quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:23 schreef Ancientone het volgende:[bash] ALS God al bestaat is het echt een triest mannetje, afmaken die schoft, iets beginnen en dan niet afmaken.. Aan het kruis ermee! [/bash]
Maar wat ik wou zeggen, iedereen had zoveel jaar geleden een groot lulverhaal aan elkaar kunnen maken en dan een beetje voor de hand liggende dingen doen etc en al die crap,
en aangezien en toen niet veel mensen konden schrijven en al die dingen, laat staan ook maar enige vorm van studie hadden meegemaakt zijn ze natuurlijk vele malen makkelijker te beinvloeden dan de mensen van nu. Waarschijnlijk kon je die mensen vanalles wijsmaken omdat ze simpelweg dom waren en dus had je ze net zo goed kunnen vertellen dat parkietjes heilig waren dat hadden we die nu waarschijnlijk vereerd
Maar wat ik wil zeggen, kom maar eens met getuigen
![]()
en niet die door de rijkere wel geeduceerde mensen uit die tijd die alleen maar op geld en macht uit waren.... (als ik in die tijd veel invloed had gehad en zo'n boek inelkaar had laten zetten dan was ik waarschijnlijk jezus geweest
![]()
)
Game on!
(mocht je het met iets niet eens zijn dat is dat jou probleem, zo zie ik het, mijn mening...)
Mensen die niet kunnen lezen schrijven ? In de tijd van Jezus had je de Schriftgeleerde ,die dus de wetten van Mozes , en het oude testament leerde.En die dachten dus dat je door werken kon worden gered , maar wat uiteindelijk dus niet zo is , maar door Jezus' bloed. maar dat terzijde.
En mensen die geen studie hadden ed ? kweet niet hoor , maar aangezien nog geen computers hadden wil nog niet zeggen dat ze dom waren ? Ik denk wanneer je over 2000 jaar (als de mensheid dat ooit zal halen) terug kijkt , dat je dan denkt dat we nu dom waren , omdat we nu niet .... hebben. Dus ik vind de vergelijking wat je stelt heel dom qua . dom zijn = geloven :S
Wat je op dit moment ook vergeet zijn de wonderen die nu deze dag gebeuren, heel veel denken dat dat vroeger was (wanneer ze trouwens geloven dat er vroeger wonderen gebeurde)en niet van deze tijd is . Maar ik kan je 100% verzekeren , wonderen gebeuren hier , nu !
Maar ok .
Wat ik btw ook denk , dat mensen , wanneer ze naar geloven / kerken gaan kijken. naar de (no offense) Zwaardere kerken kijken ,waar je dus in banken zit , niets zegt , 1 orgel hebt ed. En die zien nogsteeds die schijnheilige personen die 's zondags naar de kerk gaan ,maar door de weeks.. (en nu wil ik niet zeggen dat iedereen zo is , maar over het algemeen bij de zwaardere kerken).
Maar wanneer je nou naar een Evangelische gemeente / baptisten / andere vormen gaat kijken , zal je verbaast staan wat daar gebeuren. Mensen die ziek zijn worden genezen ed.
my 2 cents