Oh ja is Goed fuifduif, had niet anders van jou verwacht, religie-geobserdeeerde kortzichtige dat je bent !!!quote:Goed, jij staat alvast bovenaan op mijn dodenlijstje, om mee te nemen in die oorlog
En jij wilt beweren dat de huidige goddeloze samenlevingen zo stabiel en vredig zijnquote:Mensen die daadwerkelijk openminded zijn, verafschuwen elke vorm van religie, religie is namelijk niets meer dan veel leugens om een massa eenzijdig te laten leven. Massamanipulatie met als doel : Stabiele samenleving waarin maatschappelijke groei mogelijk is. Dat was vroeger misschien wel nodig... alleen tegenwoordig is het verwerpelijk, we hebben geen kerk nodig om ons te verbinden.
Dat komt vanzelf wel weer. Bij het ouder worden hunkert men toch weer naar de kerk, dat zie ik in mijn omgeving juist gebeuren bij de mensen die nu de 30er jaren in gaan. Voorheen trapten zij ook tegen de kerk en nu zitten ze er regelmatig en nemen ze hun eigen kinderen weer mee en zo blijft het verder gaan. Het is een normaal proces bij vrijwel iedereen die op een prettige manier met het geloof is opgevoed: als kind verplicht mee, dan een periode van verwerping en uiteindelijk een periode van bezinning en terugkeer.quote:Hier in Enschede zie je geen mensen, jonger dan 50, die naar de kerk gaan.
Ik ken geen enkele jongere uit mijn directe omgeving die naar de kerk gaat.
Geloof zoals we het hier op aarde kennen is passé mensen, het is feitelijk, moreel & argumentatief verwerpelijk in dit derde millenium.
Ik mis mijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:47 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh ja is Goed fuifduif, had niet anders van jou verwacht, religie-geobserdeeerde kortzichtige dat je bent !!!
ik heb vandaag nog wel tijd, woon in Enschede.
Voeg me toe, krijg je mn adres, kan je meteen ff op bezoek komen!
Kan je lekker toegeven aan je drang om anderen wat aan te doen om de inzichten die diegene heeft !![]()
religie was 2000 jaar geleden die opgelegde moraal .quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn reacties op de laatste post uit het vorige deel van goede vriend Salvad0R.
[..]
En jij wilt beweren dat de huidige goddeloze samenlevingen zo stabiel en vredig zijn? Om dat na te streven IS juist een eenzijdige manier van leven nodig en daarvoor is een opgelegde moraal, vanuit religie bijvoorbeeld, noodzakelijk!
[..]
Ik wil wel eens harde cijfers zien . Mensen die religie nodig hebben als zekerheid zijn van nature onzeker .quote:Dat komt vanzelf wel weer. Bij het ouder worden hunkert men toch weer naar de kerk, dat zie ik in mijn omgeving juist gebeuren bij de mensen die nu de 30er jaren in gaan. Voorheen trapten zij ook tegen de kerk en nu zitten ze er regelmatig en nemen ze hun eigen kinderen weer mee en zo blijft het verder gaan. Het is een normaal proces bij vrijwel iedereen die op een prettige manier met het geloof is opgevoed: als kind verplicht mee, dan een periode van verwerping en uiteindelijk een periode van bezinning en terugkeer.
Nou, aangezien mensen niet zwanger kunnen raken van sperma van een ander wezen dan de mens, is het logisch dat ze gewoon vreemd is gegaan. Ze zei dat ze geneukt was door God, als excuus zodat Jozef haar aars niet kickte.quote:Verder vraag ik mij af hoe jij te weten bent gekomen dat:
* Maria een sletje was,
* Jezus een egocentrische manipulatieve gast met grootheidswaanzin was en
* Jozef was een naieve aap was.
Nounou, doe es rustig....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:47 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh ja is Goed fuifduif, had niet anders van jou verwacht, religie-geobserdeeerde kortzichtige dat je bent !!!
ik heb vandaag nog wel tijd, woon in Enschede.
Voeg me toe, krijg je mn adres, kan je meteen ff op bezoek komen!
Kan je lekker toegeven aan je drang om anderen wat aan te doen om de inzichten die diegene heeft !![]()
Mensen die iets pas geloven wanneer dit wetenschappelijk volledig waterdicht is, die zijn pas onzeker.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen die religie nodig hebben als zekerheid zijn van nature onzeker .
Nee, die zijn gewoon minder ignorant & goedgelovigquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:01 schreef Peabody-The_Crux het volgende:
[..]
Mensen die iets pas geloven wanneer dit wetenschappelijk volledig waterdicht is, die zijn pas onzeker.![]()
Oh ja? Tot nu toe komt er anders nog niet veel van terecht, maar ik ben benieuwd. En als ik jou zo lees, vraag ik mij af waarom jij over opgelegde moraal spreekt. Volgens mij zou jij maar al te graag zien dat religie wordt verboden en een ieder die wetenschappelijke moraal van jou op wordt gelegd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
religie was 2000 jaar geleden die opgelegde moraal .
Tegenwoordig is dat verwerpelijk, religie is niets dan een achterhaalde interpretatie van de realiteit.
We kunnen best eenzijdig leven vanuit een wetenschappelijk moraal .
Ik wil die cijfers van jou dan ook wel graag zienquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
Ik wil wel eens harde cijfers zien . Mensen die religie nodig hebben als zekerheid zijn van nature onzeker .
Dus fuck m .
Knap hoor, deze uitgebreide profielschetsenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
Nou, aangezien mensen niet zwanger kunnen raken van sperma van een ander wezen dan de mens, is het logisch dat ze gewoon vreemd is gegaan. Ze zei dat ze geneukt was door God, als excuus zodat Jozef haar aars niet kickte.
Jesus groeide op met die leugenachtige gedachte van zn moeder... gecombineerd met egocentrisme en manipulatieve skills heeft zich dat geuit in een gozer die bij hoog en laag beweerde zoon van god te zijn en daarom mensen achter zich kreeg.
Jozef had gewoon moeten nadenken, had ie geconcludeerd dat god geen aardse wijven neukt... en dan had ie maria gewoon slaag kunnen geven en klaar.
Zou wel eens willen weten hoeveel levens dit zou hebben gescheeld, in de loop der eeuwen.
Ben echt benieuwd hoeveel mensen dood zijn gegaan met religie als reden, uit jezus' naam .
Ik wil je even wijzen op AGDD5.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:05 schreef Salvad0R het volgende:
zovan... Ahh joh, laat dat zoeken naar bewijs voor onze stelling maar zitten joh, ik geloof dat ik er zeker genoeg van ben, dus dan is t goed !.
Het hele idee dat god mensen beoordeelt op goed & slecht, dat mag wel verboden worden in mijn ogen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oh ja? Tot nu toe komt er anders nog niet veel van terecht, maar ik ben benieuwd. En als ik jou zo lees, vraag ik mij af waarom jij over opgelegde moraal spreekt. Volgens mij zou jij maar al te graag zien dat religie wordt verboden en een ieder die wetenschappelijke moraal van jou op wordt gelegd.
[..]
Neen, dat komt niet voort uit onzekerheid, dat komt voor uit frustratie om de blinde gelovigheid van mensen zoals jij . De visie van de medemens waar je het over hebt is geen visie, het is een opgelegde aangeleerde leugen .quote:Ik wil die cijfers van jou dan ook wel graag zien.
Ik vraag mij af wie hier onzeker is SalvadOR. De manier waarop jij als een klein kind loopt te schoppen tegen de visie van je medemens is werkelijk te bespottelijk voor woorden. Je hebt geen enkel respect! Ik neem aan dat juist dat uit onzekerheid voortkomt. Alsof je je bedreigd voelt?
[..]
Ja, als de realiteit anders is, je mag me wel verbeteren hoor .quote:Knap hoor, deze uitgebreide profielschetsen.
Dan discusseer ik niet meer mee, je brengt het alsof het een feit is dat Het Hogere zich niet laat vangen.quote:Iedere gelovige (welke overtuiging hij of zij dan ook moge hebben) kan je vertellen dat bewijs niet noodzakelijk is. Althans, niet het soort bewijs welke degenen die er om vragen (de sceptici, niet-gelovigen, atheïsten, rationelen enzovoort) zoeken. Het Hogere (om het even zo te noemen) laat zich niet vangen door logica en ratio.
Die voegen we toe aan het lijstjequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:19 schreef NoizEkick het volgende:
Ok...
Als god de aarde heeft gemaakt, wie/ wat heeft god dan gemaakt?
Dooddoenerquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:23 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Die voegen we toe aan het lijstje. Je zult zo zien op welke manier deze dooddoener kan worden weerlegd. Bedankt voor je bijdrage aan deze encyclopedie
.
Zo kan je aan iedereen vragen wat er dan was "voordat er materie in het heelal was". Zo kan ik het ook aan jou vragen, en je zult mij immer het antwoord schuldig blijven. Dat heeft verder maar weinig met wel of niet geloven in een god.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dooddoener?!?!?!
Het is gewoon een Vraag, gast !
Wel makkelijk he, kritische vragen bestempelen als dooddoener en er vervolgens schijt aan hebben
Triest hoor !!! Serieus !!!
op het feit dat religie opgelegde leugen is?quote:Waar is dit in vredesnaam op gebaseerd? Als dat zo zou zijn, waarom bestaat het dan nog altijd? Waarom voelen sommige (veel) mensen nog altijd de drang om samen een geloof te belijden?
Nee, zo'n vraag is zinloos en dat weet de persoon achter die vraag zelf ook wel. Het is simpelweg een manier om de gelovige met de mond vol tanden te laten staan. Een poging om een gebrek aan logica in de schepping aan te brengen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dooddoener?!?!?!
Het is gewoon een Vraag, gast !
Wel makkelijk he, kritische vragen bestempelen als dooddoener en er vervolgens schijt aan hebben
Triest hoor !!! Serieus !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |