Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...quote:Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.
Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
quote:Op woensdag 14 september 2005 17:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Misschien wilde ik dat wel helemaal niet in m'n post zetten, anders had ik het wel gedaan. Een beetje brutaal dat jij m'n posts zomaar even gaat bijwerken, vind je niet?Er staat trouwens een IMDB linkje bij, dus mensen die geintresseerd zijn kunnen dan nog zelf uitmaken of ze willen kijken of niet.
quote:Op woensdag 14 september 2005 21:54 schreef Hare het volgende:
[..]Ik moest bijna janken bij die scène.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:40 schreef Tijn het volgende:
House Of 1000 Corpses (2003). Ik kijk zelden horrorfilms en al helemaal niet in dit genre, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou een goede of een slechte film is. In het begin van de film is er een scene waarin de hoofdrolspelers in een karretje door een spookhuis rijden en dat is de film zelf eigenlijk ook. Compleet geschifte situaties, personages en sets op een hysterische en fragmentarische manier in elkaar gemonteerd leveren niet een fantastisch verhaal op, maar op het eind van de film heb je wel het gevoel dat je net door een hele brute spookhuis-attractie bent gereden. En dat vond ik eigenlijk best wel tof
Op naar The Devil's Rejects
[afbeelding]
Tsja, jij en KQ hebben wel hoge verwachtingen gescheptquote:Op woensdag 14 september 2005 22:59 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.![]()
Mijn god zeg, Perzier danquote:Op woensdag 14 september 2005 22:12 schreef djenneke het volgende:
[..]
Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...
Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij hequote:Op woensdag 14 september 2005 22:32 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik moest bijna janken bij die scène.
Ik heb emoties.quote:Op donderdag 15 september 2005 02:27 schreef Hare het volgende:
[..]
Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij he![]()
Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.quote:Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.
Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.quote:Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.
Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Film geeft goed weer wat voor types er rond lopen in de steden.
Juist. Dank uquote:Op donderdag 15 september 2005 09:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.
Maar dat is toch niet wat de film wilt laten zien of wel? De film wil laten zien dat racisme overal voorkomt en dat is gewoon niet waar. Want het zijn heel normale types die in de film voorkomen. Ze kwamen op mij iig niet over als Londsdale types. Je spreekt jezelf trouwens nu ook gewoon tegen:quote:Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:
Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Film geeft goed weer wat voor types er rond lopen in de steden.
En nu is het opeens dat het alleen wel bij Londsdale types het geval isquote:De film geeft weer hoe makkelijk we te beinvloeden zijn met vooroordelen. En dat we allemaal iets slechts in ons hebben. Moedwillig of perongeluk.
quote:
Ik vond Crash nog steeds een sterke film, hoorquote:Op donderdag 15 september 2005 10:07 schreef Hare het volgende:
Juist. Dank u![]()
American History X vind ik een stuk subtieler trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Ja. En het had een omgekeerd effect op mij. Maar 't was dan ook Martin Lawrence. Je zou voor minder racist worden.quote:Op donderdag 15 september 2005 10:17 schreef Sokolsky het volgende:
SoK: heb jij wel eens met een stand-upneger in de cel gezeten? Zo nee, hoe weet je dan wat voor invloed zoiets heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |