Ondergang schmondergang, geen partij met een langere adem dan John de Mol. Hij blijft net zo lang doorgaan totdat Talpa ingeburgerd is, en dat kan nog wel eens sneller gaan dan je denktquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:09 schreef SlimShady het volgende:
Vorig deel: Centraal Talpa Topic #3: Dagen van de waarheid
Na de eerste superweek van Talpa, gaat het nu bergafwaarts.
Vele kijkers zijn niet zo geïnteresseerd in de programma's van Talpa.
Hoelang nog voor de ondergang? Of zal het Talpa lukken om de kijkers alsnog over de streep te trekken?
Ik zie hem ook niet snel opgeven. Dat is ook niet logisch. Maar ik denk wel dat de bezem er door gaat als het zo blijft.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:14 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ondergang schmondergang, geen partij met een langere adem dan John de Mol. Hij blijft net zo lang doorgaan totdat Talpa ingeburgerd is, en dat kan nog wel eens sneller gaan dan je denkt![]()
Thuis en NSE zijn de eerste tweequote:Op dinsdag 6 september 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie hem ook niet snel opgeven. Dat is ook niet logisch. Maar ik denk wel dat de bezem er door gaat als het zo blijft.
Dat is waar, er moeten nieuwe programma's bedacht worden. Maar het blijft natuurlijk moeilijk op te boksen tegenover die ijzersterke vooravond van RTL 4.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:17 schreef SCH het volgende:
Dan moet er wel iets in de plaats komen, die vooravond blijft belangrijk om de rest aan op te trekken.
Dat is nou juist de uitdaging.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat is waar, er moeten nieuwe programma's bedacht worden. Maar het blijft natuurlijk moeilijk op te boksen tegenover die ijzersterke vooravond van RTL 4.
Mediakrantquote:Van Erven Dorens: 'Talpa veel te hoog ingezet'
Beau van Erven Dorens denkt dat Talpa veel te hoog is ingezet. Daar is zowel Talpa als het publiek schuldig aan, aldus Van Erven Dorens op RTL 4. "Laten we nou heel eerlijk zijn: Talpa is veel te hoog ingezet in de markt en daar is Talpa zelf schuldig aan. Het publiek vind het ook heerlijk om het groots neer te zetten en dan af te vinken. Op dit moment heeft NSE 200.000 kijkers of zoiets, waarschijnlijk nog niet eens. Ik weet het niet eens meer. Laten we eerst nou maar even rustig beginnen."
Met NSE staat Van Erven Dorens voor een deel tegenover RTL Boulevard geprogrammeerd. Hij verliet dat programma onder meer om zijn kinderen 's avonds in bed te kunnen doen. Nu komt dat er echter nog steeds niet van.
"Als ik maar één ding niet meer hoef te doen en dat is mijn kinderen naar bed brengen 's avonds", grapt Van Erven Dorens. "Ik vind het het vervelendste moment van de dag." Samen met Linda de Mol presenteert Beau vanaf zondag een talkshow. "Ik heb gemerkt dat het belangrijk is om iemand naast je te hebben voor mij en dat werkt dus heel goed hier." Voor Linda de Mol is dat nieuw. De Mol: "Ik ben dat helemaal niet gewend en ik vind het ontzettend prettig. Ik ben natuurlijk toch een beetje ongenuanceerd, ik kan heel vel uit de hoek komen en Beau is heel rustig en kalm."
quote:Overigens ging op Talpa, na Barend & van Dorp, het Eredivisiejournaal met Wilfred Genee van start. Deze trok 170.000 kijkers (madl: 5.8%).
Daar kan Talpa niks aan doen, dat was verplicht en staat in het contract met Eredivsie CV.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:32 schreef pberends het volgende:
[..]. Toppertje. Beetje overkill, hoe Talpa het eredivisie-voetbal exploiteert.
Wat een crap van de KNVB.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Daar kan Talpa niks aan doen, dat was verplicht en staat in het contract met Eredivsie CV.
Dat contract heeft Talpa toch zelf ondertekend?quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Daar kan Talpa niks aan doen, dat was verplicht en staat in het contract met Eredivsie CV.
Tuurlijk, maar er wordt nu net gedaan of dat Eredivisiejournaal een idee van Talpa is. Dat is dus niet zo, als de NOS de rechten weer had gekregen hadden zij ook een Eredivisiejournaal moeten uitzenden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat contract heeft Talpa toch zelf ondertekend?
Wat is toch die rare gewoonte om te doen alsof John de Mol een soort blinde kip is die tot allerlei dingen wordt gedwongen?
Daar is gewoon over onderhandeld hoor en blijkbaar vond Talpa het wel een goed idee.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:55 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er wordt nu net gedaan of dat Eredivisiejournaal een idee van Talpa is. Dat is dus niet zo, als de NOS de rechten weer had gekregen hadden zij ook een Eredivisiejournaal moeten uitzenden.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:22 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/home/
Wel leuk dat ze reclame voor Talpa maken.
Toppunt (of eigenlijk dieptepunt) is nog wel de korte reallife soap de BvDtjes, daar wordt echt zo'n poging getracht om grappig te zijn. Dat ze zeer goede vrienden zijn enzo, terwijl het enige bindmiddel geld is.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef SlimShady het volgende:
Het was onverstandig dat ze die gasten hebben binnengehaald.
Bejaarden met een eigen show op een nieuwe zender? Zou ik niet doen![]()
Wat dacht je van Thuis 90.000 kijkersquote:Op woensdag 7 september 2005 10:53 schreef pberends het volgende:
NSE 152k kijkers. Dat gaat zeker niet meer goedkomen, wat je ook besluit te doen.
BvD nog 20k kijkers minder dan gister, tis niet te hopen voor ze dat het zo blijftAnders heeft De Mol 3 keer teveel betaald aan Barend, van Dorp en Mulder
.
Duur grapje inderdaad met die "BN'ers". Ze hadden beter onbekende presentatoren kunnen inhuren, dan was het en goedkoper en had je waarschijnlijk nog meer kijkers ook.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:13 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
Wat dacht je van Thuis 90.000 kijkers![]()
En dat John dit programma nog tot het voorjaar uitzendquote:Op woensdag 7 september 2005 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Duur grapje inderdaad met die "BN'ers". Ze hadden beter onbekende presentatoren kunnen inhuren, dan was het en goedkoper en had je waarschijnlijk nog meer kijkers ook.
Ik vind het een goede aankoop. Kijk, als je een nieuwe late night talkshow gaat starten met onbekende presentatoren, dan heb je veel kans op een flop. Met Barend en van Dorp heb je toch wel een succes formule in huis, en dan kan je na een half jaar andere presentatoren op het 'zelfde' programma zetten.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef SlimShady het volgende:
Het was onverstandig dat ze die gasten hebben binnengehaald.
Bejaarden met een eigen show op een nieuwe zender? Zou ik niet doen![]()
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:17 schreef XxxPimxxX het volgende:
Nederland heeft nu nog een beetje moeite met Talpa, maar dit gaat zeker veranderen na een paar maanden/ half jaar.
LIjkt me niet echt te vergelijken.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:25 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat was bij RTL en SBS ook zo.
Verschil is dat Talpa 2 concurrenten heeft met elk 3 zenders. Dat was bij RTL en SBS niet zo.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:25 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat was bij RTL en SBS ook zo.
Omdat mensen altijd moeten wennen aan nieuwe dingen. Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar bijvoorbeeld 'ouderen' (40+) beginnen nu ook langzaam maar zeker de computer te gebruiken, ze moesten er aan wennen.quote:
De concurrentie zit ook niet stil hoor. RTL4 heeft om 22:30 4 in het land en RTL5 Jensen. En SBS6 scoort nog altijd goed met Hart van Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:18 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Omdat mensen altijd moeten wennen aan nieuwe dingen. Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar bijvoorbeeld 'ouderen' (40+) beginnen nu ook langzaam maar zeker de computer te gebruiken, ze moesten er aan wennen.
Het is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers met 75% zijn gedaald van Barend en van Dorp alleen omdat ze van zender zijn verandert, de mensen moeten het alleen nog zien te vinden. Het format is echt niet in één keer waardeloos. Dit geld voor heel Talpa, dus als men het eenmaal 'ontdekt/geaccepteerd' heeft zie ik het een stuk beter gaan in de toekomst.
Klopt, de zaprange gaat maar van ned1,2,3 rtl4,5,7 en sbs6. net5 zit daar niet eens meer bij.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:26 schreef BVO het volgende:
Men kan het wel vinden, alleen het zit niet in het 'zap-gebied' van de mensen.
Men kijkt alleen voor programma's die ze graag willen zien en waarvoor ze bereid zijn Talpa op te zoeken.
Het zou andersom moeten wezen. ONM is een pulpprogramma dat 1000 nog wat afleveringen geleden van de buis had moeten worden geschopt.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:10 schreef evert het volgende:
gisteravond: meer kijkers naar ONM dan naar BB....
En dan was het een stuk interessanter. Een motto: Laat je teveel soapies verschijnen op TV, dan gaan of blijven de kijkcijfers flink benee.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Duur grapje inderdaad met die "BN'ers". Ze hadden beter onbekende presentatoren kunnen inhuren, dan was het en goedkoper en had je waarschijnlijk nog meer kijkers ook.
Oftewel Talpa kunnen ze net zo goed opdoeken, het voegt niets toe.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:46 schreef BVO het volgende:
Maar toch denk ik dat dat op termijn wel goed kan komen. Zolang er programma's zijn die 700k en meer scoren komt het nog wel redelijk goed denk ik.
De programma's op zich zijn niet eens zo slecht. Okay, niet zo vernieuwend of geweldig als men dacht bij de start van de zender, maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel bij RTL4 gewoon normaal tot goed zou scoren.
Om als nieuwe zender echter in dat zap-gebied te komen moet je programma's hebben die écht nieuw zijn, niet een paar flauwe klonen. Dan blijft de kijker net zo lief bij het 'vertrouwde' RTL.
Bij programma's als BvD blijven nu alleen de échte volgers over. Bij RTL waren meer van de helft van de kijkers gewoon toevallige voorbijgangers, die het programma nu niet meer tegenkomen maar het ook niet zo zeer missen.
Logische verklaring kan ook zijn dat mensen gewoon geen zin meer hebben in Barend en Van Dorp omdat de formule vorig seizoen al wat uitgewerkt raakte met dalende kijkcijfers. Misschien heeft Talpa op de verkeerde kanonnen gewed.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:18 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Omdat mensen altijd moeten wennen aan nieuwe dingen. Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar bijvoorbeeld 'ouderen' (40+) beginnen nu ook langzaam maar zeker de computer te gebruiken, ze moesten er aan wennen.
Het is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers met 75% zijn gedaald van Barend en van Dorp alleen omdat ze van zender zijn verandert, de mensen moeten het alleen nog zien te vinden. Het format is echt niet in één keer waardeloos. Dit geld voor heel Talpa, dus als men het eenmaal 'ontdekt/geaccepteerd' heeft zie ik het een stuk beter gaan in de toekomst.
Dat gaat niet op voor GTST. Dat begon rustig en werd steeds populairder. Zelfde trouwens met Big Brother 1.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:51 schreef pberends het volgende:
Wennen aan nieuwe dingen? Volgens scoort nieuw juist in het begin hoger. Het is nieuw namelijk.
Gaat bvd nog goed komen denk je (dan heb ik het even niet over villa bvd)? Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:53 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat gaat niet op voor GTST. Dat begon rustig en werd steeds populairder. Zelfde trouwens met Big Brother 1.
Als iets echt de moeite waard is, dan komen de kijkers uiteindelijk toch wel.
Dat zal ook aan de rest van de programmering liggen. B&vD gaat iig niet de zender redden. Maar als er wat fatsoenlijks voor staat, dan kan het redelijk gaan scoren.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Gaat bvd nog goed komen denk je (dan heb ik het even niet over villa bvd)? Lijkt me sterk.
Gordon en Joling trekken 774.000 kijkers...en NSE met Beau en ..weet ik veel wie er nog meer zitten ..200.000.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:36 schreef ThomasBerge het volgende:
Joling & Gordon blijven scoren 774.000 kijkers en 13.2% marktaandeel
zoals je ziet scoort alleen Big Brother. best triest voor Talpa.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:17 schreef DarcMarc het volgende:
Het is weer te triest voor woorden
Thuis 78.000![]()
NSE 191.000
Big Brother 530.000
Samen 133.000
This time around 130.000
Big Brother 200.000
Barend en van Dorp 211.000![]()
Eredivisie Journaal 157.000
Nou ja, echt scoren doet Big Brother ook niet, met een marktaandeel van zo'n 11%quote:Op donderdag 8 september 2005 10:14 schreef SlimShady het volgende:
[..]
zoals je ziet scoort alleen Big Brother. best triest voor Talpa.
quote:Barend & van Dorp delen in Malaise
Barend en Van Dorp hebben bij Talpa een valse start gemaakt: de eerste afleveringen werden met respectievelijk 311.000 en 292.000 kijkers slecht bekeken.
Vorig seizoen, toen de twee nog bij RTL 4 zaten, trokken ze gemiddeld 700.000 mensen. Hiermee delen Barend & van Dorp in de algehele Talpa-kijkcijfermalaise.
Met name de vooravond (Thuis trok dinsdagavond 90.000 kijkers, NSE 152.000) blijkt voor de nieuwe zender van John de Mol dramatisch. Maar ook de voetballers van Oranje ontkomen er niet aan.
Ter vergelijking: Armenië-Nederland trok afgelopen weekeinde 2,2 miljoen kijkers, Nederland-Duitsland bij SBS 6 een paar weken eerder ruim 3,3 miljoen. Joling en Gordon over de vloer scoort met zo’n 800.000 kijkers relatief nog het best. |Algemeen Dagblad
Om kijkers vast te houden voor Barend en van Dorpquote:Op donderdag 8 september 2005 13:35 schreef Notorious het volgende:
Ze hebben BB nu voor Boring & van Dorp gezet.
Zo zielig dat ze zo vroeg al herhalingingen uitzenden.![]()
Nee hoor.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:35 schreef Notorious het volgende:
Ze hebben BB nu voor Boring & van Dorp gezet.
is dat wel de herhaling en niet de live uitzending?quote:Op donderdag 8 september 2005 14:08 schreef Notorious het volgende:
22:21 Big Broter
22:51 Boring & van Dorp
Wat een onzin. De laatste tijd bij RTL4 scoorde het ongeveer hetzelfde als nu bij Talpa.quote:Vorig seizoen, toen de twee nog bij RTL 4 zaten, trokken ze gemiddeld 700.000 mensen. Hiermee delen Barend & van Dorp in de algehele Talpa-kijkcijfermalaise.
Was de herhaling van 19:30 de Live uitzending duurt een uur en komt niet op woensdag.quote:is dat wel de herhaling en niet de live uitzending?
Wat vind je nou zo erg aan haar dan? Dat ze de laatste tijd in een dip zit is meer dan logisch..quote:Op woensdag 7 september 2005 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het zou andersom moeten wezen. ONM is een pulpprogramma dat 1000 nog wat afleveringen geleden van de buis had moeten worden geschopt.
Maar ik denk dat het door Lieske komt, die voor een anti-climax heeft gezorgd. Ik zou zeggen: wegstemmen en tot 2010 niet meer op TV.![]()
Ik denk dat je pas over dramatische cijfers kunt spreken als het programma wat vaker dan drie keer is uitgezonden.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:21 schreef Notorious het volgende:
maar het had afgelopen seizoen nooit zulke dramatische cijfers als nu bij Talpa.
Een andere verklaring voor het gebrek aan kijkers kan ik niet vinden. Het programma is niet veranderd qua inhoud en vorm.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:45 schreef Notorious het volgende:
Alle Barend & van Dorp en 1 tegen 100 kijkers weten niet dat die programma's begonnen zijn? Mensen zijn gestopt met de TV gids lezen? Het stond nog in de krant het werd besproken in programma's als RTL Boulevard en Shownieuws maandenlang kreeg elke overstap naar Talpa overdreven veel media aandacht en dan nog zouden mensen niks weten???
Staat Talpa in de papieren TV gids?quote:Op donderdag 8 september 2005 14:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat de kijkers het programma nog niet gevonden hebben.
In veel gidsen wel.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:56 schreef SlimShady het volgende:
Staat Talpa in de papieren TV gids?
als dat niet zo is, kan ik het begrijpen.
Ik toevallig één keer, maar voor de rest is er inderdaad weinig aandacht voor BVD qua reclamespotjes.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
In veel gidsen wel.
Maar ik heb bijvoorbeeld nooit spotjes op Talpa gezien waarin BvD werd aangekondigd terwijl ik voor veel andere programma's wel promo's heb gezien.
Dit is echt tekenend. Normaal zou je toch verwachten dat een wedstrijd tegen Armenië meer kijkers trekt dan eentje tegen zo'n dwergstaatje als Andorra. Het lijkt er op dat de kijkers actief weigeren om Talpa aan te zetten.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:50 schreef pberends het volgende:
Alhoewel, voetbal scoort bij Talpa ook wel slecht. SBS had gister 50% meer kijkers dan Talpa zaterdag had bij Oranje. Oke, dat zijn wel in-wedstrijden, maar toch. Talpa weet ook amper kijkers vast te houden voor de nabeschouwing, terwijl SBS bijna evenveel kijkers weet vast te houden voor de nabeschouwing.
idd. mensen die talpa boycotten vind ik ook wel een beetje triest.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:00 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Dit is echt tekenend. Normaal zou je toch verwachten dat een wedstrijd tegen Armenië meer kijkers trekt dan eentje tegen zo'n dwergstaatje als Andorra. Het lijkt er op dat de kijkers actief weigeren om Talpa aan te zetten.
Bij zulke trieste gasten moet men de beeldbuizen in beslag nemen.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
idd. mensen die talpa boycotten vind ik ook wel een beetje triest.
ook al zenden ze nu wel gewoon veel troep uit
John de Mol is kennelijk niet zo'n visionair wat betreft het opzetten van een nieuw station. Als ze echt met iets nieuws waren gekomen dan had ik wellicht ook wel willen kijken, maar tot nu toe is het bijna amateuristisch. Niet alle programma's, maar als je programma's als Thuis en NSE hebt dan straalt dat uiteraard wel af op je hele zender. Ik was redelijk openminded toen het begon, maar ondertussen verbaas ik me gewoon dat John de Mol met dit bij elkaar geraapte zootje flut amusement denkt een zender neer te zetten. Ik mag hopen dat hij nog een troef achter de hand heeft nu het nog niet helemaal te laat is.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:45 schreef Notorious het volgende:
John de Mol had net zo goed met nieuw talent kunnen beginnen... heeft hij nou helemaal niks geleerd van die Noordzee FM flop?
ja...quote:Op donderdag 8 september 2005 20:41 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
John de Mol is kennelijk niet zo'n visionair wat betreft het opzetten van een nieuw station. Als ze echt met iets nieuws waren gekomen dan had ik wellicht ook wel willen kijken, maar tot nu toe is het bijna amateuristisch. Niet alle programma's, maar als je programma's als Thuis en NSE hebt dan straalt dat uiteraard wel af op je hele zender. Ik was redelijk openminded toen het begon, maar ondertussen verbaas ik me gewoon dat John de Mol met dit bij elkaar geraapte zootje flut amusement denkt een zender neer te zetten. Ik mag hopen dat hij nog een troef achter de hand heeft nu het nog niet helemaal te laat is.
Alsof het zou helpenquote:Victoria Koblenko weg bij Thuis?
John de Mol grijpt in bij Thuis! Het slecht scorende programma in de vooravond had de publiekstrekker van de zender moeten worden, maar komt zelden boven de 100.000 kijkers. Daarom wil De Mol dat Het Talpa-magazine Thuis een aantal extra presen tatoren krijgt.
Daarom wordt er gezocht naar een aantal personen die het huidige team van presentatoren kan versterken. Het team bestaat tot nu toe uit Winston Gerschtanowitz, Victoria Koblenko, Angela Groothuizen, Gordon en Froukje de Both.
De huidige kijkcijfers van Thuis zijn dramatisch en met een bredere pool van presentatoren hoopt Talpa meer kijkers te trekken. Of alle huidige presentatoren bij het programma betrokken blijven, is niet helemaal zeker.
Volgens de geruchten zou Talpa Victoria Koblenko niet in het huidige presentatiekwartet vinden passen. Thuis scoorde gisteren tussen zes en zeven uur 's avonds 117.000 kijkers.
Bron:,Mediakrant
Die flikker loopt gewoon mijn gratis adviezen te jatten. Voor 2000 euro per maand ben ik van jou John!quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:57 schreef evert het volgende:
gisteren ook niet echt geweldig. NSE, THuis en Samen heel laag, de grootste verliezer laag.
BvD nog maar 228.000 kijkers....
BB live 712.000 kijkers, ter vergelijk, vorige week 848.000 kijkers.....
en postcodeloterij 1 tegen 100 gaat al verplaatst worden naar de zondag vanaf 25-9
quote:
quote:Eén tegen 100 terug naar zondagavond
Het quizprogramma Eén tegen 100 keert terug naar de zondagavond. Zo meldt RTL Boulevard vanavond. Sinds enkele weken is het programma op de zaterdagavond te zien bij Talpa. De TROS bracht de quiz met Caroline Tensen echter altijd op de zondagavond.
Het kijkersverlies dat gepaard gaat met de verhuizing van zender en uitzendtijdstip, is de directe aanleiding voor de verplaatsing naar de zondagavond. Zo scoorde Eén tegen 100 bij de TROS gemiddeld 1,9 miljoen kijkers; Talpa komt niet verder dan 700.000 kijkers.
Eén tegen 100 is nog enkele weken op de zaterdagavond te zien bij Talpa, maar op 25 september keert het programma na een schemawijziging terug op de zondagavond.
Rob Oudkerk en Bart Chabotquote:Op zaterdag 10 september 2005 10:58 schreef ThomasBerge het volgende:
Ze hebben ook totaal geen boeiende gasten
BvD was bij RTL4 al uitgewerkt en de kijkcijfers waren al dalende, net zoals Spijkerman bij de publieke omroep al over the top was.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:57 schreef evert het volgende:
gisteren ook niet echt geweldig. NSE, THuis en Samen heel laag, de grootste verliezer laag.
BvD nog maar 228.000 kijkers....
BB live 712.000 kijkers, ter vergelijk, vorige week 848.000 kijkers.....
en postcodeloterij 1 tegen 100 gaat al verplaatst worden naar de zondag vanaf 25-9
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:04 schreef Mike het volgende:
Ik zie voor Thuis nog steeds een belangrijke plaats weggelegd bij Talpa. De Nederlandse tv mist zo'n soort programma rond die tijd. Er zal de komende tijd wel behoorlijk wat aan geknutseld worden, maar er moet een markt zijn voor luchtige 'gezelligheid' rond 18.00 uur.
Barend en van Dorp scoren niet goed, maar het ligt helemaal in de lijn van de rest van het station. Zonder lead-in gaat het ook nooit wat worden met B&vD. Een grote groep kijkers stemt niet speciaal af op dit programma maar blijft zitten kijken als ze het programma ervoor gezien hebben. Voor B&vD zit meestal iets wat ook extreem slecht scoort, dus zolang dat probleem niet opgelost is, zie ik geen verbetering in de cijfers van B&vD.
Het is duidelijk dat jij geen goed idee hebt hoe het werkt met kijkgedrag. RTL4 is al jarenlang dolgelukkig met GTST, want als dat niet om 20.00 uur zou worden uitgezonden, dan zouden de kijkcijfers voor het daaropvolgende programma misschien wel halveren.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:40 schreef pberends het volgende:
[..]. Je bent duidelijk moderator, zo'n regent die ver van de realiteit afstaat
.
Kijkers kijken gewoon welk programma ze willen zien hoor, daar stemmen ze over het algemeen ook op af. Bij BvD is dit helaas niet het geval voor Talpa.
Precies. En het is erg moeilijk om daar verandering in te brengen. RTL Boulevard is een van de weinige programma's die de laatste jaren in de vooravond is doorgebroken. Maar met iets als 'Samen' gaat dat echt niet gebeuren. Het tragische is dat iedereen al lang van tevoren aan zag komen dat een dagelijkse comedy niet zou werken. En al helemaal niet als 'ie geschreven wordt door Harm Edens, maar ja, toch proberen he?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:51 schreef ThomasBerge het volgende:
Als mensen dit voorbeeldje al jaren gewend is, dan is men daar moeilijk vanaf te brengen. En daar loopt Talpa nou tegen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |