Hij's leuk...quote:
Ja, daar stoor ik mij aan. Ik probeer mijn moeder nog te redden van het geloven in god en al die onzinnige troep die erachter aan komt (leven na de dood) maar volgens mij is het al te laatquote:
God wil zoveel, behalve mensen helpen die "hem" nodig hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Lu_uK het volgende:
Echte gelovigen zeggen dan toch, god wilde het zo
Jammer.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:39 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Ja, daar stoor ik mij aan. Ik probeer mijn moeder nog te redden van het geloven in god en al die onzinnige troep die erachter aan komt (leven na de dood) maar volgens mij is het al te laat![]()
Mensen die in god geloven vervuilen de wereld met hun troep.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:42 schreef Deetch het volgende:
Geloof is zoals het woord als zegt gebaseerd op geloof en niet op bewijs dan had het wel "feit" geheten.
Dus niet zeuren, jij gelooft niet in God een ander wel, big deal.
Nou, het feit dat iemand in iets gelooft waarvan TS 100% overtuigd dat het niet bestaat kan toch voldoende reden zijn om diegene niet voor vol aan te zien?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:42 schreef Deetch het volgende:
Geloof is zoals het woord als zegt gebaseerd op geloof en niet op bewijs dan had het wel "feit" geheten.
Inderdaadquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:44 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Geript, want het halve internet heeft hem al 2 jaar...
Je moet woorden niet zo letterlijk nemen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:42 schreef Deetch het volgende:
Jij genie! Met deze redenatie bewijs je inderdaad dat God niet bestaat!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:30 schreef darkskedar het volgende:
Toen zei ik tegen mijn moeder, die zo stom is om in god te geloven "Waar is god nu?"
Als je niks zinnigs te zeggen hebt donder je maar opquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij genie! Met deze redenatie bewijs je inderdaad dat God niet bestaat!
Hulde!![]()
![]()
Wat is er eigenlijk erg aan om dat soort dingen te geloven?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:39 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Ja, daar stoor ik mij aan. Ik probeer mijn moeder nog te redden van het geloven in god en al die onzinnige troep die erachter aan komt (leven na de dood) maar volgens mij is het al te laat![]()
Omdat ik niet met je meepraat knul?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:51 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs te zeggen hebt donder je maar op![]()
Hmmm... waarom heb ik toch zo het gevoel dat er iets heel erg verschillend is tussen onder een vulkaan gaan wonen of in uiterwaarden enerzijds, en worden overrompeld door een bosbrand anderzijds... volgens mij zijn die eerste twee iets voor de hand liggender.... en die laatste.... nou ja, als die god (ik weiger dat met een hoofdletter te schrijven, en als ie al echt zou bestaan, zou ie dat vast zelf ook niet tof vinden) dan zo almachtig is, dan had ie daar wel ff iets tegen kunnen doen.... de wind draaien... regen brengen... zitten ze daar toch al om te springen, maar nee hoor, dat komt ook niet....quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:48 schreef Liegebeest het volgende:
Makkelijk zat, God heeft ons in al zijn wijsheid een vrije wil gegeven zodat we zelf uitmaken waar we willen wonen, dat kan in onder aan vulkaan zijn, maar ook in de uiterwaarden van de Maas, moet je achteraf niet gaan zeuren dat je een foute keus hebt gemaakt.
Gelovigen brengen alleen gezeik mee (mensen die bij je aan de deur komen om te zeiken over hun geloof, mensen die in de stad beginnen te schreeuwen over jesus en god) en het brengt ook geweld mee zoals blije oorlogen tussen gelovigen die het niet met hun eens zijn en mensen die uit naam van hun geloof alles en iedereen dood makenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:59 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk erg aan om dat soort dingen te geloven?
Joh, hij was sarcastisch.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hmmm... waarom heb ik toch zo het gevoel dat er iets heel erg verschillend is tussen onder een vulkaan gaan wonen of in uiterwaarden enerzijds, en worden overrompeld door een bosbrand anderzijds... volgens mij zijn die eerste twee iets voor de hand liggender.... en die laatste.... nou ja, als die god (ik weiger dat met een hoofdletter te schrijven, en als ie al echt zou bestaan, zou ie dat vast zelf ook niet tof vinden) dan zo almachtig is, dan had ie daar wel ff iets tegen kunnen doen.... de wind draaien... regen brengen... zitten ze daar toch al om te springen, maar nee hoor, dat komt ook niet....
Daar gaat het niet om, hij doelt op het inconsequente denken van gelovigen: het een schrijven ze toe aan God, het ander noemen ze gewoon een natuurramp.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat ik niet met je meepraat knul?![]()
Kom, leg me dan eens uit hoe jouw redenatie bewijst dat God niet bestaat?
Je praat nu alleen over extremistische gelovigen. Er zijn genoeg gematigden die gewoon in alle stilte hun god eren, en voor de rest niemand ermee lastig vallen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:09 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Gelovigen brengen alleen gezeik mee (mensen die bij je aan de deur komen om te zeiken over hun geloof, mensen die in de stad beginnen te schreeuwen over jesus en god) en het brengt ook geweld mee zoals blije oorlogen tussen gelovigen die het niet met hun eens zijn en mensen die uit naam van hun geloof alles en iedereen dood maken [afbeelding]
Dat is wellicht een v/d redenen dat hij dit topic heeft geopend.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, hij doelt op het inconsequente denken van gelovigen: het een schrijven ze toe aan God, het ander noemen ze gewoon een natuurramp.
Als niemand geloofde zou dus de helft van al dat gezeik afgelopen zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:15 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bovendien zijn er ook mensen die aan je deur komen om iets te verkopen, er zijn ook mensen die op straat schreeuwen over <vul iets in>, en er worden ook oorlogen gevoerd om olie. De negatieve factoren die jij noemt worden veroorzaakt door de mens zelf, niet door geloof.
Óf ze vinden gewoon een andere reden om te doen wat ze anders zouden doenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Als niemand geloofde zou dus de helft van al dat gezeik afgelopen zijn![]()
Als jij met geloof doelt op religie: nee hoor, dan vonden de mensen die neigen naar extremisme wel weer een andere overtuiging om voor te vechten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef darkskedar het volgende:
[..]
Als niemand geloofde zou dus de helft van al dat gezeik afgelopen zijn![]()
Goed ideequote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:49 schreef jarjarbinks_01 het volgende:
Al die fundamentalisten vervoeren naar 1 groot eiland en mekaar laten afmaken!!
Ook eens, mits we Darkskedar meesturen. Ook zo'n extremist (anti-religies/anti Amerika), dus past er goed tussen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:57 schreef jarjarbinks_01 het volgende:
[..]
Zijn we het weer goed eens.![]()
Welk eiland? Amerikaquote:
Nog beter ideequote:
[zwarte-kousen-kerk-mode-aan]quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:30 schreef darkskedar het volgende:
Net weer bij het nieuws op tv, paar mensen die hun huis ofzoiets kwijt raakten door bosbranden en zaten te huilen omdat hun leven vernietigd is. Toen zei ik tegen mijn moeder, die zo stom is om in god te geloven "Waar is god nu?" En ze begon me toch een partij te schreeuwen, godverdomme zeg. Nee, dit is opeens een natuurramp. Hier kan die lieve, aardige god, die normaal altijd iedereen helpt of weet ik veel wat, niks tegen doen. Wat een idiote grafzooi![]()
![]()
Tussen zowel gelovigen als ongelovigen heb je mensen die makkelijk te beinvloeden zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:14 schreef Ancientone het volgende:
achja t zijn niet meer dan een stel makkelijk te beinvloeden mensen die een houvast nodig hebben, laat ze maar in de waan dat god bestaat zolang ze mij niet vervelen vind ik het wel goed![]()
Uiteraard heeft iedereen wel een reden, dat neemt echter niet weg dat het gewoonweg raar is om in iets of iemand te geloven waarvan nogsteeds bewezen moet worden dat het bestaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tussen zowel gelovigen als ongelovigen heb je mensen die makkelijk te beinvloeden zijn.
Ook onder de ongelovige schreeuwertjes die roepen dat alle gelovigen domme sukkels zijn zitten meelopers. Mensen die wel hard bleren dat 'zij tenminste zelfstandig denken', maar in de praktijk gewoon achter de heersende opinie aanlopen.
En niet elke gelovige is een makkelijk te beinvloede goedgelovige sukkel, genoeg gelovigen voor wie het geloof een bewuste keus is geweest, gelovigen die kunnen beargumenteren waarom ze geloven.
Of God in welke vorm dan ook wel of niet bestaat is hierbij irrelevant, het gaat mij om de reden waarom iemand een bepaalde visie aanhangt.
Je kunt niet in iets geloven als al bewezen is dat t bestaat, dan ís t immers gewoon zo. Essentie van iets geloven is juist dat je denk t waar is zonder dat het bewezen isquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:49 schreef Ancientone het volgende:
[..]
Uiteraard heeft iedereen wel een reden, dat neemt echter niet weg dat het gewoonweg raar is om in iets of iemand te geloven waarvan nogsteeds bewezen moet worden dat het bestaat.
...
Immers, geen oren in de buurt is niemand die het kan horen he hihi. Trillingen moeten immers ook nog omgezet worden zoals in de hersenpan gebeurt hihiquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef Electrocute het volgende:
Quantum mechanica is een onbegrijpelijke brok natuurkunde waar enkel over gefilosofeerd wordt. Ze proberen dingen en die blijken dan te kloppen maar ze kunnen de theorieen verder niet toepassen. Desondanks is het vallende boom verhaal wel degelijk in issue binnen het hele quantum gebeuren.
Welke realiteit? Jouw realiteit of die van hun?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:42 schreef Blue-eagle het volgende:
Vrouwtje: "Oh je ik heb 3 kinderen doodgereden omdat ik met drank achter het stuur zat, dit is een les van God en ik ga nooit meer alcohol drinken."
Nee DOOS je reed 3 onschuldige kinderen dood omdat je dronken was, niet omdat je waanidee je een lesje wilde leren.
Gelovigen zijn bang voor de realiteit.
Dus!
/generaliseren mode off
Vast wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
Goh, een religie-bash-topic, die was zeker nog nooit geopend in klaagbaak![]()
Heb nog geen enkele goeie bash gezien hierquote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
Goh, een religie-bash-topic, die was zeker nog nooit geopend in klaagbaak![]()
God is een lelijke zeug.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:53 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Heb nog geen enkele goeie bash gezien hier![]()
Ja, dat vind ik nu ookquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:36 schreef HRR het volgende:
Waarom krijgt God overal de schuld van , terwijl we het allemaal zelf doen ?!? Ze geloven niet in maar geven God wel de schuld.. right...
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:36 schreef HRR het volgende:
Waarom krijgt God overal de schuld van , terwijl we het allemaal zelf doen ?!? Ze geloven niet in maar geven God wel de schuld.. right...
Mensen die niet kunnen lezen schrijven ? In de tijd van Jezus had je de Schriftgeleerde ,die dus de wetten van Mozes , en het oude testament leerde.En die dachten dus dat je door werken kon worden gered , maar wat uiteindelijk dus niet zo is , maar door Jezus' bloed. maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:23 schreef Ancientone het volgende:
[bash] ALS God al bestaat is het echt een triest mannetje, afmaken die schoft, iets beginnen en dan niet afmaken.. Aan het kruis ermee! [/bash]
Maar wat ik wou zeggen, iedereen had zoveel jaar geleden een groot lulverhaal aan elkaar kunnen maken en dan een beetje voor de hand liggende dingen doen etc en al die crap,
en aangezien en toen niet veel mensen konden schrijven en al die dingen, laat staan ook maar enige vorm van studie hadden meegemaakt zijn ze natuurlijk vele malen makkelijker te beinvloeden dan de mensen van nu. Waarschijnlijk kon je die mensen vanalles wijsmaken omdat ze simpelweg dom waren en dus had je ze net zo goed kunnen vertellen dat parkietjes heilig waren dat hadden we die nu waarschijnlijk vereerd![]()
Maar wat ik wil zeggen, kom maar eens met getuigenen niet die door de rijkere wel geeduceerde mensen uit die tijd die alleen maar op geld en macht uit waren.... (als ik in die tijd veel invloed had gehad en zo'n boek inelkaar had laten zetten dan was ik waarschijnlijk jezus geweest
)
Game on!![]()
(mocht je het met iets niet eens zijn dat is dat jou probleem, zo zie ik het, mijn mening...)
Ik denk dat veel Fokkers zonder christelijke achtergrond hier niks van begrijpen en aan iets heel anders denken dan dat jij bedoelt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:34 schreef HRR het volgende:En die dachten dus dat je door werken kon worden gered , maar wat uiteindelijk dus niet zo is , maar door Jezus' bloed.
quote:
Moest je al deze taalfouten nou echt herhalen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:04 schreef Koalabier het volgende:
Geplaatst: Wo 15 Jun 05, 12:59 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik geloof in de BIG-BANG!(KNATS!)
Aangezien je niet zeker weet waar een atoom of molecul zich bevindt is er niet aan gerekent door iemand die de bigbang geeft ingecalculeert en alles wat we doen is dus neit voor bestemd.
Alles wat er gebeurt is dus vanaf dat moment te verklaren met natuurwetten.
Maar die zijn nu nog niet volledig. maar goed.
Alles valt te verklaren.
daarom denk ik ook dat als je dood bent , je niet meer bent.
gewoon nergens. ook niet zwart, nee je hebt geen bewustzijn meer.
Omdat leven na de dood niet te verklaren is denk ik dus ook niet dat het zal gebeuren. En als een bacterie dood gaat, heeft dat dan ook een leven na de dood?
Ik vindt gewoon leven na de dood erg onwaarschijnlijk. en ik geloof er daarom niet in.
God heeft er wel mooi voor gezord dat deze mensen heelhuids uit dat huis zijn gekomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Lu_uK het volgende:
Echte gelovigen zeggen dan toch, god wilde het zo
Waarom zou er voor alle dingen die gebeuren een reden moeten zijn?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:26 schreef Klit het volgende:
[..]
God heeft er wel mooi voor gezord dat deze mensen heelhuids uit dat huis zijn gekomen.
Dacht je dat dat ook zonder Hem was gelukt?
Voor alle dingen die gebeuren is een reden, alleen wij kunnen alle redenen (nog) niet bevatten.
Als er geen reden zou zijn, waarom zouden bepaalde dingen anders gebeuren?
Als je het mij vraagt hebben ze gewoon hard genoeg gerend. Op hun aardse down to earth voeten, wel te verstaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:26 schreef Klit het volgende:
[..]
God heeft er wel mooi voor gezord dat deze mensen heelhuids uit dat huis zijn gekomen.
Dacht je dat dat ook zonder Hem was gelukt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |