abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30586269
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.

Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30586460
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:54 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Misschien wilde ik dat wel helemaal niet in m'n post zetten, anders had ik het wel gedaan. Een beetje brutaal dat jij m'n posts zomaar even gaat bijwerken, vind je niet? Er staat trouwens een IMDB linkje bij, dus mensen die geintresseerd zijn kunnen dan nog zelf uitmaken of ze willen kijken of niet.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:32:26 #228
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30587108
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:54 schreef Hare het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest bijna janken bij die scène.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 14 september 2005 @ 22:33:26 #229
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30587184
The Life Aquatic with Steve Zissou

Verhaal over Steve Zissou (Bill Murray) die een beetje afgedaan heeft als documantaire maker, hij heeft problemen in zijn relatie, het gaat slecht met het bedrijf, z'n maat is opgevreten en Steve wil wraak. Hij neemt zijn vaste crew mee + wat stagiares, een journaliste en een man die zijn zoon zou kunnen zijn.

Leuke film, goed camerawerk (vooral als we een rondleiding door de boot krijgen is echt geweldig), mooie stop-motion effecten, niet te veel en te overdreven, maar precies goed. Leuk dialoog en lekkere humor! Ik heb me twee uur lang prima vermaakt!

Een dikke 8.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:39:35 #230
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_30587501
Solyaris
http://www.imdb.com/title/tt0069293/

Geweldige film, waar je wel even de tijd voor moet nemen. Binnekort nog maar is kijken om er alles uit te halen.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:40:48 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30587563
House Of 1000 Corpses (2003). Ik kijk zelden horrorfilms en al helemaal niet in dit genre, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou een goede of een slechte film is. In het begin van de film is er een scene waarin de hoofdrolspelers in een karretje door een spookhuis rijden en dat is de film zelf eigenlijk ook. Compleet geschifte situaties, personages en sets op een hysterische en fragmentarische manier in elkaar gemonteerd leveren niet een fantastisch verhaal op, maar op het eind van de film heb je wel het gevoel dat je net door een hele brute spookhuis-attractie bent gereden. En dat vond ik eigenlijk best wel tof

Op naar The Devil's Rejects

pi_30588282
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:40 schreef Tijn het volgende:
House Of 1000 Corpses (2003). Ik kijk zelden horrorfilms en al helemaal niet in dit genre, dus ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nou een goede of een slechte film is. In het begin van de film is er een scene waarin de hoofdrolspelers in een karretje door een spookhuis rijden en dat is de film zelf eigenlijk ook. Compleet geschifte situaties, personages en sets op een hysterische en fragmentarische manier in elkaar gemonteerd leveren niet een fantastisch verhaal op, maar op het eind van de film heb je wel het gevoel dat je net door een hele brute spookhuis-attractie bent gereden. En dat vond ik eigenlijk best wel tof

Op naar The Devil's Rejects

[afbeelding]
En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 14 september 2005 @ 23:03:38 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30588436
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:59 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

En waag niet te zeggen dat The Devil's Rejects je tegenvalt.
Tsja, jij en KQ hebben wel hoge verwachtingen geschept
pi_30589752
OLD SCHOOL

Geen ANCHORMAN en al zeker geen DODGEBALL (die vergelijking wordt natuurlijk al makkelijk getrokken doordat praktisch dezelfde castmembers erin spelen) maar een redelijke comedy met af en toe een schater

donderdag 15 september 2005 @ 02:26:32 #235
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30592873
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:12 schreef djenneke het volgende:

[..]

Misschien had je beter moeten opletten. Dan had je geweten dat de beste man geen arabier was...
Mijn god zeg, Perzier dan

Ik let echt wel op bij film kijken hoor
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 15 september 2005 @ 02:27:00 #236
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30592881
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:32 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik moest bijna janken bij die scène.
Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij he
pi_30592954
Vandaag House of Wax (2005) gekeken, omdat ik niets beters te doen had, en nog vond ik het zonde van mijn tijd.
Dit was er eentje onder het motto na zoiets slechts weet je het goede weer te waarderen. Domme Texas Chainsaw Massacre wannabee debielen film...

En voor Hare, al vond ik Crash behoorlijk goed, zou ik Beautiful People adviseren.
Om toch het op zich goede gegeven, nog beter uitgewerkt te kunnen zien.

http://www.imdb.com/title/tt0159272/
  donderdag 15 september 2005 @ 02:48:04 #238
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30593021
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:27 schreef Hare het volgende:

[..]

Ach ja, dat is nou het verschil tussen jou en mij he
Ik heb emoties. .

ik zag de afgelopen dagen Anshi, Bring me the Head of Alfredo Garcia, Pride & Prejudice en L'Avventura. Mijn respectievelijke mening: sloom maar semi-diep, erg hippe mannenfilm, erg okaye wijvenfilm, sloom maar semi-diep. Cijfers: 6,5, 8-, 7-, 8-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 15 september 2005 @ 09:31:13 #239
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_30595062
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat geeft de film helemaal niet aan. De film wil ons alleen doen geloven dat het zo is. Nou, ik weet iig van mezelf dat ik toch wel een stukje anders in elkaar zit en ik ken ook geen vrienden die zulke extreme gedragingen/gedachten erop nahouden.

Ik bedoel, alleen al het conflict tussen de slotenmaker en die arab, dat kan echt alleen maar voorkomen bij de meest geflipte arab die je maar kan vinden. Bij een normale arab die een klein beetje wilt luisteren was het nooit gebeurd. En zo kan ik nog wel een paar voorbeeldjes noemen
Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.

Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Film geeft goed weer wat voor types er rond lopen in de steden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:39:30 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30595239
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je heb echt wel van die mensen die niet willen luisteren. Van die ignorants die blijven steken in bij hun stokpaardjes.

Misschien heb je geen rare vrienden .. maar wat dacht je van die Lonsdale types. Racisten ten top.
Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 september 2005 @ 09:46:26 #241
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30595397
Les valseuses (Bertrand Blier, 1974)
Leuke roadmovie met Gerard Depardieu, Patrick Dewaere en Miou-Miou in de hoofdrollen. Ze zijn lekker op elkaar ingespeeld waardoor ze erg natuurlijk overkomen als vrienden. De ongedwongenheid en vrijheid die de film uitstraalt komt daardoor nog beter over. Vooral het gedeelte met Jeanne Moreau vond ik sterk en zorgt voor de tragische noot tussen de frivoliteit. ****
  donderdag 15 september 2005 @ 10:07:35 #242
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30595875
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, maar de contrasten die daarvoor gebruikt worden zijn te extreem, te makkelijk ook. De evolutie die sommige personages ondergaan vond ik ook een beetje té drastisch. Zoals ik dat ook bij American History X het geval vond.
Juist. Dank u
American History X vind ik een stuk subtieler trouwens.
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

Maar dat is toch niet wat de film wilt laten zien of wel? De film wil laten zien dat racisme overal voorkomt en dat is gewoon niet waar. Want het zijn heel normale types die in de film voorkomen. Ze kwamen op mij iig niet over als Londsdale types. Je spreekt jezelf trouwens nu ook gewoon tegen:
quote:
De film geeft weer hoe makkelijk we te beinvloeden zijn met vooroordelen. En dat we allemaal iets slechts in ons hebben. Moedwillig of perongeluk.
En nu is het opeens dat het alleen wel bij Londsdale types het geval is
  donderdag 15 september 2005 @ 10:12:08 #243
4180 Hare
Come fly with me!
pi_30595968
quote:
Op donderdag 15 september 2005 02:48 schreef Sai het volgende:

[..]

Ik heb emoties. .

Ik ook

Een vriendin vertelde me zelfs dat ze door mij weer hoop had gekregen dat jongens wel emoties konden tonen
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:14:10 #244
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_30596013
Dat zijn Ghibli-emoties. Die werken weer heel anders.

Sheridana +1
  donderdag 15 september 2005 @ 10:14:35 #245
67640 SaintOfKillers
pi_30596022
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:07 schreef Hare het volgende:
Juist. Dank u
American History X vind ik een stuk subtieler trouwens.
Ik vond Crash nog steeds een sterke film, hoor . Maar dat waren de redenen om hem minder te vinden dan Magnolia en dergelijke. Er is trouwens een erg mooi topic van Crash voor dit soort inhoudelijke discussies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:17:12 #246
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_30596066
Ik sluit mij overigens aan bij Hare en SoK. In Crash wil men teveel forceren, wat de kwaliteit niet ten goede komt.

SoK: heb jij wel eens met een stand-upneger in de cel gezeten? Zo nee, hoe weet je dan wat voor invloed zoiets heeft?
Sheridana +1
pi_30596318
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 15 september 2005 @ 10:30:30 #248
67640 SaintOfKillers
pi_30596370
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:17 schreef Sokolsky het volgende:
SoK: heb jij wel eens met een stand-upneger in de cel gezeten? Zo nee, hoe weet je dan wat voor invloed zoiets heeft?
Ja. En het had een omgekeerd effect op mij. Maar 't was dan ook Martin Lawrence. Je zou voor minder racist worden.
  donderdag 15 september 2005 @ 11:09:55 #249
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_30597271
Constantine

Gaaf, holy gadgets!

Volgens mij ging het over excorcist Constantine die in 2 uur zoveel mogelijk demonen moest afmaken, het achterliggende verhaal heb ik gemist omdat ik van de aluminiumfolie van mijn lunchpaket een heilig hangertje aan het maken was. Er speelde ook nog een leuk meisje in mee!

Niets bijzonders, een zesjuh.

oh, en natuurlijk nog een plaatje van mijn hanger.

donderdag 15 september 2005 @ 13:08:02 #250
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_30600499
[offtopic]

@ Gorro:

Ik zie je ava, en heb jij misschien enig idee waar ik Stalker (S.E.?) vandaan kan halen zonder credit card en voor een beetje redelijk prijs? Solaris, De spiegel, Andrej Roebljov en Het Offer heb ik al gevonden bij dvdvalley in Utrecht, maar Stalker hebben ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')