abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35270934
LED's zijn wel dimbaar, alleen het is niet eenvoudig. Led's zijn dimbaar door middel van Puls Width Modulation (PWM). Een pwm module geeft geen continu spanning, maar steeds "pulsen" in een bepaalde frequentie. Door de frequentie te verhogen of verlagen zullen de Led's meer of minder licht geven.
pi_35853381
Beste M.a.r.i.e.k.j.e,

Ten eerste mij complimenten met dit mooie project .
M.a.r.i.e.k.j.e ik ben zelf ook van plan om mijn overloop met de luxeon spots te gaan decoreren en heb daar wat advies nodig.
Zijn deze spots klein genoeg om in laminaat verwerkt te worden?
Wat voor bekabeling heb ik nodig?
Welke trafo moet ik hebben (ik ga ongeveer 10 spots plaatsen), wil graag 220/230 gebruiken.
Om de spots onafhankelijk van de hoofdverlichting heb ik daar iets speciaals voor nodig, wil deze graag op een serie schakelaar aansluiten (voor de sfeer).

Heb je mischien wat tips en tricks voor me?

Alvast bedankt !

Hemdiedat
pi_35861972
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:01 schreef HaerdenC het volgende:
foto's volgen het is een gewoon huis beetje in fermette stijl ... windenergie heb ik al overwegen maar in vorige woning had ik onvoldoende plaats ... Ga dit nu zeker eens onderzoeken ... dit soort dingen moet ook zelf te maken zijn met een handje electronica ... Verder overweeg ik ook nog steeds zonne energie ...
Waarom zelf een windmolen maken, voor een honderd of 10 heb je een 800kw molen

Zeker de moeite waard om te volgen is de Turby of windwall, een soort mixer die horizontaal word geplaast. Op het HTM gebouw in Den haag hebben ze er, prachtig om dat ding zijn toeren te zien maken.

http://www.windwall.nl

[ Bericht 9% gewijzigd door mikezwet op 08-03-2006 22:41:01 ]
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 12 maart 2006 @ 04:33:36 #254
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_35959680
ja kijk ... dat kan in nederland ... als ik zo iets op mijn dak zou zetten krijg ik direct de hele lokale politiek op mijn dak LOOOOL Belgen zijn niet echt tolerant en zeker buren niet
Minds are like parachutes, they work best when open!
  zondag 12 maart 2006 @ 12:01:48 #255
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_35961856
Heeft iemand nou al ervaring met goede warmwitte ledspots?
Ik heb zelf 5 stuks die wel een brede stralingshoek hebben, veel lichtopbrengst maar toch koud licht.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_35962669
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:01 schreef Sjabba het volgende:
Heeft iemand nou al ervaring met goede warmwitte ledspots?
Ik heb zelf 5 stuks die wel een brede stralingshoek hebben, veel lichtopbrengst maar toch koud licht.
die ervaring heb ik ook, tevens geven warmwitte ook minder licht
  zondag 12 maart 2006 @ 13:01:29 #257
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_35963176
Daar was ik al bang voor aangezien ze dan gekleurd zijn en dus kracht verliezen. Ben benieuwd wie er warmwitte kleur heeft met een relatief goede lichtopbrengst. Merk type enz. zou fijn zijn.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_35964555
quote:
Op zondag 12 maart 2006 04:33 schreef HaerdenC het volgende:
ja kijk ... dat kan in nederland ... als ik zo iets op mijn dak zou zetten krijg ik direct de hele lokale politiek op mijn dak LOOOOL Belgen zijn niet echt tolerant en zeker buren niet
Ik woon ook in belgie maar dan niet in een wijk ofzo. Denk dat ik niet zoveel last krijg
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_36083539
En zijn er al nieuwe foto's HaerdenC?
Profiel opgeheven.
pi_36091899
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:48 schreef mikezwet het volgende:
DC en AC is verschillend. 12 volt heb je in DC en AC. Welke god_de_vader verkoopt weet ik niet...
Wat ben jij technisch..

12, 24 en 48 v enzo is DC. AC is hoogspanning, oftewel 230V
pi_36091947
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Wat ben jij technisch..

12, 24 en 48 v enzo is DC. AC is hoogspanning, oftewel 230V
Sorry, was al heel oud. Ik las iets over zonnepanelen! Laat ik die dingen nou jaren verkocht hebben voor de afrikaanse markt. Als je nog gebruikt hiervan wilt maken en misbruik wilt maken van mijn contacten: ik hoor het wel. Misschien kom je wel in aanmerking voor een leuke subsidieregeling, helaas is de EPR op de schop gegaan.

Ik heb geen zin om het hele topic door te spitten dus ik weet niet of je voor 12 of 24 v gekozen hebt maar ik zou voor 24v gaan. Is heel makkelijk, als je accubank er maar op afgestemt is, dus even in serie zetten. Bespaart, als ik het me goed herinner, nogal op amperes en dus dunnere kabels enzovoorts. Dat resulteert weer in minder kabelverlies en de meeste apparatuur is wel in 24v te krijgen.

En wat ik me nog afvraag: gebruik je wel een regulator met echte sinus? Anders draai je zo je apparatuur naar de @#(%&#$^*$#%(. Wil je ook niet denk ik. Victron is een merk wat aan te raden is hiervoor. Hebben heel veel dingen, kan je wel een dealersadres geven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Whoopsydaisy op 16-03-2006 18:01:07 ]
pi_36092104
12, 24 en 48v is niet per definitie gelijkspanning.
DC = gelijkspanning (dwz. de ene pool is + en de andere pool is -)
AC = wisselspanning (dwz. beide polen wisselen met een bepaalde frequentie van plus en min. Die frequentie wordt aangeduid met Hertz. In Europa gebruiken ze bijv. 60Hz en de USA 50Hz. Dit betekend ook dat als je een klok op netstroom hebt dat deze in Amerika vaak langzamer gaat lopen).

En jij hebt zonnepanelen verkocht? Waar? Dan weet ik dat ik daar iig niet heen moet voor die dingen .
pi_36092170
Gelukkig werden de systemen pas verkocht als ze door de techneuten waren doorgerekend dan.
pi_36092219
Maar even zonder dollen: ik ben dan misschien niet zo heel technisch (zal de techneut die me dat van AC DC heeft wijsgemaakt even aanpakken), maar ik weet wel veel over zonne-energie en ik kan je wel vertellen wanneer het wel of niet handig is om te doen.
pi_36092326
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Maar even zonder dollen: ik ben dan misschien niet zo heel technisch (zal de techneut die me dat van AC DC heeft wijsgemaakt even aanpakken), maar ik weet wel veel over zonne-energie en ik kan je wel vertellen wanneer het wel of niet handig is om te doen.
Wat die techneut verteld heeft is een beetje kort door de bocht .
DC wordt vaak gebruikt voor lage spanningen. Maar het komt sporadisch voor dat een fabrikant een wisselstroom adapter erbij levert. Elro heeft daar bijv. een handje van. De reden is (denk ik) dat het een crime is om wisselstroom adapters met een lage spanning te vinden en je veelal een nieuw tuinverlichtingsetje, draadloos alarmsysteem e.d. moet kopen van de desbetreffende fabrikant. Bij computerrandapparatuur zie je het ook wel eens. Routers, scanners, hubs en dergelijken.
AC wordt inderdaad voor hogere spanningen gebruikt (ik ben vooralsnog geen apparaat tegen gekomen dat 230v DC nodig had ).

Kortom, het is verkeerd uitgelegd maar komt in veel gevallen op hetzelfde neer.

Trouwens, een "product" wat altijd op 12v AC werkt zijn halogeenlampen .
pi_36093935
AC = Alternating Current
DC = Direct Current
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 27 maart 2006 @ 08:41:08 #267
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36396183
Even een vraagje hier.

Ik ben bezig met een plafond in de keuken. Hierin wilde ik origineel halogeen spotjes (50 Watt) plaatsen. Nu kwam gisteren LED verlichting ter sprake. Kan iemand mij aangeven wat een LED spotje kost, die ca. dezelfde lichthoeveelheid levert als een halogeen 50 Watt spotje? En hij moet ook dimbaar zijn.

Alvast bedankt!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37226344
In dit topic zie ik nog wel eens de naam Niikuled staan, vandaar mijn volgende vraag:

Wie heeft er net als ik een slechte ervaring met de SL0142W (230V, grote fitting) lamp van deze firma?

Mijn verhaal is alsvolgt: Eind januari 2006 heb ik 2 lampen in een plafond van de gang vervangen door deze SL0142W lampen. Er zat in dat plafond al zo'n type lamp, die had ik rond de kerst gekocht om te proberen. Ha, dacht ik, de volgende 10 jaar zijn hier geen lampen meer te vervangen. Wie schetst mijn verbazing dat na 3 weken twee van de drie lampen met een tussenpoos van enkele dagen het opgaven. Dus van de 3 lampen op 1 en dezefde schakelaar gaan er 2 kapot.

Lampen teruggestuurd naar Spanje en na ruim een maand het bericht gekregen dat de lampen als gevolg van overbelasting stuk gegaan zijn en dat zo'n defect niet onder de garantie valt.

Heb ik gewoon pech of zijn er meer mensen met zo'n ervaring?
  maandag 24 april 2006 @ 21:33:34 #269
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37258743
Even een vraagje met betrekking tot led verlichting ik het al ledspots voorbij zien komen maar ik vraag me af of je leds ook in balken hebt zo dat je die als een soort TL balken kunt gebruiken.

zo, ja wat kosten die dingen dan ongeveer?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37262967
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot led verlichting ik het al ledspots voorbij zien komen maar ik vraag me af of je leds ook in balken hebt zo dat je die als een soort TL balken kunt gebruiken.

zo, ja wat kosten die dingen dan ongeveer?
Je bedoelt leds in de behuizing van een tl, die je op dezelfde manier in een armatuur kunt steken?
Ik weet niet of er zoiets bestaat maar technisch gezien zou het kunnen werken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_37263999
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:08 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wat die techneut verteld heeft is een beetje kort door de bocht .
DC wordt vaak gebruikt voor lage spanningen. Maar het komt sporadisch voor dat een fabrikant een wisselstroom adapter erbij levert. Elro heeft daar bijv. een handje van. De reden is (denk ik) dat het een crime is om wisselstroom adapters met een lage spanning te vinden en je veelal een nieuw tuinverlichtingsetje, draadloos alarmsysteem e.d. moet kopen van de desbetreffende fabrikant. Bij computerrandapparatuur zie je het ook wel eens. Routers, scanners, hubs en dergelijken.
AC wordt inderdaad voor hogere spanningen gebruikt (ik ben vooralsnog geen apparaat tegen gekomen dat 230v DC nodig had ).

Kortom, het is verkeerd uitgelegd maar komt in veel gevallen op hetzelfde neer.

Trouwens, een "product" wat altijd op 12v AC werkt zijn halogeenlampen .
AC is heel makkelijk te transformeren met een standaard transformator. Vandaar de voorkeur van de fabrikant om de spanning zo lang mogelijk AC te houden en alleen gelijk te richten wanneer de spanning nodig is. Elro (en anderen) doen het meestal om die reden.
DC is wat moeilijker, en kan alleen kleinere vermogens zonder veel componenten omzetten naar een lagere spanning (of je moet behoorlijke spanningsregelaars hebben met dito koelribben.
DC omhoog transformeren wordt alleen toegepast wanneer het niet anders kan (bijvoorbeeld een versterker in een auto, Een beetje versterker werkt op 12 volt en heeft meestal een output op de speakeruitgang van 30V effectief.) Daar wordt meestal een DC-AC-DC conversie in de voeding uitgevoerd, erg prijzig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_37885515

Kunnen die ledjes in de grond tegen een bepaalde hoeveelheid water? Vb stel dat je dit in de keuken steekt, moeten deze toch best (spat)waterdicht zijn?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:41:10 #273
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37888329
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef Yargoo het volgende:
[afbeelding]

Kunnen die ledjes in de grond tegen een bepaalde hoeveelheid water? Vb stel dat je dit in de keuken steekt, moeten deze toch best (spat)waterdicht zijn?
Dat ziet er wel erg gaaf uit
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:45:37 #274
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_37888457
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat ziet er wel erg gaaf uit
huis van Femme taken als ik me niet vergis
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:48:28 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_37888547
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:45 schreef ook_gek het volgende:

[..]

huis van Femme taken als ik me niet vergis
klopt
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:32:07 #276
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_38116523
we trekken in onze nieuwe woning de eerste week van augustus ... dan ga ik weer eens onderzoeken wat mogelijk is ... het zal een totaal ander project worden als het huidige ook doordat een groot deel reeds gerenoveerd is ... en de kleine geboren wordt op 24 juli
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:22:39 #277
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38466496
Even een schopje.

Is er ook LED verlichting te krijgen die qua lengte en licht in de buurt van TL balken komen?

Ben dus niet opzoek naar zo'n lichtslang met af en toe LEDjes maar naar een balk die je kunt gebruiken net als een TL buis. Maar hij hoeft niet in een TL bak te passen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38471651
ben ik ook benieuwd naar!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:55:42 #279
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38471769
Nog even wat aanvullende informatie.

Die leds moeten ook qua licht opbrengst in de buurt komen van een lichte TL balk. Wil ze namelijk gaan gebruiken binnen een verlichtingsplan omdat LEDS beter te regelen zijn en energie zuiniger zijn.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38483356
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
en energie zuiniger zijn.
Bij mijn weten zijn LED's weliswaar zuiniger dan een gloeilamp, maar nog steeds niet zo zuinig als een TL-buis. Daarbij denk ik dat je veel LED's nodig hebt om de lichtopbrengst van een tl-buis te evenaren.

Misschien kun je beter experimenteren met de nieuwste generatie TL-buizen (T5, die hele dunne). Deze kun je ook dimmen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:23:33 #281
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38483771
Kun je die ook netjes dimmen?

Ik vind namelijk gedimde TL balken niet er mooi
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38483980
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je die ook netjes dimmen?

Ik vind namelijk gedimde TL balken niet er mooi
Ehm...dat weet ik niet
Ik weet alleen dat het kan (bij ons op kantoor hangen ze ook, van die automatisch dimmende buizen)
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:02:22 #283
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38485024
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:30 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Ehm...dat weet ik niet
Ik weet alleen dat het kan (bij ons op kantoor hangen ze ook, van die automatisch dimmende buizen)
Ja, en dat is erg lelijk. Bij onst op kantoor doen ze dat ook en dan zelfs op het zonlicht
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38485456
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en dat is erg lelijk. Bij onst op kantoor doen ze dat ook en dan zelfs op het zonlicht
Bij ons ook ja
Hoe feller het daglicht, hoe meer ze dimmen.

Maar goed, een andere optie dan die dimmethode zou ik even niet weten
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:27:08 #285
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38513562
Wil één van de experts eens hier kijken: Vraagje over Led-verlichting
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:37:06 #286
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_38513859
wil ik binnekort ook es in mijn appartement es proberen, daarom tvp
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:49:44 #287
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38517536
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:16 schreef MouseInteractive het volgende:

Maar goed, een andere optie dan die dimmethode zou ik even niet weten
Ik ook niet vandaar dat ik ook naar LED's aan het kijken ben
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:17:37 #288
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38900552
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.
Hoeveel licht geven die slangen in de lichtkoof eigenlijk? Ik wil een soort gelijk principe gaan gebruiken als indirecte verlichting maar heb nog wel twijfels bij de licht opbrengst.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39390146
Led balken zie je hier:
Dit kan zo wat een vervanging zijn voor TL balken (alleen valt de prijs nog wat tegen)

[ Bericht 53% gewijzigd door vadeveni op 30-06-2006 13:37:50 (foutje) ]
pi_42312216
In mijn nieuwe appartement wil ik in de gang ook ledverlichting plaatsen. Er ligt al laminaat waarin deze verlichting moet komen. Wat heb ik hier precies voor nodig en waar kan ik het beste het materiaal aanschaffen? In dit topic worden enkele links genoemd naar diverse webshops, echter wat is nu het beste voor in een laminaatvloer en redelijk betaalbaar?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:04:15 #291
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_42337952
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:00 schreef blieblie het volgende:
12, 24 en 48v is niet per definitie gelijkspanning.
DC = gelijkspanning (dwz. de ene pool is + en de andere pool is -)
AC = wisselspanning (dwz. beide polen wisselen met een bepaalde frequentie van plus en min. Die frequentie wordt aangeduid met Hertz. In Europa gebruiken ze bijv. 60Hz en de USA 50Hz. Dit betekend ook dat als je een klok op netstroom hebt dat deze in Amerika vaak langzamer gaat lopen).
in europa hebben we 50Hz hoor.....

[ Bericht 3% gewijzigd door gateway op 04-10-2006 09:42:33 ]
pi_42345448
geen compleet huis.. maar het spul boven wat boven mijn tv.stereo komt

Back to the 70's
pi_42381278
ik ben druk aan hetz oeken naar een betaalbare LED oplossing voor in de vloer. Nu kwam ik op
http://webshop.meetthefuture.be/product_info.php?cPath=33&products_id=89 een oplossing voor maar daar staat bij dat ze 45graden kunnen worden. Dit lijkt mij erg warm voor in de vloer. Kan dit wel of kan ik ze nog isoleren op 1 of andere manier?
pi_42423384
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:02 schreef maarten1982 het volgende:
ik ben druk aan hetz oeken naar een betaalbare LED oplossing voor in de vloer. Nu kwam ik op
http://webshop.meetthefuture.be/product_info.php?cPath=33&products_id=89 een oplossing voor maar daar staat bij dat ze 45graden kunnen worden. Dit lijkt mij erg warm voor in de vloer. Kan dit wel of kan ik ze nog isoleren op 1 of andere manier?
zit je niet in de hoek van HOEVEEL graden..

dus een HOEK van 45 graden
Back to the 70's
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:36:02 #295
7675 Boekel
Dussss....
pi_42429301
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:00 schreef arnold-d het volgende:

[..]

zit je niet in de hoek van HOEVEEL graden..

dus een HOEK van 45 graden
Klopt...ze kunnen zelfs 85 graden worden...een beetje luchtcirculatie achter dit lampje zal dus geen kwaad kunnen...
pi_42433181
Er staat effectief 45 graden met betrekking tot temperatuur, dit is aanraakbaar warm.

De vermogen LED's voor inbouw in plafonds en wanden worden warmer maar deze zijn voorzien van een koelplaatje achteraan, als je dus 2 a 3 cm vrijlaat erachter is alles perfect.

Deze temperaturen zijn normaal voor vermogen LED's, ze hebben geen invloed op de levensduur tot 50.000 uur (voor die vloer LED's) of tot 100.000 uur (voor die led spotjes).

Groetjes,
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:36:13 #297
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_42436287
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

[Totaal offtopic]

Leuk he daglichtregeling, zit er waarschijnlijk aan de raamkant zo'n zwart klipje op de tlbuis die dat regeld.
Is wel in goede toepassingen erg energie besparend
pi_42916867
Ik heb een vraag;

Wil graag in huis iets maken met LED's een wandpaneel of iets dergelijks.
Hoe ga ik zoiets aanpakken? is het uberhaupt mogelijk?
zie nu de foto van arnold, lijkt me ook wel wat

Wie helpt me even opweg?
Trots van het Noorden!
pi_42967892
Als je gaatjes kunt boren en een soldeerbout hanteren dan kan dat geen enkel probleem zijn denk ik zo :p
pi_42968837
Vandaag een paar Philips led lampen gekocht. Gewoon 220v en een normale fitting. Licht opbrengst valt mee, vond de lampen nog wel erg duur, 10 euro per stuk, maar het stroom verbruik is nog lager dan een spaarlamp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')