abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30207467
quote:
111 Teletekst vr 02 sep
In 2010 dagelijks sport op scholen

DEN HAAG Op bijna alle scholen kunnen
de leerlingen vanaf 2010 elke dag
sporten.Het kabinet heeft dat doel
opgenomen in de sportnota.Ook meer
bedrijven moeten aandacht hebben voor
sport tijdens en na werkuren.

Eerder werd al bekend dat er jaarlijks
meer geld naar sport gaat.Het budget
wordt volgend jaar meer dan 40 procent
verhoogd tot 98 miljoen euro.Met het
geld wil het kabinet meer mensen aan
het sporten krijgen.

Het gaat de regering niet alleen om de
lichaamsbeweging.Het kabinet wil door
het bevorderen van sport ook de sociale
samenhang bevorderen.
Bron: NOS Teletekst

Zijn die klootviolen gek geworden? Je MOET EN ZULT SPORTEN, want anders... die gasten beginnen een beetje door te draaien. Zal er wel weer een commissie tegenaan gegooid worden (oh nee, die was er al onder leiding van Rosenmuller) en weeeeeeeeeeer een reclamecampagne over hoe leuk sporten wel niet is. Waarom dringen ze het zo op, laat het volk lekker de vrije keus.
pi_30207581
Er staat toch nergens dat je moet en zult?
pi_30207672
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:23 schreef thaleia het volgende:
Er staat toch nergens dat je moet en zult?
De titel zegt toch echt iets anders. Denk je dat die kinderen niet hoeven mee te doen die niet willen?
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 september 2005 @ 17:26:20 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_30207686
Prima idee dit. Het bevordert de volksgezondheid, sociale normen worden aangehaald, ze zijn ipv in het fietsenhok aan het roken aan het basketballen, ze leren dat er meer is dan een PC.

Het was een schande dat de Gymlessen en schoolzwemmen werden afgeschapt. Dat heeft meer gekost dan dat het bezuinigde. Na jaren worden ze eindelijk verstandig.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30207701
Ik zie de velden vol mensen al, die samen precies dezelfde oefening doen, waarna ze met fakkels een mooi symbool maken met zijn allen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_30208000
zolang je maar in gesponsorde outfits moet sporten..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30208292
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:25 schreef pberends het volgende:

[..]

De titel zegt toch echt iets anders
Nee hoor
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:53:37 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_30208513
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:26 schreef tong80 het volgende:
Prima idee dit. Het bevordert de volksgezondheid, sociale normen worden aangehaald, ze zijn ipv in het fietsenhok aan het roken aan het basketballen, ze leren dat er meer is dan een PC.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_30208948
toppie! Geweldig idee!
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:09:36 #10
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30210527
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Zijn die klootviolen gek geworden? Je MOET EN ZULT SPORTEN, want anders... die gasten beginnen een beetje door te draaien. Zal er wel weer een commissie tegenaan gegooid worden (oh nee, die was er al onder leiding van Rosenmuller) en weeeeeeeeeeer een reclamecampagne over hoe leuk sporten wel niet is. Waarom dringen ze het zo op, laat het volk lekker de vrije keus.
"DEN HAAG Op bijna alle scholen kunnen de leerlingen vanaf 2010 elke dag sporten."

Zet je leesbril eens op en kap eens met die klotetopics van je.
Say your prayers
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:21:25 #11
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30210824
wat is er mis met het aanmoedigen van diensten die het maatschappelijk nut dienen?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30210956
Misschien is PBerends graag anti? Een soort van feautuil-provo.
pi_30211516
quote:

[..]

Zijn die klootviolen gek geworden? Je MOET EN ZULT SPORTEN, want anders...
Wat is er mis met sporten? Wie zegt dat het moet?

Als dit een ideetje was geweest van de oppositie was het zeker helemaal fantastisch...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_30213270
Grappig dat alle anti-subsidiehoertjes hier ook opeens voor zijn.
pi_30213856
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:25 schreef pberends het volgende:

[..]

De titel zegt toch echt iets anders. Denk je dat die kinderen niet hoeven mee te doen die niet willen?
Welke titel?

En dit is dezelfde overheid die de subsidies van de sportvereningen hebben verlaagd, dus laat ze maar komen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30213988
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Welke titel?
Volgensmij bedoelt hij het topic-titel die hij zelf heeft bedacht
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:28:19 #17
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30214517
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:37 schreef pberends het volgende:
ik ben niet per definitie tegen subsidies. ik ben wel tegen subsidies voor allerlei dubieuze lobbyclubs en commitees, maar zaken die het maatschappelijk nut op aantoonbare wijze ondersteunen mogen van mij best subsidie ontvangen. scholen zijn namelijk geen bedrijven in ons stelsel.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30214574
Net als de Hitlerjugend .
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:38:35 #19
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30214738
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:30 schreef Chriz2k het volgende:
Net als de Hitlerjugend .
BHFH
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:43:34 #20
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30214845
Ik werd altijd als laatste gekozen.
  zaterdag 3 september 2005 @ 02:16:57 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30221435
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:37 schreef pberends het volgende:
Ga jij nou eerst maar eens een cursusje begrijpend lezen volgen en als je die achter de kiezen hebt leuteren we wel weer een keer verder.

Ben jij trouwens familie van / kloon van BHFH? De stupiditeit van jullie topics doet dat namelijk vermoeden.
Say your prayers
  zaterdag 3 september 2005 @ 05:29:16 #22
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30223052
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:43 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik werd altijd als laatste gekozen.
Net zoals alle andere kneusjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 03-09-2005 05:44:44 ]
  zaterdag 3 september 2005 @ 05:44:36 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30223072
Subsidie is overigens kwaadaardig, dus dit plan is dat ook. Ik hoef niet voor de gymles van een stel koters te betalen, tenzij ze dit semi-verplichte sportplan ook willen doorvoeren in het hogere onderwijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 03-09-2005 05:53:25 ]
  zaterdag 3 september 2005 @ 09:26:38 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30223614
Dus jullie zien liever moddervette kinderen dan kinderen die gezond en fit zijn. Laat ze hun energie maar eruit sporten inplaats van lui op de bank hangen met snoep en koek.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_30223647
quote:

[..]

Dan zijn een heleboel mensen over een tijd te zwaar en dat brengt veel hogere kosten (gezondsheidszorg) met zich mee. Dus ik vind het wel goed dat ze mensen gaan stimmuleren om te gaan sporten
Are you nuts??
pi_30223668
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 05:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Subsidie is overigens kwaadaardig, dus dit plan is dat ook. Ik hoef niet voor de gymles van een stel koters te betalen, tenzij ze dit semi-verplichte sportplan ook willen doorvoeren in het hogere onderwijs.
Kortzichtig
Door nu meer geld aan sport uit te geven voorkom je dat je later veel hogere kosten in de gezondheidszorg ten gevolge van mensen met overgewicht.
Are you nuts??
pi_30223676
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 05:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Net zoals alle andere kneusjes.
Deze reactie slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Are you nuts??
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:02:22 #28
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30223916
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 05:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
dus jij vindt dat scholen geheel privaat gefinancierd moeten worden? dat mensen dus 5.000 euro aan lesgeld moeten gaan betalen? en hoe moeten de armen dan maar school? gewoon helemaal niet? lijkt me geen geweldig plan voor de maatschappij.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30480449
quote:
De staat vs. dikke kinderen

Op beelden uit Noord-Korea of archiefmateriaal uit Mao's China zie je weleens massa's mensen gezamenlijk gymnastiekoefeningen doen omdat de Grote Leider nu eenmaal van een gezonde bevolking houdt, en de macht heeft zijn ideeën op te leggen aan zijn volk. Maar ook in Nederland komt dit soort staatsgymnastiekonderwijs voor, en om vergelijkbare redenen.

Teletekst meldt:

ROTTERDAM Op vijftien basisscholen in Rotterdam worden vanaf maandag speciale lessen gegeven om overgewicht bij de jeugd tegen te gaan. Het project krijgt de naam 'Elke dag bewegen'.

De gemeente heeft leraren ingehuurd om de kinderen elke dag bewegingslessen te geven. Dat gebeurt zowel binnen als buiten schooltijd. De conditie van de kinderen wordt elke dag bijgehouden.

Eerder dit jaar werd er op 2 scholen in Delfshaven en Charlois een succesvolle proef gedaan met de bewegingslessen. Het is de bedoeling dat in 2009 negentig scholen in Rotterdam de bewegingslessen geven.

Doordat de gezondheidszorg in Nederland collectivistisch geregeld is, zijn te dikke mensen een doorn in het oog van de staat: zij kosten immers veel geld doordat ze een verhoogd risico op hart-en vaatziekten, diabetes en al wat dies meer zij lopen. Dus is het, naast de allicht op handen zijnde 'fat-tax', niet meer dan logisch dat de staat haar onderdanen gaat verplichten meer te sporten. Dat is nu eenmaal de logica van het collectivisme. De ene ongelukkige maatregel, de verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid afwentelen op de samenleving, lokt de nog verder gaande nóg ongelukkiger maatregel uit: verplichte gymnastiek, het bijhouden en 'monitoren' van jouw fysieke gestel, en om discrminatie te voorkomen allicht ook het verplichten van dunne of normale kinderen om mee te bewegen met de dikkerds.

Op een vrije markt daarentegen worden mensen vanzelf geconfronteerd met de gevolgen van hun acties: verzekeraars zullen bijvoorbeeld hogere premies heffen voor dikkere mensen, en dus is er daarom alleen al een prikkel om het niet zover te laten komen. Daarnaast is dik zijn in vrijwel alle gevallen een keuze die niet zomaar verwerpelijk is: als je van goed eten houdt, geen trek hebt in veel bewegen en de gezondheidsrisico's op de koop toe neemt, dan is het je eigen keuze en je goed recht, en hoeft de staat je niet lastig te vallen met de martelingen van verplichte gymnastiekoefeningen, noch hoeft de staat nauwkeurig bij te houden hoe jouw fysieke conditie is en hoe deze verandert over tijd.

Het probleem is: zodra je een verplichte, collectivistische ('solidaire') gezondheidszorg accepteert, is er geen weg terug en zal volgens de logica van het collectvisme de controle van de staat over jouw leven steeds groter worden. Het eind lijkt dan ook nog niet in zicht.
Meervrijheid
  zondag 11 september 2005 @ 12:48:28 #30
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30480678
Goed idee, zolang maar rekening met individuele verschillen gehouden wordt. "Face your fears" dingen met kinderen die bijvoorbeeld bang zijn voor touwklimmen of voetballen is op zich niet verkeerd, zolang dat soort dingen maar niet te ver doorgedreven worden want dan zijn de negatieve gevolgen groter dan de positieve.

Ik heb een oogafwijking en ben jarenlang gedwongen wekelijks te voetballen. Afschuwelijk vond ik dat, maargoed, het was 1x per week. Als dat soort dingen dagelijks moeten wordt het een drama. Ook al ivm dingen als elke dag als laatste gekozen worden. Je moet kinderen in zo'n situatie niet blijven dwingen mee te doen maar gewoon een alternatief bieden.. ga maar fitnessen ofzo.
Vampire Romance O+
pi_30481418
Zo vreemd is het niet zelf als je "moet" sporten? Op school "moet" je wel meer, zoals wiskunde, duits, economie, etc. Sport is gewoon een vak net als alle andere vakken...
Unox, the worst operating system.
pi_30482431
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:26 schreef tong80 het volgende:
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
  zondag 11 september 2005 @ 14:15:33 #33
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30483296
Vreselijk plan. Dat er sport op school is, is prima, maar elke dag is onnodig. Laten ze bij biologie maar wat meer aandacht aan voeding besteden om het overgewicht tegen te gaan en dat sporten lekker in hun vrije tijd doen. Of niet natuurlijk, eigen verantwoordelijkheid.

Maar enkele ambtenaren zien nieuw werk wat hun noodzakelijkheid bewijst zodat de invloed van de overheid groter en groter wordt. Kunnen ze dat geld niet beter besteden aan verdieping van "echte vakken" op school. En nee, "sport" is geen echt vak op school maar een noodzakelijk kwaad.

Mijn God wat was sport op school vreselijk, volgens mij heb ik vrijwel het hele 6de jaar verzuimd. Die groepspellen gingen nog wel, maar dingen als "handstandoverslag over de kast bok" vreselijk gewoon. Tegenwoordig fitness ik redelijk fanatiek, maar dat doe ik voor mezelf en dat is tenminste een normale sport, redelijk blessurevrije sport.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30483664
Gymen is gewoon vreselijk. Dat wil je kinderen toch niet aan doen. Kan me erg goed voorstellen dat het voor die dikkertjes (voor wie het eigenlijk bedoeld is) juist helemaal niet meekomen met het sporten en er ernstige psychische problemen aan over houden. Je ziet ook dat in fitnesscentra vaak geen echte dikke mensen zitten omdat ze zich er voor schamen.
  zondag 11 september 2005 @ 14:42:01 #35
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30484085
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:27 schreef pberends het volgende:
Gymen is gewoon vreselijk. Dat wil je kinderen toch niet aan doen. Kan me erg goed voorstellen dat het voor die dikkertjes (voor wie het eigenlijk bedoeld is) juist helemaal niet meekomen met het sporten en er ernstige psychische problemen aan over houden. Je ziet ook dat in fitnesscentra vaak geen echte dikke mensen zitten omdat ze zich er voor schamen.
Wat loop je toch een ontzettende onzin te spuien. Alleen voor de dikkertjes......... Slap gelul. Dit beleid is er ook op gericht om mensen die wel een gezond gewicht hebben dit te laten behouden om problemen in de toekomst te voorkomen. Verder vinden kids gym over het algemeen ontzettend leuk is mijn ervaring. Ik had iig altijd de grootste lol al was ik geen topsporter of zoiets.

-edit-
Persoonlijke aanval verwijderd door mod
-edit-

[ Bericht 13% gewijzigd door Sidekick op 11-09-2005 17:32:15 ]
Say your prayers
pi_30484214
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:42 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat loop je toch een ontzettende onzin te spuien. Alleen voor de dikkertjes......... Slap gelul. Dit beleid is er ook op gericht om mensen die wel een gezond gewicht hebben dit te laten behouden om problemen in de toekomst te voorkomen. Verder vinden kids gym over het algemeen ontzettend leuk is mijn ervaring. Ik had iig altijd de grootste lol al was ik geen topsporter of zoiets.
Maar goed, ik wil best serieus reageren op jouw argumenten, ondanks je persoonlijke aanvallen. Je vond gym best leuk, ook erg leuk dat je dat aan de rest wil opleggen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sidekick op 11-09-2005 17:34:06 ]
  zondag 11 september 2005 @ 14:57:43 #37
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30484530
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar goed, ik wil best serieus reageren op jouw argumenten, ondanks je persoonlijke aanvallen. Je vond gym best leuk, ook erg leuk dat je dat aan de rest wil opleggen.
Kan ik net zo goed antwoorden dat jij al die mensen hun gym wilt ontzeggen omdat jij er destidjs geen reet aan vond. Dat gaat toch helemaal nergens over. Net als je uitspraak over het feit dat dikke mensen niet in sportscholen zouden komen. Hoeveel heb je er zelf bezocht? 1 misschien? Ik ken er namelijk meerdere en ik kan je garanderen dat daar niet alleen slanke mensen rondlopen.

-edit-
Persoonlijke aanval weggehaald door mod
-edit-

[ Bericht 15% gewijzigd door Sidekick op 11-09-2005 17:30:39 ]
Say your prayers
  zondag 11 september 2005 @ 15:06:29 #38
94405 Tarak
pi_30484816
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:42 schreef Sickie het volgende:
Verder vinden kids gym over het algemeen ontzettend leuk is mijn ervaring. Ik had iig altijd de grootste lol al was ik geen topsporter of zoiets.
Volgens mij varieerde dat nog al en vond zeker de helft gym zwaar vervelend. Zeker als we moesten zwemmen was toch al snel de helft van de dames twee keer per maand ongesteld, precies als we moesten zwemmen.

Als kids gym hartstikke leuk vinden dan doen ze dat toch in hun vrije tijd?

Het is met gym op school net zoals met de verplichte boekenlijsten: het is alleen al stom omdat het moet.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 11 september 2005 @ 15:08:24 #39
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30484871
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:06 schreef Tarak het volgende:

[..]

Volgens mij varieerde dat nog al en vond zeker de helft gym zwaar vervelend. Zeker als we moesten zwemmen was toch al snel de helft van de dames twee keer per maand ongesteld, precies als we moesten zwemmen.

Als kids gym hartstikke leuk vinden dan doen ze dat toch in hun vrije tijd?
En de overheid facaliteert dit. Wat is het probleem dan? Er wordt niemand gedwongen, het wordt slechts gestimuleerd.
Say your prayers
  zondag 11 september 2005 @ 15:09:28 #40
94405 Tarak
pi_30484895
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:08 schreef Sickie het volgende:

[..]

En de overheid facaliteert dit. Wat is het probleem dan? Er wordt niemand gedwongen, het wordt slechts gestimuleerd.
Je wordt wel degelijk gedwongen om er deel aan te nemen. Ook als je sport principieel haat, zoals ik indertijd deed.

En het is verdergaande overheidsinvloed.
  zondag 11 september 2005 @ 15:14:36 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30485052
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:09 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je wordt wel degelijk gedwongen om er deel aan te nemen. Ook als je sport principieel haat, zoals ik indertijd deed.

En het is verdergaande overheidsinvloed.
Reguliere gym is verplicht, aanvullende mogelijkheden staan nergens als verplicht vermeld.
Say your prayers
  zondag 11 september 2005 @ 15:18:51 #42
94405 Tarak
pi_30485192
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:14 schreef Sickie het volgende:

[..]

Reguliere gym is verplicht, aanvullende mogelijkheden staan nergens als verplicht vermeld.
Ik dacht dat in het wetsvoorstel elke dag verplicht gym was opgenomen? Als het niet verplicht is, ben ik het met je eens.
  zondag 11 september 2005 @ 15:52:13 #43
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30486106
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:09 schreef Sickie het volgende:

[..]

"DEN HAAG Op bijna alle scholen kunnen de leerlingen vanaf 2010 elke dag sporten."
Say your prayers
  zondag 11 september 2005 @ 16:10:36 #44
54647 tillaard
levensgenieter
pi_30486676
Prima voorstel om sporten te bevorderen! De reden voor veel dikte is niet dat we teveel of te vet eten, maar dat we absoluut te weinig bewegen. Als ook de kinderen die thuis niet gaan voetballen op straat maar gaan computeren zo enkele uren per week meer aan sport & spel doen, zal dat veel goeds opleveren.
En daarnaast wordt de sociale functie van sportclubs aangepakt, de terugloop aan vrijwillgers is schrijnend de laatste jaren.

OT: leuk he, die kadootjes zo, nu men al naar de verkiezingen gaat kijken?
  zondag 11 september 2005 @ 16:32:04 #45
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30487353
goed plan van de regering

beter zou zijn als ze de scholen privatiseren en dat je dan zelf je school kan uitkiezen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 11 september 2005 @ 16:35:06 #46
94405 Tarak
pi_30487470
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:32 schreef McCarthy het volgende:
goed plan van de regering

beter zou zijn als ze de scholen privatiseren en dat je dan zelf je school kan uitkiezen.
Je kunt nu toch al zelf je school uitkiezen?
  zondag 11 september 2005 @ 16:39:02 #47
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30487612
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:35 schreef Tarak het volgende:

[..]

Je kunt nu toch al zelf je school uitkiezen?
dat is waar ja maar ik kan me niet herrineren de keuze gehad te hebben voor een sportschool.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30488275
-edit-
Reactie op verwijderde post weggehaald

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 11-09-2005 17:31:25 ]
pi_30488349
Wij noemden dit altijd... gym. Dat moest je volgen, net zoals we wiskunde en Frans ook moesten volgen. Wat is het probleem?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 september 2005 @ 23:18:40 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30842365
wel graag gymlessen die meer op sporten gericht zodat de sportverenigingen er ook wat aan hebben.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')