abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 22:09:24 #176
27648 Weakling
available in strong mint
pi_31394337
*plaatst order by Warpmart

Ohh voor een setje stickers en postertje ben ik wel om te kopen voor deze plaat
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_31401091
Ow ik heb de mijne bij play.com besteld. Nog geen mail binnengehad voor de rest
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:09:14 #178
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_31417872
Heb em binnen yay voor de stickers (2) en 't minipostertje
pi_31429558
Argh! Ik heb 'm nog niet!

En vrijdag ben ik de hele dag weg en ben zaterdag pas om 8 uur ofzo weer thuis...

Hopelijk is ie er dan...
pi_31462927
Heb een mailtje gekregen, hij's onderweg
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:02:00 #181
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31518646
Voor geinteresseerden: de Pitchfork review...

'The Campfire Headphase is a good album and it's almost, but not quite, a good Boards of Canada album.'
...dass wir fliegen.
pi_31520252
Ik ben het toch niet helemaal eens met de review hoor. Ze vinden het repetieve karakter van de gitaargeluiden een minpunt.
quote:
It bugs me that most of the songs here with guitar use one very simple picked chord and basically bring the loop in and out in predictable fashion. Perhaps because of the instrument's familiarity it naturally draws attention to itself, and there's no getting around that there's not very much happening with the guitar on most of the tracks where it appears. It adds nice twist, sure, but nothing more.
Nou, ik vind dat het zo precies goed is, het moet natuurlijk wel muziek blijven die gebaseerd is op herhaling, en dan ga je naar mijn mening niet een volledige gitaar-solo in je nummers verwerken maar beperk je jezelf tot een korte repeterende melodie, puur als toevoeging aan de sfeer en om een thema neer te zetten voor het album en daar zijn ze zeer zekers in geslaagd vind ik.

En wat is dat toch altijd met dat gezeik van mensen (fans) die zo graag progressie van hun bands willen zien, dat ze verder experimenteren met hun muziek, en zodra dat gebeurt is het niet goed genoeg en lijkt het niet meer op hun vorige albums en proberen ze te veel op iets anders te lijken?!?!

Make up your mind! Bij bijvoorbeeld X&Y van Coldplay was het al precies hetzelfde gezeik. Band wil een andere weg in slaan want dat willen de fans, en vervolgens lopen ze te zeiken dat het zoveel op U2 lijkt...
quote:
In terms of mood, Campfire is a sluggish record, weary, pointed edges dulled as if by the march of time.

Dit volg ik ook niet echt.... ik vind het een van de meest rustgevende platen die ik ken.... pointed edges? 't Is juist erg smooth....
quote:
Boards could previously could be counted on to offer a display of crisp, forceful drum programming to jar you out of your narcotic haze ("Telephasic Workshop" and "Gyroscope").

Daar hebben ze wel gelijk in, want in THC zitten niet dergelijke nummers... die 2 horen wel bij m'n favo BoC nummers.

Maare....had ik niet redelijk vaak gelezen dat mensen het hier op het forum het zo en zo bijna nooit eens zijn met pitchfork reviews? ...

Ik vind het een geweldig album en pitchfork kan me aan m'n reet roesten.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:10:39 #183
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31520641
Geven ze een dikke voldoende, is het weer niet goed...
...dass wir fliegen.
pi_31522142
't Gaat me niet om de score, 't gaat me om hun toelichting.

En ach whatever, 't is nog steeds grotendeels een smaakkwestie...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:06:27 #185
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31522197
Dan moet je eerst zorgen dat je begrijpt wat er staat, vriend...
...dass wir fliegen.
pi_31522918
Leg jij me dat dan eens goed uit o alwetende, i'm not worthy Wat ik lees is weer een zoveelste 'ze gaan een nieuwe weg maar 't is niet zoals vroeger, toen was alles beter' gejank verhaal....
pi_31522977
Ik bedoel, komaan zeg, wat is hier nou niet aan te begrijpen? Duidelijk genoeg toch?
quote:
These blissed-out narcotic interludes don't come quite often enough, though, and in fact this feels like a step down from the last two albums. It would be very hard not to step down from the heights scaled by those records, but by subtly altering their approach and adding bits of guitar The Campfire Headphase never really seems to give it a go. The Campfire Headphase is a good album and it's almost, but not quite, a good Boards of Canada album.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:21:33 #188
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31523622
Nou-nou,
ik bedoel het allemaal niet zo onaardig, hoor...
.
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:56 schreef Faxie het volgende:
Ik ben het toch niet helemaal eens met de review hoor. Ze vinden het repetieve karakter van de gitaargeluiden een minpunt.
Er staat dat de gitaar, wellicht vanwege het herkenbare geluid, de aandacht nogal opeist...
En omdat deze zich beperkt tot simplistische akkoorden en voorspelbare loopjes,
is al die aandacht niet geheel terecht...

- Nu ja, dat de gitaar de aandacht opeist en dat de loopjes voorspelbaar zijn, daar kan je eigenlijk niet omheen. Wel?
Of je de aandacht die het krijgt vervolgens terecht of onterecht vindt, nu ja, daar valt nog over te twisten...

Ik stoor me er iig ook aan...
quote:
Dit volg ik ook niet echt.... ik vind het een van de meest rustgevende platen die ik ken.... pointed edges? 't Is juist erg smooth....
[..]
'In terms of mood, Campfire is a sluggish record, weary, pointed edges dulled..'

Er staat juist dat de scherpe kantjes er vanaf zijn...
Te 'smooth', dus...

.
...dass wir fliegen.
pi_31523794
Oke ik bedoelde het ook niet onaardig maar ik reageer soms een beetje prikkelbaar.... sorry...

Oke dat dulled daar las ik overheen. Wat is er mis met smooth? ... In a beautyfull place out in the country was ook smooth....dat was ook een topplaat (vind ik dan... )

En ik vind de gitaar niet noemenswaardig anders de aandacht opeisen dan de synths in hun oudere nummers dat doen...

Vind vind vind....

Hm
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:33:49 #190
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31523821
Ken je de voorgaande albums eigenlijk, Faxie?
...dass wir fliegen.
pi_31523847
Jup heb zo'n beetje alles van BoC hiero
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:36:01 #192
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31523864
En vind je dit album dan werkelijk net zo goed als, bijvoorbeeld, Music has...?
...dass wir fliegen.
pi_31523870
Amo Bishop Roden is m'n favo nummer btw
pi_31524075
Ja ik vind 'm echt net zo goed...

Maarja, 't is wel anders natuurlijk, maar ik ervaar dat niet als minpunt oid... misschien komt het wel door m'n redelijk brede muziek smaak.... ik slik zo'n beetje alles wel namelijk...

Goede nummers TCH (voor mij dus) :

-Chroma key Dreamcoat
-Satellite Anthem Icarus
-Peacock Tail
-Dayvan Cowboy
-Sherbet Head
-Oscar See Through Red Eye
-Ataronchronon
-Constants Are Changing (Hier hadden ze echt een full length nummer van moeten maken, vind 'm zo mooi )
-Tears From The Compound Eye
-Farewell Fire......

zo'n beetje alles dus...

Favo nummers Music Has:

-Telephasic Workshop (dit nummer kan ik wel een uur achter elkaar luisteren, vooral wanneer de bass gaat pompen zeg maar )
-Sixtyten
-Bocuma
-ROYGBIV
-Olson
-Pete Standing Alone (heeft dit nummer connecties met Sixtyten? ... )

Hm nu ik dit zo getyp hebkan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik TCH zelfs veel beter vind in z'n geheel....
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:52:45 #195
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31524136
Uhm...O-ké...
Bedankt voor al die informatie...

...dass wir fliegen.
pi_31524166
Hehe alsjeblieft

MAar smaken verschillen natuurlijk, 'k vind het niet vreemd dat iemand anders het niks vind ofzo hoor...

maar ga die mening in een review niet als een feit verkondigen.... maarja da's een andere discussie denk ik...

Ik hoop 'm morgen trouwens binnen te hebben
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:55:38 #197
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31524170
Veel luisterplezier...
...dass wir fliegen.
pi_31524278
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 21:13 schreef Faxie het volgende:
Ik vind Music has en Geodaddi ook wel lbeter btw...en A Beautifull ook trouwens....

Maar dat maakt deze voor mij zeker nog niet slecht....slechts beetje minder goed
Bij nader inzien klopt dit dus niet echt meer.... wel een gevalletje groeiplaat hoor.
pi_31560532
mooie plaat die nieuwe board of canada.
pi_31560931
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Bij nader inzien klopt dit dus niet echt meer.... wel een gevalletje groeiplaat hoor.
mja geogaddi en music has zijn beter idd... en deze is imo wel iets minder.
Maar daar moeten we gewoon niet over zeiken vind ik. Je moet het zien als een berg losse tracks. Een track als Chromakey Dreamcoat vind ik beter dan een gemiddelde geogaddi-track, maar daan moet je gewoon niet moeilijk over doen. Campfire is gewoon een geweldig, typisch BoC album. En het is te merken dat ze gegroeid zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')