Klopt inderdaad. Toen kwam het voor mij erg handig uit omdat ik net aan het klussen was in mn appartement.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:15 schreef Conflict het volgende:
De vorige keer werd het automagisch overgemaakt, twee jaar terug (meen ik) hebben ze dit ook gedaan.
En dan vergeet je even dat je bruto gespaarde bedrag netto wordt uitgekeerd? En dat de enige prijs voor jouw wachten is? En dat je ook rente krijgt uitgekeerd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:34 schreef LowJoe het volgende:
En dat vind ik zo idioot,alleen de banken verdienen er aan!![]()
Nounou,sjongesjonge!En jij denkt dat de banken daar niet een hele hoop aan verdienen??quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:36 schreef Marsepein het volgende:
[..]
En dan vergeet je even dat je bruto gespaarde bedrag netto wordt uitgekeerd? En dat de enige prijs voor jouw wachten is? En dat je ook rente krijgt uitgekeerd?
Ehh, natuurlijk verdienen de banken geld. Dat doen ze met al het geld wat ergens geparkeerd staat, daar is het een bank voor. Maar jij gaf aan dat ALLEEN de banken er geld aan verdienen, en dat is pertinent onjuist.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:43 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Nounou,sjongesjonge!En jij denkt dat de banken daar niet een hele hoop aan verdienen??
Hier ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:51 schreef BretsiG het volgende:
Hier staat het toch ook duidelijk dat het zo is:
http://www.minfin.nl/defa(...)0B50D2B8BX2X38911X31
Vraag ik me nog af hoe het volgende week in zijn werk gaat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:53 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Hier ook.
http://www.regering.nl/actueel/spaarloon.jsp
De Eerste Kamer moet blijkbaar alleen nog instemming geven zodat het ook na 31 december 2005 nog gedeblokkeerd kan worden
Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehh, natuurlijk verdienen de banken geld. Dat doen ze met al het geld wat ergens geparkeerd staat, daar is het een bank voor. Maar jij gaf aan dat ALLEEN de banken er geld aan verdienen, en dat is pertinent onjuist.
Ik denk dat er geen eenvoudiger manier is om geld te sparen. Niet dat ik heel erg thuis ben in spaarrekeningen, maar ik denk dat er geen reguliere spaarrekening is die zo'n rendement haalt in 4 jaar.
Van 2000-2003 -5 tot -35% gemiddeld per jaar !quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:12 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......![]()
Ehhh, op je spaarloonregeling haal toch een groter rendement? Bruto -> Netto, plus rente lijkt me boven de 8% uit te komen hoor. Enige nadeel, het te sparen bedrag is (behoorlijk) beperkt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:12 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......![]()
Laat lowjoe nou in z'n illusie dat-ie altijd genaaid wordt..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:24 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ehhh, op je spaarloonregeling haal toch een groter rendement? Bruto -> Netto, plus rente lijkt me boven de 8% uit te komen hoor. Enige nadeel, het te sparen bedrag is (behoorlijk) beperkt.
Er gaat volgende week helemaal niets gebeuren. De eerste kamer moet nog steeds eerste goedkeuring aan dit voorstel geven. Zodra die toestemming er is, wordt de regeling met terugwerkende kracht tot 1 september 2005 ingevoerd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:55 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Vraag ik me nog af hoe het volgende week in zijn werk gaat.
Dit automatisch overmaken geldt dus niet voor iedereen!! Dit is afhankelijk van de instelling waar je spaarloon staat en van je spaarloonregelement.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:01 schreef R16 het volgende:
Ik heb vorige week gebeld met de bank waar mijn spaarloon staat. Ik kreeg een geautomatiseerd bericht te horen dat het van toepassing zijnde deel van het spaarloon gewoon op 1 september automatisch naar mijn normale rekening wordt geboekt.
Het is toch gewoon duidelijk?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef BretsiG het volgende:
Onvoorstelbaar die verschillende meningen, vinden jullie het duidelijk? Nou ik niet.![]()
Het staat zwart op wit in de polis!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Van 2000-2003 -5 tot -35% gemiddeld per jaar !minimaal 8% per jaar wordt nergens gegarandeerd, je verzekert hoogstens een bepaalde minimum uitkering zodat je altijd je inleg terugkrijgt, of met een minimum rendement over de totale looptijd!
Je wordt inderdaad altijd genaait!Door de banken,door de regering,door je baas!Vaak zelfs door je vrouw cq partner.....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:18 schreef ngh het volgende:
[..]
Laat lowjoe nou in z'n illusie dat-ie altijd genaaid wordt..
Het antwoord van centraal beheerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:07 schreef rucksichlos het volgende:
Ik heb toevallig een uurtje geleden een mailtje naar centraal beheer gestuurd met een vraag daarover, Ik post het antwoord wel als het komt
quote:In reactie op uw bericht:
Het ministerie van financien heeft besloten om toe te staan het
spaartegoed van de de spaarloonregeling over de periode 2001 tot en
met
2004 per 1 september 2005 belastingvrij op te nemen. Mijn vraag is
hoe
moet
ik dat dan doen, komt daar een apart formulier voor?
Informeren wij u graag als volgt:
Door het kabinet is het voorstel ingediend om per september aanstaande de
spaarjaren 2001 t/m 2004 vrij te laten vallen. Indien dit voorstel door de
eerste kamer wordt aangenomen en vervolgens de wetgeving hierop wordt
aangepast zal dit inderdaad mogelijk worden.
Op dit moment weten ook de uitvoerders van de spaarloonregeling niet meer
dan u in de media heeft vernomen. Wij wachten verdere berichtgeving en
richtlijnen af om te kunnen bepalen op welke wijze en wanneer wij met de
voorgestelde wetswijzigingen kunnen meewerken.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Vriendelijke groet,
Centraal Beheer Achmea
Internet Contact Centrum
Ze willen per 1 september al het gespaarde tot en met jaar 2004 vrijgeven. Het voorstel moet alleen nog door de Eerste Kamer heengejast worden. Dit zal op 6 september gebeuren. De verwachting is dat dit een hamerstuk is. Vooruitlopend op de behandeling in de Eerste Kamer, heeft de Staatssecretaris zijn toestemming al gegeven om het spaarloon vrij te geven. Wel is het hypothetisch mogelijk dat, mocht de Eerste Kamer om wat voor reden dan ook, geen toestemming geven, je alleen in de periode 1 tot 6 september je spaarloon belastingvrij kan opnemen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:14 schreef Maquiladora het volgende:
Als je stopt met je baan kun je je spaarloon niet opnemen.
En per 1 september heb je nog niet de beschikking over het geld omdat het wetsvoorstel nog in de Eerste Kamer behandeld moet worden.
Kijk eens op de site van het Ministerie van Financien Centraal Beheer :quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:55 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Het antwoord van centraal beheer
[..]
Ik denk dus niet dat het geld al per 1 september vrijkomt als ik dit zo lees. Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat ik wel eind augustus al een brief van hen ga krijgen, terwijl het dus pas vanaf 6 september in de Eerste Kamer wordt behandeld. Waarschijnlijk gaan ze er van uit dat het iig doorgaat.quote:Geachte mevrouw xxx,,
Eind juni is de Tweede Kamer akkoord gegaan met het voorstel van
minister Zalm om de spaartegoeden op Spaarloonrekeningen over de jaren
2001 tot en met 2004 voortijdig vrij te laten vallen per 1 september
2005. De Eerste Kamer moet het voorstel nog behandelen. Naar verwachting
zal dat vanaf 6 september 2005 gaan gebeuren.
Eind augustus ontvangt u van Spaarbeleg een brief met betrekking tot de
vrijval van uw Spaarloon. Hierin staat vermeld welke acties Spaarbeleg
onderneemt.
Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:04 schreef Nuek het volgende:
Dus het is niet ineens een groot bedrag wat vrijvalt maar je krijgt het beetje bij beetje terug?
thanks!quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)
Dat komt omdat er jaarlijks maximaal 613 euro kan worden gespaard. 2 jaar x 613 = 1226.quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:27 schreef xxjosjexx het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het telkens om een bedrag van max. 1200 euro gaat en ik per 31 december 2004 zo'n 3200,- op mijn spaarloonrekening heb staan. Ook bij mij zijn in 2003 de bedragen van 1998 t/m 2000 vijgevallen en overgeboekt. Dit saldo betreft alleen 2001 t/m 2004?![]()
![]()
![]()
Als het goed is, is het max 2800 euro (4 jaar het max spaarbedrag)quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)
In 2003 zijn de jaren 1998/1999/2000 vrijgevallenquote:Op maandag 29 augustus 2005 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat komt omdat er jaarlijks maximaal 613 euro kan worden gespaard. 2 jaar x 613 = 1226.
De laatste keer is het in 2003 vrijgevallen en dus is er de twee jaar daarna ongeveer 1200 euro gespaard.
Het is ¤ 2.276,--, inderdaad (2x 613, 1x 788 en 1x ¤ 262,--)quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als het goed is, is het max 2800 euro (4 jaar het max spaarbedrag)
2001 zou toch sowieso vrijvallen aangezien het dit jaar (2005) al 4 jaar geblokkeerd heeft gestaanquote:Op maandag 29 augustus 2005 16:27 schreef xxjosjexx het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het telkens om een bedrag van max. 1200 euro gaat en ik per 31 december 2004 zo'n 3200,- op mijn spaarloonrekening heb staan. Ook bij mij zijn in 2003 de bedragen van 1998 t/m 2000 vijgevallen en overgeboekt. Dit saldo betreft alleen 2001 t/m 2004?![]()
![]()
![]()
Volgens mij is 2001 wel al vrij. Althans... ik heb dit jaar 1 jaar op kunnen nemen en volgens mij was dat 2001.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:47 schreef xxjosjexx het volgende:
Ja in januari 2006 zou 2001 vrij zijn gevallen. Maar naar mijn mening klopt dan niet dat ze zeggen dat het hele spaarbedrag van 2001 t/m 2004 vrijvalt als dat maar maximaal 1200 euro is. Vraag me af wanneer dan de rest van het bedrag wat op mijn rekening staat vrijvalt??? Ik ga de Rabobank is even bellen zo.....
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij is 2001 wel al vrij. Althans... ik heb dit jaar 1 jaar op kunnen nemen en volgens mij was dat 2001.
April 2001 - April 2002 = 1 jaar
April 2002 - April 2003 = 2 jaar
April 2003 - April 2004 = 3 jaar
April 2004 - April 2005 = 4 jaar
Of zit ik verkeerd te kijken en was het toch 2000 wat er nu vrij kwam...
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:19 schreef CleeJee het volgende:
Er zijn ook bepaalde redenen om je spaarloon eerder op te mogen nemen, zoals:
* aankoop nieuwe woning
* langdurige vakantieperiode (sabattical)
* aanvulling persioen
Postbank doet het heel handig:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:33 schreef cora4034 het volgende:
Ik kreeg een brief vandaag. In mijn geval spaarbeleg.
Dat op vrijdag 30 september het saldo van de spaarjaren 2001 t/m 2004 worden uitbetaald.
Maar van 2001 was ook alweer een deel uitbetaald. Ik wacht het wel af.![]()
Dat was ook precies het idee dat ik 'on second thought' had bij het spaarbeleg verhaal. Onder het mom van we doen alles in een keer maar moeten dat even voorbereiden doen we het pas eind September.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Postbank doet het heel handig:
Vandaag een brief waarin saat dat men het per 1/9 zal deblokkeren, maar omdat men telefonisch geen saldo-informatie kan geven, zul je moeten wachten tot het rekeningafschrift van oktober....
Zo houden ze alles minimaal nog een maandje vast (als ik er vanuit ga dat men niet weet vanaf wanneer wat is geblokkeerd)
Ja, weet ik. Had ik niet aan gedacht, maar we gaan het nu ook voor iets anders gebruiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:10 schreef bankrupcy het volgende:
Iets zegt me dat ik de bank toch botweg opdracht hiertoe ga geven. Om het per 1/9 te doen dus.
En BE: voor aankoop van een woning kan je het vaak ook al belastingvrij opnemen.
Nee, want dan heb jij een probleem met de fiscus.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:16 schreef xxjosjexx het volgende:
Volgens mij als je het echt zeker weten wil hebben moet je het aanvragen bij de bank van 1 tot 5 september om het te laten overstorten.
Je moet niet de overboeklijn bellen, maar het nummer dat je een medewerker aan de lijn krijgt. Je geeft dan aan diegene door dat je je geld meteen wilt hebben en het wordt overgemaakt. Ik heb ze vanmorgen gebeld en als het goed is staat het geld morgen op mijn rekening.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was ook precies het idee dat ik 'on second thought' had bij het spaarbeleg verhaal. Onder het mom van we doen alles in een keer maar moeten dat even voorbereiden doen we het pas eind September.
Toch voor die tijd eens kijken wat er gebeurd als ik de overmaaklijn bel...
quote:Op donderdag 1 september 2005 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, want dan heb jij een probleem met de fiscus.
Nee, dat kan dus wel.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, want dan heb jij een probleem met de fiscus.
Omdat je geld hebt laten vrijvallen dat nog geblokkeerd had moeten zijn.(en dus zou het zomaar zo kunnen zijn dat je tijdsevenredig belasting daarover moet betalen)quote:
Er staat ook op die site dat, mocht de eerste kamer niet akkoord gaan, het geld dat mensen evt. in de tussentijd al wel ontvangen zouden hebben met rust gelaten word.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Omdat je geld hebt laten vrijvallen dat nog geblokkeerd had moeten zijn.(en dus zou het zomaar zo kunnen zijn dat je tijdsevenredig belasting daarover moet betalen)
Ik geloof nooit dat ze dat zouden doen, maar het kan dus wel.
quote:Op donderdag 1 september 2005 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat je geld hebt laten vrijvallen dat nog geblokkeerd had moeten zijn.(en dus zou het zomaar zo kunnen zijn dat je tijdsevenredig belasting daarover moet betalen)
Ik geloof nooit dat ze dat zouden doen, maar het kan dus wel.
Dit is ongeveer standaard?quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat komt omdat er jaarlijks maximaal 613 euro kan worden gespaard. [...]
quote:
quote:, dus dan dus 3 x 600 Euro?
quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is ¤ 2.276,--, inderdaad (2x 613, 1x 788 en 1x ¤ 262,--)
quote:Op donderdag 1 september 2005 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit is ongeveer standaard?
Ik kom er net met bellen achter dat ik nooit een adreswijziging gestuurd heb en dat ik dus ook nooit meer post ontvangen heb.
Ik woon hier pas 15 maanden.
Ze mogen over de telefoon geen saldo's geven maar het zou om de jaren 2002-2003-2004 gaan voor mij met maximaal sparen, dus dan dus 3 x 600 Euro?
Die al was vrijgevallenquote:
Feit is dat de Eerste Kamer (en dat zullen ze doen) het nog steeds moet goedkeuren en wanneer dat niet gebeurt is er toch echt een probleem. (ondanks dat goedkeuringsbesluit).quote:Op donderdag 1 september 2005 09:56 schreef xxjosjexx het volgende:
"Per 1 september 2005 kunnen werknemers het spaarloon dat zij hebben gespaard in de jaren 2001 tot en met 2004, zonder fiscale gevolgen opnemen. Met dit besluit voert minister Zalm (Financiën) een verzoek van de Tweede Kamer uit.
Zalm heeft hiertoe een voorstel tot wijziging van de spaarloonregeling naar de Tweede Kamer gestuurd. Het streven is dat deze wetswijziging op 1 januari 2006 ingaat, met terugwerkende kracht tot 1 september 2005.
Vooruitlopend op de nieuwe wet, heeft staatssecretaris Wijn (Financiën) alvast een goedkeuringsbesluit vastgesteld voor de periode 1 september 2005 tot en met 31 december 2005. Dit betekent dat werknemers in ieder geval in deze periode het spaarloon over 2001-2004 vrij kunnen opnemen."
Bron: www.regering.nl
Hier staat dat dat niet zo is.
[..]
Nee, want anders zou je door die rente jaarlijks meer sparen dan toegestaan. De rente wordt dus nooit geblokkeerd, maar die kun je altijd opnemen.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:13 schreef xxjosjexx het volgende:
Oh ok, het is echt bij iedereen weer anders.........![]()
[..]
Waar komen dan die 788 en die 2-zoveel vandaan in jouw berekeningetje?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Vorig jaar en dit jaar wel, ja(12 x 51,08 = ¤ 612,96 )
788 was het bedrag van 2002 en die 2-zoveel is het bedrag van september 2001 t/m december 2001.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar komen dan die 788 en die 2-zoveel vandaan in jouw berekeningetje?
Ik kan dus niks terugzoeken omdat ik geen info heb gehad vorig jaar of dit jaar.
Dit is wat de site van Spaarbeleg daarover zegt:quote:Op donderdag 1 september 2005 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Feit is dat de Eerste Kamer (en dat zullen ze doen) het nog steeds moet goedkeuren en wanneer dat niet gebeurt is er toch echt een probleem. (ondanks dat goedkeuringsbesluit).
quote:De staatssecretaris van Financiën heeft besloten dat werknemers tussen 1 september 2005 en 1 januari 2006 hun spaarloon uit de periode 2001 tot en met 2004 vervroegd mogen opnemen. Voor deze vervroegde opname hoeft de werknemer geen toestemming aan de werkgever te vragen.
De Eerste Kamer moet op het wetsvoorstel nog wel definitief akkoord geven. Bij goedkeuring door de Eerste Kamer blijft de mogelijkheid om uw spaarloon vervroegd op te nemen ook na 1 januari 2006 bestaan. Mocht de Eerste Kamer het voorstel afkeuren, dan is het vanaf dat moment niet meer mogelijk het spaarloon vervroegd op te nemen. Reeds opgenomen bedragen worden in dat geval met rust gelaten.
Even better dus...quote:Op donderdag 1 september 2005 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
788 was het bedrag van 2002 en die 2-zoveel is het bedrag van september 2001 t/m december 2001.
613 was het maximaal te sparen bedrag van 2003 en 2004 (en dat is het dit jaar ook)
quote:Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, want anders zou je door die rente jaarlijks meer sparen dan toegestaan. De rente wordt dus nooit geblokkeerd, maar die kun je altijd opnemen.
Schrijf je toch een brief waarin je verzoekt om het gehele vrije spaartegoed over te maken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Postbank doet het heel handig:
Vandaag een brief waarin saat dat men het per 1/9 zal deblokkeren, maar omdat men telefonisch geen saldo-informatie kan geven, zul je moeten wachten tot het rekeningafschrift van oktober....
Zo houden ze alles minimaal nog een maandje vast (als ik er vanuit ga dat men niet weet vanaf wanneer wat is geblokkeerd)
Juist geen belasting, dat is nou net de lolquote:Op donderdag 1 september 2005 12:27 schreef Nuek het volgende:
Heb ik het nou goed dat als ze dat zo maar gaan overboeken je ook nog belasting dient te betalen hierover (mits het boven een bepaald bedrag uitkomt)?
Ooooow... kom dan maar op dan met mijn geld!quote:Op donderdag 1 september 2005 12:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Juist geen belasting, dat is nou net de lol![]()
quote:Op donderdag 1 september 2005 13:32 schreef Nuek het volgende:
(ik geloof er trouwens niets van, zal toch wel weer belasting overheen komen)
quote:Op donderdag 1 september 2005 12:23 schreef Starbreeze het volgende:
Hoi allemaal ,
Ik heb een paar dagen geleden Centaal Beheer op gebeld en gevraagd hoe het zat met het spaarloon.
Zij vertelde mij dat ze wachten tot 6 september als de Eerste Kamer een Besluit neemt.
Dan gaan ze overboeken naar de tegenrekening .En dan zou het rond de 15e erop staan.
En toen vroeg ik van hoeveel is dat dan?
Zij zei dat kunt u zien op het jaaroverzicht die u in januari dit jaar hebt gehad.
En ik heb gekeken en dat is geen 1200,00 euro wel een beetje meer.
Zelf denk ik dat de Eerste kamer ermee in stemt anders krijgen ze heel Nederland op hun dak.
Anders hadden ze dit voor hun moeten houden ,niet eerst het volk lekker maken en dan ...........
Die 1200 euro is het bedrag wat de laatste 2 jaar bij elkaar is gespaard.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:41 schreef xxjosjexx het volgende:
Ik snap ook niet zo goed hoe die 1200 eruo is ontstaan. Dat is op de een of andere manier in de media gekomen en niet meer weggegaan.
Bij de rabobank zeiden ze ook dat het ging om het bedrag wat totaal gespaard is. Dus veel meer dan die 1200.
Misschien is dat een gemiddelde van het bedrag wat vrij komt te vallen en hoeveel mensen dat geld gaan krijgen??
Weer zo'n nutteloos onderzoek van CBS??![]()
![]()
[..]
Bedankt voor de tip...quote:Op donderdag 1 september 2005 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 1200 euro is het bedrag wat de laatste 2 jaar bij elkaar is gespaard.
Dat heeft niets met het CBS te maken. Ik maakte zelf ook de fout.(net als de meeste media)
misschien een tip/vraag: misschien is het handig om, als je quote, je reactie onder het bericht te zetten, in plaats van erboven?
quote:
De verwarring zit 'm in het feit dat in 2003 ook al het spaarloon is vrijgevallen.quote:Maareh, dan klopt het nog niet van die 1200. Als dat van de laatste 2 jaar is dan moeten ze niet beweren dat het over het geld van 2001-2004 gaat
Dat is ook wel een beetje de verwarring die er speelt?
Ik denk ook dat die 1200 niet van dezelfde mensen komt als die hebben gezegd dat 2001-2004 vrij komt.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:48 schreef xxjosjexx het volgende:
Bedankt voor de tip...
Maareh, dan klopt het nog niet van die 1200. Als dat van de laatste 2 jaar is dan moeten ze niet beweren dat het over het geld van 2001-2004 gaat
Dat is ook wel een beetje de verwarring die er speelt?
Ja maar dat was van het gespaarde geld van 1998 t/m 2000quote:Op donderdag 1 september 2005 13:55 schreef Five_Horizons het volgende:
De verwarring zit 'm in het feit dat in 2003 ook al het spaarloon is vrijgevallen.
Klopt. maar dat is dus het verwarrende eraan.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:05 schreef xxjosjexx het volgende:
[..]
Ja maar dat was van het gespaarde geld van 1998 t/m 2000
Dus alles van 2001 tot nu stond als het goed is nog op je spaarloonrekening.
Tsja, hier zal het echt niet uitgegeven wordenquote:Op donderdag 1 september 2005 13:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Even voor de duidelijkheid: het is bedoeld om de economie een nieuwe impuls te geven. Er gaat veel geld vrijkomen en het idee erachter is dat men dat gaat uitgeven.
En nogmaals: er wordt GÉÉN belasting over geheven.
Dan kun je het beter laten staan, aangezien je er rente over krijgt.(soms hoger dan een spaarrekening)quote:Op donderdag 1 september 2005 16:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, hier zal het echt niet uitgegeven worden![]()
Nou, ik ga er een flexkrediet mee aflossen... Is beter voor mijn nachtrustquote:Op donderdag 1 september 2005 16:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan kun je het beter laten staan, aangezien je er rente over krijgt.(soms hoger dan een spaarrekening)
Over 2001 is 3/4 al vrijgevallenquote:Op donderdag 1 september 2005 17:53 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik heb het even op mijn eigen rekeningafschriften nagekeken.
Over 2001 staat er 787,76 euro inleg en 225,54 euro rente
Over 2002 staat er 788,00 euro inleg en 203,88 euro rente
Over 2003 staat er 613,00 euro inleg en 94,57 euro rente
en over 2004 staat er 613,00 euro inleg en 114,63 rente
http://www.minfin.nl/defa(...)0B50D2B8BX2X38911X31
Dus volgens mij komt er nu 3440,38 euro vrij.
(en dan te bedenken dat mijn partner dezelfde regeling heeft)
Dit is wat er volgens mijn afschrift NU op mijn rekening staat.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Over 2001 is 3/4 al vrijgevallen(en de rente ook)
Heb je hier misschien een bron van? Want bij mij is in 2003 alleen 1998/1999/2000 vrijgekomen en voor de rest nog niks...quote:Op donderdag 1 september 2005 18:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Over 2001 is 3/4 al vrijgevallen(en de rente ook)
Dat is bij mij blijkbaar ook het geval.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een bron van? Want bij mij is in 2003 alleen 1998/1999/2000 vrijgekomen en voor de rest nog niks...
Het hangt er vanaf hoe je spaart, maandelijks of jaarlijks. Als je maandelijks spaart, valt het ook maandelijks vrij en staan alleen de maanden september t/m december 2001 nog geblokkeerd. Je kan ook 1x per jaar het volledige bedrag op je loon in laten houden. Als dat het geval is en het is in december 2001 ingehoud, klopt het dat het nog niet vrijgevallen is.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een bron van? Want bij mij is in 2003 alleen 1998/1999/2000 vrijgekomen en voor de rest nog niks...
Ook dat is dan blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:23 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je spaart, maandelijks of jaarlijks. Als je maandelijks spaart, valt het ook maandelijks vrij en staan alleen de maanden september t/m december 2001 nog geblokkeerd. Je kan ook 1x per jaar het volledige bedrag op je loon in laten houden. Als dat het geval is en het is in december 2001 ingehoud, klopt het dat het nog niet vrijgevallen is.
