Das prolly de fake versie. Echte iis volgensmij nogsteeds niet te vinden..quote:Op donderdag 1 september 2005 01:53 schreef teknomist het volgende:
Boards Of Canada - The Campfire Headphase
[afbeelding]
Ik heb deze plaat zo binnen... Iemand deze al gehoord en zo ja, wat vond je ervan?
En wanneer is dat?quote:Op donderdag 1 september 2005 19:34 schreef HAL9000S het volgende:
Het schijnt inderdaad dat de officiele versie nog niet te krijgen is online en dat het stikt van de hoaxes op internet. Ik wacht wel tot ie officieel uit is.
http://www.warprecords.com/quote:Boards of Canada will release a download exclusive single on September 5th ahead of the release of The Campfire Headphase. It will be the first opportunity to sample the new material. Oscar See Through Red Eye will only be available via Bleep.com/boc from this date.
The Campfire Headphase, their first album since 2002's Geogaddi is released on 17th October.
Full tracklist:
01 Into the Rainbow Vein
02 Chromakey Dreamcoat
03 Satellite Anthem Icarus
04 Peacock Tail
05 Dayvan Cowboy
06 A Moment of Clarity
07 '84 Pontiac Dream
08 Sherbet Head
09 Oscar See Through Red Eye
10 Ataronchronon
11 Hey Saturday Sun
12 Constants Are Changing
13 Slow This Bird Down
14 Tears From the Compound Eye
15 Farewell Fire
Ik wist niet wat je bron wasquote:Op vrijdag 2 september 2005 00:16 schreef teknomist het volgende:
Wat is er dan fake aan de muziek die ik heb?
Betrouwbare bron, dezelfde bron waarvan ik al veel te vroeg Daft Punk en Royksopp heb gehad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:18 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik wist niet wat je bron was
Maar er zijn al vele nepversies van dit album op het internet verschenen en BOC staat er om bekend dat ze echt extreem goed zijn in het niet laten lekken van hun muziek.
quote:
Hebberig? Hij stond opeens in mijn Soulseek-upload!quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:22 schreef Yorrit het volgende:
haha nou jullie verdienen het om gefaket te worden
moet je maar niet zo hebberig zijn en al voor de release willen downloaden!
ey it wasnt me manquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hebberig? Hij stond opeens in mijn Soulseek-upload!.
Wat is je username in Soulseek?quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hebberig? Hij stond opeens in mijn Soulseek-upload!.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat is je username in Soulseek?
Vergelijken.quote:Boards of Canada will release a download exclusive single on September 5th ahead of the release of The Campfire Headphase
Als die 2 tracks overeenkomen kunnen we er wel vanuit gaan dat het de echte release is denk ik.quote:Boards of Canada will release a download exclusive single on September 5th ahead of the release of The Campfire Headphase
Heb idd ook die nieuwe, ga em zo luisterenquote:Op zondag 4 september 2005 03:29 schreef Faxie het volgende:
Heb een release van Sattelite Anthem Icarus, 6.08....zit wel gitaarwerk in enzo.....zou dit het dan kunnen zijn? ...
Klinkt niet onaangenaam![]()
Ik begin ook te twijfelen...het klinkt te glitchy en veel te eenvoudig allemaal.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar het slappe gepiel wat ik nu hoor is zeker geen Boards of Canada...
Dan ben ik niet zo blij met de gitaar, de rest is wel leuk thoquote:Op zondag 4 september 2005 04:45 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Heb idd ook die nieuwe, ga em zo luisteren
Die wijken af, ik begin nu zelf ook meer te twijfelen...quote:Op zondag 4 september 2005 20:12 schreef BJB het volgende:
Ik heb dankzij dat moeras van gelekte versies inmiddels wel ene Freescha ontdekt en dat is sowieso een bijzonder aangenaam zoethoudertje
@ teknomist, heeft jouw versie dezelfde tijdsduur als op Discogs staat aangegeven of is dat weer een andere?
Die is dan op boardsofcanada.com te vinden? Of moet ik naar warp, of iets anders?quote:Op zondag 4 september 2005 22:08 schreef Faxie het volgende:
Ik twijfel trouwens ook weer over die promo prerelease van Sattelite Anthem Icarus.....want het nummer dat de 5e verschijnt zou Oscar See Trough Red Eye moeten zijn....
Ik blijf verdomme gewoon wakker totdat ie te downloaden is
Gewoon kopen. Kom op, je kunt toch wel 1 euro 35 betalen zeker?quote:Op maandag 5 september 2005 16:56 schreef Disorder het volgende:
Klinkt erg goed tot nu toe. Maar het is nogal lastig luisteren als de track na een paar seconden vanzelf uitfade. Ik ga even kijken of ik 'm ergens gratis kan downloaden.
Innoverend misschien niet, maar qua sfeer, toonzetting, whatever, vind ik Geogaddi een heel andere plaat dan Music Has The Right To Childern en dat had ik ook weer gehoopt bij het horen van Oscar. Nou ja, pas als ik de complete plaat gehoord heb zal ik het echt weten.quote:Op maandag 5 september 2005 17:33 schreef BJB het volgende:
Die promo was dus fake, haha. En iedereen dat ding maar kapot analyseren
Vind die track wel chill trouwens. BoC heeft het nooit van innoverende shit moeten hebben, dus als je het 'meer van hetzelfde' vindt luister je met de verkeerde verwachtingen vind ik.
quote:Op zondag 4 september 2005 20:20 schreef teknomist het volgende:
[..]
Die wijken af, ik begin nu zelf ook meer te twijfelen...
Dus de promo is fake en ik heb de goede versie? Nja, we zullen het wel zien...quote:Op maandag 5 september 2005 17:33 schreef BJB het volgende:
Die promo was dus fake, haha. En iedereen dat ding maar kapot analyseren
quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:55 schreef Juweel het volgende:
Ik werk voor Warp, en heb vorige week de promo binnengekregen. (gewatermerkt) Ik vind het een prachtig album en ik hoop dat we er net zoveel van gaan verkopen als van de vorige
Het schijnt dat als de cd dan op het internet terecht komt ze kunnen achterhalen van wie die opname was. Ik heb er bijna nooit mee te maken gehad, toevallig ook laatst met het nieuwe album van Katie Melua, maar verder hebben we niet echt vaak monster-releases zoals een major.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Hoe evil... wat houdt gewatermerkt in (voor een cd dan, normaal weet ik 't wel
)?
Opsturen die promo's dan naar de mensen die erover moeten schrijven.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:55 schreef Juweel het volgende:
Ik werk voor Warp, en heb vorige week de promo binnengekregen. (gewatermerkt) Ik vind het een prachtig album en ik hoop dat we er net zoveel van gaan verkopen als van de vorige
LEAK! LEAK! LEAK!quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:55 schreef Juweel het volgende:
Voor elk album mag er een topic aangemaakt worden, dan is d'r toch nix mis met deze?quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:16 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, wat is er eigenlijk mis met het algemene Boards Of Canada-topic?
Boards of Canada
Eigenlijk kan deze dus wel dicht.
Ik werk bij de distributiemaatschappij van onder andere Warp. Als je me niet gelooft, vraag maar aan PaRoDiUzZ, die heb ik nog wel eens wat hiphop-promo's gestuurdquote:Op dinsdag 6 september 2005 21:37 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
LEAK! LEAK! LEAK!![]()
edit: ik geloof er eigenlijk geen reet van![]()
Wil je m'n adres anders?quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:30 schreef Juweel het volgende:
ps: alsof ik die plaat online ga zetten![]()
'Algemeen lullen'? Wat versta je daar onder? Het centrale topic gaat over BoCen dús ook de muziek die ze uitbrengen. Er is weinig 'algemeen te lullen' over BoC. Weet je wat er straks gebeurt in dit topic? Men gaat praten over BoC en de nieuwe plaat vergelijken met ouder werk en andere artiesten en iedereen gaat zijn mening geven over BoC in plaats van alleen 'The Campfire Headphase'. En dan komt er vast nog een verdwaalde sukkel die een loze opmerking plaatst over Warp Records en dan gaat men het daar over hebben. Dit kan ook allemaal in het centrale BoC-topic. Bovendien wordt er in het centrale topic (ietsje) minder geslowchat, loopt het al jaren, en gaat het hier bijna alleen maar over kansloze leaks en gewatermerkte promo's omdat figuren zoals jij hun onderbroekjes niet droog kunnen houden tot 17 oktober.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
Voor elk album mag er een topic aangemaakt worden, dan is d'r toch nix mis met deze?
in dat andere topic kan je dan wat meer in t algemeen lullen..
Als je mij die promo stuurt geloof ik je.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:30 schreef Juweel het volgende:
[..]
Ik werk bij de distributiemaatschappij van onder andere Warp. Als je me niet gelooft, vraag maar aan PaRoDiUzZ, die heb ik nog wel eens wat hiphop-promo's gestuurd
ps: alsof ik die plaat online ga zetten![]()
Je hebt 't wel moeilijk he? Dit gebeurt bijna met elke artiest, d'r is een gewoon topic over de band, en d'r zijn losse topics over de albums... ik zie 't probleem niet. En 't is geen wonder dat 't hier over de leaks e.d. gaat. Dat gebeurt ook met alle andere artiesten, als d'r iets nieuws uit is (gelekt of echt gereleased), is men geinteresseerd. In dit geval is 't grootste deel nep en 't gaat dus daarover. Daarbij zitten we gewoon wat te klooien om de tijd te doden tot het album er is.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
'Algemeen lullen'? Wat versta je daar onder? Het centrale topic gaat over BoCen dús ook de muziek die ze uitbrengen. Er is weinig 'algemeen te lullen' over BoC. Weet je wat er straks gebeurt in dit topic? Men gaat praten over BoC en de nieuwe plaat vergelijken met ouder werk en andere artiesten en iedereen gaat zijn mening geven over BoC in plaats van alleen 'The Campfire Headphase'. En dan komt er vast nog een verdwaalde sukkel die een loze opmerking plaatst over Warp Records en dan gaat men het daar over hebben. Dit kan ook allemaal in het centrale BoC-topic. Bovendien wordt er in het centrale topic (ietsje) minder geslowchat, loopt het al jaren, en gaat het hier bijna alleen maar over kansloze leaks en gewatermerkte promo's omdat figuren zoals jij hun onderbroekjes niet droog kunnen houden tot 17 oktober.
Het is natuurlijk de taak van de MUZ-mods om in de gaten te houden dat het hier wel alleen over het album gaat en niet BoC in het algemeen of zelfs over Warp. Maar een topic over alleen een album is niks mis mee. Een forum met alleen maar centrale topics is geen hol aan, dat verliest zijn spontaniteit. Maar goed, misschien kun je beter hierover klagen in het feedbacktopic van MUZ. Daar is het immers voorquote:Op woensdag 7 september 2005 10:43 schreef zodiakk het volgende:
[..]
'Algemeen lullen'? Wat versta je daar onder? Het centrale topic gaat over BoCen dús ook de muziek die ze uitbrengen. Er is weinig 'algemeen te lullen' over BoC. Weet je wat er straks gebeurt in dit topic? Men gaat praten over BoC en de nieuwe plaat vergelijken met ouder werk en andere artiesten en iedereen gaat zijn mening geven over BoC in plaats van alleen 'The Campfire Headphase'. En dan komt er vast nog een verdwaalde sukkel die een loze opmerking plaatst over Warp Records en dan gaat men het daar over hebben. Dit kan ook allemaal in het centrale BoC-topic. Bovendien wordt er in het centrale topic (ietsje) minder geslowchat, loopt het al jaren, en gaat het hier bijna alleen maar over kansloze leaks en gewatermerkte promo's omdat figuren zoals jij hun onderbroekjes niet droog kunnen houden tot 17 oktober.
Idem!!!quote:Op donderdag 8 september 2005 02:33 schreef Faxie het volgende:
Ik vind 'm helemaal geweldig![]()
![]()
Beste album van het jaar tot nu toe voor mij,
Idem!!!!quote:en deze ga ik dus kopen zodra ie beschikbaar is![]()
Das wel een grote review.quote:Op zondag 18 september 2005 22:30 schreef DustMan het volgende:
Ik heb de tijd genomen om een kleine - nou ja, kleine? - review te schrijven. Te bezichtigen op: http://blog.hnldesign.nl/?p=27.
