abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2005 @ 03:22:51 #276
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30656233
Paura nella città dei morti viventi

Precies wat ik er van verwachte. (incl. muziek) Legendarische scène met een boormachine. Daar kan Driller Killer niet tegen op.

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30656570
Hey pik, ik heb je pic even geleend

En idd, ik vind het ook een geweldige film en terecht een van Fulci's 'grote 4' samen met ZOMBI 2, THE BEYOND en HOUSE BY THE CEMETERY

zaterdag 17 september 2005 @ 09:42:51 #278
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30657180
Fever Pitch (Farrelly Brothers, 2005)
Aangename romantische comedy van de Farrelly Brothers die na een paar matige, uitermate flauwe films weer iets beter op dreef zijn. De humor is een stuk minder plat dan we van ze gewend zijn en dat werkt best aardig. Fallon en Barrymore hebben een aardige chemistry samen en dat is dan ook de sterkste troef van de film, die zelden boven de middenmoot uitstijgd. **½

En ik doe ook mee met het kijken van House of Wax:

House of Wax (Jaume Collet-Sera, 2005)
Niet al te beste horrorfilm, waarin vooral het acteerwerk ver beneden de maat blijft. Ook de montage is maar matig en daardoor ontbreekt de spanning te vaak. De laatste twintig moeten zijn wel spectaculair en maken de film nog enigszins de moeite waard. Verder is het niet meer dan een opeenstapeling van cliches. **
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:57:44 #279
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30657361
Gisteren American Beauty gezien.
Voor de meeste wel een bekende film.. echt geweldig!

Lester Burnham woont met zijn gezin in een typische Amerikaanse buitenwijk. Lester is tweeënveertig jaar oud, zijn vrouw Carolyn haat hem en zijn dochter Jane, heeft absoluut geen respect voor hem. Bovendien probeert zijn baas hem eruit te werken. Maar als je toch niets meer te verliezen hebt, kun je net zo goed alles riskeren. Lester besluit om een aantal dingen in zijn leven te veranderen. Hij chanteert zijn baas, koopt de auto die hij altijd had willen hebben en begint fanatiek te trainen. Iedereen denkt aan een midlife-crisis maar Lester ziet zijn veranderingen als iets blijvends. Hoe meer vrijheid hij neemt, hoe gelukkiger hij wordt. Dit wordt hem niet in dank afgenomen door zijn vrouw en dochter. Uiteindelijk leert Lester dat voor ultieme vrijheid ook een ultieme prijs betaald moet worden...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:43:57 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30658081
Dark City (1998). Wat een toffe sci-fi was dit zeg! Alles ziet er supercool uit, het verhaal is best sterk, de special-effects indrukwekkend, het kan niet op De visuele stijl van de stad waarin de film zich afspeelt vond ik ook erg tof, een beetje comic-stijl achtig, met elementen uit zowel het verleden als de toekomst waardoor het niet helemaal duidelijk is in welke tijd het zich nu afspeelt. De film is verder constant erg donker en weet een koude, beangstigende sfeer neer te zetten. De kwaadaardige "strangers" zijn ook te gek met hun witte kale koppen en hun rare geklapper met hun tanden. Dit gaat direct m'n sci-fi top10 in

pi_30658313
Cinderella man
Wat een geweldige film Ik dacht eerst ooow wat duurt ie lang,maar hij leek echt niet zo lang
  zaterdag 17 september 2005 @ 11:06:46 #282
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_30658671
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:57 schreef appelsientje het volgende:
Gisteren American Beauty gezien.
Uiteindelijk leert Lester dat voor ultieme vrijheid ook een ultieme prijs betaald moet worden...
Verklaar je nader?
Dat hij vermoord wordt heeft toch niks met zijn herwonnen vrijheid te maken?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_30659938
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:06 schreef ErikT het volgende:

[..]

Verklaar je nader?
Dat hij vermoord wordt heeft toch niks met zijn herwonnen vrijheid te maken?
Vermoord wordt?!
  zaterdag 17 september 2005 @ 11:51:40 #284
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30659955
Spoiler
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_30660233
Freaks

Bijzondere film, met een indrukwekkende boodschap, die de tand des tijds goed heeft doorstaan.
Door gebruik te maken van "echte" freaks in plaats van dit met make-up en effecten te produceren, maakt deze film nu nog een bizarre en verbijsterende kijkervaring.
Tevens wordt duidelijk dat een David Lynch zich goed door deze film heeft laten inspireren.
Horror zou ik het niet willen noemen, maar bizar is het wel.

Zeker de moeite waard.
pi_30660476
Heist

Met Gene Hackman en o.a. Sam Rockwell en Delroy Lindo.

Gaat over een stel criminelen die van alles in scene zetten, maar Gene Hackman's personage wil ermee stoppen - hij is bij een klus op de video gezet en wil zo snel mogelijk vluchten.
Maar hij heeft geen geld en zijn baas heeft toch weer een klus voor hem (baas is gespeeld door Danny DeVito). Ze moeten een boel goud stelen uit een vliegtuig. Maar, het neefje van de baas MOET mee.

Ze proberen hem te dumpen door middel van een in scene gezette ruzie, die lijkt te lukken. Niet dus.
Het plan was om helemaal het goud niet te stelen en om er gewoon vandoor te gaan. Dit gaat dus niet door.

Uiteindelijk gaan ze dan toch achter het goud aan en het lukt ze om te stelen.
Verder ga ik er niet over vertellen, het is alleen erg leuk om te zien hoe ze alles in scene zetten en het maakt je aan het afvragen of alles wat ze doen dus in scene is gezet.
Tralalalaaa
pi_30660506
Final Fantasy VII - Advent Children

Om deze film echt te kunnen waarderen, is het aan te raden om enige voorkennis te hebben over FFVII, want anders loop je gegarandeerd 1,5 uur verdwaasd te turen naar een vage brij van over-the-top actie met daarin een onbegrijpelijk verhaal verweven (denk aan die vorige FF film). Maar zelfs dan is het nog genieten van de pracht & praal. Stelletje uitslovers daar bij Square Enix.

Voor de kenners en fanaten van FFVII is het in ieder geval zeker genieten geblazen, een weerzien met oude bekenden die in een geweldig fraai jasje zijn gestoken. Toch had ik liever gezien dat ze het originele verhaal hadden verfilmd, want na 8 jaar was het plot een beetje verwaterd en de makers doen ook geen enkele moeite om het één en ander uit te leggen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:14:42 #288
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30660576
Aguirre, der Zorn Gottes

Verhaal sprak me weinig aan. Acteerwerk (voor zover daar sprake van was ) ook niet echt. Toch vond ik het wel een interessante film. De manier waarop ie geschoten is maakt hem erg bijzonder. Ook de muziek en omgeving hielpen goed mee de film naar een wat hoger niveau te tillen.

Hell in the Pacific

Jammer dat de karakters totaal geen motivatie voor hun daden hebben, voor de rest best aardig. Vooral door Mifune natuurlijk. Lee Marvin vond ik wat tegenvallen, misschien ook omdat ik z'n karakter zo'n onwijs grote eikel vond. De muziek is een van de slechtste soundtracks die ik heb mogen aanhoren.

Divorzio all'italiana (Divorce: Italian Style)

Haha. Prachtig. Erg, erg leuke film. Marcello Mastroianni zet echt een heerlijk karakter neer. Die kop van hem alleen al.
Verder is het ook gewoon een erg goede film. De humor is goed bedacht, goed uitgevoerd en de spelers zijn allemaal uitstekend gekozen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 12:25:59 #289
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_30660881
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:14 schreef Hare het volgende:
Aguirre, der Zorn Gottes

Verhaal sprak me weinig aan. Acteerwerk (voor zover daar sprake van was ) ook niet echt. Toch vond ik het wel een interessante film. De manier waarop ie geschoten is maakt hem erg bijzonder. Ook de muziek en omgeving hielpen goed mee de film naar een wat hoger niveau te tillen.
Wat me het meest bijgebleven is is die kop van Kinski als hij recht de camera in kijkt en zegt "Ich bin der Zorn Gottes!". Brrr.

Hell in the Pacific moet ik misschien ook eens proberen, al is het maar om Mifune een keer in iets Amerikaans te zien.
Sheridana +1
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:46:32 #290
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30661357
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:25 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat me het meest bijgebleven is is die kop van Kinski als hij recht de camera in kijkt en zegt "Ich bin der Zorn Gottes!". Brrr.
Ik vond hem nogal overacterig aandoen
quote:
Hell in the Pacific moet ik misschien ook eens proberen, al is het maar om Mifune een keer in iets Amerikaans te zien.
Verwacht geen woord Amerikaans hoor

Mifune kon trouwens wel goed Amerikaans, maar is altijd gedubbed in de Amerikaanse films/rollen die hij speelde. Heeft hij zich tot zijn dood aan geirriteerd.
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:53:52 #291
41286 Price
pi_30663127
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 06:08 schreef kinky_queen het volgende:
Hey pik, ik heb je pic even geleend
Als ik dat eerder had geweten, dan had ik niet zo'n moeite gedaan om deze pic van de avi te capturen, te croppen en te uploaden.
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:55:01 #292
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_30663156
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:51 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Vermoord wordt?!
Heb ik het niet begrepen? Hij wordt toch vermoord op het einde? Door die buurman?
Of ben ik nou in de war
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_30663797
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:53 schreef Price het volgende:

Als ik dat eerder had geweten, dan had ik niet zo'n moeite gedaan om deze pic van de avi te capturen, te croppen en te uploaden.
Want dat was zoveel moeite
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:28:33 #294
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30664067
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:55 schreef ErikT het volgende:

[..]

Heb ik het niet begrepen? Hij wordt toch vermoord op het einde? Door die buurman?
Of ben ik nou in de war
ssssst geen spoilers!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:35:30 #295
41286 Price
pi_30668836
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:18 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Want dat was zoveel moeite
Nee, het kon makkelijker. Trut.
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:39:15 #296
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_30668933
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:51 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Vermoord wordt?!
Dat is eerste zin dat ie zegt in de film. Min of meer ..dus dat Lester dood gaat is geen spoiler
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:41:51 #297
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_30669015
Zus & Zo
Beetje slap drama. 3 zussen komen er achter dat hun homofiele broer gaat trouwen met een vrouw. Alleen het probleem is dat er dan een erfenis probleempje is.

Die 3 zussen zijn zelf ingenomen kuthoeren.

imdb 6.7 / cijfer 6.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 17:49:40 #298
4571 Sokolsky
pi_30669204
Dat die zussen "zelfingenomen kuthoeren" zijn is het hele punt van de film. Er zitten helemaal geen sympathieke karakters in. Mede daardoor wordt het mijns inziens meer een zwarte komedie dan een drama. Overigens vond ik de film destijds heel aardig.
Sheridana +1
pi_30669309
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is eerste zin dat ie zegt in de film. Min of meer ..dus dat Lester dood gaat is geen spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 17:54:53 #300
4571 Sokolsky
pi_30669364
Kolkus, als ik jou was zou ik 'm nog een keer kijken.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')