abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32540032
Mijn plannen voor deze winter zijn voor de derde keer gewijzigd, zucht... Vanwege het afstuderen bleek 2 maanden Canada helaas niet haalbaar. Mijn broertje (die mee zou gaan) gaat nu maar een seizoen les geven in St. Anton, is het tenminste nog betaalbaar om er zo lang te zitten. Daarbij vindt hij het lesgeven juist wel leuk. Ik ga nu twee weken met de kerst die kant op en waarschijnlijk een paar keer langs gedurende het seizoen. Verder toerskien in april en nog een weekje port du soleil eind januari... Echt enorm veel zin in wat sneeuw...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32560975
Na wat twijfel tussen Val Thorens en Les Deux Alps voor Les 2 geboekt van 13-23 jan! Man ik wilde dat ik nu al ging! Het kriebelt meteen weer. Pas 1 keer op wintersport geweest (afgelopen januari Zwitserland) en direct verslaafd. Lekker hele dagen boarden en genieten met wat vrienden!
Net nog maar even een backprotector en helm met audio earpads aangeschaft wel verstandig als 'goede beginner'
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:07:27 #153
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_32564186
ik ga 17dec naar Serre Chevalier, heb er echt zooo fuckin veel zin in ! maar ik hoop dat er dan al genoeg sneeuw ligt... want zat net op webcams te kijken maar die waren van 18oct dus niet echt up to date.. als je altijd sneeuwzeker wil zijn is val thorens wel een goeie optie wat ook een geweldig gebied is
pi_32583051
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:07 schreef Thice het volgende:
ik ga 17dec naar Serre Chevalier, heb er echt zooo fuckin veel zin in ! maar ik hoop dat er dan al genoeg sneeuw ligt... want zat net op webcams te kijken maar die waren van 18oct dus niet echt up to date.. als je altijd sneeuwzeker wil zijn is val thorens wel een goeie optie wat ook een geweldig gebied is
Serre is echt mooit gebied!!! . Ook erg hoog, dus vrij sneeuwzeker (zeker nu met deze sneeuw in de Alpen).
pi_32583235
Trouwens ik ga over 2 weken een dag naar Bottrop, iemand een idee of je daar leuk kan snowboarden?
pi_32598776
Ik zou niet in het weekend gaan. Dan bestaat het publiek voornamelijk uit mensen die komen voor het goedkoop eten en drinken. Hoe later op de dag, hoe groter het aantal (door alchol beinvloedde) kamikaze piloten.
Zu hause ist alles besser
pi_32600258
Heb je het tegen mij kaput? Ik ga op een woensdag . En het is all incl. Dus hele dag gratis bier idd haha . (maargoed uiteraard zullen wij pas bier nuttigen zodra het snowboarden erop zit!! )
pi_32619006
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:38 schreef Sport_Life het volgende:
Heb je het tegen mij kaput? Ik ga op een woensdag . En het is all incl. Dus hele dag gratis bier idd haha . (maargoed uiteraard zullen wij pas bier nuttigen zodra het snowboarden erop zit!! )
Wij gaan er met vrienden regelmatig naartoe, enkel en alleen omdat het goedkoop is. Wat betreft boarden heeft het mij (vorig jaar pas begonnen) al niets meer te bieden en ik denk dat je je na een uurtje of twee echt gaat vervelen, waarschijnlijk al eerder.
De baan is wel redelijk lang, maar er is geen park, en onderaan slechts een 'heuveltje' dat voor kicker door moet gaan. Echt springen kun je daar ook niet op. De baan is ook erg smal.

Alles bij elkaar betaal ik liever iets meer voor bijvoorbeeld allrounder (www.allrouder.de). Ben er nu een keer geweest en ietsje verder dan Bottrop, maar daar kan ik me tenminste een dag vermaken...
pi_32621565
Oei dat klinkt niet echt positief . Maargoed tis altijd wel weer leuk om een beetje te kloten daarzo . En anders bind ik mn skis wel onder als boarden geen kut aan is daar .
pi_32622541
Weer lekker naar mijn eigen skigebiedje...

Waar ik in de zomer nog liever thuis blijf dan twee keer naar dezelfde plek te gaan, blijk ik 's winters honkvaster. Sinds 2000 5 keer op wintersport geweest (daarvoor ook trouwens), waarvan 3 keer naar megeve in frankrijk, 1 keer naar Sölden en 1 keer naar Chamonix, maar ook dit jaar gaan we weer lekker naar Megeve.

Heerlijk groot gebied, alles sluit goed op elkaar aan, het is niet al te ver rijden (Chamonix is bijv. nog 1,5 uur verder, hetzelfde dal in) en het is een gebied dat iedereen wat te bieden heeft. Zeker nu we wederom met een groep goede skiėrs en een paar beginners (snowboarders en een paar skiėrs die nog niet lang skiėn) gaan is het perfect. Chamonix bijvoorbeeld vorig jaar had veel kleine gebiedjes, was slecht geprepareerd (barstensvol bobbels en kaalgeskiede gebieden), en er waren weinig pistes voor beginners, veel paden ook vooral.

In Megeve heb je bijna overal meerdere manieren om ergens te komen, zodat je onderaan bij de lift af kunt spreken. Daarnaast zijn veel pistes erg breed en is 1 kant makkelijk, de andere kant juist stijl of met rare putten en kuilen, zodat je ook als goede skiėr uitdaging hebt...

Heb er weer zin in!
  zondag 27 november 2005 @ 19:20:00 #161
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_32625293
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:37 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens ik ga over 2 weken een dag naar Bottrop, iemand een idee of je daar leuk kan snowboarden?
Het is winter man, rij dan door naar Winterberg voor een echt skigebied. Ook makkelijk te doen op een dag!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_32625333
Val Thorens; laatste week februari-eerste week maart.
pi_32625409
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:20 schreef Frezer het volgende:

[..]

Het is winter man, rij dan door naar Winterberg voor een echt skigebied. Ook makkelijk te doen op een dag!
Ik ga met een georganiseerde bende mee . Heb er dus zelf weining invloed op, maar misschien dat de organisatie uitwijkt naar Winterberg als er daar straks genoeg sneeuw ligt!
  zondag 27 november 2005 @ 22:29:33 #164
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_32630277
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ga met een georganiseerde bende mee . Heb er dus zelf weining invloed op, maar misschien dat de organisatie uitwijkt naar Winterberg als er daar straks genoeg sneeuw ligt!
Ah oke, dat had ik ook kunnen lezen als ik wat verder keek dan mijn neus lang was, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 28 november 2005 @ 10:30:29 #165
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32639481
Whoehoe! Dit weekend toch wat knopen kunnen doorhakken

Zoals het er nu naar uitziet gaan we van 3 tot 11 feb. naar "Auris en Oisans", net zoals afgelopen maart! Gebied is gelinkt met Alpes d'Huez en het is een half uurtje rijden van Les Deux Alpes. En aangezien we met eigen vervoer gaan kunnen we daar dus ook een paar dagen heengaan
Fingerbang... BANG! BANG!
  maandag 28 november 2005 @ 19:12:01 #166
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_32651915
8 dagen Val Thorens 25 feb!!!

duurt nog maar 3 maanden
__-*-__
pi_32653573
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:12 schreef No-Li-Ta het volgende:
8 dagen Val Thorens 25 feb!!!

duurt nog maar 3 maanden
Hey, leuk, dan zijn wij er ook
pi_32657671
8 dagen Kirchberg 18 feb!!!

duurt gelukkig nog maar 3 maanden
pi_32681329
21 januari naar Les Arcs!
In maart of april nog een keer, bestemming nog onbekend
pi_32681884
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:37 schreef zijle het volgende:

Ik ga ruim een maand later.. (voor de 3e keer dit jaar ws )
pi_32684652
Hopelijk voor je ligt er dan nog voldoende sneeuw
pi_32687486
naja ik ga niet naar Kirchberg, maar naar Val Thorens .
pi_32695960
Met de Kerst naar Kirchberg
pi_32696101
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:37 schreef zijle het volgende:

Daar ga ik ook heen (appartement boven london pub...) is het beetje wat? kom je makkelijk op de pistes? Was zo'n beetje de laatste mogelijkheid, alles zat vol..
pi_32696995
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:21 schreef superheist het volgende:

[..]

Daar ga ik ook heen (appartement boven london pub...) is het beetje wat? kom je makkelijk op de pistes? Was zo'n beetje de laatste mogelijkheid, alles zat vol..
Hey ik zit ook boven de london pub.. alleen andere datum
pi_32697607
Boven London Pub

Ik zou er niet willen zitten maar als je er niet teveel van verwacht kan het best nog meevallen Je zit wel midden in het dorp dus das lekker makkelijk. En een skibushalte voor de deur
pi_32698276
Waarom zou je der niet willen zitten ?
pi_32700278
Het zijn kleine eenvoudige apartementen vol met luidruchtige lallende Hollanders, althans dat is mij beeld ervan. Heb er geen ervaring mee. Het spreekt mij niet echt aan.
pi_32701293
Ja, zoiets verwacht ik al, ik neem iig oordopjes mee. Ga niet op wintersport om te zuipen, maar om te snowboarden. Hoe ver is het ongeveer van de piste?
pi_32704139
Ik ga 4 maart naar Vallandry/Peisey bij Les Arcs!
pi_32706243
Ongeveer 5 minuutjes met de bus naar de lift(en)
pi_32706773
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:16 schreef zijle het volgende:
Boven London Pub
Hehe, daar heeft een kennis van mij 2 jaar geleden gezeten.
Spijt als haren op zn hoofd achteraf
  donderdag 1 december 2005 @ 20:57:09 #183
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32737106
Ik denk dat het Kirchberg wordt.. met de carnaval.
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_32747343
Ik ga deze winter voor het eerst op wintersport naar Zolden. Alleen vroeg ik me af wat voor schoenen ik daar normaal aanmoet. Ik heb alleen maar sneakers en van die moonboots of hoe die dingen ook heten. Maar kan ik daar met gewone sneakers lopen of moet ik toch iets van timberlands halen?? En wat hebben vrouwen daar gewoon voor schoenen aan??
pi_32751979
Herken de hollander -> spot de moonboots!

Gewoon stevige schoenen met wat zachtere rubber zolen. Bergschoenen hebben gek genoeg vaak minder grip op sneeuw en ijs. (Zolden = Sölden ?)
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_32752179
ik loop er gewoon altijd op me sneakertjes? no problemo! bedoel je kan er hier toch ook mee door de sneeuw lopen? dan daar ook
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_32775917
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het in de dorpen gewoon weggeschoven is en net zo is als in nederland met sneeuw??

Ben nog nooit op wintersport geweest vandaar.
pi_32775997
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:06 schreef Stansfield het volgende:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het in de dorpen gewoon weggeschoven is en net zo is als in nederland met sneeuw??

Ja dat is het idd vaak wel, of gewoon veel steentjes op de weg waardoor het niet glad wordt. Ik zou wel wat stevigere schoenen aantrekken dan sneakers, maar dat is mijn mening !

En even ontopic: ik ga met de kerst naar Kirchberg
pi_32777687
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:06 schreef Stansfield het volgende:

Mja als je echt van plan bent om lange afstanden te wandelen of te hardlopen moet je wel goede schoenen hebben, anders is het slechts snachts uit de kroeg vaak een beetje mazzel hebben dat je niet hard op je bek gaat (ik spreek uit ervaring ja), in ichtere toestand kun je best over sneeuwpaden lopen met gewone schoenen.
pi_32794089
7 januari -> Val Thorens
en week van carnaval -> Les 2 Alpes

december kan me gestolen worden :-)
  maandag 5 december 2005 @ 20:38:30 #191
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32845131
ik ga dus skiėn in st. johann im pongau
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:06:24 #192
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32854533
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:21 schreef superheist het volgende:

[..]

je hebt alles bij de hand daaro, busstop dichtbij bijna elke 15 min sowieso een bus. Alleen boven london pub lijkt me wel kut, zitten volgens mij veel skileraren enzo. Maar goed tis net wat je wil....maar zal wel luidruchtig zijn idd.
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:46:56 #193
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32854874
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef ook_gek het volgende:
ik ga dus skiėn in st. johann im pongau
is hier iemand wel eens geweest en zo ja hoe was dat?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_32857925
Morgen Bottrop
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:02:38 #195
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32866213
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:18 schreef Sport_Life het volgende:
Morgen Bottrop
jaloers is

veel plezier! boarden of skieeeeen?
pi_32867107
Snowboarden! . Kijken of ik het nog kan hehe . Laatste keer was in maart ofzo.
pi_32885054
Ik ski elke week tenminste één dag, bij voorkeur 3 ...

...woon dan ook op een uurtje rijden van de Portes du Soleil
pi_32885810
Ik weet eindelijk weer hoe het heet waar ik heen ga:
sell am see!
in januari,
is er nog iemand?
pi_32886627
Ik ga nu voor de derde keer ski-en, maar ik vroeg me af wat nou precies het verschil is tussen brons en zilver ski materiaal. Wat raden jullie me aan als derde jaars skiier?
Jupiler is goed
  woensdag 7 december 2005 @ 12:22:44 #200
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32887591
Verschil is dat je met zilver wat stuggere ski's hebt die ook anders worden afgesteld. De bindingen laten minder snel los. Voor een beginneling kan dit blessures opleveren, voor een wat ervaren skiėr kan dit betekenen dat je wat scherpere bochten enzo kunt maken. En ook met het type ski's natuurlijk. Brons stuurt makkelijker, maar gaat minder snel.

Zo hoort het iig...

Maar in praktijk is het meestal zo dat je met brons wat oudere ski's krijgt en met zilver of goud gewoon wat nieuwere ski's krijgt.. Dit voorjaar gouden ski's gehuurd, maar die bronzen waren ook gewoon prima, en het scheelt in de prijs! Ik ga komend jaar gewoon voor zilver of misschien brons
Fingerbang... BANG! BANG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')