Wat heeft verschillen tussen aantallen wasmachines in Zweden en Amerika met Jan Marijnissen te makenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:46 schreef McCarthy het volgende:
je kan afleiden dat ze materieel welvarender zijn, en dat in 1999, 6 jaar later zal het verschil alleen maar groter worden.
Andere stats: Dwelling space
[ code verwijderd ]
Rector & Johnson (2004).
ook hier doet de USA het beter aangezien de arme amerikanen in de buurt komen van de Zweedse gemiddelden
![]()
Jaja, nou tis dat je het zegt maar mij ontgaat het een beetje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:56 schreef McCarthy het volgende:
Dat Jans beleid mensen arm houd.
De huizen zijn in Amerika gemiddeld groter, wat heeft dat nu met welvaart te maken?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:46 schreef McCarthy het volgende:
je kan afleiden dat ze materieel welvarender zijn, en dat in 1999, 6 jaar later zal het verschil alleen maar groter worden.
Andere stats: Dwelling space
[ code verwijderd ]
Rector & Johnson (2004).
ook hier doet de USA het beter aangezien de arme amerikanen in de buurt komen van de Zweedse gemiddelden
![]()
Tuurlijk, geen elke politicus is wars van mediatruukjes, ik vond Clairy ook redelijk doortastend, zeker voor de tijd die ze had om die (speer)punten te behandelenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:25 schreef sizzler het volgende:
Ik vond Clairy wel redelijk kritisch.
Jammer dat niemand haar opmerking "U stapt er overheen" doorhad. In een filmpje zag je Agnes Kant felle kritiek uiten op Balkenende. Ze was 'boos' omdat Balkenende zo weinig vertrouwen van de bevolking kreeg en niets met die kritiek deed. Hij "stapte er zo makkelijk overheen". Vervolgens ging het in het vraaggesprek over Wouter Bos die bij het EU-debat kritiek had op Marijnissen (hij was oa een leugenaar). Toen Clairy Marijnissen daarmee confronteerde zei Marijnissen dat hij -wat de kritiek betrof- een vergevingsgezind persoon was, waarop Clairy zei "u stapt daar dus overheen".
Briljante opmerking! Respect voor Clairy. Maar Marijnissen lulde er helaas net zo makkelijk overheen.
Dat is teveelquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:53 schreef dVTB het volgende:
[..]
Financieel gezien iets meer dan in Nederland ja. En?
Zijn een middenmoter met als aantekening dat er in Zweden uitzonderlijk veel mensen voor de overheid werken (ongeveer een derde van de beroepsbevolking tegen een kleine 20% gemiddeld in de EU) en een zeer groot deel part-time.quote:Zo hoog is de werkloosheid in Zweden anders niet.
Persoonlijke vrijheden zijn ook een teken van welvaart en een terugtredende overheid, beide vind je niet echt terug in Zweden.quote:Welvaart betekent voor jou dus het hebben van een vaatwasmachine? Sorry hoor, onder welvaart versta ik toch echt iets meer dan alleen materialisme.
Jan is tegen afwasmachines; voor hem staat het gezin centraal.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Jaja, nou tis dat je het zegt maar mij ontgaat het een beetje.
Levensverwachting bij geboorte:quote:
Aangezien met 28k4 prima te leven kies ik op basis van bovenstaande gegevens voor Zweden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:12 schreef dVTB het volgende:
[..]
Levensverwachting bij geboorte:
Zweden: 80
USA: 77
Kans dat je de 60 niet haalt:
Zweden: 7,3 procent
USA: 12,6 procent
Poverty index:
Zweden: positie op de ranglijst: 1 (waarde: 6,5 procent)
USA: positie op de ranglijst: 17 (waarde: 15,8 procent)
Omdat je dan zou zien dat Nederland het veel beter heeft gedaan dan zijn buurlanden, de massawerkeloosheid is teruggedrongen en het BNP is harder gestegen dan in de buurlanden. De NL economie zit intussen weer in de lift en het voornaamste probleem nu is het vertrouwen van de burger in de economie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
Waarom? Als ik zelf alle antwoorden wist, had ik geen vragen gesteld. Ik vroeg aan jou of jij kon uitleggen waarom onze economie momenteel zo achterblijft bij die van onze buurlanden. Natuurlijk weet ik wel dat de economie de afgelopen jaren vrijwel nergens echt geweldig draaide, maar Nederland staat momenteel helemaal in de staart van het klassement, om het zo maar te zeggen. Dat moet toch een reden hebben?
Dat gedrag van de burger hou ik ook voor een flink deel aan het hoge hype gehalte van de vaderlandse media.quote:Persoonlijk denk ik dat het komt door het gebrek aan vertrouwen bij de consument, die de hand op de knip houdt. Dat is natuurlijk een gevolg van het huidige regeringsbeleid, dat gebrek aan vertrouwen. Maar wellicht heb jij een betere verklaring?
Hoe lang blijft een persoon in armoede verkeren in beide landen? Dat zou nl. iets zeggen over de kansen die mensen krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:12 schreef dVTB het volgende:
Poverty index:
Zweden: positie op de ranglijst: 1 (waarde: 6,5 procent)
USA: positie op de ranglijst: 17 (waarde: 15,8 procent)
Dezelfde werkloosheid die uitgerekend de laatste paar jaren weer rap aan het stijgen is. Overigens kwakkelt onze economie nog steeds.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat je dan zou zien dat Nederland het veel beter heeft gedaan dan zijn buurlanden, de massawerkeloosheid is teruggedrongen en het BNP is harder gestegen dan in de buurlanden. De NL economie zit intussen weer in de lift en het voornaamste probleem nu is het vertrouwen van de burger in de economie.
Zou op zich kunnen, maar hoe zit dat dan in Italië? Ook die economie doet het momenteel niet best, terwijl premier Berlusconi een zeer grote invloed op de media heeft.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat gedrag van de burger hou ik ook voor een flink deel aan het hoge hype gehalte van de vaderlandse media.
Dat weet ik niet. In de gegevens viel WEL af te lezen dat de inkomensverschillen tussen arm en rijk in de VS veel groter zijn dan in Zweden. Ik ben trouwens geen ambassadeur van Zweden ofzo. Ik bestrijd alleen dat het beleid in Zweden slecht uitpakt voor de bevolking. Zweden werd aangehaald als voorbeeld van slecht links beleid, vandaar de link met Marijnissen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe lang blijft een persoon in armoede verkeren in beide landen? Dat zou nl. iets zeggen over de kansen die mensen krijgen.
Je kent het verschil tussen conjuncturele en structurele werkeloosheid?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:36 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dezelfde werkloosheid die uitgerekend de laatste paar jaren weer rap aan het stijgen is. Overigens kwakkelt onze economie nog steeds.
[..]
Ten eerste hebben we in heel europa te maken met een slechtere economie, en verder ken ik de situatie in Italie niet goed genoeg. Weet alleen wel dat de loonkosten in Italie de laatste 5-8 jaar flink gestegen zijn (net als in NL trouwens)quote:Zou op zich kunnen, maar hoe zit dat dan in Italië? Ook die economie doet het momenteel niet best, terwijl premier Berlusconi een zeer grote invloed op de media heeft.
\quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom kijk je die ellende dan ook?
Voor samenwerking van de PvdA met het CDA en de VVD is ook een meerderheid van de Nederlandse bevolking te vinden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:32 schreef dVTB het volgende:
Het is niet de eerste keer dat de PvdA de kleinere linkse partijen afstoot. Kennelijk durven ze een coalitie met SP en GroenLinks niet aan, terwijl er toch een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor te vinden is. PvdA komt door hun opstelling altijd weer uit bij het CDA of de VVD, helaas.
Na het referendum zag je een flinke groei in de peilingen. Terecht want ze wisten het gevoel van het volk goed te verwoorden. Van de tegen-stemmers waren ze het beste alternatief. Maar ze verloren daarmee wel hun underdog-rol. De proteststem. Ik vraag me af welke invloed de uitspraak van Marijnissen (we willen meedoen) op de peilingen heeft. Overigens is dit interessante info voor Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarktquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar om even bij de SP te blijven, de kans van regeren komt steeds dichterbij, zeker wanneer ze een zetel of 20 weten te halen (wat ik overigens niet zo snel verwacht). [...]
Die rol waren ze toch al een tijdje kwijt met dat zij zich als de derde partij van Nederland wilde profileren..quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Na het referendum zag je een flinke groei in de peilingen. Terecht want ze wisten het gevoel van het volk goed te verwoorden. Van de tegen-stemmers waren ze het beste alternatief. Maar ze verloren daarmee wel hun underdog-rol. De proteststem. Ik vraag me af welke invloed de uitspraak van Marijnissen (we willen meedoen) op de peilingen heeft. Overigens is dit interessante info voor Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt
Net zoals vrijmarkt fundamentalisten bij de huidige constructie vinden dat mensen "zelf kiezen of ze bij Achmea blijven of niet", geldt dit principe ook hier: iemand kan zich niet vinden in de afdrachtregeling. Alle vrijheid om weg te gaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:24 schreef freako het volgende:
Dit lijkt me een stukje dat zeer kenmerkend is voor de sfeer in de SP. Als je niet bereid bent om je helemaal dood te werken voor de SP, wordt je met een grote rotschop de partij uitgezet.
Gelukkig blijf je strooien met bronnen die alleen de economische factoren van een land rangschikken. Welzijn is aan jou blijkbaar niet besteed.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:10 schreef McCarthy het volgende:
maar de keuze om zelf hun leven in te richten hebben ze niet
Ook hier staat zweden ene stuk hoger dan in NLhttp://www.forbes.com/home/global/2005/0523/024chart.html
??? Omdat dezelfde woorden worden gebruikt? Jan M "vergaf" Bos. Balkenende hoeft niet door de bevolking vergeven te worden, hij moet gewoon wat beter luisteren naar de bevolking.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:25 schreef sizzler het volgende:
Ik vond Clairy wel redelijk kritisch.
Jammer dat niemand haar opmerking "U stapt er overheen" doorhad. In een filmpje zag je Agnes Kant felle kritiek uiten op Balkenende. Ze was 'boos' omdat Balkenende zo weinig vertrouwen van de bevolking kreeg en niets met die kritiek deed. Hij "stapte er zo makkelijk overheen". Vervolgens ging het in het vraaggesprek over Wouter Bos die bij het EU-debat kritiek had op Marijnissen (hij was oa een leugenaar). Toen Clairy Marijnissen daarmee confronteerde zei Marijnissen dat hij -wat de kritiek betrof- een vergevingsgezind persoon was, waarop Clairy zei "u stapt daar dus overheen".
Briljante opmerking! Respect voor Clairy. Maar Marijnissen lulde er helaas net zo makkelijk overheen.
daar deed ik met die post geen uitspraak over.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:09 schreef Tup het volgende:
[..]
Gelukkig blijf je strooien met bronnen die alleen de economische factoren van een land rangschikken. Welzijn is aan jou blijkbaar niet besteed.![]()
En welke partij wees daar al jaren geleden op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:24 schreef deepthroat het volgende:
Zelfde als met al die nieuwkomers die links met open armen ontving en waarop je geen kritiek mocht hebben; nu is Verdonk de gebeten hond omdat ze de nieuwkomers mag vertellen dat eeuwig doorprocederen niet meer mag, ook een gebrek aan visie van lul den Uyl, en dan heb ik het nog niet over de criminaliteit gehad die dat allemaal met zich meegenomen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |