abonnement Unibet Coolblue
pi_29804897
Van regering.nl:

"Per 1 september 2005 kunnen werknemers het spaarloon dat zij hebben gespaard in de jaren 2001 tot en met 2004, zonder fiscale gevolgen opnemen. Met dit besluit voert minister Zalm (Financiën) een verzoek van de Tweede Kamer uit."

Nou ben ik ongeveer een jaar geleden gestopt met mijn baan en ergens anders begonnen. Ik heb 2 spaarloonrekeningen, beide bij Nationale Nederlanden. Het gespaarde bedrag van mijn voormalige baan is circa 1200 euro. Daar komt dus niets meer bij. Ik neem aan dat ik dit bedrag dus kan opnemen? Zo ja, hoe gaat dat over 11 dagen dan precies in zijn werk? Ik las trouwens ook ergens dat als je stopt met een baan sowieso je spaarloon kunt opnemen?

Alvast bedankt.
pi_29804913
Informeer eens bij Nationale-Nederlanden over hoe je vrijgevallen spaargeld kunt opnemen.

Volgens mij is het wel gewoon zo dat als je van baan wisselt, het gespaarde spaarloon in principe gewoon 4 kalenderjaren geblokkeerd blijft. Daar verandert in principe niets aan.
pi_29804924
Als je stopt met je baan kun je je spaarloon niet opnemen.

En per 1 september heb je nog niet de beschikking over het geld omdat het wetsvoorstel nog in de Eerste Kamer behandeld moet worden.
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_29804928
De vorige keer werd het automagisch overgemaakt, twee jaar terug (meen ik) hebben ze dit ook gedaan.
pi_29804955
tvp
pi_29804960
Heb een brief gehad van de SNS Bank waar mijn spaarloon staat en wat ik ervan begrepen heb is dat het automatisch wordt overgeschreven naar mijn betaalrekening.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_29804981
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:15 schreef Conflict het volgende:
De vorige keer werd het automagisch overgemaakt, twee jaar terug (meen ik) hebben ze dit ook gedaan.
Klopt inderdaad. Toen kwam het voor mij erg handig uit omdat ik net aan het klussen was in mn appartement.
Nu moet ik het maar voor mn pensioen gaan gebruiken ofzo!
pi_29805012
Ik ga ze maandag maar eens bellen want ik betaal al sinds 2000 aan deze ongein en heb nog nooit een cent gezien.
pi_29805090
Na vier jaar krijg je het automatisch per maand een bedrag terug op je rekening.....
En dat vind ik zo idioot,alleen de banken verdienen er aan!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_29805105
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:34 schreef LowJoe het volgende:
En dat vind ik zo idioot,alleen de banken verdienen er aan!
En dan vergeet je even dat je bruto gespaarde bedrag netto wordt uitgekeerd? En dat de enige prijs voor jouw wachten is? En dat je ook rente krijgt uitgekeerd?
pi_29805147
Wel vreemd dat er staat dat het per 1 september vrij komt en het nu dus blijkbaar toch niet zo blijkt te zijn. En hoe het nu precies zit lijkt geen mens te weten. Tsja, Nederland en z'n regels, haha.
pi_29805174
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:36 schreef Marsepein het volgende:

[..]

En dan vergeet je even dat je bruto gespaarde bedrag netto wordt uitgekeerd? En dat de enige prijs voor jouw wachten is? En dat je ook rente krijgt uitgekeerd?
Nounou,sjongesjonge!En jij denkt dat de banken daar niet een hele hoop aan verdienen??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_29805203
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:43 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Nounou,sjongesjonge!En jij denkt dat de banken daar niet een hele hoop aan verdienen??
Ehh, natuurlijk verdienen de banken geld. Dat doen ze met al het geld wat ergens geparkeerd staat, daar is het een bank voor. Maar jij gaf aan dat ALLEEN de banken er geld aan verdienen, en dat is pertinent onjuist.

Ik denk dat er geen eenvoudiger manier is om geld te sparen. Niet dat ik heel erg thuis ben in spaarrekeningen, maar ik denk dat er geen reguliere spaarrekening is die zo'n rendement haalt in 4 jaar.
pi_29805238
Hier staat het toch ook duidelijk dat het zo is:

http://www.minfin.nl/defa(...)0B50D2B8BX2X38911X31
pi_29805272
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:51 schreef BretsiG het volgende:
Hier staat het toch ook duidelijk dat het zo is:

http://www.minfin.nl/defa(...)0B50D2B8BX2X38911X31
Hier ook.
http://www.regering.nl/actueel/spaarloon.jsp

De Eerste Kamer moet blijkbaar alleen nog instemming geven zodat het ook na 31 december 2005 nog gedeblokkeerd kan worden
pi_29805291
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:53 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Hier ook.
http://www.regering.nl/actueel/spaarloon.jsp

De Eerste Kamer moet blijkbaar alleen nog instemming geven zodat het ook na 31 december 2005 nog gedeblokkeerd kan worden
Vraag ik me nog af hoe het volgende week in zijn werk gaat.
pi_29805499
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:47 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ehh, natuurlijk verdienen de banken geld. Dat doen ze met al het geld wat ergens geparkeerd staat, daar is het een bank voor. Maar jij gaf aan dat ALLEEN de banken er geld aan verdienen, en dat is pertinent onjuist.

Ik denk dat er geen eenvoudiger manier is om geld te sparen. Niet dat ik heel erg thuis ben in spaarrekeningen, maar ik denk dat er geen reguliere spaarrekening is die zo'n rendement haalt in 4 jaar.
Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:19:55 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29805614
ik vraag me af hoe het zit als je stort op een abc spaarplan oid. (wat ik dus doe) nu weet ik dat ik moet wachten voordat dat uitkeert, maar als dat plan is afgelopen (in mijn geval over 6 jaar) kun je het dan uit laten keren, of krijg je dan een belastingaanslag om achterstallige lonbelasting te betalen. Hoe lang moet spaarloon eigenlijk vast staan, of is het vanaf nu altijd vriji???
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:24:09 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29805675
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:12 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......
Van 2000-2003 -5 tot -35% gemiddeld per jaar ! minimaal 8% per jaar wordt nergens gegarandeerd, je verzekert hoogstens een bepaalde minimum uitkering zodat je altijd je inleg terugkrijgt, of met een minimum rendement over de totale looptijd!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29805684
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:12 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Jawel,een spaarverzekering!Minimaal 8 % per jaar of meer......
Ehhh, op je spaarloonregeling haal toch een groter rendement? Bruto -> Netto, plus rente lijkt me boven de 8% uit te komen hoor. Enige nadeel, het te sparen bedrag is (behoorlijk) beperkt.
pi_29806403
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:24 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ehhh, op je spaarloonregeling haal toch een groter rendement? Bruto -> Netto, plus rente lijkt me boven de 8% uit te komen hoor. Enige nadeel, het te sparen bedrag is (behoorlijk) beperkt.
Laat lowjoe nou in z'n illusie dat-ie altijd genaaid wordt..
pi_29806950
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:55 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Vraag ik me nog af hoe het volgende week in zijn werk gaat.
Er gaat volgende week helemaal niets gebeuren. De eerste kamer moet nog steeds eerste goedkeuring aan dit voorstel geven. Zodra die toestemming er is, wordt de regeling met terugwerkende kracht tot 1 september 2005 ingevoerd.

De terugwerkende kracht houdt eigenlijk niets meer in dat de saldo's en de blokkeringen per 1 september 2005 leidend zullen zijn voor de beoordeling of je aan de regels voor vervroegde vrijval voldoet.

Dus....eerst 1e Kamer, dan pas kun je echt over je geld beschikken.

Misschien dat iemand kan googlen naar de datum waarop dit punt op de agenda van de 1e kamer staat
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_29807180
Let op alleen de saldi t/m december 2004 vallen vrij in het huidige wetsvoorstel!
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_29807270
Ik heb vorige week gebeld met de bank waar mijn spaarloon staat. Ik kreeg een geautomatiseerd bericht te horen dat het van toepassing zijnde deel van het spaarloon gewoon op 1 september automatisch naar mijn normale rekening wordt geboekt.
pi_29807417
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:01 schreef R16 het volgende:
Ik heb vorige week gebeld met de bank waar mijn spaarloon staat. Ik kreeg een geautomatiseerd bericht te horen dat het van toepassing zijnde deel van het spaarloon gewoon op 1 september automatisch naar mijn normale rekening wordt geboekt.
Dit automatisch overmaken geldt dus niet voor iedereen!! Dit is afhankelijk van de instelling waar je spaarloon staat en van je spaarloonregelement.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_29811193
Onvoorstelbaar die verschillende meningen, vinden jullie het duidelijk? Nou ik niet.
pi_29811745
Ik heb toevallig een uurtje geleden een mailtje naar centraal beheer gestuurd met een vraag daarover, Ik post het antwoord wel als het komt
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_29811954
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef BretsiG het volgende:
Onvoorstelbaar die verschillende meningen, vinden jullie het duidelijk? Nou ik niet.
Het is toch gewoon duidelijk?

Spaarloon valt vrij wat je gespaard hebt t/m december 2004, klaar. Net zoals het spaargeld, dat al eerder (automatisch) is vrijgevallen. Als het goed is, krijg je om de zoveel tijd een afschrift en kun je zien wat het geblokkeerde deel is en wat het gedeblokkeerde bedrag is.

Hoe je e.e.a. kunt deblokkeren staat in je handleiding/de site van de desbetreffende bank/verzekeraar. Of je doet eens gek en pleegt een telefoontje.

En mensen die denken dat spaarloon flauwekul is, moeten óf niet meedoen óf zich verdiepen in wat spaarloon nu eigenlijk inhoudt.
Voor de poster die 8% roept bij een spaarverzekering (ik neem aan dat je bedoelt: beursspaarplan o.i.d., want een spaarverzekering is over het algemeen een traditionele levensverzekering zonder risicodeel, oftewel: rendement is afhankelijk van de winst van de betreffende verzekeraar, dus geen 8%)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_29835698
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Van 2000-2003 -5 tot -35% gemiddeld per jaar ! minimaal 8% per jaar wordt nergens gegarandeerd, je verzekert hoogstens een bepaalde minimum uitkering zodat je altijd je inleg terugkrijgt, of met een minimum rendement over de totale looptijd!
Het staat zwart op wit in de polis! Kan ik er wat aan doen dat de economie daarna bergafwaarts ging??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_29835758
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:18 schreef ngh het volgende:

[..]

Laat lowjoe nou in z'n illusie dat-ie altijd genaaid wordt..
Je wordt inderdaad altijd genaait!Door de banken,door de regering,door je baas!Vaak zelfs door je vrouw cq partner.....
Als je dat nou nog steeds niet door hebt ben je heel naief......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:55:03 #31
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_29867082
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:07 schreef rucksichlos het volgende:
Ik heb toevallig een uurtje geleden een mailtje naar centraal beheer gestuurd met een vraag daarover, Ik post het antwoord wel als het komt
Het antwoord van centraal beheer
quote:
In reactie op uw bericht:

Het ministerie van financien heeft besloten om toe te staan het
spaartegoed van de de spaarloonregeling over de periode 2001 tot en
met
2004 per 1 september 2005 belastingvrij op te nemen. Mijn vraag is
hoe
moet
ik dat dan doen, komt daar een apart formulier voor?

Informeren wij u graag als volgt:

Door het kabinet is het voorstel ingediend om per september aanstaande de
spaarjaren 2001 t/m 2004 vrij te laten vallen. Indien dit voorstel door de
eerste kamer wordt aangenomen en vervolgens de wetgeving hierop wordt
aangepast zal dit inderdaad mogelijk worden.

Op dit moment weten ook de uitvoerders van de spaarloonregeling niet meer
dan u in de media heeft vernomen. Wij wachten verdere berichtgeving en
richtlijnen af om te kunnen bepalen op welke wijze en wanneer wij met de
voorgestelde wetswijzigingen kunnen meewerken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groet,

Centraal Beheer Achmea
Internet Contact Centrum
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_29867824
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:14 schreef Maquiladora het volgende:
Als je stopt met je baan kun je je spaarloon niet opnemen.

En per 1 september heb je nog niet de beschikking over het geld omdat het wetsvoorstel nog in de Eerste Kamer behandeld moet worden.
Ze willen per 1 september al het gespaarde tot en met jaar 2004 vrijgeven. Het voorstel moet alleen nog door de Eerste Kamer heengejast worden. Dit zal op 6 september gebeuren. De verwachting is dat dit een hamerstuk is. Vooruitlopend op de behandeling in de Eerste Kamer, heeft de Staatssecretaris zijn toestemming al gegeven om het spaarloon vrij te geven. Wel is het hypothetisch mogelijk dat, mocht de Eerste Kamer om wat voor reden dan ook, geen toestemming geven, je alleen in de periode 1 tot 6 september je spaarloon belastingvrij kan opnemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_29867906
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:55 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Het antwoord van centraal beheer

[..]
Kijk eens op de site van het Ministerie van Financien Centraal Beheer :

Loonheffingen. Spaarloon; vrijval jaren 2001 tot en met 2004
Belastingdienst/Centrum voor proces- en productontwikkeling, Sector brieven & beleidsbesluiten



Besluit van 3 augustus 2005, nr. CPP2005/1807M



De directeur-generaal Belastingdienst heeft namens de staatssecretaris van Financiën het volgende besloten.



Dit besluit bevat een goedkeuring voor het onbelast beschikken over spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004.

1. Inleiding
Vanuit de Tweede Kamer is verzocht om de mogelijkheid te openen dat werknemers eerder over hun geblokkeerde spaarloon kunnen beschikken. Het doel hiervan is burgers te bewegen meer te consumeren zodat de economie kan aantrekken. Hierop heeft het Kabinet besloten een voorstel in te dienen dat voorziet in een aanpassing van de blokkeringsperiode waardoor een werknemer het spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004 met ingang van 1 september 2005 zonder fiscale consequenties kan opnemen. Dit besluit strekt ertoe dat de uitvoeringspraktijk tijdig met dit voorstel rekening kan houden.



De Voorzitter Raad van Bestuur Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) heeft mij meegedeeld dat dit besluit ook van toepassing is voor de premieheffing werknemersverzekeringen.



Lijst van gebruikte begrippen en afkortingen



loonheffing
loonbelasting/premie volksverzekeringen

loonheffingen
loonheffing en premies werknemersverzekeringen

Wet LB
Wet op de loonbelasting 1964


2. Spaarloon over de jaren 2001 t/m 2004
Spaarloon mag gedurende ten minste vier jaar niet ter beschikking van de werknemer komen (zie artikel 32, eerste lid, van de Wet LB). Hierop gelden enkele wettelijke uitzonderingen. Op dit moment geldt een wettelijke blokkeringsverplichting voor spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004. Als voornoemde aanpassing van de blokkeringsperiode tot wet wordt verheven vervalt de wettelijke blokkeringsverplichting met terugwerkende kracht tot 1 september 2005.



Of het spaarloon ook feitelijk zal worden gedeblokkeerd is een zaak tussen de uitvoerder van een spaarloonregeling en de individuele werknemer. Als een werknemer over het spaarloon kan beschikken, is de vrijstelling in box 3 niet meer van toepassing (de vrijstelling geldt namelijk alleen voor geblokkeerd spaarloon). Als partijen zich daarentegen aan het contract houden en het spaarloon gewoon op een geblokkeerde rekening blijft staan, is de vrijstelling wel van toepassing. Daarbij is niet van belang of de uitvoerder van de spaarloonregeling bereid is om mee te werken aan deblokkering mocht de werknemer dat verzoeken.



Vooruitlopend op de inwerkingtreding van voornoemde aanpassing keur ik het volgende goed.

3. Goedkeuring
Ik keur goed dat een werknemer, zonder heffing van loonheffing, vanaf de inwerkingtreding van dit besluit mag beschikken over het tegoed van zijn spaarloonrekening dat betrekking heeft op de jaren 2001 tot en met 2004.



Deze goedkeuring geldt totdat het voornoemde aanpassingsvoorstel tot wet is verheven. Indien het voorstel niet tot wet wordt verheven, vervalt deze goedkeuring met ingang van die datum. Het zonder heffing van loonheffing opnemen van spaarloon over die jaren is vanaf die datum dan niet meer op grond van dit besluit mogelijk. Opnames van spaarloon over de genoemde jaren op of na 1 september 2005 maar vóór de hierboven bedoelde datum blijven in dat geval ongemoeid.

4. Inwerkingtreding en vervaldatum van dit besluit
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 september 2005 en vervalt met ingang van 1 januari 2006.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 18:25:40 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_29868480
Ik heb pas geleden deze vraag gesteld aan Spaarbeleg (daar staat mijn Spaarloon geparkeerd).

Het antwoord dat zij geven is:
quote:
Geachte mevrouw xxx,,

Eind juni is de Tweede Kamer akkoord gegaan met het voorstel van
minister Zalm om de spaartegoeden op Spaarloonrekeningen over de jaren
2001 tot en met 2004 voortijdig vrij te laten vallen per 1 september
2005. De Eerste Kamer moet het voorstel nog behandelen. Naar verwachting
zal dat vanaf 6 september 2005 gaan gebeuren.

Eind augustus ontvangt u van Spaarbeleg een brief met betrekking tot de
vrijval van uw Spaarloon. Hierin staat vermeld welke acties Spaarbeleg
onderneemt.
Ik denk dus niet dat het geld al per 1 september vrijkomt als ik dit zo lees. Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat ik wel eind augustus al een brief van hen ga krijgen, terwijl het dus pas vanaf 6 september in de Eerste Kamer wordt behandeld. Waarschijnlijk gaan ze er van uit dat het iig doorgaat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_29868920
De behandeling in de Eerste Kamer zal niet meer dan een hamerstuk zijn, zo is de verwachting. Maar goed, het kan natuurlijk altijd anders lopen, vandaar de slag om de arm.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_29992239
Quote van www.planet.nl

Banken keren spaarloon ongevraagd uit

Gepubliceerd op vrijdag 26 augustus 2005

Als het aan de Nederlandse banken ligt krijgen houders van een spaarloonrekening hun geld over de periode 2001/2004 ineens uitgekeerd. Klanten die dat niet willen moeten dit zelf terugdraaien.
Met ingang van 1 september 2005 kunnen werknemers hun spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004 belastingvrij opnemen. De Tweede Kamer besloot tot deze maatregel om de economie aan te zwengelen. Hoewel de opname van het spaarloon een vrije keus is willen de Nederlandse banken het geld aanstaande donderdag ongevraagd uitkeren. Wie de opname niet wenst moet dat zelf terugdraaien.

Door de houders van een spaarloonrekening de keuze te onthouden voorkomen de Nederlandse Banken een hoop administratie. Verschillende partijen noemen de maatregel echter klantonvriendelijk en ongewenst. De maatregel kan zelfs leiden tot een belastingnadeel voor sommige spaarders.

Woordvoerder Leegerstee van vakcentrale FNV rekent in het Nederlands Dagblad voor dat werknemers met het maximaal opgebouwde spaarloon van drieduizend euro zo'n veertig euro vermogensrendemenbelasting moeten betalen.

Tijdsdruk
De Nederlandse Vereniging van Banken stelt dat de vrije keuze voor houders van een spaarloonrekening 'door tijdsdruk onhaalbaar' is. Een woordvoerder in het Nederlands Dagblad: "Vrijwel iedereen met een baan heeft een spaarloonrekening. Dat levert dus veel extra werk op."

Ongeveer vier miljoen Nederlandse sparen zo'n 4,5 miljard euro bij elkaar op spaarloonrekeningen. Volgens de wet mag dit geld gedurende ten minste vier jaar niet opgenomen worden. Door het tijdelijk toestaan van de belastingvrije opname van het spaarloon hoopt de regering de koopkracht flink te vergroten, zodat de economie aan kan trekken.

Dus blijkbaar is het heel veel werk om alle aanvragen voor het overstorten te controleren.Nu heb ik net gebeld met de postbank,waar mijn rekening loopt,en daar gingen ze nog steeds uit van 6 september.
Wat is het nou??1 september of 6 september?Want nu ziet men door de bomen het bos niet meer,het is nogal verwarrend aan het worden.
pi_30067219
van de postbank site:

http://www.postbank.nl/in(...)00.html?linktype=int

De Tweede Kamer heeft op 30 juni 2005 het wetsvoorstel van minister Zalm aangenomen om het spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004 vanaf 1 september zonder loonheffing te laten vrijvallen. De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel echter nog behandelen. Vooruitlopend hierop is namens de Staatssecretaris van Financiën besloten dat het spaarloon vanaf 1 september mag vrijvallen. Mocht de Eerste Kamer het wetsvoorstel van minister Zalm alsnog afkeuren, dan mag vanaf dat moment het spaarloon niet meer vrijvallen. Verder is namens genoemde Staatssecretaris goedgekeurd dat de Belastingdienst de bedragen ongemoeid laat, die zijn vrijgevallen tot het moment waarop de Eerste Kamer het wetsvoorstel verwerpt.

De Postbank heeft ervoor gekozen om de van 2001 tot en met 2004 ingelegde spaarloonbedragen vrij te laten vallen. Om deze reden schrijft de Postbank deze bedragen op 5 september 2005 over naar het vrij opneembare tegoed van uw Loonspaarrekening, opdat u daarover overeenkomstig het wetsvoorstel kan beschikken. Wanneer u over deze bedragen kunt beschikken, geldt niet meer de extra vrijstelling van het spaarloon in box 3, maar de algemene vrijstelling in box 3, die in 2005 ¤ 19.522 bedraagt. Deze vrijstelling geldt dan voor uw totale spaargeld, inclusief het vrijgevallen spaarloon.

Indien u bij de Postbank een Loonspaarrekening heeft, krijgt u in oktober een kwartaalafrekening met saldo-informatie. Hierop staat ook het bedrag dat door het vrijvallen van uw spaarloon is toegevoegd aan uw vrij opneembare tegoed. Deze informatie kunnen wij u om veiligheidsoverwegingen helaas niet telefonisch verstrekken.

De Postbank hoopt overigens op zo kort mogelijk termijn van genoemde Staatssecretaris te vernemen of u gebruik kunt blijven maken van de extra vrijstelling van het spaarloon. Indien dit het geval is, kan de Postbank op uw verzoek de vrijgemaakte bedragen terugzetten naar het niet vrij opneembare tegoed van uw Loonspaarrekening. Vooralsnog is het niet mogelijk een dergelijk verzoek in te dienen. Genoemde Staatssecretaris neemt op dit moment namelijk in overweging om over de vrijgemaakte spaarbedragen uitsluitend de algemene vrijstelling in box 3 van toepassing te laten zijn. Daarmee vervalt het voordeel om de bedragen alsnog terug te zetten in het niet vrij opneembare tegoed van uw Loonspaarrekening. Wanneer deze beslissing wordt genomen is niet bekend. Wij houden u op deze pagina op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  maandag 29 augustus 2005 @ 09:24:45 #38
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_30067569
Oa Ohra, ABN en Rabobank wachten tot 6 September, wanneer de Eerste Kamer beslist (bron: papieren editie Telegraaf).

Je geld dus weghalen bij deze instanties lijkt me de enige juiste antwoord voor de getroffen klanten
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  maandag 29 augustus 2005 @ 11:14:36 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30068921
Ik wacht het wel af. Het mijne zit ook bij Spaarbeleg. Ik neem aan dat ik ook wel zo'n brief zal krijgen.

Wel grappig dat iedereen hier nu ineens heel druk mee bezig is, of het nou 1 of 6 September is enzo. Normaal gesproken zou je niet eens de beschikking hebben over dat geld. Dus dan maken die paar dagen toch ook niet veel meer uit?
***
  maandag 29 augustus 2005 @ 15:04:37 #40
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30072864
Dus het is niet ineens een groot bedrag wat vrijvalt maar je krijgt het beetje bij beetje terug?
Proud Powerpauper
pi_30073479
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:04 schreef Nuek het volgende:
Dus het is niet ineens een groot bedrag wat vrijvalt maar je krijgt het beetje bij beetje terug?
Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_30074497
En de rente natuurlijk he die over die periode is bijgekomen.Want dat is nl al vrij opneembaar.
  maandag 29 augustus 2005 @ 16:06:38 #43
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30074498
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)
thanks!
Da's nog es klare taal
Proud Powerpauper
pi_30075033
Kan iemand mij vertellen waarom het telkens om een bedrag van max. 1200 euro gaat en ik per 31 december 2004 zo'n 3200,- op mijn spaarloonrekening heb staan. Ook bij mij zijn in 2003 de bedragen van 1998 t/m 2000 vijgevallen en overgeboekt. Dit saldo betreft alleen 2001 t/m 2004?
pi_30075086
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:27 schreef xxjosjexx het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het telkens om een bedrag van max. 1200 euro gaat en ik per 31 december 2004 zo'n 3200,- op mijn spaarloonrekening heb staan. Ook bij mij zijn in 2003 de bedragen van 1998 t/m 2000 vijgevallen en overgeboekt. Dit saldo betreft alleen 2001 t/m 2004?
Dat komt omdat er jaarlijks maximaal 613 euro kan worden gespaard. 2 jaar x 613 = 1226.

De laatste keer is het in 2003 vrijgevallen en dus is er de twee jaar daarna ongeveer 1200 euro gespaard.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2005 @ 16:36:19 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30075217
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 15:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is max. 1200 euro en je kunt het in 1 keer opnemen. (die vrijgevallen bedragen)
Als het goed is, is het max 2800 euro (4 jaar het max spaarbedrag)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2005 @ 16:37:32 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30075253
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat komt omdat er jaarlijks maximaal 613 euro kan worden gespaard. 2 jaar x 613 = 1226.

De laatste keer is het in 2003 vrijgevallen en dus is er de twee jaar daarna ongeveer 1200 euro gespaard.
In 2003 zijn de jaren 1998/1999/2000 vrijgevallen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30075487
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als het goed is, is het max 2800 euro (4 jaar het max spaarbedrag)
Het is ¤ 2.276,--, inderdaad (2x 613, 1x 788 en 1x ¤ 262,--)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_30086618
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:27 schreef xxjosjexx het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het telkens om een bedrag van max. 1200 euro gaat en ik per 31 december 2004 zo'n 3200,- op mijn spaarloonrekening heb staan. Ook bij mij zijn in 2003 de bedragen van 1998 t/m 2000 vijgevallen en overgeboekt. Dit saldo betreft alleen 2001 t/m 2004?
2001 zou toch sowieso vrijvallen aangezien het dit jaar (2005) al 4 jaar geblokkeerd heeft gestaan
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_30087423
Ja in januari 2006 zou 2001 vrij zijn gevallen. Maar naar mijn mening klopt dan niet dat ze zeggen dat het hele spaarbedrag van 2001 t/m 2004 vrijvalt als dat maar maximaal 1200 euro is. Vraag me af wanneer dan de rest van het bedrag wat op mijn rekening staat vrijvalt??? Ik ga de Rabobank is even bellen zo.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')