Waarom zelf een windmolen maken, voor een honderd of 10 heb je een 800kw molenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:01 schreef HaerdenC het volgende:
foto's volgenhet is een gewoon huis beetje in fermette stijl ... windenergie heb ik al overwegen maar in vorige woning had ik onvoldoende plaats ... Ga dit nu zeker eens onderzoeken ... dit soort dingen moet ook zelf te maken zijn met een handje electronica ... Verder overweeg ik ook nog steeds zonne energie ...
die ervaring heb ik ook, tevens geven warmwitte ook minder lichtquote:Op zondag 12 maart 2006 12:01 schreef Sjabba het volgende:
Heeft iemand nou al ervaring met goede warmwitte ledspots?
Ik heb zelf 5 stuks die wel een brede stralingshoek hebben, veel lichtopbrengst maar toch koud licht.
Ik woon ook in belgie maar dan niet in een wijk ofzo. Denk dat ik niet zoveel last krijgquote:Op zondag 12 maart 2006 04:33 schreef HaerdenC het volgende:
ja kijk ... dat kan in nederland ... als ik zo iets op mijn dak zou zetten krijg ik direct de hele lokale politiek op mijn dak LOOOOL Belgen zijn niet echt tolerant en zeker buren niet
Wat ben jij technisch..quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:48 schreef mikezwet het volgende:
DC en AC is verschillend. 12 volt heb je in DC en AC. Welke god_de_vader verkoopt weet ik niet...
Sorry, was al heel oud. Ik las iets over zonnepanelen! Laat ik die dingen nou jaren verkocht hebben voor de afrikaanse markt. Als je nog gebruikt hiervan wilt maken en misbruik wilt maken van mijn contacten: ik hoor het wel. Misschien kom je wel in aanmerking voor een leuke subsidieregeling, helaas is de EPR op de schop gegaan.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Wat ben jij technisch..
12, 24 en 48 v enzo is DC. AC is hoogspanning, oftewel 230V
Wat die techneut verteld heeft is een beetje kort door de bochtquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:04 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Maar even zonder dollen: ik ben dan misschien niet zo heel technisch (zal de techneut die me dat van AC DC heeft wijsgemaakt even aanpakken), maar ik weet wel veel over zonne-energie en ik kan je wel vertellen wanneer het wel of niet handig is om te doen.
Je bedoelt leds in de behuizing van een tl, die je op dezelfde manier in een armatuur kunt steken?quote:Op maandag 24 april 2006 21:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot led verlichting ik het al ledspots voorbij zien komen maar ik vraag me af of je leds ook in balken hebt zo dat je die als een soort TL balken kunt gebruiken.
zo, ja wat kosten die dingen dan ongeveer?
AC is heel makkelijk te transformeren met een standaard transformator. Vandaar de voorkeur van de fabrikant om de spanning zo lang mogelijk AC te houden en alleen gelijk te richten wanneer de spanning nodig is. Elro (en anderen) doen het meestal om die reden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:08 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wat die techneut verteld heeft is een beetje kort door de bocht.
DC wordt vaak gebruikt voor lage spanningen. Maar het komt sporadisch voor dat een fabrikant een wisselstroom adapter erbij levert. Elro heeft daar bijv. een handje van. De reden is (denk ik) dat het een crime is om wisselstroom adapters met een lage spanning te vinden en je veelal een nieuw tuinverlichtingsetje, draadloos alarmsysteem e.d. moet kopen van de desbetreffende fabrikant. Bij computerrandapparatuur zie je het ook wel eens. Routers, scanners, hubs en dergelijken.
AC wordt inderdaad voor hogere spanningen gebruikt (ik ben vooralsnog geen apparaat tegen gekomen dat 230v DC nodig had).
Kortom, het is verkeerd uitgelegd maar komt in veel gevallen op hetzelfde neer.
Trouwens, een "product" wat altijd op 12v AC werkt zijn halogeenlampen.
Dat ziet er wel erg gaaf uitquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:05 schreef Yargoo het volgende:
[afbeelding]
Kunnen die ledjes in de grond tegen een bepaalde hoeveelheid water? Vb stel dat je dit in de keuken steekt, moeten deze toch best (spat)waterdicht zijn?
huis van Femme taken als ik me niet vergisquote:
kloptquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
huis van Femme taken als ik me niet vergis
Bij mijn weten zijn LED's weliswaar zuiniger dan een gloeilamp, maar nog steeds niet zo zuinig als een TL-buis. Daarbij denk ik dat je veel LED's nodig hebt om de lichtopbrengst van een tl-buis te evenaren.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
en energie zuiniger zijn.
Ehm...dat weet ik nietquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je die ook netjes dimmen?
Ik vind namelijk gedimde TL balken niet er mooi
Ja, en dat is erg lelijk. Bij onst op kantoor doen ze dat ook en dan zelfs op het zonlichtquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:30 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Ehm...dat weet ik niet![]()
Ik weet alleen dat het kan (bij ons op kantoor hangen ze ook, van die automatisch dimmende buizen)
Bij ons ook jaquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en dat is erg lelijk. Bij onst op kantoor doen ze dat ook en dan zelfs op het zonlicht![]()
Ik ook niet vandaar dat ik ook naar LED's aan het kijken benquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:16 schreef MouseInteractive het volgende:
Maar goed, een andere optie dan die dimmethode zou ik even niet weten
Hoeveel licht geven die slangen in de lichtkoof eigenlijk? Ik wil een soort gelijk principe gaan gebruiken als indirecte verlichting maar heb nog wel twijfels bij de licht opbrengst.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.
in europa hebben we 50Hz hoor.....quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:00 schreef blieblie het volgende:
12, 24 en 48v is niet per definitie gelijkspanning.
DC = gelijkspanning (dwz. de ene pool is + en de andere pool is -)
AC = wisselspanning (dwz. beide polen wisselen met een bepaalde frequentie van plus en min. Die frequentie wordt aangeduid met Hertz. In Europa gebruiken ze bijv. 60Hz en de USA 50Hz. Dit betekend ook dat als je een klok op netstroom hebt dat deze in Amerika vaak langzamer gaat lopen).
zit je niet in de hoek van HOEVEEL graden..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:02 schreef maarten1982 het volgende:
ik ben druk aan hetz oeken naar een betaalbare LED oplossing voor in de vloer. Nu kwam ik op
http://webshop.meetthefuture.be/product_info.php?cPath=33&products_id=89 een oplossing voor maar daar staat bij dat ze 45graden kunnen worden. Dit lijkt mij erg warm voor in de vloer. Kan dit wel of kan ik ze nog isoleren op 1 of andere manier?
Klopt...ze kunnen zelfs 85 graden worden...een beetje luchtcirculatie achter dit lampje zal dus geen kwaad kunnen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:00 schreef arnold-d het volgende:
[..]
zit je niet in de hoek van HOEVEEL graden..
dus een HOEK van 45 graden
[Totaal offtopic]quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en dat is erg lelijk. Bij onst op kantoor doen ze dat ook en dan zelfs op het zonlicht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |