abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2005 @ 00:36:35 #201
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30560108
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:27 schreef CecilBDemented het volgende:
final fantasy advent childeren
Die schijnt best goed te zijn. Niet waar?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 14 september 2005 @ 00:38:43 #202
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30560150
Janghwa, Hongryeon

Ofwel A Tale Of Two Sisters. Warrige asia-horror, maar daardoor niet minder goed. Beter dan The Grudge en Dark Water. O.a. vanwege de "Europese" cinematografie die ik erin meende te speuren. Leuke schrikmomenten. Ik verwachte dat iets ging komen en toch liet ik mij weer verrassen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30560812
Final Fantasy Advent Children
Deze moet je niet kijken voor het verhaal, maar puur voor de CG en de gevechten.
Want tering wat zijn die goed

Verhaal is heeeel krom, snapte er op het laatst geen fuck meer van maar who cares, visueel echt gigantisch mooi
pi_30561160
Gisternacht nogmaals 'Welcome to Sarajevo' gekeken.

De film heeft destijds geen hoge ogen gegooid vooral omdat men de film unsubtiel vond in zijn uitdragingen.
Ik vind dat erg wonderlijk, aangezien dat gebrek aan subtiliteit maar een paar secondes van de film in beslag neemt, namelijk op het moment dat de politici in beeld komen en er een wrange 'don't worry, be happy' op de achtergrond klinkt.
Ja, het is manipulatief, maar is het nou zo onterecht? En moet je een hele film afrekenen op die paar secondes?

Verder heeft de film een perfecte wisselwerking tussen fictie en gedocumenteerde beelden.
Het verhaal van de Engelse reporter en zijn betrokkenheid bij het weesmeisje maakt het tot een complete film ipv enkel een afschildering van een wrede burgeroorlog
Nergens valt de film in de val van melodramatiek. Vooral het einde (met 1 van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb, Adagio In G Minor) is dramatiek op zijn best, zonder over the top te gaan.

Zwaar ondergewaardeerde film, die meer bekendheid had verdiend.
pi_30563775
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:48 schreef Hare het volgende:
Hmm, toevallig, die heb ik ook net gezien:

Crash

En ik heb hem een kwartier voor het einde stop gezet. Werkelijk om te kotsen deze film. De film probeert op werkelijk elke mogelijke manier emotie bij je los te rukken, de film zoekt constant extremen, de film heeft totaal geen enkele subtiliteit en alle karakters zijn werkelijk vreselijk gepolariseerd. De film wil moet en zal laten zien hoe erg het allemaal is en daarmee graaft het z'n eigen graf. Het toont alleen maar hoe erg de film zelf is.

Moment dat ik hem uitzette, omdat m'n irritatie werkelijk de bovenhand nam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de film op zich wel ok, maar ben het met de meeste punten van jou wel eens. Als ik naar dat genre films kijk vind ik een 21 Grams en Magnolia zo veel beter. Dat deed Crash me dan wel eer beseffen.
Beetje goedkope manier van tranen trekken als je 't mij vraagt.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:05:34 #206
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30565000
The 40 Year-Old Virgin (Judd Apatow, 2005)
Ik kan er lang en breed over praten, maar eigenlijk komt het er op neer dat het de grappigste comedy in jaren is. Slechts op enkele momenten wordt de film te plat, maar over het algemeen is hij uitermate grappig. Dat komt vooral door Steve Carrell, die een erg sympathieke hoofdpersoon neerzet. De eindscene is de kers op een overheerlijke taart. ****
pi_30566214
Pulp Fiction, Kill Bill II en Pompy de Robodoll
pi_30566475
ff andvent childeren ik begrijp hem wel
aangezien ik de last order ook gezien heb
die film is zo mega vet advent childeren dat ga je niet geloven
zo super mooi heb ik het nog niet eerder gezien
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 14 september 2005 @ 11:24:35 #209
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30566916
Shooting Dogs gisteravond bij Film by the Sea in Vlissingen.

Zware film, erg zware film. Heb er niet veel over te zeggen, alleen dat 'ie echt schokkend was, daardoor is de film denk ik ook niet voor iedereen weggelegd. Was ook een van de eerste films die ik heb bijgewoont waar het na afloop en bij aftiteling ook echt helemaal stil was, je hoorde tranen in de zaal.

Altijd een beetje vervelend om dit soort films een cijfer te geven, maar ik zal het toch maar doen.

8.5/10
pi_30568618
Gisteravond heb ik signs gezien.

Wel leuk niet geweldig.
  woensdag 14 september 2005 @ 13:01:10 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_30569340
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:07 schreef CecilBDemented het volgende:
ff andvent childeren ik begrijp hem wel
aangezien ik de last order ook gezien heb
die film is zo mega vet advent childeren dat ga je niet geloven
zo super mooi heb ik het nog niet eerder gezien
Wie begrijpt wat hier staat? Welke film is mega vet? Is Last Order mega vet? Of lijkt die op een mega vette manier op Advent Children? Of is Advent Children mega vet?
pi_30571404
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef RuneRose het volgende:
Shooting Dogs gisteravond bij Film by the Sea in Vlissingen.

Zware film, erg zware film. Heb er niet veel over te zeggen, alleen dat 'ie echt schokkend was, daardoor is de film denk ik ook niet voor iedereen weggelegd. Was ook een van de eerste films die ik heb bijgewoont waar het na afloop en bij aftiteling ook echt helemaal stil was, je hoorde tranen in de zaal.

Altijd een beetje vervelend om dit soort films een cijfer te geven, maar ik zal het toch maar doen.

8.5/10
De IMDb:

The characters are fictional but the events are not. The movie is filming at Ecole Technique Officielle (ETO), a high school in Kigali, where the actual events took place. The title of the film comes from the fact that UN Peacekeepers used to shoot local dogs that fed on the decomposing bodies of the genocide victims

pi_30574037
kijk final fantasy advent children zelf maar
dan zie je gelijk waarom wij onderdanig zijn aan die spleetogen
op het gebied van computer geanimeerde films en graphics

dit is het beste wat je tot nu toe gezien hebt op dit gebied.
daar zijn de pixar films niks bij
zelfs shrek moet het onderspit delgen
crazy japanese guys
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 14 september 2005 @ 15:56:17 #214
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_30574412
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:43 schreef CecilBDemented het volgende:
kijk final fantasy advent children zelf maar
dan zie je gelijk waarom wij onderdanig zijn aan die spleetogen
op het gebied van computer geanimeerde films en graphics

dit is het beste wat je tot nu toe gezien hebt op dit gebied.
daar zijn de pixar films niks bij
zelfs shrek moet het onderspit delgen
crazy japanese guys
Ik zal FF AVC wel eens kijken, was dat al lang van plan. En je hoeft mij niks wijs te maken over de suprematie van die spleetogen. Maar ik snap nog steeds niet wat er staat in je eerste post. Omdat je zinnen volledig krom lopen. Waarom druk je in hemels naam elke keer na een leesteken op de enter toets. En heb je ooit gehoord van zoiets als hoofdletters?

[ Bericht 6% gewijzigd door Lonewolf2003 op 14-09-2005 16:01:32 ]
  woensdag 14 september 2005 @ 16:02:31 #215
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30574574
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:16 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

De IMDb:

The characters are fictional but the events are not. The movie is filming at Ecole Technique Officielle (ETO), a high school in Kigali, where the actual events took place. The title of the film comes from the fact that UN Peacekeepers used to shoot local dogs that fed on the decomposing bodies of the genocide victims

Ehh, point being?
  woensdag 14 september 2005 @ 16:14:15 #216
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30574880
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik zal FF AVC wel eens kijken, was dat al lang van plan. En je hoeft mij niks wijs te maken over de suprematie van die spleetogen. Maar ik snap nog steeds niet wat er staat in je eerste post. Omdat je zinnen volledig krom lopen. Waarom druk je in hemels naam elke keer na een leesteken op de enter toets. En heb je ooit gehoord van zoiets als hoofdletters?
Waarom denk je dat ie demented heet
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_30577280
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:02 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ehh, point being?
Je meldt wel hoe schokkend en goed hij wel niet moet zijn, maar laat ook maar enige aanwijzing van het verhaal achterwege. Vandaar dat ik dat wél even post.
Die smiley heeft dan ook betrekking op het plot zelf. Capiche?
  woensdag 14 september 2005 @ 17:54:18 #218
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30577664
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:37 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Je meldt wel hoe schokkend en goed hij wel niet moet zijn, maar laat ook maar enige aanwijzing van het verhaal achterwege. Vandaar dat ik dat wél even post.
Die smiley heeft dan ook betrekking op het plot zelf. Capiche?
Misschien wilde ik dat wel helemaal niet in m'n post zetten, anders had ik het wel gedaan. Een beetje brutaal dat jij m'n posts zomaar even gaat bijwerken, vind je niet? Er staat trouwens een IMDB linkje bij, dus mensen die geintresseerd zijn kunnen dan nog zelf uitmaken of ze willen kijken of niet.
  woensdag 14 september 2005 @ 17:58:39 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30577777
Ik denk dat iedereen de plots van films wel weet te vinden op internet. Dit topic gaat toch vooral om wat je zelf van een film vond. En om er een mooi plaatje bij de posten

