Wil jij nu zeggen dat een ongelovige niet in staat is tot oorlog? Tot haat? Tot geweld? Zo ja dan lul jij dus onzin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:26 schreef Bupatih het volgende:
Precies!
En dat kan dus niet gebeuren bij een ongelovige. Die kan zijn geloof niet extremistisch doortrekken, omdat hij die niet heeft!
Geniaal, toch?
Als God op aarde zou komen dan zou iedereen opeens wel geloven omdat ze zo graag de hemel in willen omdat iedereen dan weet dat er iets is. Het gaat er juist om dat je gelooft en dat je in Hem gelooft. Ik hoop dat je dat begrijpt. En vergeet niet dat Jezus op aarde is geweest maar werd niet geloofdquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:29 schreef Bupatih het volgende:
En dan nog iets...
God wordt dan wel altijd de hemel in geprezen (woordgrapje! Hemel![]()
![]()
!), maar als Hij zo goed en almachtig is....waarom komt die dan niet van zijn wolk af om de mensheid toe te spreken dat het nu zo langzamerhand écht de spuigaten uitloopt (oorlogen, aanslagen, honger, armoede)
Wanneer is hij van plan om op Aarde te komen en het een en ander uit te leggen?
de mens moet eerst maar 's bewijzen op aarde dat hij wel goed genoeg is voor de hemel he.. en als hij ff gaat vertellen wat we allemaal moeten doen komt iedereen in de hemel, of ze nou goed zijn of niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:29 schreef Bupatih het volgende:
En dan nog iets...
God wordt dan wel altijd de hemel in geprezen (woordgrapje! Hemel![]()
![]()
!), maar als Hij zo goed en almachtig is....waarom komt die dan niet van zijn wolk af om de mensheid toe te spreken dat het nu zo langzamerhand écht de spuigaten uitloopt (oorlogen, aanslagen, honger, armoede)
Wanneer is hij van plan om op Aarde te komen en het een en ander uit te leggen?
Slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Ook ongelovigen kunnen zóver in bepaalde denkbeelden doorgaan, dat ze tot dergelijke dingen overgaan (ik noem een Volkert van der Graaff). Zijn nu ook meteen alle milieuactivisten in principe verkeerd? Zo kan ik nog 100 voorbeelden noemen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:26 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Precies!
En dat kan dus niet gebeuren bij een ongelovige. Die kan zijn geloof niet extremistisch doortrekken, omdat hij die niet heeft!
Geniaal, toch?
Daar heb ik wel eens over nagedacht ... dat gewoon alles al uitgestippeld zou zijn. Je blijft gewoon nadenken. Zo van: laat ik expres eens naar links gaan, kijken wat er dan gebeurd... maar dat expres naar links gaan zou dan ook uitgestippeld moeten zijn ... . Wat ik net al zei, ik denk er maar niet te veel over na.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:31 schreef Christine het volgende:
[..]
Whehehehe.
Misschien werkt het wel zo, ja.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:31 schreef Dada het volgende:
[..]
Wil jij nu zeggen dat een ongelovige niet in staat is tot oorlog? Tot haat? Tot geweld? Zo ja dan lul jij dus onzin.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:33 schreef Dada het volgende:
Ik zie het leven op aarde als een test. Het is een reis die je doormaakt, later word je dan beoordeeld.
dan geloven ze niet in godquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:26 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Precies!
Geniaal, toch?
Bewijs? DNA-materiaal?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:31 schreef Dizer het volgende:
En vergeet niet dat Jezus op aarde is geweest maar werd niet geloofd
Ok, prima. Maar wat heeft dat met geloven in "hem" te maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:33 schreef Dada het volgende:
Ik zie het leven op aarde als een test. Het is een reis die je doormaakt, later word je dan beoordeeld. Of niet natuurlijk
Misschien zijn die oorlogen er juist om "zo snel mogelijk, zo veel mogelijk" mensen naar de hemel te krijgen omdat het daar beter schijnt te zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:31 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als God op aarde zou komen dan zou iedereen opeens wel geloven omdat ze zo graag de hemel in willen omdat iedereen dan weet dat er iets is. Het gaat er juist om dat je gelooft en dat je in Hem gelooft. Ik hoop dat je dat begrijpt. En vergeet niet dat Jezus op aarde is geweest maar werd niet geloofd
dat iets 2005 jaar terug is gebeurt wil nog niet zeggen dat het nu niet meer belangrijk is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:34 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Bewijs? DNA-materiaal?
Het is 2005 jaar geleden gebeurd..... het wil niks zeggen...
Ja, precies.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ok, prima. Maar wat heeft dat met geloven in "hem" te maken.
Als ik in mijn leven niemand dood maak, verder geen noemenswaardige slechte dingen doe en dus "goed" leef zou ik dan NIET in de hemel komen, puur en alleen omdat ik niet in "hem" geloof?
Lekker eerlijk.
Ja, maar die Aarde ZIE ik ook nog dagelijksquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:36 schreef timbob het volgende:
[..]
dat iets 2005 jaar terug is gebeurt wil nog niet zeggen dat het nu niet meer belangrijk is.
de aarde is ook millioenen jaren terug al gemaakt, maar das ook nog steeds een feit.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:33 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
L-e-z-e-n.
Volgens BVO is de basis van de islam perfect. Maar trekken sommige extremisten het geloof door.
Bij het 'ongeloof' is de basis ook perfect. Maar daar kun je het 'ongeloof' niet extremistischer doortrekken, omdat het simpelweg niet bestaat
![]()
![]()
Kijk, dat die ongelovige Thomassen dan alsnog oorlog voeren, heeft niks met het 'ongeloof' te maken, maar met (hier komt het) hun drang naar rijkdom en macht. (En dat is niet altijd het geval bij extremistische gelovigen)! Damn!
L-e-z-e-n.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:36 schreef timbob het volgende:
[..]
dat iets 2005 jaar terug is gebeurt wil nog niet zeggen dat het nu niet meer belangrijk is.
de aarde is ook millioenen jaren terug al gemaakt, maar das ook nog steeds een feit.
hij stuurt me nog regelmatig een kaartje anders hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:37 schreef Bupatih het volgende:
[..]
L-e-z-e-n.
Ik zie de aarde toch. Ik zie toch dat het bestaat.
En ik zie nergens dat Jezus ooit bestaan heeft. Ik zie nergens bewijs.
Atheïsme is net zozeer een geloof als het christendom.quote:
Heel simpel bekeken Buup. Daar zitten natuurlijk heel wat haken en ogen aan he.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:36 schreef Bupatih het volgende:
Een vader/moeder moet ten allen tijde voor zijn/haar kind zorgen, omdat het kind simpelweg niet gekozen heeft voor dat bestaan.
En datzelfde geldt voor zijn pa.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:37 schreef Bupatih het volgende:
[..]
L-e-z-e-n.
Ik zie de aarde toch. Ik zie toch dat het bestaat.
En ik zie nergens dat Jezus ooit bestaan heeft. Ik zie nergens bewijs.
Ach man, das een hoaxquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:37 schreef timbob het volgende:
[..]
hij stuurt me nog regelmatig een kaartje anders hoor
Ja dat weet ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:38 schreef Christine het volgende:
[..]
Bovendien moet je ondertitel zijn: "alles sal reg kom" anders klopt het niet.
Dus god maakt nog fouten ook?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:40 schreef timbob het volgende:
de mens is een kopieerfoutje van een aap die wel erg succesvol blijkt te zijn. we bestaan nog omdat we een drang voelen (genetisch) om voort te planten en omdat we het goed redden in deze wereld.
Voor zulke mooie vrouwen???quote:
vergelijkbaar jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Net als static op een showchatmeet?
Ga jij nog antwoorden?quote:
Kst, Allah in haar geval, geen God.quote:
God heeft niet het kind verwekt in de manier hoe jij dat zegt. Heilige Maria is heilig omdat ze een kind heeft gebaard zonder gemeenshap met een man te hebben gehad. Maakt haa kind daarom de zoon van God. Want het is een geschenk van God. En wat maakt het nou uit of het van een Timmerman of van een kruidenier afkomt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:40 schreef Bupatih het volgende:
En waarom mag je van de paus en zijn kompanen niet doen aan echtscheidingen, schijnhuwelijken, opnieuw trouwen, etc...maar mag wel de eerste de beste God een kind verwekken bij de vrouw van een timmerman?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef Skaai het volgende:
Ha, ik was gister zo aan het werk. Komt er zo'n neger he, en die zegt: 'Ja ik sta bij pomp acht. Die zwarte auto. Een zwarte auto voor een zwarte kerel dus.'
Dus wij zo lachen van 'Okee dan whehehe'. En voordat ie wegloopt: 'Weet je waarom negers zwart zijn? Het haar was op, eigenlijk wou god apen van ons maken!'
Ik nam het ff van je aan, omdat je zo gelovig bentquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:43 schreef timbob het volgende:
[..]
waar haal jij in dat stukje tekst god vandaan?
Zelfspot siert de mensquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef Skaai het volgende:
Ha, ik was gister zo aan het werk. Komt er zo'n neger he, en die zegt: 'Ja ik sta bij pomp acht. Die zwarte auto. Een zwarte auto voor een zwarte kerel dus.'
Dus wij zo lachen van 'Okee dan whehehe'.
En voordat ie wegloopt: 'Weet je waarom negers zwart zijn? Het haar was op, eigenlijk wou god apen van ons maken!'
Maar al die verhalen dat ie over water kan lopen enzo ... mwoah, lijkt me toch sterk dat het "gewoon een man" was. Er is, geloof ik (quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:38 schreef timbob het volgende:
ik denk dat er wel een jezus is geweest. gewoon een man met wat leuke ideeen enzo.
of hij daadwerkelijk de zoon van god was (of de belichaming, of whatever) is natuurlijk niet echt te bewijzen.
ik ben niet gelovig hoor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik nam het ff van je aan, omdat je zo gelovig bent.
Had het dan zelf gecreeërd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
God heeft niet het kind verwekt in de manier hoe jij dat zegt. Heilige Maria is heilig omdat ze een kind heeft gebaard zonder gemeenshap met een man te hebben gehad. Maakt haa kind daarom de zoon van God. Want het is een geschenk van God. En wat maakt het nou uit of het van een Timmerman of van een kruidenier afkomt?
Ik spot ook met arabieren. Maar dat komt omdat ik dat volk gewoon niet graag mag. En ja ik ben zelf een arabier en ik heb dus 9 jaar lang in een arabisch land gewoon, dus ik weet waar ik over praat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:44 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zelfspot siert de mens
Hier hou ik van![]()
als je verhalen 40029 keer opnieuw verteld komen er wel 's andere versies van tevoorschijn he...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Zouden psv'ers een voorbeeld aan kunnen nemen.
Dat hij geleefd heeft en wat hij gedaan heeft zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:45 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Maar al die verhalen dat ie over water kan lopen enzo ... mwoah, lijkt me toch sterk dat het "gewoon een man" was. Er is, geloof ik (), nog nooit een "gewone man" geweest die dat zou kunnen. Het zal dan ook wel geen man / mens geweest zijn....
Zie mijn post onder jequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:46 schreef timbob het volgende:
[..]
als je verhalen 40029 keer opnieuw verteld komen er wel 's andere versies van tevoorschijn he...
zie ook, roddelbladen.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef Skaai het volgende:
Dus wij zo lachen van 'Okee dan whehehe'.
En voordat ie wegloopt: 'Weet je waarom negers zwart zijn? Het haar was op, eigenlijk wou god apen van ons maken!'
We hebben het nu niet over Greenpeace, SP of Adolf.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:37 schreef Dada het volgende:
[..]onzin
Tuurlijk kunnen ongelovigen hun ongeloof tot in extremen doortrekken. Ze kunnen zulke sterke gevoelens hebben tegen gelovigen dat ze tot geweldadige acties overgaan. En elk mens gelooft ergens in. Of dat nou is in Greenpeace of de SP of in Hitler. En ook die mensen kunnen hun "geloof" tot extreme hoogtes doorvoeren.
Wat een zwak antwoord Buup. Je hebt je echt in allerlei bochten gewrongen he? Echt een kinderlijk antwoord. Een ongelovige kan natuurlijk ook in allemaal dingen geloven naast Greenpeace.....en een gelovige dus altijd in eentje meer omdat hij in een geloof gelooft? Een gelovige heeft genoeg aan dat ene geloof en zal dus niet radicaliseren in andere dingen...god wat is dit een kinderachtige discussie geworden zegquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:48 schreef Bupatih het volgende:
We hebben het nu niet over Greenpeace, SP of Adolf.
We hebben het hier over geloven in geloven (Snap je hem nog)
Ongelovigen kunnen zich extremistisch doordrukken in bijv. Greenpeace, maar niet in een geloof (<--dat met God, Allah, dus)
Terwijl gelovigen dat dus dubbel kunnen doen. Allereerst met hun geloof (<-- dat met God, Allah, dus) en ten tweede óók nog eens met dat andere "geloof" (<- bijv. Greenpeace)!
Yeah right! Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:53 schreef Dada het volgende:
[..]
Wat een zwak antwoord Buup. Je hebt je echt in allerlei bochten gewrongen he? Echt een kinderlijk antwoord. Een ongelovige kan natuurlijk ook in allemaal dingen geloven naast Greenpeace.....en een gelovige dus altijd in eentje meer omdat hij in een geloof gelooft? Een gelovige heeft genoeg aan dat ene geloof en zal dus niet radicaliseren in andere dingen...
Iets harder, misschien hoort Hij je dan wel.quote:god wat is dit een kinderachtige discussie geworden zeg
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:57 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Johnny Depp cooler want.......
Ik zou je mond maar weer houden, de inhoud wordt er echt niet beter op.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Yeah right! Geloof je het zelf?
Een gelovige heeft genoeg aan dat geloof en zal niet radicaliseren in andere dingen....Kom op, zeg!
Net of alle gelovigen, buiten dat geloof dus, zulke lieverdjes zijn
[..]
Iets harder, misschien hoort Hij je dan wel.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |