Dat is vanaf volgende week ook niet meer hoor, dan is er een "Eredivisie Journaal"quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:11 schreef pberends het volgende:
"De Wedstrijden" met maar 1 wedstrijd :').
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:54 schreef pberends het volgende:
Ik wacht op BvD, das pas over anderhalve week zeker.
Laat dit nu het eerste zijn dat ik toevallig bij het zappen tegenkwam op Talpa waarbij ik niet binnen 2 seconden weggezapt heb!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat Japanse tv-programma waar honderden meisjes die met elkaar strijden om live op TV ontmaagd te worden.Dat is het triestste programma waar ik ooit van gehoord heb.
Welke show is dat? ga ik even kijken of hij online op de site staatquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:10 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat Japanse tv-programma waar honderden meisjes die met elkaar strijden om live op TV ontmaagd te worden.Dat is het triestste programma waar ik ooit van gehoord heb.
Gisteren juist wel met 959000 mensen. Dit is een kleine achteruitgang, maar dat komt vanwege de oerconservatieve voetbalfans, die grotendeels lid zijn van Ajax, PSV of Feyenoord.quote:Op zondag 28 augustus 2005 09:22 schreef Asskicker14 het volgende:
De Wedstrijden maar 90.000. Zelfs met voetbal scoren ze niet meer?
Ze nemen Tien wel erg letterlijk. En nog onder Veronicaquote:Op zondag 28 augustus 2005 02:16 schreef Notorious het volgende:
Vrijdag 26 augustus
Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. RTL4 / 17.0%
2. Ned1 / 12.3%
3. SBS6 / 11.9%
4. Ned2 / 11.6%
5. RTL5 / 9.2%
6. Ned3 / 5.4%
7. RTL7 / 5.2%
8. NET5 / 4.1%
9. Veronica / 3.9%
10. Talpa / 3.7%
Een Goed Begin heeft gewonnen, dacht ik.quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:24 schreef Symer het volgende:
Ik ben zeer benieuwd wat Big Brother vanavond gaat doen. Weet iemand trouwens welk programma nou gewonnen heeft in de tv competitie? Of is dat nog niet bekend?
Klopt!quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:26 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Een Goed Begin heeft gewonnen, dacht ik.
Maar eerst werd 1 tegen 100 altijd op de zondagavond uitgezonden, dat is wel andere koek dan de zaterdagavond. Ze hebben nu veel meer concurrentie (o.a. Hart in Aktie, Dancing With The Starts/CSI, Paul de Leeuw, TV Show).quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:58 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Klopt!
De kijkcijfers van gisteren (LET OP 1 TEGEN 100!!):
18:00 Linda Beau & Jack - De weg naar talpa (hh) - 104.000 kijkers (3.0% madl)
18:28 Joling & Gordon over de vloer (hh) - 286.000 kijkers (7.2% madl)
19:25 America's Funniest Home Videos - 353.000 kijkers (7.6% madl)
20:01 5 tegen 5 - 416.000 kijkers (7.7% madl)
20:29 TV Competitie - 120.000 kijkers (2.1% madl)
21:26 Postcodeloterij 1 tegen 100 - 469.000 kijkers (7.6% madl)
22:28 De Wedstrijden - 959.000 kijkers (19.5% madl)
23.42 Lieve Lust (hh) - 221.000 kijkers (6.8% madl)
00.11 Aruba Beach Footvolley - 147.000 (6.1% madl)
00.39 Aruba Beach Footvolley (hh) - 66.000 (3.7% madl)
01.06 Aruba Beach Footvolley (hh) - 48.000 (4.2% madl)
01.34 Aruba Beach Footvolley (hh) - 34.000 (4.8% madl)
Echt schokkend dat 1 Tegen 100 NOG veel meer kijkers verliest!
Dat niemand op de TV competitie zat te wachten, en al helemaal niet als ie tegenover Dancing with the stars staat geprogrammeerd, is wel duidelijk.
Nu word ik toch een stuk negatiever, het lijkt erop dat mensen gewoon niet naar Talpa WILLEN kijken omdat het Talpa is. 1 Tegen 100 is nog precies hetzelfde programma en het trekt nog maar een fractie van de kijkers (wat is het, 1/3 ofzo?)
Ja, natuurlijk, maar niemand dacht toch vantevoren dat ze zoveel kijkers zouden verliezen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 12:38 schreef Jane het volgende:
En idd lullig voor de Postcodeloterij. Maar ja, als ik het goed begrepen heb, hebben die ook zelf besloten dat ze mee wilden naar Talpa.
Leedvermaak is het beste vermaak... ik vermaak me meer met de kijkcijfers van Talpa dan met de programma's zelf.quote:Waar slaat dat leedvermaak nou op Notorious
redelijk marktaandelen voor een nieuwe zenderquote:Op zondag 28 augustus 2005 10:58 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Klopt!
De kijkcijfers van gisteren (LET OP 1 TEGEN 100!!):
18:00 Linda Beau & Jack - De weg naar talpa (hh) - 104.000 kijkers (3.0% madl)
18:28 Joling & Gordon over de vloer (hh) - 286.000 kijkers (7.2% madl)
19:25 America's Funniest Home Videos - 353.000 kijkers (7.6% madl)
20:01 5 tegen 5 - 416.000 kijkers (7.7% madl)
20:29 TV Competitie - 120.000 kijkers (2.1% madl)
21:26 Postcodeloterij 1 tegen 100 - 469.000 kijkers (7.6% madl)
22:28 De Wedstrijden - 959.000 kijkers (19.5% madl)
23.42 Lieve Lust (hh) - 221.000 kijkers (6.8% madl)
00.11 Aruba Beach Footvolley - 147.000 (6.1% madl)
00.39 Aruba Beach Footvolley (hh) - 66.000 (3.7% madl)
01.06 Aruba Beach Footvolley (hh) - 48.000 (4.2% madl)
01.34 Aruba Beach Footvolley (hh) - 34.000 (4.8% madl)
Echt schokkend dat 1 Tegen 100 NOG veel meer kijkers verliest!
Dat niemand op de TV competitie zat te wachten, en al helemaal niet als ie tegenover Dancing with the stars staat geprogrammeerd, is wel duidelijk.
Nu word ik toch een stuk negatiever, het lijkt erop dat mensen gewoon niet naar Talpa WILLEN kijken omdat het Talpa is. 1 Tegen 100 is nog precies hetzelfde programma en het trekt nog maar een fractie van de kijkers (wat is het, 1/3 ofzo?)
Maar voor "1 tegen 100" zijn het zeer slechte cijfers! En ook voor de andere programma's valt het tegen, zoals de veel besproken "TV Competitie".quote:Op zondag 28 augustus 2005 21:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
redelijk marktaandelen voor een nieuwe zender
nou, Koefnoen op ned 2 vind ik al een reden om snel weg te zappen van talpaquote:
kijkers moeten het gewoon nog vinden, maar misschien toont t gewoon aan hoe afhankelijk dat programma was de kijkers die bleven hangen na SPquote:Op zondag 28 augustus 2005 22:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar voor "1 tegen 100" zijn het zeer slechte cijfers! En ook voor de andere programma's valt het tegen, zoals de veel besproken "TV Competitie".
http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=14229bodyquote:k wilde eigenlijk meteen al na de eerste uitzendavond van Talpa fulmineren tegen deze bijeengeschraapte Molshoop van schaamteloos gejatte TV concepten, overgoten met een vleugje stront uit eigen keuken om de suggestie van vernieuwing te wekken. Maar mijn vrouw wist me nog te kalmeren. 'Kijk het nog even aan. Misschien wordt het nog wat.' Inmiddels weet ze beter en polst ze dagelijks ongeduldig mijn column eindelijk klaar is.
Talpa begint om 18.00 uur met het programma 'Samen'. De Mol heeft daarvoor wat Bekende Nederlanders omhoog gewroet die aan het eind van hun carrierecurve zitten. Zoals de omroep-appendix Gordon. Gordon mensen!! Wie zet nou Gordon in bij de lancering van een nieuwe kostbare zender?! Dan begrijp ik het woord 'durfkapitaal' opeens veel beter. Alle vooroordelen die je kunt hebben tegen TV, radio en de mensheid in het algemeen, zijn in deze vals zingende vleesboom vertegenwoordigd: oppervlakkigheid, platvloersheid, domheid en onaangepast gedrag. Naast hem krijgt een Tokkie een ronduit adelijke uitstraling. Zijn dramatische pogingen op de radio om met goedkope Mounties-grappen de kwaliteit van Edwin Evers zelfs maar te benaderen stranden in een gebrek aan woordenschat en misplaatste zelfingenomenheid. Dus beste John, omwille van het herstel van ons vertrouwen in TV in het algemeen en Talpa in het bijzonder: stuur deze jeukende pusophoping een van je mollengangen in en laat hem nooit meer bovengronds komen! Ik heb er al mijn kijkgeld voor over. Hok hem voor mijn part op maar voorkom dat deze infectie zich verder verspreidt.
Wel lof voor de wijze waarop John de kijkersdemocratie probeert te introduceren. We mogen zelf bepalen welke show we willen zien. Het is een begin. Probeer de keuze alleen wel wat breder te maken dan een pseudo-geengageerde Reinoud Oerlemans die een handvol zaad heeft klaargerukt om over een clubje lesbomoeders uit te storten, vijf uitgewoonde hoeren die voor de verandering een kroeg overeind moeten houden en twee wanhopige alleenstaande Nederlanders die zonder elkaar te kennen het ja-woord geven. We vragen geen 2 voor 12 maar een snufje kwaliteit of educatie moet toch kunnen John? Zo’n natte BN-wind van 18.00 tot 22.00 uur gaat snel vervelen.
En Beau is inmiddels ook lekker op weg met zijn lingeriewinkeltje. Eerst zien we hem wekenlang in een onderbroekreclame paraderen en nu zet hij zichzelf weer in zijn hemd door in NSE plaats te nemen naast een overrijpe Alabastine-oma. Wie is dat mens eigenlijk? De voorzitter van de vereniging voor bejaardensex? Toch niet de moeder van Gordon he? John, ik weet dat van BN’ers geen intelligentie wordt gevraagd maar ze kunnen toch op zijn minst doen alsof ze de lage school hebben afgemaakt?
En tutje Maasland zet rond koffietijd even je Leven in de Steigers. Een fantasieloze kopie van Hart in Actie. Wat Wendy in een dag voor elkaar krijgt kost Bridget 14 dagen. Maar dan bouwt ze ook wel je hele huis van de grond af aan opnieuw op, verwijdert lastige buren, laat je baas overplaatsen, je kinderen heropvoeden, en als het moet dat hele horizonvervuilende flatgebouw tegenover je woonkamer tot de grond gelijk maken. Enig! Als ik John was zou ik eerst mijn eigen ploeg 14 dagen in de steigers zetten in een laatste poging toch nog iets authentieks te bedenken. Er moet toch IETS zijn wat niet eerder is vertoond? Op deze manier winnen de publieke omroepen de strijd om de kijker zonder de wapens te hoeven oppakken en loop je met al de andere commerciele zenders in je eigen zwaard.
Nou goed, laat ik ook iets positiefs zeggen. Die voetbalflitsen tussen de reclame op zondag vind ik wel leuk bedacht. Wij hebben er thuis een leuk concentratiespelletje van gemaakt. Welke twee ploegen zag je zojuist voetballen tussen de Hypotheker en Versatel? Mij gaat het te snel maar de kinderen zijn er gehaaid in. En er moet nog even worden geschaafd aan de objectiviteit want de liefde voor Ajax lag er tegen Feijenoord weer erg dik op. Draai de doelpunten nog maar eens terug. Hoor je het verschil bij de verslaggever? Maar dat waren we bij de NOS al gewend dus daar doen we in de opstartfase niet moeilijk over.
En als dan de avond eindelijk ten einde loopt wordt het ultieme bewijs van gebrek aan creativiteit aan ons gepresenteerd in de vorm van herhalingen van dezelfde avond. Teletubbies voor grote mensen: de hele emmer geestelijke armoe wordt nog een keertje over ons uitgestort. Sorry beste kijkers, meer krijgen we gewoon niet bij elkaar bedacht bij Pulpa. Pak anders even een boek of ga wat eerder naar bed. Wij zijn echt he-le-maal leeg. Geen punt jongens, dat weten we toch al jaren.
Een dikke pluim derhalve voor alle Nederlanders die na een dag kritisch meekijken het gezicht vol afschuw hebben afgewend van deze kabelpiraat. Net als bij de Europese grondwet schudden we mistroostig het hoofd. De politiek neemt ons niet serieus, de omroepen ook al niet. Met dat verschil dat je de TV gewoon kunt uitzetten. Een aanrader! John kan best een tegenvaller hebben en de VARA zal in het nieuwe zaterdagavondprogramma ‘duimschroeven’ graag een met hangende pootjes terugkerende Jack Spijkerman ontvangen. Dan kunnen we allemaal weer eens echt lachen.
Kru
quote:De Mol heeft daarvoor wat Bekende Nederlanders omhoog gewroet die aan het eind van hun carrierecurve zitten. Zoals de omroep-appendix Gordon. Gordon mensen!! Wie zet nou Gordon in bij de lancering van een nieuwe kostbare zender?! Dan begrijp ik het woord 'durfkapitaal' opeens veel beter. Alle vooroordelen die je kunt hebben tegen TV, radio en de mensheid in het algemeen, zijn in deze vals zingende vleesboom vertegenwoordigd: oppervlakkigheid, platvloersheid, domheid en onaangepast gedrag. Naast hem krijgt een Tokkie een ronduit adelijke uitstraling. Zijn dramatische pogingen op de radio om met goedkope Mounties-grappen de kwaliteit van Edwin Evers zelfs maar te benaderen stranden in een gebrek aan woordenschat en misplaatste zelfingenomenheid. Dus beste John, omwille van het herstel van ons vertrouwen in TV in het algemeen en Talpa in het bijzonder: stuur deze jeukende pusophoping een van je mollengangen in en laat hem nooit meer bovengronds komen! Ik heb er al mijn kijkgeld voor over. Hok hem voor mijn part op maar voorkom dat deze infectie zich verder verspreidt.
quote:En Beau is inmiddels ook lekker op weg met zijn lingeriewinkeltje. Eerst zien we hem wekenlang in een onderbroekreclame paraderen en nu zet hij zichzelf weer in zijn hemd door in NSE plaats te nemen naast een overrijpe Alabastine-oma. Wie is dat mens eigenlijk? De voorzitter van de vereniging voor bejaardensex? Toch niet de moeder van Gordon he?
Sorry hoor, ik vind het toch echt vrij teleurstellend. Dat de kick-off van Big Brother boven de miljoen scoort kan ook haast niet anders, het is immers de kick-off. Het scoort echter niet hoger dan een doorsnee Hart Van Nederland uitzending. Bovendien heeft het gefaald om kijkers van De Wedstrijden vast te houden en ook gefaald om een grote andere groep aan te trekken. Je Leven In De Steigers is wel geslaagd om de kijkers van Big Brother vast te houden. Maar wat een teleurstelling bij De Wedstrijden. Net onder de 1,9 miljoen op de dag van de klassieker. Met Cafe de Sport kunnen ze beter meteen stoppen...quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:39 schreef ItaloDancer het volgende:
18:01 Sponsorloterij Superbal - 384.000 kijkers (13.5% madl)
18:59 De wedstrijden - 1.899.000 kijkers (38.4% madl)
20:33 Big Brother - 1.487.000 kijkers (22.6% madl)
22:03 Je leven in de steigers - 1.215.000 kijkers (19.1% madl)
23:02 Cafe de Sport - 204.000 kijkers (11.4% madl)
23:21 America's funniest home videos - 334.000 kijkers (10.0% madl)
23:51 5 tegen 5 (hh) - 188.000 kijkers (8.9% madl)
00:24 America's funniest home videos - 77.000 kijkers (5.6% madl)
01:10 Aruba beach footvolley - 74.000 kijkers (17.5% madl)
01:37 Sponsorloterij Superbal - 23.000 kijkers (7.2% madl)
De wedstrijden verliest fors wat kijkers, maar er keken deze zondag sowieso minder mensen tv dan vorige week (marktaandeel verandert niet veel). Hoewel ik wel een stijging had verwacht in marktaandeel i.v.m. Ajax-Feyenoord.
Big Brother zijn echt geweldige kijkcijfers, en het daaropvolgende Je leven in de steigers natuurlijk ook!
quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=14229body
Alhoewel zondag niet echt te boek staan voor de overige 6 dagen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Cijfers vallen absoluut niet tegen voor nieuwe zender.
Dom stuk. Leuk populistisch taalgebruik, maar inhoud heeft het niet. Programma's worden door elkaar gehaald en deze figuur beseft niet dat de programmering langzaam op gang wordt gebracht. Over dik een week zijn herhalingen er pas na twaalven. Gek dat hij hier over zeurt en niet over het feit dat RTL zelfs een hele herhalingen-zender in het leven heeft geroepen. Maar goed. DIT is natuurlijk John de Mol en het is ontzettend hip om die af te zeiken. Dan hoor je er helemaal bij.quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
http://www.jaggle.nl/log/item.php?id=14229body
Ben jij dat, Johnny?quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dom stuk. Leuk populistisch taalgebruik, maar inhoud heeft het niet. Programma's worden door elkaar gehaald en deze figuur beseft niet dat de programmering langzaam op gang wordt gebracht. Over dik een week zijn herhalingen er pas na twaalven. Gek dat hij hier over zeurt en niet over het feit dat RTL zelfs een hele herhalingen-zender in het leven heeft geroepen. Maar goed. DIT is natuurlijk John de Mol en het is ontzettend hip om die af te zeiken. Dan hoor je er helemaal bij.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |