Het onderzoek waar ik aan refereer dateert uit 1970. Via google kom ik alleen boeken tegenquote:Op woensdag 28 september 2005 13:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hee, waar kwam ik iets dergelijks eerder tegen
Ik zoek naar antwoorden waaruit de menselijke geest bestaat. Hoe deze werkt.Waarquote:Op woensdag 28 september 2005 17:11 schreef Veersesmurf het volgende:
zoekende naar wat? naar (een) God die alles heeft gemaakt, of naar een ander begrip van het woord God?
Niet flauw, eerder logisch.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:18 schreef Veersesmurf het volgende:
Beetje flauw misschien, maar als je nou een positief antwoord op vraag 3 zou hebben, zou je dan die andere vragen ook nog beantwoord willen zien?
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveerquote:Op woensdag 28 september 2005 17:44 schreef Clairvaux het volgende:
Ik zoek naar een antwoord of de mens volgens Darwin model een evolutie
heeft doorlopen.
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:03 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ook niet, hoe kan ik anders in God geloven in deze wetenschappelijke wereld?![]()
maar even serieus: als je op zoek bent naar de antwoorden op die vragen, en je weet dat God antwoorden op die vragen kan geven, waarom zoek je dan niet naar God, i.p.v. naar die lastige antwoorden?
uiteraard ben ik ook bezig met levensvragen, maar ik heb het gevoel dat God mij een antwoord op al deze vragen gaf door een wedervraag te stellen: zou je er rijker van worden deze antwoorden te weten? wordt je er gelukkiger van, wordt je leven gemakkelijker?
als je de antwoorden had op de vragen waarom leef ik en waarom ga ik dood, hoe is de aarde ontstaan en wanneer wordt deze verwoest. zou je er beter van worden, zou je er iets tegen kunnen doen?
misschien heeft dit een ander licht voor je geworpen op de zaak, misschien ook niet. ik probeer je alleen te laten zien hoe ik er mee om ga![]()
Ik kan je het Boek : "Bewijs genoeg"quote:Op woensdag 28 september 2005 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.Als Hij in zijn onmetelijke wijsheid mij
wil laten zoeken dan moet ik me daar bij neerleggen.
Respect voor jouw manier van omgaan met "de vragen des levens".
Ik heb altijd geleerd dat (kritische) vragen gesteld moeten kunnen worden.
De antwoorden zijn niet eenvoudig te vinden. Ik mis in de bijbel een hoop.
Nog maar te zwijgen van hetgeen er niet in staat.(bv de 4 gnostische evangelien).
Daarnaast de vele tegenstrijdigheden en de vele vertalingen maken
het er niet duidelijker op.
God had jouw al gevonden toen je nog in de buik van je moeder zat. Jezus zegt: ik sta voor je deur en ik klop. Het is aan jouw of je de deur open doetquote:Op woensdag 28 september 2005 20:39 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
God's wegen zijn ondoorgrondelijk.Als Hij in zijn onmetelijke wijsheid mij
wil laten zoeken dan moet ik me daar bij neerleggen.
Respect voor jouw manier van omgaan met "de vragen des levens".
Ik heb altijd geleerd dat (kritische) vragen gesteld moeten kunnen worden.
De antwoorden zijn niet eenvoudig te vinden. Ik mis in de bijbel een hoop.
Nog maar te zwijgen van hetgeen er niet in staat.(bv de 4 gnostische evangelien).
Daarnaast de vele tegenstrijdigheden en de vele vertalingen maken
het er niet duidelijker op.
sommige mensen houden ervan om direct te vertellen waar het op staat. anderen zien het liever omschreven d.m.v. argumenten e.d.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen we weer moeilijk om ieder te overtuigen met mooie argumentenIets kortbondiger en straight to the point mag ook wel.
Zit eigenlijk nog op een antwoord van je te wachten mbt jouw normen??quote:Op woensdag 28 september 2005 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen we weer moeilijk om ieder te overtuigen met mooie argumentenIets kortbondiger en straight to the point mag ook wel.
Hey ja dat was in een ander topic. Ik zal ff kijken.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:56 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zit eigenlijk nog op een antwoord van je te wachten mbt jouw normen??![]()
Ik ga hier ID niet afkraken, dat is in WFL al gebeurd, maar wat je hier stelt is simpelweg niet waar. Ze zijn niet op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. Het is geen theorie. Het is een religieuze doorvoering om gaten mee op te vullen. Ze doen wat Newton 300 jaar terug al deed: "onverklaarbare, complexe processen" beschrijven als zijnde de hand van God. Gatenopvullerij, die later door Einstein wel konden worden verklaard. Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:28 schreef HRR het volgende:
[..]
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveer
Er is namelijk nu een nieuwe "stroming" , dat heet : Intelligent Ontwerp , die zijn op zoek naar wetenschappelijke verklaringen.
Dat zegt 0,0 over een schepper. Ten eerste kan het proces van het ontstaan van universa 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 hebben plaatsgevonden. Dan is het logisch dat er leven is. Ten tweede is het logisch dat wij zien dat het universum zo subtiel is; als het niet zo subtiel zo zou zijn, zouden we ons er ook niet over kunnen verwonderen. Dit zijn misschien religieuze redenen, maar wetenschappelijk hebben ze geen enkele waarde.quote:En daarnaast heb je ook nog dingen over de zwaartekracht en energievelden ed. die zijn zooo precies op elkaar afgestemd , al zou 1 ervan 0,0000000000000000000000000000000000000001 afwijken zou er geen leven op deze aarde zijn.
Snaartheorie als overkoepelende theorie. Robbert Dijkgraaf.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.
[..]
Hey ik heb eindelijk op je gereageerdquote:Op woensdag 28 september 2005 23:11 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Snaartheorie als overkoepelende theorie. Robbert Dijkgraaf.
Ik doe vanavond wel veel leesvoer op. Thnx.![]()
Je hebt idd gelijk dat het proces zoveel keer gebeurt zou kunnen zijn , maar wat ik dan nog aparter vind , dat die beginwaardes zegmaar constant blijven .. dus zwaartekracht ed. maar ok , ben natuurlijk geen wetenschapper oidquote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ga hier ID niet afkraken, dat is in WFL al gebeurd, maar wat je hier stelt is simpelweg niet waar. Ze zijn niet op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. Het is geen theorie. Het is een religieuze doorvoering om gaten mee op te vullen. Ze doen wat Newton 300 jaar terug al deed: "onverklaarbare, complexe processen" beschrijven als zijnde de hand van God. Gatenopvullerij, die later door Einstein wel konden worden verklaard. Robbert Dijkgraaf heeft zijn blik op ID laten vallen natuurlijk, als wiskundige&natuurkundige. Misschien ben je geinteresseerd in zijn mening; hij is tenslotte één van Nederlands meest gerenommeerde wetenschappers.
[..]
Dat zegt 0,0 over een schepper. Ten eerste kan het proces van het ontstaan van universa 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 hebben plaatsgevonden. Dan is het logisch dat er leven is. Ten tweede is het logisch dat wij zien dat het universum zo subtiel is; als het niet zo subtiel zo zou zijn, zouden we ons er ook niet over kunnen verwonderen. Dit zijn misschien religieuze redenen, maar wetenschappelijk hebben ze geen enkele waarde.
Ahhh ala Prof. Cees Dekker, das de fysicus die de stap naar biologie heeft gemaakt en omdat hij het niet kan bevatten hoe de biologie werkt noem hij het maar Intelligent Design.......quote:Op woensdag 28 september 2005 20:28 schreef HRR het volgende:
[..]
"Toevallig" zijn we hier op school ook mee bezig .. naja , ongeveer
Er is namelijk nu een nieuwe "stroming" , dat heet : Intelligent Ontwerp , die zijn op zoek naar wetenschappelijke verklaringen. En die vragen het zichzelf af , er zijn zulke complexe organische structuren ed. in de natuur , en toeval zeer onwaarschijnlijk is dat dat allemaal toevallig is geëvolueerd.,zijn er dan misschien sporen van ontwerp?
Sarcasme ? of serieus ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Hoe kan je nu geloven in een wereld die doordrenkt is van logica en op elk moment schreeuwt dat er geen god kan bestaan?
Dat is idd wel is behoorlijk lastig vind ik. Er is een kinderliedje dat zegt: Lees je Bijbel, bid elke dag. Het helpt me wel om daar op terug te vallen als de wereld roept dat er geen god kan bestaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Hoe kan je nu geloven in een wereld die doordrenkt is van logica en op elk moment schreeuwt dat er geen god kan bestaan?
Wat heeft logica met sex, roddelen en vloeken te maken?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:32 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dat is idd wel is behoorlijk lastig vind ik. Er is een kinderliedje dat zegt: Lees je Bijbel, bid elke dag. Het helpt me wel om daar op terug te vallen als ik weer wordt geconfronteerd met wereldse logica inzake sex, roddelen, vloeken etc.
oeps, verkeerd begrepen. ik zal het even aanpassen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat heeft logica met sex, roddelen en vloeken te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |