abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30129005
Esmee dr giraf heet 'gewoon' vriendje
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_30136063
Luuke d'r schaap is door d'r papa Trui gedoopt. Mijn knuffel heet Lief klein Haaitje. (Ja, ja, 't is een een haai). En wat ik echt zo lief vond; het knuffeldoekje van mijn vriend heette Punt (Toen wist ik het, dat wordt de vader van mijn kinderen )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30165081
Leuk dit

Het konijn van Elise heet ... Nijn! met een duidelijke nadruk op de 'ij'

Een nichtje van Elise heet 'Anne' en Elise heeft haar een keer met staartjes gezien. Sindsdien heet 'pop' gewoon 'Anne'. Alle andere poppen heten gewoon 'pop'.
pi_30170051
Favoriete beertje: Mikky
Ik had nog een Bobbie, Liesje (pop), Mientje (pop die m'n moeder zelf had gemaakt, en halverwege dat proces weggemikt want ze vond het niks, maar ik kwam even later met Mien aanzetten die ik gevonden had in de prullenbak). En Mumzel (een Humptie Dumptie achtig eivormig dinges)

De rest ben ik vergeten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_30174552
Jenthe haar knuffelhond is omgedoopt tot Maurice de hond.
  donderdag 1 september 2005 @ 21:45:31 #56
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30180790
Doos

Zo heet de arme teddybeer van onze oudste zoon (4).
Geen idee waarom, maar het heeft in elk geval niets te maken met die andere betekenis van doos.

En zijn hondknuffel heette Patty
Daar hebben we uiteindelijk Patrick uit uitonderhandeld.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 1 september 2005 @ 22:13:17 #57
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30181696
De beer heet Doos?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 september 2005 @ 22:21:37 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30182018
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef Jepali het volgende:
Jenthe haar knuffelhond is omgedoopt tot Maurice de hond.

Hoe oud is ze?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30182557
Mijn geboortepoesie heb ik ooit 'Maomao' gedoopt omdat toen ik klein was een kleianimatie met 2 katjes zo heette. Wist ik veel dat Mao een grote enge meneer was
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:29:30 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30307326
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:40 schreef Lishe het volgende:
Luuke d'r schaap is door d'r papa Trui gedoopt. Mijn knuffel heet Lief klein Haaitje. (Ja, ja, 't is een een haai). En wat ik echt zo lief vond; het knuffeldoekje van mijn vriend heette Punt (Toen wist ik het, dat wordt de vader van mijn kinderen )
Het knuffeldoekje van mijn ex heette ook Puntje

Ik had een soort roze-gele schildpad die Kukel heette (omdat ie altijd zo leuk van de trap kukelde )
Een konijn dat Stampertje (...Die troetelnaam heb ik later nog wel eens gebruikt voor een bepaald onderdeel van mijn exjes anatomie ) heette, en een paars konijn dat Kobus heette
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2005 @ 12:32:02 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_30316433
Alleen mijn babypop had een naam; Lotje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:40:47 #62
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30316684
Ik had (heb hem trouwens nog steeds) een beer die door een vriendin van mijn oma van een stel lakens was gemaakt Koosje . Verder heb ik ooit van sinterklaas een pop gekregen die ik Humpie heb genoemd. Mijn kleine zusje kreeg tegelijkertijd ook een pop die ze natuurlijk dezelfde naam gaf. Mijn moeder was zo verstandig om deze pop maar "B.....'s Humpie" te noemen. Zuslief had ook een hele grote knuffelhond die de prachtige naam Woebel heeft meegekregen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_30462818
Wat een leuk topic.

De namen van de lievelingsknuffels van mijn kindjes heten:

Beer-beer ( witte teddy beer, die al bijna 8 jaar onafscheidelijk met oudste dochter verbonden is)

En jongste meid heeft een antroposofisch slaappopje met puntmutsje, die Tinkel heet.

Voor de nieuwe baby hebben we een veloers spookje gekocht die Dijn gedoopt is, in democratisch overleg overgens
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:16:07 #64
81237 releaze
best of both worlds
pi_30463023
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:45 schreef Icaä het volgende:
Doos

Zo heet de arme teddybeer van onze oudste zoon (4).
Geen idee waarom, maar het heeft in elk geval niets te maken met die andere betekenis van doos.

En zijn hondknuffel heette Patty
Daar hebben we uiteindelijk Patrick uit uitonderhandeld.
vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind. laat dat kind zn knuffels noemen zoals die wilt? schaam je je voor de namen van zijn knuffels? klinkt haast wel zo.
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:17:12 #65
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30463052
mijn knuffelkonijn heette konijnenepijn Vraag me niet hoe ik erbij kwam...ander beertje heette boy-beer, omdat we hem van een kennis (boy) hadden gehad

Owja, mijn olifantjes-knuffel die ik nu nog heb heet ofilantje
To infinity…and beyond!
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:18:06 #66
11458 ivetje
pi_30463087
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:16 schreef releaze het volgende:

[..]

vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind. laat dat kind zn knuffels noemen zoals die wilt? schaam je je voor de namen van zijn knuffels? klinkt haast wel zo.
was ook mijn 1e gedachte...
To infinity…and beyond!
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:08:08 #67
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30464790
quote:

[..]

(...) een stomme actie (...)
Ja joh, begin zo met je reactie en je lokt echt constructieve antwoorden uit

En om dat toch maar een antwoord op je vraag te geven, hoewel de manier van vragenstellen mij dus behoorlijk tegenstaat:
Ik schaam mij nergens voor.
Mijn zoon geeft dit soort namen omdat hij gewoon een malle naam wil bedenken. Hij had de beer net zo goed 'schuur' kunnen noemen. Maar het wordt dus doos. En nee, dat vind ik geen naam voor een teddybeer. Nog afgezien van de bijbetekenis ervan. En ik vind dat ik hem dat best mag vertellen. Hoort-ie het niet van mij, dan wel van een ander, en dan gaat het vast niet op een subtiele liefdevolle manier.

[ Bericht 9% gewijzigd door Icaä op 10-09-2005 21:26:48 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30466474
quote:

[..]

vast enigszins aso van me dat ik dat echt een stomme actie vind.
JA
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:20:28 #69
81237 releaze
best of both worlds
pi_30470048
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:08 schreef Icaä het volgende:

[..]

En om dat toch maar een antwoord op je vraag te geven, hoewel de manier van vragenstellen mij dus behoorlijk tegenstaat:
Mijn zoon geeft dit soort namen omdat hij gewoon een malle naam wil bedenken. Hij had de beer net zo goed 'schuur' kunnen noemen. Maar het wordt dus doos. En nee, dat vind ik geen naam voor een teddybeer. Nog afgezien van de bijbetekenis ervan. En ik vind dat ik hem dat best mag vertellen. Hoort-ie het niet van mij, dan wel van een ander, en dan gaat het vast niet op een subtiele liefdevolle manier.
ik zei toch aso?
Daarnaast heb ik het over PATTY, niet over doos.
Als een kind tegen mij verteld dat zn beer doos heet, of patty, dan maak ik daar geen commentaar op, dat heeft dat kind zelf verzonnen, met zijn redenen. Als hij het zelf een malle naam vind en het niet toepasselijk vind, dan verandert ie dat zelf. Maar Patty Dat je daar patrick uit onderhandelt, dat JIJ daar patrick uit onderhandelt, vind ik te absurd voor woorden.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:57:22 #70
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30471146
getver patrick
of niet natuurlijk
  zondag 11 september 2005 @ 00:37:37 #71
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_30472423
Mijn jongentjespop (mét piemel en verroeste oogjes) heette Kiki.
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zondag 11 september 2005 @ 10:06:08 #72
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_30476991
Leuk onderwerp.
Ons dochtertje Mara (22 maanden)
Heeft een konijntje die we kregen bij de geboorte kaartjes omgedoopt tot haar knuffel.
Had de leukste knuffels in de box liggen maar nee mevrouw was zodra ze kon grijpen verknocht aan dat konijn.
Prima toch dat beest werd zodra ze kon praten flappie genoemd.

En nu hebben we laatst een pop gekocht voor haar. En die had ze vast in de winkel. Maar ja mama moest even betalen. Dus pop inleveren en ik uitleggen mama even betalen en dan mag je de pop weer. Zonder te morren kreeg ik de pop. En ja kinder logica nu heet die pop dus betalen.

Dus als ze speelt is het betalen op de pot, betalen bouwen, betalen mee.

Groetjes
pi_30477175
een konijntje dat baby minihopps heet ofzoiets??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 september 2005 @ 12:54:12 #74
11458 ivetje
pi_30480853
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:08 schreef Icaä het volgende:

[..]

Het is een kind...als jij andere gedachten hebt bij de naam doos die je kind aan'z'n knuffelbeer geeft is dat gewoon een beetje zielig van jou. Ik zou (en met mij veel anderen denk ik) er niet eens bij nadenken dat doos ook nog andere betekenissen heeft hoor...
En wat is er mis met patty
To infinity…and beyond!
pi_30481788
Mijn broertje had een beertje en die heette badie, en een konijn die heette nijner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')