abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2005 @ 11:14:12 #211
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30381304
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik begin het bijna als kritiek te zien op mijn posts, naar welke post van me refereer je wanneer je hebt over een "losse koran-citaat" . Als ik me niet vergis zette ik er wel een verhaaltje ervoor of erna
Ik heb het niet over een specifiek geval, maar meer over de algemene vraag- en antwoordmanier in dit topic. Zowel van jou als van alle anderen.
'Nuff said
pi_30381317
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt hier iets niet?
[..]

Ik ben toch Topicstarter, en als ik met een topic kom waar ik in beweer dat Islam een tolerant religie is, waarom doe je dan pogingen om het mij aan te tonen? Of zit ik nu fout?
[..]
ja, je zit fout...nog eens lezen...hij wil het je aan laten tonen
pi_30381343
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, je zit fout...nog eens lezen...hij wil het je aan laten tonen
waarschijnlijk spreek ik dan een ander taal, toon jij het eens aan dan?
pi_30381393
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:14 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een specifiek geval, maar meer over de algemene vraag- en antwoordmanier in dit topic. Zowel van jou als van alle anderen.
Right

Zie jij eigenlijk positieve dingen in de islam?
pi_30381398
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarschijnlijk spreek ik dan een ander taal, toon jij het eens aan dan?
nee, jij bent de TS. wat mij betreft is de islam naast tolerant ook intolerant. het ligt aan je interpretatie of de uitleg die je wilt gebruiken

ik denk dat jij de islam ziet als een tolerant geloof, maar dat komt vooral door je eigen inbreng en hoe jij het geloof wilt gebruiken
pi_30381461
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, jij bent de TS. wat mij betreft is de islam naast tolerant ook intolerant. het ligt aan je interpretatie of de uitleg die je wilt gebruiken

ik denk dat jij de islam ziet als een tolerant geloof, maar dat komt vooral door je eigen inbreng en hoe jij het geloof wilt gebruiken
ja goed, ik kan natuurlijk niet reageren als een atheist of agnost of wat dan ook, maar ik zal natuurlijk ook niet zeggen, dat halfbloedjes geen plaats hebben tussen allochtonen en autochtonen bijv
  donderdag 8 september 2005 @ 11:22:47 #217
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_30381551
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:01 schreef Triggershot het volgende:
"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, al-Tirmidhi).
wantrouw uw allochtone buur op milde wijze, hij kan op een dag uw vijand worden (uitspraak van velen)
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_30381562
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:19 schreef Triggershot het volgende:

ik zal natuurlijk ook niet zeggen, dat halfbloedjes geen plaats hebben tussen allochtonen en autochtonen bijv
hoe bedoel je dat ?
pi_30381584
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:22 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

wantrouw uw allochtone buur op milde wijze, hij kan op een dag uw vijand worden (uitspraak van velen)
mja, dat is de vorm van xenofobie die je ook tegenkomt in de bijbel en de koran. eigen volk eerst
pi_30381596
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat ?
ik als halfbloedje ga mezelf niet bekritiseren of er negatief over uitten, wel verdedigen en naar mijn mening goed uitleggen
pi_30381641
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:22 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

In de naam van Allah de barmhartige, hoop ik dat jij 2 buren krijgt, een Frans Bauer en Gerard Joling als buur
pi_30381656
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In de naam van Allah de barmhartige, hoop ik dat jij 2 buren krijgt, een Frans Bauer en Gerard Joling als buur
hoe graag ik dit ook zou geloven denk ik dat Allah je wens niet zal verhoren
  donderdag 8 september 2005 @ 11:28:23 #223
27698 Doffy
pi_30381697
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Zie jij eigenlijk positieve dingen in de islam?
Ja, natuurlijk. Een religie haalt de leeftijd van bijna 1500 jaar niet als er niets positiefs over te melden viel. De Koran is, net als de Bijbel, voor velerlei uitleg vatbaar. Je kan er mensen mee zwart maken, je kan er mee oorlogshitsen, maar je kan er ook veel mooie zaken en lessen uithalen. Wat dat betreft heeft het_fokschaap, denk ik, gelijk als hij zegt dat het niet zozeer de Koran is die positief of negatief is, maar de instelling van diegene die dat boek interpreteert.
'Nuff said
  donderdag 8 september 2005 @ 11:28:39 #224
98593 KlappernootatWork
pi_30381709
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:24 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, dat is de vorm van xenofobie die je ook tegenkomt in de bijbel en de koran. eigen volk eerst
alleen is in dit geval het woordje 'haat' niet gebruikt...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_30381718
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hoe graag ik dit ook zou geloven denk ik dat Allah je wens niet zal verhoren
Als ik oprecht iets aan Allah zou vragen doe ik het dan ook niet via Fok! he
  donderdag 8 september 2005 @ 11:30:56 #226
27698 Doffy
pi_30381785
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:24 schreef Triggershot het volgende:
ik als halfbloedje ga mezelf niet bekritiseren of er negatief over uitten, wel verdedigen en naar mijn mening goed uitleggen
Het zou nog mooier zijn als je ook kritisch naar je eigen overtuigingen en geloof kon kijken. Daarom willen we hier ook een discussie op gelijkwaardige wijze: jij mag je overtuiging ten toon spreiden, anderen mogen daar gefundeerde kritiek op leveren, en jij wordt dan geacht die kritiek serieus te beantwoorden.
'Nuff said
pi_30381899
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:30 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het zou nog mooier zijn als je ook kritisch naar je eigen overtuigingen en geloof kon kijken. Daarom willen we hier ook een discussie op gelijkwaardige wijze: jij mag je overtuiging ten toon spreiden, anderen mogen daar gefundeerde kritiek op leveren, en jij wordt dan geacht die kritiek serieus te beantwoorden.
Are we still on that

Niemand zal zomaar zich zelf bekritiseren zonder enkel reden, wanneer je om je heen alleen maar, Moslims, terreur en onderdrukking hoort, dan ga je je zelf niet bekritiseren. Dan doe je alles om je te verdedigen.

Wanneer je van 9 tot 5 werkt op een sportschool, ga je niet na 5 uur zelf trainen, dan ga je naar huis en pak je afstandsbediening
pi_30382030
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:34 schreef Triggershot het volgende:

Niemand zal zomaar zich zelf bekritiseren zonder enkel reden, wanneer je om je heen alleen maar, Moslims, terreur en onderdrukking hoort, dan ga je je zelf niet bekritiseren. Dan doe je alles om je te verdedigen.
je hoeft jezelf ook niet te bekritiseren, maar het lijkt me toch zonneklaar dat er interpretaties van de koran mogelijk zijn die wat minder vredelievend zijn dan die van jou...en deze interpretaties zijn wat mij betreft net zo rechtmatig als die van jou
  donderdag 8 september 2005 @ 11:39:12 #229
27698 Doffy
pi_30382033
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:34 schreef Triggershot het volgende:
Verdediging zonder de feiten onder ogen te zien is een zwakte.

En nu weer on-topic.
'Nuff said
  donderdag 8 september 2005 @ 11:40:49 #230
98593 KlappernootatWork
pi_30382092
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik ben al bedeeld door een dikke busschauffeur met even dikke vrouw en een familie luidruchtige (én gezellige) Antillianen
Shit! werken zuigt...
pi_30382353
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

je hoeft jezelf ook niet te bekritiseren, maar het lijkt me toch zonneklaar dat er interpretaties van de koran mogelijk zijn die wat minder vredelievend zijn dan die van jou...en deze interpretaties zijn wat mij betreft net zo rechtmatig als die van jou
Jupzz en daarom tonen we hier alleen vredelievende verzen etc
pi_30382384
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar waarom de niet vredelievende negeren ? je kunt zo wel een andere kant laten zien maar dat zegt niks. Hitler was ook aardig tegen Eva Braun, huisdieren, kinderen en ariërs
  donderdag 8 september 2005 @ 11:50:19 #233
98593 KlappernootatWork
pi_30382385
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

'vrije' interpretaties van religie wordt niet alleen in de Koran gebruikt. Ook het Christendom heeft daar een handje van...
Shit! werken zuigt...
  donderdag 8 september 2005 @ 11:50:32 #234
27698 Doffy
pi_30382390
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:49 schreef Triggershot het volgende:
Die verzen zijn inhoudsloos, zonder toelichting en interpretatie. Voor elk 'positief' vers van jou, kan iedereen er een 'negatief' vers tegenover zetten. Dat is geen discussie.
'Nuff said
pi_30382401
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:50 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

'vrije' interpretaties van religie wordt niet alleen in de Koran gebruikt. Ook het Christendom heeft daar een handje van...
mja, zelfs Pinkeltje is voor meerdere interpretaties vatbaar
pi_30382588
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Die verzen zijn inhoudsloos, zonder toelichting en interpretatie. Voor elk 'positief' vers van jou, kan iedereen er een 'negatief' vers tegenover zetten. Dat is geen discussie.
Dus in principe wanneer ik hier een woord neerzet, en men weet niet wat het betekend moet ik ook ff van dale er bij pakken om het voor ze uit te leggen. Voor mij zelf is het makkelijk om ff een Ibn Abbas/Ibn Katheer te openen en naar de uitleg en context te kijken, als men dat zou doen zouden ze geen enkel ( ja je leest het goed) haatzaaiende vers kunnen tonen, buiten hen die de moslims vervolgen voor hun geloof. En onrechtvaardig zijn.

Wanneer mensen zomaar een vers neer zetten, of delen van een vers weglaten. Kan je vers natuurlijk uitleggen naar je eigen wensen.

een vers als "verdraag wat ze zeggen" lijkt me niet multi interpreteerbaar. en Wanneer men een vers men context wil uitgelegd krijgen zet ik dat er wel bij.
pi_30382742
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:57 schreef Triggershot het volgende:

En onrechtvaardig zijn.
wat is onrechtvaardig ?
pi_30382764
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat is onrechtvaardig ?
schade brengt aan de mens
  donderdag 8 september 2005 @ 12:07:02 #239
27698 Doffy
pi_30382799
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:57 schreef Triggershot het volgende:
Wanneer mensen zomaar een vers neer zetten, of delen van een vers weglaten. Kan je vers natuurlijk uitleggen naar je eigen wensen.
Daarom ben ik er dus niet voor om zomaar met losse citaten te gaan smijten. Elk vers heeft een context, en die hoort bij dat vers.

Overigens is de interpretatie van 'diegenen die moslims vervolgen' niet eenvoudig, noch wat 'onrechtvaardigheid' precies is. Misschien zijn het zelfs de sleutelbegrippen waar het hele verhaal om draait!
'Nuff said
  donderdag 8 september 2005 @ 12:08:09 #240
27698 Doffy
pi_30382832
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:05 schreef Triggershot het volgende:
Er bestaat 2500 jaar filosofische literatuur over wat '(on)rechtvaardigheid' is. Dat vat je niet even in 5 woorden samen.
'Nuff said
pi_30382903
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Daarom ben ik er dus niet voor om zomaar met losse citaten te gaan smijten. Elk vers heeft een context, en die hoort bij dat vers.

Overigens is de interpretatie van 'diegenen die moslims vervolgen' niet eenvoudig, noch wat 'onrechtvaardigheid' precies is. Misschien zijn het zelfs de sleutelbegrippen waar het hele verhaal om draait!
Bij mij zijn ze dan ook niet los he, of zie jij weer eens iets wat ik niet zie

Mensen die worden vervolgd , door marteling en afname van hen rechten omdat ze zeggen dat ze moslims zijn Duidelijk ?

"onrechtvaardigheid" wordt in de koran beschreven, als verderf zaaien op Aarde, moord, diefstal, (10 geboden-achtig verbod)
pi_30382907
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

#define schade
pi_30382945
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef Triggershot het volgende:

Mensen die worden vervolgd , door marteling en afname van hen rechten omdat ze zeggen dat ze moslims zijn Duidelijk ?
en mensen die deze zaken moeten ondergaan omdat ze niet moslim zijn of omdat ze homo zijn, of jood etc.. ?
quote:
"onrechtvaardigheid" wordt in de koran beschreven, als verderf zaaien op Aarde, moord, diefstal, (10 geboden-achtig verbod)
een homo met z'n hoofd naar beneden van de hoogste toren gooien ? is dat rechtvaardig ?
pi_30382969
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

#define schade
zie laatste post gericht aan Doffy
  donderdag 8 september 2005 @ 12:15:11 #245
27698 Doffy
pi_30382983
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef Triggershot het volgende:

Maar anderen kunnen daar een andere uitleg aan geven: van 'vervolging' maken ze 'kritiek', etc. En dan kan Allah's straf op iedereen neerdalen die geen (perfecte) moslim is.

Daarbij, wat is 'verderf zaaien op aarde' precies?
'Nuff said
pi_30383013
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en mensen die deze zaken moeten ondergaan omdat ze niet moslim zijn of omdat ze homo zijn, of jood etc.. ?
[..]

een homo met z'n hoofd naar beneden van de hoogste toren gooien ? is dat rechtvaardig ?
Zie de verklaring van Umar, over niet moslims wat hun overkomt in OP,

een homo met zijn hoofd naar beneden gooien. praat je iemand na of heb je een bron voor me?
  donderdag 8 september 2005 @ 12:17:13 #247
27698 Doffy
pi_30383031
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:16 schreef Triggershot het volgende:
een homo met zijn hoofd naar beneden gooien. praat je iemand na of heb je een bron voor me?
Ik geloof dat er laatst een Amsterdamse Imam was die dat wel erg islamitisch vond, ja.
'Nuff said
pi_30383040
quote:

lectuur met deze inhoud werd verkocht in een moskee in Amsterdam. was het niet "de weg van de moslim" ofzo ?
  donderdag 8 september 2005 @ 12:18:21 #249
27698 Doffy
pi_30383059
Ah, dat was 't, ja.
'Nuff said
pi_30383060
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:15 schreef Doffy het volgende:

[..]

Maar anderen kunnen daar een andere uitleg aan geven: van 'vervolging' maken ze 'kritiek', etc. En dan kan Allah's straf op iedereen neerdalen die geen (perfecte) moslim is.

Daarbij, wat is 'verderf zaaien op aarde' precies?
Allahs straf is toch volledig onzin voor een niet gelovig dus waarom daarover druk maken? iemand die oprecht Islam wil leren (lees niet bekeren) kan dat op genoeg islamitische sites/boeken doen.

Verderf op Aarde? Wat Mohammed B deed, en de gevolgen ervan..
pi_30383099
quote:

[..]

Zie de verklaring van Umar, over niet moslims wat hun overkomt in OP,
quote:
Tolerantie in de Islam:

"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) "
kerken, mede-gelovigen ?

ik ga niet naar de kerk, ben geen mede-gelovige...enlighten me
  donderdag 8 september 2005 @ 12:20:22 #252
27698 Doffy
pi_30383100
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:18 schreef Triggershot het volgende:
Allahs straf is toch volledig onzin voor een niet gelovig dus waarom daarover druk maken?
Het gaat er niet om of ík in die straf geloof, het gaat erom of iemand die dat wél doet een bedreiging voor mij kan vormen of niet. Daarom wil ik het toch wel graag weten.
quote:
iemand die oprecht Islam wil leren (lees niet bekeren) kan dat op genoeg islamitische sites/boeken doen.
Er is natuurlijk niet zoiets als "de" Islam.
quote:
Verderf op Aarde? Wat Mohammed B deed, en de gevolgen ervan..
Ok, da's een mooi voorbeeld, maar wat is de definitie ervan?
'Nuff said
pi_30383116
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

lectuur met deze inhoud werd verkocht in een moskee in Amsterdam. was het niet "de weg van de moslim" ofzo ?
dan praat je gewoon iemand na in dit geval een "imam", wanneer je een bron hebt wil ik er wel naar kijken wie/waarom/waar en doe de wereld is geholpen
pi_30383154
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dan praat je gewoon iemand na in dit geval een "imam", wanneer je een bron hebt wil ik er wel naar kijken wie/waarom/waar en doe de wereld is geholpen
jij praat toch gewoon de uitleggers na waarop jij je mening baseert ? wat is het verschil

ik hoef geen bron te vinden, ik geloof het niet....maar er zijn vast moslims die denken dat deze uitleg juist is...wat zeg jij hen als jij een moslim tegenkomt die deze imam's interpretatie gelooft ?
  donderdag 8 september 2005 @ 12:23:08 #255
98593 KlappernootatWork
pi_30383169
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:17 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik geloof dat er laatst een Amsterdamse Imam was die dat wel erg islamitisch vond, ja.
Zo vonden ze bij de kerk vroeger toen de inquisitie mensen op de pijnbank legden martelingen ook gerechtvaardigd...maar ja, dat was in de renaissance en al aardig wat jaartjes geleden dus.

Imams behoren met de tijd mee te gaan en niet in middeleeuwse opvattingen blijven steken.
Shit! werken zuigt...
pi_30383185
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:20 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

[..]

kerken, mede-gelovigen ?

ik ga niet naar de kerk, ben geen mede-gelovige...enlighten me
Enlighten you ? word moslim

Er wordt geen schade toegebracht aan anders gelovigen op welke manier dan ook, niet aan hun bezittingen niet aan hun huizen/gebedsplaatsen. En wanneer er verderf is in een Islamitisch land(kalifaat), waar een Christen/jood/baptist whatever. wordt mishandeld. Is het plicht van de kalief om de daders op te pakken en berechten, desnoods een leger naar toe te sturen.
pi_30383202
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:17 schreef Doffy het volgende:
Nu zijn jullie (jij en schaap) toch weer aan het moslim bashen

Maar het valt ook niet mee om vriendelijk en tolerant te blijven als de ander geen enkele vorm van zelfkritiek kent
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_30383217
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:23 schreef Triggershot het volgende:

Er wordt geen schade toegebracht aan anders gelovigen op welke manier dan ook, niet aan hun bezittingen niet aan hun huizen/gebedsplaatsen. En wanneer er verderf is in een Islamitisch land(kalifaat), waar een Christen/jood/baptist whatever. wordt mishandeld. Is het plicht van de kalief om de daders op te pakken en berechten, desnoods een leger naar toe te sturen.
maar het gebeurt toch, ondanks de almachtigheid van Allah
pi_30383262
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:22 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

jij praat toch gewoon de uitleggers na waarop jij je mening baseert ? wat is het verschil

ik hoef geen bron te vinden, ik geloof het niet....maar er zijn vast moslims die denken dat deze uitleg juist is...wat zeg jij hen als jij een moslim tegenkomt die deze imam's interpretatie gelooft ?
Ik volg alleen uitleg van de metgezellen en hun volgers en niet iemand van nu die (eventueel) zonder bron zou praten. Metgezellen van de profeet beheersten Arabisch, (fisha,zuiver arabisch) En wisten waarom iets werd gezegd, en waren Muhadis (hadith en koran geleerden)

Als je geen bron vind, praat je iemand zomaar na. en dus kan ik ook niet erop reageren wanneer de imam gewoon puur onzin zou praten of uit pure ernst,

Als ik een moslim tegenkom die er wel in gelooft?
Richt je naar de kalief. Is er geen kalief?
"Is Allah niet de rechter des rechters"
Laat ik het over aan Allah, mensen die zomaar beslissingen gaan nemen in de naam van Allah moet je niet mee discussieren.
pi_30383265
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

ik bash niet, ik vraag om uitleg aangaande voorbeelden van intolerantie...
quote:
Maar het valt ook niet mee om vriendelijk en tolerant te blijven als de ander geen enkele vorm van zelfkritiek kent
Triggershot is een aardige peer
pi_30383272
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:
Maar ja er is nu geen kalifaat, dus het geldt nu niet.
begrijp dat dan sukkel
Exaudi orationem meam
pi_30383274
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:25 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Er is geen kalifaat beste fokschaap
pi_30383289
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:28 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik bash niet, ik vraag om uitleg aangaande voorbeelden van intolerantie...
[..]

Triggershot is een aardige peer
ik ben geen fruit
pi_30383290
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:28 schreef Triggershot het volgende:

Laat ik het over aan Allah,
maar Allah doet niets
  donderdag 8 september 2005 @ 12:30:45 #265
27698 Doffy
pi_30383314
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:24 schreef Oud_student het volgende:
Dat is niet waar, want ik projecteer die uitspraak niet op Triggershot. Ik denk niet dat hij achter die uitspraak staat, en ik reken hém er ook niet op af. Maar het is wél zo dat er diegenen zijn die de Koran op die manier uitleggen, en dat dat in mijn ogen net zo legitiem is als op het op een andere manier uit te leggen.
'Nuff said
pi_30383316
quote:

[..]

als het kalifaat er is worden we allemaal gelukkig
  donderdag 8 september 2005 @ 12:31:32 #267
27698 Doffy
pi_30383335
quote:
Welke regels gelden er dan wel en niet, zonder Kalifaat?
'Nuff said
pi_30383341
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ík in die straf geloof, het gaat erom of iemand die dat wél doet een bedreiging voor mij kan vormen of niet. Daarom wil ik het toch wel graag weten.
[..]

Er is natuurlijk niet zoiets als "de" Islam.
[..]

Ok, da's een mooi voorbeeld, maar wat is de definitie ervan?
Het ergste is wanneer ik met jou praat, weet ik dat jij er niet in gelooft maar toch dat ik naar mijn eigen overtuiging weet dat jij een zware straf zult proeven

"De islam" Is de periode van Omar

Een actie waardoor een kloof komt tussen moslims en niet moslims. Aanslagen, vechtpartijen en noem maar op, (vrede tussen 2 verbreken)
pi_30383406
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:31 schreef Doffy het volgende:

[..]

Sowieso is de eerste regel, zorg dat er verbroedering komt onder de moslims, Iedereen is gelijk. Nationalisme mag geen rol spelen. En een Islamitische staat met een gekozen kalief moet gevestigd worden voordat men naar de Sharia kan raadplegen. Zelfs dan heeft Kalief niet volle macht maar wordt ook de volk/ministers/raad van geleerden raad gepleegd.

Dat zijn de eerste regels waar een moslim zich aan dient te houden, en hou je aan je verdragen als je geen staat hebt. Zoals als je een NLs paspoort hebt. en NL geeft je godsdienstvrijheid . Hou je daar dan ook en en pas je aan lokale wetten.
  donderdag 8 september 2005 @ 12:35:35 #270
27698 Doffy
pi_30383421
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:31 schreef Triggershot het volgende:
Het ergste is wanneer ik met jou praat, weet ik dat jij er niet in gelooft maar toch dat ik naar mijn eigen overtuiging weet dat jij een zware straf zult proeven
Het wordt vast heel gezellig bij die straf, want volgens mij komt 99.999% van de wereldbevolking daar uiteindelijk terecht
quote:
"De islam" Is de periode van Omar
In jouw ogen.
quote:
Een actie waardoor een kloof komt tussen moslims en niet moslims. Aanslagen, vechtpartijen en noem maar op, (vrede tussen 2 verbreken)
Het niet onder ogen willen zien van de eigen zwakten is óók een actie waarmee je een kloof creeërt. En één van die zwakten is, dat er diegenen zijn die, met de Koran in de hand, juist tot dóel hebben om die kloof te creeëren!
'Nuff said
pi_30383432
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:31 schreef Doffy het volgende:
ben ik ook reuze benieuwd naar.
Ik ben bang dat je zonder kalifaat je je niet aan de regels hoeft te houden.
Exaudi orationem meam
pi_30383469
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

ben ik ook reuze benieuwd naar.
Ik ben bang dat je zonder kalifaat je je niet aan de regels hoeft te houden.
zover ik begrijp moet je je aan de regels houden van het land waar je woont.
hoe interpreteert bv. een Mohammed B. dat hij de democratie niet hoeft te respecteren ?
  donderdag 8 september 2005 @ 12:38:12 #273
27698 Doffy
pi_30383478
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:34 schreef Triggershot het volgende:
Sowieso is de eerste regel, zorg dat er verbroedering komt onder de moslims, Iedereen is gelijk.
'De moslims'. Volgens mij bestaat er niet eens consencus over wat "de moslim" precies is.

En de 'ongelovigen' vallen hier buiten, neem ik aan? Wat doen we daarmee?
quote:
Dat zijn de eerste regels waar een moslim zich aan dient te houden, en hou je aan je verdragen als je geen staat hebt. Zoals als je een NLs paspoort hebt. en NL geeft je godsdienstvrijheid . Hou je daar dan ook en en pas je aan lokale wetten.
Prima.
'Nuff said
pi_30383503
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar Allah doet niets
"Nasr Qareeb"

Redding is nabij

De belofte nadert beste Fokschaap
pi_30383532
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Nasr Qareeb"

Redding is nabij

De belofte nadert beste Fokschaap
hoe nader is de belofte ?
pi_30383544
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:35 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het wordt vast heel gezellig bij die straf, want volgens mij komt 99.999% van de wereldbevolking daar uiteindelijk terecht
[..]

In jouw ogen.
[..]

Het niet onder ogen willen zien van de eigen zwakten is óók een actie waarmee je een kloof creeërt. En één van die zwakten is, dat er diegenen zijn die, met de Koran in de hand, juist tot dóel hebben om die kloof te creeëren!
Ja idd, ik denk dat ik je daar wel tref, maar of we dan zo gezellige sfeer zullen hebben? Denk het niet

In de ogen van de Moslimgemeenschap

Ja die met een hand in de koran verderf willen zaaien die gaan naar de hel, als dus de koran
pi_30383567
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:40 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hoe nader is de belofte ?
Het is al bezig, maar das een ander topic
pi_30383605
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:38 schreef Doffy het volgende:

[..]

'De moslims'. Volgens mij bestaat er niet eens consencus over wat "de moslim" precies is.

En de 'ongelovigen' vallen hier buiten, neem ik aan? Wat doen we daarmee?
[..]

Prima.
Ongelovigen? Tjsaah laat de kalief en moslimgeleerden daar op antwoorden. Ik ben geen van beide. je moet de Sharia raadplegen dan he
  donderdag 8 september 2005 @ 12:43:58 #279
27698 Doffy
pi_30383606
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:41 schreef Triggershot het volgende:
Ja idd, ik denk dat ik je daar wel tref, maar of we dan zo gezellige sfeer zullen hebben? Denk het niet
Vast wel. Komt helemaal goed
quote:
In de ogen van de Moslimgemeenschap
Er is niet zoiets als "de" moslimgemeenschap. Of is elke interpretatie van de Koran goed genoeg?
quote:
Ja die met een hand in de koran verderf willen zaaien die gaan naar de hel, als dus de koran
Dat vinden diegenen die dat doen, van niet. En hoe kan ik als buitenstaander bepalen welke interpretatie klopt?
'Nuff said
  donderdag 8 september 2005 @ 12:44:39 #280
27698 Doffy
pi_30383621
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:42 schreef Triggershot het volgende:
Het is al bezig, maar das een ander topic
Shake hands met de eindtijdchristenen. Die zien ook in elk nieuwsfeitje de komst van de Jongste Dag
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')