abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31764888
Michiel gaat winnen, dat weet ik nu voor 99% zeker.

2vandaag had er vandaag een item over:

2vandaag (morgen online na te zien)
pi_31764894
Michiel komt een beetje over als het broertje van Wouter Bos .
pi_31769826
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:17 schreef pberends het volgende:
Michiel komt een beetje over als het broertje van Wouter Bos .
Dat is ook het enige nadeel voor hem. Wat mij betreft maakt dat niet uit. Maar ik vermoed dat de leden een sterke opponent willen tegenover Wouter Bos (opzich is hij dat wel, maar waarschijnlijk verschillen ze nauwelijks van mening).

Het wordt van Hulten of Goedmakers.
pi_31769920
Michiel wil over links, Bos trekt dat niet zo.

Maar die Michiel is wel media-geniek, dat scoort natuurlijk hoog anno 2005. De 2 oudjes zullen het zeker niet redden, en Hoogland zal als dom blondje als niet daadkrachtig worden gezien.
pi_31770135
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:12 schreef pberends het volgende:
Michiel wil over links, Bos trekt dat niet zo.

Maar die Michiel is wel media-geniek, dat scoort natuurlijk hoog anno 2005. De 2 oudjes zullen het zeker niet redden, en Hoogland zal als dom blondje als niet daadkrachtig worden gezien.
Goedmakers is best populair onder de PvdA leden die voor een vrouw willen kiezen.

Over de linkse coalitie:
Het is jammer voor Michiel, maar ik vrees dat hij als partijvoorzitter weinig invloed daarop kan uitoefenen. Het woord is eerst aan de kiezers (dat weet hij natuurlijk ook wel) en dan aan de fractie. En eerlijk gezegd hoor ik (m.u.v. 1 of 2 fractieleden) geen roep voor een linkse coalitie uit die fractie.

Het zou overigens wel een strategische zet zijn van Michiel om vervolgens te zeggen, i.v.m. de partijdemocratie, laat de leden maar bepalen of en in welke coalitie we stappen of niet (net zoals bij D66). Maar nu breng ik hem op ideeën....
pi_31812677
De uitslag wordt dinsdag a.s. om 16.00 in Den Haag bekend gemaakt.

Spannend. Ik gok dat de uitslag gelijk is aan mijn stem.
pi_31813177
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:40 schreef Toad het volgende:

Spannend. Ik gok dat de uitslag gelijk is aan mijn stem.
Hehe, je hebt mij nageaapt. Ik had diezelfde volgorde maandag al doorgegeven.

Vlak trouwens de kansen van Anne Marie Hoogland niet helemaal uit. Als je de steunbetuigingen op haar website bekijkt dan heeft ze de Amsterdamse PvdA grotendeels achter zich staan, en die lobby is volgens mij best machtig binnen de partij. Met al die deelraden enzo zit daar ook een groot actief kader. Ik las ook een stukje op haar site over een debat in Groningen, waar zij met afstand als winnaar werd gezien.

Ik heb er echter vertrouwen in dat Michiel van Hulten met een redelijk verschil zal winnen. Hij heeft verreweg de beste papieren, dat zal iedereen die er objectief tegenaan kijkt moeten beamen.
pi_31813265
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Vlak trouwens de kansen van Anne Marie Hoogland niet helemaal uit. Als je de steunbetuigingen op haar website bekijkt dan heeft ze de Amsterdamse PvdA grotendeels achter zich staan, en die lobby is volgens mij best machtig binnen de partij. Met al die deelraden enzo zit daar ook een groot actief kader. Ik las ook een stukje op haar site over een debat in Groningen, waar zij met afstand als winnaar werd gezien.

Ik heb er echter vertrouwen in dat Michiel van Hulten met een redelijk verschil zal winnen. Hij heeft verreweg de beste papieren, dat zal iedereen die er objectief tegenaan kijkt moeten beamen.
Ik weet de uitslag al; 1 Michiel van Hulten 2; Anne Marie Hoogland 3 andere Annemarie 4 ouwe lul
pi_31813349
quote:

[..]

Das waar. Maar binnen de partij heb ik ook veel goede verhalen gehoord over Goedmakers. Haar CV ziet er ook wel goed uit. Laten we het er bij houden dat tussen de Annemaries de strijd gaat om de 2e plek. Als jullie nog willen lachen om mijn interviewkunsten, dat kan hier.
pi_31813650
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:02 schreef Toad het volgende:

[..]

Das waar. Maar binnen de partij heb ik ook veel goede verhalen gehoord over Goedmakers. Haar CV ziet er ook wel goed uit. Laten we het er bij houden dat tussen de Annemaries de strijd gaat om de 2e plek. Als jullie nog willen lachen om mijn interviewkunsten, dat kan hier.
msn .
pi_31814122
quote:

[..]

Hey, wat zou jij hebben gedaan als je niet wist van de Westerpark-rel? Uiteindelijk zal ik (vermoedelijk) Goedmakers als 2e hebben gestemd omdat ze de moeite heeft genomen om naar Zeeland te komen en een goed CV heeft, maar die Westerparkaffaire heeft het me er wel makkelijker op gemaakt. Moet ik eerlijk zeggen... en daar heb ik eerlijk gezegd een dubbel gevoel bij.....
pi_31815228
Ten eerste vind ik van dit viertal eigenlijk alleen Michiel echt geschikt als voorzitter, en zou ik ook teleurgesteld zijn als het een ander wordt. Ten tweede moet ik toegeven dat ik Goedmakers niet zo goed ken (ik heb haar slechts kort een keertje op tv gezien). De reden dat ik haar tweede heb gezet en Hoogland derde, is meer uit een negatieve overweging m.b.t. de laatste dan een positieve overweging m.b.t. de eerste. Hans Logtens was voor mij sowieso geen optie, te weinig relevante ervaring en te weinig partij-verleden.

Heeft de Westerparkaffaire daarin meegespeeld? Misschien een beetje, ik heb niet zoveel zin om die doofpotdiscussie in de komende jaren steeds weer opnieuw te moeten voeren, hoewel ik vind dat de verwijten voor 80 procent onterecht zijn. Maar uit een aantal berichten die ik over Hoogland las kwam ook naar voren dat ze moeilijk met de pers (AT5) omging, wat voor mij ook meespeelt. Tot slot heb ik uit mijn Amsterdamse SP-verleden niet echt een hoge dunk van stadsdeelbestuurders overgehouden.
pi_31819953
Ik kan me niet voorstellen dat het iemand anders dan Van Hulten wordt of 1 van de dames moet een sterke lobby op touw hebben gezet.
pi_31820040
Ik blijf erbij dat Peter van de Rijt de beste optie was.

pi_31820082
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:44 schreef pberends het volgende:
Ik blijf erbij dat Peter van de Rijt de beste optie was.

[afbeelding]
Dat ongemonteerde interview op de NOVA website was geweldig.
pi_31820182
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat ongemonteerde interview op de NOVA website was geweldig.
Trok zich tijdens het interview al terug wegens te kritische vragen .

Hij's echt zo'n stinkdocent Frans die je zeker niet als leraar wil hebben.
pi_31822176
PvdA een sociaal gezicht,

dat ik graag een paar flinke klappen zou willen verkopen
pi_31869620
Van Hulten dus
pi_31869631
PvdA kiest v.Hulten als voorzitter

DEN HAAG Michiel van Hulten wordt de
nieuwe voorzitter van de PvdA.De leden
van de partij hebben hem gekozen als
opvolger van Ruud Koole,die er eind van
dit jaar mee ophoudt.

Van Hulten kreeg meer stemmen dan zijn
tegenkandidaten Goedmakers,Hoogland en
Logtens.Het is voor het eerst dat de
PvdA-voorzitter rechtstreeks is gekozen
door de leden van de partij.

Van Hulten is nu medewerker van een
internationale progressieve denktank.
Daarvoor was hij onder meer lid van het
Europees parlement en beleidsmedewerker
bij de vakcentrale FNV.Van Hulten is 36
jaar.
pi_31869689
Jeujjjjjj
pi_31870395
Da's mooi.
pi_31870647
PvdA-leden kiezen Michiel van Hulten tot voorzitter

Vanmiddag om 16.00 uur is de uitslag van de ledenraadpleging over het voorzitterschap van de Partij van de Arbeid bekendgemaakt op een persconferentie in Den Haag. Michiel van Hulten is door 61,7 procent van de leden aangewezen als de winnaar. Deze uitslag geldt als een bindende voordracht aan het congres van 9 en 10 december aanstaande in Utrecht.

In totaal hebben 21174 leden hun stem uitgebracht. Met een opkomst van 34,8 procent is hierbij ruim voldaan aan de minimale opkomst van 15 procent om de uitslag van raadpleging geldig te laten zijn.

De PvdA schreef voor de vierde maal een ledenraadpleging uit. Eind 2002 werd Wouter Bos door de leden tot lijsttrekker voor de Tweede-Kamerverkiezingen gekozen. Dit gold ook voor de lijsttrekker van de Eerste Kamer. Tegelijkertijd werden, tevens in het kader van de Provinciale Staten verkiezingen, in alle provincies de lokale lijsttrekkers gekozen. In 2003 kozen de PvdA leden Max van den Berg voor het lijsttrekkerschap voor het Europees Parlement en in 2004 spraken de leden zich uit over de aanstellingswijze van de burgemeester.

De cijfers in een Word document >>
bron: PvdA.nl

Ik ben echt blij, denk dat Michiel een serieuze aanwinst is voor de partij!
pi_31870693
Van Hulten was wel duidelijk, maar dat die ouwe doos boven Hoogland eindigde . Maar goed, Van Hulten en Bos zouden een prachtig homostelletje zijn, precies dezelfde stijl.
pi_31870799
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:00 schreef pberends het volgende:
Van Hulten was wel duidelijk, maar dat die ouwe doos boven Hoogland eindigde .
Ik zei het hé!
pi_31871344
Hij heeft nog enkele actiepunten gepubliceerd:

1. PvdA-leden krijgen meer rechtstreekse inspraak. Leden die dat willen kunnen in de toekomst zelf hun stem uitbrengen op het partijcongres. De overige leden worden, net als nu, vertegenwoordigd door de afgevaardigden van de afdelingen.

2. Het partijbestuur vergadert voortaan niet meer op het partijbureau in Amsterdam, maar op steeds wisselende lokaties door het land, en houdt daar ook gesprekken met leden, volksvertegenwoordigers, bestuurders en belangstellenden.

3. De Wiardi Beckman Stichting wordt omgevormd van wetenschappelijk bureau tot creatieve, praktisch ingestelde denktank die zich bezig houdt met de ontwikkeling van radicale ideeën voor progressieve politiek. De oprichting van concurrerende denktanks wordt door de PvdA gestimuleerd.

4. Ingrijpende vernieuwing van de Tweede Kamerfractie is geen doelstelling op zich; de instroom van nieuw talent, jong en oud, is dat wel. Van de eerste 40 kandidaten op de PvdA-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer wordt de helft op regionaal niveau rechtstreeks door de leden gekozen.

5. De PvdA maakt een beknopt verkiezingsprogramma dat wordt opgesteld door een breed samengestelde commissie, waarin ook partijleden uit bedrijf, bond en maatschappij zitting hebben. Het programma wordt ‘tijdens de rit’ en in gesprek met de samenleving uitgewerkt. Volksvertegenwoordigers krijgen hierdoor meer ruimte.

6. De financiering van verkiezingscampgnes wordt aan banden gelegd. De PvdA gaat samen met de andere partijen werken aan begrenzing van de uitgaven in campagnetijd en scherpere regels over donaties en sponsorship. De zendtijd voor politieke partijen in zijn huidige vorm is achterhaald en verdwijnt.

7. De PvdA nodigt leden die belangstelling hebben voor een post als minister of staatssecretaris uit zich kenbaar te maken in een vertrouwelijke procedure, zodat de partij kan beschikken over een zo breed en gevarieerd mogelijke groep geschikte kandidaten.

8. Niet de koningin, maar de Tweede Kamer wijst de kabinetsformateur aan. Het koningshuis krijgt een puur ceremoniële functie.

9. Kandidaat-bewindslieden worden vóór hun benoeming door de Tweede Kamer aan een hoorzitting onderworpen. Iedere benoeming moet worden goedgekeurd door de Tweede Kamer.

10. In de partij - en in het politieke bedrijf als geheel - komt meer aandacht voor de menselijke maat. Dat geldt niet alleen voor medewerkers, maar ook voor politici, die vaak net doen of de noodzaak van het vinden van de juiste balans tussen werk en privé niet op hen van toepassing is. Vergader- en werktijden, arbeidsomstandigheden en personeelsbeleid worden zoveel mogelijk aangepast aan de erbuiten als normaal ervaren praktijk en aan de idealen die de PvdA publiekelijk uitdraagt. Dat geldt niet alleen voor het werk van de partij, maar ook voor bijvoorbeeld de Tweede Kamer.

http://www.vanhulten.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')