Belangrijkste is dat de leds op gelijkspanning moet zijn aangesloten. De meeste gewone halogeentrafo's geven echter wisselspanning aan de secundaire zijde. Je kunt dan een gelijkrichter(brug) en een condensator tussenzetten.quote:Op maandag 12 december 2005 13:01 schreef EViL_TWiN het volgende:
Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart. (Zie LED huisverlichting (Meer Informatie ?)
Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?
Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
van die spotjes van niiuled had ik er ook een paar besteldquote:Op woensdag 14 december 2005 20:15 schreef mordradead het volgende:
Nou, ik ook maar eens iets vragen danmijn vader heeft onlangs de kozijnen op de achtergevel laten vervangen en binnenkort word de schuifpui ook vervangen. Omdat hij nogal gek is van verlaagde plafonnetjes en een koof wilde hij ook een koof maken aan de bovenkant.
Natuurlijk zouden hier ook spotjes in moeten komen en toen dacht ik ook al aan de LED spotjes, ik hoorde dat ze langer meegaan en minder stroom kosten wat natuurlijk een goede zaak is. Hoe het prijstechnisch precies zit weet ik niet helemaal maar op de Conrad site zag ik deze staan, dus 3 stuks voor 85 euro.
[afbeelding]
Op de Niikuled site staan dit soort dingen:
[afbeelding]
Warm witte rond de 10 euro, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik die dingen schakel... het lijkt mij een gewone stekkeraansluiting maar dat lijkt me een beetje gek.... moet er dan nog meer bij, ik las allemaal dingen over transformatoren, voedingen dit en dat
Alvast bedankt
Zijn die dingen ook dimbaar?quote:Op woensdag 14 december 2005 21:34 schreef mtv het volgende:
[..]
van die spotjes van niiuled had ik er ook een paar besteld
zowel witte als warmwitte
de witte zijn behoorlijk blauw, en de warmwitte wel wat minder blauw, maar die geven ook minder licht
ik denk dat het ongeveer overeen komt met 10 watt halogeen spotjes
ik heb ze overigens gewoon op wisselspanning
Kijk eens aan, die spotjes zijn stukken goedkoper. Nu zijn ze 12Volt. Hoe wordt dat aangesloten...hebben ze daar ook accessoires voor?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:38 schreef Boekel het volgende:
Ik was op zoek naar lichtslang en kwam uit bij:
http://www.decoratieveverlichting.nl
veeel goedkoper dan mooispul.com, hoewel de led-slangen te duur bleven voorlopig
(2x 45m lichtslang om een boot te verlichten)
Onwijs gaaf dit echt waarquote:Op zaterdag 17 december 2005 21:13 schreef niku2000 het volgende:
He leuk topic. Ben zelf ook bezig met vloerverlichting met led's. Is in eerste instantie bedoeld als bijverlichting en werkt echt top in de praktijk. Ga nu een poging doen om dit in de plinten te verwerken.
Zie hier
hahaha, leuk:quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:38 schreef Boekel het volgende:
Ik was op zoek naar lichtslang en kwam uit bij:
http://www.decoratieveverlichting.nl
veeel goedkoper dan mooispul.com, hoewel de led-slangen te duur bleven voorlopig
(2x 45m lichtslang om een boot te verlichten)
Zo ja, wat zijn je ervaringen met deze lamp?quote:JDR
18 Ultra bright LEDs
230V ac (E14)
˘ 50mm
270 cd (candela*)
1,2 watt
Available in Warm White.
see R&D for more info on this
ik had bij niikuled een lamp met e14 fitting besteldquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:02 schreef its_me_ het volgende:
Heeft iemand deze lamp al besteld via http://www.niikuled.com/ ?
[..]
Zo ja, wat zijn je ervaringen met deze lamp?
Heeft iemand nog een andere aanrader voor een E14 fitting?
Dat zou eventueel kunnen. Ik zou dan graag een foto willen zien met de brandende lampquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:12 schreef mtv het volgende:
[..]
ik had bij niikuled een lamp met e14 fitting besteld
je mag hem eventueel wel van mij overnemen, ik vind het te blauw
ik had inderdaad warm white besteld, maar ik weet ook niet 100 % zeker of ik dat wel gekregen hebquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:59 schreef Sjabba het volgende:
Had je wel warm white besteld? Is die zelfs te blauw?
misschien is het toch niet zo'n goed idee, want dan word het wel een dure lamp met 5,50 verzendkostenquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:01 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Dat zou eventueel kunnen. Ik zou dan graag een foto willen zien met de brandende lamp
Maar toch zou ik graag een foto willen zien van de brandende lamp.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:20 schreef mtv het volgende:
[..]
misschien is het toch niet zo'n goed idee, want dan word het wel een dure lamp met 5,50 verzendkosten
Ik heb bij Conrad 4 van deze besteld: 571522-89. Ik kan niet direct linken naar de Conradwebsite, ga dus naar conrad.nl en zoek naar het bestelnummer.quote:Heeft iemand nog een andere aanrader voor een E14 fitting?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:59 schreef Sjabba het volgende:
Hallo Sjabba. Je Kan Niikuled vragen foto's te sturen van de lampenquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:59 schreef Sjabba het volgende:
Niet warm-wit ?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:06 schreef Frenkel het volgende:
Ik heb laatst een reflector spot besteld bij http://www.ledned.com
Ben er erg tevreden over!
[afbeelding]
Warm- wit ziet er alleen goed uit als het een luxeon LED is..quote:
Dat had ik je ook wel kunnen vertellenquote:Op donderdag 16 februari 2006 06:25 schreef HaerdenC het volgende:
Groot nieuws ... de woning is afgewerkt in eil tempo. Alles geverfd en alles bewoonbaar gemaakt ... en nu kom thet grote BOEHHHH ... enkel ledverlichting in bovebste ruimte en de rest verder afgewerkt in bestaande situatie. Het huis wordt verhuurd vanaf volgende maand. Zoals ik al gemeld heb is een kindje op komst en de woning is daar simpelweg te klein voor ...
Niet gevreesd ... het volgende project is er ... We hebben een fermette gekocht in de walen met 2600 vierkante meter grond en een berg ruimte in de woning ... deze woning is in een goede staat en ik kan dus direct aan de automatisering beginnen ... het volledige idee met ledslangen en alles gaat over naar dit project ;-) tevens met een berg matteriaal dat ik reeds heb.
ook is er een slecht nieuws ... Maurice Krol ... de persoon die mij in het rijhuis project heeft bijgestaan met alle werken is overleden aan de gevolgen van suikerziekte.
[afbeelding]
Dan even wat antwoorden:
Ledslangen dimmen is mij niet gelukt... wel een klein beetje maar niet echt staploos dimmen van 0 tot max ... neem van 65 tot 100 % onder de 65 vallen ze gewoon uit.
Ledspots op schilderijen is een slecht idee ... de kleuren worden echt vies.
Ledbuizen naast mekaar in 2 Kleuren ... met wit en geel zeer mooi effect ... het zou ook mooi zijn als er nog een rode tussen lag ... dan kan je bv 's avonds enkel de rode aandoen voor een gezellig sfeertje ...
Heb je al foto's van de nieuwe woning? Lekker stukkie grond erbij, altijd lekkerquote:Op donderdag 16 februari 2006 06:25 schreef HaerdenC het volgende:
Groot nieuws ... de woning is afgewerkt in eil tempo. Alles geverfd en alles bewoonbaar gemaakt ... en nu kom thet grote BOEHHHH ... enkel ledverlichting in bovebste ruimte en de rest verder afgewerkt in bestaande situatie. Het huis wordt verhuurd vanaf volgende maand. Zoals ik al gemeld heb is een kindje op komst en de woning is daar simpelweg te klein voor ...
Niet gevreesd ... het volgende project is er ... We hebben een fermette gekocht in de walen met 2600 vierkante meter grond en een berg ruimte in de woning ... deze woning is in een goede staat en ik kan dus direct aan de automatisering beginnen ... het volledige idee met ledslangen en alles gaat over naar dit project ;-) tevens met een berg matteriaal dat ik reeds heb.
ook is er een slecht nieuws ... Maurice Krol ... de persoon die mij in het rijhuis project heeft bijgestaan met alle werken is overleden aan de gevolgen van suikerziekte.
[afbeelding]
Dan even wat antwoorden:
Ledslangen dimmen is mij niet gelukt... wel een klein beetje maar niet echt staploos dimmen van 0 tot max ... neem van 65 tot 100 % onder de 65 vallen ze gewoon uit.
Ledspots op schilderijen is een slecht idee ... de kleuren worden echt vies.
Ledbuizen naast mekaar in 2 Kleuren ... met wit en geel zeer mooi effect ... het zou ook mooi zijn als er nog een rode tussen lag ... dan kan je bv 's avonds enkel de rode aandoen voor een gezellig sfeertje ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |