Kijken of je de daad bij het woord voegtquote:
Strafbaar? Doe eens een artikeltje posten enzo.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:29 schreef BabeWatcher het volgende:
Yildiz, ik raad het je af, je bent strafbaar en ze vinden je omdat de bewakingscamera's registreren dat jij die tas achterliet en je dna op je sokken zit.
Je kan beter 10 september, dat is op zaterdag, dus drukker, naar Utrecht CS gaan, dan zoeken naar een onbeheerde tas en dan een agent aanschieten. "Agent, agent, ik zag net een turk die tas neerleggen en wegrennen"
Daarna loop je rustig weg ...
of een poolse schoonmakerquote:Op donderdag 8 september 2005 20:19 schreef DionysuZ het volgende:
tis dan wel balen als er zo'n oud vrouwtje de tas oppakt en naar gevonden voorwerpen brengtof een zwerver die em meeneemt.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:54 schreef Marc H het volgende:
Volgens mij hebben ze je door:
Toezicht op trein- en metrostations verscherpt (nu.nl)
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:54 schreef Marc H het volgende:
Volgens mij hebben ze je door:
Toezicht op trein- en metrostations verscherpt (nu.nl)
![]()
![]()
![]()
Ik mag toch hopen dat ze daarmee niet mij bedoelen, met de sporttas vol balonnen?quote:Er is geen sprake van een concrete terroristische dreiging, meldde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) vrijdag. Wel is er voldoende aanleiding om extra veiligheidsmaatregelen te treffen in de metro's in Amsterdam en Rotterdam en op het spoor. Het ministerie spreek van een lichte dreiging.
quote:Zondag 11 september 2005, omstreeks 16.15 uur, werd de Spoorwegpolitie Den Haag erop attent gemaakt, dat er een grote zwarte canvas tas was achtergelaten in de centrale hal van het station Den Haag Centraal. De tas stond ter hoogte van de verkoopbalie van snackcorner Smullers en er bleken vier gekleurde opgeblazen ballonnen in te zitten, waarvan aan één ballon een brief was vastgeplakt met leukoplast. De inhoud van de brief had geen bedreigend karakter maar was meer een soort protestbrief. Op bewakingsbeelden is duidelijk te zien, dat de verdachte man om 15.59 uur het station binnenloopt met de tas. Uiteindelijk laat hij hem dan achter bij Smullers. De vraag is natuurlijk: Wie (her)kent de man aan de hand van de getoonde videobeelden, mogelijk in combinatie met de grote zwarte canvas tas?
Het zal vast verstoring van de openbare orde worden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat zou hij er voor kunnen krijgen?
Voor het achter laten van een tas?
Poging tot verstoring van de openbare orde? Maar ik denk dat bij poging bij dit delict sowieso niet mogelijk isquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:45 schreef boyv het volgende:
Het zal vast verstoring van de openbare orde worden.
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens, want van verstoring van de openbare orde is dus geen sprake.
laller, dat laatste zinnetjequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Sessy het volgende:
ROTFLMAO Yildisje toch! Stout, nu krijg je straf...
D'r loopt trouwens best veel pliesie rond op Den Haag CS. Die staan altijd bij de roltrap, da's toch tegenover de Smullersquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
Fantastisch dat dit gewoon kan met "extra verscherpte bewaking"
een turk? bron?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:44 schreef AltamirA het volgende:
tering zeg wat een topic...wat een malloot..en ach toevallig nog een turk ook. Hoop dat ie flink geknuppeld wordt op dit moment.
Nou, met het huidige beleid weet je maar nooit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
"Als u deze fiets ziet staan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
1. U ziet een fiets staan, u loopt door. Gefeliciteerd, u bent niet paranoide.
2. U ziet een fiets staan en raakt in paniek omdat u denkt dat het wel eens een bom zou kunnen zijn. Gefeliciteerd, u bent perfect bang gemaakt voor niets."
dan kom ik toch ook niet 2 weken later op opsporing verzocht![]()
Hier nog een.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef ThaKiller het volgende:
hmm sinds wanner zijn ze zo fanatiek met het opsporen van eigenaars van gevonden voorwerpen ? Ik heb zeker iets gemist
Doet me denken aan een Folk Punk bandje genaamd: This Bike Is A Pipe Bombquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
"Als u deze fiets ziet staan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
1. U ziet een fiets staan, u loopt door. Gefeliciteerd, u bent niet paranoide.
2. U ziet een fiets staan en raakt in paniek omdat u denkt dat het wel eens een bom zou kunnen zijn. Gefeliciteerd, u bent perfect bang gemaakt voor niets."
dan kom ik toch ook niet 2 weken later op opsporing verzocht![]()
Dat dóen we ook slimmerd. Er bestaat niet zoiets absoluuts als 'het recht'. Dit hangt van de persoon af die het beoordeelt. Yildiz wilde ten eerste testen of het echt zo erg was als hij dacht en daarnaast graag bijdragen aan een minder angstige en agressieve samenleving, door de eventuele vinders van zijn tas attent te maken op hun (mogelijk) paniekerige gedrag. Dit noem ik niet bewust paniek zaaien.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:24 schreef wierdo6 het volgende:
Jeeej... laten we zo allemaal het recht naar ons eigen beeld vormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |