abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30288960
quote:
Jeugddetentie voor groepsverkrachting

Uitgegeven: 5 september 2005 13:40
Laatst gewijzigd: 5 september 2005 14:54
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

In totaal stonden twaalf jongens terecht. De zaak tegen een van hen is aangehouden. Ze hoorden bij een groep van overwegend Antilliaanse jongeren die in wisselende samenstelling drie meisjes van 13 en 14 jaar meermalen heeft verkracht. Tien van de elf jongens zijn inmiddels vrijgelaten omdat de opgelegde straf gelijk was aan de periode die ze al in voorarrest hadden gezeten.

Alle elf moeten bovendien een cursus volgen waarin ze leren normaal om te gaan met seksualiteit. Ook mogen ze op geen enkele manier contact opnemen met hun slachtoffers. Tegen de jongens (14 tot 17 jaar) was tot vijftien maanden jeugddetentie geëist.
lekker is dat, wordt je als jong meisje verkracht door meerdere mensen op de meest gruwelijke manier en dan krijgen de daders zulke straffen.
ipv dit smerige tuig 10 jaar de bak in te gooien alwaar ze door andere criminelen ff flink gemarteld worden loopt het tuig alweer vrij met een achterlijke cursus.

het tuig mag geen contact opnemen met de dames, maar wie zegt dat ze geen wraak nemen aangezien ze toch niet verwachten dat ze lang de bak in hoeven gaan.

vraag me af of de rechter zelf ook kids heeft!
Islam=facisme
  maandag 5 september 2005 @ 15:13:06 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30289056
Hoezo heeft justitie gefaald?
De daders zijn gepakt en zijn berecht volgens onze wetten. Er zijn geen fouten gemaakt voor zover ik kan lezen uit je post.

En een betere wereld begint bij jezelf. Met een iets nettere ondertitel bijvoorbeeld
GNU Terry Pratchett
pi_30289058
Je bent voor het martelen van minderjarigen door criminelen? Ook lekker.

Never mind, de wetgeving is niet anders. Je kunt hier geen kinderen voor jaren opsluiten.
pi_30289143
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:13 schreef Keromane het volgende:
Je bent voor het martelen van minderjarigen door criminelen? Ook lekker.
nee, hij is voor het martelen van minderjarige criminelen door volwassen criminelen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30289145
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:13 schreef Lod het volgende:
Hoezo heeft justitie gefaald?
De daders zijn gepakt en zijn berecht volgens onze wetten. Er zijn geen fouten gemaakt voor zover ik kan lezen uit je post.

En een betere wereld begint bij jezelf. Met een iets nettere ondertitel bijvoorbeeld
indd die ondertitel
respect voor de dames is bij jou ook ver te zoeken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30289149
@TS: martelen mag niet in Nederland, en de straffen zijn - helaas - conform de wetgeving. Wat heeft justitie dan te doen?
  maandag 5 september 2005 @ 15:18:25 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30289216
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

indd die ondertitel
respect voor de dames is bij jou ook ver te zoeken.
Kan me zo voorstellen dat de daders uit de OT iets vergelijkbaars gezegd hebben
GNU Terry Pratchett
pi_30289221
Straf als vergelding is al jaren geleden afgezworen door het gros van de deskundigen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_30289252
Justitie legt een te lage straf op. Dat is niet falen, dat is volgens de wet. De straffen zijn te laag.

Je zou zoiets is moeten flikken in Aruba...
pi_30289389
Mijn stem gaat bij de volgende tweede kamerverkiezingen naar die partij die het bezopen Nederlandse strafrecht eens grondig op de schop neemt. Ik wil graag een samenleving waarin onschuldige burgers zo goed mogelijk tegen misdadigers worden beschermd, in plaats van een land waar we mensen tegenwoordig in dagen straffen, in plaats van in jaren.
pi_30289534
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
Justitie legt een te lage straf op. Dat is niet falen, dat is volgens de wet. De straffen zijn te laag.

Je zou zoiets is moeten flikken in Aruba...
ja laten we op aruba nu precies hetzelfde rechtsstelsel hebben als in nederland.
  maandag 5 september 2005 @ 15:29:50 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30289549
't zijn zelf ook kinderen, vandaar neem ik dan dat de nadruk op heropvoeding wordt gelegd, niet op vergelding.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 5 september 2005 @ 15:33:05 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30289623
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:24 schreef dVTB het volgende:
Mijn stem gaat bij de volgende tweede kamerverkiezingen naar die partij die het bezopen Nederlandse strafrecht eens grondig op de schop neemt. Ik wil graag een samenleving waarin onschuldige burgers zo goed mogelijk tegen misdadigers worden beschermd, in plaats van een land waar we mensen tegenwoordig in dagen straffen, in plaats van in jaren.
Van zwart-wit denken is nog nooit iemand beter geworden... verdiep je eens in de materie in plaats van te oordelen uit angst en onwetendheid. Ons rechtsstelsel hoort tot de beste ter wereld. Er mag best wat bijgeschaafd worden, maar een werkend systeem volledig op de schop nemen kan alleen maar tot verslechtering leiden.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_30289671
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:33 schreef Flurry het volgende:

[..]

Van zwart-wit denken is nog nooit iemand beter geworden... verdiep je eens in de materie in plaats van te oordelen uit angst en onwetendheid. Ons rechtsstelsel hoort tot de beste ter wereld. Er mag best wat bijgeschaafd worden, maar een werkend systeem volledig op de schop nemen kan alleen maar tot verslechtering leiden.
voor bepaalde misdrijven de strafmaat verhogen staat niet gelijk aan het volledig op de schop nemen van een systeem.
  maandag 5 september 2005 @ 15:36:28 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30289709
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:34 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

voor bepaalde misdrijven de strafmaat verhogen staat niet gelijk aan het volledig op de schop nemen van een systeem.
dat zeg ik toch ook niet?
pi_30289727
Leuke toevoeging aan de straf zou zijn geweest een paar maanden cel voor de ouders. Ze hebben immers gefaald in de opvoeding met strafbare feiten tot gevolg. Ook is het wel zo menselijk zo'n gezin niet uitelkaar te halen door alleen de zoon op te sluiten, toch?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')