Laat mensen er dan eens mee ophouden, want het is enorm irritant. Het slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:14 schreef DustPuppy het volgende:
Doe eens niet zo zielig. Jij weet net zo goed wat er met die uitspraak bedoeld wordt.
Dat semantische gerommel in de marge is erg zielig en vervuild de discussie volledig.
Hiermee maak je duidelijk dat je echt geen flauw idee hebt waar de discussie over gaat.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:20 schreef FuifDuif het volgende:
Laat mensen er dan eens mee ophouden, want het is enorm irritant. Het slaat gewoon nergens op.
Overigens, door dit topic is dat semantische gerommel in de eigenlijke discussie juist niet meer nodig.
Dit wordt zo vaak gezegt in meerdere vormen : alsof geloven een totaal irrationeel gebeuren is..... ik moet toch eerst een beetje bewijs/ervaring hebben wil ik in iets geloven.quote:Wetenschap leert ons over deze wereld, gelovigen geloven maar in iets om hun wereld leefbaar/begrijpbaar te houden
Je argumentatie is niet echt sterk te noemen: Omdat jij je boekenkast wekelijks afstoft en je je bijbeltje in de was zet, is de bijbel in het algemeen niet een stoffig boek te noemen.quote:Met "stoffig boek" wordt verwezen naar een religieus boek of geschrift; meestal naar de Bijbel. Het moge duidelijk zijn, dat dit werkelijk nergens op slaat. Nog altijd wordt de Bijbel gedrukt. Als de Bijbel stoffig is, dan is dat omdat iemand niet weet hoe hij/zij zijn/haar boekenkast schoon (stofvrij) moet houden. Mijn Bijbel is in ieder geval nog altijd stofvrij namelijk.
Hey! Mijn signature, wat doe je?quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:43 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
dus doen ze maar een dooddoener, die de meeste gelovige niet kunnen weerleggen vanwege :The best lack all conviction, while the worst are full of pasionate intensity
(zoiets..)
Slecht idee.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:39 schreef FuifDuif het volgende:
Het gaat hier om de anti-geloof dooddoeners, niet die van de gelovigen.
Even voor de duidelijkheid. Dit topic is niet bedoeld om te stoken of wat dan ook. Ik wil enkel een bibliotheek aanleggen met de meest irritante dooddoeners die het weerleggen niet waard zijn.
Ik denk dat wij elkaar de hand kunnen schudden.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:52 schreef Dj_White_Night het volgende:
mind is link... want die denkt!! te weten
de beste voelen de waarheid maar zijn niet overtuigd van die feiten...
de slechtse denken de waarheid te weten, maar door hun passie voor deze wereld verdraaien en vervormen ze de waarheid(zoals de mense die extra stof in de bijbel gaan stoppen)
zoiets DENK ik eruit te halen
dat is zo'n dooddoener, omdat wij(ik) ons bestaan gronden op informatie die al sinds het bestaan van tijd bestaat? (het wordt namelijk gezegd dat er sinds het bestaan van tijd Sat Guru's zijn(jesus kinda guy's) die ons met god HERbinden)quote:Laat anderen toch met rust met je achterhaalde gedachtengangen
ik zie het meer als een religie-verdediging's boekje... geen propaganda, want dooddoeners zijn nu eenmaal kut om te weerleggen (DOODdoeners).quote:Slecht idee.
Doorzichtige religie-propaganda.
Beetje eenzijdig FuifDuif, dat er alleen maar anti-geloof-dooddoeners in mogen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:39 schreef FuifDuif het volgende:
Het gaat hier om de anti-geloof dooddoeners, niet die van de gelovigen.
Even voor de duidelijkheid. Dit topic is niet bedoeld om te stoken of wat dan ook. Ik wil enkel een bibliotheek aanleggen met de meest irritante dooddoeners die het weerleggen niet waard zijn.
BULLSHIT!!!quote:'De bijbel is het woord van God'
Kom kom, niet gelijk reageren alsof je door een wesp gestoken werd...quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:00 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
BULLSHIT!!!
God's woord is God's woord en is
[...]
Volgens mij(mening) is God's woord
[...]
Er is niet bewezen dat god bestaat period... laat het wetenschappelijk maar weg. Volgens mij is er door gelovigen zelfs nog nooit een poging ondernomen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:25 schreef mgerben het volgende:
Ik kon er ook nog wel een paar noemen...
Er is niet wetenschappelijk bewezen dat God niet bestaat' bijvoorbeeld.
Maar als de discussie op dit niveau (zie openingspost) gevoerd moet worden, doe er dan maar vast een slotje op.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zoiets over mijzelf zou hebben gezegdquote:Op maandag 22 augustus 2005 20:49 schreef Johan_de_With het volgende:
De enige Fuifduif-uitspraak die er wat mij betreft toe doet;
''Jullie moeten mij net zo serieus nemen, als ik mijn stoelgang neem.''
Overigens een stelling die ik avant la lettre al besloot in praktijk te brengen, toen ik las dat hij een Rooms-Katholieke Communist was..
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat een niet-gelovige misschien wel eens dezelfde innerlijke ervaring heeft gehad maar het alleen anders interpreteerde?quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:14 schreef Dj_White_Night het volgende:
- knip -
Het is jouw opvatting van het concept hallucinatie of trance wat jou doet geloven dat het een illusionaire ervaring wasquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:31 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat een niet-gelovige misschien wel eens dezelfde innerlijke ervaring heeft gehad maar het alleen anders interpreteerde?
Het is jouw kennis van het concept 'god' wat jou doet geloven dat het een 'ervaring geinspireerd door god' was.
Met het verschil dat hallucinaties daadwerkelijk bestaan; of wil je dat ook ontkennen?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is jouw opvatting van het concept hallucinatie of trance wat jou doet geloven dat het een illusionaire ervaring was.
Ja sorry hoor, maar dat een niet gelovige die ervaring ook zou kunnen hebben zegt toch niets?
Ja, waarom niet? Hoe weet jij wat iemand die hallucineert daadwerkelijk ziet? Misschien vangt die persoon wel iets op uit een andere dimensiequote:Op maandag 22 augustus 2005 23:36 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Met het verschil dat hallucinaties daadwerkelijk bestaan; of wil je dat ook ontkennen?![]()
Wel eens gehoord van epilepsie?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:39 schreef Dj_White_Night het volgende:
Het is mijn wetenschap die mij bevestigd dat wanneer ik mijn wereldse/ego gedachte los laat(niet los laat "rondlopen") dat mijn bewustzijn mijn lichaam verlaat en vervolgens ergens heen ga waar mijn Mind niet bijkan...
en het is absoluut niet in slaap vallen, ga niet in op details want die heeft mijn mind niet.
Dat vroeg ik niet, ik vroeg of jij het bestaan van hallucinaties ontkent.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Hoe weet jij wat iemand die hallucineert daadwerkelijk ziet? Misschien vangt die persoon wel iets op uit een andere dimensie.
Dat weet ik dus niet, omdat ik niet weet hoe realistisch datgene is wat wij een hallucinatie noemen. Voor ons is het niet te begrijpen wat zo iemand doormaakt, maar is het daarom minder werkelijk?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:43 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet, ik vroeg of jij het bestaan van hallucinaties ontkent.
Jij houdt er dus rekening mee dat als iemand, die ik geestelijk gestoord zou noemen, beweert dat hij roze olifantjes ziet; wel eens gelijk zou kunnen hebben? Of bewaar je dit soort 'open mindedness' alleen voor mensen die een link leggen naar iets 'goddelijks' in hun 'ervaring'?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, omdat ik niet weet hoe realistisch datgene is wat wij een hallucinatie noemen. Voor ons is het niet te begrijpen wat zo iemand doormaakt, maar is het daarom minder werkelijk?
Ja, ik hou daar rekening mee. Nee, ik ben daarin dus wel zo consequent, dat ik geen onderscheid maak in hoe de ervaring wordt genoemd. Of het nu een 'goddelijke' ervaring is, of een andere ervaring, bijvoorbeeld inderdaad met roze olifantjes; wie ben ik om te bepalen of zo iemand geestelijk gestoord is? Wat weten we nu eigenlijk over onszelf?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jij houdt er dus rekening mee dat als iemand, die ik geestelijk gestoord zou noemen, beweert dat hij roze olifantjes ziet; wel eens gelijk zou kunnen hebben? Of bewaar je dit soort 'open mindedness' alleen voor mensen die een link leggen naar iets 'goddelijks' in hun 'ervaring'?
Dus, hallucinaties bestaan niet. Was dat nu zo moeilijk?quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, ik hou daar rekening mee. Nee, ik ben daarin dus wel zo consequent, dat ik geen onderscheid maak in hoe de ervaring wordt genoemd. Of het nu een 'goddelijke' ervaring is, of een andere ervaring, bijvoorbeeld inderdaad met roze olifantjes; wie ben ik om te bepalen of zo iemand geestelijk gestoord is? Wat weten we nu eigenlijk over onszelf?
Nou ja zegquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:05 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Dus, hallucinaties bestaan niet. Was dat nu zo moeilijk?
Ik denk dat je jezelf nu wel erg blootgeeft hoor. Je was gewoon bang om het bestaan van hallucinaties te erkennen omdat je daarmee ook zou toegeven dat 'goddelijke' ervaringen wel eens hallucinaties zouden kunnen zijn.![]()
Hoeveel vind jij het waard te ontkennen om je eigen geloof in stand te houden? Jou kennende... alles, wat prima is; maar doe dan niet alsof je een intelligente discussie houdt.
We weten dat verschillende zaken hallucinaties op kunnen wekken: drugs, gebrek aan voedsel, extreme hitte, extreme kou, uitdroging, ziekte, meditatie (of zoals ik het noem: zintuigelijke deprivatie), pijn etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou ja zeg.
Ik doe helemaal niet alsof. Ik wijs er alleen op dat we in feite niet eens zeker weten wat hallucinaties zijn. We zeggen dat ze niet de werkelijkheid tonen, maar hoe weten we dat zeker? Probeer daar maar eens een zinnig antwoord op te geven. En nee, niet aankomen met: "welke reden hebben we om aan te nemen dat het iets anders is?" want je weet zelf ook best wel, dat zo'n argument geen betekenis heeft, behalve dan een manier om het onszelf niet al te moeilijk te maken.
wat een dooddoenerquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:18 schreef FuifDuif het volgende:
Je geest voor Hem openstellen en je ego laten gaan.
Jah, ik denk eerder dat het hun ego vergroot.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat een dooddoener
of alleen mensen die denken god gevonden te hebben hun ego hebben laten gaan
inderdaad, maar goed...ook niet bij allemaal hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:37 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jah, ik denk eerder dat het hun ego vergroot.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |