quote:Op maandag 19 september 2005 09:56 schreef Choices het volgende:
De bijbel valt niet te kennen, totdat je hem daadwerkelijk bestudeerd met een zeer diepe innerlijke wijsheid, en filosofisch denken.
Zelfs dan, is de kans nog klein dat je de bijbel kent. Er zijn maar weinig mensen op deze aardbol die de bijbel kennen.
Mensen nu de bijbel 'kennen' zijn enkel selectief in hun drang om het te begrijpen.
"de laatste christene stierf aan het kruis" is niet helemaal waar, maar vind het een leuke wijze om de boodschap over te dragen dat hedendaagse christenen echt geen volgelingen van christus zijn.
Mijn respect natuurlijk voor een ieder die wel christen denkt te zijn, moet iedereen voor zichzelf beseffen. Maar christene zijn staat los van de kerkelijke organisatie. Het zou los moeten staan voor wat voor organisatie dan ook, het is een levenspad, een waarin je christus zijn beelden volgt. En niemand (tot 1 of 2) in deze maatschappij als christene doet dat helaas nog. Anders zag de maatschappij er heel anders uit.
Waarom reageer je hier zo 'totally overdone' op ?quote:Op maandag 19 september 2005 16:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Zou je ook iets aan de discussie willen toevoegen Sapientiea, of zit je hier alleen om een beetje te bashen (wat er verdacht veel op lijkt kijkende naar je laatste 4 posts)
Anders maak je een topic aan: Bash hier al die rare gristenen met hun domme geloof in een boek, en ga daar lekker verder...
Ik zou dat best willen doen Feestsmurf maar je komt met opmerkingen dat de wereld maar een paar duizendjaar oud is! Je kan toch niet in deze tijd verwachten dat ik op zulke achterhaalde ideeen met onderbouwde argumenten ga reageren?quote:Op maandag 19 september 2005 16:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Zou je ook iets aan de discussie willen toevoegen Sapientiea, of zit je hier alleen om een beetje te bashen (wat er verdacht veel op lijkt kijkende naar je laatste 4 posts)
Anders maak je een topic aan: Bash hier al die rare gristenen met hun domme geloof in een boek, en ga daar lekker verder...
Waarom zo geloven in de wetenschap? .. net of de wetenschap niet foutjes maakt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:19 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik zou dat best willen doen Feestsmurf maar je komt met opmerkingen dat de wereld maar een paar duizendjaar oud is! Je kan toch niet in deze tijd verwachten dat ik op zulke achterhaalde ideeen met onderbouwde argumenten ga reageren?
Je mag van mij best geloven wat je wilt, maar hou het bij geloof en ga niet hier lopen verkondigen dat de bijbel uit feiten bestaat.....
Waarom niet? Wat deugt er volgens jou niet aan de dateringsmethodes die er worden gebruikt?quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zo geloven in de wetenschap? .. net of de wetenschap niet foutjes maakt.
Ik zeg niet dat de aarde maar paar duizend jaar oud is, maar ook zeker niet miljarden jaren.
Waar rammelt ze dan? En in wat voor opzicht?quote:De evolutietheorie van Darwin rammelt aan veel kanten, maar over het creationisme zijn ook genoeg dingen te vertellen.
Voorbeeldje geplukt uit ..quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat deugt er volgens jou niet aan de dateringsmethodes die er worden gebruikt?
[..]
Waar rammelt ze dan? En in wat voor opzicht?
Natuurlijke selectie heeft volgens mij meer te maken met het feit dat organismen die niet in een aangepaste omgeving kunnen overleven uitsterven..quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voorbeeldje geplukt uit ..
htxp://users.pandora.be/jwils/evolution-creation/docs/andere/de_evolutietheorie.htm
Het stuk op de site is wel 'erg' pro christelijk, dat is jammer, eigenlijk moet je bij dit soort theorieen meer de theorie weerleggen.
Wat hij vreesde gebeurde enkele jaren na zijn dood. De natuurwetten met betrekking tot erfelijkheid die werden ontdekt door de Oostenrijkse priester Gregor Mendel, weerlegden Darwins aannamen in zijn geheel. In het begin van de 20e eeuw werd aan de hand van genetische wetten bewezen dat niet de verworven maar de fysieke eigenschappen werden doorgegeven aan de volgende generatie. Dit feit duidde erop dat natuurlijke selectie, dat door Darwin als een erg belangrijk mechanisme werd aangedragen, in werkelijkheid geen invloed had op het zogenaamde evolutieproces. Deze ontdekkingen op zichzelf veegden Darwins theorie al aan het begin van de 20e eeuw van tafel.
Maar niemand beweert dat de Evolutie theorie geen fouten bevat. Maar om nu te zeggen dat de Evolutie theorie onzin is en dat daarmee Creationisme 'waar' is, gaat natuurlijk te ver.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voorbeeldje geplukt uit ..
htxp://users.pandora.be/jwils/evolution-creation/docs/andere/de_evolutietheorie.htm
Het stuk op de site is wel 'erg' pro christelijk, dat is jammer, eigenlijk moet je bij dit soort theorieen meer de theorie weerleggen.
NIET!, dat ik het er trouwens volledig mee eens ben, het is puur dat de theorie niet feiteloos klopt.
Wat hij vreesde gebeurde enkele jaren na zijn dood. De natuurwetten met betrekking tot erfelijkheid die werden ontdekt door de Oostenrijkse priester Gregor Mendel, weerlegden Darwins aannamen in zijn geheel. In het begin van de 20e eeuw werd aan de hand van genetische wetten bewezen dat niet de verworven maar de fysieke eigenschappen werden doorgegeven aan de volgende generatie. Dit feit duidde erop dat natuurlijke selectie, dat door Darwin als een erg belangrijk mechanisme werd aangedragen, in werkelijkheid geen invloed had op het zogenaamde evolutieproces. Deze ontdekkingen op zichzelf veegden Darwins theorie al aan het begin van de 20e eeuw van tafel.
ik zeg: ik geloof in de wetenschap... waarom? die heeft de meeste bewijzen.. in tegenstelling tot geruchten die uit een sprookjesboek komenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:06 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Maar niemand beweert dat de Evolutie theorie geen fouten bevat. Maar om nu te zeggen dat de Evolutie theorie onzin is en dat daarmee Creationisme 'waar' is, gaat natuurlijk te ver.
En even ter informatie het is 'Survival of the fitttest' dat betekend dat het organisme dat het best is aangepast aan zijn omgeving overleeft! Het is dus niet de verkregen Fenotype door omgevings factoren die worden doorgegeven, het zijn de mutaties van het Genotype die worden doorgeven. En het zijn dus de mutaties die bepalen of een organisme beter of minder is aangepast aan zn omgeving.
Dus de beste onderzoeker had het goed, maar het weerlegt geenzins de Evolutietheorie.
hehe ik kom helemaal niet met de opmerking dat de wereld maar een paar duizend jaar oud is. en ik had het niet zozeer over jouw opmerking over mijn reply, maar wel over die volgende posts.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:19 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik zou dat best willen doen Feestsmurf maar je komt met opmerkingen dat de wereld maar een paar duizendjaar oud is! Je kan toch niet in deze tijd verwachten dat ik op zulke achterhaalde ideeen met onderbouwde argumenten ga reageren?
Je mag van mij best geloven wat je wilt, maar hou het bij geloof en ga niet hier lopen verkondigen dat de bijbel uit feiten bestaat.....
Ja klopt mijn fout!quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:12 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
hehe ik kom helemaal niet met de opmerking dat de wereld maar een paar duizend jaar oud is. en ik had het niet zozeer over jouw opmerking over mijn reply, maar wel over die volgende posts.
wat ik bedoelde te zeggen was: als je niets nuttigs heb te melden als alleen dat je iemand uitlacht, ga dan ergens anders spelen![]()
Je bent toch ook niet pas een PVDA-lid als je het 100% met alles eens bent en net zo leeft en beweegt als Wouter Bos. Een christen streeft ernaar te zijn en te leven als Christus. Maar door onze gebreken kan dat niet, maar je bent niet pas een christen als je volmaakt bent, want dan moet ik zelfs die 1 of 2 nog tegenkomen...quote:Mijn respect natuurlijk voor een ieder die wel christen denkt te zijn, moet iedereen voor zichzelf beseffen. Maar christene zijn staat los van de kerkelijke organisatie. Het zou los moeten staan voor wat voor organisatie dan ook, het is een levenspad, een waarin je christus zijn beelden volgt. En niemand (tot 1 of 2) in deze maatschappij als christene doet dat helaas nog. Anders zag de maatschappij er heel anders uit.
Dit gebeurt niet alleen met de bijbel, of alleen bij christenen, dit gebeurt op zoveel manieren in de wereld. Dat zit gewoon in de mens. De politiek bestaat ook uit tientallen partijen...om maar een duidelijk voorbeeld te noemen...quote:waarom interpreteert iedereen de bijbel anders en gaat zich daardoor afsplitsen in groeperingen om daar samen te komen om zo beetje 'eigen' ideeen te versterken? Waarom zijn er zoveel verschillende christelijke kerk groeperingen met zo verschrikkeijk grootte verschillen qua inhoud?
Hmm bij het lezen van de reactie waarop je quote wilde ik het al over politiek gaan hebben.quote:Op donderdag 22 september 2005 23:02 schreef Rusty1979 het volgende:
[..]
Dit gebeurt niet alleen met de bijbel, of alleen bij christenen, dit gebeurt op zoveel manieren in de wereld. Dat zit gewoon in de mens. De politiek bestaat ook uit tientallen partijen...om maar een duidelijk voorbeeld te noemen...
Dat is een veronderstelling. Overleven hoeft niet te betekenen dat het organisme optimaal aan de omgeving is aangepast. Het kan bv ook zijn dat zijn natuurlijke vijanden dermate gammel zijn dat ze weinig kunnen doen, of te gering in aantal zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:06 schreef Sapientiea het volgende:
En even ter informatie het is 'Survival of the fitttest' dat betekend dat het organisme dat het best is aangepast aan zijn omgeving overleeft! Het is dus niet de verkregen Fenotype door omgevings factoren die worden doorgegeven, het zijn de mutaties van het Genotype die worden doorgeven. En het zijn dus de mutaties die bepalen of een organisme beter of minder is aangepast aan zn omgeving.
Dat is precies het probleem van 'Christenen' ze proberen iemand te zijn die ze niet zijn! Wees gewoon jezelf en volg die 10 geboden dan komt alles goed!quote:Op donderdag 22 september 2005 22:59 schreef Rusty1979 het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet pas een PVDA-lid als je het 100% met alles eens bent en net zo leeft en beweegt als Wouter Bos. Een christen streeft ernaar te zijn en te leven als Christus. Maar door onze gebreken kan dat niet, maar je bent niet pas een christen als je volmaakt bent, want dan moet ik zelfs die 1 of 2 nog tegenkomen...
Je hebt gelijk er zitten soms grote gaten in, maar macro evolutie is niet perse een langzaam proces!quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat is een veronderstelling. Overleven hoeft niet te betekenen dat het organisme optimaal aan de omgeving is aangepast. Het kan bv ook zijn dat zijn natuurlijke vijanden dermate gammel zijn dat ze weinig kunnen doen, of te gering in aantal zijn.
Los daarvan zitten er in de evolutie-keten op sommige plekken gaten van tienduizenden tot honderdduizenden jaren waar geen fossiele resten van bekend zijn. Het feitenmateriaal is op sommige plekken flinterdun.
Door snelle evolutie-processen te bekijken toon je alleen maar aan dat aanpassing aan de omgeving een factor is die meespeelt bij de ontwikkeling van de soort.quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:33 schreef Sapientiea het volgende:
Je hebt gelijk er zitten soms grote gaten in, maar macro evolutie is niet perse een langzaam proces!
Nee, snelle evolutie processen kunnen een bewijs zijn waarom we 'gaten' hebben in de evolutie!quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:59 schreef iteejer het volgende:
[..]
Door snelle evolutie-processen te bekijken toon je alleen maar aan dat aanpassing aan de omgeving een factor is die meespeelt bij de ontwikkeling van de soort.
Dat dit in het verleden hét proces geweest is wat als enige verantwoordelijk is voor de huidige diversiteit in leven is daarmee absoluut nog niet gezegd.
Volgens mij draai je het omquote:Op vrijdag 23 september 2005 09:50 schreef Sapientiea het volgende:
Nee, snelle evolutie processen kunnen een bewijs zijn waarom we 'gaten' hebben in de evolutie!
Wat zijn de andere mogeljkheden dan?
Wilde toch even op bovenstaande reageren. Prettig overigens dat je mbt dit onderwerp,quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Speculatief? Idd. Net zo speculatief als het evolutie-model aangaande de afgelopen miljoenen jaren .
ik heb het niet goed opgeschreven of je begrijpt me niet goed!quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Volgens mij draai je het om
Die gaten die we hebben komen door het simpelweg ontbreken van paleontologische vondsten uit grote periodes.
Dat sprongsgewijze ontwikkelingen mogelijk zijn is waar, maar je kunt die gaten niet gebruiken als bewijs dat die dus plaatsgevonden hebben.
Ik ben absoluut geen creationist, en geloof al helemaal niet in het letterlijk nemen van bronnen als de bijbel. Maar het gemak waarmee 'de evolutie' gewoon als waarheid neergezet wordt, is soms wel erg groot.
Andere mogelijkheden? Als je die bij voorbaat al uitsluit omdat je vast blijft houden aan je eigen ideeen zul je die ook nooit vinden.
Ik denk bv dat wijzigingen in het milieu ook heel bepalend kunnen zijn voor een al dan niet voortleven van een soort of variant. En wie zal zeggen wat er niet meer gebeurd kan zijn, bv invloeden uit andere delen van het heelal zijn absoluut niet uit te sluiten. Dat hoeven nou niet direct aliens te zijn, maar als leven idd ontstaan is via reacties ed - wat jullie dus kennelijk geloven - kan dat ook elders gebeurd zijn, en kunnen sporen ook van elders op aarde terecht gekomen zijn.
Speculatief? Idd. Net zo speculatief als het evolutie-model aangaande de afgelopen miljoenen jaren .
Hee, waar kwam ik iets dergelijks eerder tegen?quote:Op zondag 25 september 2005 23:53 schreef Clairvaux het volgende:
Hij had een model te pakken dat een betere verklaring bood dan de huidige neo-Darwinistische theorie voor hoe alle levende wezens op deze planeet evolueren. Als DNA inderdaad dermate gevarieerde frequenties als informatiemiddel gebruikte, dan ging het nier niet om een systeem van goed uitpakkende, maar volledig willekeurige fouten, maar suggereerde het veeleer een feedbacksysteem van perfecte communicatie door middel van golven die informatie in code omzetten en verspreiden.
Het onderzoek waar ik aan refereer dateert uit 1970. Via google kom ik alleen boeken tegenquote:Op woensdag 28 september 2005 13:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hee, waar kwam ik iets dergelijks eerder tegen
Ik zoek naar antwoorden waaruit de menselijke geest bestaat. Hoe deze werkt.Waarquote:Op woensdag 28 september 2005 17:11 schreef Veersesmurf het volgende:
zoekende naar wat? naar (een) God die alles heeft gemaakt, of naar een ander begrip van het woord God?
Niet flauw, eerder logisch.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:18 schreef Veersesmurf het volgende:
Beetje flauw misschien, maar als je nou een positief antwoord op vraag 3 zou hebben, zou je dan die andere vragen ook nog beantwoord willen zien?
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveerquote:Op woensdag 28 september 2005 17:44 schreef Clairvaux het volgende:
Ik zoek naar een antwoord of de mens volgens Darwin model een evolutie
heeft doorlopen.
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:03 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ook niet, hoe kan ik anders in God geloven in deze wetenschappelijke wereld?![]()
maar even serieus: als je op zoek bent naar de antwoorden op die vragen, en je weet dat God antwoorden op die vragen kan geven, waarom zoek je dan niet naar God, i.p.v. naar die lastige antwoorden?
uiteraard ben ik ook bezig met levensvragen, maar ik heb het gevoel dat God mij een antwoord op al deze vragen gaf door een wedervraag te stellen: zou je er rijker van worden deze antwoorden te weten? wordt je er gelukkiger van, wordt je leven gemakkelijker?
als je de antwoorden had op de vragen waarom leef ik en waarom ga ik dood, hoe is de aarde ontstaan en wanneer wordt deze verwoest. zou je er beter van worden, zou je er iets tegen kunnen doen?
misschien heeft dit een ander licht voor je geworpen op de zaak, misschien ook niet. ik probeer je alleen te laten zien hoe ik er mee om ga![]()
Ik kan je het Boek : "Bewijs genoeg"quote:Op woensdag 28 september 2005 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.Als Hij in zijn onmetelijke wijsheid mij
wil laten zoeken dan moet ik me daar bij neerleggen.
Respect voor jouw manier van omgaan met "de vragen des levens".
Ik heb altijd geleerd dat (kritische) vragen gesteld moeten kunnen worden.
De antwoorden zijn niet eenvoudig te vinden. Ik mis in de bijbel een hoop.
Nog maar te zwijgen van hetgeen er niet in staat.(bv de 4 gnostische evangelien).
Daarnaast de vele tegenstrijdigheden en de vele vertalingen maken
het er niet duidelijker op.
God had jouw al gevonden toen je nog in de buik van je moeder zat. Jezus zegt: ik sta voor je deur en ik klop. Het is aan jouw of je de deur open doetquote:Op woensdag 28 september 2005 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.Als Hij in zijn onmetelijke wijsheid mij
wil laten zoeken dan moet ik me daar bij neerleggen.
Respect voor jouw manier van omgaan met "de vragen des levens".
Ik heb altijd geleerd dat (kritische) vragen gesteld moeten kunnen worden.
De antwoorden zijn niet eenvoudig te vinden. Ik mis in de bijbel een hoop.
Nog maar te zwijgen van hetgeen er niet in staat.(bv de 4 gnostische evangelien).
Daarnaast de vele tegenstrijdigheden en de vele vertalingen maken
het er niet duidelijker op.
sommige mensen houden ervan om direct te vertellen waar het op staat. anderen zien het liever omschreven d.m.v. argumenten e.d.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen we weer moeilijk om ieder te overtuigen met mooie argumentenIets kortbondiger en straight to the point mag ook wel.
Zit eigenlijk nog op een antwoord van je te wachten mbt jouw normen??quote:Op woensdag 28 september 2005 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen we weer moeilijk om ieder te overtuigen met mooie argumentenIets kortbondiger en straight to the point mag ook wel.
Hey ja dat was in een ander topic. Ik zal ff kijken.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:56 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zit eigenlijk nog op een antwoord van je te wachten mbt jouw normen??![]()
Ik ga hier ID niet afkraken, dat is in WFL al gebeurd, maar wat je hier stelt is simpelweg niet waar. Ze zijn niet op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. Het is geen theorie. Het is een religieuze doorvoering om gaten mee op te vullen. Ze doen wat Newton 300 jaar terug al deed: "onverklaarbare, complexe processen" beschrijven als zijnde de hand van God. Gatenopvullerij, die later door Einstein wel konden worden verklaard. Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:28 schreef HRR het volgende:
[..]
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveer
Er is namelijk nu een nieuwe "stroming" , dat heet : Intelligent Ontwerp , die zijn op zoek naar wetenschappelijke verklaringen.
Dat zegt 0,0 over een schepper. Ten eerste kan het proces van het ontstaan van universa 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 hebben plaatsgevonden. Dan is het logisch dat er leven is. Ten tweede is het logisch dat wij zien dat het universum zo subtiel is; als het niet zo subtiel zo zou zijn, zouden we ons er ook niet over kunnen verwonderen. Dit zijn misschien religieuze redenen, maar wetenschappelijk hebben ze geen enkele waarde.quote:En daarnaast heb je ook nog dingen over de zwaartekracht en energievelden ed. die zijn zooo precies op elkaar afgestemd , al zou 1 ervan 0,0000000000000000000000000000000000000001 afwijken zou er geen leven op deze aarde zijn.
Snaartheorie als overkoepelende theorie. Robbert Dijkgraaf.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.
[..]
Hey ik heb eindelijk op je gereageerdquote:Op woensdag 28 september 2005 23:11 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Snaartheorie als overkoepelende theorie. Robbert Dijkgraaf.
Ik doe vanavond wel veel leesvoer op. Thnx.![]()
Je hebt idd gelijk dat het proces zoveel keer gebeurt zou kunnen zijn , maar wat ik dan nog aparter vind , dat die beginwaardes zegmaar constant blijven .. dus zwaartekracht ed. maar ok , ben natuurlijk geen wetenschapper oidquote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ga hier ID niet afkraken, dat is in WFL al gebeurd, maar wat je hier stelt is simpelweg niet waar. Ze zijn niet op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. Het is geen theorie. Het is een religieuze doorvoering om gaten mee op te vullen. Ze doen wat Newton 300 jaar terug al deed: "onverklaarbare, complexe processen" beschrijven als zijnde de hand van God. Gatenopvullerij, die later door Einstein wel konden worden verklaard. Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.
[..]
Dat zegt 0,0 over een schepper. Ten eerste kan het proces van het ontstaan van universa 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 hebben plaatsgevonden. Dan is het logisch dat er leven is. Ten tweede is het logisch dat wij zien dat het universum zo subtiel is; als het niet zo subtiel zo zou zijn, zouden we ons er ook niet over kunnen verwonderen. Dit zijn misschien religieuze redenen, maar wetenschappelijk hebben ze geen enkele waarde.
Ahhh ala Prof. Cees Dekker, das de fysicus die de stap naar biologie heeft gemaakt en omdat hij het niet kan bevatten hoe de biologie werkt noem hij het maar Intelligent Design.......quote:Op woensdag 28 september 2005 20:28 schreef HRR het volgende:
[..]
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveer
Er is namelijk nu een nieuwe "stroming" , dat heet : Intelligent Ontwerp , die zijn op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. En die vragen het zichzelf af , er zijn zulke complexe organische structuren ed. in de natuur , en toeval zeer onwaarschijnlijk is dat dat allemaal toevallig is geëvolueerd.,zijn er dan misschien sporen van ontwerp?
Sarcasme ? of serieus ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Hoe kan je nu geloven in een wereld die doordrenkt is van logica en op elk moment schreeuwt dat er geen god kan bestaan?
Dat is idd wel is behoorlijk lastig vind ik. Er is een kinderliedje dat zegt: Lees je Bijbel, bid elke dag. Het helpt me wel om daar op terug te vallen als de wereld roept dat er geen god kan bestaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Hoe kan je nu geloven in een wereld die doordrenkt is van logica en op elk moment schreeuwt dat er geen god kan bestaan?
Wat heeft logica met sex, roddelen en vloeken te maken?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:32 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dat is idd wel is behoorlijk lastig vind ik. Er is een kinderliedje dat zegt: Lees je Bijbel, bid elke dag. Het helpt me wel om daar op terug te vallen als ik weer wordt geconfronteerd met wereldse logica inzake sex, roddelen, vloeken etc.
oeps, verkeerd begrepen. ik zal het even aanpassen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat heeft logica met sex, roddelen en vloeken te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |