot vijftien maanden jeugddetentie geëist.
Bron: http://www.nu.nl/news/585(...)epsverkrachting.html

Veel en veel te weinig naar mijn mening
  maandag 5 september 2005 @ 15:15:15 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30289119
Dat vond de starter van Justitie faalt opnieuw! ook
GNU Terry Pratchett
pi_30289146
Die was 2 minuten later.
De floeperd
pi_30289398
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:15 schreef Lod het volgende:
Dat vond de starter van Justitie faalt opnieuw! ook
En jij vindt van niet dan?

Die gasten sporen niet, beetje met je eigen 'pimp' groep meisjes verkrachten terwijl ze nog niet eens op een scootertje mogen rijden.

Die hadden van mij echt wel een paar jaar naar een bootcamp gemogen ofzo, die gasten lopen nu alweer op de hoek een nieuw ranzig spelletje te verzinnen terwijl de slachtoffers zoiets voor altijd meenemen
pi_30289845
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
Justitie legt een te lage straf op. Dat is niet falen, dat is volgens de wet. De straffen zijn te laag.

Je zou zoiets is moeten flikken in Aruba...
Jaja. Ik zie het toch ECHT als bewijs dat die landen waar de straffen hoog zijn, AL-TIJD landen zijn waar het kut mee gaat.

Niemand kan mij vertellen of die zware straffen er zijn omdat het kut gaat in zo'n land, of dat het kut gaat in zo'n land omdat er die zware straffen zijn. Terwijl hier de straffen niet zo hoog zijn en het desondanks niet kut gaat (op een uitwas links of rechts na). Er is dus meer bewijs dat lage straffen goed zijn voor een land dan dat hoge straffen dat zijn. En zo lang dat zo is, moet je wel goed blind zijn om te denken dat het andersom is.

Je moet sowieso goed gestoord zijn om een winnend team te willen veranderen. Het gaat in Nederland toch goed? Het gaat hier beter dan in de VS. Goed, we zijn niet de beste, maar je moet ook niet goed bij je hoofd zijn als je alles wil riskeren om dat kleine beetje beter te worden. Er hangt nogal wat vanaf als het mislukt. Kijk naar hoe de VS langzaam aan het afzakken is.
pi_30289892
Leuke toevoeging aan de straf zou zijn geweest een paar maanden cel voor de ouders. Ze hebben immers gefaald in de opvoeding met strafbare feiten tot gevolg. Ook is het wel zo menselijk zo'n gezin niet uitelkaar te halen door alleen de zoon op te sluiten, toch?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_30290160
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:24 schreef Beezz het volgende:
Die hadden van mij echt wel een paar jaar naar een bootcamp gemogen ofzo, die gasten lopen nu alweer op de hoek een nieuw ranzig spelletje te verzinnen terwijl de slachtoffers zoiets voor altijd meenemen
Tja, of je stopt ze in de gevangenis waar ze met ECHTE criminelen in aanraking komen. Waarna ze nooit meer uit het criminele circuit komen.

Extreme maatregelen brengen extreme mensen voort. En mensen die om extreme maatregelen roepen zijn zelf al extreem. Denk daar maar eens over na.

Extreem doen lijkt vaak de beste en/of makkelijkste weg om snel iets op te lossen. Maar extreme maatregelen worden doorgaans WEL ingesteld, maar NIET weer gestopt. Een extreme maatregel blijft doorgaans gewoon bestaan, ook wanneer hij eigenlijk niet meer nodig is. Zo zie je dat extreme maatregelen dus een spiraal vormen. Het wordt alleen maar erger. Totdat het uit elkaar klapt.

Het lijkt me dat voorzichtige mensen wel twee keer nadenken voordat ze aan iets beginnen dat mogelijk in hun gezicht uit elkaar klapt. Alleen domme sukkels spelen met zelfgemaakt vuurwerk.

Deze problemen moeten bij de wortel aangepakt worden. En dat betekent dat die kinderen in de eerste plaats dit al niet hadden moeten doen. Meer en zwaarder straffen heeft niks met het bij de wortel aanpakken te maken. Wat wel werkt is voorlichting op school en sociale controle. Deze jongetjes hebben ongetwijfeld tegen hun vriendjes op lopen scheppen over hun daden, maar niemand heeft er iets over durven zeggen. WAAROM niet?

Waarom durfden ze dat niet? Die vraag is cruciaal, maar niemand houdt zich daar mee bezig. Er wordt alleen maar gebruld om zwaardere straffen. Maar iets doen dat werkelijk zin heeft, dat is te veel moeite, dat zijn die slachtoffertjes dan weer niet waard ofzo.
pi_30290215
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:42 schreef trancethrust het volgende:
Leuke toevoeging aan de straf zou zijn geweest een paar maanden cel voor de ouders. Ze hebben immers gefaald in de opvoeding met strafbare feiten tot gevolg. Ook is het wel zo menselijk zo'n gezin niet uitelkaar te halen door alleen de zoon op te sluiten, toch?
Ah ja, DAT zal de daders leren! En de slachtoffertjes zullen wel staan dansen van vreugde als dat gebeurd!

Die slachtoffertjes zullen nooit meer dansen, wat voor straf je de daders ook geeft. Het enige dat er gebeurt wanneer de straffen hoger waren, was dat jij en je mede extreem-straffende medemensen een beter gevoel over zich krijgen. Het gaat jullie net zo min om de slachtoffers, alleen maar om het bevredigen van jullie eigen haat- en wraakgevoelens.
pi_30290729
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ah ja, DAT zal de daders leren! En de slachtoffertjes zullen wel staan dansen van vreugde als dat gebeurd!

Die slachtoffertjes zullen nooit meer dansen, wat voor straf je de daders ook geeft. Het enige dat er gebeurt wanneer de straffen hoger waren, was dat jij en je mede extreem-straffende medemensen een beter gevoel over zich krijgen. Het gaat jullie net zo min om de slachtoffers, alleen maar om het bevredigen van jullie eigen haat- en wraakgevoelens.
Helemaal mee eens. Waar is jouw dochter eigenlijk? Verkracht ik die ook even. Ik verwacht wel een aai van je na afloop.
pi_30290827
Haat/wraakgevoelens? Ik stel alleen maar dat de ouders ook gestraft moeten worden aangezien het gewoon hun schuld is dat hun kinderen andere kinderen lopen te verkrachten. Wat voor straf dan ook zou inderdaad de slachtoffers doen dansen van vreugde ben ik met je eens, maar dat neemt niet weg dat straffen van de ouders geen nut zou hebben.
Moreel gezien zijn de ouders in deze zaak gewoon de meest schuldige, waarom zouden die niet gestraft worden?
pi_30290888
Lees opvoeders ipv ouders trouwens, voordat daar mensen over vallen.
pi_30290912
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:13 schreef trancethrust het volgende:
Haat/wraakgevoelens? Ik stel alleen maar dat de ouders ook gestraft moeten worden aangezien het gewoon hun schuld is dat hun kinderen andere kinderen lopen te verkrachten. Wat voor straf dan ook zou inderdaad de slachtoffers doen dansen van vreugde ben ik met je eens, maar dat neemt niet weg dat straffen van de ouders geen nut zou hebben.
Moreel gezien zijn de ouders in deze zaak gewoon de meest schuldige, waarom zouden die niet gestraft worden?
Waarom niet de grootouders aangezien zij de ouders dan verkeerd hebben opgevoed?
pi_30291378
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom niet de grootouders aangezien zij de ouders dan verkeerd hebben opgevoed?
waarom schieten we niet elke keer een duitse dood wanneer er weer een jood wordt beledigd?
Islam=facisme
  maandag 5 september 2005 @ 16:38:56 #14
2618 Beezz
Criticaster
pi_30291506
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:51 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, of je stopt ze in de gevangenis waar ze met ECHTE criminelen in aanraking komen. Waarna ze nooit meer uit het criminele circuit komen.

Extreme maatregelen brengen extreme mensen voort. En mensen die om extreme maatregelen roepen zijn zelf al extreem. Denk daar maar eens over na.

Extreem doen lijkt vaak de beste en/of makkelijkste weg om snel iets op te lossen. Maar extreme maatregelen worden doorgaans WEL ingesteld, maar NIET weer gestopt. Een extreme maatregel blijft doorgaans gewoon bestaan, ook wanneer hij eigenlijk niet meer nodig is. Zo zie je dat extreme maatregelen dus een spiraal vormen. Het wordt alleen maar erger. Totdat het uit elkaar klapt.

Het lijkt me dat voorzichtige mensen wel twee keer nadenken voordat ze aan iets beginnen dat mogelijk in hun gezicht uit elkaar klapt. Alleen domme sukkels spelen met zelfgemaakt vuurwerk.

Deze problemen moeten bij de wortel aangepakt worden. En dat betekent dat die kinderen in de eerste plaats dit al niet hadden moeten doen. Meer en zwaarder straffen heeft niks met het bij de wortel aanpakken te maken. Wat wel werkt is voorlichting op school en sociale controle. Deze jongetjes hebben ongetwijfeld tegen hun vriendjes op lopen scheppen over hun daden, maar niemand heeft er iets over durven zeggen. WAAROM niet?

Waarom durfden ze dat niet? Die vraag is cruciaal, maar niemand houdt zich daar mee bezig. Er wordt alleen maar gebruld om zwaardere straffen. Maar iets doen dat werkelijk zin heeft, dat is te veel moeite, dat zijn die slachtoffertjes dan weer niet waard ofzo.
Ik snap niet dat die ene zin zo'n reactie uitlokt. Of vind je die paar jaar bootcamp een extreme maatregel voor het herhaaldelijk groepsverkrachten van jonge meisjes?
pi_30291540
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Nogal degeneratieve opmerking. De ouders zijn zelf niet minderjarig (mag ik hopen)
pi_30291552
Dat zal ze leren!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30291592
Alsof je ouders kunt leren goed op te voeden door ze te straffen als ze dat niet hebben gedaan. Tegen die tijd is het sowieso al te laat... en ik geloof ook al niet dat er een preventieve werking vanuit zal gaan...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30291739
Van mij hoeft straf niet altijd een preventieve werking te hebben. Ze horen gewoon niet weg te kunnen komen met het op de wereld zetten van kinderen die zich om deze manier gedragen; dan hebben ze iets gewoon grondig verkloot.
pi_30291836
En welk nut heeft zo'n straf dan precies?
pi_30291964
Wat is het nut van een straf als je iemand 2 jaar in de gevangenis gooit omdat ie iemand doodreed?
  maandag 5 september 2005 @ 16:57:52 #21
3767 Herald
Come get some
pi_30292009
kom kom, die opvoeders hebben hun kinderen echt niet aangeleerd om meisjes te verkrachten. Sterker nog, ik denk dat de opvoeders geen enkel besef hebben wat hun kinderen uitvreten, net zo min de ouders van de slachtoffers weten wat hun dochters allemaal afspreken.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_30292282
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:57 schreef Herald het volgende:
kom kom, die opvoeders hebben hun kinderen echt niet aangeleerd om meisjes te verkrachten. Sterker nog, ik denk dat de opvoeders geen enkel besef hebben wat hun kinderen uitvreten, net zo min de ouders van de slachtoffers weten wat hun dochters allemaal afspreken.
Onwetendheid is geen excuus. Dat die kinderen er blijkbaar geen bezwaar tegen hebben zoiets te doen is al falen genoeg ten zijde van de ouders, ze hoeven echt niet expliciet hun kinderen te leren verkrachten.
  maandag 5 september 2005 @ 17:13:24 #23
3767 Herald
Come get some
pi_30292501
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:05 schreef trancethrust het volgende:
Onwetendheid is geen excuus. Dat die kinderen er blijkbaar geen bezwaar tegen hebben zoiets te doen is al falen genoeg ten zijde van de ouders, ze hoeven echt niet expliciet hun kinderen te leren verkrachten.
Die kinderen weten gewoon niet beter. Altijd zo simpel om te zeggen het ligt aan de ouders. Die jongeren doen het toch zelf, hebben ze helemaal zelf aangeleerd. Op de televisie gezien. En al die domme sletjes trappen er ook nog allemaal in. Het is jammer dat mensen nooit die andere topiques over hetzelfde onderwerp lezen, want ik post er elke keer dat het aan de leefwijze van de jongeren ligt, maar dat pikt niemand op.

Wat moeten die ouders doen, even preken hoe hun kroost MSN moet gebruiken? Denk je dat papa en mama weet dat dochterlief d'r tietjes laat zien voor de webcam? nee natuurlijk niet, hebben ze ook nooit gezegd dat ze het wel/niet moet doen. Is het dan de schuld van de ouders als die doos niet meer naar school durft omdat het filmpje circuleert?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_30292572
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:56 schreef trancethrust het volgende:
Wat is het nut van een straf als je iemand 2 jaar in de gevangenis gooit omdat ie iemand doodreed?
1. Handhaving van de rechtsorde
De overheid beschermt zoveel mogelijk het leven, de lichamelijke integriteit, en de persoonlijke levenssfeer

2. Explicitering van de norm
Door specifieke gedragingen strafbaar te stellen geeft de overheid aan in de samenleving bepaald gedrag niet acceptabel te vinden

3. Redressie
Vorm van preventie die niet gericht is op het voorkomen van misdaad of recidive, maar op het onderbreken van delicten die al plaats vinden (bijv. te hard/onder invloed rijden)

4. Vergelding c.q. genoegdoening
pi_30293494
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:52 schreef djenneke het volgende:
En welk nut heeft zo'n straf dan precies?
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:15 schreef djenneke het volgende:

[..]

1. Handhaving van de rechtsorde
De overheid beschermt zoveel mogelijk het leven, de lichamelijke integriteit, en de persoonlijke levenssfeer

2. Explicitering van de norm
Door specifieke gedragingen strafbaar te stellen geeft de overheid aan in de samenleving bepaald gedrag niet acceptabel te vinden

3. Redressie
Vorm van preventie die niet gericht is op het voorkomen van misdaad of recidive, maar op het onderbreken van delicten die al plaats vinden (bijv. te hard/onder invloed rijden)

4. Vergelding c.q. genoegdoening
Punt 3 is dan nog enigszins discutabel, maar de overige punten zijn ook hier van toepassing denk ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')