Alle kritiek welkom uiteraard, evenals lovende woorden![]()
Volgens mij is het wederom een fake waar ze Oscar tussengeplakt hebben om het echt te laten lijken. Dat dat ene nummer klopt wil nog niet zeggen dat daarom de rest ook klopt. Nee ik geloof er nog helemaal niks van en wacht netjes de release af.quote:Op zondag 18 september 2005 02:25 schreef DustMan het volgende:
Eindelijk. De versie gevonden die wel klopt! Oscar see through red eye klopt 100% met wat ik hier heb. Ook track 1 is enorm BoC. Tears from the compound eye is heerlijk boards-of-canada-weemoedig en zeer, zeer mooi.
Zoekt en gij zult vinden!
edit: ik voel me altijd erg laag als ik 'illegaal' aan (mooie) muziek moet komen, maar reken er maar op dat ik ook deze weer ga kopen!
Dan heb jij idd een fake versie. Zoek nog maar eens goed want die zogenaamde 'echte' versie die rondgaat klinkt wel heel erg als BoC, met zoals in die review al aangegeven word, dat melanchonische geluid, en veel van die 'ruis' ed....quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:46 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik geloof dat ik deze versie ook heb. Ik denk dat hij fake is... Veel dingen komen gewoon rechtstreeks van andere albums, met als toppunt het laatste nummer wat gewoon letterlijk "everything you do is a balloon" is.
Zeer twijfelachtig.
Die versie heb ik ook. Peacock Tail en Dayvan Cowboy vind ik de mooiste nummers.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:35 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dan heb jij idd een fake versie. Zoek nog maar eens goed want die zogenaamde 'echte' versie die rondgaat klinkt wel heel erg als BoC, met zoals in die review al aangegeven word, dat melanchonische geluid, en veel van die 'ruis' ed....
Zeker weten dat dit de echte is
LAatste nummer is trouwens eigenlijk 1 synth die langzaam wegsterft....daar doet ie 8.28 over. Even ter referentie....dus zeker geen 'everything you do is a balloon'
Heb ik ook idd. Peacock Tail is zeker heeeel mooi, verder weet ik nog geen titels uit m'n hoofd. Maar zeker een heel fijn album.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:53 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Die versie heb ik ook. Peacock Tail en Dayvan Cowboy vind ik de mooiste nummers.
Toch echt het eerste, denk ik. Ik ben zo'n verwende rotfan waarbij het een Herculeaanse taak is om hem tevreden te stellen. Toch is het echt geen slecht album, maar ik ben gewoon kritisch omdat ze veel beter kunnen. Als een of andere nobody deze plaat had gemaakt dan was ik misschien iets positiever geweest, maar in het licht van voorgaand BoC-werk is dit gewoon een aanfluiting. Bovendien vind ik dat je helden altijd dramatisch en met geplengde tranen van hun voetstuk moet sleuren. Dan heb je bloed op je handen, en besef je dat het nooit meer zoals vroeger wordt. In die zin heeft BoC misschien wel de meest melancholische plaat ooit afgeleverd.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:31 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hahaha, wat een mooie review. Maar waarom is de eerste indruk dan wél zo overweldigend? Is dat vanwege het feit dat je twee jaar niks van BOC hebt gehoord en de aanraking met elk nieuw BOC-geluid al voor een premature ejaculatie zorgt of zit er iets anders achter?
Ik vind dat rifje nou juist zo geweldigquote:Op donderdag 22 september 2005 09:31 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hahaha, wat een mooie review. Maar waarom is de eerste indruk dan wél zo overweldigend? Is dat vanwege het feit dat je twee jaar niks van BOC hebt gehoord en de aanraking met elk nieuw BOC-geluid al voor een premature ejaculatie zorgt of zit er iets anders achter? Boards of Canada had er bij mij altijd al een handje van om snel om te slaan in Boreds of Canada, maar dat die ommekeer zo snel plaatsvindt, is wel verbazingwekkend.
Ik vind het nog steeds een kankahgoede plaat met juist als hoogtepunt Dayvan Cowboy. Ik erger me echter wel aan het gitaarriedeltje van Chromakey Dreamcoat - dat werkt op de zenuwen.
Nu ik m een paar keer heb geluisterd vind ik er eigenlijk een hoog AIR gehalte aanhangen.. hij zou mooi passen in Talkie Walkie. Op de chaotische drum na... hmm.. ik zet dit niet in mijn review overigens, doet afbreuk, vergelijken...quote:Op donderdag 22 september 2005 09:31 schreef Uncle_Sam het volgende:
Ik erger me echter wel aan het gitaarriedeltje van Chromakey Dreamcoat - dat werkt op de zenuwen.
De kampvuren in mijn herinnering niet hoorquote:Op vrijdag 23 september 2005 21:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kampvuren zijn niet alleen mooi en warm, maar ook gevaarlijk en onvoorspelbaar...
Kampvuren knetteren, vlammen en spugen ook...
mooi verwoord, en ik ben het er nu ook wel mee eens eigenlijk. Een aantal erg mooie nummers maken nog geen mooie cd, helaas.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
En natuurlijk: staren naar het kabbelende water kan heel aangenaam zijn...
Maar het verveelt ook snel, hoor...
Wat denken jullie? Vind het zelf ietwat overdreven geloof ik.quote:Fellow boccers,
Most of us have downloaded the leak or listened to The Campfire Headphase on Bleep by now. We seem to agree upon this being the real deal. And there is really no reason to think differently. However, don't you all think it surfaced way too soon to be a BoC release?
I can't help getting a bit suspicious.
Didn't we imagine them planning this release with special care to keep the album unheard much much longer? I find all this very strange and it has made me think of a scenario that would be quite spectacular; The Campfire Trick!
Theory: album on Bleep is NOT The Campfire Headphase. It is a compilation of album rejects. Tracks they've made during the TCH process which didn't make the final cut. Remember Geogaddi, which they claim to have compiled out of.. what was it.. about a hundred tracks?
Now.. what do we REALLY know about TCH? Uhm.. well. Nothing. Nothing proofs that the tracks on Bleep are from the real release. Maybe a few of them are. 84 Pontiac Dream is one of the tunes that goes along with its title really well. Another detail that might support my theory is that I sometimes find the album thin at some sections, It's really really good overall but a few parts are a bit "simple" don't you think? And no tracks fade into each other as some have on the earlier albums.
Which sources do we have for the tracks we've heard? The New York listening party (review), The Wire radio show, the leak of Satellite Anthem Icarus, Oscar on Bleep, the big leak and then the Bleep preview. All these have the same source at the end of the day.. Warp/BoC.... oh how easy it would be to manipulate this whole campaign with a good but faked album spread and made by themself.
The final distribution of TCH is a big issue to consider here. I have no idea how Warp's LP/CD pressing and distribution system works. But, it must be possible to take precautions so the real album won't leak like until a week before its release date, under normal circumstances.
But with this trick, we have one important extra parameter. By making sure the fake is spread well ahead of the release date - just as I feel is the case with TCH now - we get this: (1) the "hype people" will lose interest just in time (2) the inpatient fans are calm and satisfied by having laid hands on the leak (3) the faithful ones still wait for boctober 17th patiently. Excellent, all flanks covered.
And as a result, BoC releases two albums in one. They once again manage to create that confusion they just seem to love. Just imagine the shock - and pure bliss - when you finally receive your preordered copy.. you run up the stairs and put it on right away.. and.. BAM.. WTF!? Where did the Into The Rainbow Vein I used to know and love go? Hum. But wait.. this track is even better, whooo!!!
Then the next day, Bleep is updated with the real album. And just imagine the forums.. not only discussing the new tracks but also filled with comments like.. "LOL, what should we call the tracks on the leak now..? ^__^"
Haha, it all so perfect. If any artist pulled off a trick like this it surely would have been ae, afx or boc.
Under and in! /chzi
blijkbaar, het is een beetje zoals het nieuwste Daft Punk album, daar hoopte ook iedereen dat het een fake was, maar helaasquote:Op zondag 25 september 2005 18:30 schreef spacemangraig het volgende:
Ik vind het een erg mooie theorie, best goed onderbouwd ook. Het zou zo maar is kunnen. Maar wil dit zeggen dat een groot antal BoC fans het album tegen vindt vallen? Dat ze daarom maar theorien gaan verzinnen om daar de hoop voor een beter album uit te putten?
Nou ja!quote:Op maandag 26 september 2005 19:42 schreef spacemangraig het volgende:
pitchfork interview!!: http://www.pitchforkmedia.com/interviews/b/boards-of-canada-05/
het blijken broers te zijn![]()
Als ik de tracks zo hoor en het interview lees (waaruit duidelijk blijkt wat hun bedoeling was, dus als reactie op Geogaddi en inderdaad meer akoestisch), dan weet ik het 100% zeker.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:01 schreef Disorder het volgende:
Ik denk trouwens ook dat we te maken hebben met 'the real deal'.
Dat zou ik best eens willen horen eigenlijk...quote:We also started working on an acoustic version of Music Has the Right to Children years ago and it still exists
Touche!quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:44 schreef DustMan het volgende:
[..]
Bij een nieuw album zeg ik altijd; stel gewoon dat dit het eerste is wat je ooit hoort van BoC. Was je dan ook teleurgesteld geweest?![]()
Als dit het eerste album was geweest dan was ik liever Xela, Ten And Tracer, Christ. of Helios gaan luisteren.quote:
Ja, ze zijn niet zo goed omdat je Boards Of Canada kent. Maar als er geen Boards Of Canada was geweest had je het vast wel goed gevonden!quote:Op woensdag 28 september 2005 07:25 schreef Disorder het volgende:
Xela, Christ en Helios ken ik niet. Maar Ten and Tracer? Die vind ik wel goed, maar zo goed zijn ze nou ook weer niet. Meningen verschillen.
Maakt het ook niet, maar er is altijd nog zoiets als objectief en subjectiefquote:Op woensdag 28 september 2005 08:23 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, ze zijn niet zo goed omdat je Boards Of Canada kent. Maar als er geen Boards Of Canada was geweest had je het vast wel goed gevonden!
(see my point? Dit soort hypothetisch gewauwel over 'wat als' maakt muziek echt niet beter of slechter)
echt, discusieren over BoC moet je ook eigenlijk niet willen, blijkt telkens weer.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:31 schreef kodama het volgende:
jezus, stelletje azijnpissers hier
Jij kan het blijkbaar niet hebben dat mensen deze plaat niet zo goed vinden en dus ga je maar met een trillend vingertje zeggen dat wij allemaal maar subjectief zijn. Wat een onzin.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:08 schreef DustMan het volgende:
[..]
Maakt het ook niet, maar er is altijd nog zoiets als objectief en subjectief
heeej klootzakkenquote:Op zondag 25 september 2005 17:21 schreef Thomas B. het volgende:
denk dat dit ook een beetje erg enthousiast wishful thinking is... maar als het zo is, zou het wel heel tof zijn
Ehhhh ... hoezo?quote:Op woensdag 28 september 2005 18:03 schreef oscardebakker het volgende:
heeej klootzakken
jullie lopen allemaal gewoon te liegen
Ik denk dat je niet zo heel goed kan lezen. Ik dring echt aan niemand mijn mening op, ik probeer alleen maar te zeggen dat je de zaken ook uit een ander perspectief kan bekijken. Anyway, als je de cd niet mooi vind; prima! Enough said.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Jij kan het blijkbaar niet hebben dat mensen deze plaat niet zo goed vinden en dus ga je maar met een trillend vingertje zeggen dat wij allemaal maar subjectief zijn. Wat een onzin.
Ik niet, hoor...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:03 schreef Weakling het volgende:
Ja we zijn juist allemaal hartstikke objectief!
Ja, en ik durf te wedden dat hij niet fake isquote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:28 schreef Faxie het volgende:
Er schijnt een bonustrack rond te zwerven, 'macquarie ridge'.
Klinkt wel als de rest van het album, maar wel erg minimaal (beetje simpel dus)...
Durf zo niet te zeggen of ie fake is of niet... ik denk het wel aangezien de simpelheid... BoC tracks zijn zelden simpel.
Iemand anders 'm al gehoord?
Het nummer bestaat wel, is de japanse bonus-track. Weet niet of je de goeie versie hebt tho, heb em zelf jammergenoeg nog niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:28 schreef Faxie het volgende:
Er schijnt een bonustrack rond te zwerven, 'macquarie ridge'.
Klinkt wel als de rest van het album, maar wel erg minimaal (beetje simpel dus)...
Durf zo niet te zeggen of ie fake is of niet... ik denk het wel aangezien de simpelheid... BoC tracks zijn zelden simpel.
Iemand anders 'm al gehoord?
Hm, misschien is 'ie daarom alleen op de japanse bonus cd. Beetje simpel, toch wel leuk, dus laten we em toch maar uitbrengen somehow, beetje dat idee...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:06 schreef Faxie het volgende:
Nou dat nummer klinkt wel in hetzelfde straatje als de rest van het album, en ook de karakteristieke 'korreligheid' in de samples enzo.....maar 't klinkt zo simpeltjes....daarom twijfelde ik een beetje.
Ik kreeg gister een mailtje van warpmart dat ik nog 2 tot 5 dagen moest wachten, dus als het mee zit deze week nog in de bus. En ik zag op de site dat ik er een poster en stickers bij krijg .quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:06 schreef Faxie het volgende:
Nog maar een weekje overigensDan ligt ie in de bus hopelijk
Nou, ik vind dat het zo precies goed is, het moet natuurlijk wel muziek blijven die gebaseerd is op herhaling, en dan ga je naar mijn mening niet een volledige gitaar-solo in je nummers verwerken maar beperk je jezelf tot een korte repeterende melodie, puur als toevoeging aan de sfeer en om een thema neer te zetten voor het album en daar zijn ze zeer zekers in geslaagd vind ik.quote:It bugs me that most of the songs here with guitar use one very simple picked chord and basically bring the loop in and out in predictable fashion. Perhaps because of the instrument's familiarity it naturally draws attention to itself, and there's no getting around that there's not very much happening with the guitar on most of the tracks where it appears. It adds nice twist, sure, but nothing more.
quote:In terms of mood, Campfire is a sluggish record, weary, pointed edges dulled as if by the march of time.
quote:Boards could previously could be counted on to offer a display of crisp, forceful drum programming to jar you out of your narcotic haze ("Telephasic Workshop" and "Gyroscope").
quote:These blissed-out narcotic interludes don't come quite often enough, though, and in fact this feels like a step down from the last two albums. It would be very hard not to step down from the heights scaled by those records, but by subtly altering their approach and adding bits of guitar The Campfire Headphase never really seems to give it a go. The Campfire Headphase is a good album and it's almost, but not quite, a good Boards of Canada album.
Er staat dat de gitaar, wellicht vanwege het herkenbare geluid, de aandacht nogal opeist...quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:56 schreef Faxie het volgende:
Ik ben het toch niet helemaal eens met de review hoor. Ze vinden het repetieve karakter van de gitaargeluiden een minpunt.
'In terms of mood, Campfire is a sluggish record, weary, pointed edges dulled..'quote:Dit volg ik ook niet echt.... ik vind het een van de meest rustgevende platen die ik ken.... pointed edges? 't Is juist erg smooth....
[..]
Bij nader inzien klopt dit dus niet echt meer.... wel een gevalletje groeiplaat hoor.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:13 schreef Faxie het volgende:
Ik vind Music has en Geodaddi ook wel lbeter btw...en A Beautifull ook trouwens....
Maar dat maakt deze voor mij zeker nog niet slecht....slechts beetje minder goed![]()
mja geogaddi en music has zijn beter idd... en deze is imo wel iets minder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 02:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Bij nader inzien klopt dit dus niet echt meer.... wel een gevalletje groeiplaat hoor.
Vraag anders of hij een poster boven z'n bed heeft hangen? Maar goed, wel leuk dat iemand doldwaas enthousiast is over de nieuwe Boards Of Canada. Ikzelf blijf zweren bij MHTRTC... en natuurlijk bij Sherbet Head, een van de pareltjes op TCH.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Uhm...O-ké...
Bedankt voor al die informatie...
Je bedoelt natuurlijk Peacock Tail.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:23 schreef zodiakk het volgende:
en natuurlijk bij Sherbet Head, een van de pareltjes op TCH.
Warp of Play, tis allebei UK, alleen Play op Jersey die via een rare regeling weer buiten de EU valt. Verschil is in ieder geval wel heeeel groot in de levertijden. Bijna gelijktijdig besteld en die van jou zo'n twee weken later binnen. Poeh.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:22 schreef Faxie het volgende:
Pffff ik kreeg 'm vandaag iendelijk binnen zeg, werd tijd. De volgende keer maar wat dichter bij de deur bestellen hehe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |