Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:44 |
![]() Het wordt ook wel het mooiste circuit ter wereld genoemd: de Nordschleife van de Nürburgring. Niet alleen het mooiste, maar wellicht ook het gevaarlijkste. De Nordschleife is een voormalig circuit waar Formule 1 gereden werd totdat Niki Lauda bijna levend verbrandde in zijn auto. Vanaf dat moment was het over met de F1-races op de Nordschleife. De Nordschleife is thans op vele tijden beschikbaar voor publiek. Een ieder kan er met zijn motor of auto na betaling van 15 Euro een ronde rijden. Volgens de wet is het een éénrichtings tolweg zonder snelheidslimiet. Met zijn 146 bochten over zijn 20.9km, hoogteverschillen en zeer beperkte uitloopstroken is een ongeluk echter zo gebeurd. Helaas zijn daar uit het verleden vele bewijzen van. Motoren en auto's rijden door elkaar heen. Op een gemiddelde Ringdag in het weekend worden er zo'n vijf tot tien auto's of motoren van het circuit gesleept..... Handige links: [ Bericht 5% gewijzigd door Rietvaerder op 20-08-2005 13:51:00 ] | |
Virus.NL | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:45 |
Ik wil nog een keer met de Ring-Taxi (M5 ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:46 |
260 euro ![]() Op www.ring-world.nl kan je bijna alles vinden. Tada: http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/ringtaxi.htm | |
Virus.NL | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:50 |
quote:Bedankt voor de link ![]() quote: | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:51 |
Ja, en onderaan ![]() quote:Als je alleen zou gaan ben je dan 260 euro kwijt... | |
Virus.NL | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:52 |
quote:Nee, dat is voor als je met de Vipers mee wil ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:53 |
Hmm, ok ![]() | |
PNG | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:55 |
![]() | |
PNG | zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:58 |
Ferrari 860 Monza #0602M – Ferrari L4 3500cc N/A, Scuderia Ferrari, in 1956 op de nurburgring:![]() | |
PNG | zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:00 |
En laatste, Lola T600 #HU12 – BMW Turbo, in 1984 op de ring:![]() -> heel veel leuke foto's o.a veel ring: http://www.racingsportscars.com/photo.html | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:16 |
Leuke plaatjes ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:34 |
Stormloop ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:35 |
Nordschleiffe is gaaf, maar erg vermoeiend ![]() ben er 2 keer overheen geweest, beide keren met mijn auto, een fiat multipla ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:37 |
Waarom ook niet he ![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:39 |
dat niet eens de hele tijd, qua top niet echt boeiend 180, maar toch genoeg ingehaald. multipla kan namelijk best wel hard door een bocht ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:41 |
Koppel is ook belangrijk op de Ring...... zie je goed tussen de 600cc's en de 1000cc's.... Een 1000 gaat de heuvel op met 2 vingers in de neus maar kom je met een 600 op diezelfde heuvel dan is het ''bluhhhh'' en moet je 4 tikkies terug ![]() Kan namelijk best steil zijn daar ![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:43 |
dat was idd wat mij nog het meeste opviel, de hoogte verschillen zijn aanzienlijk ![]() wat me thuis nog opviel was hoe goed de Ring in zowel in Project Gotham Racing 2 en Forza waren nagemaakt. | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:44 |
Het verschil tussen het hoogte en het laagste punt is 300 meter ![]() Ja, ik speel ook Forza ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:45 |
het museum en de kartbaan zijn ook wel leuk ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:46 |
Nog nooit geweest eigenlijk | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:47 |
volgende keer ff doen, in het museum staan wel wat dikke bolides uit het verleden | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:53 |
Ow ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:54 |
of je gaat daarna lekker toerend over binnenweggetjes weer terug naar Nederland ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:55 |
Doe ik wellis, ben 2 weken geleden om 10 uur 's morgens weggegaan, snelweg tot aan Luik gepakt, toen door de Ardennen binnendoor naar Luxemburg, binnendoor naar de Ring, naar de snelweg gereden en toen snelweg naar huis gepakt ![]() ![]() ![]() | |
ook_gek | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:18 |
ik heb laatst iets gelezen over dat de ring een stuk van de openbare weg was en dat het gebouwd was in opdracht van Hitler. Wie kan me hier meer over vertellen? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar namelijk! | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:18 |
Geeeeeeen idee Weet wel dat de hele Norschleife gewoon openbare weg is volgens de wet. | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:39 |
quote:Ik dacht dat het in opdracht van de grote duitse autofabrikanten in 1923 ofzo gebouwd was. Om hun modellen op te testen. Wiki weet raad: quote: ![]() bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nurburgring 1925 dus. Wacht ... heb nog een leuk filmpje: http://www.wacha.nl/temp/movies/old_nurburg_1967.avi toen mannen nog mannen en heggen nog vangrails waren. | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:40 |
ik heb nog ergens een filmp(je) waarin een BMW M3 in race uitvoering door Hans Joachim Stuck keihard over de ring word gerost. | |
Virus.NL | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:40 |
quote:kom maar op met dat filmpje ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:43 |
met liefde maar waar moet ik een film van 54 mb hosten ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:45 |
Paas maar naar mij ... heb nog een paar Gig online over . Wa's je MSN? | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:46 |
na ff zoeken kwam ik dit tegen: Porsche 996 GTR2 On Nordschleife http://www.fastdrive.org/download.php?view.613 Lotus Exige on Nurburgring http://www.fastdrive.org/download.php?view.24 PORSCHE 965C ON NURBRUGRING http://www.fastdrive.org/download.php?view.258 | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:47 |
quote:mijnusername@xs4all.nl | |
Virus.NL | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:47 |
quote:need login for download ![]() | |
ook_gek | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:48 |
kijk effe in het filmpjes topic hier in PTA daar staat een film over de nissan skyline. En daar rijd iemand in een zwaar opgepokte skiline GTR 34 met een bloed gang over de ring heen. Is ook zijn 15.000ste ronde op de ring ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:51 |
quote:is de moeite waard om je ff aan te melden ![]() | |
ook_gek | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:54 |
quote:http://www.coolcarvids.co(...)0Skyline%20Story.avi Dit filmpje dus. LET OP IS 700MB | |
ThaFreak | zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:57 |
hou er rekening mee dat deze binnenkort weer dicht gaat.... ik ga even overleggen met tjabbo maar wat mij betreft zijn 3 slowchat teveel van het goed voor een forum! voorlopig laat ik hem nog even open! | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:08 |
Wat is dat nou weer voor bullshit? Dus er mag niet over de Ring gesproken worden? Als we het over de Ring in een ander topic gaan hebben is het ook niet goed want dan gaan we weer offtopic ![]() [ Bericht 77% gewijzigd door Rietvaerder op 20-08-2005 18:17:07 ] | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:18 |
wmb mag tie open blijven hoor Nurburg is haast geen top-topic ook! wel dus | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:18 |
Met dank aan Googleplexian voor het hosten ![]() BMW GTR3 op de ring | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:19 |
haal dan het woordje SC deel 1 uit het topic. | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:23 |
quote:Ken hem ja ![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:23 |
dat geluid alleen al is automobiele porno ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:31 |
quote:iig geen slowchat, ik haal voorlopig het woordje sc eruit en dan zien we wel hoe het gaat lopen! Zolang er gewoon ontopic gepost gaat worden no problem! | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:32 |
quote:fenk joe ferry muts!! ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:32 |
Vreemd beleid hoor, maar goed. | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:33 |
bedankt. | |
ThaFreak | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:34 |
quote:geen vreemd beleid iig! 2 slowchats zijn meer dan genoeg voor PTA, staan we deze slowchat toe is het hek van de dam en krijgen we tig slowchats erbij! En dat is niet de bedoeling! | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:35 |
quote:errug kewl filmpje... het is een eer om 'm te hosten ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:35 |
Wat is verschil tussen een SC en een normaal topic dan? Voor een subforum. | |
Googolplexian | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:36 |
quote:Ik begrijp het volkomen... een Fok-server is ook maar een server. Nu graag ontopic ![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:36 |
Nog een leuke pagina, een rondje met de ringtaxi met de ringbabe Sabine | |
ThaFreak | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:38 |
quote:slowchat is een ook plek om slap te lullen waar je ook verder compleet offtopic kunt gaan.....een wat luchtiger topic waar het vaak vaker offtopic dan ontopic gaat! bij een gewoon topic waar het de bedoeling is om leuke informatie/ervaringen/tips enz enz te vinden is, dus gewoon ontopic! | |
Hugster | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:45 |
Ik heb dit filmpje nog: Nurburgring - Alzen_996_turbo_700HP.avi Uwe Alzen in een Porsche 996 Turbo met 700pk, zwaar bruut filmje alleen is hij 67MB en dat heb ik niet over op m'n webspace ![]() Ik ben bereid om hem wel ergens te uppen, ben te bereiken op vodhugster AAP hotmail PUNT com | |
Rietvaerder | zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:47 |
quote:Cool ![]() Maar gaat lijkt niet echt snel te gaan als je het zo ziet ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Rietvaerder op 20-08-2005 18:57:48 ] | |
Don_Tom | zondag 21 augustus 2005 @ 23:50 |
Aangezien Rietvaerder dit topic mede op mijn verzoek heeft geopend moet ik toch ff reageren. Afgelopen weekend met de 356 speedsterclub naar de oldtimer-grandprix op de ring geweest en natuurlijk even de nordschleife opgegegaan met z'n allen. Wat een feest! Ik loop de hele week al te popelen om terug te gaan, dus dit moet binnenkort maar eens een keer gebeuren! Jammer dat de nordschleife doordeweeks alleen op maandag de hele dag open is momenteel. Zijn er nog meer fokkers die binnenkort een keer naar de ring gaan? misschien is het leuk om wat af te spreken. | |
Five_Aces | maandag 22 augustus 2005 @ 09:04 |
September ga ik weer heen denk ik... Het gaat om het gevoel... op de normale weg kan ik ook wel 250 km/u rijden maar daar had ik echt het idee in 2 minuten rond te zijn ipv 10. Snelheden liggen niet eens zo heel hoog, deed het meeste ijn 3 en 4. Tsja een moslim gaat naar mekka, wij gaan naar de ring ![]() ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Five_Aces op 22-08-2005 09:22:59 ] | |
Rietvaerder | maandag 22 augustus 2005 @ 10:08 |
Hoe kan je nu de Ring met de snelweg vergelijken ![]() ![]() | |
Five_Aces | maandag 22 augustus 2005 @ 10:24 |
Juist daarom gaan we ook heen ![]() | |
Don_Tom | maandag 22 augustus 2005 @ 13:53 |
quote: ![]() ![]() Prachtig verwoord! Ik wil waarschijnlijk ook in september, aangezien het daarna minder wordt met de openingstijden en waarschijnlijk met het weer... en ik MOET gewoon nog minstens 1x gaan dit jaar! | |
errorken | maandag 22 augustus 2005 @ 18:35 |
Ik zit al een tijdje met vragen omtrent de ring, waarschijnlijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegnemen ![]() - Een écht circuit (zoals op de fotos gepost door five_aces) dus met curbs, grind bakken etc. - Toegankelijk voor het gewone verkeer. Dus je kan mensen op vakantie tegenkomen die de ring gebruiken op weg naar hun vakantie bestemming. - Er zijn geen snelheids beperkingen of dergelijke verkeers borden en je kan dus niet geflitst worden. | |
Googolplexian | dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:21 |
quote:Klopt gedeeltelijk. Nordschleife WAS een circuit maar is nu geklasseerd als Tolweg Autobahn (dus betaald met onbeperkte snelheid). Er worden geen echte races meer op gehouden voor zover ik weet (niet in de Formule klasse iig). Er zijn WEL kerbs maar die zijn op sommige plaatsen zo hoog en vierkant als stoepranden. Het wegdek is ook erg hobbelig en daar verkijken de meeste mensen zich nogal op. Je kampt met motorrijders en zeer snelle auto's maar ook met standaard CRXjes en Golfjes. Goed je spiegels in de gaten houden en richting aangeven om te laten zien dan men je kan passeren. De grindbakken en uitloopstroken zijn erg smal... met de snelheden die mogelijk zijn (ook met de meeste standaard-auto's) zijn ze bij lange na niet genoeg om de vangrail te missen. Die vangrail staat overigens wel langs de hele lengte van ![]() | |
Captain_Chaos | dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:31 |
Ik ben er één keer geweest; jaren geleden (van vóór de digitale camera's) met de Daihatsu Charade GTti die ik destijds bezat. Ik heb het best wel kalm aan gedaan en heb volop genoten van het feit dat ik over historisch asfalt reed. Verder heel veel in de spiegels gekeken omdat er een heel stel dikke zwarte Mercedessen rondjes draaiden met snelheden die ver boven de door de Daihatsu haalbare lagen. Voor de aardigheid heb ik het karretje op het lange rechte stuk wel over de 200 k/mh gekregen. Best wel fors voor een auto van 750 kg met een 900 cc 3 cilinder met turbo en injectiespruitstuk. Ik ga voor de zekerheid maar uit van de catalogussnelheid van 185 km/h. Niet dat het wat uitmaakt als je een klapper maakt. De constructie zou uit elkaar gevallen zijn. Ik vond het er vooral mooi, heb veilig gereden en een leuke dag gehad. | |
jackson | dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:32 |
Ben er dit jaar een keer of 3 geweest en zal er in september weer een langweekend zijn... ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:09 |
Vond het wel leuk om deze auto erbij te zetten (uit GT4): Nissan Skyline R34-GTR Mspec Nür ![]() ![]() quote: | |
Klonk | dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:59 |
quote:en nog een kleine toevoeging, er word nog wel degelijk geraced op de lange ring (nordschleife) o.a. een 24 uurs race voor toerwagens, deze race is tevens ook een van de leukste evenementen op de ring en een bezoekje meer dan waard. | |
Rietvaerder | dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:22 |
quote:-Officieel niet omdat het dus voor de wet een openbare weg is. Maar in de praktijk dus wel. Moet er wel bij zeggen dat de grindbakken niets voorstellen op de meeste plaatsen..... als je van de baan afraakt raak je 9 vd 10 keer de vangrail... het is echt maar een paar meter gras. -Toegangelijk voor elk voertuig dat op de openbare weg mag ja. De weg gebruiken om van A naar B te komen ![]() -Klopt. Er word echter wel gecontroleerd op geluid, je mag niet meer dan 95dB produceren, al word het nogal vaak door de vingers gezien. Nogmaals... http://www.ring-world.nl voor al je vragen | |
jackson | dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:09 |
quote:Er word anders steeds meer gecontroleerd op geluid. Vroeger zag je zo nooit... nu zie ik ze elke keer met die klote meters van ze staan. Vooral motoren moeten er aan geloven dit jaar ![]() | |
jackson | dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:14 |
quote:En wij blazen alleen motoren op zullen we maar zeggen ![]() | |
hicham | dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:11 |
quote:Ik ben van plan naar beide te gaan, is dat ook goed ![]() | |
Dr_Frickin_Evil | dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:12 |
quote:Zolang je met de auto gaat ![]() | |
hicham | dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:07 |
quote:Doe 't liever op de motor ![]() ![]() | |
LangeJan | dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:47 |
Manta's op de Nordschleife!! ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:58 |
Zeer complete (Engelse) Fan site van de Nordschleife: http://www.nurburgring.org.uk/ Met een complete beginners-guide waarvan hieronder een quotje: quote:Nog meer niet te missen tips en eigenlijk alles wat je wilt weten (meer info over Nordschleiffe is er niet online) ![]() quote: [ Bericht 30% gewijzigd door Googolplexian op 24-08-2005 00:04:51 ] | |
Roadster | woensdag 24 augustus 2005 @ 11:45 |
Er staat ergens wel een netto beschrijving van Jorg Muller online, die rijdt voor BMW gmbh en kent echt elke centimeter uit zn hoofd. Heb zelf pas 20 ronden gemaakt op de nordschleife en ga nu pas een beetje vlot rijden (heb je eigenlijk 50 ronden ervaring en honderden video's bekijken voor nodig). Het is wel erg gaaf, maar op de motor durf ik er nog niet te rijden, hou t wel bij Zandvoort voorlopig. | |
jackson | woensdag 24 augustus 2005 @ 16:46 |
quote:Net andersom ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 24 augustus 2005 @ 16:58 |
Aan video's bekijken heb je weinig tot niets.... oke, je weet ongeveer wanneer een bocht gaat komen maar meer ook niet. Je kan er namelijk niet van afzien hoe hard je een bocht kan nemen, hoe steil ie is of waar de hobbels/kuilen liggen.. | |
PsychoDude_666 | woensdag 24 augustus 2005 @ 17:18 |
Jezus, krijg echt bijna kippenvel van dat filmpje met die BMW, wat een snelheid en preciesie! Geweldig! | |
The_S | woensdag 24 augustus 2005 @ 19:01 |
quote:dan kan je beter met een simulator rijden ![]() het lijkt mij ook wel een keer vet om op de schleife te rijden, maar heb nog geen eigen auto ![]() | |
Draz | donderdag 25 augustus 2005 @ 14:54 |
16-19 sept. ben ik er samen met jackson en meer. Te herkennen aan een zilvergrijze Honda Prelude 2.2VTi. Rijdt er maar 1 Nederlandse van rond als het goed is ![]() | |
jackson | donderdag 25 augustus 2005 @ 18:33 |
quote: ![]() Ik heb er zin in... alleen mijn schoolrooster heeft er wat minder zin in geloof ik maargoed we zien wel ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:58 |
Iedereen die GT4 heeft op de PS2 kent 'm wel ... Mission 34. Missie: Rijd, met een SLR op straatbanden, een rondje Nordschleife tegen verschillende andere Mercs. Je hebt 125 seconden handicap op de koploper... een Gullwing. Ik heb 'm onlangs gehaald (MOEILIJK!) en heb 't gelukkig beter gedaan dan onderstaand filmpje maar toch leuk om zo een rondje te zien ![]() http://www.wacha.nl/temp/fok/GT4_Mission34.wmv | |
Five_Aces | zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:25 |
Mja simulator schiet je niet veel mee op denk ik... Ik deed in een PC spelletje 7:29 met M3 GTR, maar als je er voor het eerst in het echt rijd is het geen vergelijk. Gaat zo snel voorbij dat je denkt dat je binnen 2 min alweer op de finish bent. 17 sep staat weer een weekend op het programma btw ![]() | |
The_S | zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:39 |
quote:een pc spelletje is heel wat anders dan een echte simulator hoor ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:04 |
Dan nog geeft het nog niet het gevoel wat je in het echt hebt ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:26 |
moet je voor elke ronde opnieuw betalen? | |
The_S | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:27 |
quote:dat snap ik, maar een echte simulator is zoveel gaver dan een pc spelletje | |
Klonk | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:32 |
quote:ja, je word aan het einde van het rondje weer de parkeerplaats opgestuurd en dan mag je na betaling van een handje vol euro's aan de andere kant weer via de slagbomen het circuit op. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:38 |
dankje ![]() en de kosten per ronde zijn? ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2005 20:40:45 ] | |
Klonk | zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:42 |
quote:Einzelkarten Nordschleife 2005 Preis je PKW und Runde 15,00 ¤ Preis je Motorrad und Runde 15,00 ¤ Bus - Erwachsene pro Person 2,00 ¤ Bus - Kinder pro Person 1,00 ¤ Rundenkarten 2005 (bitte beachten sie die Sonderregelung für die 5-Runden-Karten*) 25-Runden-Karte PKW 300,00 ¤ 12-Runden-Karte PKW 155,00 ¤ 6-Runden-Karte PKW 80,00 ¤ 5-Runden-Karte PKW * 60,00* ¤ 25-Runden-Karte Motorrad 300,00 ¤ 12-Runden-Karte Motorrad 155,00 ¤ 6-Runden-Karte Motorrad 80,00 ¤ 5-Runden-Karte Motorrad * 60,00* ¤ | |
Googolplexian | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:14 |
quote:ehhh ... Klant van me heeft deze staan: ![]() ![]() Reken maar dat je een aardig race-gevoel krijgt: http://www.force-dynamics.com/video/force-dynamics_301-lfs-1.wmv http://www.force-dynamics(...)301-lfs-dicetest.wmv [ Bericht 10% gewijzigd door Googolplexian op 27-08-2005 21:20:15 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:30 |
![]() | |
Sterke_Yerke | zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:53 |
Mag je ook met brommers op de Nbring? | |
Googolplexian | zondag 28 augustus 2005 @ 00:40 |
quote:Het is een Autobahn ... lijkt me niet ![]() | |
jackson | zondag 28 augustus 2005 @ 02:09 |
quote:Dan ben ik er ook een lang weekend met vrienden! ![]() Beetje hopen op goed weer daarzo | |
Sterke_Yerke | zondag 28 augustus 2005 @ 11:04 |
quote:Ik dacht dat het een circuit was, is het nu in eens een autobahn, waarom moet je ervoor betalen dan? | |
Klonk | zondag 28 augustus 2005 @ 11:08 |
quote:nee. 125 cc is volgens mij het minimale, het zal wat zijn zeg... | |
jackson | zondag 28 augustus 2005 @ 13:36 |
quote:Volgens mij moet het minimaal 60 lopen. Dus je 80CC kan je er ook wel over rammen of je opgevoerde brommer als het alleen aan die restrictie ligt ![]() Heb overigens geen id of het mag hoor ![]() | |
blieblie | zondag 28 augustus 2005 @ 13:45 |
quote:Officieel gezien is het een Tolweg. Vandaar het entreekaartje. Maar eigenlijk is het gewoon een oud circuit ![]() | |
Sterke_Yerke | zondag 28 augustus 2005 @ 13:58 |
Nou ja, dan maar niet met de brommer, zal wel gevaarlijk zijn ![]() | |
ikbeneenkiwi | zondag 28 augustus 2005 @ 16:46 |
quote:ben jij junkiesietze? | |
Sterke_Yerke | zondag 28 augustus 2005 @ 22:20 |
Nee junkiesietze is een scooterfreak, ik een bromnozem. | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:37 |
![]() | |
noidea | dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:49 |
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik. http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv | |
Googolplexian | woensdag 31 augustus 2005 @ 00:17 |
Holy crap-fuckadelic! Die vent (?) doet dingen die ik niet eens in GT4 doe! En zonder rolkooi of helm ... ![]() Is dat een RUF Yellow Bird? Als ik had meegereden was het na 1 lap een Brown Bird. Zo'n sterke sluitspier heb ik niet, vrees ik. ![]() | |
Klonk | woensdag 31 augustus 2005 @ 04:20 |
heilig nijlpaard, dat rondje had ik niet overleefd zonder dat m'n eten weer naar buiten kwam..... | |
Googolplexian | woensdag 31 augustus 2005 @ 13:25 |
quote:Dat zeg ik ![]() Als ik dit trouwens zo zie durf ik zelf bijna niet meer de baan op. Ik heb nog iets te weinig ervaring om zo'n kanonskogel aan te zien komen. | |
Klonk | woensdag 31 augustus 2005 @ 13:30 |
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder..... | |
Googolplexian | woensdag 31 augustus 2005 @ 14:07 |
Daar staan die oudere Porsches wel bekend om, idd. Je moet echt kunsten om zo te kunnen rijden. | |
noidea | woensdag 31 augustus 2005 @ 19:43 |
Echt niet normaal hoe hij soms met het stuur smijt, Als bijrijder alleen al moet je ongeloofellijk veel lef hebben lijkt me. | |
Don_Tom | woensdag 31 augustus 2005 @ 20:18 |
Lijkt me redelijk kotsen als bijrijder ja, zeker als je ook nog aan het filmen bent. Het lijkt trouwens de bestuurder meer te gaan om ff lekker gooien en smijten, dan het rijden van een zo snel mogelijke ronde (met dus een strakke lijn), maar strak rijden zal ook niet makkelijk zijn met deze auto. | |
Googolplexian | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:12 |
Al biedt God himself de rit aan: ik ga niet zo rijden zonder rolkooi en crash-helm | |
Virus.NL | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:52 |
Leuk filmpje van die Porsche ![]() Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip ![]() | |
r8ality | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:04 |
De Nordschleife is echt een walhalla voor de auto-liefhebber ![]() Ik ben zelf al meegereden met een Seat Ibiza Cupra-R, een Vectra V6 en jawel, een 205 cabrio ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:14 |
quote:OK... Ik zet bij deze een 1 tegen 10 weddenschap in. Neem die auto en rijd dezelfde tijd + 1 minuut en ik betaal je dus 10 keer je inzet. Beoordeel daarna maar of het bijzonder was of niet. | |
StefanP | donderdag 1 september 2005 @ 02:51 |
http://www.s14.ctmnet.de/0003/0003.htm En in kleur en wat meer detail: http://www.bmw.com/generi(...)mwm_nordschleife.pdf Best interessant ![]() | |
Hugster | donderdag 1 september 2005 @ 03:28 |
quote:TERING ![]() ![]() wat een ziekelijk mooi rondje, geen fouten en perfect gecontroleerde drifts, komt iedere keer heel mooi uit en wat gaat dat ding HARD ![]() respect voor deze man ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 1 september 2005 @ 11:35 |
quote: ![]() | |
Harmen1984 | donderdag 1 september 2005 @ 11:48 |
even en tvp'tje.... | |
jackson | donderdag 1 september 2005 @ 11:50 |
quote:Zijn meerdere filmpjes van deze ronde. Ook vanuit helicopter enzo... man doet erg leuk werk op de ring ![]() | |
PNG | vrijdag 2 september 2005 @ 02:28 |
Check camber stabstang verkorte gele verstelbare Koni Assie, laag = relatief, Frans 8V Deltaake als zusje:![]() http://www.aemaeth.nl/xox.mpg Trouwens wel leuk, zit een ex GSi rijder bij, die Koni's heeft besteld voor zijn Golf IV TDi, hoopt dattie ze zondag heeft, is wel geniaal zoiets vind ik dan weer, hele wereld met plastic troep en slappe zwets, en dan iemand met TDItje en fatsoenlijke circuit dempers. Humor man. | |
Hugster | vrijdag 2 september 2005 @ 07:44 |
jij post ook alleen maar over gele koni's eh ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 10:57 |
quote:Gele Koni's "fatsoenlijke circuit dempers" ![]() ![]() ('k heb ze zelf ook, ja) | |
Klonk | vrijdag 2 september 2005 @ 10:59 |
dat pdf-je van bmw helpt ook als je forza of zo speelt ![]() | |
Kolkie | vrijdag 2 september 2005 @ 12:23 |
quote: Astra's zijn anders in de basis echt niet zo heel erg slechte circuitauto's hoor. | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 12:28 |
quote:Definieer circuitauto. | |
PNG | vrijdag 2 september 2005 @ 12:42 |
quote:Check subframe (is er niet meer): ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 12:49 |
quote:Dus als ik een Suzuki Alto volgooi met dat spul is het ook een circuit-auto... ok | |
PNG | vrijdag 2 september 2005 @ 12:55 |
Nee je Alto niet. Je civic wordt ook moeilijk en daarom zie je ze ook never nooit: wegligging is te slecht. | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 13:03 |
Durf je? | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 2 september 2005 @ 16:01 |
*doe afkraken nou niet* [ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 03-09-2005 19:55:15 ] | |
Googolplexian | vrijdag 2 september 2005 @ 17:16 |
quote:De buitenkant wel. De rest is FIA goedgekeurd voor races (rolkooi, tank-installatie, sleepogen, verlichting, ruiten, etc). Met een (geloof ik) hybride motor is dat ding rete-licht en bloedsnel. Maar ik vind het nog steeds geen geboren circuit-auto. Een Astra is net als een CRX bedoeld voor de openbare weg (Ja... Nordschleife is een openbare weg dus die grap is al gemaakt bij deze). NSX, Skyline, Elise, Impreza, Evo, etc ... zijn auto's waarbij bij het ontwerp al uitgegaan is van trackday-gebruik. Van de fabriek af dus al goed in balans. | |
Kolkie | zaterdag 3 september 2005 @ 12:43 |
Impreza STI's only. GTT's zijn zonder aanpassingen absoluut niet opgewassen tegen circuitgebruik. Daarnaast ooonnnnnnderstuur. Verder meen ik dat de balans en de grip van een Astra GSi in principe redelijk ok is, je ziet ze bv. ook heel veel als rallyauto en dat doe je niet als de basisauto slecht is. | |
Five_Aces | zaterdag 3 september 2005 @ 12:53 |
Allemaal niet echt. Moet aan elke straatauto een hele hoop gebeuren wil je er circuitraces mee kunnen rijden. Trap eens een rondje of 2 flink door met een standaard CRX/Astra GSI of whatever op de ring en kijk wat je remmen daarna nog doen. Sowieso hebben ze allemaal een te slap onderstel, te slappe montage (draagarmrubbers enz) Als je serieus wat wilt en bijvoorbeeld op race slicks rijden helpt je dat sowieso allemaal naar zijn moer. Motorisch kunnen ook een hoop er niet tegen, wat denk je dat er met je olietemperaturen gebeurd op een circuit? Oliekoeler en racecarterpan kan je dan wel gebruiken. | |
Sterke_Yerke | zaterdag 3 september 2005 @ 14:14 |
En zijn de eerste fokkers al naar de Nordschliefe geweest? | |
jackson | zaterdag 3 september 2005 @ 15:06 |
quote:De eerste fok!kers? Ik kom er al bijna 5 jaar... ![]() Ben er dit jaar 2 keer geweest en er komt nog een lang weekend aan ![]() | |
Don_Tom | zaterdag 3 september 2005 @ 22:50 |
Ik ga aanstaande woensdag en volgende week maandag weer ![]() ![]() in de hoop dat het dan lekker rustig is ivm doordeweekse dagen | |
Party_P | zaterdag 3 september 2005 @ 23:19 |
quote:dat stukje bij 45sec, ziek, die komt zeker met (minstens?) 1 wiel los, ik zou 'm knijpen als ik bij hem in de auto zou zitten en wat een gigantisch zieke auto beheersing. Oude 911jes zijn heel listig. Hoeveel pk zou dat ding hebben? | |
Sterke_Yerke | zondag 4 september 2005 @ 13:05 |
quote: ![]() | |
Don_Tom | zondag 4 september 2005 @ 14:07 |
quote:Het topic is dan ook pas 2 weken oud..... Ik neem woensdag m'n digicam wel mee denk ik, er is dan ook scuderia, dus vast wat leuke plaatjes te schieten! | |
Sterke_Yerke | zondag 4 september 2005 @ 18:03 |
In heel PTA bedoel ik | |
Googolplexian | zondag 4 september 2005 @ 19:12 |
quote: ![]() ![]() ![]() 1987 Ruf CTR Yellow Bird Type: Twin-Turbo Flat-6 Displacement: 3349 cc Horsepower: 469 bhp @ 5950 rpm Torque: 408 lb-ft @ 5100 rpm Redline: 6800 rpm 0-60 mph: 4.0 sec 0-100 mph: 7.3 sec Quarter Mile: 11.7 sec @ 133.5 mph Skidpad: .90g Top Speed: 211 mph quote: | |
jackson | zondag 4 september 2005 @ 20:05 |
quote:Ik heb er tijden geleden al eens een topic over geopent volgens mij. Toen was er niet echt interresse geloof ik ![]() ![]() | |
Don_Tom | zondag 4 september 2005 @ 20:26 |
Voor hele verslagen kun je natuurlijk ook altijd kijken op nurburgring.nl | |
jackson | zondag 4 september 2005 @ 20:28 |
quote:Ja daarom en op 8200RPM hebben ze er ookal zat over te melden. Daar zitten de echte freaks toch al dus dan heeft het hier weinig zin heh ![]() | |
PNG | maandag 5 september 2005 @ 09:36 |
tWas weer super gister, alles heel gehouden, maar sjonge jonge wat werd er veel stuk gereden. Echt elk rondje dat we reden heb ik 2 klapperts gezien. Bizar hoor je wordt ingehaald, en 2 minuten later haal je hem weer in alssie in de kreukels ligt, echt van V12 Mercedessen tot Duitse Kadettjes. Der werd echt ontzettend veel stuk gereden. kBlijf dat toch een beetje onbegrijpelijk vinden met wat voor instelling mensen die baan op gaan. De enige plek ter wereld waar je gewoon niet kunt scheuren is de ring, of je moet er 100 rondjes op hebben zitten. ![]() Er was ook nog een soort van 24h van Nurnburgring ofzo aan de gang op de nurburgring zelf, dus niet oude circuit. Dan een paar uurs variant. Wat een zeldzame pokkeherrie, die Dome, RSR, R8, GTC, MC12 dingen. Nederlandse Spycker reed ook mee trouwens. Wat me ook opviel was is dat je elke keer weer het circuit je platter voorstelt dan het is. | |
Googolplexian | maandag 5 september 2005 @ 17:32 |
Paar leuke filmpjes gevonden: Ringtaxi met Sabine: http://www.jwhubbers.nl/ring/joerund/legends.php Laps van anderen: http://www.jwhubbers.nl/ring/ringbunny/laps.php quote:Dit staat dus niet op het filmpje maar ik vond het wel een vermelden waard. | |
PNG | dinsdag 6 september 2005 @ 03:56 |
Knipjes:![]() ![]() | |
FunnyName | dinsdag 6 september 2005 @ 10:49 |
quote:Het filmpje van de 956C is een aanrader. Deze auto heeft ook nog steeds het baanrecord. Tijdens deze snelle, maar relaxte ronde, wordt hij ingehaald door zijn teamgenoot, die een tijd aan het zetten is. Niet normaal hoe groot het snelheidverschil is.. | |
FunnyName | dinsdag 6 september 2005 @ 10:59 |
quote:Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen. T-shirtje en spijkerbroekje, geen helm, omdat hij volledig de sitautie onder controle heeft. Echt hard gaat het trouwens niet, dat driften kost veel tijd en snelheid. | |
FunnyName | dinsdag 6 september 2005 @ 11:02 |
quote:De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin .. Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn.. | |
Googolplexian | dinsdag 6 september 2005 @ 15:46 |
quote:Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen). Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer. | |
PsychoDude_666 | dinsdag 6 september 2005 @ 15:51 |
Wat ik mij trouwens bedacht; hiervoor stond zo'n quote over een man die was overleden na een crash veroorzaakt door olie van een voorganger. Maar aangezien de NS toch een stuk autobahn is, worden ongelukken nog wel onderzocht? Ik bedoel als hier op de snelweg een ongeluk plaats vindt, worden er foto's gemaakt, bandensporen onderzocht, getuigen verhoord. Lijkt me dat dat in Deutschland ook het geval is, dus hoe doen ze dat op de NS? Kan me niet voorstellen dat ze die baan steeds enkele uren dichtgooien? | |
PNG | dinsdag 6 september 2005 @ 16:20 |
Stresi (StreckenSicherung) komt, en al naar gelang aard van ongeluk erna Polizie, en ja levert een baansluiting op. Afsleepdiensten zijn er aan 3 kanten, en kunnen op meerdere plekken de baan op en af. | |
PNG | dinsdag 6 september 2005 @ 16:24 |
Verder heb je ringmarshalls naast de baan, en op de baan (vaak op de motor) die situatie in eerste instantie direct veilig moeten stellen na een ongeval. We telden afgelopen zondag sowieso 14 ongelukken, ze leveren niet allemaal meteen een baansluiting op, maar bv zondag ging die toch ook een keer of 5 dicht. Bij ongelukken met olielekkage etc gebeurt het ook dat eerst de auto's mogen, en pas na half uur de motoren pas weer. | |
PsychoDude_666 | dinsdag 6 september 2005 @ 16:40 |
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd? | |
PNG | dinsdag 6 september 2005 @ 16:45 |
Ligt aan aard, gewoon eenzijdig zonder letsel wordt meestal niet onderzocht, behalve als jij daarop staat en Polizei wilt laten komen. Wat je wel op een boete bv kan komen te staan. Ligt dus aan aard e.d. Ongeval met letsel of nalatigheid etc, gaat baan dicht en kun je politie onderzoek krijgen. | |
FunnyName | dinsdag 6 september 2005 @ 17:27 |
quote:Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig. Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft.. ![]() | |
Chokeme | dinsdag 6 september 2005 @ 18:37 |
quote:En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel ![]() | |
pAin | dinsdag 6 september 2005 @ 20:01 |
quote:Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat. Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur ![]() | |
FunnyName | woensdag 7 september 2005 @ 08:28 |
quote:Een 911 gaat niet traag een bocht door.. Deze gaat er relatief traag in, maar kan door het overschot aan tractie eerder op het gas, waardoor deze harder de bocht uitkomt. Als de 911 traag door een bocht zou gaan, zouden alle 911's op het circuit (GT3, GT2, RS, RsR, 934, 935) nooit zoveel gewonnen hebben [ Bericht 2% gewijzigd door FunnyName op 08-09-2005 08:37:44 ] | |
pAin | woensdag 7 september 2005 @ 15:35 |
quote: quote:Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kan ![]() | |
Chokeme | woensdag 7 september 2005 @ 18:39 |
quote:Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenis ![]() Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch. | |
errorken | woensdag 7 september 2005 @ 21:25 |
quote:Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ? | |
Five_Aces | woensdag 7 september 2005 @ 23:07 |
quote:Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag. | |
pAin | donderdag 8 september 2005 @ 13:01 |
quote:De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imho ![]() De ervaren rijders zullen natuurlijk wel wat schroom hebben voor de onervaren mensen, maar die hebben zoveel inzicht in de baan en zoveel ervaring daarmee dat ze daar echt wel mee om weten te gaan. Daarbij zijn er bepaalde regels op de baan en als je je daar met zn allen aan houd, is er toch geen probleem? | |
Don_Tom | donderdag 8 september 2005 @ 20:54 |
Gisteren 6 rondjes + een passagiersronde gedaan, was erg leuk! Door de scuderia hanseat cursus die deze week is, was er weer veel leuks op de baan ![]() Gumpert voor een rondje nordschleife: ![]() ![]() Gumpert na een rondje nordschleife: ![]() ![]() Mercedes SLR: ![]() Porsche carrera gt: ![]() Rondje meerijden met een echte ringmobiel: (zie ook www.ringworld.nl) ![]() Testautos: ![]() ![]() Deze trailer reed achter ons de baan af: ![]() Maandag ga ik weer, heb er nu al zin in! | |
PNG | vrijdag 9 september 2005 @ 09:36 |
Leuk ! Waar reed je zelf in ? | |
Don_Tom | vrijdag 9 september 2005 @ 16:37 |
quote:Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel. ![]() Vorige maand ben ik met mijn andere auto op de schleife geweest: ![]() ![]() | |
Klonk | vrijdag 9 september 2005 @ 16:54 |
Hoe klonk die Gumpert ? | |
Five_Aces | vrijdag 9 september 2005 @ 16:55 |
Hm niet druk op de parking. Stond de kraam met bradwurst er nog wel? | |
PNG | vrijdag 9 september 2005 @ 19:10 |
Die stond er afgelopen zondag ook niet. Bij Brunchen die friettent daar zijn de frieten geel en half gebakken, maar bij de Erlebniswelt zit wel een lekker tentje met bratwurst, naast het kartcentrum, en die bij de tankstelle is de helft van de tijd door zijn voorraad heen. | |
Draz | vrijdag 9 september 2005 @ 20:40 |
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op... Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien ![]() | |
jackson | vrijdag 9 september 2005 @ 22:57 |
quote:Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto's ![]() | |
D. | zaterdag 10 september 2005 @ 00:37 |
tvp ![]() | |
Don_Tom | zaterdag 10 september 2005 @ 01:47 |
Gumpert klonk wel lekker, kan er niet echt een beschrijving van geven ofzo. Friet met curryworst hebben we bij hannes gehaald, was prima te vreten. De vorige keer heb ik mijn friet met curryworst gehaald bij dat ed tankstation met die modelautoshop. Was niet echt lekker en ben daarna lichtelijk misselijk geworden ![]() Draz, ik wist dat filmen niet mocht, maar dat ze met zulke foto's moeite hebben was mij onbekend, ik zal er de volgende keer rekening mee houden. ![]() overigens vind ik het ook wel weer goed dat mensen zo op de gevaren gewezen worden | |
Don_Tom | zaterdag 10 september 2005 @ 01:54 |
quote:Het was erg druk op de parking vanwege de scuderia hanseat, echter deze foto's zijn na 6 uur genomen toen de scuderisten weg waren en het een stuk rustiger was. Geen kraam gezien trouwens. | |
Draz | zaterdag 10 september 2005 @ 13:13 |
Ze kunnen er niks tegen doen, dus direct heb je mij er niet mee. De hele reden erachter is echter duidelijk. Foto's & video's van ongelukken maakt de kans dat de Ring moet sluiten alleen maar groter. Dus ook voor ons eigen belang moeten er zo min mogelijk ongeluk-foto's verspreid worden. Verder wel mooie foto's trouwens ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Draz op 10-09-2005 13:20:36 ] | |
PNG | zaterdag 10 september 2005 @ 15:55 |
kVind het beetje hypocriet eigenlijk. Niet van jouw hoor. Hoe gaan we die 7 doden ofzo per jaar verdoezelen dan. Bovendien lijkt het me een goede waarschuwing, doe niet gek op de ring. Ik heb laatste keer echt 2 ongelukken per rondje gezien. Kweenie hoor. En ze zijn bijna allemaal eenzijdig. Als je op nurburgring.nl vraagt, hoeveel ongelukken gebeuren er nu, dan is het enige antwoord "dat is niet van belang, laten we kijken wie er plezier heeft". kVind dat toch wel iets om bij stil te staan eigenlijk af en toe. Betekend dus dat er een heleboel mensen de ring op gaan type "nu ga ik eens rondje knallen" en/of iig veel gekker doen dan op de openbare weg/boven hun eigen kunnen rijden, terwijl ieder die er geweest is weet dat die baan omhoog, omlaag, links, rechts gaat en dat als je een beetje normaal doet, er niets aan de hand is. kVind dat beetje voorlichting ergens zelfs. | |
PsychoDude_666 | vrijdag 16 september 2005 @ 18:15 |
Topique maar weer eens aanzwengelen! Sinds een tijdje ben ik beetje verslaafd geraakt aan het spelletje GTR FIA racing. Het is best lastig/ realistisch echt gewoon een goed racespel voor de pc! En kwam vanmiddag een uitbreiding tegen met de Norschleife. Dus voor iedereen die ook alvast eens het circuit wil verkennen? Ook ben ik wel benieuwd hoe realistisch de NS is in dit spel? Heb nu een paar rondjes gereden maar het blijft best lastig, ook met die hoge curbs en hoogteverschillen. Je zult het spel wel moeten kopen, ( ![]() | |
Don_Tom | vrijdag 16 september 2005 @ 20:00 |
heb hem zelf ook al een tijdje en ik moet zeggen dat ik gt4 een stuk beter vindt. Helaas alleen verkrijgbaar op ps2. | |
Blerfaap | vrijdag 16 september 2005 @ 21:01 |
quote:Ze hoeven geen 7 doden per jaar te verdoezelen, aangezien die er niet zijn...... Je laatste punt ben ik het mee eens en is ook tevens vaak de oorzaak van ongelukken. Onbekend, maar wel hard willen gaan | |
Five_Aces | maandag 19 september 2005 @ 13:12 |
Dat verdoezelen doen ze heel makkelijk: Doden die er vallen worden met de helicopter naar Koblenz gevlogen en daar dood verklaard. Officieel vallen ze dus niet op de Nordschleiffe. Onofficieel schijnen het er +/- 15 per jaar te zijn. | |
Five_Aces | maandag 19 september 2005 @ 13:15 |
18.9.2005: Gisteren weer naar de Ring geweest, ploeg bestond uit 3x E36 M3 3,2L waarvan 1 cabrio, 1x E30 M3, 1x E36 325 coupe en 1x E30 325 omgeboud tot ringracer. Om ongeveer half 1 waren we ter plaatse. Eerst nog even wat gegeten en even een praatje gemaakt met at bekenden op de Parkplatz, kaartjes halen en terug naar de auto's. 1 woord, DRUK. We stonden in de file over de Parkplatz en rotonde om de baan op te komen. Gelukkig was de sfeer vrij gemoedelijk, geen irritatie en 1 voor 1 de rotonde op en af en je komt er vanzelf. Baan zelf was niet heel erg druk en we konden flink gasgeven. Zelf nog wat rustigaan gedaan, op sommige plaatsen ging het me toch nog steeds wat te hard omdat ik er nog niet bekend genoeg ben. Wel flink glijden in de bocht ![]() Eenmaal de baan af even doorgereden naar de kijkplaats en daar nog even gezeten. Aangekomen was de baan wederom gesloten. Tijd voor bratwurst dus ![]() Op de Parkplatz aangekomen ging de baan net weer dicht door een ongeluk, en even later werd ook gemeld dat de baan die dag niet meer open zou gaan, dus maar verder gereden richting het motorsportrestaurant in Nurburg, even wat gegeten, en met een noodvaart richting huis gereden. 900 km gereden in het totaal gisteren, hoop Porches / Subs / Evo's / Supra's en ander exotisch spul gezien, was weer een gezellige dag ![]() | |
daNpy | maandag 19 september 2005 @ 14:08 |
Ik heb steeds meer zin om weer te gaan. We moeten de auto van Patje sowieso nog een keer aftesten daar. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel enkele keren gebeuren ![]() | |
Five_Aces | maandag 19 september 2005 @ 14:18 |
quote:Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten worden ![]() | |
daNpy | maandag 19 september 2005 @ 14:28 |
quote:Me too ![]() En een boel nieuwe ideeën om het onderstel te verbeteren ![]() | |
GSi | maandag 19 september 2005 @ 15:37 |
quote:Hier ook een GTR Addict ![]() Je zou de No83 is moeten proberen met een Escort MK1 meesterlijk is dat. Zowiezo als je de Escort mod nog niet hebt eventjes proberen. Van dezelfde makers komt ook een Capri Mod uit ![]() ![]() Speel je ook online? [ Bericht 11% gewijzigd door GSi op 19-09-2005 15:45:33 ] | |
GSi | maandag 19 september 2005 @ 15:41 |
quote:Hhhm, is een kwestie van smaak. Feit is wel dat de physics engine van GTR gewoon heel erg goed word neergezet en dat ik met GT4 ervaar dat het op sommige punten niet helemaal goed zit. Bij voorbeeld erg oncontroleerbaar bij overstuur. Zodra je probeert te corrigeren, dan sta je alweer verkeerd om op de baan en ik weet hoe een auto moet reageren als je corrigeert bij overstuur, ik doe veel driften nl. GTR is voor mij echt een topper. Binnenkort ook GT-Legends, welke ook een versie van de Nordschleife zal bevatten. | |
Tjabbo | maandag 19 september 2005 @ 15:46 |
Voor spelletjes hebben we een ander forum en dit is geen slowchattopic. Graag ontopic houden. | |
GSi | maandag 19 september 2005 @ 15:51 |
quote:Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic. | |
Tjabbo | maandag 19 september 2005 @ 15:57 |
quote:Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic. GTR is een spel en daarvoor kan je in de betreffende fora terecht. Aan 2 slowchattopics in pta hebben we meer dan genoeg. En daar gaat dit al snel op lijken als we ook al mods voor spellen gaan posten met de vraag 'speel je ook online' erbij. ![]() | |
GSi | maandag 19 september 2005 @ 16:14 |
quote:Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spel ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 19 september 2005 @ 16:17 |
Je vind GTR misschien geen spel, maar in GTR zul je nooit beleven hoe het is om bijna van de baan te schuiven en de G-krachten in elke bocht en helling op je lichaam werken. De Nordschleife ![]() | |
Five_Aces | maandag 19 september 2005 @ 16:38 |
Plaatje van mezelf op inet gevonden:![]() | |
PNG | maandag 19 september 2005 @ 17:00 |
![]() | |
Lucky-Shirt | maandag 19 september 2005 @ 21:34 |
Het is mijn bedoeling om zondag naar de Nordschleife te rijden. Ik heb tijdelijk een leuke auto ter beschikking. Ik rijd er in ieder geval heen, weet nog niet of ik de baan op ga, eerst maar eens een beetje de kat uit de boom kijken. Er mag eigenlijk in geen geval wat met de auto gebeuren en dan zoiets doen. Het rondje op zich heb je natuurlijk zelf in de hand, maar het overige verkeer. | |
Five_Aces | maandag 19 september 2005 @ 22:11 |
Dan zou ik het maar laten... als je de baan op gaat moet je bereid zijn het risico te nemen van een eventuele crash. | |
PsychoDude_666 | maandag 19 september 2005 @ 22:55 |
quote:Hee zo bedoelde ik mijn posts over GTR niet, het was meer als tip voor mensen die het circuit willen leren kennen, of zoals mij geen mogelijkheid hebben om ergens binnen kort voor het echhie de NS op te gaan. Plus dat ik graag eens van iemand zou willen horen hoe realischtisch kwa lengte, hoogte verschillen, bochtenwerk dit circuit is. Omdat ik ooit weleens richting NS wil en me met zo iets een beetje kan voorbereiden hoe&wat?! | |
daNpy | dinsdag 20 september 2005 @ 08:55 |
quote: ![]() Zeg ik het of doet iemand anders het ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 20 september 2005 @ 09:12 |
quote:het is al gezegd. | |
daNpy | dinsdag 20 september 2005 @ 09:38 |
Nee F_A zei iets anders dan ik bedoelde ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 september 2005 @ 09:50 |
zondag? F1 Sao Paolo en A1GP race 1 ![]() Deze boy zit aan de buis gekluisterd komende zondag. | |
Rainboww | dinsdag 20 september 2005 @ 11:31 |
quote:Me 2 ![]() En zaterdag op Spa-Francorchamps voor een oldtimer festival ![]() | |
jackson | dinsdag 20 september 2005 @ 14:22 |
Gisteren op de ring: - 3 zonda's (pagani.... pagani zelf was er ook ![]() - nieuwe S4 (audi) - Nieuwe RS4 (audi) - Bora v6 TDI met extreem veel vermogen (hoop herrie en snelheid) - Diverse getunede porsches (met onder andere Sabine achter het stuur) Ben een heel weekend geweest... leuk detail dat even de cannonball langskwam op zaterdag. En de Torpedo Run kwam ook nog even langs een paar uur later. Kwa auto's het extreemste weekend ooit voor mij ![]() | |
PNG | dinsdag 20 september 2005 @ 15:07 |
quote:Fotookes: http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-09-17.htm | |
Five_Aces | dinsdag 20 september 2005 @ 16:06 |
ook mooie pics ![]() ![]() Was voor mij wel de laatste keer dit jaar, volgens seizoen maar weer ![]() | |
daNpy | dinsdag 20 september 2005 @ 18:08 |
Gave pics ![]() ![]() | |
jackson | dinsdag 20 september 2005 @ 18:08 |
quote:Haha! Jullie hadden ook een huisje net als wij hadden. Heb jullie ook wel zien lopen denk ik. Apart heh die Mosler! Zijn er maar 2 van gemaakt... erg vet! [edit: ik lees het verslag vanavond even helemaal door ![]() | |
Klonk | dinsdag 20 september 2005 @ 18:18 |
leuk weekend gehad als ik het zo lees ![]() | |
jackson | dinsdag 20 september 2005 @ 19:28 |
quote:"Vooral het lage blauwe gevaarte trok veel aandacht. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets op de Ring heb zien rijden." | |
Chokeme | dinsdag 20 september 2005 @ 23:02 |
Rijden er elke dag in het weekend zoveel bezienswaardige auto's rond ? Ga misschien een keer heen met mijn vader, zou toch een domper zijn als er dan niks te zien is. | |
Vitalogy | dinsdag 20 september 2005 @ 23:03 |
quote:Ik ga in Oldenzaal mee doen met de kart race. ![]() | |
PNG | dinsdag 20 september 2005 @ 23:16 |
quote:Is verslagje van 205 Paskal. Die hierboven met de audi en 356 replica had met hem meegereden. | |
Don_Tom | dinsdag 20 september 2005 @ 23:33 |
quote:Klopt, was erg gaaf om een keertje met een ervaren ringer als paskal mee te rijden! | |
jackson | woensdag 21 september 2005 @ 00:00 |
Humor... Ik sta zelf 2 keer op die foto's die online staan. In het verslag staat ook een foto waar ik opsta. ![]() | |
Tjabbo | woensdag 21 september 2005 @ 08:53 |
Onthouden we ons van slowchat mensen? Het gaat nu netzo mooi met foto's, filmpjes en info. ![]() | |
-Muse- | woensdag 21 september 2005 @ 10:20 |
quote:Heeft die rode 205GTi een S16blok? En heeft de eigenaar ook een Porsche? | |
Rainboww | woensdag 21 september 2005 @ 10:33 |
![]() deze heb ik op 31 Augustus gemaakt, Maserati MC12 ![]() Zijn er maar 50 van wereldwijd! hij kost dan ook 600.000 euro ![]() | |
jackson | woensdag 21 september 2005 @ 11:05 |
quote:Extreme auto ja ![]() | |
Kolkie | woensdag 21 september 2005 @ 17:40 |
quote: Yep. Mooi verslag al krijg ik het idee dat er meer en meer imbecielen de baan optrekken (met alle gevolgen (permanente sluiting) van dien... dat zou toch sneu zijn aangezien ik er nog nooit geweest ben ![]() | |
FlowDesign | woensdag 21 september 2005 @ 17:56 |
Ronderecord anyone? ![]() ![]() | |
FlowDesign | woensdag 21 september 2005 @ 18:00 |
offtopic [ Bericht 49% gewijzigd door Tjabbo op 22-09-2005 13:51:18 ] | |
Chokeme | woensdag 21 september 2005 @ 23:33 |
offtopic [ Bericht 49% gewijzigd door Tjabbo op 22-09-2005 13:52:16 ] | |
FlowDesign | donderdag 22 september 2005 @ 01:54 |
quote:Joh! Je meent het! ![]() Het is ook in feite een Enzo, Maserati is van Ferrari (Lees: FIAT) en ze hebben eigenlijk alleen maar een ander carbonkapje er overheen getrokken ![]() | |
jackson | donderdag 22 september 2005 @ 11:15 |
quote:Heb nederlandse zakenmensen gesproken die afgelopen maandag met die kerel zijn meegereden. Kerel knalt maar op 80% ofzo en dan al onder de 8min rijden. Erg netjes. Hij gaat dit jaar nog een nieuw record proberen te zetten ![]() ![]() | |
FunnyName | donderdag 22 september 2005 @ 12:08 |
offtopic [ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 22-09-2005 13:51:39 ] | |
Blerfaap | donderdag 22 september 2005 @ 17:00 |
quote: ![]() | |
Blerfaap | donderdag 22 september 2005 @ 17:02 |
quote:waarom nam je die buitenom? | |
Five_Aces | donderdag 22 september 2005 @ 17:27 |
Kwam een snellere die ik voor liet, local in een golf met kooi & harnassen... Ik weet dat het bijna heiligschennis is om buitenom te rijden maar kwam deze keer even anders uit. Kwam er nog 1 tegen: ![]() | |
daNpy | donderdag 22 september 2005 @ 19:09 |
Zowel bij buitenom rijden als binnendoor rijden hobbelt de rechterkant van de auto enorm, en de linkerkant niet. Toeval dat bij beide "weghelften" de rechterkant een zooi is? | |
FlowDesign | vrijdag 23 september 2005 @ 11:05 |
quote: quote:Tjabbo. Hoezo offtopic? Ga ff je eigen topics verpesten ofzo ![]() Het is S-L-O-W-C-H-A-T weet je wel? | |
FunnyName | vrijdag 23 september 2005 @ 11:06 |
ik vond het ook al vreemd ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 23 september 2005 @ 11:10 |
Overijverige modjes zijn irritant ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 23 september 2005 @ 11:11 |
danPy, is er al een nieuwe Autofans.nl Nurburgring meeting gepland? | |
Tjabbo | vrijdag 23 september 2005 @ 11:14 |
quote:Slecht lezende users ook ![]() quote:Dit is géén slowchat. Dat was duidelijk gemaakt in het begin van dit topic. 2 slowchats zijn genoeg. dan ga je daar maar naar toe. Zolang er informatief wordt gesproken over de ring is het niet erg. Moet kunnen. Maar slowchat is er gewoon echt niet bij. | |
daNpy | vrijdag 23 september 2005 @ 12:30 |
quote:Nee, niet geplanned. Weet niet of er een officieële AutoFans meeting komt waarbij we naar de Ring gaan (sowieso al 1 "grote" vakantie) maar ik ga zelf wel natuurlijk, en een aantal AF leden met mij ![]() Onze herbergkaart is in ieder geval geldig tot april 2005 ![]() Wil misschien deze winter ook nog eens gaan, heb er echt enorm veel zin in ![]() | |
Blerfaap | zaterdag 24 september 2005 @ 20:04 |
quote:linkerkant, rechterkant??? ik hobbel gewoon helemaal als ik erdoor rij, met mijn motor ![]() Vind het wel een irritante bocht. Mogen ze van mij eruit halen, of er gewoon een normale kombocht van maken met normaal asfalt | |
PNG | donderdag 29 september 2005 @ 13:15 |
quote:Is anderhalve maand geleden door een EDO Porsche aan flarden gereden. ff van nurburgring.nl gejat: Het Ringrecord is door een Edo Porsche GT2R bestuurd door Patrick Simon nu op 7.15,63 gezet die daarmee de 7.18,10 van Donkervoort verbeterd. Bovendien reed de Donkervoort op slicks. De auto reed op Pirelli Corsa banden en haalde dwarskrachten van 1,4 g bij Bergwerk waarbij 111 km/h gereden werd. De Porsche had "slechts" 542 PS waarmee op de lstukken Schwedenkreuz , Fuchsrohre, Kesselchen en Dottinger Hohe boven de 250 km/h gereden kon worden. Een remvertraging van 1,5 G zorgde ervoor dat de vertraging optimaal was waar nodig. En als het goed is is gister door een Radical: http://212.72.77.80/videos/sr8_pg.wmv Persbericht van te voren: 2003 stellte Radical Sportscars mit dem SR3 Turbo auf der Nordschleife eine Rekordzeit von 7min.19sek. auf und hielt diesen Rekord für fast 2 Jahre. Anschließend übernahm der Donkervoort mit 7min. 18 sek. Den Rekord, welcher zuletzt im August 2005 von Edo Competition mit 7min. 15sek. gebrochen wurde. Am 27/28 September werden wir mit dem Radical SR8 einen neuen Rekordversuch unternehmen und laden Sie herzlich dazu ein, das spannende Ereignis live an der Rennstrecke zu beobachten. 28 sept 05: Hier dan toch de rechtmatige informatie dat er weer een nieuwe rondenrecord gevestigd is. Dit keer met de Radical met Michael Vergers aan het stuur die een 6.55 heeft neergezet. Kijk binnenkort voor het hele verhaal op volgende site: http://www.radicalextreme(...)r/nord0905/index.php | |
Chokeme | donderdag 29 september 2005 @ 15:12 |
6.55 ![]() | |
Chokeme | donderdag 29 september 2005 @ 18:24 |
http://www.stuntcook.com/index.php?i=10898 Een stukje NS volgens mij, weet het niet zeker maar als je die hoogteverschillen ziet.. Gereden in een Lotus Exige | |
ook_gek | donderdag 29 september 2005 @ 18:31 |
quote:Daar ga je toch de mist in min of meer. 1 de body is totaal anders dan die van de Enzo. Daar bij komt dat de motor ook vrij anders is en ook nog eens computer vrij is. Alles moet de bestuurder zelf doen. Dit betekent dat de rijder als hij ECHT goed kan rijden betere tijden kan neer zetten op een baan. Echter is dat minimaal. Een iets wat slechtere bestuurder kan een net zo goeie tijd neer zetten in een Ferrari omdat hij geholpen word door de auto. Echter met alles uit gezet in de Enzo is deze sneller dan de MC12 | |
Don_Tom | donderdag 29 september 2005 @ 22:20 |
quote:Is idd de NS, in het filmpje rijdt hij (ongeveer) van pflanzgarten totaan tiergarten. | |
Rietvaerder | donderdag 17 november 2005 @ 10:22 |
Ah, ze leven nog hier ![]() | |
allsystemshalt | donderdag 17 november 2005 @ 11:10 |
Donkervoort opnieuw recordhouder Nordschleife 14 november 2005 · ![]() *O* ![]() ![]() Vorig jaar pakte Donkervoort het ronderecord op de Nordschleife van de Nurburgring. Tot die tijd was de Porsche Carrera GT de snelste. Inmiddels had Porsche het record weer teruggepakt. Tot vorige week zondag… Donkervoor heeft sinds zondag 6 november het ronderecord op de Nordschleife weer in handen. Vorig jaar zetten de Nederlanders een tijd neer die veertien seconden sneller was dan die van de nummer 2: de Porsche Carrera GT. Inmiddels had Porsche met een FIA GT geprepareerde 996 GT2R het record met 7.15,63 minuten weer scherper gezet. Sinds vorige week zondag is het record met 7,14.89 minuten weer in handen van Donkervoort. Voor het record komen alleen auto´s in aanmerking die voldoen aan alle eisen die de Duitse TÜV stelt. Zo moet de auto voldoen aan emissie-eisen en moeten straatbanden worden gemonteerd. De Donkervoort waarmee dit jaar is geracet, is vrijwel identiek aan de auto van vorig jaar. Alleen de wielophanging en schokdempers zijn licht gewijzigd. Daarmee is de auto uit Lelystad bijna drie seconden sneller dan de recordauto van 2004. Tijdens de recordpoging was een afgebroken rechter cycle wing het enige smetje. Dat remde af waardoor de topsnelheid niet boven de 259 km/u kwam. Vorig jaar is ter ere van de recordpoging de D8 270 RS ontwikkeld. Daar zijn 25 exemplaren van gebouwd. In vijf maanden tijd was de hele productie uitverkocht. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PNG | zondag 27 november 2005 @ 02:01 |
DTM Nurburgring:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (c) di Marco ![]() | |
jackson | zondag 27 november 2005 @ 03:10 |
quote:Wij hebben die kerel erover gesproken... die erin rijdt, en die eveneens de importeur van donkervoort is in Duitsland. Hij zou het idd opnieuw proberen in November vertelde hij. Tofheid! | |
multatuli | zondag 27 november 2005 @ 07:05 |
"One the world’s most prestigious production car records was obliterated yesterday (28/9/05) by Michael Vergers in Radical’s extraordinary SR8. In road legal trim and riding on Dunlop Direnza tyres he lapped the infamous 13-mile Nordschleife circuit in just 6 minutes 55 seconds, knocking a massive 20 seconds off the previous best!" Is dat plots niet meer geldig??? | |
multatuli | zondag 27 november 2005 @ 07:09 |
Ah, ik zie het al er is onduidelijkheid over de 'street legal' kant. De radical is in de UK zeker geaccepteerd, maar ik weet niet of dat in Duitsland zo is. | |
multatuli | zondag 27 november 2005 @ 07:36 |
Na nog wat meer onderzoek is dat 'TUV' gedoe niet nodig. Het is een open spelletje en Phil Benett zegt: 'For sure the Radical is pushing the credibility of what is a production car - but to be fair to them they have produced 25 cars and they are road legal in the UK - and therefore capable of being diven on the road in Germany. What is a surprise is that Ruf, Gembella and Tech-art tuned Porsche 996's are never questioned and yet the Radical was. " en nog een keer Phil "Just to clear up some questions - the "Production" car lap record thing is for cars being capable of registered for the road and being commercially available to the public. The car then must run with normal pump fuel and on road legal "E" marked tyres." Nou dat lijkt me wel 'straight from the horse mouth' ![]() | |
jackson | zondag 27 november 2005 @ 13:32 |
Eerst even beter in verdiepen dus. Ze rijden er ook met M3 GTR enzo rond maar die ronden tellen ook niet mee ![]() ![]() | |
Baan1980 | zondag 27 november 2005 @ 13:45 |
quote:Michael Vergers is trouwens een Nederlander ![]() (heeft afgelopen jaren Ascar gereden en ook een race in de echte Nascar) | |
multatuli | zondag 27 november 2005 @ 16:25 |
quote:Ik verdiep me er al tiden in, maar de 'tuv' regel was een nieuwe. Ik vind die ook flauwekul; alles dat op kenteken staat en met legale banden en benzine rijdt is 'streetlegal'. Dus voor mij staat het record van de Radical. | |
jackson | zondag 27 november 2005 @ 16:29 |
quote:Ik kom er al jaren ![]() ![]() Ach... ik weet er ook niet alles van ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door jackson op 27-11-2005 16:39:03 ] | |
multatuli | zondag 27 november 2005 @ 21:48 |
Ach Phil Benett (7.19 he) verzet zich tegen die nieuwe 'regel' en ziet het als een poging van Horst von Saurma (sport auto), om het record weer terug naar de opgevoerde getunede porsche's te krijgen. Zelf vind ik Ruf's en Gemballa's ook geen standaard auto's, dus 'streetlegal' vind ik genoeg. Desnoods nog een categorie eronder waarbij er minstens 100 gebouwd moeten zijn en waar nog wel twee stoelen, leer en een stereo inzit. Ben je gelijk van de gehomologeerde porsche's / Le mans gevallen af. Dan kies ik voor 7:34 met de koenigsegg als snelste productieauto. | |
B__P | donderdag 8 december 2005 @ 15:06 |
Alsof je standaard zo'n taartschep op je Donkervoort krijgt, die record-bak was ook niet gelijk aan de Donkervoorts die 'op straat' rondrijden. IMO: Record van productieauto moet dan ook gewoon door een productieauto neergezet zijn, zonder mods oid | |
r8ality | woensdag 14 december 2005 @ 22:31 |
Dit topic moet weer eens omhoog, het is tenslotte de mooiste baan van Europa. Gaat er nog iemand heen toevallig? Ik wou eigenlijk zaterdag gaan kijken, maar gezien de slechte weersvoorspellingen rond de Groene Hel heb ik dat maar even uit m'n hoofd gezet. Even wachten op volgend jaar. Wie speelt ook bijvoorbeeld computerspellen met de Nordschleife erin? Ik vooral GTR aangezien ik alleen een stuur heb voor m'n PC. | |
Don_Tom | woensdag 14 december 2005 @ 22:40 |
Wordt niks meer dit jaar qua weer... bovendien is de bimmer verre van af ![]() Is leuk hoor, die december-openstelling, maar in de praktijk komt er niet veel van terecht heb ik het idee. | |
Googolplexian | woensdag 14 december 2005 @ 22:43 |
Wel grappig... zat net een 5th Gear aflevering op Discovery te kijken (bij de presentatie van Gran Turismo 4 ofzo) waarbij Tiff Needel GT4 test ![]() Hij was zeer onder de indruk over het realisme van het spel. Maar nu het volgende: De makers van het spel zeggen dat er NERGENS op de simulatie van de Nürburgring meer dan 15 mm verschil zit dan in de realiteit ![]() Het is natuurlijk maar een claim maar zelfs Tiff was zeer onder de indruk van, onder andere, LaSarthe waar hij zelf ook LeMans heeft gereden. | |
Relin | woensdag 14 december 2005 @ 22:46 |
Oooh, ik was daar zo van onder de indruk ![]() toen we naar de F1 op de Nring gingen kwamen we dus langs de Nordschleife en dan zie je al die teksten op de weg staan. 1 bonk historie!! heb er zelf nog nooit gereden helaas, maar misschien komt het er nog es van ![]() | |
Don_Tom | woensdag 14 december 2005 @ 23:30 |
quote:Is naar mijn gevoel (en dat van andere ringers/gt4'ers) niet helemaal waar, karrussel klopt niet en afstand tussen bochten is (of lijkt) vaak langer. | |
GizartFRL | donderdag 15 december 2005 @ 00:14 |
quote:Die 309 is rijd met een mi16 blok als ik het goed heb. | |
Googolplexian | donderdag 15 december 2005 @ 02:29 |
quote:Ligt dat dan aan - hoe het spel de auto's simuleert; - dat de baan dus niet zo natuurgetrouw is; - een gebrek aan gevoel (grip, G-krachten, etc); - dat spannende dingen langer duren dan niet spannende dingen (brain-stuff) - iets anders ? ikzelf heb (nog) niet op de ring gereden maar in GT4 maak ik aardige tijden. Volgend jaar wil ik graag gaan maar niet zonder enige voorbereiding. Ik weet nu (dankzij GT4) de bochten en kerbs uit m'n hoofd maar voorzichtigheid is bij de Nür wel een pré, geloof ik. Alle meningen en adviezen zijn welkom. Dit topic verdient zeker wel een trapje (Wat zou PTA zijn zonder Nür) | |
Don_Tom | donderdag 15 december 2005 @ 03:57 |
quote:Die 205 in elk geval wel, heb erin meegereden en ging lekker rap over de baan (160pk op ca 800kg). Zijn 911 heb ik ook in meegereden, hele leuke auto maar hij heeft hem niet als ringtool dus dat ging wat voorzichtiger. Overigens kom ik op deze pagina ook nog even langs met m'n a4 (onderaan): http://www.ring-world.nl/Verslagen/2005/verslag%2005-10-03.htm quote:Bij een spel mis je sowiso de feeling van het autorijden, maar verder lijkt het bij mij gewoon niet overal hetzelfde te zijn, qua scherpte van bochten en afstand hiertussen. Of het aan mij ligt of aan het spel weet ik niet, maar ik hoor het van meer mensen. Overigens heb ik de ring ook eerst "geleerd" met GT4, je hebt hier imo zeker iets aan doordat je de bochtenvolgorde weet wat anders best lang duurt. Als je echt gaat rijden moet je ze wel allemaal opnieuw leren nemen (is toch anders), maar doordat je de bochten "kent" en herkent onthoud je makkelijker/eerder hoe je ze moet nemen dan wanneer alles nieuw voor je is. Wat je in elk geval niet moet doen is denken dat je de baan kent omdat je het op gt4 kan spelen, want net die verschilletjes maken het dan heel verradelijk (sommige bochten zijn dan opeens listiger dan je denkt). Ga ook geen rondetijden lopen vergelijken met het spelletje. Timen naait je alleen maar op om het steeds wat harder te pushen. Bovendien heb je ander verkeer op de baan waardoor je bijna nooit een perfecte lap kunt rijden, en je rustig de tijd moet nemen om hier mee om te gaan (dus snellere autos erlangs laten gaan en wachten met inhalen tot een veilig stuk). Tenslotte kun je de laps sowiso niet met het spel vergelijken omdat je in het echt geen volledige ronde kunt rijden (op- en afrit zit midden op het rechte stuk). Ik geef eerlijk toe dat ik het ook niet kan laten om m'n laps te timen (als het rustig is, anders heeft het toch geen zin), en het is ook wel kicken om mensen te verbazen met de rondetijd die je met een tdi'tje kunt halen (stuk sneller dan JC in zijn diesel ![]() De bijnaam "groene hel" is er niet voor niets (zie ook http://www.nurburgring.org.uk/warning.html ), maar als je rijdt met respect voor de baan en de medeweggebruikers kun je er enorme lol beleven. | |
Rietvaerder | donderdag 15 december 2005 @ 07:18 |
quote:Van het voorjaar weer... Touristfahrten waren maar tot 27/11 ? ![]() Dus wat je daar gaat doet weet ik niet? | |
GizartFRL | donderdag 15 december 2005 @ 08:10 |
quote:Mooi verslagen zijn dit altijd om te lezen. Die Miami Blue 309 is toch van Rens? Zoja dan rijd hij idd met een mi16 blok. En die 160 pk op 800 kg zijn inderdaad erg prettig. Ietsje meer PK's ook ![]() | |
r8ality | donderdag 15 december 2005 @ 12:26 |
De officiele website (www.nuerburgring.de) is ge-update. Inclusief webcam bij de zufahrt! | |
daNpy | donderdag 15 december 2005 @ 12:40 |
En wanneer ga jij er op met je Vulva? ![]() | |
blieblie | donderdag 15 december 2005 @ 12:41 |
quote:Wat me vooral opviel als verschil tussen GT4 en int echie (ik heb irl alleen meegereden en niet gestuurd) is dat je je enorm verkijkt op het effect van hoogte verschil ![]() In GT4 lijkt het een redelijk rechte baan maar als je em in het echt rijdt dan zit je op sommige punten met je hart in je keel omdat er opeens een "kuil" van een halve meter is. Als je dat niet verwacht en je rijdt a la GT4 dan vlieg je alle kanten uit omdat je het niet verwacht, het een stuk heftiger is dan op de openbare weg, je in GT4 dan nog wel invloed hebt op de richting waarin je gaat, maar irl niets kunt doen. Het missen van G krachten in bochten weet je van te voren, die calculeer je in. Die hoogteverschillen verwacht je (naja, ik in ieder geval) niet. | |
Don_Tom | donderdag 15 december 2005 @ 14:04 |
quote:Nee hoor, er zijn in december in principe elke dag touristenfahrten, mits het weer het toestaat. Dit is echter pas in november bekend gemaakt. | |
Setambre | donderdag 15 december 2005 @ 14:45 |
Lijkt me echt leuk om een rondje RIng te hebben gedaan. Doen jullie veel voorberedingen? Uiteraard het parcour verkennen, maar bijv. banden of cursussen? | |
blieblie | donderdag 15 december 2005 @ 15:10 |
quote:Als ik ga, ga ik met mijn zwager. En zijn tips zijn vooral rustig aandoen, als het kan eerst een paar keer met iemand anders meerijden en de eerste (paar) keer dat je zelf rijdt een ervaren persoon meenemen zodat die instructies kan geven. | |
daNpy | donderdag 15 december 2005 @ 15:43 |
quote:Wij zijn een BMW E30 aan het preparen qua " voorbereiding". Hij word dus helemaal circuit-klaar gemaakt. Mijn eigen DAFje heb ik lichtelijk getuned, maar verder geen voorbereidingen aan gedaan. Ik was echter wel van tevoren al 3x met anderen (2x Subaru impreza @ 300+pk, 1x circuit klare impreza) meegereden dus ik wist hoe het gevoel op de baan was. Is misschien ook wel een aanrader. Jezelf niet overschatten is het allerbelangrijkste wat je op het circuit moet onthouden. | |
Setambre | donderdag 15 december 2005 @ 15:52 |
Thnx voor de goeie tips heren ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 december 2005 @ 16:50 |
quote:Succes. | |
daNpy | donderdag 15 december 2005 @ 16:59 |
![]() Mij lijkt het ook wel vet om het een keer in de sneeuw te doen. Gewoon voorzichtig aan ![]() | |
r8ality | donderdag 15 december 2005 @ 17:15 |
En terugschakelen op de helling. Remmen zal niet hard werken ![]() | |
daNpy | donderdag 15 december 2005 @ 17:37 |
Terugschakelen? No can-do ![]() Ik ga juist de teller uit op de helling ![]() | |
Rietvaerder | maandag 27 maart 2006 @ 16:34 |
Kende jullie deze al? ![]() http://www.rietvaerder.nl/ringcam/ ![]() Het begint weer te komen jongens! De openingstijden van 2006 zijn al (een tijdje weer ![]() http://www.ghbiker.de/nue(...)_offen_alle2006.html Ik ga in mei weer, dat staat vast iig. En dan vast nog wel een paar dagen van de zomer.... En jullie? | |
jackson | maandag 27 maart 2006 @ 17:10 |
quote:Ik ben er zeker een aantal malen te vinden op de Ring dit jaar. Nu het weer beter gaat worden krijg ik er echt zin in. Geen idee wanneer het precies zal worden maar eind April denk ik ofzo. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 27 maart 2006 @ 17:14 |
![]() Wat rijd jij ook alweer? | |
jackson | maandag 27 maart 2006 @ 17:18 |
quote:Vraag nou niet van die pijnlijke dingen ![]() - peugeot 206SW diesel - mercedes a-klasse diesel - honda prelude VTEC (van user Drazic hier op fok!) - BMW 3.28 (E36) ![]() | |
Rietvaerder | maandag 27 maart 2006 @ 17:20 |
Waarom gaat die 440 niet de Ring op? ![]() Verder allemaal een beetje, uh, gaap-auto's of niet? ![]() | |
jackson | maandag 27 maart 2006 @ 17:24 |
quote:Whehe... omdat ie van mij is ![]() Nou goed die VTEC en die BMW zijn leuke speeltjes. Lopen toch 240 en zitten rond de 7.5 op de 100 zo uit mijn hoofd ![]() | |
Rietvaerder | maandag 27 maart 2006 @ 17:24 |
![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 27 maart 2006 @ 17:26 |
quote:Oh, toch nog aardig dan. Ik rijd met: ![]() | |
Don_Tom | maandag 27 maart 2006 @ 18:07 |
Vorige week maandag en afgelopen zaterdag en zondag met de 325i op de ring geweest ![]() Afgelopen weekend was erg tricky in de regen, vooral s'morgens. Rustig aan gedaan dus, maar uiteindelijk toch nog 23 rondjes gedaan in totaal ![]() Erg fijn om weer op de ring te zijn! over 2 weken zit ik er weer! | |
mbvt | maandag 27 maart 2006 @ 19:36 |
quote:Even een n00b vraag: hoe werkt dat eigenlijk met die openingstijden? Die genoemde tijden, geldt dat voor het Toeristenfahren? Hoe komt het dat je op de meeste dagen alleen ´s avonds kunt rijden? TIA ![]() | |
Five_Aces | maandag 27 maart 2006 @ 23:17 |
Word overdag ook getest door diverse fabrikanten enz. Eerste rondjes zijn weer gereden las ik al op nurburgring.nl ![]() | |
Sledgie | dinsdag 28 maart 2006 @ 02:10 |
Vorige week bij de opening een rondje op de ring mogen meerijden met een maat van me, in één woord GEWELDIG!!! Een echte autoliefhebber zal zich nooit gaan vervelen, er staat daar zoveel moois bij elkaar. ![]() Hier een paar foto's van die dag. http://photobucket.com/albums/j31/sledgephoto/ [ Bericht 4% gewijzigd door Sledgie op 28-03-2006 02:15:44 ] | |
Rietvaerder | dinsdag 28 maart 2006 @ 07:15 |
quote:Inderdaad wat de persoon onder jou al zei: overdag word de Ring vaak gebruikt door autofabrikanten of andere race teams/cups... Die tijden zijn dus idd voor de Touristenfahrten. | |
jackson | dinsdag 28 maart 2006 @ 09:53 |
Ik was er trouwens vorig jaar een weekend toen de canonball even langskwam. Ik zag toendertijd zelfs een foto op de canonball site met mij erop ![]() ![]() ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 07:59 |
Tof topic ![]() Ik ga ook naar De Ring dit jaar, maar dats vanzelfsprekend natuurlijk ![]() ![]() quote:- Je hoofd zit scheef. - Je had toch een GaySR gekocht? | |
Mercy_symbol | woensdag 29 maart 2006 @ 11:13 |
quote:nog maar 1 maandje en dan is het ook ringen voor mij ![]() nu maar hopen dat het mooi weer is ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 15:23 |
quote:Post ff picca in volgende topic van je CBR, kunnen we je herkennen ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 15:25 |
Misschien een overzicht maken van de mensen die we tegen kunnen komen? ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 15:25 |
Hmm bijna op z'n einde. ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 15:25 |
Centraal Nurburgring be- /afspreektopic. Hier verder ![]() | |
hicham | woensdag 29 maart 2006 @ 15:25 |
Ben er ook zeker van plan een keer te klapperboemen ![]() ![]() OPM ook wel ![]() | |
worldpimber | woensdag 29 maart 2006 @ 15:26 |
quote: ![]() |