Altijd fijn als iemand dat voor je doet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:54 schreef Slarioux het volgende:
Zo, huiswerk?
Charisma & propagandaquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:39 schreef -Angel- het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom Hitler een briljante politicus was? En heeft hij nu wel of niet veel betekend voor het huidige Europa.
Volkomen terecht, overigens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:58 schreef MrTorture het volgende:
Wat vooral meespeelde: Duitsland werd na de WOI nogal gestraft en had nogal wat beperkingen opgelegd gekregen.
De propagandamachine stond onder leiding van Joseph Goebbels met Albert Speer als ondersteuning voor de theatrale podia.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:16 schreef sizzler het volgende:
Nouja, hij was in die zin briljant dat hij als geen ander de media kon bespelen. Hij zou zelfs aceerlessen hebben genomen om zijn boodschap beter over te brengen. En hij was erg goed in propaganda. (of meer Goebels)
en een hunk in zijn tijdquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:43 schreef gelly het volgende:
Hitler was geen briljant politicus maar vooral een volksmenner lijkt me. De juiste tijd en de juiste plaats.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om daar perfect op in te spelen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:43 schreef gelly het volgende:
Hitler was geen briljant politicus maar vooral een volksmenner lijkt me. De juiste tijd en de juiste plaats.
Dat zeg ik ook niet. Er zijn echter nogal wat variabelen nodig om een dergelijke vatbare omgeving te realiseren. Het zou b.v. vandaagdedag niet meer lukken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om daar perfect op in te spelen.
Het aantal Nazi's dat afkomstig was uit het Bildungsburgertum was beangstigend groot.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:58 schreef zhe-devilll het volgende:
In principe gebruikte hij de dommen in de maatschappij,
deze gaf hij zoveel macht als ze nog nooit hadden ervaren, en zodoende creeerde hij de perfekte werknemer ooit!
Dat geloof je zelf?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:58 schreef zhe-devilll het volgende:
In principe gebruikte hij de dommen in de maatschappij,
Zie Chamberlain met een papiertje in zijn hand staan. Dat maakt hem toch iets meer dan een volksmenner.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:43 schreef gelly het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |