lekker is dat, wordt je als jong meisje verkracht door meerdere mensen op de meest gruwelijke manier en dan krijgen de daders zulke straffen.quote:Jeugddetentie voor groepsverkrachting
Uitgegeven: 5 september 2005 13:40
Laatst gewijzigd: 5 september 2005 14:54
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft maandag elf minderjarige Rotterdammers die betrokken waren bij groepsverkrachtingen veroordeeld tot straffen tot straffen van maximaal twaalf maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.
In totaal stonden twaalf jongens terecht. De zaak tegen een van hen is aangehouden. Ze hoorden bij een groep van overwegend Antilliaanse jongeren die in wisselende samenstelling drie meisjes van 13 en 14 jaar meermalen heeft verkracht. Tien van de elf jongens zijn inmiddels vrijgelaten omdat de opgelegde straf gelijk was aan de periode die ze al in voorarrest hadden gezeten.
Alle elf moeten bovendien een cursus volgen waarin ze leren normaal om te gaan met seksualiteit. Ook mogen ze op geen enkele manier contact opnemen met hun slachtoffers. Tegen de jongens (14 tot 17 jaar) was tot vijftien maanden jeugddetentie geëist.
nee, hij is voor het martelen van minderjarige criminelen door volwassen criminelen.quote:Op maandag 5 september 2005 15:13 schreef Keromane het volgende:
Je bent voor het martelen van minderjarigen door criminelen? Ook lekker.
indd die ondertitelquote:Op maandag 5 september 2005 15:13 schreef Lod het volgende:
Hoezo heeft justitie gefaald?
De daders zijn gepakt en zijn berecht volgens onze wetten. Er zijn geen fouten gemaakt voor zover ik kan lezen uit je post.
En een betere wereld begint bij jezelf. Met een iets nettere ondertitel bijvoorbeeld
Kan me zo voorstellen dat de daders uit de OT iets vergelijkbaars gezegd hebbenquote:Op maandag 5 september 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
indd die ondertitel![]()
respect voor de dames is bij jou ook ver te zoeken.
ja laten we op aruba nu precies hetzelfde rechtsstelsel hebben als in nederland.quote:Op maandag 5 september 2005 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
Justitie legt een te lage straf op. Dat is niet falen, dat is volgens de wet. De straffen zijn te laag.
Je zou zoiets is moeten flikken in Aruba...
Van zwart-wit denken is nog nooit iemand beter geworden... verdiep je eens in de materie in plaats van te oordelen uit angst en onwetendheid. Ons rechtsstelsel hoort tot de beste ter wereld. Er mag best wat bijgeschaafd worden, maar een werkend systeem volledig op de schop nemen kan alleen maar tot verslechtering leiden.quote:Op maandag 5 september 2005 15:24 schreef dVTB het volgende:
Mijn stem gaat bij de volgende tweede kamerverkiezingen naar die partij die het bezopen Nederlandse strafrecht eens grondig op de schop neemt. Ik wil graag een samenleving waarin onschuldige burgers zo goed mogelijk tegen misdadigers worden beschermd, in plaats van een land waar we mensen tegenwoordig in dagen straffen, in plaats van in jaren.
voor bepaalde misdrijven de strafmaat verhogen staat niet gelijk aan het volledig op de schop nemen van een systeem.quote:Op maandag 5 september 2005 15:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Van zwart-wit denken is nog nooit iemand beter geworden... verdiep je eens in de materie in plaats van te oordelen uit angst en onwetendheid. Ons rechtsstelsel hoort tot de beste ter wereld. Er mag best wat bijgeschaafd worden, maar een werkend systeem volledig op de schop nemen kan alleen maar tot verslechtering leiden.
dat zeg ik toch ook niet?quote:Op maandag 5 september 2005 15:34 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
voor bepaalde misdrijven de strafmaat verhogen staat niet gelijk aan het volledig op de schop nemen van een systeem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |