abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30240653
jaaa het eerste wintersport 2005/2006 topic!! .

Waar ga jij heen en wanneer?? .

Ik ga komende maanden hevig solliciteren om wat geld bij elkaar te werken om ergens in januari weer weg te kunnen, en met een beetje geluk gaan mn ouders ook weer dit jaar! T zal dan met vrienden in Frankrijk zijn, zoals elk jaar en waar mn ouders heen gaan blijft nog een verrassing (die wachten liever tot het laatste moment..)

ik kan nu al niet wachten
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:26:51 #2
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30241090
mijn vakantie valt in het carnaval
dus waar we heen wouden gaan zit nu al vol

en alles is ineens super duur
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30241214
Met een beetje geluk kan ik weer met mn vorige school mee, in het laagseizoen en met enorm veel korting (leraar die van alles voor elkaar krijgt). Vorig jaar voor 300E zaten we in een appartement 10 meter van de piste en incl. snowboardlessen, busreis etc etc.
pi_30241342
in voorjaars vakantie (februari ofzo) naar italie (cavalese daar in de buurt)
  zaterdag 3 september 2005 @ 22:22:13 #5
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30242755
nah wij gaan mss iets anders proberen zoals zweden ofzo, iemand ervaringen?
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30242778
Waarschijnlijk zoals gewoonlijk naar Kaprun
pi_30242799
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:22 schreef the_jasper het volgende:
Aangezien het in Oostenrijk altijd barst van de Zweden, lijkt me dat geen goed idee Tenminste, niet als je wilt gaan skiën of snowboarden. Wat ik begrepen heb is dat de bergen daar een stuk lager zijn en de skigebieden een stuk minder ontwikkeld.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:45:45 #8
50490 wjschreuder
-------------------
pi_30326710
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:22 schreef the_jasper het volgende:
De bergen in Zweden zijn erg laag. Noorwegen kan wel, de bergen waarop geskied wordt zijn daar ook een stuk lager dan in de Alpen, maar doordat het veel kouder is daar kan je skieën tot 200 meter zeg maar

voordeel is dat het weer is wat anders is en de pistes zijn soms best mooi, nadelen zijn dat de gebieden niet erg groot zijn, de bergen niet zo hoog als in de alpen, het soms té koud is en de gezellige dorpjes vaak missen. Máár voor de verandering toch wel leuk hoor
pi_30327786
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:31 schreef Sport_Life het volgende:
Met een beetje geluk kan ik weer met mn vorige school mee, in het laagseizoen en met enorm veel korting (leraar die van alles voor elkaar krijgt). Vorig jaar voor 300E zaten we in een appartement 10 meter van de piste en incl. snowboardlessen, busreis etc etc.
10 meter van de piste? Dat moet haast wel Val Thorens zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30329051
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:22 schreef ChrisJX het volgende:
Waarschijnlijk zoals gewoonlijk naar Kaprun
, altijd de zelfde bestemming is saai.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is anders niet bepaald uniek hoor, .

Ik heb nog niks echt op de planning staan, maar ik hoop dit seizoen wel weer eens echt op wintersport te gaan. Ik ga dit topic in elk geval in de gaten houden voor ideeën, . Een dagje winterberg (D) gaat er in elk geval van komen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_30337710
quote:

In minstens de helft van de dorpjes kun je zo dicht op de piste zitten Heb ik Kaprun eens onderaan de piste en net niet op de piste gezeten
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:17 schreef Frezer het volgende:
, altijd de zelfde bestemming is saai.
Hoe weet je dat, ben je wel eens altijd naar dezelfde bestemming geweest
pi_30337781
Veel winter en weinig sport voor mij deze winter in New York. Hopelijk ligt er sneeuw.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30338327
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:06 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe weet je dat, ben je wel eens altijd naar dezelfde bestemming geweest
Nee, dat dan weer niet, . Wel een paar keer naar een zelfde dorp met tussenpozen van enkele jaren. Maar dan vind ik er gewoon weinig nieuws meer te ontdekken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_30340819
Jaja ik heb net geboekt Ik ga met mijn beste vriend de gehele voorjaarsvakantie (10 daagse bustrip) naar Ellmau.

Informatie over mijn hotel én verblijfplaats: hotel
Ellmau
pi_30391759
Dit weekend ook maar weer eens een wintersportje plannen.. Jammergenoeg heb ik nu carnaval dus dan maar een weekje vrij nemen voor carnaval.
pi_30399527
Dit jaar weer Tsjechie, we gaan toch wel naar een van de "grotere" gebieden ( ), voor zover je het groot wilt noemen, maar erg leuk en gezellig is het wel.
pi_30400705
Ik ga maar een week of drie dit jaar..
Ik ga het echt missen
pi_30403249
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:42 schreef Frenkie het volgende:
Ik ga maar een week of drie dit jaar..
Ik ga het echt missen
Maar

Drie weken per jaar skiën lijkt me ook wel wat *zucht*
pi_30403859
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:47 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar

Drie weken per jaar skiën lijkt me ook wel wat *zucht*
Ja "maar"
Afgelopen jaren was het 15-18 weken. Weekje kaprun oktober (rudolfshof), weekje kaprun november. En vanaf december tot mei Flachau danwel Obertauern..
Duh dit is weinig!
pi_30404422
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:04 schreef Frenkie het volgende:

Ja "maar"
Afgelopen jaren was het 15-18 weken. Weekje kaprun oktober (rudolfshof), weekje kaprun november. En vanaf december tot mei Flachau danwel Obertauern..
Duh dit is weinig!
Ik heb in mijn hele leven nog niet eens 15-18 weken geskied
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:49:30 #21
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_30424495
In februari een week naar Zermatt, Zwitserland.

Kan het gebied iedereen aanraden!! Ze hebben, geloof ik, het hoogste kabelbaan station van europa (3883 meter) En dan is het vanaf daar mogelijk om in een keer af te dalen naar het dorp (1620 meter). Echt super mooi om zo in 1 keer te doen.

Michiel
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_30430145
ga in januari lekker naar oostenrijk
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_30437931
quote:

[..]

Serre Chevalier!! . Geen idee of dat ook onder Val Thorens valt, ik kom er om te boarden niet om te weten waar ik precies zit.
pi_30454310
heeft iemand ervaring met Konigsleiten (Oostenrijk)? om te boarden.
pi_30468467
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:20 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb in mijn hele leven nog niet eens 15-18 weken geskied
Jij hebt in het verkeerde deel van Oostenrijk gewoont
Wien ist anders. Aber gaudi gibt es nicht mit Wiener
pi_30481159
Ik zit de laatste week van Februari (Carnaval = Drukte , maar gaat niet anders) in Westendorf.at .
pi_30492404
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:37 schreef Frenkie het volgende:

Jij hebt in het verkeerde deel van Oostenrijk gewoont
Wien ist anders. Aber gaudi gibt es nicht mit Wiener
Niks tegen Wenen he
pi_30497628
quote:
Op zondag 11 september 2005 19:23 schreef ChrisJX het volgende:
Niks tegen Wenen he
De Wiener zijn met recht "Wiener". Echt de meest onsympathieke mensen van Oostenrijk. Wel de gulste overigens
pi_30497933
Januari: Sölden
Februari: St.Moritz
Maart: weet nog niet, misschien Ischgl of ergens in CH.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30508499
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:57 schreef Frenkie het volgende:
De Wiener zijn met recht "Wiener". Echt de meest onsympathieke mensen van Oostenrijk. Wel de gulste overigens
Nou zeg

Ach, Wenen is gewoon Wenen en de rest van Oostenrijk is gewoon de rest van Oostenrijk
pi_30527868
Hey

Ik had ff een vraagje, ik ben afgelopen 5 jaar ofzo op wintersport geweest, paar keer met m'n ouders en met school. Met school was dus zo'n groepsreis voor 40 personen ofzo. Zo'n reis willen we dit jaar weer doen, maar ik zit nu dus op een andere school.. En aangezien ik nooit 40 lui bij elkaar krijg om te gaan wintersporten ben ik dus op zoek naar een organisatie die jongerenvakanties organiseert waar je gewoon met een stuk of 4 vrienden kan inschrijven en dat hun dan gewoon een grote groep maken met een busreis enzo. Welke organisatie kan ik dan het beste nemen, liefst naar Oostenrijk en ong. 500 euro alles incl.? Ik heb wel een beetje gekeken bij Husk enzo, maar die hebben volgens mij alleen voor groepen vanaf 20 mensen zo'n soort reis.
Wie heeft hier ervaring mee?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_30531042
ik ben paar keer met sportura geweest, maar behalve de mensen waar ik mee ging heb ik verder niemand gezien of gesproken, behalve in de bus dan... Maar wij waren dan ook met een groep van >30 mensen.
pi_30566650
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Fugen in Oostenrijk! Dit jaar ook helaas maar een weekje of 3, zit met hetzelfde als Frenkie te kijken
Ben wel benieuwd hoe het is in Fugen, iemand ervaringen? Wordt ook trouwens voor het eerst sinds 5 jaar weer eens naar Oostenrijk...heb echt hele seizoenen in Frankrijk doorgebracht en Italie...dus ben benieuwd!

Info is dus altijd welkom !
Live to ride, ride with your heart
  woensdag 14 september 2005 @ 11:15:17 #34
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30566673
Ik ga niet op wintersport.
helaas.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_30567775
Ik ga in december waarschijnlijk 4-6 weken naar Canada. Daar skien in verschillende gebieden (Banff, Whistler, Vermeer, etc...). Januari twee weken Les Gets (Portes du soleil) en in april weer toerskien, hopelijk dit jaar Atlas gebergte (maar altijd lastig om daar de goeie sneeuwcondities te krijgen)... Overal zin in, maar weer beginnen met trainen!!!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_30578280
Tweede week van maart naar Flims (Zwitserland) .
amokaapjeeh O+
pi_30578435
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:49 schreef michiel5 het volgende:
In februari een week naar Zermatt, Zwitserland.

Kan het gebied iedereen aanraden!! Ze hebben, geloof ik, het hoogste kabelbaan station van europa (3883 meter) En dan is het vanaf daar mogelijk om in een keer af te dalen naar het dorp (1620 meter). Echt super mooi om zo in 1 keer te doen.

Michiel
Zermatt is mijn favo.
De afdaling in één keer haal ik niet, ik blijf net voor het einde hangen bij Restaurant Blatten
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30632671
Weer 2 weekjes Westendorf Hopelijk is de verbinding Westendorf-Kitzbuhel gereed dit wintersportseizoen.
pi_30654838
Wat zijn jullie top 5 bestemmingen in Frankrijk & Oostenrijk??
pi_30676199
K ga met carnaval Zell am See onveilig maken.
pi_30700391
Oostenrijk it shall be!
Alleen nog even een leuke plek uitzoeken waar ik (en me vrienden) nog niet zijn geweest.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_30718141
* kaputwiehund heeft een huis gekocht en niet al te veel geld.

Met een beetje geluk wordt het een last minute met een groep lullo's in een of ander Frans betondorp. Maar eigenlijk wil ik weer gewoon naar Italië
Zu hause ist alles besser
pi_30719622
En het is een weekje Kaltenbach geworden! Lekker midden in het Zillertal een mooi appartementje! Waarom duurt het nu nog 5 maanden
pi_30719636
Ik ga normaal ieder jaar op wintersport, maar dit jaar kan ik niet

Ik moet namelijk stage lopen dan, maar ja dan kan ik wel wat meer geld sparen voor een nieuwe gitaar en een te gekke zomervakantie
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:06 schreef Boost het volgende:
En het is een weekje Kaltenbach geworden! Lekker midden in het Zillertal een mooi appartementje! Waarom duurt het nu nog 5 maanden
Daar ben ik 2 jaar geleden geweest, erg leuk en goed skiën daar
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_30719886
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:07 schreef Dezz het volgende:
Ik ga normaal ieder jaar op wintersport, maar dit jaar kan ik niet

Ik moet namelijk stage lopen dan, maar ja dan kan ik wel wat meer geld sparen voor een nieuwe gitaar en een te gekke zomervakantie
[..]

Daar ben ik 2 jaar geleden geweest, erg leuk en goed skiën daar
Kun je me toevallig eens even iets over het dorpje en de omgeving vertellen, want daar vind ik niet al te veel over op het net (wel over depistes e.d., maar meer over de kroegjes, restaurantjes, sfeer in het dorpje etc.)

Alvast bedankt...ben blij dat het iig goed bevallen is !
pi_30743990
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:14 schreef Boost het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Fugen in Oostenrijk! Dit jaar ook helaas maar een weekje of 3, zit met hetzelfde als Frenkie te kijken
Ben wel benieuwd hoe het is in Fugen, iemand ervaringen? Wordt ook trouwens voor het eerst sinds 5 jaar weer eens naar Oostenrijk...heb echt hele seizoenen in Frankrijk doorgebracht en Italie...dus ben benieuwd!

Info is dus altijd welkom !
Fügen is een klein gebied van 60km niet verbonden met andere dorpjes.. De rest van het Zillertal ligt wel op een steenworp afstand. Dat wordt dus pendelen met de bus of de Zillertalbahn naar Hochfügen/Kaltenbach en Zell/Gerlos/Königsleiten.

Afgelopen januari zat ik in Kaltenbach en heb me prima vermaakt.
Neem een skipas voor de gehele Zillertal en neem elke dag een ander dorpje en eindig bij de Hintertuxgletsjer
pi_30749038
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Fügen is een klein gebied van 60km niet verbonden met andere dorpjes.. De rest van het Zillertal ligt wel op een steenworp afstand. Dat wordt dus pendelen met de bus of de Zillertalbahn naar Hochfügen/Kaltenbach en Zell/Gerlos/Königsleiten.

Afgelopen januari zat ik in Kaltenbach en heb me prima vermaakt.
Neem een skipas voor de gehele Zillertal en neem elke dag een ander dorpje en eindig bij de Hintertuxgletsjer
Is die pas ook geldig op de gletscher dan? Ik meende dat die er juist buitenviel. En zoals je in de post boven je kon lezen hebben we ook geboekt in Kaltenbach , dus dat komt dan mooi uit!

Maar wat kun je me vertellen over het dorpje Kaltenbach? Ben erg benieuwd hoe het daar is of dat het echt een rustig dorpje is of juist niet....kan er me echt geen beeld van vormen eigenlijk (en dat terwijl ik toch wel de nodige dorpjes ken )
pi_30750154
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:34 schreef Boost het volgende:

[..]

Is die pas ook geldig op de gletscher dan? Ik meende dat die er juist buitenviel. En zoals je in de post boven je kon lezen hebben we ook geboekt in Kaltenbach , dus dat komt dan mooi uit!

Maar wat kun je me vertellen over het dorpje Kaltenbach? Ben erg benieuwd hoe het daar is of dat het echt een rustig dorpje is of juist niet....kan er me echt geen beeld van vormen eigenlijk (en dat terwijl ik toch wel de nodige dorpjes ken )
Kaltenbach is een klein gezellig dorpje, alleen 's ochtends bij de lift kan het ontzettend druk zijn. Maar ja, dat is overal onderhand wel het geval he
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_30750699
Maar er zijn neem ik aan nog wel wat gezellige kroegjes en restaurantjes te vinden of niet....
pi_30753990
zoals ik al probeer te inforeren in het tweede wintersport 2006 topic, wij gaan weer naar Andorra! en dat is ook zeker een aanrader...vorig jaar ook geen enkele last gehad van drukte, wachttijden bij liften ofzo...alleen dan bovenaan op de piste, al die beginnende les-groepen. Maargoed, dat is dan echt alleen op de allerlaagste afdaling...de rest goed begaanbaar en niet druk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')