abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:47:47 #76
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30320904
Hmm, ik wacht wel gewoon netjes tot 17 oktober denk ik. Maar ik heb wel een goed gevoel over de plaat.
pi_30330485
Ik werk voor Warp, en heb vorige week de promo binnengekregen. (gewatermerkt) Ik vind het een prachtig album en ik hoop dat we er net zoveel van gaan verkopen als van de vorige
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:04:23 #78
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30330775
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:55 schreef Juweel het volgende:
Ik werk voor Warp, en heb vorige week de promo binnengekregen. (gewatermerkt) Ik vind het een prachtig album en ik hoop dat we er net zoveel van gaan verkopen als van de vorige
Hoe evil... wat houdt gewatermerkt in (voor een cd dan, normaal weet ik 't wel )?
pi_30330904
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:04 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Hoe evil... wat houdt gewatermerkt in (voor een cd dan, normaal weet ik 't wel )?
Het schijnt dat als de cd dan op het internet terecht komt ze kunnen achterhalen van wie die opname was. Ik heb er bijna nooit mee te maken gehad, toevallig ook laatst met het nieuwe album van Katie Melua, maar verder hebben we niet echt vaak monster-releases zoals een major.
pi_30331092
quote:
Opsturen die promo's dan naar de mensen die erover moeten schrijven.
pi_30331215
Trouwens, wat is er eigenlijk mis met het algemene Boards Of Canada-topic?

Boards of Canada

Eigenlijk kan deze dus wel dicht.
pi_30334243
quote:
LEAK! LEAK! LEAK!

edit: ik geloof er eigenlijk geen reet van
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:41:58 #83
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30334423
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:16 schreef zodiakk het volgende:
Trouwens, wat is er eigenlijk mis met het algemene Boards Of Canada-topic?

Boards of Canada

Eigenlijk kan deze dus wel dicht.
Voor elk album mag er een topic aangemaakt worden, dan is d'r toch nix mis met deze? in dat andere topic kan je dan wat meer in t algemeen lullen..
pi_30334984
Ik heb de promo gekocht op een muziekbeurs in de UK (altijd van die stands die promo's verkopen van nog niet uitgebrachte albums), en dit is toch ook wel degelijk de echte BoC. Geen nepperd. Maar net zoals mijn Cassius promo werkt ie dus niet als je 'm probeert af te spelen in de computer. (Ik was ook niet van plan om 'm online te zetten trouwens). Maare... al die heisa om een album...
pi_30338720
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:37 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

LEAK! LEAK! LEAK!

edit: ik geloof er eigenlijk geen reet van
Ik werk bij de distributiemaatschappij van onder andere Warp. Als je me niet gelooft, vraag maar aan PaRoDiUzZ, die heb ik nog wel eens wat hiphop-promo's gestuurd

ps: alsof ik die plaat online ga zetten
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:35:50 #86
16049 BJB
cluods in the haed
pi_30338924
Heisa is goed.

Ik heb inmiddels de echte Chromakey Dreamcoat en Satellite Anthem Icarus gehoord. Een Amerikaans radiostation heeft ze uitgezonden, dus dan staan ze uiteraard vrij snel online. Het is inmiddels bevestigd door de mensen die bij het Campfire luisterfeestje dat het the real deal is. In tegenstelling tot al die fake dingen geloof ik dit wel. We horen gitaarloopjes, lome bassen, ruisende golven, melancholische melodieën.. kan niet missen. En ik vind het gewéldig relaxed. Mike en Marcus hebben zonder twijfel menig kampvuurtje bijgewoond
  woensdag 7 september 2005 @ 00:23:09 #87
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30340563
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:30 schreef Juweel het volgende:
Wil je m'n adres anders?
pi_30346183
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:23 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Wil je m'n adres anders?
Lol, ik wil wel even lansgkomen
pi_30346727
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:41 schreef Evil_Koekje het volgende:

Voor elk album mag er een topic aangemaakt worden, dan is d'r toch nix mis met deze?
in dat andere topic kan je dan wat meer in t algemeen lullen..
'Algemeen lullen'? Wat versta je daar onder? Het centrale topic gaat over BoCen dús ook de muziek die ze uitbrengen. Er is weinig 'algemeen te lullen' over BoC. Weet je wat er straks gebeurt in dit topic? Men gaat praten over BoC en de nieuwe plaat vergelijken met ouder werk en andere artiesten en iedereen gaat zijn mening geven over BoC in plaats van alleen 'The Campfire Headphase'. En dan komt er vast nog een verdwaalde sukkel die een loze opmerking plaatst over Warp Records en dan gaat men het daar over hebben. Dit kan ook allemaal in het centrale BoC-topic. Bovendien wordt er in het centrale topic (ietsje) minder geslowchat, loopt het al jaren, en gaat het hier bijna alleen maar over kansloze leaks en gewatermerkte promo's omdat figuren zoals jij hun onderbroekjes niet droog kunnen houden tot 17 oktober.
pi_30348929
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:30 schreef Juweel het volgende:

[..]

Ik werk bij de distributiemaatschappij van onder andere Warp. Als je me niet gelooft, vraag maar aan PaRoDiUzZ, die heb ik nog wel eens wat hiphop-promo's gestuurd

Als je mij die promo stuurt geloof ik je.

edit: hij is ondertussen gelekt.
hier staan een aantal links http://www.ateaseweb.com/mb/index.php?showtopic=57882&st=60

[ Bericht 11% gewijzigd door spacemangraig op 07-09-2005 12:08:53 ]
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 7 september 2005 @ 12:49:55 #91
16049 BJB
cluods in the haed
pi_30350854
Dank u!
  woensdag 7 september 2005 @ 14:38:00 #92
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_30353955
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:43 schreef zodiakk het volgende:

[..]

'Algemeen lullen'? Wat versta je daar onder? Het centrale topic gaat over BoCen dús ook de muziek die ze uitbrengen. Er is weinig 'algemeen te lullen' over BoC. Weet je wat er straks gebeurt in dit topic? Men gaat praten over BoC en de nieuwe plaat vergelijken met ouder werk en andere artiesten en iedereen gaat zijn mening geven over BoC in plaats van alleen 'The Campfire Headphase'. En dan komt er vast nog een verdwaalde sukkel die een loze opmerking plaatst over Warp Records en dan gaat men het daar over hebben. Dit kan ook allemaal in het centrale BoC-topic. Bovendien wordt er in het centrale topic (ietsje) minder geslowchat, loopt het al jaren, en gaat het hier bijna alleen maar over kansloze leaks en gewatermerkte promo's omdat figuren zoals jij hun onderbroekjes niet droog kunnen houden tot 17 oktober.
Je hebt 't wel moeilijk he? Dit gebeurt bijna met elke artiest, d'r is een gewoon topic over de band, en d'r zijn losse topics over de albums... ik zie 't probleem niet. En 't is geen wonder dat 't hier over de leaks e.d. gaat. Dat gebeurt ook met alle andere artiesten, als d'r iets nieuws uit is (gelekt of echt gereleased), is men geinteresseerd. In dit geval is 't grootste deel nep en 't gaat dus daarover. Daarbij zitten we gewoon wat te klooien om de tijd te doden tot het album er is. Maar ik wens je veel plezier in 't gewone BoC topic, ik kom je vast nog wel eens tegen.
  woensdag 7 september 2005 @ 15:43:29 #93
27648 Weakling
available in strong mint
pi_30355816
Als ik die nieuwe nummers vergelijk met het oude Music Has The Right To Childern dan zie ik daarmee meer overeenkomsten dan met het werk van Geogaddi, die plaat was veel donkerder, terwijl eerstgenoemde veel lichter van toonzetting is.

Wat betreft het BoC gevoel zijn er maar weinig andere artiesten die er qua klankkleur in de buurt komen, hoewel ik de laatste van Sinner DC - Arkle Parkle Avenue er erg dicht bij vindt komen.

Hopelijk eindelijk weer eens een goede release via Warp (hoewel ik over het eerste nummer nog steeds niet echt te spreken ben), want de laatste tijd waren ze naar mijn idee toch wel een beetje aan het verdwalen met bandjes zoals Maximo Park en zo.

Met dank aan Zodiakk voor de goede ideeen om dit topic levendig te houden ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_30356472
Nou, ik vind het een vét album, nog steeds dezelfde boards of canada idd, maar dat gitaartje erbij maakt dit album toch net weer een beetje anders, hulde
pi_30356820
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:43 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de taak van de MUZ-mods om in de gaten te houden dat het hier wel alleen over het album gaat en niet BoC in het algemeen of zelfs over Warp. Maar een topic over alleen een album is niks mis mee. Een forum met alleen maar centrale topics is geen hol aan, dat verliest zijn spontaniteit. Maar goed, misschien kun je beter hierover klagen in het feedbacktopic van MUZ. Daar is het immers voor .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_30360787
Het gitaartje voegt inderdaad iets extra's toe. Ik moet zeggen dat ik BoC iets volwassener vindt geworden. Het zit qua sfeer en stemming wat tussen Music has the righ to children en Geogaddi in. Vriendelijk, melancholisch, maar niet zo jong en kinderlijk als 'Music' en niet zo dreigend als Geogaddi.

De hoogtepunten voor mij tot nu toe:

Peacock tail
Oscar see through red eye
Sherbert head (helemaal geweldig!!)
Chromakey dreamcoat
Satellite anthem Icarus

Ik heb nog niet alles gehoord, maar ik vind nog geen enkel nummer vervelend, saai of slecht. Verre van dat. Prachtig. Echt heel mooi, maar sommige nummers moeten bij mij nog wat groeien (Daycan cowboy bijvoorbeeld).

En het is wat mij betreft een geweldig album voor bij een kampvuur, het is daar ook echt voor gemaakt. Heerlijk, heel mooi. Ik luister 'm nu voor de eerste keer en sommige nummers vind ik nu al bijna om te huilen zo mooi. Lekker veel fade outs trouwens
pi_30377003
Ik vind 'm helemaal geweldig Beste album van het jaar tot nu toe voor mij, en deze ga ik dus kopen zodra ie beschikbaar is

Hoogtepunt tot nu toe Peacock Tail, godver wat klinkt dat lekker zweverig zeg

En Oscar See Trough Red Eyes

Argh, eigenlijk alles wel

En Dayvan Cowbow is voor mij weer totaal geen groeier, luistert lekker weg.

[ Bericht 16% gewijzigd door Faxie op 08-09-2005 03:54:00 ]
pi_30377432
Constants are changing

Prachtig, wat een album!
quote:
Op donderdag 8 september 2005 02:33 schreef Faxie het volgende:
Ik vind 'm helemaal geweldig Beste album van het jaar tot nu toe voor mij,
Idem!!!
quote:
en deze ga ik dus kopen zodra ie beschikbaar is
Idem!!!!
pi_30381940
ik ben er nog niet kapot van, die guitar-o-ambient sound hebben we ondertussen ook wel genoeg gehoord op cco (xela, anyone?). op de een of andere manier klinkt het allemaal enigszins als zelf-plagiaat, wat je beter aan anderen over kan laten lijkt me (helios, manual & syntaks, freescha, loess, christian kleine, etc. etc.- en die doen het trouwens regelmatig overtuigender).

niet slecht uitgevoerd maar aardig ongeinspireerd en behoorlijk wee. haalt het qua sfeer niet bij mhtr/boc maxima, en de laatste albums van murcof, arovane etc. eindigt een beetje gelijk aan de laatste secede wat mij betreft, 7.5/10.

[edit] namen toegevoegd

[ Bericht 3% gewijzigd door -Dalai- op 08-09-2005 13:47:48 ]
pi_30390370
-foutje-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')