abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32887618
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:22 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Verschil is dat je met zilver wat stuggere ski's hebt die ook anders worden afgesteld. De bindingen laten minder snel los. Voor een beginneling kan dit blessures opleveren, voor een wat ervaren skiër kan dit betekenen dat je wat scherpere bochten enzo kunt maken. En ook met het type ski's natuurlijk. Brons stuurt makkelijker, maar gaat minder snel.

Zo hoort het iig...

Maar in praktijk is het meestal zo dat je met brons wat oudere ski's krijgt en met zilver of goud gewoon wat nieuwere ski's krijgt.. Dit voorjaar gouden ski's gehuurd, maar die bronzen waren ook gewoon prima, en het scheelt in de prijs! Ik ga komend jaar gewoon voor zilver of misschien brons
Nouja, dan ga ik ook maar gewoon voor brons denk ik. Tis toch al weer een tijdje geleden dat ik geskied heb en het scheelt me weer 20 euri.
Jupiler is goed
  woensdag 7 december 2005 @ 12:25:45 #202
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32887661
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:23 schreef Aurelium het volgende:

[..]

Nouja, dan ga ik ook maar gewoon voor brons denk ik. Tis toch al weer een tijdje geleden dat ik geskied heb en het scheelt me weer 20 euri.
Bij mij had het iets van 40/50 euro gescheeld
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_32888327
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:01 schreef notepad het volgende:
7 januari -> Val Thorens
en week van carnaval -> Les 2 Alpes

december kan me gestolen worden :-)
ik zit diezelfde week in Val Thorens, maar eerst de 16e naar Bottrop
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 7 december 2005 @ 12:58:55 #204
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_32888496
Januari/februari/maart naar Crans-Montana.

Er ligt al genoeg sneeuw.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_32888879
Iemand ervaring met wintersport in de omgeving van Thun (Zwi) in januari??
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_32893743
quote:
Wat grappig, hoe kom je daar terecht? Het is namelijk niet het meest bekende gebied (wel hier vlakbij, ben er zelf nog niet geweest...)
  woensdag 7 december 2005 @ 16:38:09 #207
50490 wjschreuder
-------------------
pi_32894813
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:01 schreef Knakker het volgende:

[..]

Wat grappig, hoe kom je daar terecht? Het is namelijk niet het meest bekende gebied (wel hier vlakbij, ben er zelf nog niet geweest...)
Crans-Montana is echt wel bekend hoor
pi_32896314
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:38 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

En leuk, alhoewel jammer genoeg later in het jaar de afdalingen naar het dorp echte pap worden
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_32896554
quote:
Oh, dat zal dan wel aan mij liggen. Ben in een hoop skigebieden geweest, maar hoorde pas van Crans-Montana toen ik hier in Zwitserland kwam wonen...
pi_32897030
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:47 schreef Knakker het volgende:

[..]

Oh, dat zal dan wel aan mij liggen. Ben in een hoop skigebieden geweest, maar hoorde pas van Crans-Montana toen ik hier in Zwitserland kwam wonen...
Houen zo
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  woensdag 7 december 2005 @ 20:28:31 #211
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_32900418
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:01 schreef Knakker het volgende:
Wat grappig, hoe kom je daar terecht? Het is namelijk niet het meest bekende gebied
Toen ik klein was gingen wij al naar Crans-Montana (en Nendaz)
Tegenwoordig bezit ik er een appartement dus dan is de keuze "waar naar toe dit jaar" snel gemaakt.
pi_32900613
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:28 schreef kasper het volgende:

[..]

Toen ik klein was gingen wij al naar Crans-Montana (en Nendaz)
Tegenwoordig bezit ik er een appartement dus dan is de keuze "waar naar toe dit jaar" snel gemaakt.
Ik heb voorlopig nog bindingsangst...

(plain Morte.. brrrr)
  woensdag 7 december 2005 @ 20:42:21 #213
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_32900800
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:36 schreef charon het volgende:

(plain Morte.. brrrr)
Plain Morte is alleen leuk in het voorjaar of de zomer.
pi_32902005
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:42 schreef kasper het volgende:

[..]

Plain Morte is alleen leuk in het voorjaar of de zomer.
Om te lopen vooral- beetje vlak. Maar op zich we uniek.
pi_32902986
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik zit diezelfde week in Val Thorens, maar eerst de 16e naar Bottrop
Ben net terug van Bottrop, viel beetje tegen . Heb me uitstekend vermaakt hoor, maar na 1 middag heb ik het wel gezien . Als beginner kun je er vast veel fun hebben, maar om nou na 2 bochten al beneden te zijn en weer 10 min. in de lift moeten vond ik niet echt prettig eigenlijk.
  woensdag 7 december 2005 @ 21:54:50 #216
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32903081
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ben net terug van Bottrop, viel beetje tegen . Heb me uitstekend vermaakt hoor, maar na 1 middag heb ik het wel gezien . Als beginner kun je er vast veel fun hebben, maar om nou na 2 bochten al beneden te zijn en weer 10 min. in de lift moeten vond ik niet echt prettig eigenlijk.
ag sneeuw is sneeuw
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_32903165
Jaah mij hoor je ook niet klagen en anders was er altijd nog het gratis bier!!

Oh ja tis niet slim om na het mexen nog even de piste op te gaan, dan ga je rare dingen doen . (mexen = drankspelletje ).
  woensdag 7 december 2005 @ 22:12:20 #218
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32903666
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:57 schreef Sport_Life het volgende:
Jaah mij hoor je ook niet klagen en anders was er altijd nog het gratis bier!!

Oh ja tis niet slim om na het mexen nog even de piste op te gaan, dan ga je rare dingen doen . (mexen = drankspelletje ).
Ik doe niet aan skiën als ik drank op heb
Alleen met een paar glazen warme wijn ( naam kwijt ) ga ik skiën. Alles gaat een stuk makkelijker zeg maar dan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_32904713
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik doe niet aan skiën als ik drank op heb
Alleen met een paar glazen warme wijn ( naam kwijt ) ga ik skiën. Alles gaat een stuk makkelijker zeg maar dan
Glühwein
pi_32909891
Vin chaud
pi_32912505
Ik ga ook! Bij een vriend van me ouders, die woont praktisch naast de piste (in zwitserland). Leuke is dat me ouders nu ook gaan, die altijd zweerde dat het niks voor hen was, hetzelfde voor me zus en zusje. Dat wordt lachen.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:05:27 #222
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32924895
ik wil zo snel mogelijk op wintersport

Maar ik moet nog zo lang wachten
pi_32938146
quote:

[..]

Ik had je gewaarschuwd

Ach als je maar met genoeg vrienden bent kun je er best lol hebben.
Irritant is die lopende band he, kun je nog niet uitrusten en die kl***skiers kunnen niet fatsoenlijk blijven staan , zetten ze de band weer stil. En je mag niet eens op de band gaan liggen om een coole foto te maken, dan wordt je gewaarschuwd

"Achtung achtung, ..."
pi_32939316
quote:

[..]

ben er al eens een keer eerder geweest (aantal jaar terug al) dus weet wat ik kan verwachten

ik ga samen met mijn vriendin welke al een aantal jaar niet meer op de latten gestaan heeft en dan is Bottrop een leuke opstap vooordat we 7 januari weer in de verse sneeuw in Val Thorens staan
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:11:39 #225
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32941402
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:47 schreef Knakker het volgende:

[..]

jongen crans-montana is het aspen van Europa........allemaal rijke stinkerds daaro, een bordeel midden op de berg ....apart sfeertje daar, wel lachen! Gezellige pistes ook. En je kan ook makkelijk met het treintje naar Sion, dus goekoop verblijven in Sion en dan elke dag omhoog met het treintje
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:26:47 #226
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_32950639
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:50 schreef _wie het volgende:
Over 4 weken ga ik samen met 2 vriendinnetjes Oostenrijk onveilig maken...:-) Alleen nu is het nog zoeken naar een plaats. Begin dit jaar al in Kitzbuhl geweest, dus dat is niet echt een optie meer. Vooral de apres ski moet top zijn! Gerlos, Mayrhofen, Solden, Westenddorf, Saalbach/Hinterglem, Ischgl, Kaprun zijn toch wel de gebieden?? Iemand ervaring, of waar zou jou voorkeur naar uitgaan...?
Het is uiteindelijk Obertauern (Salzburg)geworden. Ben benieuw hoe daar de apres ski is.....Nog een weekje wachten
pi_32952817
quote:
jongen crans-montana is het aspen van Europa........allemaal rijke stinkerds daaro, een bordeel midden op de berg ....apart sfeertje daar, wel lachen! Gezellige pistes ook. En je kan ook makkelijk met het treintje naar Sion, dus goekoop verblijven in Sion en dan elke dag omhoog met het treintje
Ik zal er zeker een paar keer heen gaan.

Vandaag weer in Morgins geweest. Lag een meter sneeuw die afgelopen week gevallen was.... hele dag off-piste door de sneeuw lopen ploegen !

[ Bericht 3% gewijzigd door Knakker op 09-12-2005 23:44:05 ]
pi_32953066
28 jan naar hinterglemm

iemand nog tips wat je daar zeker moet doen ofzo?
pi_32957634
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:41 schreef pRUTsGER het volgende:

[..]

Ik had je gewaarschuwd

Ach als je maar met genoeg vrienden bent kun je er best lol hebben.
Irritant is die lopende band he, kun je nog niet uitrusten en die kl***skiers kunnen niet fatsoenlijk blijven staan , zetten ze de band weer stil. En je mag niet eens op de band gaan liggen om een coole foto te maken, dan wordt je gewaarschuwd

"Achtung achtung, ..."
hehe we hebben wel lol op die band gehad, elke keer als ie stilstond gingen wij (snowboarders) gewoon omhoog lopen langs die band . Zag je die skiers heel beteuterd kijken !
pi_33005411

Dit weekend in Morgins... meer dan een meter sneeuw; ze hadden niet veel pistes open maar off-piste was fantastisch
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:35:04 #231
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_33035801
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:58 schreef kasper het volgende:
Ga je 3 maanden op wintersport Kasper?!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_33035899
Het gaat waarschijnlijk Ortisei/St Ulrich in Val Gardena/Grödnertal worden, .

Italië dus, eind maart.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:48:20 #233
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_33035937
Ben je er al eens geweest? Hoe staat het met het aantal skiliften, en hoe zijn de pistes..? beginners of gevorderden?
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_33036050
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:48 schreef _Cara_ het volgende:
Ben je er al eens geweest? Hoe staat het met het aantal skiliften, en hoe zijn de pistes..? beginners of gevorderden?
Nog niet geweest, alleen verhalen gehoord van mijn ouders die er in de 70tiger jaren gingen skieen, .

Het skigebied is echt heel groot, met aansluiting op een nog veel groter gebeid, Pistes zijn er ook in alle soorten en maten, Italiaanse pistes schijnen gemiddeld genomen wel wat lichter te zijn als Oostenrijkse. Ik ben benieuwd, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:01:30 #235
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_33036108
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:57 schreef Frezer het volgende:

Nog niet geweest, alleen verhalen gehoord van mijn ouders die er in de 70tiger jaren gingen skieen, .

Het skigebied is echt heel groot, met aansluiting op een nog veel groter gebeid, Pistes zijn er ook in alle soorten en maten, Italiaanse pistes schijnen gemiddeld genomen wel wat lichter te zijn als Oostenrijkse. Ik ben benieuwd, .
Aha.. nou dan zal ik toch straks eens kijken of ik er wat over kan vinden.
pi_33036306
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:01 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Aha.. nou dan zal ik toch straks eens kijken of ik er wat over kan vinden.
Alstublieft.
En alstublieft.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:34:00 #237
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33038950
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:25 schreef Knakker het volgende:
[afbeelding]

Dit weekend in Morgins... meer dan een meter sneeuw; ze hadden niet veel pistes open maar off-piste was fantastisch
ik wil ook. Ik wil ook
pi_33040532
Ik ben de afgelopen twee jaar in Ortisei geweest. Het skiën is er geweldig. Het eten is er geweldig. De apres ski is lekker rustig (althans ik vind dat lekker ). Ortisei is een leuk plaatsje met een grotendeels autovrij centrum. Een paar erg goede restaurants. Een rustig en niet al te lastig skigebied aan de ene kant van het dorp (seiseralm) en de aansluiting op de rest van Val Gardena via de andere kant van het dorp (Seceda). Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel.

Als het aan mij zou liggen werd het dit jaar weer Val Gardena, maar ik heb een huis gekocht en gezien mijn financiele stituatie op het moment wordt het of een kippenhok in een Frans betondorp of zelfs een middagje Landgraaf.
Zu hause ist alles besser
pi_33044839
Wie gaan er nog meer naar Ellmau?
pi_33045297
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:25 schreef Knakker het volgende:
[afbeelding]

heerlijk tussen de bomen door
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:02:43 #241
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33045674
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:51 schreef ASroma het volgende:

[..]

heerlijk tussen de bomen door

Zo heb ik het dit jaar gedaan
pi_33045869
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ben de afgelopen twee jaar in Ortisei geweest. Het skiën is er geweldig. Het eten is er geweldig. De apres ski is lekker rustig (althans ik vind dat lekker ). Ortisei is een leuk plaatsje met een grotendeels autovrij centrum. Een paar erg goede restaurants. Een rustig en niet al te lastig skigebied aan de ene kant van het dorp (seiseralm) en de aansluiting op de rest van Val Gardena via de andere kant van het dorp (Seceda). Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel.
Klinkt goed!
Het enige wat ik me afvroeg, niet echt belangrijk, maar hoe zit het met de zon in het dorp? Ik krijg een beetje de indruk dat de zon in een groot deel van het dorp bijna heel de dag achter de bergen zit.
quote:
Als het aan mij zou liggen werd het dit jaar weer Val Gardena, maar ik heb een huis gekocht en gezien mijn financiele stituatie op het moment wordt het of een kippenhok in een Frans betondorp of zelfs een middagje Landgraaf.
Sterkte met op een houtje bijten dan dit jaar. Komende jaren zal het vast wel weer lukken .
pi_33045931
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:35 schreef renz0r het volgende:
Wie gaan er nog meer naar Ellmau?
Paar jaar geleden geweest, . Aardig plaatsje (alleen vrij laag gelegen), leuk/groot skigebied.
pi_33046690
Heerlijk om mensen jaloers te maken

Ik sta niet op deze foto's btw.
pi_33047424
quote:
[b]
Klinkt goed!
Het enige wat ik me afvroeg, niet echt belangrijk, maar hoe zit het met de zon in het dorp? Ik krijg een beetje de indruk dat de zon in een groot deel van het dorp bijna heel de dag achter de bergen zit.
Dorp ligt inderdaad een gedeelte van de dag in de schaduw, maar in het dorp zul je overdag niet of nauwelijks zijn hoor. In welke hotel/pension/app. zit je? Als je wat centjes over hebt en je wilt eens een keer goed gaan eten, moet je eigenlijk een tafeltje reserveren bij de Tubladel. Geweldig restaurant. Ook Softriffer is er eentje om te onthouden. Maar ook behoorlijk aan de prijs. Ik ben er eigenlijk geen slecht restaurant tegengekomen.
quote:
Sterkte met op een houtje bijten dan dit jaar. Komende jaren zal het vast wel weer lukken .
De Lotto belooft mij eigenlijk iedere dag dat ik binnen nu en een paar weken milionair wordt, dus heb ik mijn hoop dan maar op gevestigd.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:39:44 #247
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33057347
Nog twee weken en dan zit ik in Sölden [/mededeling].
pi_33057994
Ik stap zondag in de auto naar St. Anton, mijn broertje doet vrijdag zijn examen voor zijn skileraar-gedoe en heeft dan een week vrij. Ik blijf tot het nieuwe jaar (dus twee weken) en ga dan door naar Frankrijk, Les Gets (Portes du Soleil) voor nog een of twee weken. Ik ben lekker met de auto en hoef geen onderdak te betalen, dus hoef niet zo nodig snel terug.... jippie!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33065211
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:04 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Dorp ligt inderdaad een gedeelte van de dag in de schaduw, maar in het dorp zul je overdag niet of nauwelijks zijn hoor. In welke hotel/pension/app. zit je? Als je wat centjes over hebt en je wilt eens een keer goed gaan eten, moet je eigenlijk een tafeltje reserveren bij de Tubladel. Geweldig restaurant. Ook Softriffer is er eentje om te onthouden. Maar ook behoorlijk aan de prijs. Ik ben er eigenlijk geen slecht restaurant tegengekomen.
Dank je voor de tips!! Het lijkt mij idd dat je daar voor een wat uitgebreidere keuken terecht kan als in Oostenrijk. Er zijn ook mensen bij die niet gaan skien, vandaar dat het voor ons interessant is om te weten hoe het met de zon zit . We hebben nog niks vast liggen, maar we hebben 3 appartementen op het oog in de buurt van de stoeltjeslift die aansluiting geeft op de rest van het dal(das volgens mij ook de gunstige kant mbt de zon).
quote:
[..]

De Lotto belooft mij eigenlijk iedere dag dat ik binnen nu en een paar weken milionair wordt, dus heb ik mijn hoop dan maar op gevestigd.
Ik help het je hopen, .
pi_33066630
stoeltjeslift? Volgens mij is er maar een stoeltjeslift in St. Ullrich zelf en dat is de Raschotz (oid ) Daar gaan over het algemeen alleen mensen met een sleetje van af.

Zorg ervoor dat je niet in het hoger gelegen gedeelte van het dorp terecht komt. Je zit dan relatief dicht bij de het station van de Seceda (de cabinelift die aansluiting geeft op Sint christina), maar je zit een behoorlijk eind van het centrum af. En 's avonds vanuit het dorp omhoog lopen is niet echt prettig. Zeker niet omdat het behoorlijk steil ist. Wij zaten vorig jaar in villa hubertus. dit appartement ligt bij de roltrappen die het centrum verbinden met de Secedalift. Roltrap omhoog en je staat bij de Seceda. Roltrap omlaag en je staat midden in het centrum.
pi_33068804
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:47 schreef kaputwiehund het volgende:
stoeltjeslift? Volgens mij is er maar een stoeltjeslift in St. Ullrich zelf en dat is de Raschotz (oid ) Daar gaan over het algemeen alleen mensen met een sleetje van af.

Zorg ervoor dat je niet in het hoger gelegen gedeelte van het dorp terecht komt. Je zit dan relatief dicht bij de het station van de Seceda (de cabinelift die aansluiting geeft op Sint christina), maar je zit een behoorlijk eind van het centrum af. En 's avonds vanuit het dorp omhoog lopen is niet echt prettig. Zeker niet omdat het behoorlijk steil ist. Wij zaten vorig jaar in villa hubertus. dit appartement ligt bij de roltrappen die het centrum verbinden met de Secedalift. Roltrap omhoog en je staat bij de Seceda. Roltrap omlaag en je staat midden in het centrum.
Die stoeltjes lift is het ja, heeft als het goed is ook aansluiting op de Seceda. Dat appartement gaan we zeker mee nemen in de overweging, . Grappig trouwens die roltrappen, ik neem aan dat van uit het begin van die roltrappen de lift naar de Seiseralm ook niet ver weg is?
pi_33069183
Als je die stoeltjeslift neemt en je daalt dan via de rode piste af, kom je volgens mij ergens halverwege de dalafdaling van de Seceda uit. Als je onder bij de roltrappen bent, kom je via een smal straatje op het centrale plein. Dat steek je over, vervolgens steek je de hoofdweg over en ben je bij het dalstation van de Seiseralm. Het zal ongeveer 200 meter zijn, schat ik zo.
pi_33069285
AH, das ook wel te doen met ski-uitrusting, . In elk gevalk bedankt voor alle info!!
  donderdag 15 december 2005 @ 05:26:51 #254
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33093983
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik nieuwe schoenen in Nederland zal kopen, of dat ik dat in Oostenrijk zal doen. Ik heb geen idee of ze daar duurder of goedkoper zijn en eigenlijk heb ik zoiets van, je weet het pas als je er een week op hebt gestaan.
Bij Kater in Alkmaar hebben ze echter de regeling dat je koopt en als ze na 1 wintersport niet bevallen, dan kun je ze terugbrengen en krijg je 70% terug. Dilemma's ...
pi_33094781
quote:
Op donderdag 15 december 2005 05:26 schreef eL. het volgende:
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik nieuwe schoenen in Nederland zal kopen, of dat ik dat in Oostenrijk zal doen. Ik heb geen idee of ze daar duurder of goedkoper zijn en eigenlijk heb ik zoiets van, je weet het pas als je er een week op hebt gestaan.
Bij Kater in Alkmaar hebben ze echter de regeling dat je koopt en als ze na 1 wintersport niet bevallen, dan kun je ze terugbrengen en krijg je 70% terug. Dilemma's ...
Die regeling hebben veel skiwinkels. De mijn rekent gewoon de huur van de dingen en verder krijg je je geld terug. Dus da's nog een stuk meer dan 70%...
pi_33101963
Ik heb nooit begrepen waarom mensen nu eigelijk hun eigen skispullen aanschaffen voor die 8/10 dagen dat ze ze gebruiken per jaar. In totaal ben je wel iets van 800 euro (correct me if i'm wrong)kwijt aan ski's, binding, stokken en schoenen. Voor 80 euro huur je alles bij de Intersport, dan kost het je dus 10 jaar om de kosten van je "gear" eruit te hebben, plus dat je ook nog eens zelf je spullen moet onderhouden. Natuurlijk is de kwaliteit wel beter als je zelf alles koopt, maar is het het waard?
  donderdag 15 december 2005 @ 14:34:08 #257
50490 wjschreuder
-------------------
pi_33102066
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:30 schreef LSS het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom mensen nu eigelijk hun eigen skispullen aanschaffen voor die 8/10 dagen dat ze ze gebruiken per jaar. In totaal ben je wel iets van 800 euro (correct me if i'm wrong)kwijt aan ski's, binding, stokken en schoenen. Voor 80 euro huur je alles bij de Intersport, dan kost het je dus 10 jaar om de kosten van je "gear" eruit te hebben, plus dat je ook nog eens zelf je spullen moet onderhouden. Natuurlijk is de kwaliteit wel beter als je zelf alles koopt, maar is het het waard?
De spullen die je huurt (zilver of gold) hebben samen ongeveer een winkelwaarde van 400 euro (als je het goed doet 300 euro), voor 800 euro heb je allemaal topspul.
Daarbij kan je ook nog is vaker dan 1 week per jaar op vakantie gaan, dan heb je het er helemaal zo uit. Ook is het belangrijk dat je schoenen alleen door jezelf gedragen worden, anders is de pasvorm verkeerd, en natuurlijk is het veel relaxer om altijd op dezelfde skies te kunnen skiën.
pi_33104056
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:30 schreef LSS het volgende:
-Ik ski meer dan twee weken per jaar
-Mijn spullen koop ik via leraren, totaal pakket (ex. schoenen) is 400 euro
-Klotevoeten, dus schoenen op maat
-Geen gezeur met huren als ik ergens heen ga

Ik reis toch altijd met auto, dus het zeulen met spullen is niet lastig. Ik vind het irritant om naar die winkel te moeten om alles te huren, soms in de rij te staan. Verder erg gesteld op mijn eigen schoenen en bindingen, ski's zal me roesten, die sloop ik toch
  donderdag 15 december 2005 @ 17:40:02 #259
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33107516
Ik zal ook niet snel ski's en bindingen kopen (en stokken), ik beschadig nogal eens iets en ik neem altijd VIP skies (dat zal dan wel goud zijn of platina of weet ik veel wat). Schoenen vind ik een must, je merkt het verschil tussen huur en eigen schoenen heel erg, zoals al gezegd de pasvorm is nogal belangrijk.
  donderdag 15 december 2005 @ 20:46:51 #260
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_33112887
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:35 schreef Faat het volgende:
Ga je 3 maanden op wintersport Kasper?!
Nou ja!

Gun je mij dat niet ofzo?
  donderdag 15 december 2005 @ 20:56:17 #261
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_33113201
quote:
Heej Frezer, bedankt voor de link. Dat ziet er geweldig uit.. prachtig ski-gebied.. Absoluut het overwegen waard.
Ik ga nu nog ff de hotels en zo nakijken...
pi_33114161
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:56 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Heej Frezer, bedankt voor de link. Dat ziet er geweldig uit.. prachtig ski-gebied.. Absoluut het overwegen waard.
Ik ga nu nog ff de hotels en zo nakijken...
o, jij ging toch naar Kirchberg?
  donderdag 15 december 2005 @ 21:22:37 #263
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_33114292
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:20 schreef Frezer het volgende:

[..]

o, jij ging toch naar Kirchberg?
jaha.. maar wat dacht je van volgend jaar?
pi_33114385
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:22 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

jaha.. maar wat dacht je van volgend jaar?
Dan ben je er alvast vroeg bij!
pi_33114621
zijn er mensen die deze kerst naar tsjechie gaan?
ik ga er namelijk heen maar ik begin zo m'n bedenkingen te krijgen of tsjechie wel een wintersport land is, ik was liever naar oostenrijk gegaan maar ik was te laat met boeken.

dus iemand tsjechie ervaringen?

( er licht daar trouwens wel al een halve meter sneeuw )
the greatest of evils and the worst of crimes is poverty, and that our first duty - a duty to which every other consideration should be sacrificed - is not to be poor.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:35:52 #266
50490 wjschreuder
-------------------
pi_33119739
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:31 schreef ArdJ het volgende:
zijn er mensen die deze kerst naar tsjechie gaan?
ik ga er namelijk heen maar ik begin zo m'n bedenkingen te krijgen of tsjechie wel een wintersport land is, ik was liever naar oostenrijk gegaan maar ik was te laat met boeken.

dus iemand tsjechie ervaringen?

( er licht daar trouwens wel al een halve meter sneeuw )
Je kan prima skiën in Tsjechie, echter zijn de gebieden wel erg klein en ook laag. Als je de alpen gewend bent, dan is het wel een hele stap terug. Groot voordeel is natuurlijk een biertje voor een euro en een maaltijd voor 3 euro
Voor beginners is Tsjechie wel prima, die hebben toch geen groot gebied nodig.
pi_33125301
ik gaat aankomende donderdag naar Ellmau, kan anti wachten echt. volop zin al.

Nog meer mensen hier die naar ellmau gaan met de kerst?
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:37:34 #268
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_33155326
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:46 schreef kasper het volgende:
Nou ja!

Gun je mij dat niet ofzo?
Tuurlijk wel jongen ik gun je alle plezier van de wereld

Alhoewel het mijn ideën over het waarom jij, al jaren, soms enkele maanden spoorloos bent wel
ineens in een heel ander daglicht plaatst

Als je nou binnenkort op de piste staat en je ziet ineens dit vrouwtje op je afkomen, berg je dan
maar, want ik weet niet of ik het remmen op skies nog wel onder controle heb en jou met je gat
in de sneeuw klinkt me wel als een zeer vermakelijk botsing

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_33161146
Ik vertrek morgen Eindelijk de 1e sneeuw proeven, blijf denk ik 2 tot 3 weken. Voor iedereen die thuis blijft, hier nog foto van laatste toertje, het klein minihutje voor de grote hut was onze slaapplek...

pi_33161728
hehe.. de webcam van mijn 1e bestemming... ik geloof dat het sneeuwt..

pi_33226725
Moet je eigenlijk overal een pasfoto op je skipas? ga voor het eerst ik ga naar solden. Weet iemand dat?
pi_33227222
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:21 schreef Stansfield het volgende:
Moet je eigenlijk overal een pasfoto op je skipas? ga voor het eerst ik ga naar solden. Weet iemand dat?
Misschien voor een jaarkaart ofzo, maar voor een week/dag kaart is dat niet nodig.
pi_33229036
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:33 schreef Frezer het volgende:

[..]

Misschien voor een jaarkaart ofzo, maar voor een week/dag kaart is dat niet nodig.
Vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk geweest en daar dus wel. Holbewoners daaro hebben nog geen chips dr op zitten. Iedereen dik ingepakt met skibrillen en muts en die Fransozen gaan checken of je fotootje wel klopt
Dit jaar waarschijnlijk geen 1x skien...zo wel dan wordt het een lastminute in januari/maart en liefst geen Frankrijk.
pi_33236917
Volgens mij moest ik drie jaar geleden wel een pasfoto hebben in Solden.
pi_33237162
, dat is echt nieuw voor mij dat er zulke systemen gebruikt worden. Heel vroegah (18 jaar geleden) heb ik wel nog eens van die kaarten gehad waar ze met zo'n conducteurstang een hoekje uit knippen, . Verder alleen nog maar automatische systemen gezien.
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:34:31 #276
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33237663
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:21 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde gisteren van een vriend van me dat dat pas bij de pas van 8 dagen hoeft. Voorheen had ik hem er ook altijd bij de 6-daagse pas, maar dat schijnt te zijn veranderd. Ik neem zelf het zekere voor het onzekere, maar het schijnt niet (meer) nodig te zijn.
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:39:16 #277
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33237716
Misschien heb je hier aan :
quote:
6 days no photo 193,50

[ Bericht 1% gewijzigd door eL. op 20-12-2005 09:59:13 ]
pi_33238006
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 08:17 schreef kaputwiehund het volgende:
Volgens mij moest ik drie jaar geleden wel een pasfoto hebben in Solden.
Ik vier jaar geleden ook in Solden... Sterker nog, tot vorig jaar in Chamonix altijd een pasfoto nodig gehad. Dan waren er wel automatische poortjes, maar moest je je kaartje er nog echt in duwen en daar moest een pasfoto op (zesdaagse pas). Afgelopen jaar hoefde het niet meer, toen hoefde je ook niet meer met zo'n flapper aan je rits te skiën, maar was het magnetisch (of zoiets).
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:00:16 #279
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33238069
In Sölden hebben/hadden ze trouwens ook dat Swatch systeem. Horloge opladen en gaan, kaartje steek je gewoon in je portemoknip o.i.d.

-edit- ze hebben het nog.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:28:28 #280
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33238518
in St Johan in tirol krijg je gewoon een stuk plastic en als je dan door zo een poortje loopt schiet dat ding open. En dat pasje stop je ergens in een jaszak

Gaat met een magneet of zo. Lekker makkelijk.
pi_33240171
Die magnetische kaarten hebben ze ook in Portes du Soleil. Ideaal. Oh ja, afgelopen zondag nog even in Avoriaz geweest.

pi_33240305
iemand ervaringen in ellmau? vertrek donderdag avond. kom oudjaarsavond terug. iemand ook een prijsindicatie voor een 8 daagse skipas ellmau?
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:06:52 #283
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33240966
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef mikey2k3 het volgende:
iemand ervaringen in ellmau? vertrek donderdag avond. kom oudjaarsavond terug. iemand ook een prijsindicatie voor een 8 daagse skipas ellmau?
www.sneeuwhoogte.nl
Even de plaats waar je heen gaat opzoeken. Dan staat er vaak de prijs bij van een pas
pi_33251853
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:40 schreef Knakker het volgende:
Die magnetische kaarten hebben ze ook in Portes du Soleil. Ideaal. Oh ja, afgelopen zondag nog even in Avoriaz geweest.

[afbeelding]
Ziet er goed uit, ik ga half januari, heb er erg veel zin in!!
Geniet, maar drink met je mate!
pi_33258854
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef mikey2k3 het volgende:
Hier

Edit: en voor Solden hier
amokaapjeeh O+
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:00:56 #286
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33258891
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:59 schreef Coconut het volgende:

[..]

Hier
ga jij ook wintersporten?
pi_33258972
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:00 schreef ook_gek het volgende:
ga jij ook wintersporten?
quote:
Op woensdag 14 september 2005 18:19 schreef Coconut het volgende:
Tweede week van maart naar Flims (Zwitserland) .
Ja dus
amokaapjeeh O+
pi_33258996
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:45 schreef Frezer het volgende:
Het gaat waarschijnlijk Ortisei/St Ulrich in Val Gardena/Grödnertal worden, .

Italië dus, eind maart.
Hey nog een Ortisei-Fok!ker! ik zit er in de week van 14 januari
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 22 december 2005 @ 10:22:28 #289
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33301243
Gisteren een telefoontje van de hoteleigenaar gehad; Sölden ligt er schitterend bij, in jaren niet zulke lekkere conditie's !! Dat klinkt lekker, het grootste gedeelte vertrekt morgen al om de boel even aan te stampen daar, ik vertrek maandag, als ik dat nog volhou !
.

pi_33301507
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:22 schreef eL. het volgende:
Gisteren een telefoontje van de hoteleigenaar gehad; Sölden ligt er schitterend bij, in jaren niet zulke lekkere conditie's !! Dat klinkt lekker, het grootste gedeelte vertrekt morgen al om de boel even aan te stampen daar, ik vertrek maandag, als ik dat nog volhou !
.

[afbeelding]
Ik vertrek zaterdagmorgen. Ik zal de boel voor je aanstampen hoor
pi_33305019
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:22 schreef eL. het volgende:
.
[afbeelding]
Sölden

Veel plezier! Stansfield ook!
amokaapjeeh O+
  donderdag 22 december 2005 @ 20:13:24 #292
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33318967
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik vertrek zaterdagmorgen. Ik zal de boel voor je aanstampen hoor
Heel veel plezier alvast !
pi_33319768
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:13 schreef eL. het volgende:

[..]

Heel veel plezier alvast !
Tnx jij ook natuurlijk een paar dagen later.
  maandag 26 december 2005 @ 13:01:50 #294
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_33412268
Laatste tas(sen) inpakken.
.
pi_33412835
Nog krap 2 maandjes wachten, en mn broer kan niet meer mee Nu moet ik maar alleen de pistes bestormen..
pi_33419107
Nog één dagje wachten
pi_33422323
. Mn oom vroeg gister of ik n lang weekend mee naar Frankrijk wilde skien, blijk ik net DIE VRIJDAG !! een hertentamen te hebben!!! aaaaaaagggggggggjh KUT KUT KUT!!! .
pi_33435301
er ligt maar 55cm sneeuw nu in Val Thorens: valt een beetje tegen
pi_33435371
20 in Valfrejus geloof ik... balen als je daar nu zit (zoals een vriend van me )
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33435992
ik ga dus 6 januari naar Val Thorens, dus ik hoop dat er de komende dagen nog wel wat gaat vallen, zou anders voor het eerst in 6 jaar zijn dat ik daar kom en er dan pistes gesloten zijn door te weinig sneeuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')