Ik ben het toch niet helemaal eens met de review hoor. Ze vinden het repetieve karakter van de gitaargeluiden een minpunt.
quote:
It bugs me that most of the songs here with guitar use one very simple picked chord and basically bring the loop in and out in predictable fashion. Perhaps because of the instrument's familiarity it naturally draws attention to itself, and there's no getting around that there's not very much happening with the guitar on most of the tracks where it appears. It adds nice twist, sure, but nothing more.
Nou, ik vind dat het zo precies goed is, het moet natuurlijk wel muziek blijven die gebaseerd is op herhaling, en dan ga je naar mijn mening niet een volledige gitaar-solo in je nummers verwerken maar beperk je jezelf tot een korte repeterende melodie, puur als toevoeging aan de sfeer en om een thema neer te zetten voor het album en daar zijn ze zeer zekers in geslaagd vind ik.
En wat is dat toch altijd met dat gezeik van mensen (fans) die zo graag progressie van hun bands willen zien, dat ze verder experimenteren met hun muziek, en zodra dat gebeurt is het niet goed genoeg en lijkt het niet meer op hun vorige albums en proberen ze te veel op iets anders te lijken?!?!
Make up your mind! Bij bijvoorbeeld X&Y van Coldplay was het al precies hetzelfde gezeik. Band wil een andere weg in slaan want dat willen de fans, en vervolgens lopen ze te zeiken dat het zoveel op U2 lijkt...
quote:
In terms of mood, Campfire is a sluggish record, weary, pointed edges dulled as if by the march of time.
Dit volg ik ook niet echt.... ik vind het een van de meest rustgevende platen die ik ken.... pointed edges? 't Is juist erg smooth....
quote:
Boards could previously could be counted on to offer a display of crisp, forceful drum programming to jar you out of your narcotic haze ("Telephasic Workshop" and "Gyroscope").
Daar hebben ze wel gelijk in, want in THC zitten niet dergelijke nummers... die 2 horen wel bij m'n favo BoC nummers.
Maare....had ik niet redelijk vaak gelezen dat mensen het hier op het forum het zo en zo bijna nooit eens zijn met pitchfork reviews? ...
Ik vind het een geweldig album en pitchfork kan me aan m'n reet roesten.