Mensen bij Spaarbeleg kunnen tot (of tot en met, ik weet het niet zeker) 6 september telefonisch doorgeven dat ze het spaarsaldo nú vrij willen laten vallen. De opdracht wordt dan dezelfde dag nog verwerkt.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat wél voor iedereen hetzelfde was omdat het geld 48 maanden geblokkeerd moet staan. Als er dan eind januari 2001 een bedrag van je loon ingehouden wordt, en het valt pas januari 2006 vrij, dan heeft het bijna 5 jaar geblokkeerd gestaan?quote:Op donderdag 1 september 2005 18:30 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Ook dat is dan blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde.
Bij ons wordt er elke mand geld ingehouden van ons salaris, maar de uitbetaling is maar 1 keer per jaar (in januari)
Wat kan Centraal Beheer eraan doen?quote:Op donderdag 1 september 2005 18:29 schreef johan1974 het volgende:
Nu hoor ik op journaal dat de uitspraak van de 1ste kamer betreffende het vrijkomen van het spaarloon maanden kan duren!! Is ook de laatse keer dat ik bij centraal beheer iets afsluit.
![]()
![]()
Bij UBB (Unilever Beleggings Bank),quote:Op donderdag 1 september 2005 18:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat wél voor iedereen hetzelfde was omdat het geld 48 maanden geblokkeerd moet staan. Als er dan eind januari 2001 een bedrag van je loon ingehouden wordt, en het valt pas januari 2006 vrij, dan heeft het bijna 5 jaar geblokkeerd gestaan?Klinkt mij niet logisch in de oren eigenlijk
![]()
Bij welke maatschappij loopt je spaarloonrekening?
Mijn verhaaltje geldt iig voor spaarbelegklanten
Omdat andere instellingen het wel gelijk uitkeren, maar centraal beheer het 1ste kamer besluit wil afwachten. Dus dit besluit ligt wel bij centraal beheer.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:36 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wat kan Centraal Beheer eraan doen?
En normaal gesproken had je het geld ook nog niet tot je beschikking gehad (aankoop van een huis, lijfrente etc buiten beschouwing gelaten) dus wat is er nadelig voor je in dat geval ?
Heb je een bron van dat besluit van Centraal Beheerquote:Op donderdag 1 september 2005 21:10 schreef johan1974 het volgende:
[..]
Omdat andere instellingen het wel gelijk uitkeren, maar centraal beheer het 1ste kamer besluit wil afwachten. Dus dit besluit ligt wel bij centraal beheer.![]()
offtopic: hey op welke vestiging werk jij? Ik in De Brugquote:Op donderdag 1 september 2005 20:38 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Bij UBB (Unilever Beleggings Bank),
dat is de bank die Unilever heeft voor zn personeel.
bron www.centraalbeheer.nlquote:Spaarloon valt vrij!
De regering heeft voorgesteld om werknemers eerder over hun geblokkeerde spaarloongeld te kunnen laten beschikken. De Tweede Kamer heeft inmiddels haar goedkeuring gegeven aan het plan om de spaarloonbedragen over de jaren 2001 tot en met 2004 vervroegd te laten vrijvallen. De Eerste Kamer zal op korte termijn een besluit nemen over dit voorstel.
Vooruitlopend op dit besluit gaat Centraal Beheer Achmea op 12 september aanstaande over tot uitbetaling van de spaarloontegoeden. Hierdoor kunnen klanten met een Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea na 12 september vrij over hun spaarloontegoed beschikken. De vrijgevallen bedragen worden overgeboekt naar de bij ons bekende tegenrekening die aan de Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea is gekoppeld.
Bij mij is het ook zo. mijn baas stort maandelijks, maar ik zou pas in januari 2006 mijn geld ontvangen inclusief de rente.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat wél voor iedereen hetzelfde was omdat het geld 48 maanden geblokkeerd moet staan. Als er dan eind januari 2001 een bedrag van je loon ingehouden wordt, en het valt pas januari 2006 vrij, dan heeft het bijna 5 jaar geblokkeerd gestaan?Klinkt mij niet logisch in de oren eigenlijk
![]()
Bij welke maatschappij loopt je spaarloonrekening?
Mijn verhaaltje geldt iig voor spaarbelegklanten
Spaarbeleg heeft haar woord gehouden, het geld staat idd nu op mijn rekening.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb idd afgelopen mei geld over laten maken voor het deel van 2001.
Jij begrijpt niet hoe ons systeem werkt, zie ikquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:31 schreef Starbreeze het volgende:
rucksichlos - donderdag 1 september 2005 @ 22:20
Pfffffffffffff volgens mij weten ze zelf niet wat ze willen daar in de eerste en tweede kamer
*LEZEN*quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:46 schreef Starbreeze het volgende:
Five_Horizons Jij begrijpt niet hoe ons systeem werkt, zie ik.
Leg mij het dan eens uit.
Eeerst zeggen ze 1sep spaarloon vij.
Dan is het 6 Sep dan beslist de eerste kamer.
Dan lees ik dat er word gezegt ; Op donderdag 1 september 2005 18:29 schreef johan1974 het volgende:
Nu hoor ik op journaal dat de uitspraak van de 1ste kamer betreffende het vrijkomen van het spaarloon maanden kan duren!! .
Dat is toch verwarend.
Of zie ik dat nu verkeerd?
En de eene instantie stort nu gelijk en anderen weer later.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:23 schreef Starbreeze het volgende:
Dáárover dient de Eerste Kamer een besluit te nemen.
Tuurlijk moeten ze daar een besluit over nemen he he.
Maar dat hoeft toch niet zo lang te duren?
Het is gewoon een ja of nee simpel.
quote:Alleen wat ik vind is dat ze de banken en instanties zelfde de vrije hand geven om te beslissen waarneer ze het vrijgeven een beetje krom.
Ik ben ook geen politicusquote:En lezen kan ik echt wel hoor.
maar ja ik ben maar een gewone burger en zit niet in de politiek.
Wetten worden gecontroleerd (getoets aan bijv. bestaande wetten/Grondwet) en wellicht teruggestuurd, indien niet goed enz. enz.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:38 schreef Starbreeze het volgende:
Teneerste waarom is het niet zo simpel?
Tuurlijk mogen we daar blij mee zijn ,maar ze moeten niet de bevolking blij maken met een doode mus.
En je zegt je bent geen politicus maar zo doe je je wel voorkomen.
Dus leg mij het maar eens uit waarom het niet simpel is.
Het vetgedrukte deel stond er nog niet toen ik het kader copy-paste.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:31 schreef Starbreeze het volgende:
rucksichlos - donderdag 1 september 2005 @ 22:20
quote:Spaarloon valt vrij!
De regering heeft voorgesteld om werknemers eerder over hun geblokkeerde spaarloongeld te kunnen laten beschikken. De Tweede Kamer heeft inmiddels haar goedkeuring gegeven aan het plan om de spaarloonbedragen over de jaren 2001 tot en met 2004 vervroegd te laten vrijvallen. De Eerste Kamer zal op korte termijn een besluit nemen over dit voorstel.
Vooruitlopend op dit besluit gaat Centraal Beheer Achmea op 12 september aanstaande over tot uitbetaling van de spaarloontegoeden. Hierdoor kunnen klanten met een Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea na 12 september vrij over hun spaarloontegoed beschikken. De vrijgevallen bedragen worden overgeboekt naar de bij ons bekende tegenrekening die aan de Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea is gekoppeld.
Er staat nog iets meer hoor !
En wel dit.
Vooruitlopend op dit besluit gaat Centraal Beheer Achmea op 12 september aanstaande over tot uitbetaling van de spaarloon-tegoeden, tenzij het voorstel vóór deze datum door de Eerste Kamer wordt afgewezen. Hierdoor kunnen klanten met een Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea na 12 september vrij over hun spaarloontegoed beschikken. De vrijgevallen bedragen worden overgeboekt naar de bij ons bekende tegenrekening die aan de Spaarloon Rekening bij Centraal Beheer Achmea is gekoppeld.
Pfffffffffffff volgens mij weten ze zelf niet wat ze willen daar in de eerste en tweede kamer
Ook omdat ik net in een ander berichtje las dat het nog wel even kon duren dat de eerste kamer een besluit neemt.
Maar ja als iedereen die zijn geld wi gebruiken maar kan opnemen.
Anders hebben ze daar in den Haag echt een probleem
Ik eronder, in de MF.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:42 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
offtopic: hey op welke vestiging werk jij? Ik in De Brug
Oh, jij bent de stem achter **200quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:36 schreef ThAzOnE het volgende:
offtopic:
haha denk het ook, maar zal niet vaak mee gebeuren...nog 3 weken dan ben ik weg
je zal me eerder vaak aan de lijn hebben gehad voor pc probleempjes
Jouw eigen eenmanszaakje somsquote:Op zondag 4 september 2005 11:49 schreef BretsiG het volgende:
Hier spreekt de topicstarter, lol.
Het bleek dus toch allemaal niet zo heel duidelijk.
Maargoed, ik zit bij NN en morgen ga ik bellen voor mijn 2200 euro, whoei.![]()
Tipje: Koop van het geld Sopheon aandelen! Een softwarebedrijf dat gaat boomen komend jaar (jaren) nu nog te koop voor 0.34 cent per aandeel, verwachting eind 2006 1.50 euro! Dan zijn mijn 2200 eurootjes dus in een klap bijna 10000 eurootjes!
Veel plezier met het geld in ieder geval en doe er wat mee!![]()
Ja sorry, 34 cent.quote:Op zondag 4 september 2005 11:59 schreef frederik het volgende:
[..]
Jouw eigen eenmanszaakje soms
je winstverwachting is ook een beetje raar, van 0.0034 euro naar 1.5 euro is meer dan een factor 5
uhm je moet schriftelijk je geld aanvragen hoorquote:Op zondag 4 september 2005 11:49 schreef BretsiG het volgende:
Maargoed, ik zit bij NN en morgen ga ik bellen voor mijn 2200 euro, whoei.![]()
Aha, kan ik dat formulier ergens downloaden of hoe gaat dat dan?quote:Op zondag 4 september 2005 12:26 schreef ThAzOnE het volgende:
[..]
uhm je moet schriftelijk je geld aanvragen hoor
Omdat ik de rente die ik vang op de spaarloonrekening aan de andere kant even hard kwijt ben met roodstaanquote:Op maandag 5 september 2005 16:04 schreef Staartaap het volgende:
Waarom hebben jullie ervoor gekozen het geld op te nemen? Je krijgt op zo'n rekening toch vaak meer rente, of vergis ik me?
quote:Op maandag 5 september 2005 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er voor gekozen omdat mijn auto gerepareerd moet worden, 1200 Euro en ik ga ineens plotseling over niet al te lange tijd trouwen, dus de centjes zijn nu gewoon heel erg welkom.
[ffies mee off-topic]quote:Op maandag 5 september 2005 17:09 schreef Sjeen het volgende:
[offtopic]
[..]
![]()
![]()
![]()
BE wat leuk!!! Proficiat
![]()
Ook al andere plannen![]()
[/offtopic]
Wel een leuk nieuwsquote:Op maandag 5 september 2005 16:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er voor gekozen omdat mijn auto gerepareerd moet worden, 1200 Euro en ik ga ineens plotseling over niet al te lange tijd trouwen, dus de centjes zijn nu gewoon heel erg welkom.
Hier staat het redelijk duidelijk omschreven.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:26 schreef ConQuestador het volgende:
is het volgende:
Is het nu verstandiger om dat briefje op te sturen dat ze mijn geld vooral niet moeten vrijgeven? Of maakt het totaal niks uit?
Waarschijnlijk gaan alle banken het automatisch overmaken als het goedgekeurd is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:26 schreef ConQuestador het volgende:
Iederen is blij dat het geld vrij komt, maar ik weet het nog niet helemaal. Wat ik heb begrepen van het verhaal is het volgende:
Het geld dat geblokkeerd staat telt niet mee met je eigen vermogen (die 19 duizend nogwat belasting vrij). Zodra het echter vrij gegeven is telt het ineens wel mee. Ik zit nu in een schuitje dat ik misschien die 19duizend ga halen aan het eind van het jaar, en dus wil ik natuurlijk geen belasting betalen over mijn spaarloon.
Is het nu verstandiger om dat briefje op te sturen dat ze mijn geld vooral niet moeten vrijgeven? Of maakt het totaal niks uit?
Hahahaha nee ze leren niet van hun fouten, want in 2001 was het ook de bedoeling dat de mensen hun geld moesten uitgeven. En het is geloof ik massaal op spaarrekeningen gestort...hehehehehequote:Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef cora4034 het volgende:
Tot nu toe gaat niemand die ik ken zijn spaarloon uitgeven. Iedereen heeft zoiets van, eerst de gaten vulllen die de afgelopen jaren gevallen zijn en wat bewaren als buffertje voor de nog moeilijker tijden. Volgens mij was dat nou net niet de bedoeling van het kabinet.![]()
Even voor de zekerheid: die "19 duizend nogwat" is een gemiddelde over heel het jaar. Er wordt bekeken wat je vermogen was op 1 januari en op 31 december en daar het gemiddelde van. Daarnaast: schulden mag je uiteraard aftrekken van je vermogen.(met een drempel van rond de ¤ 2.500,--)quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:26 schreef ConQuestador het volgende:
Iederen is blij dat het geld vrij komt, maar ik weet het nog niet helemaal. Wat ik heb begrepen van het verhaal is het volgende:
Het geld dat geblokkeerd staat telt niet mee met je eigen vermogen (die 19 duizend nogwat belasting vrij). Zodra het echter vrij gegeven is telt het ineens wel mee. Ik zit nu in een schuitje dat ik misschien die 19duizend ga halen aan het eind van het jaar, en dus wil ik natuurlijk geen belasting betalen over mijn spaarloon.
Volgens mij word het, als er een goedkeuring komt vandaag, vanzelf op je rekening gestort die je toen als tegenrekening hebt opgegeven. Dus als je de afgelopen 7 jaar dezelfde bankrekening hebt komt het vanzelf. Misschien even je oude werkgever bellen om te vragen bij welke bank ze het toen hebben gestort??quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:53 schreef BettyWeter het volgende:
Spaarloon... ik weet dat ik 'meedeed' met spaarloon toen ik nog in loondienst werkte. Ik heb alleen *geen* idee waar dat geld naartoe is gegaan. Hield me daar toen nog niet zo mee bezig. Kan het zijn dat spaarloon wordt aangewend als extra pensioenopbouw, of mocht dat alleen met premiesparen?
Stel ik wil mijn spaarloon opnemen; waar moet ik dan zijn?
Ooww.. als het om het gemiddelde gaat dan is het geen probleem. In dat geval doe ik helemaal niks en zie ik vanzelf wel wat er gebeurdquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: die "19 duizend nogwat" is een gemiddelde over heel het jaar. Er wordt bekeken wat je vermogen was op 1 januari en op 31 december en daar het gemiddelde van. Daarnaast: schulden mag je uiteraard aftrekken van je vermogen.(met een drempel van rond de ¤ 2.500,--)
Die 19.000 euro geldt overigens per persoon en voor kinderen geldt een individuele som van rond de 2.200 euro.
En dan vooral met z'n allen dit soort berichten blijven posten... Wat een ieder met zijn geld doet moet hij of zij zelf weten maar als iedereen gaat aangeven dat men dit geld toch niet gaat gebruiken dan zal een eerste kamer dit voorstel nooit goedkeuren... Denk eens na: de banken dienen nu even 4,2 miljard uit te keren terwijl men aangeeft dat men er toch niets mee gaat doen. Wanneer ik deze beslissing zou moeten nemen zou ik denken laat dat geld maar lekker bij de banken geparkeerd staan zodat zij hier de economie mee kunnen stimuleren...quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:55 schreef Nytro het volgende:
Ik zal wel 1 van de weinigen zijn, maar ik zit echt niet op dit geld te wachten. Ik ben nogal een oppotter, dit gaat ook weer naar een spaar rekening.
Lijkt me sterk dat de politiek in Den Haag ons serieus neemt. Dat doen ze normaal ook niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:25 schreef Mordechai het volgende:
[..]
En dan vooral met z'n allen dit soort berichten blijven posten... Wat een ieder met zijn geld doet moet hij of zij zelf weten maar als iedereen gaat aangeven dat men dit geld toch niet gaat gebruiken dan zal een eerste kamer dit voorstel nooit goedkeuren... Denk eens na: de banken dienen nu even 4,2 miljard uit te keren terwijl men aangeeft dat men er toch niets mee gaat doen. Wanneer ik deze beslissing zou moeten nemen zou ik denken laat dat geld maar lekker bij de banken geparkeerd staan zodat zij hier de economie mee kunnen stimuleren...
en dat is in begrijpelijke taal? Dat het goedgekeurd is?quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:14 schreef realray het volgende:
Ter info (bron website eerste kamer)
Het voorstel is op 30 juni 2005 met algemene stemmen aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste-Kamercommissie voor Financiën heeft op 6 september 2005 het blanco eindverslag uitgebracht. Het voorstel wordt 13 september 2005 als hamerstuk afgedaan.
quote:Hamerstuk
Een hamerstuk is een wetsvoorstel waarover niemand het woord wenst te voeren en dat zonder stemming door de kamer wordt aanvaard.
Wetsvoorstellen waarover alleen een blanco eindverslag is uitgebracht, worden als hamerstuk afgehandeld.
In principe mag er geen debat meer worden gehouden. Bewindslieden worden dan ook niet uitgenodigd de openbare behandeling van wetsvoorstellen die als hamerstuk worden afgedaan, bij te wonen.
Stel dat het meeste geld op spaarrekeningen terechtkomt. Dan nog is de maatregel niet zinloos.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:25 schreef Mordechai het volgende:
[..]
En dan vooral met z'n allen dit soort berichten blijven posten... Wat een ieder met zijn geld doet moet hij of zij zelf weten maar als iedereen gaat aangeven dat men dit geld toch niet gaat gebruiken dan zal een eerste kamer dit voorstel nooit goedkeuren... Denk eens na: de banken dienen nu even 4,2 miljard uit te keren terwijl men aangeeft dat men er toch niets mee gaat doen. Wanneer ik deze beslissing zou moeten nemen zou ik denken laat dat geld maar lekker bij de banken geparkeerd staan zodat zij hier de economie mee kunnen stimuleren...
Ja.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:16 schreef avotar het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk als je van werkgever verandert bent en je bij je huidige werkgever niet deelneemt aan de spaarloon regeling, maar bij je oude werkgever wel?
Geldt de regeling dan ook nog?
mooi.. ga ik het toch nog maar eens proberen..quote:
En wanneer heb je het formulier verzonden naar de bank?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:14 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het stond vandaag op mijn rekening, ruim 3400 euro![]()
Gisteren, via de huispost omdat ons bedrijf (Unilever) een eigen bank heeft.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:51 schreef Antarcticas het volgende:
[..]
En wanneer heb je het formulier verzonden naar de bank?
Die kun je gewoon van de site afhalenquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:22 schreef Nuek het volgende:
Postbank doet het niet uit zichzelf he? Daar dien je geloof ik formulieren voor aan te vragen.
Ja en dat is wel zo logisch, uiteraard, dat je het zelf moet aanvragenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:47 schreef Koningin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: als ik niets doe, dan krijg ik ook niets. Moet je zelf aanvragen allemaal.
Vanuit de bank geredeneerd wel. Maar het schiet wel een beetje het doel van de regeling voorbij, zo van ineens veel geld in the pocket om lekker uit te geven. Als je er zelf allerlei toeren voor moet uithalen om het in handen te krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja en dat is wel zo logisch, uiteraard, dat je het zelf moet aanvragen
Het heeft niet zo heel veel met de bank te maken als wel met feit dat spaarloonbedragen vrijgesteld zijn van vermogensrendementsheffing. Het is dus logisch dat jij als klant moet aangeven of je het wilt hebben of niet. Jij bent namelijk de enige die kan beoordelen of je boven de vrijstellingen uitkomtquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef Icaä het volgende:
[..]
Vanuit de bank geredeneerd wel. Maar het schiet wel een beetje het doel van de regeling voorbij, zo van ineens veel geld in the pocket om lekker uit te geven. Als je er zelf allerlei toeren voor moet uithalen om het in handen te krijgen.
Ik geloof niet dat de wetgever dit bedoeld heeft!
OK, dan ga ik het eens nakijken van de afgelopen 3 jaar.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja en dat is wel zo logisch, uiteraard, dat je het zelf moet aanvragen
Detail: wanneer je het 2 september hebt opgestuurd, wil dat zeggen dat 10 werkdagen (ze krijgen het dan pas op 5 september) t/m maandag as. is.quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:21 schreef Antarcticas het volgende:
Voor de mensen die ook ABN hebben, ik heb het formulier 2 september opgestuurd en vond het ook al erg lang duren. Heb ze dus gebeld en ze zeiden dat ze het binnen 10 werkdagen overmaken. Vandaag is werkdag zeven dus uiterlijk vrijdag zou ik het moeten hebben. En jij dus ook Icaa..
Wordt vervolgd..
ah.. goed om te weten..quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:21 schreef Antarcticas het volgende:
Voor de mensen die ook ABN hebben, ik heb het formulier 2 september opgestuurd en vond het ook al erg lang duren. Heb ze dus gebeld en ze zeiden dat ze het binnen 10 werkdagen overmaken. Vandaag is werkdag zeven dus uiterlijk vrijdag zou ik het moeten hebben. En jij dus ook Icaa..
Wordt vervolgd..
bij een organisatie als ABN...? nou.. denk het niet hoorquote:Op donderdag 15 september 2005 21:02 schreef Antarcticas het volgende:
Late reactie, maar ik had dinsdag dus gebeld en 's avonds keek ik nogmaals en toen stond het er op. Dus ik vermoed dat het bellen wel geholpen heeft..
Moeilijk he ? op je afschriften kijkenquote:Op vrijdag 16 september 2005 08:23 schreef Koningin het volgende:
Dat van Centraal Beheer zou nu binnen 3-4 werkdagen op mijn rekening moeten staan. Alleen was dat minder dan dat ik had verwacht![]()
Tja, dat was van mijn eerste baan, toen heb ik daar niet zo erg opgelet......quote:Op vrijdag 16 september 2005 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Moeilijk he ? op je afschriften kijken![]()
Maaknieuit.....Maar af en toe is het onvoorstelbaar hoe weinig mensen eigenlijk weten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:02 schreef Koningin het volgende:
[..]
Tja, dat was van mijn eerste baan, toen heb ik daar niet zo erg opgelet......
Ja gisteren toevallig binnen gehadquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef philippines het volgende:
is er al iemand ontvangen van DIREKTbank?
13 September al binnen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef philippines het volgende:
is er al iemand ontvangen van DIREKTbank?
Meer dan ¤ 19.522,-- overigens (ervanuiitgaande dat je geen kinderen, schulden en/of fiscale partner hebt) en hierbij gaat het om het gemiddelde van 1 januari en 31 december.quote:Op maandag 19 september 2005 12:47 schreef Coelho het volgende:
Rabobank gaf de tip mee dat het gewoon Box 3 belast is, en dat je het geld beter op je spaarloonrekening kon laten staan, als je het niet ging consumeren. Ik neem aan dat dit pas van toepassing is als je meer dan 17.000 euro op je rekeningen hebt staan?
Stel dat je wel een fiscale partner hebt, wat is er dan anders?quote:Op maandag 19 september 2005 13:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Meer dan ¤ 19.522,-- overigens (ervanuiitgaande dat je geen kinderen, schulden en/of fiscale partner hebt) en hierbij gaat het om het gemiddelde van 1 januari en 31 december.
quote:Op maandag 19 september 2005 16:24 schreef Staartaap het volgende:
[..]
Stel dat je wel een fiscale partner hebt, wat is er dan anders?
Ehhh ?quote:Op zondag 25 september 2005 00:55 schreef allsystemshalt het volgende:
Heb het van de week laten deblokkeren, ik ben benieuwd![]()
Dan zou ik inderdaad maar bellen jaquote:Op vrijdag 30 september 2005 13:49 schreef allsystemshalt het volgende:
@ Malo,
Nou in de omschrijving sttat zelfs " VERVALLEN " !!
Maar dat heb ik helemaal niet gevraagd ?? :
Ik klim wel in de telefoon..... want dit klopt niet.
ps het is ongeveer 500 euro meer als dat het zou moeten zijn (weet ik want ik krijg per kwartaal een overzicht)
500 euro is denk ik het bedrag van januari 2005-heden, dus volgens mij is-ie gewoon opgeheven...quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:49 schreef allsystemshalt het volgende:
@ Malo,
Nou in de omschrijving sttat zelfs " VERVALLEN " !!
Maar dat heb ik helemaal niet gevraagd ?? :
Ik klim wel in de telefoon..... want dit klopt niet.
ps het is ongeveer 500 euro meer als dat het zou moeten zijn (weet ik want ik krijg per kwartaal een overzicht)
Dat weet ik dus niet, is er iemand die bij een bank werkt of zo die uitleg hierover kan geven?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:11 schreef MaLo het volgende:
KUN je uberhaupt wel geld storten op een rekening die gesloten is? Zou het geld dan niet teruggestort worden naar het bedrijf?
Da's bij Postbank ook, maar je hebt toch nog een afschrift van juliquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:09 schreef corus het volgende:
bij de ING moet je eerst wachten op een afschrift wat ze begin oktober gaan sturen , dan pas kun je het vrije tegoed opvragen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |