eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriepquote:LONDEN - De Britse huisartsen krijgen de komende tijd instructies over wat ze moeten doen bij een grootschalige uitbraak van vogelgriep onder mensen. Volgens deskundigen is een dergelijke pandemie onontkoombaar. Zij verwachten dat het vogelgriepvirus zich uiteindelijk zal muteren tot een menselijke variant, die wereldwijd aan 50 miljoen mensen het leven zou kunnen kosten
Bron : Telegraaf
.
De huisartsen krijgen folders die ze aan hun patiënten kunnen geven wanneer een wereldwijde epidemie zou uitbreken. Ook krijgen ze aanwijzingen over het advies dat ze tijdens een consult kunnen geven, meldde de BBC vrijdag.
Het Britse ministerie van Volksgezondheid vreest dat 50.000 Britten slachtoffer van de ziekte kunnen worden. "De huisartsen zullen de eersten zijn tot wie het publiek zich wendt, dus het is belangrijk dat zij weten welk advies ze moeten geven." Zo moeten de huisartsen mensen adviseren geregeld hun handen te wassen, hun hand voor de mond te houden wanneer ze niesen en drukke plaatsen te vermijden.
de vogelgriep komt nu richting Nederlandquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:59 schreef Klonk het volgende:
zijn er landen die niet lief zijn en waar ongeveer 50 miljoen mensen wonen ?
slaan we 2 vliegen in 1 klap
dus iedereen die niet lief is nu met een paar kippen om de nek de straat op sturenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
[..]
de vogelgriep komt nu richting Nederland
een gevaar komt richting ons land
Maar gelet op de wereld populatie kan de volgende pandamie wel eens een voltreffer worden.quote:bron : http://www.w8.nl/spgriep.htm
De griep epidemie was de ernstige uit de twintigste eeuw en was op jaarbasis gezien dodelijker dan de Zwarte Dood, waar in een jaar gemiddeld 2 miljoen stierven tegen de 20-40 miljoen in een jaar aan de Spaanse griep. Nog steeds is de precieze oorzaak van de Spaanse griep niet bekend, maar recente onderzoekingen bevestigen het vermoeden dat het is recombinant griepvirus is.
Het is geen kwestie van angst....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ah en hoe lang zeggen ze al dat er een uitbraak van zoiets komt? Angst zaaien werkt blijkbaar prima.
we hadden een waarschuwing gekregen van SARSquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ah en hoe lang zeggen ze al dat er een uitbraak van zoiets komt? Angst zaaien werkt blijkbaar prima.
Zou jij ook zo denken als Nederland onder die 2-4 miljard zou vallen incl. jezelf, je familie en alle geliefden?. Of zie je het alleen zitten wanneer anderen het overkomen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Maar een wereld-reductie van 2-4 miljard zie ik wel zitten overigens....
Niet voor mezelf.. maar wel voor een langdurig voortbestaan van de mensheid.
Voor de gevolgen voor de wereld wel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:49 schreef Drugshond het volgende:
Maakt eigenlijk niet uit wat voor ziekte... een griep vorm is een garantie voor een lange levensduur.
Ebola en het Magdenburg virus roeien zichzelf van binnen uit omdat de incubatie tijd tussen besmetting en overlijden te kort is.In dun bevolkte gebieden heb je daar niet zo veel aan.
Laat je een gemuteerde variant van ebola los (met een griep variant) in Europa en de doden zijn niet meer te tellen.
Just a trigger... that's all.
Het angst zaaien op zich is een grotere kwaal dan de virussen zelf, Al-Qaida en de zijnen teren op het angst zaaien, maar deze populen kunnen er ook wat van.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ik heb mezelf allang weggecijferd uit de vergelijking (hoe ironisch dit ook moge klinken).quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Zou jij ook zo denken als Nederland onder die 2-4 miljard zou vallen incl. jezelf, je familie en alle geliefden?. Of zie je het alleen zitten wanneer anderen het overkomen?![]()
Nee dit is geen angst.... dit is bijna wetenschap.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Het angst zaaien op zich is een grotere kwaal dan de virussen zelf, Al-Qaida en de zijnen teren op het angst zaaien, maar deze populen kunnen er ook wat van.
:[²
quote:offtopic
-- Hoe was je vakantie BSB ?!, beter weer dan hier..![]()
/offtopic
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriep
er staan voor ons veel in petto er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen![]()
Ook in Azie ? (de bakkermat ?)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:57 schreef TechXP het volgende:
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...![]()
daar komt het op neerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...![]()
Whisky of Cognac zal mijn medicijn worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:00 schreef SynXteR het volgende:
Hmm... dat is niet zo fijn om te horen... iedereen maar geld doneren om de research te versnellen ?
In Azie begint juist ook veel.. de spaanse griep zou daar vandaan komen. Het zou een gemuteerd varkensvirus zijn. De varkenspest, mkz, e.d. hebben we hier gehad. Nu de vogelgriep.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:58 schreef Drugshond het volgende:
Ook in Azie ? (de bakkermat ?)
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
daar komt het op neer
gelukkig heb ik geen huisdieren![]()
Bij vele chemische bestrijdings middelen heb ik grote vraagtekens. Over een lange termijnvisie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:03 schreef TechXP het volgende:
In Azie begint juist ook veel.. de spaanse griep zou daar vandaan komen. Het zou een gemuteerd varkensvirus zijn. De varkenspest, mkz, e.d. hebben we hier gehad. Nu de vogelgriep.
En nu dit ook weer:
Gevaarlijke varkensziekte in China
http://www.zibb.nl/landen(...)/versie/2/index.html
Aids zou zelfs gekomen zijn door experimenten die verkeerd zijn gegaan. Kortom... we moeten eens bij ons zelf ten raden gaan.
Jij woont zeker in amsterdam?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?
Geen slecht ideequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Whisky of Cognac zal mijn medicijn worden.
Winston C. is er 80 mee geworden...... dus het schijnt te werken.
Als ik Noa was... gingen de ratten niet aan boord.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:05 schreef MouseOver het volgende:
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?
Ook de mijne niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als ik Noa was... gingen de ratten niet aan boord.
Die ziekte wordt enigzinds gehyped.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:09 schreef kenz het volgende:
Ik denk dat we eerder sterven aan een epidemie van het MRSA virus.
Groot.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:07 schreef Drugshond het volgende:
Bij vele chemische bestrijdings middelen heb ik grote vraagtekens. Over een lange termijnvisie.
Wat is de kans van mutatie van een virus bij het inzetten van 'Agent Orange' of een ramp als Tjernobyl of Bopal. - Do your math -
Schiet me ineens te binnen dat het een bacterie is. Maar goed. Ook die zijn behoorlijk slim! War of the worlds gezien?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die ziekte wordt enigzinds gehyped.
In het buitenland komt deze besmetting veelvuldig voor, zonder noemenswaardige problemen (onder de bevolking).
Ik probeer het ff los te laten op de volgende vergelijking.De moderne westerse mens is tegenwoordig heel clean met betrekking tot hygiene. Zover zelfs dat een kind tegenwoordig weer sneller vatbaarder wordt voor alledaagse ziektes.
We zijn bijna vergeten om ons eigen immunsysteem klaar te zetten, omdat elke besmetting voor ons vreemd is.In de wereld van virussen werkt het andersom..... virussen worden slimmer en onthouden de lessen uit het verleden.
Zou het eigenlijk nut hebben om je in zo'n situatie op te sluiten in huis voor een maand lang?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:18 schreef TechXP het volgende:
[..]
Groot.
Goede vraag trouwens... wat doet de wereld als er een virus komt die van mens naar mens gaat en al miljoenen doden maakt in china en langzaam steeds verder trekt... we zullen zien, want ik denk dat er inderdaad 'wat groots' gaat gebeuren wat de mens naar mijn idee dan ook aan zichzelf te danken heeft.
Yups... maar de uitvoering van 1953 had meer overtuiging betere openingsplot..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:19 schreef kenz het volgende:
Schiet me ineens te binnen dat het een bacterie is. Maar goed. Ook die zijn behoorlijk slim! War of the worlds gezien?![]()
Ik vond het hoorspel absoluut geweldig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yups... maar de uitvoering van 1953 had meer overtuiging Betere openingsplot..
Maar de bottemline is wel hetzelfde, wanneer komt het punt dat een virus of bacterie slimmer is dan ons imuumsysteem + technologisch (adequaat) handelen.
eh... misschien wel en misschien niet. Je bouwt dan idd geen weerstand op. En zonlicht moet je wel hebben ook. Anders krijg je je vitamine D amper binnen. En dan heb je helemaal een slecht immuunsysteem.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:20 schreef MouseOver het volgende:
Zou het eigenlijk nut hebben om je in zo'n situatie op te sluiten in huis voor een maand lang?
Bijna de ironische vergelijking met een kernoorlog.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:20 schreef MouseOver het volgende:
Zou het eigenlijk nut hebben om je in zo'n situatie op te sluiten in huis voor een maand lang?
Of word je dan ter plekke ziek als je naar buiten gaat, omdat je er geen afweerstoffen tegen hebt terwijl de overlevenden die wel hebben?
Goed idee. Werkt zeker.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Of word je dan ter plekke ziek als je naar buiten gaat, omdat je er geen afweerstoffen tegen hebt terwijl de overlevenden die wel hebben?
Als er een medicijn komt... 1 keer raden wie ze dan als eerste krijgen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:18 schreef PLAE@ het volgende:
Nou we zjin met ongeveer 7 miljard. Daar kan ik er wel 3 van missen hoor![]()
Een griepvirus gedijt gelukkig niet zo goed in ons klimaat. ALs het warmer wordt dan 20 graden of kouder dan 5 graden, dan gaat het verspreiden beduidend minder goed. Dus na een warme zomer of koude winter, kan je je schuilkelder al weer uit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bijna de ironische vergelijking met een kernoorlog.
De bekende ABC-oorlog (Atomisch, Biologisch of Chemical).
Biologische oorlogsvoering is een sluipmoordenaar (when and where will it stop).
De vraag is eigenlijk..... waar ben je banger voor (in een schuilkelder). ?!
Een A-bom is een flinke *zap* + fallout.....
Of een biologisch wapen is niet te stoppen zonder de juiste medicijnen.Een Atoombom = max 2jr zitten in de kelder (and get the helll out of there) Een biologisch wapen blijft altijd getriggerd... no matter where you are. (No cure, you pay).
De VS?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als er een medicijn komt... 1 keer raden wie ze dan als eerste krijgen.
- Ook dat is technologische vooruitgang. -
Owke... deze variant is covered/closed.... What if ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:37 schreef kenz het volgende:
Een griepvirus gedijt gelukkig niet zo goed in ons klimaat. ALs het warmer wordt dan 20 graden of kouder dan 5 graden, dan gaat het verspreiden beduidend minder goed. Dus na een warme zomer of koude winter, kan je je schuilkelder al weer uit.
de temperaturen heb ik geschat. Ik weet ze niet precies
[G] Concentratie van mens en dier op kleine stukjes grond. (Randstad???quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Owke... deze variant is covered/closed.... What if ?
De vraag blijft open... wat is de kans op een verdere mutautie. ? En wie zorgt ervoor.
[A] Toename van de wereldbevolking
[B] Welzijn van de dieren.
[C] Eet of levenspatroon
[D] Mutatie van gewassen.
[E] Energie, Chemisch ontwikkelings vraagstuk.
[F] Vervuiling van de lucht, zee of land.
- Weet iemand nog meer stellingen.... dan smijten we er een pol tegenaan.
hahahhahahahaa (goh ik ben blij dat ik een boer ben, qua bevolking valt het wel mee : Ga eens kijken in Singapore).quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:47 schreef kenz het volgende:
[G] Concentratie van mens en dier op kleine stukjes grond. (Randstad???)
Maar dat is wel de reden dat die griepvirussen van dieren op mensen overslaan. Vaak van vogels naar varkens. En varkensvirussen kunnen weer bij mensen terechtkomen. Hiervoor zijn maar kleine mutaties nodig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
hahahhahahahaa (goh ik ben blij dat ik een boer ben, qua bevolking valt het wel mee : Ga eens kijken in Singapore).
Nee, het komt omdat die gasten op een kluitje leven met hun dieren. Die gaan letterlijk met de kippen op stok.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:59 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet meer zo precies waar ik het vandaan haal, maar volgens een artikeltje dat ik ergens heb gelezen, heeft het een hoop te maken met de kennelijk onbedwingbare neiging van chinezen om alles wat kan bewegen op te vreten.
Het kan toch ook nauwelijks een toeval zijn dat iedere virus-variant uit het verre oosten lijkt te komen.
Ben blij tering land tering mensen iedereen is stront ziek hier en we zijn allemaal bang voor elkaar en voor de oh zo grote dreiging van het onbekende en whatever de media en de overheid ons voorschoteld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
[..]
de vogelgriep komt nu richting Nederland
een gevaar komt richting ons land
Heeft volgens mij meer te maken met hoge bevolkingsconcentraties en slechte hygiëne, zoals druk bezochte markten waar naast elkaar levende dieren worden aangeboden, geslacht en bereid.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:59 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet meer zo precies waar ik het vandaan haal, maar volgens een artikeltje dat ik ergens heb gelezen, heeft het een hoop te maken met de kennelijk onbedwingbare neiging van chinezen om alles wat kan bewegen op te vreten.
Het kan toch ook nauwelijks een toeval zijn dat iedere virus-variant uit het verre oosten lijkt te komen.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:59 schreef HiZ het volgende:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:06 schreef Lexie het volgende:
Ja nou, we zitten op een tijdbom. En wat moet je daar dan mee, je er druk over maken? Je kan er toch niks tegen doen. Ik zie het wel op het nieuws.
Hahaha mooi man.. cker op het nieuws..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:06 schreef Lexie het volgende:
Ja nou, we zitten op een tijdbom. En wat moet je daar dan mee, je er druk over maken? Je kan er toch niks tegen doen. Ik zie het wel op het nieuws.
Die chinezen zijn met genoeg. Ze kunnen er wel een paar missen, dus resistentie daar is niet echt nodig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de Chineese keuken.
Als het kruipt , vliegt of zwemt, die gasten eten alles. Maar andersom staat die keuken wel bekend met zijn grote verscheidenheid aan gerechten. (overigens : mijn favo keuken).
Eigenlijk zou je verwachten dat Chinezen meer recistent zijn. Of dacht je soms dat onze prehistorische bewoners van deze planeet niet alles een keer hadden getest (and hell yes they did).
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:07 schreef k3_kill_me het volgende:
Hahaha mooi man.. cker op het nieuws..ondertussen zit ik in de kroeg ofzo..
![]()
Biertje?
Wel kijken of de barman goed spoelt dan hequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
(en de kroeg is jouw schuilkelder ?)
Er vielen er ook veel in Spanje.. vandaar toch de spaanse griep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch vraag ik me af of als er weer een Spaanse Griep uitbreekt er hier zoveel slachtoffers vallen. De meeste vielen toch in India en in de loopgraven in de oorlog. Daar waren de omstandigheden al niet best. Verder veel mensen in ziekenhuizen en psychiatrische inrichtingen. Daar was het in die tijden ook niet zo fris.![]()
toppiequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
en kan tot 50 Miljoen slachtoffers maken
[..]
egoistquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Maar een wereld-reductie van 2-4 miljard zie ik wel zitten overigens....
Niet voor mezelf.. maar wel voor een langdurig voortbestaan van de mensheid.
Het is een handig oorlogsvirusquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef DiabloSam het volgende:
Hmmm, kheb de discussies gevolgd op tv en internet enzo, laten we hopen dat we op tijd een geneesmiddel vinden hiervoor, want 50 miljoen doden is natuurlijk niet leuk he?![]()
Als er 50.000.000 doodgaan, hebben we er nog meer dan 6.000.000.000.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
en kan tot 50 Miljoen slachtoffers maken
[..]
Doe dan maar de griep.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:28 schreef Drugshond het volgende:
Die pandamie komt er wel... het is een kwestie van tijd.Ebola virus. Magdeburg virus H5N1/Sars (Vogelgriep).
En dat voor een land met 16miljoen inwoners...waar een klein al niet groot in kan zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen![]()
Tja...je moet wat als je wat lebensraum wilt.quote:
Mensen zijn ook de natuur.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:54 schreef alex4allofyou het volgende:
Is het niet zo dat de natuur gewoon 'reageert' op het grote aantal mensen op deze aardbol?
Maar ze staan er ondertussen zo ver vandaan dat je niet echt meer van een band kunt spreken. Dus is het de natuur tegen de mensheid. De natuur zal blijven evolueren en muteren en de mens die de band met de natuur kwijt is zal zich steeds meer moeten indekken tegen die natuur omdat hij niet meer mee evolueert met die natuur.quote:
Volgens mij is het juist Nederland die als een van de weinige landen ter wereld zijn zaakje heel aardig op orde heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Thorical het volgende:
Een van de redenen waarom het griepvirus in Nederland pandemische vormen kan aannemen is dat er nog steeds gelult wordt over het aanschaffen van antivirale middelen.
Ga dan niet, of blijf daar!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 09:06 schreef lionsguy18 het volgende:
O jee ik zit over een paar weken in Azie. Hoop niet dat ik de bacterie mee terug neem naar Nederland![]()
Waarom ik dit stel is dat de USA, Canada, Duitsland,Frankrijk en de Scandinavische landen ons al voor gegaan zijn terwijl Nederland een veel dichter bevolkt land is waar de effecten veel groter zullen zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist Nederland die als een van de weinige landen ter wereld zijn zaakje heel aardig op orde heeft.
"Een van de belangrijkste aanbevelingen van de raad is om de voorraad antivirale middelen uit te breiden naar vijf miljoen kuren. Op vrijdag 8 april 2005 is in de ministerraad besloten om geld beschikbaar te stellen voor deze aankoop. De onderhandelingen rond de aankoop van de antivirale middelen beginnen binnenkort. De middelen zijn waarschijnlijk in de loop van 2006 daadwerkelijk beschikbaar."
Bron
In biologisch opzicht zijn wij zwakkeren en kneusjes. Als soort dus.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
toppie
een shakeout kan de wereld-bevolking wel gebruiken
zijn we eindleijk van de zwakkeren en de kneusjes af.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:59 schreef Pedroso het volgende:
Zoals al eerder is aangegeven is het zo dat de natuur zichzelf reguleert. Is het niet de vogelgriep dan zal het wel een andere ziekte worden die de het aantal mensen op onze aardkloot fors zal verminderen. Hoe ze trouwens aan de 50 miljoen slachtoffers komen is me een raadsel, dit is nl. nooit te voorspellen. Niet alleen de natuur doet z'n werk, we kunnen erzelf ook wat van door b.v. oorlogen. Je moet er niet aan denken dat er vroeger nooit oorlogen geweest zouden zijn (waar vele slachtoffers zijn gevallen), het zou nu een drukke boel zijn als ze er niet geweest zouden zijn (dubbel aantal mensen zo uit de losse pols).
Alsof er een groot doel achter de natuur zit. Alsof de natuur ergens ' heen' gaat. Alsof erzoiets bestaat als 'de natuur' die iets zit te regelen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:59 schreef Pedroso het volgende:
Zoals al eerder is aangegeven is het zo dat de natuur zichzelf reguleert.
[...]
Ik vind het nog altijd verbazingwekkend hoe de natuur werkt, met z'n eigen wetten. De mens staat wat dat betreft aan de zijlijn. Als er een overschot van iets begint te komen dan is er altijd wel weer een ziekte of iets dergelijks. Ook past de natuur zich ook altijd weer aan aan nieuwe omstandigheden. Ik bedoel het overigens niet godsdienstig ofzo.quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:55 schreef kenz het volgende:
[..]
Alsof er een groot doel achter de natuur zit. Alsof de natuur ergens ' heen' gaat. Alsof erzoiets bestaat als 'de natuur' die iets zit te regelen.
![]()
Weet je? Als jij nou samen met al je familie en vrienden de pijp uitgaat en ik met mijn naasten gewoon blijf leven mag jij van mij 70% van de wereldbevolking laten creperen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 07:07 schreef andromeda1968 het volgende:
+- 0,7 % dat is maar weinig, kon dat nu niet 70% zijn.![]()
Inderdaad, de natuur is gewoon de verzamelnaam voor alles dat de 7 kenmerken (uitscheiding, gaswisseling, voortplantig, en zo zijn er nog 4quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:55 schreef kenz het volgende:
Alsof er een groot doel achter de natuur zit. Alsof de natuur ergens ' heen' gaat. Alsof erzoiets bestaat als 'de natuur' die iets zit te regelen.
Chinezen eten inderdaad echt zo ongeveer alles wat leeftquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:59 schreef HiZ het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |