Ach, Cheney was een bezopen electricien nadat hij van de universiteit was verwijderd.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:19 schreef du_ke het volgende:
[..]Denk dat je met een gemankeerde hbo it opleiding niet op veel meer mag rekenen
.
mag van mij ook wel. En zaken als milieubelasting mogen van mij ook meegerekend worden in b.v. de olieprijzen. Verhandelbare emissierechten bieden ook perspectieven. Maar ach zolang het eigen belang bij iedereen bovenaan staat zal het er wel niet van komen. Ook al biedt het voor de toekomst juist meer kansen en zekerheden.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:17 schreef George-Butters het volgende:
daarom mogen van mij de grondstoffen nog wel verder stijgen. Stopt die groei vanzelf.
Hmm er komt weer schaarste in de IT.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:19 schreef du_ke het volgende:Denk dat je met een gemankeerde hbo it opleiding niet op veel meer mag rekenen
.
Waar in China zit die bevolkingsgroep?quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een Turkstalige bevolkingsgroep. Of, zoals ze zelf zeggen; UTFG!
Die is ook betrekkelijk verwaarloosbaar, in ieder geval in politiek opzicht. Er is wel een vruchtbare uitwisseling van ideeen geweest met het Westen, zij het dat die pas laat op gang kwam en ook niet altijd ongehinderd verliep.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:26 schreef George-Butters het volgende:
Ik vind de impact van China op de wereld de afgelopen 1000 jaar eigenlijk behoorlijk gering. Het zijn vooral binnenlandse strubbelingen.
Maar nu zijn ze bezig aan een enorme opmars. Indien ze een eerste-wereld status bereiken hebben ze wel een enorme impact op de wereld. Een enorm land met een enorme bevolking.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:26 schreef George-Butters het volgende:
Ik vind de impact van China op de wereld de afgelopen 1000 jaar eigenlijk behoorlijk gering. Het zijn vooral binnenlandse strubbelingen.
Je ziet liever een staatsman zoals Joaquín Balaguer die president is geweest van de Dominicaanse Republiek en een voorvechter was van milieubescherming. Femke Halsema maar dan radicalerquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:25 schreef du_ke het volgende:
mag van mij ook wel. En zaken als milieubelasting mogen van mij ook meegerekend worden in b.v. de olieprijzen. Verhandelbare emissierechten bieden ook perspectieven. Maar ach zolang het eigen belang bij iedereen bovenaan staat zal het er wel niet van komen. Ook al biedt het voor de toekomst juist meer kansen en zekerheden.
Dat is wel het idee van het kapitalisme inderdaad. Je hebt goedkope arbeid nodig anders stort het in.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]Hoe hardvochtig het ook klinkt, de hele wereld kan nooit de status bereiken van de eerste-wereld landen, je hebt dus armoede nodig. Daarom is Afrika ook gewoon een verloren continent.
Van mij mag het milieu op een aantal vlakken inderdaad wel voorrang hebben op de economische groei. Ik ben niet zo van het geld boven alles.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ziet liever een staatsman zoals Joaquín Balaguer die president is geweest van de Dominicaanse Republiek en een voorvechter was van milieubescherming. Femke Halsema maar dan radicaler
In theorie is communisme het ideale systeem. Alleen in de praktijk werkt het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:52 schreef du_ke het volgende:
Dat is wel het idee van het kapitalisme inderdaad. Je hebt goedkope arbeid nodig anders stort het in.
De vraag is alleen wil je dat bereiken met alle mogelijke middelen zelfs met geweld?quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:55 schreef du_ke het volgende:
Van mij mag het milieu op een aantal vlakken inderdaad wel voorrang hebben op de economische groei. Ik ben niet zo van het geld boven alles.
Ook het pure kapitalisme werkt in de praktijk niet. Je ziet dat er overal in welvarende landen een overheid is die toeziet en waar nodig ingrijpt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In theorie is communisme het ideale systeem. Alleen in de praktijk werkt het niet.
Mensen blijven mensen.
Kapitalisme werkt in de praktijk wel. Alleen is niet alles eerlijk verdeeld maar dat hoeft ook niet. Hoewel de armoede in Afrika wel wat minder erg zou kunnen zijn als de lokale elite daar niet zo corrupt waren.
Wat is puur kapitalisme, een nachtwakersstaat?quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:02 schreef du_ke het volgende:
Ook het pure kapitalisme werkt in de praktijk niet. Je ziet dat er overal in welvarende landen een overheid is die toeziet en waar nodig ingrijpt.
Ofwel je zult immer op een mengvorm uitkomen en daar is ook niets mis mee alleen de discussies worden minder fel.
Daar heb je het gedonder al. De inkomensverdeling is natuurlijk niet op te lossen als je een goeddraaiende economie wilt. Er is een bliksemafleider nodig voor China om die onrust te controleren, zoals nationalisme, de bedreiging van moslim-extremisten of natuurlijk beide. De Amerikaanse adviseur Zbigniew Brzezinski zag het allemaal al beginnen in 1997.quote:
Ja of misschien zelfs geen staat. Laat de markt maar alles regelen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is puur kapitalisme, een nachtwakersstaat?
quote:Dat lijkt me idd ook niet zaligmakend. Tenzij je tot de elite behoort maar dat is maar een kleine groep.
Je zult altijd wel een compromis moeten sluiten.
Ja volledige marktwerking is ook niet mogelijk. Je hebt altijd wel een overheid nodig.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:29 schreef du_ke het volgende:
Ja of misschien zelfs geen staat. Laat de markt maar alles regelen.
Walgelijk gewoonquote:we zijn het eens
.
Yep en de discussie zou dus moeten gaan over hoe groot die overheid kan/ mag zijn.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja volledige marktwerking is ook niet mogelijk. Je hebt altijd wel een overheid nodig.
[..]
Gelukkig zullen we het over veel andere zaken nooit eens worden.quote:Walgelijk gewoon
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:58 schreef du_ke het volgende:
Yep en de discussie zou dus moeten gaan over hoe groot die overheid kan/ mag zijn.
Gelukkig wel. Anders blijft er niets over om te discussiërenquote:Gelukkig zullen we het over veel andere zaken nooit eens worden.
The shit is disguster!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:
Ik ben er weer.
Waar dan? Een flamewar is een betere omschrijving. Maar ik vergeef je onwetendheid m.b.t. de internetcultuur.quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kom snel! Er is een rel in Truth!
Nee, de vlammen waren niet sterk genoeg om het staal te laten smelten. Vergeet de officiele versie.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waar dan? Een flamewar is een betere omschrijving. Maar ik vergeef je onwetendheid m.b.t. de internetcultuur.
Ik ben de Verborgen Keizer.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
The shit is disguster!
Jij bent trouwens geen keizer, zelfs geen tegenkeizer.
En waarom gaat die bijeenkomst niet door, flapdrol?quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:02 schreef George-Butters het volgende:
ik ben de VERBOLGEN Keizer.
Een Vieze Man. Maar ja, knuffelen is de rode draad.quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:10 schreef Monidique het volgende:
Ja, een man die een lantaarnpaal knuffelt.
Jij sjun-adept!quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een Vieze Man. Maar ja, knuffelen is de rode draad.
Knuffelen is goed.quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een Vieze Man. Maar ja, knuffelen is de rode draad.
sjun heeft mij overigens uitdrukkelijk laten weten dat ik wethouder Hekking mocht houden. 'vo!quote:
En ik!quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je laat je gewoon koeioneren door de Extra Strong Tsaar. Ik kwam toch en Chewie ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |