Volgende onderwerp: Is het heelal oneindig. Kun je ook zo heelquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:08 schreef Gabry het volgende:
Volgende topic..
Wie gelooft er dat ijsland bestaat?
![]()
Ach ze geloven ook niet dat de mens van de aap afstamt terwijl dat ookquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
we weten allang dat overbodige dingen nergens voor dienen.. Ik zou eerst maar eens gaan inlezen in de biologie voordat je dergelijke uitspraken doet.
Met dat onderwerp kan je dezelfde onzinnige argumenten gebruiken over iets wat je nog nooit gezien hebt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgende onderwerp: Is het heelal oneindig. Kun je ook zo heel
lang over doorpraten.
Wat wil je eigenlijk met deze quote?![]()
True, het is ook niet te bewijzen welke theorie klopt of niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:12 schreef zoalshetis het volgende:
geloof is niet te bewijzen, maar wel te respecteren als het andersom ook geldt.
omdat het wel waar te nemen is.. een god is per definitie niet waar te nemen.. Daar doen cirkelredeneringen: wij bestaan, dus God bestaat niets aan af.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:14 schreef Gabry het volgende:
[..]
Met dat onderwerp kan je dezelfde onzinnige argumenten gebruiken over iets wat je nog nooit gezien hebt.
De ene neemt dingen wat andere zeggen aan, of lezen de literatuur/documantaires.
De andere partij gelooft het niet omdat ze het nooit hebben gezien, en het net zo goed niet kan bestaan.
"Maar het staat toch echt op de wereldkaart"![]()
![]()
het valt me op dat je op heel veel dingen geen antwoord geeft, alleen opquote:
Er zijn meer mensen die God waarnemen in hen dagelijks leven, dan mensen die ijsland hebben waargenomen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
omdat het wel waar te nemen is.. een god is per definitie niet waar te nemen.. Daar doen cirkelredeneringen: wij bestaan, dus God bestaat niets aan af.
defineer "wij"quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
het valt me op dat je op heel veel dingen geen antwoord geeft, alleen op
de dingen waar je weer iets tegenin weet te brengen. Ben je bang dat wij misschien
toch wat meer bewijs/argumenten hebben? Of begin je nu zelf inneens te twijfelen.
je kunt een ongelovige meenemen naar ijsland, waarna je hem hetzelfde kunt laten zien/voele/ruiken/enz als dat jij dat doet.. Dat kun je niet met een God. God is pure psychologie..quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:17 schreef Gabry het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die God waarnemen in hen dagelijks leven, dan mensen die ijsland hebben waargenomen.
Alleen niet op dezelfde manier.
Waarom laten zoveel mensen zich dan bekeren?quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
je kunt een ongelovige meenemen naar ijsland, waarna je hem hetzelfde kunt laten zien/voele/ruiken/enz als dat jij dat doet.. Dat kun je niet met een God. God is pure psychologie..
zonder bewijs te hebben dat de bijbel een leugen is, en het is dus nogal onnozel overkomt om anderen dom te noemen...quote:Ik hoop gewoon dat niet alle mensen zo dom zijn om
in die sprookjes verhalen te trappen zonder enig bewijs.
Ik geloof niet in een ziel. ik ga naar een begrafenis voor een laatste afscheid, meer niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Even voor de mensen die puur in wetenschap geloven. Jullie zeggen dat God niet te bewijzen is dus niet bestaat, maar geloven jullie dan wel in bijveerbeeld een ziel? Waarom gaan jullie naar begrafenissen, want de overledene is toch dood?
Geloven jullie alleen maar in wat jullie kunnen waarnemen?
(misschien een beetje offtopic)
Laatste afscheid, maar daar heeft de overledene niks aan, die is dood.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:56 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een ziel. ik ga naar een begrafenis voor een laatste afscheid, meer niet.
Ik geloof in wat waargenomen kan worden.Dat is door zien/horen/tast/smaak en door expirimenteel bewijs (wat je dus ook kunt zien enz)
liefde is wel waar te nemen. het zijn slechts stofjes in de hersenen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Laatste afscheid, maar daar heeft de overledene niks aan, die is dood.
En hoe zit het met liefde, dat is ook niet waar te nemen toch? Verliefdheid wel, maar behalve door lichaamstaal en verbale communicatie is het duidelijk te maken. Geloven jullie daar ook niet in?
Ja? Weer wat geleerdquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
liefde is wel waar te nemen. het zijn slechts stofjes in de hersenen.
Ooit van rouw gehoord?quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En hoe zit het met liefde, dat is ook niet waar te nemen toch? Verliefdheid wel, maar behalve door lichaamstaal en verbale communicatie is het duidelijk te maken. Geloven jullie daar ook niet in?
Wat je ervaart hoeft niet perse iets te maken te hebben met een eventuele God.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
vandaar dat ik zei dat ik afdwaalde, hoewel ik toch een gevoel hebt dat emoties met (een soort) God(achtig iets) te maken heeft.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:12 schreef Gabry het volgende:
[..]
Wat je ervaart hoeft niet perse iets te maken te hebben met een eventuele God.
Maar meer met je hersenen, psychologie zoals Bensel al eerder zei.
ja, alle emoties zijn stofjes.. maar maakt dat de emoties minder intens? denk het niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja? Weer wat geleerd. Maar zijn alle emoties dan stofjes in hersenen?
Dan nu iets anders, mascottes, geluksondergoed, amuletten, kaarsje branden voor iemand dat gebruik je allemaal om iemand, of jezelf, geluk toe te wensen. Daar geloof je zeker allemaal ook niet in![]()
Geluk geloof je zeker ook niet in. Wat een saaie wereld is dit eigenlijk. Niks is meer gewoon omdat het er is, alles bestaat weer uit andere dingen die iedereen maar aan wil tonen. Waarom kan niks onverklaarbaar blijven![]()
Ik dwaal lichtelijk af...
Het is niet altijd even fijn om dingen zeker te weten, naar mijn mening. Hoe heb je dan spanning in je leven. Als je naar een voetbalwedstrijd gaat en je weet al zeker dat Ajax wint, dan is er toch niks meer aan (en dit is toekomstvoorspellen, totaal iets anders eigenlijkquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:15 schreef Bensel het volgende:
[..]
ja, alle emoties zijn stofjes.. maar maakt dat de emoties minder intens? denk het niet.
Ik geloof idd niet in bijgeloof.
Geluk is niets anders dan een sameloop van omstandigheden. Waarom wil je in twijfel blijven leven, als je iets ook zeker kan weten?
Omdat je simpelweg nooit alles zeker kan weten. Sterker nog de mensheid zal nooit alles weten. En dat vind ik eerder een geruststellende gedachte, dan een verontrustende.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:15 schreef Bensel het volgende:
Waarom wil je in twijfel blijven leven, als je iets ook zeker kan weten?
en omdat je nooit alles kan weten, moet je ook maar niet verder onderzoeken? Als we dat niet ahdden gedaan, hadden we geen electriciteit gehad, geen motoren, geen gemakkenquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:20 schreef fridelidelidela het volgende:
[..]
Omdat je simpelweg nooit alles zeker kan weten. Sterker nog de mensheid zal nooit alles weten. En dat vind ik eerder een geruststellende gedachte, dan een verontrustende.
Dat zegt niemand hier, hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
en omdat je nooit alles kan weten, moet je ook maar niet verder onderzoeken?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:21 schreef Chriz2k het volgende:
God is voor noobs.
Ik geloof niet in een ziel. Een begrafenis heeft niks met iemands ziel te maken, het is alleen een manier om samen te komen, en afscheid te kunnen nemen, ondanks de desbetreffende persoon al overleden is. Op deze wijze kun je een manier van respect tonen voor de overledene en de nabestaande.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Even voor de mensen die puur in wetenschap geloven. Jullie zeggen dat God niet te bewijzen is dus niet bestaat, maar geloven jullie dan wel in bijveerbeeld een ziel? Waarom gaan jullie naar begrafenissen, want de overledene is toch dood?
Geloven jullie alleen maar in wat jullie kunnen waarnemen?
(misschien een beetje offtopic)
Hallowed are the Orii!quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:58 schreef SolidasRock het volgende:
wie in god gelooft moet maar ff een paar sezioenen stargate SG-1 kijken
Oh ik heb wel bewijs hoor. Ik kan zo 4 dingen opnoemen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:44 schreef Rusty1979 het volgende:
[..]
zonder bewijs te hebben dat de bijbel een leugen is, en het is dus nogal onnozel overkomt om anderen dom te noemen...
De overledene heeft er inderdaad niet aan, maar jij zelf wel. Je wilt toch afquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Kaarsjes doe ik aan voor een gezellige sweer.quote:Op zondag 21 augustus 2005 15:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja? Weer wat geleerd. Maar zijn alle emoties dan stofjes in hersenen?
Dan nu iets anders, mascottes, geluksondergoed, amuletten, kaarsje branden voor iemand dat gebruik je allemaal om iemand, of jezelf, geluk toe te wensen. Daar geloof je zeker allemaal ook niet in![]()
Geluk geloof je zeker ook niet in. Wat een saaie wereld is dit eigenlijk. Niks is meer gewoon omdat het er is, alles bestaat weer uit andere dingen die iedereen maar aan wil tonen. Waarom kan niks onverklaarbaar blijven![]()
Ik dwaal lichtelijk af...
ik doelde meer op de Goa'ulds, die stuk voor stuk beweren een god te zijn. tis dan wel een fantasie serie maar ik vroeg me hierdoor wel af: wat verstaan we onder een GOD? een machtiger wezen dan wij? of iemand die claimt ons gemaakt te hebben? In de serie Stargate hebben zij de idee dat een onsterfelijk machtiger iemand een GOD is, en anders is het een nepgod.quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:41 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ja ik geloof in een soort van god maar dan meer als in de ongeboren gewaarzijn, ego- loosheid eenheid, de eeuwigheid , onverandelijkheid licht liefde de hele universum jij en(is) ik
De mens stamt volgens de theorie niet van de apen af maar van de neanderthaler, wel een beetje up-to-date blijven he! Negers daarentegen stammen van de apen afquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach ze geloven ook niet dat de mens van de aap afstamt terwijl dat ook
allang een feit is.( Het is allang bewezen door het DNA te vergelijken met dat van een mens.) Omdat dan natuurlijk het hele bijbel verhaal al niet meer klopt.
Dus in de biologie boeken neuzen heeft voor hun ook geen zin.![]()
Nee, ook niet van de neanderthaler... wel een beetje up-to-date blijven hequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:39 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
De mens stamt volgens de theorie niet van de apen af maar van de neanderthaler, wel een beetje up-to-date blijven he! Negers daarentegen stammen van de apen af![]()
Het DNA van een mens is ook te vergelijken met dat van een muis en komt 99% overeen.
Moet jij niet ergens een geloof verdedigen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, ook niet van de neanderthaler... wel een beetje up-to-date blijven he. De homo sapiens heeft een tijd lang NAAST de neanderthaler geleefd.
Lichtelijk offtopic: daar gebruik je dat scheermesje van Occam ookquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:45 schreef Bensel het volgende:
[..]
Nou ja, de zwaartekracht-theorie hoeft ook niet altijd te werken, toch?
Als je nog wat verder terug zou gaan dan zou je weten dat de mensquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:39 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
De mens stamt volgens de theorie niet van de apen af maar van de neanderthaler, wel een beetje up-to-date blijven he! Negers daarentegen stammen van de apen af![]()
mens van de aapquote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je nog wat verder terug zou gaan dan zou je weten dat de mens
van de mensaap afstamd. Dus, oermens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |