De staat bestaat om de natuurtoestand (beschreven door Hobbes) op te heffen. En uiteindelijk is dit gunstiger voor iedereen. Echter het takenpakket van de overheid is met de jaren toegenomen en we leven nu in een zogenaamde welvaartsstaat waarin we een minimum bestaan wenselijk achten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom zou ik mee moeten betalen aan het sociale stelsen, waar ik nauwelijks van profiteer, maar andere mensen wel. Mensen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen wonen...
Ik heb niets met die mensen, zij hebben niets met mee. De enige overeenkomst is dat we allemaal in Nederland wonen, het grote verschil is dat een gedeelte hard werkt en een gedeelte het vertikt. Waarom zou ik er aan mee moeten betalen?
Eerlijk gezegd zou het me ook niet veel boeien als er hier mensen uithongeren. Wellicht leren andere werklozen daarvan en gaat ze heel erg snel actief op zoek naar werk, zodat dat lot hen niet staat te wachten.
Als iemand iets wenselijk acht, dan moet diegene er maar voor werken. Wil iemand 4x per jaar op vakantie, hop, handjes uit de mouwen. Wil iemand het bijstandsminimum halen? Ga dan maar eens lekker aan het werk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef 0 het volgende:
[..]
De staat bestaat om de natuurtoestand (beschreven door Hobbes) op te heffen. En uiteindelijk is dit gunstiger voor iedereen. Echter het takenpakket van de overheid is met de jaren toegenomen en we leven nu in een zogenaamde welvaartsstaat waarin we een minimum bestaan wenselijk achten.
Welkom in Nederland.
Onzin, op dat moment is er familie die voor je kan zorgen of vrienden die je een handje helpen. Zo gaat dat in heel veel andere landen ook.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:59 schreef HuHu het volgende:
Totdat het moment komt dat jij je been breekt... je arbeidsongeschikt raakt... je niet meer kan werken en ontslagen wordt.
Op dat moment ben je blij dat er een overheid is die je een uitkering geeft en dat men je niet laat uithongeren.
Bedrijven zijn er op gericht om zoveel mogelijk winst te maken. Om zoveel mogelijk winst te maken moet je onder andere efficiënt werken, efficiënt met inkomsten omgaan, efficiënt de uitgaven beheersen en een goed product leveren. Allemaal zaken waarin de overheid hopeloos faalt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:00 schreef Maquiladora het volgende:
Private bedrijven zijn er alleen op gericht om een zo groot mogelijk resultaat te behalen tegen een zo klein mogelijke inspanning, dus zijn ze niet geschikt om een groot deel van de taken te vervullen die de overheid doet (dat de overheid efficiënter kan werken is een ander verhaal).
Individualisering en secularisatie.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onzin, op dat moment is er familie die voor je kan zorgen of vrienden die je een handje helpen. Zo gaat dat in heel veel andere landen ook.
Kapitalen belastingcenten die betaald moeten worden aan een geld-over-de-balk-smijtende overheid onderscheidt ons van veel andere landen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:03 schreef 0 het volgende:
[..]
Individualisering en secularisatie.
Dat onderscheidt Nederland van die "andere landen".
Nou, maffiapraktijken... Het idee van een verzorgingsstaat is historisch gezien voortgekomen uit de crisisjaren en de misere die dit opleverde, inclusief, indirect, een tweede wereldoorlog...quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het zijn ware maffiapraktijken dat de overheid zich deze taak heeft toegeeigend, dit kan veel beter gebeuren door private bedrijven.
Mee eens, maar jij had het over basistaken van een welvaartsstaat die wat mij betreft wel een taak zijn voor de overheid. Er zijn genoeg andere zaken waar het mes in kan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kapitalen belastingcenten die betaald moeten worden aan een geld-over-de-balk-smijtende overheid onderscheidt ons van veel andere landen.
Dat is een niet toepasselijk argument. In de Nederlandse cultuur wordt er bij een probleem niet aangeklopt bij vrienden of familie. Mensen willen hun eigen zaken oplossen. In nood ga je dan zelfs nog liever naar de overheid om steun te vragen, dan dat je dat bij vrienden of familie doet. En dat onderscheid Nederland wel degelijk van andere landen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kapitalen belastingcenten die betaald moeten worden aan een geld-over-de-balk-smijtende overheid onderscheidt ons van veel andere landen.
Het beste idee voor jou zou zijn dat je een soort censuskiesrecht invoert of de democratie gewoon afschaft. De solidariteit die jij graag afgeschaft ziet worden is historisch gecorreleerd aan de verruiming van het kiesrecht. Dus zeg het maar. Democratie afschaffen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Eerlijk gezegd zou het me ook niet veel boeien als er hier mensen uithongeren. Wellicht leren andere werklozen daarvan en gaat ze heel erg snel actief op zoek naar werk, zodat dat lot hen niet staat te wachten.
hahahhahaha, onder welke steen hebben ze jouw gevonden hahahhaha.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onzin, op dat moment is er familie die voor je kan zorgen of vrienden die je een handje helpen. Zo gaat dat in heel veel andere landen ook.
Alsof alleen mensen met een hoog inkomen een hypotheek hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:05 schreef Maquiladora het volgende:
Laten we dan maar meteen de hypotheekrente afschaffen, scheelt mij weer een boel belasting te betalen
Ik hoef niet zonodig de woonruimte van iemand met een hoog inkomen te financieren![]()
Die profiteren er wel het meeste van, doordat ze in de hoogste belastingschijf vallen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof alleen mensen met een hoog inkomen een hypotheek hebben.
Dit is wel de ultieme paradox. Mensen willen hun eigen zaakjes oplossen aan de ene kant (daarom gaan ze niet naar familie of vrienden), maar aan de andere kant moeten belastingbetalers uiteindelijk die zaakjes oplossen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:10 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat is een niet toepasselijk argument. In de Nederlandse cultuur wordt er bij een probleem niet aangeklopt bij vrienden of familie. Mensen willen hun eigen zaken oplossen. In nood ga je dan zelfs nog liever naar de overheid om steun te vragen, dan dat je dat bij vrienden of familie doet. En dat onderscheid Nederland wel degelijk van andere landen.
Dat er mensen zijn die misbruik maken van de regelingen is walgelijk, maar dat doet niet af aan het oorspronkelijke idee. Men moet dus de misbruik gevallen aanpakken en niet de complete regelingen afschaffen.
Ze betalen ook meer belasting dan de lagere inkomens.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:23 schreef Maquiladora het volgende:
[..]
Die profiteren er wel het meeste van, doordat ze in de hoogste belastingschijf vallen.
Begrijpend lezen blijft een probleem. Waar is het woordje wegennet genoemd? Waar is het woordje OV genoemd?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
hahahhahaha, onder welke steen hebben ze jouw gevonden hahahhaha.
Maar ik begrijp dus dat als jij je been breekt, je je huis opzegt en bij je familie gaat wonen.
Ze zien je aankomen hahahhahaha
(Tering, wat een debiel die TS)
PS, je hebt toch wel je kinderbijslag geweigerd, en niet naar school gegaan, anders heb je echt geen enkel recht om zulke nonsense te beweren.
Oh ja, en uiteraard geen gebruik maken van openbaar vervoer, en als je eigen vervoer hebt, uiteraard geen gebruik maken het bestaande wegennet.
Progressief belastingstelsel is dat idd. Maar goed daar ben je ook tegen natuurlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ze betalen ook meer belasting dan de lagere inkomens.
Er zijn zeker genoeg zaken waar het mes in kan, maar dit is er zeker eentje van wat mij betreft. Het aantal basistaken waarmee de overheid zich moet bezigen kan flink worden teruggebracht, het sociale stelsen kan prima geregeld worden door private bedrijven.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:09 schreef 0 het volgende:
[..]
Mee eens, maar jij had het over basistaken van een welvaartsstaat die wat mij betreft wel een taak zijn voor de overheid. Er zijn genoeg andere zaken waar het mes in kan.
En hoeveel jaar heeft die debiele TS al belasting betalen achter de rug?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit is wel de ultieme paradox. Mensen willen hun eigen zaakjes oplossen aan de ene kant (daarom gaan ze niet naar familie of vrienden), maar aan de andere kant moeten belastingbetalers uiteindelijk die zaakjes oplossen.
Als de overheid bepaalde taken afstoot dan kan het belastingstelsen wat minder progessief wellicht. Al lijkt me dat niet de eerste noodzaak. Als de overheid zich met minder zaken bezig gaat houden, dan gaat uiteindelijk iedereen minder belasting betalen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Progressief belastingstelsel is dat idd. Maar goed daar ben je ook tegen natuurlijk.
Kun je ook normaal discussieren? Ga lekker MSN-en ofzo.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
En hoeveel jaar heeft die debiele TS al belasting betalen achter de rug?
En werk zoeken, zeker al heel erg lang niet meer buiten geweest. Maar laat ik je een verrassing vertellen, er zijn meer werkelozen dan er banen zijn. Niet iederen KAN aan het werk, hoe graag ze ook zouden willen.
En mensen die al jaren werken en voor snotneuzen als jouw heel hun leven gewerkt hebben, kunnen als ze de 50 gepasseerd zijn al helemaal geen baan meer vinden.
Maar ja, debiele snotneuzen hebben nou eenmaal geen flauw idee hoe de wereld in elkaar zit, en komen niet verder dan achterlijk egoistisch gelul.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik hoop echt dat jij eens een aantal jaren arbeids ongeschikt raakt, dan lul je niet meer zo achterlijk.
DEBIEL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo'n reaktie had ik wel verwacht, inhoudelijk reageren is te hoog gegrepen blijkbaar.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kun je ook normaal discussieren? Ga lekker MSN-en ofzo.
Daar ben ik ook tegen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Progressief belastingstelsel is dat idd. Maar goed daar ben je ook tegen natuurlijk.
Dat zegt iemand die alleen maar posts plaats vol kotssmileys en voortdurend anderen voor debiel uitmaakt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:31 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zo'n reaktie had ik wel verwacht, inhoudelijk reageren is te hoog gegrepen blijkbaar.
Zeg het dan ook niet?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:29 schreef Sakura het volgende:
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik hoop echt dat jij eens een aantal jaren arbeids ongeschikt raakt, dan lul je niet meer zo achterlijk.
DEBIEL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kom, de zaken die jij noemt kunnen ook prima privaat geregeld worden. Waarom zou iemand die geen auto rijdt betalen voor het aanleggen van wegen? Iemand die geen last heeft van terroristen betalen voor terrorismebestrijding? Veiligheid, ik voel me haske veilig, daar hoef ik geen geld aan uit te geven.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er zijn zeker genoeg zaken waar het mes in kan, maar dit is er zeker eentje van wat mij betreft. Het aantal basistaken waarmee de overheid zich moet bezigen kan flink worden teruggebracht, het sociale stelsen kan prima geregeld worden door private bedrijven.
Laat de overheid zich maar bezighouden met bijvoorbeeld zaken als infrastructuur, veiligheid en het aanpakken van internationale problemen zoals terrorisme.
Iemand die geen auto heeft betaalt ook geen wegenbelasting en geen accijns op benzine om maar eens wat te noemen. Daarin wordt er wel onderscheid gemaakt, in andere zaken niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:39 schreef robh het volgende:
[..]
Kom, de zaken die jij noemt kunnen ook prima privaat geregeld worden. Waarom zou iemand die geen auto rijdt betalen voor het aanleggen van wegen? Iemand die geen last heeft van terroristen betalen voor terrorismebestrijding? Veiligheid, ik voel me haske veilig, daar hoef ik geen geld aan uit te geven.
En ach, wees nou eerlijk, terrorisme gebeurt buiten de landsgrenzen, daar wil jij niet aan meebetalen toch?
hahahha, jij begint met nonsense te posten, ik reageer er alleen maar op.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zegt iemand die alleen maar posts plaats vol kotssmileys en voortdurend anderen voor debiel uitmaakt.
Ga even lekker elders spelen en laat de discussie aan mensen over die kunnen discussieren zonder voortdurend Breezah-smileys te posten en te schelden.
Het aanleggen van wegen wordt niet alleen gefinancierd door wegenbelasting en accijns. Dat zou een kip-ei paradox opleveren zoals je misschien wel ziet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand die geen auto heeft betaalt ook geen wegenbelasting en geen accijns op benzine om maar eens wat te noemen. Daarin wordt er wel onderscheid gemaakt, in andere zaken niet.
Ach, ik ken de mensen toch niet die opgeblazen worden. Waarom zou ik er aan mee willen betalen?quote:Terrorisme is een internationaal probleem wat ook Nederland kan treffen, nuttig om dat aan te pakken dus.
Dat weet ik, maar in elk geval betalen mensen die er gebruik van maken er wel een heel stuk meer aan mee, dat is bij andere zaken toch een stuk minder.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:49 schreef robh het volgende:
[..]
Het aanleggen van wegen wordt niet alleen gefinancierd door wegenbelasting en accijns. Dat zou een kip-ei paradox opleveren zoals je misschien wel ziet.
[..]
Het bestrijden van internationaal terrorisme door een private onderneming wordt erg lastig.quote:Ach, ik ken de mensen toch niet die opgeblazen worden. Waarom zou ik er aan mee willen betalen?
Indien het wel een familielid of vriend is die in 1000 stukjes wordt verdeeld is dat jammer. Maar dan scheelt het me wel weer een kans dat diegene ooit gehandicapt en werkloos op m'n zuurverdiende centen gaat teren.
Door jezelf dus; niet door de staat uit belastingopbrengsten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:49 schreef Sakura het volgende:
[..]
Oh ja, trouwens ook nooit naar de dokter gaan, of tandarts, dat wordt ook uit de belastingen door ziekenfondspremies en verzekeringspremies betaald.
Dokter en tandarts kan prima via een zorgverzekering of gewoon zelf de nota voldoen. Niets mis mee. Het zorgstelsel gaat al op zijn kop en men moet aan een private onderneming een premie gaan betalen. Goede zaak.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:49 schreef Sakura het volgende:
[..]
hahahha, jij begint met nonsense te posten, ik reageer er alleen maar op.
Oh ja, trouwens ook nooit naar de dokter gaan, of tandarts, dat wordt ook uit de belastingen betaald.
En hoe zit het met je kinderbijslag, die heb je toch wel geweigerd hè, want daar heb je ook nog geen antwoord op gegeven.
Dat is het punt niet. Ik maak er geen gebruik van en wil er dus niet aan meebetalen. Dat is jouw redenering. En nu, omdat jij er toevallig wél gebruik van maakt, moet ik er opeens aan meebetalen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat weet ik, maar in elk geval betalen mensen die er gebruik van maken er wel een heel stuk meer aan mee, dat is bij andere zaken toch een stuk minder.
Kijk, als jij graag ziet dat terrorisme bestreden wordt dan stort je maar geld op giro 555 tnv het Osama-fonds. Voor mij hoeft het allemaal niet.quote:Het bestrijden van internationaal terrorisme door een private onderneming wordt erg lastig.
Is dat nou niet een grote opgave, dat jouw opa's en oma's bij jouw in huis wonen, want ik neem aan, dat dat zo is, tenminste, als jij je eigen woord waard bent.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als iedereen zo zou denken als jij dan hadden we: geen verkeer/wegenstelsel meer, geen politie, geen ziekenhuisen/zorg, geen bruggen meer die open of dicht gaan, geen scholen meer, etc etc.quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom zou ik mee moeten betalen aan het sociale stelsen, waar ik nauwelijks van profiteer, maar andere mensen wel. Mensen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen wonen...
Ik heb niets met die mensen, zij hebben niets met mee. De enige overeenkomst is dat we allemaal in Nederland wonen, het grote verschil is dat een gedeelte hard werkt en een gedeelte het vertikt. Waarom zou ik er aan mee moeten betalen?
Heb je behalve persoonlijke aanvallen nog wat zinnigs te melden? Het enige wat ik van jou hier heb gezien is gescheld, getroll, persoonlijke aanvallen en geblaat waaruit blijkt dat je niet weet waar je het over hebt. Bijvoorbeeld je misser over de tandartsrekening.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Is dat nou niet een grote opgave, dat jouw opa's en oma's bij jouw in huis wonen, want ik neem aan, dat dat zo is, tenminste, als jij je eigen woord waard bent.
Zelf de rekening voldoen???quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dokter en tandarts kan prima via een zorgverzekering of gewoon zelf de nota voldoen. Niets mis mee. Het zorgstelsel gaat al op zijn kop en men moet aan een private onderneming een premie gaan betalen. Goede zaak.
Kinderbijslag? Ik heb geen kinderen. Verder vind ik kinderbijslag een onzinnige zaak. Dan kan men beter maar meteen afschaffen.
Als je niet normaal kunt discussieren en geen kennis van zaken hebt kun je echt beter wegblijven. Je maakt jezelf heel erg belachelijk hier.
Dat is niet waar natuurlijk. Voor een aantal zaken hebben we de overheid niet nodig. Onderwijs is er eentje van. Voor andere zaken hebben we de overheid juist wel weer nodig.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:57 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
Als iedereen zo zou denken als jij dan hadden we: geen verkeer/wegenstelsel meer, geen politie, geen ziekenhuisen/zorg, geen bruggen meer die open of dicht gaan, geen scholen meer, etc etc.
Lullige alleen is dat Sakura een punt heeft hier en iets zinnigs te melden heeft, terwijl jij duidelijk nog maar 14 jaar oud bent. Geeft niet, toen had ik ook van die opvattingen, je groeit er vanzelf wel uit.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Heb je behalve persoonlijke aanvallen nog wat zinnigs te melden? Het enige wat ik van jou hier heb gezien is gescheld, getroll, persoonlijke aanvallen en geblaat waaruit blijkt dat je niet weet waar je het over hebt. Bijvoorbeeld je misser over de tandartsrekening.
Ja idd, niet maar dan wel dus. Voor het geval dat je het niet begrijpt: Ik heb gelijk en jij niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is niet waar natuurlijk. Voor een aantal zaken hebben we de overheid niet nodig. Onderwijs is er eentje van. Voor andere zaken hebben we de overheid juist wel weer nodig.
Daar betaal je premie voor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:58 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zelf de rekening voldoen???
Tuurlijk, voldoe jij even snel de rekening van een acute blinde darm operatie.
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt hè, maar ja, wat kan je verwachten van een snotneus die niet eens doorheeft dat zijn ouders voor hem kinderbijslag ontvangen hebben en hij op kosten van de staat naar school geweest is (Weggegooid geld achteraf, niets geleerd blijkbaar)
Jij wil alleen aan zaken meebetalen die belangrijk voor jou zijn (terrosimebestrijding bijv). Ik, daarentegen, vind andere dingen belangrijk maar moet dan toch aan jouw zaken meebetalen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is het punt wel. Mensen die er gebruik van maken betalen wegenbelasting, accijnzen en ook af en toe een verkeersboete. Iemand die er geen gebruik van maakt, die betaalt dat niet.
Zie mijn vorige post. Bepaalde taken blijven altijd bij de overheid liggen, zoals terrorisme-bestrijding. Dat kan niet door een private onderneming gebeuren. Dan zouden er ook dubieuze fondsen opgericht kunnen worden met snode plannen... niet echt de bedoeling. Een staat bepaalt haar buitenlandbeleid, niet een of ander fonds.
Ook al zo'n inhoudelijke topper. Je hebt geen gelijk, dat blijkt wel. Nu ben je wederom uitgeluld. Je bent de zwakste schakel. Dag.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:58 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
Ja idd, niet maar dan wel dus. Voor het geval dat je het niet begrijpt: Ik heb gelijk en jij niet.
![]()
En jij denkt dat de ziekenhuizen ALLEEN daarop draaien en niet op belastinggeld? Ja hoor dat halen ze allemaal wel uit jouw premie van 60 pleuri's.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar betaal je premie voor.
Sakura heeft totaal geen punt. Sakura begrijpt er geen snars van hoe bepaalde zaken werken en legt dat hier haarfijn bloot. Jij begrijpt er zo mogelijk nog minder van.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:58 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
Lullige alleen is dat Sakura een punt heeft hier en iets zinnigs te melden heeft, terwijl jij duidelijk nog maar 14 jaar oud bent. Geeft niet, toen had ik ook van die opvattingen, je groeit er vanzelf wel uit.
Als dat idee jou helpt als je je s'nachts in slaap huilt wie ben ik dan om je dat te ontzeggen?quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ook al zo'n inhoudelijke topper. Je hebt geen gelijk, dat blijkt wel. Nu ben je wederom uitgeluld. Je bent de zwakste schakel. Dag.
Ik weet niet wie zich hier belachelijker maakt, een snotneus die nog enorme schuld aan de staat heeft qua ontvangen kinderbijslag en scholing, gebruik van openbaar vervoor, van het wegen net, en nog niets heeft bijgedragen aan de maatschappij, of iemand die het geluk gehad heeft zijn hele leven al werk gehad te hebben zonder al te veel ziek geweest te zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar betaal je premie voor.Je weet wel, een verzekering.
Verder ben jij hier degene die geen kennis van zaken heeft en maar wat blaat. Ga aub in onzin of PUB spelen, hier maak je jezelf belachelijk.
Het nieuwe zorgstelsel komt eraan kerel. Iedereen dient een premie te betalen en zich te verzekeren. Gebeurt er wat en is er een operatie nodig, dan wordt dat vergoed door degene die jou heeft verzekerd. Ook nu betaal je een premie. Er komt ook nog een no claim aan met het nieuwe zorgstelsel, dus het gaat allemaal heel anders geregeld worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:00 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
En jij denkt dat de ziekenhuizen ALLEEN daarop draaien en niet op belastinggeld? Ja hoor dat halen ze allemaal wel uit jouw premie van 60 pleuri's.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, jij WIL het gewoon niet begrijpen en zit maar wat in de ronte te blaten. Da's iets heel anders. Als je zo sterk in je eigen opvattingen geloofd dan doe je toch zo'n sandwitch bord om met allemaal krijt texten erop zoals elke dorpsidioot?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Sakura heeft totaal geen punt. Sakura begrijpt er geen snars van hoe bepaalde zaken werken en legt dat hier haarfijn bloot. Jij begrijpt er zo mogelijk nog minder van.
Ik heb geen schuld aan de staat hoor. Het wegennet is hier al besproken, lees maar eens terug (als je dat kunt).quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:01 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik weet niet wie zich hier belachelijker maakt, een snotneus die nog enorme schuld aan de staat heeft qua ontvangen kinderbijslag en scholing, gebruik van openbaar vervoor, van het wegen net, en nog niets heeft bijgedragen aan de maatschappij, of iemand die het geluk gehad heeft zijn hele leven al werk gehad te hebben zonder al te veel ziek geweest te zijn.
Maar zoals al gezegt, je groeit wel over dit soort snotneus ideeen heen.
Het is rondte. Leer even spellen. Het onderwijssysteem heeft in jouw geval in elk geval gefaald. Het is ook sandwich en niet sandwitch. Dus wie er nu de dorpsidioot is.. Dat ben jij dus.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:02 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
Nee, jij WIL het gewoon niet begrijpen en zit maar wat in de ronte te blaten. Da's iets heel anders. Als je zo sterk in je eigen opvattingen geloofd dan doe je toch zo'n sandwitch bord om met allemaal krijt texten erop zoals elke dorpsidioot?
Ga je daar lekker mee naar Den Haag, zien hoe vaak je wordt uitgelachen. Neem ik mn digitale camera mee.
Ai, ai. Je bent echt uitgeluld. Doet zeker pijn?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:01 schreef MiRRoRMaN het volgende:
[..]
Als dat idee jou helpt als je je s'nachts in slaap huilt wie ben ik dan om je dat te ontzeggen?
Welterusten!![]()
Geen schuld aan de staat, ok, dan hebben jouw ouders dus geen kinderbijslag voor jouw gehad, ben je niet naar school geweest, ben je niet ingeent, ben je nog nooit naar de tandarts geweest, heb je nog nooit in een bus of trein gezeten en zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb geen schuld aan de staat hoor. Het wegennet is hier al besproken, lees maar eens terug (als je dat kunt).
Jij bent hier de snotneus, in elk geval iemand met het verstand van een snotneus.
Kinderbijslag is overbodig, school kan prima door mensen zelf gefinancieerd worden, inenten en de tandarts vallen onder het zorgstelsel, voor de bus of trein betaal ik gewoon voor een kaartje... dus waar heb je het over? Of ben je zo'n zwartrijdertje?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
Geen schuld aan de staat, ok, dan hebben jouw ouders dus geen kinderbijslag voor jouw gehad, ben je niet naar school geweest, ben je niet ingeent, ben je nog nooit naar de tandarts geweest, heb je nog nooit in een bus of trein gezeten en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik gelukkig nietquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:01 schreef Sakura het volgende:
[..]
...
Maar zoals al gezegt, je groeit wel over dit soort snotneus ideeen heen.
Geeft wel weer aan hoe ontzettend je uit je nek zit te lullen zonder ook maar enige basis kennis.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kinderbijslag is overbodig, school kan prima door mensen zelf gefinancieerd worden, inenten en de tandarts vallen onder het zorgstelsel, voor de bus of trein betaal ik gewoon voor een kaartje... dus waar heb je het over? Of ben je zo'n zwartrijdertje?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kinderbijslag is overbodig, school kan prima door mensen zelf gefinancieerd worden, inenten en de tandarts vallen onder het zorgstelsel, voor de bus of trein betaal ik gewoon voor een kaartje... dus waar heb je het over? Of ben je zo'n zwartrijdertje?
Goed dat je dat naar voren brengt. TS woont dus ook niet in een huis, want de huizen worden ook voor een zeer groot deel door belastinggeld onderhouden. En dat geld zowel voor huur als voor koopwoningen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik gelukkig niet
En ik heb het er zolangzamerhand ook mee gehad. Altijd maar betalen en overheidsbemoeienis; bv. nu weer met die zorgtoeslag, weer grote hoeveelheden mensen afhankelijk maken van de staat, net zoals door huursubsidie/hypotheekaftrek en weet ik wat nog meer voor niet-functionerende overheidssturing.
Die doos staat wel op een gemeentestoep zekerquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:12 schreef Sakura het volgende:
[..]
Goed dat je dat naar voren brengt. TS woont dus ook niet in een huis, want de huizen worden ook voor een zeer groot deel door belastinggeld onderhouden. En dat geld zowel voor huur als voor koopwoningen.
Toch gaaf, dat TS internet heeft in zijn kartonnen doos.
Kinderen nemen is een keuze. Als jij die keuze maakt is dat verder prima, daar hoeft een ander niet voor op te draaien. Als je je het niet kan veroorloven, dan neem je toch geen kinderen. Niets mis mee. Net zoals niet iedereen zich een Lamborghini of een Mercedes kan veroorloven.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:12 schreef HuHu het volgende:
[..]
Kinderbijslag is overbodigHoe kom je erbij. Heel veel mensen hebben kinderbijslag hard nodig om rond te komen. Kinderen kosten veel geld weet je.
School kan je zelf financieren, kom op zeg. Weet je wel niet wat een school en leraren kosten. Dat moet wel door de overheid worden bijgedragen. Heel veel mensen zouden ongeschoold blijven als er geen regelingen zouden zijn. En dan... dan zit je met al die ongeschoolde mensen. Dan gaat Nederland steeds verder achteruit en worden we nog een derde wereldland in Europa.
Het zorgstelsel wordt gefinancierd door de overheid en mensen dragen zelf wat bij middels een premie. Maar het grootste gedeelte wordt echt niet via de premies betaald hoor.
Volgens mij heb jij een beetje een vertekend beeld over hoe de zaken werken.
Geld besparen in een modaal gezin na de hervormingen van CMT:quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
school kan prima door mensen zelf gefinancieerd worden
En nog steeds ontwijk je elke vraag die ik stel, misschien is er toch nog hoop voor je dat je eigenlijk wel weet dat je dom uit je nek zit te lullen. Het niet inhoudelijk reageren spreekt in ieder geval boekdelenquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allemaal sigaren uit eigen doos hoor, je betaalt er uiteindelijk toch voor met belastingen. Degene zonder kennis, dat ben jij, dat bleek al uit je posts op de vorige pagina.Dus als je die link naar het teletubbiesforum bij je bookmarks hebt staan, dan kun je er het beste maar snel naar toe surfen.
Ik zie liever dat de overheid zich niet met bepaalde zaken bemoeit, als dat in gaat houden dat bepaalde zaken duurder worden dan is dat zo, men gaat ook minder belasting betalen als de overheid zich er niet meer mee gaat bemoeien.
Niet rendabele buslijnen worden gewoon opgeheven en private bedrijven houden zich volop bezig met het busvervoer trouwens.
Internet vanuit een kartonnen doos. Tuurlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:12 schreef Sakura het volgende:
[..]
Goed dat je dat naar voren brengt. TS woont dus ook niet in een huis, want de huizen worden ook voor een zeer groot deel door belastinggeld onderhouden. En dat geldt zowel voor huur als voor koopwoningen.
Toch gaaf, dat TS internet heeft in zijn kartonnen doos.
En wie betaald die opleiding ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als mensen er voor kiezen niet naar school te gaan, dan is dat een keuze die men zelf maakt. Al is er wel een leerplicht natuurlijk, die geldt tot je 16e als ik het goed heb dus iedereen heeft in principe enige opleiding natuurlijk.
En alweer niet inhoudelijk gereageerd en de vraagstelling ontwekenquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Internet vanuit een kartonnen doos. Tuurlijk.
De overheidsbeslissingen leveren ook geen nuttige toevoeging aan de kenniseconomie e.d. Minder belasting betalen, betekent ook meer geld te besteden en dat houdt in dat het budget voor dit soort zaken wat ruimer wordt. Even wat verder kijken dan je neus lang is natuurlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:17 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Geld besparen in een modaal gezin na de hervormingen van CMT:
Onderwijs, mwoah.. die kinderen kunnen wel direct de fabriek in, want die 8000 euro per jaar kunnen we niet voor onze 2 bloedjes van kinderen opbrengen.
Dag kenniseconomieDag banen
Dag welvaart
Dag toekomst van CMT's kinderen
![]()
Wat aan collegegeld / schoolgeld betaald wordt, is maar een fractie van wat onderwijs daadwerkelijk kost. En dat gaat echt niet iedereen opbrengen. Die fractie die het wel kan, gaat nooit de hele economie ondersteunen. Dat is simpelweg onmogelijk.
Ik reageer op je opmerking over die kartonnen doos. Over inhoudelijke en ontopic opmerkingen gesproken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:20 schreef Sakura het volgende:
[..]
En alweer niet inhoudelijk gereageerd en de vraagstelling ontweken
Tot het 16e levensjaar lijkt het me redelijk dat de overheid dat gaat betalen, die stelt immers ook een leerplicht in. Daarna kan iedereen het best zelf dokken, eventueel door middel van een lening die uiteindelijk terugbetaald dient te worden. Investeren in jezelf heet zoiets.quote:
Je reageerd alleen op stukjes waar je niet over na hoeft te denken en toe te geven dat je uit je nek lult.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik reageer op je opmerking over die kartonnen doos. Over inhoudelijke en ontopic opmerkingen gesproken.
Wederom een tweetal spelfouten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:23 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je reageerd alleen op stukjes waar je niet over na hoeft te denken en toe te geven dat je uit je nek lult.
Je reageerd dus niet inhoudelijk en ontwijken (hoe voorspelbaar)
Oh, dan mag het rijk plots wel gaan betalen, jij weet echt niet wat je wilt hequote:Op zondag 21 augustus 2005 18:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tot het 16e levensjaar lijkt het me redelijk dat de overheid dat gaat betalen, die stelt immers ook een leerplicht in. Daarna kan iedereen het best zelf dokken, eventueel door middel van een lening die uiteindelijk terugbetaald dient te worden. Investeren in jezelf heet zoiets.
Verder moeten private scholen ook een eerlijke kans krijgen. Niet iedereen wil z'n kind dumpen in een publieke school.
Wederom maak je een spelfout. Misschien dat je beter weer in de schoolbanken kunt gaan zitten?
Maar dat geld wat ze overhouden door minder belasting te betalen zijn ze toch kwijt aan verzekeringen en entingen etc? Het waren immers sigaren uit eigen doos die nu ook uitgegeven moeten worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De overheidsbeslissingen leveren ook geen nuttige toevoeging aan de kenniseconomie e.d. Minder belasting betalen, betekent ook meer geld te besteden en dat houdt in dat het budget voor dit soort zaken wat ruimer wordt. Even wat verder kijken dan je neus lang is natuurlijk.
Alsof de basisvorming en dat soort klets veel toevoegt aan het onderwijs. De Nederlandse universiteiten staan op de kwaliteitsranglijsten ook niet bepaald hoog.
Je mag van mensen wel verwachten dat ze de Nederlandse taal beheersen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:25 schreef Sakura het volgende:
[..]
Oh, dan mag het rijk plots wel gaan betalen, jij weet echt niet wat je wilt he
(en ter uwer informatie, het is hier geen nederlandse taal forum, als ik zpelvouden wilt maaken tan toe ick tat lekker)
Lezen blijft lastig. Misschien maar eens naar de LOI voor een cursus begrijpend lezen? Op eigen kosten uiteraard.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:25 schreef Sakura het volgende:
[..]
Oh, dan mag het rijk plots wel gaan betalen, jij weet echt niet wat je wilt he
(en ter uwer informatie, het is hier geen nederlandse taal forum, als ik zpelvouden wilt maaken tan toe ick tat lekker)
Een inenting valt onder de dekking van de verzekering of kan daar onder vallen. Verder dien je dat inderdaad te betalen, maar betaal je het zelf aan een private onderneming die door concurrentie wordt gedwongen efficiënt om te gaan met de premiegelden en een goed product te leveren. De overheid kent geen concurrentie en verkwist het geld.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:25 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Maar dat geld wat ze overhouden door minder belasting te betalen zijn ze toch kwijt aan verzekeringen en entingen etc? Het waren immers sigaren uit eigen doos die nu ook uitgegeven moeten worden.
En basisvorming heeft wel degelijk nut. Sociale vorming en een solide basis voor toekomstig onderwijs zijn zeer belangrijk. Jij denkt toch niet dat je na je kleuterperiode zonder onderwijs direct naar de middelbare school had gekund? Hoe had je uberhaupt willen lezen en schrijven?Je had je veters nog niet kunnen strikken. Je vader kan je dat niet leren, want die is te druk bezig het geld bij elkaar te krijgen om je uberhaupt nog naar een school te laten gaan, net als je moeder.
Valt met overigens wel op dat je spelfouten weet te vinden, je hebt immers slechts lagere school gevolgd, want uiteraard, heb je met jouw standpunten pertinent geweigerd om door te studeren. Dat is immers volledig tegen jouw princiepes.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wederom een tweetal spelfouten.Jij begint te mekkeren over een kartonnen doos en als ik daar een reactie op geef, dan begin jij te mekkeren dat ik offtopic ga. Je bent een hypocriete mekkergeit.
Ik ben qua studies betreft toch superieur aan jou. Zeker gezien je spellingsvaardigheden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
Valt met overigens wel op dat je spelfouten weet te vinden, je hebt immers slechts lagere school gevolgd, want uiteraard, heb je met jouw standpunten pertinent geweigerd om door te studeren. Dat is immers volledig tegen jouw princiepes.
'quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
Valt met overigens wel op dat je spelfouten weet te vinden, je hebt immers slechts lagere school gevolgd, want uiteraard, heb je met jouw standpunten pertinent geweigerd om door te studeren. Dat is immers volledig tegen jouw princiepes.
Als het rijk tot mijn 16e levensjaar had betaald, dan had ik nooit aan mijn universitaire studie kunnen beginnen. Maar nu studeer ik, ga ik later veel geld verdienen en betaal ik middels de belastingen mijn eigen studiefinanciering weer terug.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je mag van mensen wel verwachten dat ze de Nederlandse taal beheersen.Wat begrijp je niet aan "tot het 16e levensjaar" ?
Lees mijn post anders nog eens 'n keer.
Toch mooi dat je je gesubsidieerde, door de belastingbetaler gefinancierde, opleidingen hebt kunnen doen. Anders zat je nu steun te trekken van mijn belastingcentjes. En dat wil je niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben qua studies betreft toch superieur aan jou. Zeker gezien je spellingsvaardigheden.
Ja, het is te merken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ben qua studies betreft toch superieur aan jou. Zeker gezien je spellingsvaardigheden.
Onmogelijk, want dat past niet in jouw principes.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Qua studie ben ik superieur, of gelijk aan jou. Hoger dan de universiteit is namelijk niet mogelijk. Maar toch is mijn kennis van de Nederlandse taal bagger.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees anders mijn post even. Als je dat geld voor je studie leent, je studie doet en die lening aflost dan heb je ook kunnen studeren en betaal je ook je studiekosten terug. Investeren in jezelf heet zoiets.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:31 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als het rijk tot mijn 16e levensjaar had betaald, dan had ik nooit aan mijn universitaire studie kunnen beginnen. Maar nu studeer ik, ga ik later veel geld verdienen en betaal ik middels de belastingen mijn eigen studiefinanciering weer terug.
Prachtig systeem.
Tsja, wat moet hij vertellen als je geen arbeids verleden hebt?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:26 schreef dioretix het volgende:
Waarom krijgen we geen antwoord op de vraag over het arbeidsverleden van de TS?
Spellen past zeker niet in jouw principes?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:33 schreef Sakura het volgende:
[..]
Onmogelijk, want dat past niet in jouw principes.
Dat heb ik wel hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:34 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, wat moet hij vertellen als je geen arbeids verleden hebt?
Je hebt je rijbewijs gehaald?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het enige verschil wat ik zie tussen lenen en studiefinanciering is dat mijn ouders nu niet financieel verantwoordelijk zijn als ik m'n studie niet haal. Dus dan heb ik liever een studiefinancieringquote:Op zondag 21 augustus 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lees anders mijn post even. Als je dat geld voor je studie leent, je studie doet en die lening aflost dan heb je ook kunnen studeren en betaal je ook je studiekosten terug. Investeren in jezelf heet zoiets.
Schreef je niet iets over studies die je gevolgd zou hebben en dat je daarom superieur zou zijn, of ben je dat alweer vergeten?quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Spellen past zeker niet in jouw principes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |