abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30319607
Vorig deel: Centraal Talpa Topic #3: Dagen van de waarheid
Na de eerste superweek van Talpa, gaat het nu bergafwaarts.
Vele kijkers zijn niet zo geïnteresseerd in de programma's van Talpa.
Hoelang nog voor de ondergang? Of zal het Talpa lukken om de kijkers alsnog over de streep te trekken?
pi_30319800
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:09 schreef SlimShady het volgende:
Vorig deel: Centraal Talpa Topic #3: Dagen van de waarheid
Na de eerste superweek van Talpa, gaat het nu bergafwaarts.
Vele kijkers zijn niet zo geïnteresseerd in de programma's van Talpa.
Hoelang nog voor de ondergang? Of zal het Talpa lukken om de kijkers alsnog over de streep te trekken?
Ondergang schmondergang, geen partij met een langere adem dan John de Mol. Hij blijft net zo lang doorgaan totdat Talpa ingeburgerd is, en dat kan nog wel eens sneller gaan dan je denkt
Big dick.
pi_30319833
Barend en van Dorp zal toch nog wel wat aantrekken, 300.000 is wel heel erg karig. Maar of ze de cijfers van vorig jaar gaan benaderen (rond de 700.000).
pi_30320081
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:14 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ondergang schmondergang, geen partij met een langere adem dan John de Mol. Hij blijft net zo lang doorgaan totdat Talpa ingeburgerd is, en dat kan nog wel eens sneller gaan dan je denkt
Ik zie hem ook niet snel opgeven. Dat is ook niet logisch. Maar ik denk wel dat de bezem er door gaat als het zo blijft.
pi_30320148
Hij was van plan minimaal 3 jaar door te gaan.
pi_30320162
welke nieuwe programma's staan er gepland voor de toekomst?
pi_30320224
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie hem ook niet snel opgeven. Dat is ook niet logisch. Maar ik denk wel dat de bezem er door gaat als het zo blijft.
Thuis en NSE zijn de eerste twee
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:06:26 #8
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_30321468
Samen en Parels & Zwijnen de 3e en de 4e...
pi_30321741
Komend voorjaar wordt er een beslissing genomen welke programma's definitief verdwijnen. Thuis en NSE lijken mij de gedoodverfde kandidaten.
pi_30321809
Dan moet er wel iets in de plaats komen, die vooravond blijft belangrijk om de rest aan op te trekken.
pi_30321872
Kopspijkers begint natuurlijk ook nog over een paar maanden. Ze hadden beter GTST en/of ONM kunnen kopen. Bagger-soaps maar ze schijnen beiden tussen de 1 en 2 miljoen kijkers per dag te trekken.
pi_30321903
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:17 schreef SCH het volgende:
Dan moet er wel iets in de plaats komen, die vooravond blijft belangrijk om de rest aan op te trekken.
Dat is waar, er moeten nieuwe programma's bedacht worden. Maar het blijft natuurlijk moeilijk op te boksen tegenover die ijzersterke vooravond van RTL 4.
pi_30321936
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat is waar, er moeten nieuwe programma's bedacht worden. Maar het blijft natuurlijk moeilijk op te boksen tegenover die ijzersterke vooravond van RTL 4.
Dat is nou juist de uitdaging.

Als NSE verdwijnt dan is de angel wel uit de programmering en het eigen gezicht meteen verdwijnen, dan gaat het meer een RTL 7 achtig iets worden met algemene programma's. Een eigen zender heeft een soortement nieuwsprogramma.
pi_30322077
tvp .

Bvd scoort echt slecht, veel slechter dan ik had verwacht.
pi_30322179
quote:
Van Erven Dorens: 'Talpa veel te hoog ingezet'

Beau van Erven Dorens denkt dat Talpa veel te hoog is ingezet. Daar is zowel Talpa als het publiek schuldig aan, aldus Van Erven Dorens op RTL 4. "Laten we nou heel eerlijk zijn: Talpa is veel te hoog ingezet in de markt en daar is Talpa zelf schuldig aan. Het publiek vind het ook heerlijk om het groots neer te zetten en dan af te vinken. Op dit moment heeft NSE 200.000 kijkers of zoiets, waarschijnlijk nog niet eens. Ik weet het niet eens meer. Laten we eerst nou maar even rustig beginnen."

Met NSE staat Van Erven Dorens voor een deel tegenover RTL Boulevard geprogrammeerd. Hij verliet dat programma onder meer om zijn kinderen 's avonds in bed te kunnen doen. Nu komt dat er echter nog steeds niet van.

"Als ik maar één ding niet meer hoef te doen en dat is mijn kinderen naar bed brengen 's avonds", grapt Van Erven Dorens. "Ik vind het het vervelendste moment van de dag." Samen met Linda de Mol presenteert Beau vanaf zondag een talkshow. "Ik heb gemerkt dat het belangrijk is om iemand naast je te hebben voor mij en dat werkt dus heel goed hier." Voor Linda de Mol is dat nieuw. De Mol: "Ik ben dat helemaal niet gewend en ik vind het ontzettend prettig. Ik ben natuurlijk toch een beetje ongenuanceerd, ik kan heel vel uit de hoek komen en Beau is heel rustig en kalm."
Mediakrant
pi_30322303
quote:
Overigens ging op Talpa, na Barend & van Dorp, het Eredivisiejournaal met Wilfred Genee van start. Deze trok 170.000 kijkers (madl: 5.8%).
. Toppertje. Beetje overkill, hoe Talpa het eredivisie-voetbal exploiteert.
pi_30322366
Het decor van NSE en het op de hak van de tak springen qua nieuws zorgen ervoor dat het niet echt als een betrouwbaar nieuwsprogramma wordt gezien, zoals de NOS en RTL Nieuws.

Ze zouden die nieuwpresentator van z'n eilandje weg moeten halen, en ook een plek geven aan de centrale tafel. En dan duidelijk blokken maken, eerst het nieuws van de dag met de nieuwspresentator, vervolgens het sportblok, dan showbizz met Harmke en afsluiten met het weer.

Dat zou denk ik al een stuk beter werken.
pi_30322398
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:32 schreef pberends het volgende:

[..]

. Toppertje. Beetje overkill, hoe Talpa het eredivisie-voetbal exploiteert.
Daar kan Talpa niks aan doen, dat was verplicht en staat in het contract met Eredivsie CV.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:35:18 #19
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_30322405
Ik heb nog geen minuut naar Talpa gekeken. Aan de ene kant kan ik dus geen oordeel vormen, anderzijds lijkt het erop dat ik tot dusver weinig heb gemist
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_30322678
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Daar kan Talpa niks aan doen, dat was verplicht en staat in het contract met Eredivsie CV.
Wat een crap van de KNVB.
pi_30322749
Ik ben blij dat Samen en Parels & Zwijnen niet scoren. Nog nooit zulke pulp op tv gezien sinds Bergen Binnen.
pi_30322849
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:35 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat contract heeft Talpa toch zelf ondertekend?

Wat is toch die rare gewoonte om te doen alsof John de Mol een soort blinde kip is die tot allerlei dingen wordt gedwongen?
pi_30323047
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat contract heeft Talpa toch zelf ondertekend?

Wat is toch die rare gewoonte om te doen alsof John de Mol een soort blinde kip is die tot allerlei dingen wordt gedwongen?
Tuurlijk, maar er wordt nu net gedaan of dat Eredivisiejournaal een idee van Talpa is. Dat is dus niet zo, als de NOS de rechten weer had gekregen hadden zij ook een Eredivisiejournaal moeten uitzenden.
pi_30323169
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:55 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar er wordt nu net gedaan of dat Eredivisiejournaal een idee van Talpa is. Dat is dus niet zo, als de NOS de rechten weer had gekregen hadden zij ook een Eredivisiejournaal moeten uitzenden.
Daar is gewoon over onderhandeld hoor en blijkbaar vond Talpa het wel een goed idee.
pi_30324045
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:22 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/actueel/barendenvandorp/home/

Wel leuk dat ze reclame voor Talpa maken .
  woensdag 7 september 2005 @ 09:23:46 #27
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_30344762
ai, gisteravond.... alleen joling en gordon scoren. bvd en bb weer lager. nse, thuis en samen zijn eigenlijk nu al mislukt, kan me niet voorstellen dat dit ineens goed komt
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_30347038
NSE 152k kijkers . Dat gaat zeker niet meer goedkomen, wat je ook besluit te doen.

BvD nog 20k kijkers minder dan gister, tis niet te hopen voor ze dat het zo blijft Anders heeft De Mol 3 keer teveel betaald aan Barend, van Dorp en Mulder .
pi_30347127
Het was onverstandig dat ze die gasten hebben binnengehaald.
Bejaarden met een eigen show op een nieuwe zender? Zou ik niet doen
pi_30347217
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef SlimShady het volgende:
Toppunt (of eigenlijk dieptepunt) is nog wel de korte reallife soap de BvDtjes, daar wordt echt zo'n poging getracht om grappig te zijn. Dat ze zeer goede vrienden zijn enzo, terwijl het enige bindmiddel geld is.
  woensdag 7 september 2005 @ 11:10:19 #31
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_30347648
gisteravond: meer kijkers naar ONM dan naar BB....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_30349755
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:53 schreef pberends het volgende:
NSE 152k kijkers . Dat gaat zeker niet meer goedkomen, wat je ook besluit te doen.

BvD nog 20k kijkers minder dan gister, tis niet te hopen voor ze dat het zo blijft Anders heeft De Mol 3 keer teveel betaald aan Barend, van Dorp en Mulder .
Wat dacht je van Thuis 90.000 kijkers
pi_30350237
NSE vind ik veeeel minder leuk als thuis, maar als ik het goed heb
hebben die wel meer kijkers?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 08-09-2005 14:25:09 ]
pi_30350872
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:13 schreef DarcMarc het volgende:

[..]

Wat dacht je van Thuis 90.000 kijkers
Duur grapje inderdaad met die "BN'ers". Ze hadden beter onbekende presentatoren kunnen inhuren, dan was het en goedkoper en had je waarschijnlijk nog meer kijkers ook.
pi_30355527
Ik ben een week weggeweest, maar wat een dramatische kijkcijfers!! Ongelooflijk. Nederland wil Talpa niet. Dat is wel duidelijk

Ik geef mijn hoop op een succesvolle zender bij deze dan ook - totdat John met echt vernieuwende programma's komt - op.
pi_30355627
Joling & Gordon blijven scoren 774.000 kijkers en 13.2% marktaandeel
pi_30356411
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Duur grapje inderdaad met die "BN'ers". Ze hadden beter onbekende presentatoren kunnen inhuren, dan was het en goedkoper en had je waarschijnlijk nog meer kijkers ook.
En dat John dit programma nog tot het voorjaar uitzend ben benieuwd hoeveel kijkers ze dan nog hebben 1000
pi_30358739
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:56 schreef SlimShady het volgende:
Ik vind het een goede aankoop. Kijk, als je een nieuwe late night talkshow gaat starten met onbekende presentatoren, dan heb je veel kans op een flop. Met Barend en van Dorp heb je toch wel een succes formule in huis, en dan kan je na een half jaar andere presentatoren op het 'zelfde' programma zetten.

De kijkcijfers van Barend en van Dorp gaan nog wel omhoog denk ik. Nederland heeft nu nog een beetje moeite met Talpa, maar dit gaat zeker veranderen na een paar maanden/ half jaar.
// Last.fm
pi_30358959
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:17 schreef XxxPimxxX het volgende:
Nederland heeft nu nog een beetje moeite met Talpa, maar dit gaat zeker veranderen na een paar maanden/ half jaar.
Waarom denk je dat?
pi_30359033
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Dat was bij RTL en SBS ook zo.
pi_30359241
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:25 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

LIjkt me niet echt te vergelijken.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:17:28 #42
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_30360602
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:25 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Verschil is dat Talpa 2 concurrenten heeft met elk 3 zenders. Dat was bij RTL en SBS niet zo.
pi_30360633
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat mensen altijd moeten wennen aan nieuwe dingen. Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar bijvoorbeeld 'ouderen' (40+) beginnen nu ook langzaam maar zeker de computer te gebruiken, ze moesten er aan wennen.

Het is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers met 75% zijn gedaald van Barend en van Dorp alleen omdat ze van zender zijn verandert, de mensen moeten het alleen nog zien te vinden. Het format is echt niet in één keer waardeloos. Dit geld voor heel Talpa, dus als men het eenmaal 'ontdekt/geaccepteerd' heeft zie ik het een stuk beter gaan in de toekomst.
// Last.fm
pi_30360645
Die nieuwe commerciele zenders scoorden vroeger toch het best... bij Talpa is dat zeker niet zo.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:22:59 #45
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_30360770
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:18 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Omdat mensen altijd moeten wennen aan nieuwe dingen. Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar bijvoorbeeld 'ouderen' (40+) beginnen nu ook langzaam maar zeker de computer te gebruiken, ze moesten er aan wennen.

Het is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers met 75% zijn gedaald van Barend en van Dorp alleen omdat ze van zender zijn verandert, de mensen moeten het alleen nog zien te vinden. Het format is echt niet in één keer waardeloos. Dit geld voor heel Talpa, dus als men het eenmaal 'ontdekt/geaccepteerd' heeft zie ik het een stuk beter gaan in de toekomst.
De concurrentie zit ook niet stil hoor. RTL4 heeft om 22:30 4 in het land en RTL5 Jensen. En SBS6 scoort nog altijd goed met Hart van Nederland.

Dat Boring & van Dorp naar Talpa zijn weet iedereen! Een beetje onzin dat de kijkers ze niet kan vinden. Dat is zeker ook bij 1 tegen 100 het geval? Van de 2 miljoen kijkers slechts 400.000 over ofzo.
pi_30360825
Dat ze het niet kunnen vinden is bullshit, "De wedstrijden" scoort wel naar verwachting.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:26:32 #47
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_30360860
Men kan het wel vinden, alleen het zit niet in het 'zap-gebied' van de mensen.
Men kijkt alleen voor programma's die ze graag willen zien en waarvoor ze bereid zijn Talpa op te zoeken.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_30361195
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:26 schreef BVO het volgende:
Men kan het wel vinden, alleen het zit niet in het 'zap-gebied' van de mensen.
Men kijkt alleen voor programma's die ze graag willen zien en waarvoor ze bereid zijn Talpa op te zoeken.
Klopt, de zaprange gaat maar van ned1,2,3 rtl4,5,7 en sbs6. net5 zit daar niet eens meer bij.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:46:19 #49
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_30361357
Maar toch denk ik dat dat op termijn wel goed kan komen. Zolang er programma's zijn die 700k en meer scoren komt het nog wel redelijk goed denk ik.

De programma's op zich zijn niet eens zo slecht. Okay, niet zo vernieuwend of geweldig als men dacht bij de start van de zender, maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel bij RTL4 gewoon normaal tot goed zou scoren.

Om als nieuwe zender echter in dat zap-gebied te komen moet je programma's hebben die écht nieuw zijn, niet een paar flauwe klonen. Dan blijft de kijker net zo lief bij het 'vertrouwde' RTL.

Bij programma's als BvD blijven nu alleen de échte volgers over. Bij RTL waren meer van de helft van de kijkers gewoon toevallige voorbijgangers, die het programma nu niet meer tegenkomen maar het ook niet zo zeer missen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:53:53 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30361562
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:10 schreef evert het volgende:
gisteravond: meer kijkers naar ONM dan naar BB....
Het zou andersom moeten wezen. ONM is een pulpprogramma dat 1000 nog wat afleveringen geleden van de buis had moeten worden geschopt.

Maar ik denk dat het door Lieske komt, die voor een anti-climax heeft gezorgd. Ik zou zeggen: wegstemmen en tot 2010 niet meer op TV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')