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijn op 14-09-2005 19:07:28 ]
  woensdag 14 september 2005 @ 19:07:09 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30579532
Oh trouwens, ik heb recent Rear Window (1954) gezien, m'n 2e Hitchcockfilm en ook dit was geen tegenvaller. Het verhaal (een man heeft zijn been gebroken en moet daarom zijn dagen vullen met het kijken uit z'n raam) lijkt misschien wat karig en saai, maar de film is dit alles behalve. Ondanks dat het tempo wat laag ligt, is de film absoluut niet langdradig en op het eind ook echt spannend. Ik zat op het puntje van m'n stoel naar de TV te roepen wat de personages moesten doen Coole film weer

pi_30581060
GIALLO A VENEZIA

Pittige giallo met een lage bodycount maar met kills... oeh! Halverwege had ik het id dat ik naar een zeer matige film zat te kijken omdat het er naar uitzag dat er geen uitleg kwam voor die enorme plotholes (althans ik d8 dat het plotholes waren) maar gelukkig kwam alles op z'n pootjes terecht.

Expliciet bloot en zowat een splattermovie, deze film is niet zo naar als NEW YORK RIPPER, die een kill heeft gejat uit deze, maar ook geen standaard moordmysterie

woensdag 14 september 2005 @ 20:12:59 #222
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_30581909
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:48 schreef Hare het volgende:
Hmm, toevallig, die heb ik ook net gezien:

Crash

En ik heb hem een kwartier voor het einde stop gezet. Werkelijk om te kotsen deze film. De film probeert op werkelijk elke mogelijke manier emotie bij je los te rukken, de film zoekt constant extremen, de film heeft totaal geen enkele subtiliteit en alle karakters zijn werkelijk vreselijk gepolariseerd. De film wil moet en zal laten zien hoe erg het allemaal is en daarmee graaft het z'n eigen graf. Het toont alleen maar hoe erg de film zelf is.

Moment dat ik hem uitzette, omdat m'n irritatie werkelijk de bovenhand nam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:15:28 #223
52357 Lambiekje
pi_30581995
quote:
Op woensdag 14 september 2005 09:01 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik vond de film op zich wel ok, maar ben het met de meeste punten van jou wel eens. Als ik naar dat genre films kijk vind ik een 21 Grams en Magnolia zo veel beter. Dat deed Crash me dan wel eer beseffen.
Beetje goedkope manier van tranen trekken als je 't mij vraagt.
Volgens mij was het helemaal niet de opzet op een tearjerker te zijn. De film geeft weer hoe makkelijk we te beinvloeden zijn met vooroordelen. En dat we allemaal iets slechts in ons hebben. Moedwillig of perongeluk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:54:17 #224
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30585550
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  woensdag 14 september 2005 @ 21:57:15 #225
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30585657
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens mij was het helemaal niet de opzet op een tearjerker te zijn. De film geeft weer hoe makkelijk we te beinvloeden zijn met vooroordelen. En dat we allemaal iets slechts in ons hebben. Moedwillig of perongeluk.
Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.

Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
pi_30586269
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.

Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30586460
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:54 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Misschien wilde ik dat wel helemaal niet in m'n post zetten, anders had ik het wel gedaan. Een beetje brutaal dat jij m'n posts zomaar even gaat bijwerken, vind je niet? Er staat trouwens een IMDB linkje bij, dus mensen die geintresseerd zijn kunnen dan nog zelf uitmaken of ze willen kijken of niet.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:32:26 #228
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30587108
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:54 schreef Hare het volgende:

[..]
SPOILER
Ik moest bijna janken bij die scène.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 14 september 2005 @ 22:33:26 #229
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30587184
The Life Aquatic with Steve Zissou

Verhaal over Steve Zissou (Bill Murray) die een beetje afgedaan heeft als documantaire maker, hij heeft problemen in zijn relatie, het gaat slecht met het bedrijf, z'n maat is opgevreten en Steve wil wraak. Hij neemt zijn vaste crew mee + wat stagiares, een journaliste en een man die zijn zoon zou kunnen zijn.

Leuke film, goed camerawerk (vooral als we een rondleiding door de boot krijgen is echt geweldig), mooie stop-motion effecten, niet te veel en te overdreven, maar precies goed. Leuk dialoog en lekkere humor! Ik heb me twee uur lang prima vermaakt!

Een dikke 8.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:39:35 #230
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_30587501
Solyaris
http://www.imdb.com/title/tt0069293/

Geweldige film, waar je wel even de tijd voor moet nemen. Binnekort nog maar is kijken om er alles uit te halen.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:40:48 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30587563
House Of 1000 Corpses (2003). Ik kijk zelden horrorfilms en al helemaal niet in dit genre, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou een goede of een slechte film is. In het begin van de film is er een scene waarin de hoofdrolspelers in een karretje door een spookhuis rijden en dat is de film zelf eigenlijk ook. Compleet geschifte situaties, personages en sets op een hysterische en fragmentarische manier in elkaar gemonteerd leveren niet een fantastisch verhaal op, maar op het eind van de film heb je wel het gevoel dat je net door een hele brute spookhuis-attractie bent gereden. En dat vond ik eigenlijk best wel tof

Op naar The Devil's Rejects

pi_30588282
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:40 schreef Tijn het volgende:
House Of 1000 Corpses (2003). Ik kijk zelden horrorfilms en al helemaal niet in dit genre, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou een goede of een slechte film is. In het begin van de film is er een scene waarin de hoofdrolspelers in een karretje door een spookhuis rijden en dat is de film zelf eigenlijk ook. Compleet geschifte situaties, personages en sets op een hysterische en fragmentarische manier in elkaar gemonteerd leveren niet een fantastisch verhaal op, maar op het eind van de film heb je wel het gevoel dat je net door een hele brute spookhuis-attractie bent gereden. En dat vond ik eigenlijk best wel tof

Op naar The Devil's Rejects

[afbeelding]
En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 14 september 2005 @ 23:03:38 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30588436
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:59 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.
Tsja, jij en KQ hebben wel hoge verwachtingen geschept
pi_30589752
OLD SCHOOL

Geen ANCHORMAN en al zeker geen DODGEBALL (die vergelijking wordt natuurlijk al makkelijk getrokken doordat praktisch dezelfde castmembers erin spelen) maar een redelijke comedy met af en toe een schater

donderdag 15 september 2005 @ 02:26:32 #235
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30592873
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:12 schreef djenneke het volgende:

[..]

Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...
Mijn god zeg, Perzier dan

Ik let echt wel op bij film kijken hoor
  donderdag 15 september 2005 @ 02:27:00 #236
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30592881
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:32 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik moest bijna janken bij die scène.
Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij he
pi_30592954
Vandaag House of Wax (2005) gekeken, omdat ik niets beters te doen had, en nog vond ik het zonde van mijn tijd.
Dit was er eentje onder het motto na zoiets slechts weet je het goede weer te waarderen. Domme Texas Chainsaw Massacre wannabee debielen film...

En voor Hare, al vond ik Crash behoorlijk goed, zou ik Beautiful People adviseren.
Om toch het op zich goede gegeven, nog beter uitgewerkt te kunnen zien.

http://www.imdb.com/title/tt0159272/
  donderdag 15 september 2005 @ 02:48:04 #238
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30593021
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:27 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij he
Ik heb emoties. .

ik zag de afgelopen dagen Anshi, Bring me the Head of Alfredo Garcia, Pride & Prejudice en L'Avventura. Mijn respectievelijke mening: sloom maar semi-diep, erg hippe mannenfilm, erg okaye wijvenfilm, sloom maar semi-diep. Cijfers: 6,5, 8-, 7-, 8-.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:31:13 #239
52357 Lambiekje
pi_30595062
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.

Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Film geeft goed weer wat voor types er rond lopen in de steden.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:39:30 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30595239
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.

Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:46:26 #241
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30595397
Les valseuses (Bertrand Blier, 1974)
Leuke roadmovie met Gerard Depardieu, Patrick Dewaere en Miou-Miou in de hoofdrollen. Ze zijn lekker op elkaar ingespeeld waardoor ze erg natuurlijk overkomen als vrienden. De ongedwongenheid en vrijheid die de film uitstraalt komt daardoor nog beter over. Vooral het gedeelte met Jeanne Moreau vond ik sterk en zorgt voor de tragische noot tussen de frivoliteit. ****
  donderdag 15 september 2005 @ 10:07:35 #242
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30595875
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.
Juist. Dank u
American History X vind ik een stuk subtieler trouwens.
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

Maar dat is toch niet wat de film wilt laten zien of wel? De film wil laten zien dat racisme overal voorkomt en dat is gewoon niet waar. Want het zijn heel normale types die in de film voorkomen. Ze kwamen op mij iig niet over als Londsdale types. Je spreekt jezelf trouwens nu ook gewoon tegen:
quote:
De film geeft weer hoe makkelijk we te beinvloeden zijn met vooroordelen. En dat we allemaal iets slechts in ons hebben. Moedwillig of perongeluk.
En nu is het opeens dat het alleen wel bij Londsdale types het geval is
  donderdag 15 september 2005 @ 10:12:08 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30595968
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:48 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik heb emoties. .

Ik ook

Een vriendin vertelde me zelfs dat ze door mij weer hoop had gekregen dat jongens wel emoties konden tonen
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:14:10 #244
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_30596013
Dat zijn Ghibli-emoties. Die werken weer heel anders.

Sheridana +1
  donderdag 15 september 2005 @ 10:14:35 #245
67640 SaintOfKillers
pi_30596022
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:07 schreef Hare het volgende:
Juist. Dank u
American History X vind ik een stuk subtieler trouwens.
Ik vond Crash nog steeds een sterke film, hoor . Maar dat waren de redenen om hem minder te vinden dan Magnolia en dergelijke. Er is trouwens een erg mooi topic van Crash voor dit soort inhoudelijke discussies.
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:17:12 #246
4571 Sokolsky
pi_30596066
Ik sluit mij overigens aan bij Hare en SoK. In Crash wil men teveel forceren, wat de kwaliteit niet ten goede komt.

SoK: heb jij wel eens met een stand-upneger in de cel gezeten? Zo nee, hoe weet je dan wat voor invloed zoiets heeft?
Sheridana +1
pi_30596318
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 15 september 2005 @ 10:30:30 #248
67640 SaintOfKillers
pi_30596370
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:17 schreef Sokolsky het volgende:
SoK: heb jij wel eens met een stand-upneger in de cel gezeten? Zo nee, hoe weet je dan wat voor invloed zoiets heeft?
Ja. En het had een omgekeerd effect op mij. Maar 't was dan ook Martin Lawrence. Je zou voor minder racist worden.
  donderdag 15 september 2005 @ 11:09:55 #249
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30597271
Constantine

Gaaf, holy gadgets!

Volgens mij ging het over excorcist Constantine die in 2 uur zoveel mogelijk demonen moest afmaken, het achterliggende verhaal heb ik gemist omdat ik van de aluminiumfolie van mijn lunchpaket een heilig hangertje aan het maken was. Er speelde ook nog een leuk meisje in mee!

Niets bijzonders, een zesjuh.

oh, en natuurlijk nog een plaatje van mijn hanger.

donderdag 15 september 2005 @ 13:08:02 #250
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_30600499
[offtopic]

@ Gorro:

Ik zie je ava, en heb jij misschien enig idee waar ik Stalker (S.E.?) vandaan kan halen zonder credit card en voor een beetje redelijk prijs? Solaris, De spiegel, Andrej Roebljov en Het Offer heb ik al gevonden bij dvdvalley in Utrecht, maar Stalker hebben ze niet.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 13:45:18 #251
4571 Sokolsky
pi_30601594
Ik ben Gorro niet, maareh... probeer het eens bij Moskwood Media.
Sheridana +1
pi_30601607
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:37 schreef Lamon het volgende:
Vandaag House of Wax (2005) gekeken, omdat ik niets beters te doen had, en nog vond ik het zonde van mijn tijd.
Dit was er eentje onder het motto na zoiets slechts weet je het goede weer te waarderen. Domme Texas Chainsaw Massacre wannabee debielen film...
Ik heb hem deze week ook gezien en vond hem best amusant. Leuke kills en toffe eindscene.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 15 september 2005 @ 14:07:15 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30602024
Final Fantasy VII: Advent Children
Square heeft weer een nieuwe film uitgebracht die op de top zit van 3d-animatie.
Grote gedeeltes van deze film zien er levensecht uit.

Het verhaal speelt zich af 2 jaar na het einde van het spel FFVII. Flinke stukken van het plot en een groot gedeelte van de karakters zijn dan ook afkomstig uit het spel.
Het is dan ook een aanrader om eerst het spel (uit) te spelen en dan pas deze film te kijken, omdat je dan al een flinke achtergrond hebt van de meeste personages.

Ik moet dan ook zeggen dat ik als fan van het spel deze film een 10 geef. Als je het spel niet kent zal je het verhaal wat lastiger kunnen volgen, maar er blijft wel een redelijk boeiende en aktiegevulde film over.

Vooral de aktiescene's (zo'n beetje 3/4 van de film ) zijn heel mooi weergegeven, hoewel soms bijna niet te volgen zo snel dat het gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door victorinox op 15-09-2005 14:32:14 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 15 september 2005 @ 14:21:12 #254
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_30602319
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:08 schreef JelleS het volgende:
[offtopic]

@ Gorro:

Ik zie je ava, en heb jij misschien enig idee waar ik Stalker (S.E.?) vandaan kan halen zonder credit card en voor een beetje redelijk prijs? Solaris, De spiegel, Andrej Roebljov en Het Offer heb ik al gevonden bij dvdvalley in Utrecht, maar Stalker hebben ze niet.
Bij Bol kun je em wel bestellen voor 30 euro ofzo.. Niet erg goedkoop, maar je moet er iets voor over hebben natuurlijk
  donderdag 15 september 2005 @ 16:11:29 #255
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_30605184
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:45 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben Gorro niet, maareh... probeer het eens bij Moskwood Media.
Ja da wist ik al maar daar vragen ze er 33 euro voor.
Ik hoopte em goedkoper te kunnen vinden, maar ik denk dat da er gewoon niet inzit.

Ik denk dat ik em maar bij bol bestel. Tis alleen niet duidelijk of dat ook de 2disc versie is.
pi_30605313
Minority reports en ook nog eens alle delen van de Godfather (behoorlijk zonde van me tijd geweest :S)
Van het concert des levens, krijgt niemand het program
  donderdag 15 september 2005 @ 16:57:17 #257
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30606552
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:08 schreef JelleS het volgende:
[offtopic]

@ Gorro:

Ik zie je ava, en heb jij misschien enig idee waar ik Stalker (S.E.?) vandaan kan halen zonder credit card en voor een beetje redelijk prijs?
Ik koop alleen maar DVDs met credit card eigenlijk, dus ik zou het niet weten...
  donderdag 15 september 2005 @ 17:35:37 #258
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_30607886
Big Trouble

info:http://www.imdb.com/title/tt0246464/
Leuke film, tenminste als je die humor kunt waarderen .
Maar verder niet speciaal/geweldig ofzo.
want de klop doet het niet.
pi_30616883
La Strada

Mooie film van Fellini en voor zijn doen zeer toegankelijk.
Bij vlagen licht de sentimentaliteit er wat dik bovenop, maar lang niet zo erg als ik had verwacht.
Sterke hoofdrollen van zowel Anthony Quinn als de "gemene" Zampano en de vrouw van Fellini, Giulietta Masina, als de "zielige" Gelsomina.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het latere lyrische, absurdistische werk van Fellini, maar La Strada is ook erg mooi.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 22:10:39 #260
4571 Sokolsky
pi_30617008
Ik werd zo moe van Giulietta...
Sheridana +1
pi_30617285
Marlene

Biopic over marlene dietrich. echte duitse film, die ook voor een deel in beverly hills speelt.
best aardig, maar meer niet. zelfs christiane paul kon de film niet doen groeien, maar haar rol was dan ook maar klein.

Rosenstrasse

Best goede film over een gebeurtenis in 1943 in berlijn, waar arische vrouwen probeerden hun joodse echtgenoten vrij te krijgen.
opzet is ook sterk: een man in new york overlijdt en dochter komt er achter dat moeder een vaag verborgen verleden heeft. dan blijkt dat haar moeder als klein meisje bij die vrouwen heeft gestaan en door een van die vrouwen is opgenomen nadat haar moeder was gedeporteerd.

alleen jammer dat het zo matig gemonteerd is en dat de niet-duitsers zijn gedubbed (oa jan decleir).
pi_30617372
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:10 schreef Sokolsky het volgende:
Ik werd zo moe van Giulietta...
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik was er al zo op voorbereid, dat ik het vond meevallen.

Ze acteert uitstekend, maar haar rol is te sentimenteel aangedikt.
pi_30618782
A Beautiful Mind (2001)
A beautiful movie. Erg mooie film waarbij ik eerst dacht een soort 'Pi' voorgeschoteld te krijgen maar wat verder in de film echt iets volkomen anders laat zien, prachtig gedaan want zag het echt niet aankomen. Crowe acteert erg goed hierin en is overtuigend in zijn rol. Prachtige film verder.
pi_30627686
Red-Eye (2005)
Recht-toe-recht-aan thrillertje van wes Craven. Niks aparts en best vermakelijk. Cillian Murphy als slechterik is natuurlijk altijd een pluspunt.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:00:00 #265
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_30631169
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)
De eerste drie boeken heb ik bijna uit, maar toch de film alvast gekeken. Hoewel de verhaallijn amper lijkt op die in de boeken, vind ik het toch een leuke film. Vooral Marvin vind ik geweldig, die ziet er echt leuk uit en klopt ook het best.
Wellicht jammer dat er zoveel anders is, maar ik vind het nog steeds leuk. Niet zo leuk als de boeken, maar toch.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:49:12 #266
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30632469
Cocktail (Roger Donaldson, 1988): de jaren '80 zijn nogal oninteressant, het verhaal is behoorlijk oninteressant, de business van het barwezen is erg oninteressant en ook Tom Cruise is nogal oninteressant. Oninteressant filmpje dus. 5-.
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:59:05 #267
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_30632712
Vet Hard

Info:http://www.imdb.com/title/tt0382365/

Cijfer:6.5

A beautiful mind

Info:http://www.imdb.com/title/tt0268978/

Cijfer:8.5
want de klop doet het niet.
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:40:34 #268
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30633887
Cinderella Man

Biopic van bokser Jim Braddock (Russel Crowe), het was trouwens meer boksfilm dan wat anders. Erg gelikte vechtscenes, waar ik erg van genoten (die me zelfs een beetje aan Raging Bull deden denken ). De rest van het verhaal vond ik niet heel erg interessant, ze hebben het ook niet interessant proberen te maken volgens mij, maar ik heb me ook niet lopen irriteren (ik kan allleen Renée Zellwegger niet zo waarderen). Ik vond het allemaal wel best.

7.5/10.
pi_30634492
Charlie and the Chocolat Factory Geniale film!!

Studiare è inutile tutte le idee si affollano su te...!!!
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 16:08:52 #270
4571 Sokolsky
pi_30638192
Cento passi, I (2000)

Marco Tullio Giordana brak pas echt door met La Meglio Gioventù, maar deze mag er zeker ook wezen. Het waargebeurde verhaal van Peppino Impastato, een jonge idealist die in de 70'er jaren ten strijde trok tegen de maffia. Luigi Lo Cascio (beter bekend als Nicola Carati uit LMG) speelt de hoofdrol met verve. Net als in LMG toont Giordana enkele memorabele scènes en is het gebruik van muziek (met name "A Whiter Shade of Pale") erg doeltreffend. De complexe en realistische karakters blijven je bij.
Sheridana +1
pi_30640567
Il Gattopardo

Moeilijke film.

Aan de ene kant zijn de beelden prachtig (Sicilië is nou eenmaal prachtig), de aristocratische sfeer van de film komt goed over en de bal-scene van een uur aan het einde is ook erg bijzonder.

Toch had ik moeite met het trage verteltempo en het ontbreken van een duidelijke clou binnen het verhaal. Daardoor had ik een uitgeput gevoel na afloop van de film, in plaats van een van voldoening.

Blow up

Fascinerende film, deels omdat ik moeilijk kan onderbouwen wat ik er goed aan vond.
Ik denk dat het vooral de sfeer is. Grappig vond ik dat de film bij uitkomst (in '66) als erg vernieuwend werd gezien, maar nu juist erg gedateerd overkomt.
Dit is een groot deel van de charme van de film, het is een interessant tijdsdocument.
pi_30646207
RIVELAZIONI DI UN MANIACO SESSUALE AL CAPO DELLA SQUADRA MOBILE

SO SWEET, SO DEAD/PENETRATION/THE SLASHER IS A SEX MANIAC/BAD GIRLS/CONFESSIONS OF A SEX MANIAC/REVELATIONS OF A SEX MANIAC TO THE HEAD OF THE CRIMINAL INVESTIGATION DIVISION

Natuurlijk moeten halfnaakte dames geslacht worden als zij vreemdgaan, maar de locale politie is het daar niet mee eens en doet er gelukkig geen 10 minuten over om de dader te pakken

Een uitstekende giallo die goed te pruimen is ook voor non-horrorfans

pi_30652468
Vannacht Straw Dogs gezien met Dustin Hoffman.

Nadat ik aanvankelijk dacht dat de film wat langzaam opstartte, realiseerde ik me bij de climax van de film, dat die eerste anderhalf uur wel degelijk nodig was om de drijfveer van Hoffmans karakter goed te begrijpen en om betrokken te zijn bij wat er gebeurde.
Hoffman zet een ontzettend rechtschapen mens neer, met een enorm waarde en normen besef. Ook laat hij tegelijkertijd zien dat iemand die zo fatsoenlijk is, toch tekort kan schieten op bepaalde gebieden. In zijn geval zijn huwelijk en de betrokkenheid wat betreft zijn vrouw.
Dat maakte de film nog net iets meer dan de som van zijn delen.
pi_30653289
House of Wax (2005, USA)

Een aantal jongeren zijn op reis naar een footballgame, maar stranden onderweg in een schijnbaar verlaten dorp. Al snel blijkt het in het dorp en rondom het House of Wax niet helemaal pluis te zijn en dunt de groep jongeren steeds verder uit. Ik begon de film met het zoeken van een verwijzing naar het origineel met Vincent Price, maar dat werd me wel heel gemakkelijk gemaakt. Voor de rest is het gewoon een erg vermakelijke horrorflick met een aantal leuke kills en zelfs een redelijk naargeestige scene. Het maken van een vergelijking met het origineel is niet nodig; het zijn twee films die qua verhaal nauwelijks zijn te vergelijken. Niets mis mee.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:47:33 #275
52357 Lambiekje
pi_30654127
Ook ik heb House of Wax 2005 gekeken.

Zeer amusante horrorflick. Zoals eerder gezegd eind scene is wel bruut.
SPOILER

cijfer 6.5 / imdb 5.2

Pippi Långstrump på de sju haven (1970)
ook bekend als Pippi Langkous in Taka-Tuka-Land.

Beetje erg simplistisch kinder verhaal. . dat met dat houten vliegtuig was met toch net even te erg. Het is waar als 7 jarige vond ik het een leuke film. Maar nu kan ik het toch niet helemaal meer waarderen.

De piraten zijn stuk voor stuk zacht gekookte eitjes.

cijfer 5.5 / imdb 6.7

[ Bericht 18% gewijzigd door Lambiekje op 17-09-2005 01:00:00 ]
  zaterdag 17 september 2005 @ 03:22:51 #276
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30656233
Paura nella città dei morti viventi

Precies wat ik er van verwachte. (incl. muziek) Legendarische scène met een boormachine. Daar kan Driller Killer niet tegen op.

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30656570
Hey pik, ik heb je pic even geleend

En idd, ik vind het ook een geweldige film en terecht een van Fulci's 'grote 4' samen met ZOMBI 2, THE BEYOND en HOUSE BY THE CEMETERY

zaterdag 17 september 2005 @ 09:42:51 #278
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30657180
Fever Pitch (Farrelly Brothers, 2005)
Aangename romantische comedy van de Farrelly Brothers die na een paar matige, uitermate flauwe films weer iets beter op dreef zijn. De humor is een stuk minder plat dan we van ze gewend zijn en dat werkt best aardig. Fallon en Barrymore hebben een aardige chemistry samen en dat is dan ook de sterkste troef van de film, die zelden boven de middenmoot uitstijgd. **½

En ik doe ook mee met het kijken van House of Wax:

House of Wax (Jaume Collet-Sera, 2005)
Niet al te beste horrorfilm, waarin vooral het acteerwerk ver beneden de maat blijft. Ook de montage is maar matig en daardoor ontbreekt de spanning te vaak. De laatste twintig moeten zijn wel spectaculair en maken de film nog enigszins de moeite waard. Verder is het niet meer dan een opeenstapeling van cliches. **
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:57:44 #279
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30657361
Gisteren American Beauty gezien.
Voor de meeste wel een bekende film.. echt geweldig!

Lester Burnham woont met zijn gezin in een typische Amerikaanse buitenwijk. Lester is tweeënveertig jaar oud, zijn vrouw Carolyn haat hem en zijn dochter Jane, heeft absoluut geen respect voor hem. Bovendien probeert zijn baas hem eruit te werken. Maar als je toch niets meer te verliezen hebt, kun je net zo goed alles riskeren. Lester besluit om een aantal dingen in zijn leven te veranderen. Hij chanteert zijn baas, koopt de auto die hij altijd had willen hebben en begint fanatiek te trainen. Iedereen denkt aan een midlife-crisis maar Lester ziet zijn veranderingen als iets blijvends. Hoe meer vrijheid hij neemt, hoe gelukkiger hij wordt. Dit wordt hem niet in dank afgenomen door zijn vrouw en dochter. Uiteindelijk leert Lester dat voor ultieme vrijheid ook een ultieme prijs betaald moet worden...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:43:57 #280
12221 Tijn