quote:
Oh Sure.
religie is voor mensen die individueel gezien niet genoeg kracht hebben om zonder "richtlijnen" te kunnen leven.
Religie is voor gelovigen de zekerheid die hun leven zin geeft.
Als je deze zekerheid weg haalt mbv. wetenschap & logica.... dan zijn ze die zekerheid kwijt, en weten zo totaal niet meer wat voor waarde hun leven heeft
![]()
Dit accepteren ze gewoon niet, en daarom is discusseren met gelovigen zinloos, ze houden altijd vast aan die zekerheid, ongeacht wat voor feiten en argumenten je hun richting in slingert.
Ik ga niet meer in discussie met dat soort volk.
Mensen die daadwerkelijk openminded zijn, verafschuwen elke vorm van religie, religie is namelijk niets meer dan veel leugens om een massa eenzijdig te laten leven. Massamanipulatie met als doel : Stabiele samenleving waarin maatschappelijke groei mogelijk is. Dat was vroeger misschien wel nodig... alleen tegenwoordig is het verwerpelijk, we hebben geen kerk nodig om ons te verbinden .
Hier in Enschede zie je geen mensen, jonger dan 50, die naar de kerk gaan.
Ik ken geen enkele jongere uit mijn directe omgeving die naar de kerk gaat.
Geloof zoals we het hier op aarde kennen is passé mensen, het is feitelijk, moreel & argumentatief verwerpelijk in dit derde millenium.
En dat terwijl er mensen zijn die er voor moorden en mensen neersteken enalles, echt apart. Het lijkt alsof men niet doorheeft dat religie is gebaseerd op een sprookje van duizenden jaren oud.
Zoon van God?
Neh joh, Maria was gewoon een sletje... ze heeft zich lekker zwanger laten neuken door 1 of andere gast, Gabriel ofzo.
Jesus was een egocentrische manipulatieve gast met grootheidswaanzin .
Jozef was een naieve aap, hij trapt in het smoesje van Maria dat God haarzwanger had gemaakt, dus dat ze niet vreemd was gegaan
"..n. ...n ..nee hoor Jozef, ik eh.. ik was niet vreemd gegaan, ik ben gewoon zwanger van God!!!"
"oh.., dan is het goed joh vrouw, ik schrok al !!!"
![]()
Al dat onzin is verzonnen om mensen volgens de 10 geboden te laten leven, zodat er een stabiele vredelievende samenleving bestaat.
Niets mis mee.
Totdat de mensen in die samenleving toegeven aan hun instinctieve drang die hun aanzet tot het veroveren van nieuwe gebieden, waarbij zij met de bijbel in hun linkerhand met hun rechterhand mensen hun hoofd eraf hakken en zich er goed bij voelen.
Persoonlijk heb ik geen religieuze richtlijnen nodig om mezelf een plaats te kunnen geven in dit universum. Dat betekent niet dat ik niet nadenk over het ontstaan ervan, alleen die gedachten zijn niet parallel aan het verhaal van welke religie dan ook . Dus.