Poging tot verstoring van de openbare orde? Maar ik denk dat bij poging bij dit delict sowieso niet mogelijk isquote:Op dinsdag 27 september 2005 21:45 schreef boyv het volgende:
Het zal vast verstoring van de openbare orde worden.
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens, want van verstoring van de openbare orde is dus geen sprake.
laller, dat laatste zinnetjequote:Op dinsdag 27 september 2005 22:46 schreef Sessy het volgende:
ROTFLMAO Yildisje toch! Stout, nu krijg je straf...
D'r loopt trouwens best veel pliesie rond op Den Haag CS. Die staan altijd bij de roltrap, da's toch tegenover de Smullersquote:Op dinsdag 27 september 2005 22:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
Fantastisch dat dit gewoon kan met "extra verscherpte bewaking"
een turk? bron?quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:44 schreef AltamirA het volgende:
tering zeg wat een topic...wat een malloot..en ach toevallig nog een turk ook. Hoop dat ie flink geknuppeld wordt op dit moment.
Nou, met het huidige beleid weet je maar nooit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
"Als u deze fiets ziet staan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
1. U ziet een fiets staan, u loopt door. Gefeliciteerd, u bent niet paranoide.
2. U ziet een fiets staan en raakt in paniek omdat u denkt dat het wel eens een bom zou kunnen zijn. Gefeliciteerd, u bent perfect bang gemaakt voor niets."
dan kom ik toch ook niet 2 weken later op opsporing verzocht![]()
Hier nog een.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:35 schreef ThaKiller het volgende:
hmm sinds wanner zijn ze zo fanatiek met het opsporen van eigenaars van gevonden voorwerpen ? Ik heb zeker iets gemist
Doet me denken aan een Folk Punk bandje genaamd: This Bike Is A Pipe Bombquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
"Als u deze fiets ziet staan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
1. U ziet een fiets staan, u loopt door. Gefeliciteerd, u bent niet paranoide.
2. U ziet een fiets staan en raakt in paniek omdat u denkt dat het wel eens een bom zou kunnen zijn. Gefeliciteerd, u bent perfect bang gemaakt voor niets."
dan kom ik toch ook niet 2 weken later op opsporing verzocht![]()
Dat dóen we ook slimmerd. Er bestaat niet zoiets absoluuts als 'het recht'. Dit hangt van de persoon af die het beoordeelt. Yildiz wilde ten eerste testen of het echt zo erg was als hij dacht en daarnaast graag bijdragen aan een minder angstige en agressieve samenleving, door de eventuele vinders van zijn tas attent te maken op hun (mogelijk) paniekerige gedrag. Dit noem ik niet bewust paniek zaaien.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:24 schreef wierdo6 het volgende:
Jeeej... laten we zo allemaal het recht naar ons eigen beeld vormen.
Gelukkig ben jij geen juristquote:Op woensdag 28 september 2005 10:35 schreef Tarot het volgende:
[..]
Dat dóen we ook slimmerd. Er bestaat niet zoiets absoluuts als 'het recht'. Dit hangt van de persoon af die het beoordeelt. Yildiz wilde ten eerste testen of het echt zo erg was als hij dacht en daarnaast graag bijdragen aan een minder angstige en agressieve samenleving, door de eventuele vinders van zijn tas attent te maken op hun (mogelijk) paniekerige gedrag. Dit noem ik niet bewust paniek zaaien.
Uhmmmmm .......quote:Op donderdag 1 september 2005 23:00 schreef MarkyB het volgende:
Niet echt een succes, hè
Nee, dat is het dus niet. Jij vindt dat het verstoring van de openbare orde is, ik niet. Een paar balonnen doen niemand kwaad. De verstoring komt van de paniekerige mensen af die balonnen als gevaar zien.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:38 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen jurist![]()
Je kunt het ermee eens zijn of niet, feit is dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd waarvoor hij zich moet verantwoorden voor het gerecht.
Geloof mij maar, die zaak gaat hij niet winnen![]()
als ik een auto parkeer bij het station en ik duw zo'n briefje voor mijn ruit, kom ik dan ook op opsporing verzocht? Met auto's zijn best vaak aanslagen gepleegd hier in Nederland, hier in mijn stad in de middle of nowhere zelfs. Een achtergelaten tas... waarom moet je daar bang voor zijnquote:Op woensdag 28 september 2005 23:38 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen jurist![]()
Je kunt het ermee eens zijn of niet, feit is dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd waarvoor hij zich moet verantwoorden voor het gerecht.
Geloof mij maar, die zaak gaat hij niet winnen![]()
Jij vindt van niet, de wet en de rechter vinden van wel. Wie wint er nu?quote:Op donderdag 29 september 2005 00:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus niet. Jij vindt dat het verstoring van de openbare orde is, ik niet. Een paar balonnen doen niemand kwaad. De verstoring komt van de paniekerige mensen af die balonnen als gevaar zien.
De wet vindt niets, en wat een rechter er eventueel van vindt, zien we vanzelf wel.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:32 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Jij vindt van niet, de wet en de rechter vinden van wel. Wie wint er nu?![]()
Er is nergens sprake van een dergelijke insinuatie, dus je vergelijking slaat als een tang op een varken. Deze actie is op geen enkele manier schadelijk voor wie dan ook. Maar als jij een sporttas met balonnen überhaupt op gelijke hoogte stelt met een bom, heeft verdere discussie denk ik geen zin.quote:En inderdaad, als je een briefje onder je voorruit duwt met de tekst: dit is een bomauto dan word je ook in het cachot gesmeten.
Ik vind het geen nutteloze actie. Het voegt wat toe aan de discussie over hoever je kunt gaan in het willen voorkomen van criminaliteit en terrorisme. En dat was precies de bedoeling, dus mission accomplished, nietwaar? Aandacht op de landelijke televisie, nota bene. Of dacht je dat Fok! de enige plek was waar men het over dit soort dingen heeft?quote:Op donderdag 29 september 2005 01:01 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Om het nu ook daadwerkelijk te doen, het is wachten op een straf die hij wist dat hij zou gaan krijgen .." Yildiz is een beetje dom " zou Maxima zeggen .. Verder geen woorden aan vuil maken, dit is te veel aandacht voor een nutteloze actie ..
Helemaal mee eensquote:Ik vind het geen nutteloze actie. Het voegt wat toe aan de discussie over hoever je kunt gaan in het willen voorkomen van criminaliteit en terrorisme. En dat was precies de bedoeling, dus mission accomplished, nietwaar?
Nederlandquote:
Wat ik overigens hilarisch vind, is dat men wel ontzettend panisch is over deze dingen, maar dat men een televisieprogramma nodig heeft om die jongen te vinden, terwijl zijn hele verhaal al weken op internet staat, inclusief de brief en een fotoserie
De oduers stappen meestal gelijk mee in. Erger nog, of erger, opavllender liever gezegd; ook oude vrouwtjes denken dat ze wel even alvast te trein in kunnen voordat ik uitgestapt ben. Mooie blik altijd als ik dan vraag of hun mama ze niet heeft geleerd hoe het hoort. (Je moet ze altijd een beetje kinderachtig aanspreken, anders begrijpen ze je niet ofzo.)quote:Op donderdag 1 september 2005 23:20 schreef ChrisJX het volgende:
Maar ik kom ook steeds vaker van die koters tegen die gewoon de trein inrennen zonder uitstappende mensen voor te laten en geen ouder die ze tegenhoudt
Dit topic word vervolgdquote:Op donderdag 29 september 2005 18:39 schreef Newb het volgende:
Wordt hij vervolgd?
Ik geloof dat niemand dit antwoord had gegeven, wel?quote:Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
quote:1.
Bedreiging met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.
Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt ze gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3.
Bedreiging met een terroristisch misdrijf wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
het was dan ook geen valse melding. Dat kunnen ze ook niet tegen hem gebruiken. Hij heeft nergens 'bom' op de tas geschreven of iets anders verdachts. Hij heeft ook geen bommelding gedaan of iets anders verdachts. Hij heeft een tas neergezet, die voor niemand als iets anders dan verloren tas beschouwd kon worden. Hoe de politie bij die stompzinnige opmerking kan komen vraag ik me dan ook af.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:48 schreef ChrisJX het volgende:
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_tas_ballonnen.asp
[..]
Ik geloof dat niemand dit antwoord had gegeven, wel?
hij heeft niemand bedreigd.quote:De Spoorwegpolitie neemt valse meldingen hoog op. Ze kunnen paniek zaaien en het treinverkeer ontwrichten. Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
Het is niet zo zwart-wit als jij voorstelt. Hij heeft willens en wetens een tas achtergelaten op het station en hij wíst dat de reële mogelijkheid bestond dat iemand op z'n minst de spoorwegpolitie zou waarschuwen. Sterker nog, dat was zijn hele opzet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:00 schreef DionysuZ het volgende:
het was dan ook geen valse melding. Dat kunnen ze ook niet tegen hem gebruiken. Hij heeft nergens 'bom' op de tas geschreven of iets anders verdachts. Hij heeft ook geen bommelding gedaan of iets anders verdachts. Hij heeft een tas neergezet, die voor niemand als iets anders dan verloren tas beschouwd kon worden. Hoe de politie bij die stompzinnige opmerking kan komen vraag ik me dan ook af.
[..]
hij heeft niemand bedreigd.
hij heeft geen vals alarm geslagen.
Wat moet ik daarvan denken?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:57 schreef ChrisJX het volgende:
Zouden ze artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht bedoelen? En dan lid 1 of 3?
[..]
wie heb je bedreigd?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |