abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33071354
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef EViL_TWiN het volgende:

Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart. (Zie LED huisverlichting (Meer Informatie ?)

Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?

Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
Belangrijkste is dat de leds op gelijkspanning moet zijn aangesloten. De meeste gewone halogeentrafo's geven echter wisselspanning aan de secundaire zijde. Je kunt dan een gelijkrichter(brug) en een condensator tussenzetten.
Dan komt het probleem van polariteit, dus dat plus en min niet omgewisseld worden. Halogeenverlichting kan namelijk op twee manieren in een fitting worden gestoken.
Verder staat op de trafo het maximale vermogen en op de halogeenlampen het verbruiksvermogen aangegeven. Met een simpel rekensommetje kun je dan berekenen hoeveel lampen je op een trafo kan aansluiten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:15:02 #202
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33080481
Nou, ik ook maar eens iets vragen dan mijn vader heeft onlangs de kozijnen op de achtergevel laten vervangen en binnenkort word de schuifpui ook vervangen. Omdat hij nogal gek is van verlaagde plafonnetjes en een koof wilde hij ook een koof maken aan de bovenkant.
Natuurlijk zouden hier ook spotjes in moeten komen en toen dacht ik ook al aan de LED spotjes, ik hoorde dat ze langer meegaan en minder stroom kosten wat natuurlijk een goede zaak is. Hoe het prijstechnisch precies zit weet ik niet helemaal maar op de Conrad site zag ik deze staan, dus 3 stuks voor 85 euro.

Op de Niikuled site staan dit soort dingen:

Warm witte rond de 10 euro, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik die dingen schakel... het lijkt mij een gewone stekkeraansluiting maar dat lijkt me een beetje gek.... moet er dan nog meer bij, ik las allemaal dingen over transformatoren, voedingen dit en dat
Alvast bedankt
Bernie en ik zijn tof.
pi_33083873
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:15 schreef mordradead het volgende:
Nou, ik ook maar eens iets vragen dan mijn vader heeft onlangs de kozijnen op de achtergevel laten vervangen en binnenkort word de schuifpui ook vervangen. Omdat hij nogal gek is van verlaagde plafonnetjes en een koof wilde hij ook een koof maken aan de bovenkant.
Natuurlijk zouden hier ook spotjes in moeten komen en toen dacht ik ook al aan de LED spotjes, ik hoorde dat ze langer meegaan en minder stroom kosten wat natuurlijk een goede zaak is. Hoe het prijstechnisch precies zit weet ik niet helemaal maar op de Conrad site zag ik deze staan, dus 3 stuks voor 85 euro.
[afbeelding]
Op de Niikuled site staan dit soort dingen:
[afbeelding]
Warm witte rond de 10 euro, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik die dingen schakel... het lijkt mij een gewone stekkeraansluiting maar dat lijkt me een beetje gek.... moet er dan nog meer bij, ik las allemaal dingen over transformatoren, voedingen dit en dat
Alvast bedankt
van die spotjes van niiuled had ik er ook een paar besteld
zowel witte als warmwitte
de witte zijn behoorlijk blauw, en de warmwitte wel wat minder blauw, maar die geven ook minder licht
ik denk dat het ongeveer overeen komt met 10 watt halogeen spotjes
ik heb ze overigens gewoon op wisselspanning
pi_33083879
dit is echt geniaal.. ik krijg volgend jaar mijn appartement, en wil ook iets met de led gaan doen.. een koof aan de muur is wel een oplossing, en wil er dan ook nog spotjes inzetten ( netzoals de dame eerder in dit topic..) alleen inderdaad een beetje meer info over de electriciteit is nooit weg..

en wat voor leds moet ik hebben voor in mijn vloer.. wordt een laminaat vloer 6 mm met 4 mm isolatie eronder.. iemand tips daarvoor.?

mijn dank is groot

lex
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 14 december 2005 @ 22:07:52 #205
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33085144
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:34 schreef mtv het volgende:

[..]

van die spotjes van niiuled had ik er ook een paar besteld
zowel witte als warmwitte
de witte zijn behoorlijk blauw, en de warmwitte wel wat minder blauw, maar die geven ook minder licht
ik denk dat het ongeveer overeen komt met 10 watt halogeen spotjes
ik heb ze overigens gewoon op wisselspanning
Zijn die dingen ook dimbaar?
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 14 december 2005 @ 22:18:24 #206
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_33085615
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:07 schreef mordradead het volgende:

[..]

Zijn die dingen ook dimbaar?
volgens mij niet
  woensdag 14 december 2005 @ 23:10:05 #208
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_33087808
op deze site staan de prijzen vermeld van het Eye Led systeem.

kwam deze toevallig tegen vandaag...
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:28:17 #209
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_33128412
Mijn muren zijn bijna af. Eens dat gedaan is zullen de eerste ledslangen komen te liggen ... een grote stap vooruit dus 1600 kg pleisterwerk is best veel alles doet pijn, armen, handen, rug, benen maar goed het zit er ver tegen nog stukje uitvullen en ik kan EINDELIJK aan mjn LED speeltuig beginnen ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_33128529
Om je huis te completeren moet je eigenlijk dit nog hebben:

Edit: plaatje verdwenen: http://www.kiss-textil.de/galactikaen.htm

[ Bericht 26% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 17-12-2005 12:01:25 ]
pi_33132387
Ik was op zoek naar lichtslang en kwam uit bij:
http://www.decoratieveverlichting.nl
veeel goedkoper dan mooispul.com, hoewel de led-slangen te duur bleven voorlopig
(2x 45m lichtslang om een boot te verlichten)
pi_33136495
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:38 schreef Boekel het volgende:
veeel goedkoper dan mooispul.com, hoewel de led-slangen te duur bleven voorlopig
Kijk eens aan, die spotjes zijn stukken goedkoper. Nu zijn ze 12Volt. Hoe wordt dat aangesloten...hebben ze daar ook accessoires voor?
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:22:57 #213
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_33143907
Ik koop de slangen aan in kleur naar keuze voor 4.40 euro de meter ... valt goed mee vindt ik persoonlijk... Met gewone lampjes er in betaal ik rond 1 euro de meter daar tegen staat wel een verbruik van 14 watt de meter !!! en dat loopt dus snel op ...
pi_33171691
He leuk topic. Ben zelf ook bezig met vloerverlichting met led's. Is in eerste instantie bedoeld als bijverlichting en werkt echt top in de praktijk. Ga nu een poging doen om dit in de plinten te verwerken.

Zie hier
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:18:37 #215
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33171852
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:13 schreef niku2000 het volgende:
He leuk topic. Ben zelf ook bezig met vloerverlichting met led's. Is in eerste instantie bedoeld als bijverlichting en werkt echt top in de praktijk. Ga nu een poging doen om dit in de plinten te verwerken.

Zie hier
Onwijs gaaf dit echt waar

Het is dat ik zelf niet zo handig ben met stroom en dit soort dingen

Maar stel je gaat dwijlen? kunnen die ledjes daar tegen of word dat 1 groot drama?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_33192373
Nee vocht is geen probleem. De lenskapjes zet ik vast in transparante siliconenkit. Heeft als voordeel dat het afgesloten is voor vocht en je kunt ze loshalen mocht er iets kapot zijn...
pi_33213916
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:38 schreef Boekel het volgende:
hahaha, leuk:

pi_33323644
Ik ben eigenlijk op zoek naar meer info naar superdunne inbouw LEDs (max. ~10mm dik).
Eyeleds heb ik al gezien, ook in een showroom, maar die zijn toch wel erg duur. Iemand alternatieven, of zelfbouwschema's?

Over een paar maandjes een nieuw huis inclusief nieuwe badkamer, en daar moet gewoon led verlichting in. Het liefst in de muren en/of in de vloer.

[ Bericht 28% gewijzigd door LoneStarr op 22-12-2005 22:31:58 ]
pi_33328032
Hyperflux met beperkte opbrengst of voor meer licht de luxeon 1Watt (6 mm)
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:06:55 #220
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_33339881

79 euro

en als je het zelf wil maken ... Chipleds

dit is van het merk OSRAM en kosten 0.11 euro per stuk !!! verkrijgbaar in geel groen en rood...

Kleiner lijkt me vrij lastig :-) 100 van deze leds kost je 11 euro ...
Daar nog eens 2 dagen soldeerwerk bij
pi_33341751
2 dagen maal 8 uur maal 35 euro = 560 euro, koop je 7 van die lampen voor
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_33449887
Heeft iemand deze lamp al besteld via http://www.niikuled.com/ ?
quote:
JDR
18 Ultra bright LEDs
230V ac (E14)
˘ 50mm
270 cd (candela*)
1,2 watt
Available in Warm White.
see R&D for more info on this
Zo ja, wat zijn je ervaringen met deze lamp?

Heeft iemand nog een andere aanrader voor een E14 fitting?
pi_33452320
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:02 schreef its_me_ het volgende:
Heeft iemand deze lamp al besteld via http://www.niikuled.com/ ?
[..]

Zo ja, wat zijn je ervaringen met deze lamp?

ik had bij niikuled een lamp met e14 fitting besteld
je mag hem eventueel wel van mij overnemen, ik vind het te blauw
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:59:44 #224
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_33453879
Had je wel warm white besteld? Is die zelfs te blauw?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_33453924
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:12 schreef mtv het volgende:

[..]

ik had bij niikuled een lamp met e14 fitting besteld
je mag hem eventueel wel van mij overnemen, ik vind het te blauw
Dat zou eventueel kunnen. Ik zou dan graag een foto willen zien met de brandende lamp
pi_33454522
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:59 schreef Sjabba het volgende:
ik had inderdaad warm white besteld, maar ik weet ook niet 100 % zeker of ik dat wel gekregen heb
pi_33454551
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:01 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Dat zou eventueel kunnen. Ik zou dan graag een foto willen zien met de brandende lamp
misschien is het toch niet zo'n goed idee, want dan word het wel een dure lamp met 5,50 verzendkosten
pi_33454834
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:20 schreef mtv het volgende:

[..]

misschien is het toch niet zo'n goed idee, want dan word het wel een dure lamp met 5,50 verzendkosten
Maar toch zou ik graag een foto willen zien van de brandende lamp.
pi_33581526
quote:
Ik heb bij Conrad 4 van deze besteld: 571522-89. Ik kan niet direct linken naar de Conradwebsite, ga dus naar conrad.nl en zoek naar het bestelnummer.

Bevallen me uitermate goed, slechts 4 x 0,75 = 3W met zijn vieren en de schilderijen aan de muur hangen mooi in de spotlight. Het licht is redelijk koel, maar niet storend. Er hing eerst 4 x 40 = 160W, dat bespaart dus flink wat aan stroom.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:01:54 #230
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33663294
Nou, ik heb intussen de Lumileds ledjes en de lenskapjes bij conrad besteld. Ik zal zo snel mogelijk gaan klussen om te proberen hoe het eruit gaat zien. In ieder geval alvast bedankt voor de tips!
pi_33841443
Iemand ervaring met RGB led's ? Ik wil een lichtlijn maken met 50 RGB led's ( Superflux) maar wel zo dat de kleur instelbaar is. 3 spanningsregelaars naast de serieweerstanden of zijn er kant en klare units te koop ( heb ze nog niet gevonden ) ?
pi_33860036
Kijk ook eens op http://www.lumia.be, ziet er ook niet slecht uit om een keer te testen met ledverlichting....

Marc
pi_33860956
De warm white lampen bij http://www.lumia.be zijn zeker niet blauw, maar gaan zelfs eerder naar het licht geel...

Zunior
quote:
  maandag 9 januari 2006 @ 17:31:24 #235
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_33871618
En om te spammen maak je speciaal ene account aan?
En ik zie geen voorbeelden van spots die branden staan.

Er zijn verschillende mensen die led lampen hebben, ik zou graag ene warmwitte zien? Ik heb zelf gewoon witte en die zijn echt te kil.

Edit;
Marc Van Dievel,
Zaakvoerder

Het is zelfs je eigen bedrijf? Dan kan je vast wel wat foto's plaatsen van brandende lampen ipv dat wij het moeten proberen.
and made it rain upward
pi_33874282
Beste,

Helemaal niet de bedoeling om te spammen hoor. Om het verschil te zien tussen cool en warm wit:
http://www.lumia.be/N_grp_18-1.html
Het is trouwens niet zo simpel om het verschil te laten zien op een foto, ook het fototoestel durft de kleuren wat 'aanpassen'. In het warm white is zeker geen blauwe schijn te vinden, maar gaat eerder naar het lichtgeel.

Groetjes,

zunior
pi_33905658
quote:
Hallo Sjabba. Je Kan Niikuled vragen foto's te sturen van de lampen
Groeten Rooni
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:41:56 #238
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33994257
Toch een vraag he. Ik heb begrepen dat je de ledjes op een simpele adapter kan aansluiten.
nu ben ik de grootste electro n00b die je maar kan bedenken

Hoe gaat zo iets dan. Stel ik ram 10 letjes in 1 rij langs de muur. Hoe sluit je dat in gods naam aan dan? En hoe krijg je die uit eindelijk op een adapter dan?

En een simpele adapter is iets van zeg maar 12volt toch of zo?
Hoe zorg je er voor dan dat die 10 ledjes aangesloten worden op die adapter en dat ze niet door branden?

Kan iemand mij dat eens uitleggen, want ik wil dit toch wel begrijpen
Succes voor de geen die het gaat proberen

Ps
En meteen maar een adres in NL waar ik 10 of 20 van die dingen kan bestellen ga ik gewoon eens spelen er mee. Soort hobby ledjes schakelen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_34010409
Ik heb laatst een reflector spot besteld bij http://www.ledned.com

Ben er erg tevreden over!

pi_34010742
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:06 schreef Frenkel het volgende:
Ik heb laatst een reflector spot besteld bij http://www.ledned.com

Ben er erg tevreden over!

[afbeelding]
Niet warm-wit ?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:24:40 #241
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_34011157
Graag een foto van de spot in actie?
and made it rain upward
pi_34011825
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:14 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Niet warm-wit ?
Warm- wit ziet er alleen goed uit als het een luxeon LED is..
Heb mail gekregen van LedNed dan het binnenkort wel verkrijgbaar is,
Helaas geen foto..
pi_34021844
Inmiddels ben ik ver gevorderd met de lampjes bouwen, ik wil alleen weten wat ik als beste als voeding kan gebruiken? hints tips hierover?
pi_34386368
Weet iemand wat voor Ledjes er in een GSM gebruikt worden ( aan de achterkant voor de camera ) , hoeveel lux/lumen/candela/mA etc. Het is precies de lichtsterkte die ik zoek voor meerdere toepassingen.

ps
wacht met spanning op foto's van TS hoe zijn verlichting aan het worden is
pi_34592432
TVP.

Zijn er al nieuwe foto's god_de_vader?
Profiel opgeheven.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:46:18 #246
381 Mini-Me
Just The Two Of Us
pi_34772950
Waar ik heel benieuwd naar ben: M.a.r.i.e.k.j.e., die led-slangen. Hoe hebben jullie die aangesloten en zijn deze ook nog dimbaar een mengen 2 naast elkaar liggende kleuren nog een beetje goed?

Eigenlijk zou ik het liefst met een remote de kleur kunnen wisselen maar ik denk dat dat nog een beetje te vroeg is, daar moeten de ontwikkelingen nog wat verder in komen.

Ik loop dus ook met het idee om wat lampen in huis te gaan vervangen voor LED licht en er wat extra effecten mee uit te halen. Als echte vervanging voor alle lampen is het denk ik nog niet.

Hoe is dat met Luxeon LEDS en het aanlichten van foto's schilderijen. In hoeverre komt dat een beetje in de buurt van mijn halogeenlampjes die er nu op gericht staan?

Veel vragen met hopelijk wat antwoorden

[ Bericht 7% gewijzigd door Mini-Me op 07-02-2006 09:23:44 ]
  donderdag 16 februari 2006 @ 06:25:40 #247
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_35142221
Groot nieuws ... de woning is afgewerkt in eil tempo. Alles geverfd en alles bewoonbaar gemaakt ... en nu kom thet grote BOEHHHH ... enkel ledverlichting in bovebste ruimte en de rest verder afgewerkt in bestaande situatie. Het huis wordt verhuurd vanaf volgende maand. Zoals ik al gemeld heb is een kindje op komst en de woning is daar simpelweg te klein voor ...

Niet gevreesd ... het volgende project is er ... We hebben een fermette gekocht in de walen met 2600 vierkante meter grond en een berg ruimte in de woning ... deze woning is in een goede staat en ik kan dus direct aan de automatisering beginnen ... het volledige idee met ledslangen en alles gaat over naar dit project ;-) tevens met een berg matteriaal dat ik reeds heb.

ook is er een slecht nieuws ... Maurice Krol ... de persoon die mij in het rijhuis project heeft bijgestaan met alle werken is overleden aan de gevolgen van suikerziekte.

Dan even wat antwoorden:

Ledslangen dimmen is mij niet gelukt... wel een klein beetje maar niet echt staploos dimmen van 0 tot max ... neem van 65 tot 100 % onder de 65 vallen ze gewoon uit.

Ledspots op schilderijen is een slecht idee ... de kleuren worden echt vies.

Ledbuizen naast mekaar in 2 Kleuren ... met wit en geel zeer mooi effect ... het zou ook mooi zijn als er nog een rode tussen lag ... dan kan je bv 's avonds enkel de rode aandoen voor een gezellig sfeertje ...
pi_35143437
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 06:25 schreef HaerdenC het volgende:
Groot nieuws ... de woning is afgewerkt in eil tempo. Alles geverfd en alles bewoonbaar gemaakt ... en nu kom thet grote BOEHHHH ... enkel ledverlichting in bovebste ruimte en de rest verder afgewerkt in bestaande situatie. Het huis wordt verhuurd vanaf volgende maand. Zoals ik al gemeld heb is een kindje op komst en de woning is daar simpelweg te klein voor ...

Niet gevreesd ... het volgende project is er ... We hebben een fermette gekocht in de walen met 2600 vierkante meter grond en een berg ruimte in de woning ... deze woning is in een goede staat en ik kan dus direct aan de automatisering beginnen ... het volledige idee met ledslangen en alles gaat over naar dit project ;-) tevens met een berg matteriaal dat ik reeds heb.

ook is er een slecht nieuws ... Maurice Krol ... de persoon die mij in het rijhuis project heeft bijgestaan met alle werken is overleden aan de gevolgen van suikerziekte.

[afbeelding]

Dan even wat antwoorden:

Ledslangen dimmen is mij niet gelukt... wel een klein beetje maar niet echt staploos dimmen van 0 tot max ... neem van 65 tot 100 % onder de 65 vallen ze gewoon uit.

Ledbuizen naast mekaar in 2 Kleuren ... met wit en geel zeer mooi effect ... het zou ook mooi zijn als er nog een rode tussen lag ... dan kan je bv 's avonds enkel de rode aandoen voor een gezellig sfeertje ...
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen . Leds hebben een onder en bovengrens, komt de spanning onder de ondergrens gaan ze geheel uit. Halogeen heeft dat ook geloof ik (iig met een gewone dimmer voor de trafo).

Weet iemand of er zacht witte ledslang te krijgen is die "loopt". Dwz. die door middel van een controller aan uit knippert in verschillende delen van de slang?
pi_35144919
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 06:25 schreef HaerdenC het volgende:

[afbeelding]

Dan even wat antwoorden:

Heb je al foto's van de nieuwe woning? Lekker stukkie grond erbij, altijd lekker

Gecondoleerd met het verlies van de goede kennis.

We gaan je weer volgen hoor.

Heb je overigens wel eens aan een windmolen gedacht om je accu's op te laden? Ik ben mij hierop aan het orienteren. Lijkt me erg leuk. Kan ik eindelijk zeggen tegen mensen die denken dat alles op windenergie kan draaien. "Koop zelf maar een windmolen en laat jezelf afsluiten van het net"
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:01:49 #250
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_35147368
foto's volgen het is een gewoon huis beetje in fermette stijl ... windenergie heb ik al overwegen maar in vorige woning had ik onvoldoende plaats ... Ga dit nu zeker eens onderzoeken ... dit soort dingen moet ook zelf te maken zijn met een handje electronica ... Verder overweeg ik ook nog steeds zonne energie ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')