wij hadden vroeger een bruine parkiet die ik Cola noemde. Ik geloof dat het beest gewoon Pietje heette, net als de gele parkiet daarna. Maar als ik het over het vogeltje heb noem ik hem nogsteeds Cola. En het vreemde is, ik had toenertijd (ik was 3, 4, 5 ofzo) nog nooit een druppel cola gedronkenquote:Op maandag 29 augustus 2005 22:35 schreef Oxymoron het volgende:
Vroeger had ik een soort pluche pop die ik Cola noemde. Toen ik klein was mocht ik nooit cola drinken en ik was erg jaloers op mijn neefjes die het wel mochten.
een piemelpopquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:49 schreef _evenstar_ het volgende:
een piemelpop die heette pim
Pop met een piemel? (of, in de woorden van jongste, een poemiehihihihihihihi ja, heel leuk, haal je handje nu maar weer uit je luier, knul )quote:
He, mijn kleine blauwe beertje heet ook blauwtje!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:49 schreef _evenstar_ het volgende:
hmm ik had een troetelbeertje die heette blauwtje en een lappenpopje die heette jacqueline en een piemelpop die heette pim en mijn echte babypop danielle.. zo zou ik mijn kindjes later ook noemen![]()
Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat smaken veranderen
Mijn neefje noemt zijn ernieknuffel ona.. exact zoals die mij ook noemt![]()
Mijn zus had ook een knuffelhondje en die had ze Lobbes genoemd, naar onze toen al overleden hond. Toen ik ook een hondje kreeg noemde ik deze Dobbesquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:16 schreef heaven7 het volgende:
Ohja, ik had nog een hond die heete Stroef (omdat onze echte hond Droef heete).
Pais is trouwens de aanstichter van dit topicquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat ik niets nieuws vertel als ik zeg dat wij hier een Pais hebbenEn een Nog een Pais
[afbeelding]
Links Pais, rechts Nog een Pais
Ik heb zeker een antroposofische afslag gemist in m'n opvoeding...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:40 schreef tanna het volgende:
Mijn piemelpop
Dubieusquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:48 schreef tanna het volgende:
Hahaha, het is gewoon een pop met een piemeltje/ uitstulpinkje ipv zo'n glad stukje plastic.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:11 schreef ChrisJX het volgende:
Pais is trouwens de aanstichter van dit topicIk las erover en kreeg een [afbeelding]
quote:Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef Jepali het volgende:
Jenthe haar knuffelhond is omgedoopt tot Maurice de hond.
Het knuffeldoekje van mijn ex heette ook Puntjequote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:40 schreef Lishe het volgende:
Luuke d'r schaap is door d'r papa Trui gedoopt. Mijn knuffel heet Lief klein Haaitje. (Ja, ja, 't is een een haai). En wat ik echt zo lief vond; het knuffeldoekje van mijn vriend heette Punt (Toen wist ik het, dat wordt de vader van mijn kinderen)
vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind. laat dat kind zn knuffels noemen zoals die wilt? schaam je je voor de namen van zijn knuffels? klinkt haast wel zo.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:45 schreef Icaä het volgende:
Doos![]()
Zo heet de arme teddybeer van onze oudste zoon (4).
Geen idee waarom, maar het heeft in elk geval niets te maken met die andere betekenis van doos.
En zijn hondknuffel heette Patty![]()
Daar hebben we uiteindelijk Patrick uit uitonderhandeld.
was ook mijn 1e gedachte...quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:16 schreef releaze het volgende:
[..]
vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind. laat dat kind zn knuffels noemen zoals die wilt? schaam je je voor de namen van zijn knuffels? klinkt haast wel zo.
Ja joh, begin zo met je reactie en je lokt echt constructieve antwoorden uitquote:
JAquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:16 schreef releaze het volgende:
[..]
vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind.
ik zei toch aso?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:08 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ja joh, begin zo met je reactie en je lokt echt constructieve antwoorden uit
En om dat toch maar een antwoord op je vraag te geven, hoewel de manier van vragenstellen mij dus behoorlijk tegenstaat:
Ik schaam mij nergens voor.
Mijn zoon geeft dit soort namen omdat hij gewoon een malle naam wil bedenken. Hij had de beer net zo goed 'schuur' kunnen noemen. Maar het wordt dus doos. En nee, dat vind ik geen naam voor een teddybeer. Nog afgezien van de bijbetekenis ervan. En ik vind dat ik hem dat best mag vertellen. Hoort-ie het niet van mij, dan wel van een ander, en dan gaat het vast niet op een subtiele liefdevolle manier.
Het is een kind...als jij andere gedachten hebt bij de naam doos die je kind aan'z'n knuffelbeer geeft is dat gewoon een beetje zielig van jou. Ik zou (en met mij veel anderen denk ik) er niet eens bij nadenken dat doos ook nog andere betekenissen heeft hoor...quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:08 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ja joh, begin zo met je reactie en je lokt echt constructieve antwoorden uit
En om dat toch maar een antwoord op je vraag te geven, hoewel de manier van vragenstellen mij dus behoorlijk tegenstaat:
Ik schaam mij nergens voor.
Mijn zoon geeft dit soort namen omdat hij gewoon een malle naam wil bedenken. Hij had de beer net zo goed 'schuur' kunnen noemen. Maar het wordt dus doos. En nee, dat vind ik geen naam voor een teddybeer. Nog afgezien van de bijbetekenis ervan. En ik vind dat ik hem dat best mag vertellen. Hoort-ie het niet van mij, dan wel van een ander, en dan gaat het vast niet op een subtiele liefdevolle manier.
O, fijn dat ik het nu ook weet. Als je maar van te voren begint met melden dat je reactie 'aso' is mag je alles zeggen.quote:
Josjequote:Op zondag 11 september 2005 15:08 schreef LadyDana het volgende:
Mijn pop heette Josje nog steeds trouwens
Ik had m vernoemd naar een jochie dat naast me lag in het ziekenhuis toen ik 4 jaar was ofzo.
en jij leert je kinderen reacties van anderen zo simplificeren dat het in hun eigen denkbeeld valt? Whoohoo.quote:Op zondag 11 september 2005 15:02 schreef Icaä het volgende:
[..]
O, fijn dat ik het nu ook weet. Als je maar van te voren begint met melden dat je reactie 'aso' is mag je alles zeggen.
Is dat wat jij jóuw kind gaat leren?
![]()
zou je leuke situaties mee kunnen krijgen:quote:Op zondag 11 september 2005 10:06 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Dus als ze speelt is het betalen op de pot, betalen bouwen, betalen mee.
Duidelijk, die gaat later economie studerenquote:Op zondag 11 september 2005 17:37 schreef daniman het volgende:
zou je leuke situaties mee kunnen krijgen:
> Hoe heet je pop?
X Betalen!
> Huh? Ik hoef je pop niet, ik wil gewoon weten hoe die heet...
X Betalen!
> hm ok, hier heb je een euro. Zeg eens, hoe heet die pop van je?
X Betalen!
Ik ken een meisje dat Titi heetquote:Op maandag 29 augustus 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:
Een meisje bij mij uit de straat had een klein knuffeltje in de vorm van een konijn dat haar ouders 'Bunny' noemden (logisch). Maar nee, het beest moest en zou 'Tietie' heten
Ik neem aan dat er nog veel meer van dergelijke voorbeelden zijn en dit leek me wel het ideale forum ervoor
Patje heet inmiddels Popje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:32 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochtertje heeft Po van de Teletubbies en die noemt ze... Lala
Verder een blauw tuttelpopje dat Patje genoemd wordt.
Ik heb mijn knuffel ook nog steeds hoor. Ligt gezellig nog in bedquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:34 schreef MissBliss het volgende:
De knuffel van mn zus heette "Bie"
En ze heeft hem tot haar 18e gehad ofzo... écht!
Bie is vermoord door haar vriend.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb mijn knuffel ook nog steeds hoor. Ligt gezellig nog in bedEn zolang mijn levende teddybeer naast me er niet over klaagt, blijft ie er lekker liggen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:57 schreef anneja het volgende:
[..]
Pop met een piemel? (of, in de woorden van jongste, een poemiehihihihihihihi ja, heel leuk, haal je handje nu maar weer uit je luier, knul )
Myrthe's knuffel heet ook Bie. Het is een lieveheersbeestje, en ze kon toen alleen het woord Die zeggen, maar bedacht toen dat het lieveheersbeestje dan maar Bie moest zijn. Eerst snapten we niet wat ze bedoelde maar na veel wijzen en heel duidelijk Bie zeggen in plaats van Die was het ons duidelijk, dat was Bie (wij noemden het gewoon haar knuffel). Inmiddels heeft ze Bie en 'Tee Bie' (twee Bie, de reserveknuffel dus). Net zoiets als Pais en Nog een Pais.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:34 schreef MissBliss het volgende:
De knuffel van mn zus heette "Bie"
En ze heeft hem tot haar 18e gehad ofzo... écht!
Was hij jaloers?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:55 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Bie is vermoord door haar vriend.
Nee, het was meer dat Bie een goor, stinkend vodje geworden was.quote:
Oooh. Ja, begrijpelijk. Maar Sylvester ziet er nog heel goed uit voor een knuffel van 15 jaar of ouderquote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, het was meer dat Bie een goor, stinkend vodje geworden was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Doet me denken aan een pop die mijn zus en ik ooit kregen, een hele grote pop. Hij kwam uit een plastic zak met allerlei andere knuffels. Jaaa, zeg mn zusje, we noemen hem Ribi! En m'n moeder stond echt zo te kijkenquote:Op zondag 18 februari 2007 18:04 schreef Cici het volgende:
Mijn beer heet Smufley.
Geen idee hoe ik aan de naam kwam, maar ik weet nog heel goed dat ik dacht, je gaat Smufley heten.
Kreeg haar ( ja, tis een meisje) toen ik een was. Heb haar Smufley genoemd toen ik, denk ik, 4 of 5 was.
Klitjequote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb een klein wit zeehondje: 'Klitje'. Maar het ding heeft absoluut geen vacht of haren....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |