abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33003872
Hey peepz,
Ik wil binnenkort op mezelf gaan wonen en nu ben ik hier een aantal topics tegen gekomen over led verlichting in huis, dit onderwerp spreekt me enorm aan maar ik weet niet zo heel veel van elektro, en het word me ook niet echt heel duidelijk in die 2 LED topics hoe alles geshakeld moet worden e.d. dus vandaar dat ik deze topic heb gestart.

Wat ik nou graag zou willen weten zijn o.a. de volgende dingen :
- MR16 led lampen die kunnen voor zover ik het begrijp in een gewoon halogeen fitting, maar moet je daarvoor de trafo ook veranderen ?
- Bij het aanschaffen van trafo's waar moet ik dan op letten en hoe maak ik een berekening om het aantal ledlampen (12volt overigens) aan te pasen aan de trafo ?
- Waar kan ik die dingen het beste kopen, heb al een paar URL's gezien (o.a. www.conrad.nl, mooispul.nl & www.led-shop24.de) maar zijn er nog anderen ?
- Het klinkt allemaal zo mooi maar waar moet je op letten bij dit soort dingen ?

Nou ik hoop dat er mensen zijn die me er antwoord op kunnen geven, en misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben, zoals ik het zie is het echt de toekomst... Alvast bedankt...
pi_33004514
hmmz, dat is wel handig

vraag me idd ook af, of de bestaande halogeen trafo's idd niet tezwaar zijn dan, met veel inefficient stroomverbruik dus
pi_33011761
Hmz, jammer dat niemand er iets vanaf weet, moet toch wel iemand zijn die iets ervan weet ?
pi_33011870
Er is zelfs een heel topic over...

Volledig huis verlicht met LED's - DEEL 2
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_33011905
Zo ver was ik ook al maar daar gaan ze niet specifiek in op de technische kant van het verhaal, o.a. de dingen die ik graag zou willen weten...
pi_33011956
Dat neemt niet weg dat dat het topic is over LED huisverlichting, en je je vraag gewoon daar moet stellen. De kans dat je iemand vindt die er verstand van heeft is daar het grootst. (en als er daar niemand is, is er hier waarschijnlijk echt niemand waar je wat wijzer van wordt...)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_33012090
Ik zal het daar eens vragen maar het leek mij namelijk zo dat als ik er een topic over begon (centrale) die over meer info gaat, het beter zou zijn want daar word in principe over van alles gepraat... maargoed zal het daar eens posten...
  maandag 12 december 2005 @ 15:58:27 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_33016628
anders gaan we 24 topics openen over led verlichting.
In het bestaande topioc kan je heel goed met je vragen terecht. daar zitten immers al mensen die het hele project achter de rug hebben.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_33035661
Ik weet het nogmaals sorry (zet slotje er maar op)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')