abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:16:17 #61
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29801452
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 01:07 schreef k3_kill_me het volgende:
Hahaha mooi man.. cker op het nieuws.. ondertussen zit ik in de kroeg ofzo..

Biertje?
(en de kroeg is jouw schuilkelder ?)
pi_29801780
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 01:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

(en de kroeg is jouw schuilkelder ?)
Wel kijken of de barman goed spoelt dan he .
pi_29804865
O jee ik zit over een paar weken in Azie. Hoop niet dat ik de bacterie mee terug neem naar Nederland
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29805014
Als hier iets uitbreekt, denk ik dat het komt omdat we te schoon en netjes zijn. Eten wordt weggegooid wat eigenlijk nog goed is, we springen zo 2 keer per dag onder de douche enz enz.

Een beetje bacterien maakt ons afweersysteem niet zo lui (denk ik).
Misschien dat we nu bij het minste of geringste allemaal plat liggen.
pi_29805088
http://www.w8.nl/spgriep.htm

Toch vraag ik me af of als er weer een Spaanse Griep uitbreekt er hier zoveel slachtoffers vallen. De meeste vielen toch in India en in de loopgraven in de oorlog. Daar waren de omstandigheden al niet best. Verder veel mensen in ziekenhuizen en psychiatrische inrichtingen. Daar was het in die tijden ook niet zo fris.

De minste mensen in Zuid-Holland. De meesten in Drenthe, Groningen en Overijssel. Daar was het begin vorige eeuw ook niet zo'n lolletje, met z'n allen in een vieze plaggehut slapen tussen de varkens.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:51:36 #66
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29809878
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch vraag ik me af of als er weer een Spaanse Griep uitbreekt er hier zoveel slachtoffers vallen. De meeste vielen toch in India en in de loopgraven in de oorlog. Daar waren de omstandigheden al niet best. Verder veel mensen in ziekenhuizen en psychiatrische inrichtingen. Daar was het in die tijden ook niet zo fris.
Er vielen er ook veel in Spanje.. vandaar toch de spaanse griep.
pi_29811200
Hmmm, kheb de discussies gevolgd op tv en internet enzo, laten we hopen dat we op tijd een geneesmiddel vinden hiervoor, want 50 miljoen doden is natuurlijk niet leuk he?
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:46:25 #68
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29811282
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
en kan tot 50 Miljoen slachtoffers maken
[..]

eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriep
er staan voor ons veel in petto er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen
toppie
een shakeout kan de wereld-bevolking wel gebruiken
zijn we eindleijk van de zwakkeren en de kneusjes af.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29811426
Is het niet zo dat de natuur gewoon 'reageert' op het grote aantal mensen op deze aardbol?

Ik zie het zo: als er meer mensen komen, is er meer kans dat een nieuw virus zich bij een klein percentage kan nestelen, resulterend in een kwantitatief hoger aantal van combinaties.
Dit is dus op zich niet zo ernstig als er weinig mensen zijn, maar als er meer mensen zijn en meer combinaties zal er eerder sprake zijn van een in het lichaam van een niet-resistent persoon uitgroeiend virus waar heel veel mensen niet resistent tegen zijn.

Uiteindelijk zal er altijd een virus komen die dit voor mekaar krijgt, en omdat mensen ook nog eens dicht op elkaar wonen, zal dit leiden tot een snelle uitbraak met een accelererende verspreiding.

Geldt voor diersoorten en dus ook voor ons. Eigenlijk is het een verbazingwekkend gegeven dat de natuur zo geniaal in elkaar zit dat die het natuurlijk evenwicht altijd zal 'proberen' te herstellen. Hoewel 50 miljoen doden geen zoden aan de dijk zet, die zijn binnen een paar jaar weer hersteld.

Ik heb het altijd frustrerend gevonden dat er zoveel mensen op deze planeet zijn (en nog steeds bijkomen), denkend aan de energie, ruimte en flora & fauna die wordt verslonden.
Verder denk ik dat het probleem van armoede en ellende heel makkelijk op te lossen is door wat aan de bevolkingsgroei te doen. Het is niet verwonderlijk dat Europa en Amerika een hoog welvaartniveau hebben gekregen gekeken naar het relatief lage bevolkingsaantal.

t Is idd wel makkelijk praten om te zeggen dat een paar mensen minder de planeet ten goede komen. Macro-beschouwend is het namelijk juist, maar micro-beschouwend bekeken is het een onrecht voor de individuele mens.

[ Bericht 2% gewijzigd door alex4allofyou op 20-08-2005 15:02:27 ]
pi_29811677
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Maar een wereld-reductie van 2-4 miljard zie ik wel zitten overigens....
Niet voor mezelf.. maar wel voor een langdurig voortbestaan van de mensheid.
egoist
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29811697
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:42 schreef DiabloSam het volgende:
Hmmm, kheb de discussies gevolgd op tv en internet enzo, laten we hopen dat we op tijd een geneesmiddel vinden hiervoor, want 50 miljoen doden is natuurlijk niet leuk he?
Het is een handig oorlogsvirus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:10:39 #72
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29811824
Kinderziekte noem ik het, het hoort nog in deze tijd en op deze plek op aarde, tis nog niet voltooid allemaal, of anders gezegd, voltooid verleden tijd . Af en toe duikt zoiets op. Ik maak me er verder niet druk om in de zin van, het loopt uit de hand. Maar goed, ik ben dus zo optimistisch zoals ik altijd zeg en als optimist zie ik niets negatiefs. En als optimist zeg ik ook van, er gebeurt niets negatiefs.

Mocht er wel wat negatiefs gebeuren dan heb ik het mis. Maar ik blijf altijd uitgaan van het positieve.

Het is tegen mijn levensinstelling om nu in paniek te raken en me zorgen te gaan maken en leidt tevens mijn concentratie af.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_29812113
Goed zo, opgeruimd staat netjes.
Niets.
pi_29813025
quote:
en kan tot 50 Miljoen slachtoffers maken
[..]

eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriep
er staan voor ons veel in petto er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen
Als er 50.000.000 doodgaan, hebben we er nog meer dan 6.000.000.000.

Maar ja, als je er net bij zit!
pi_29813362
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:28 schreef Drugshond het volgende:
Die pandamie komt er wel... het is een kwestie van tijd.
  • Ebola virus.
  • Magdeburg virus
  • H5N1/Sars (Vogelgriep).
  • Doe dan maar de griep. Bij die andere twee kom je zo vies aan je eind.
    pi_29813436
    quote:
    er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen
    En dat voor een land met 16miljoen inwoners...waar een klein al niet groot in kan zijn.
    Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
    Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
    Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
    pi_29813451
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 15:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

egoist
    Tja...je moet wat als je wat lebensraum wilt.
    pi_29813502
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 14:54 schreef alex4allofyou het volgende:
    Is het niet zo dat de natuur gewoon 'reageert' op het grote aantal mensen op deze aardbol?
    Mensen zijn ook de natuur.
    pi_29813586
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 16:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Mensen zijn ook de natuur.
    Maar ze staan er ondertussen zo ver vandaan dat je niet echt meer van een band kunt spreken. Dus is het de natuur tegen de mensheid. De natuur zal blijven evolueren en muteren en de mens die de band met de natuur kwijt is zal zich steeds meer moeten indekken tegen die natuur omdat hij niet meer mee evolueert met die natuur.
    pi_29818078
    Een van de redenen waarom het griepvirus in Nederland pandemische vormen kan aannemen is dat er nog steeds gelult wordt over het aanschaffen van antivirale middelen. Terwijl de fabrieken die ze zouden kunnen leveren al een orderstatus van meer dan een jaar hebben.
    Ook het aanmaken van uptodate griep vaccins kost een jaar.
    pi_29819129
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 18:35 schreef Thorical het volgende:
    Een van de redenen waarom het griepvirus in Nederland pandemische vormen kan aannemen is dat er nog steeds gelult wordt over het aanschaffen van antivirale middelen.
    Volgens mij is het juist Nederland die als een van de weinige landen ter wereld zijn zaakje heel aardig op orde heeft.

"Een van de belangrijkste aanbevelingen van de raad is om de voorraad antivirale middelen uit te breiden naar vijf miljoen kuren. Op vrijdag 8 april 2005 is in de ministerraad besloten om geld beschikbaar te stellen voor deze aankoop. De onderhandelingen rond de aankoop van de antivirale middelen beginnen binnenkort. De middelen zijn waarschijnlijk in de loop van 2006 daadwerkelijk beschikbaar."

Bron
    pi_29819550
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 09:06 schreef lionsguy18 het volgende:
    O jee ik zit over een paar weken in Azie. Hoop niet dat ik de bacterie mee terug neem naar Nederland
    Ga dan niet, of blijf daar!
    Save a mouse, eat a pussy.
    pi_29820354
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 19:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist Nederland die als een van de weinige landen ter wereld zijn zaakje heel aardig op orde heeft.

"Een van de belangrijkste aanbevelingen van de raad is om de voorraad antivirale middelen uit te breiden naar vijf miljoen kuren. Op vrijdag 8 april 2005 is in de ministerraad besloten om geld beschikbaar te stellen voor deze aankoop. De onderhandelingen rond de aankoop van de antivirale middelen beginnen binnenkort. De middelen zijn waarschijnlijk in de loop van 2006 daadwerkelijk beschikbaar."

Bron
    Waarom ik dit stel is dat de USA, Canada, Duitsland,Frankrijk en de Scandinavische landen ons al voor gegaan zijn terwijl Nederland een veel dichter bevolkt land is waar de effecten veel groter zullen zijn.
    pi_29823714
    Zoals al eerder is aangegeven is het zo dat de natuur zichzelf reguleert. Is het niet de vogelgriep dan zal het wel een andere ziekte worden die de het aantal mensen op onze aardkloot fors zal verminderen. Hoe ze trouwens aan de 50 miljoen slachtoffers komen is me een raadsel, dit is nl. nooit te voorspellen. Niet alleen de natuur doet z'n werk, we kunnen erzelf ook wat van door b.v. oorlogen. Je moet er niet aan denken dat er vroeger nooit oorlogen geweest zouden zijn (waar vele slachtoffers zijn gevallen), het zou nu een drukke boel zijn als ze er niet geweest zouden zijn (dubbel aantal mensen zo uit de losse pols).
    Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
    pi_29858774
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 14:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

toppie
    een shakeout kan de wereld-bevolking wel gebruiken
    zijn we eindleijk van de zwakkeren en de kneusjes af.
    In biologisch opzicht zijn wij zwakkeren en kneusjes. Als soort dus.
    pi_29859525
    +- 0,7 % dat is maar weinig, kon dat nu niet 70% zijn.
    Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
    pi_29859834
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 21:59 schreef Pedroso het volgende:
    Zoals al eerder is aangegeven is het zo dat de natuur zichzelf reguleert. Is het niet de vogelgriep dan zal het wel een andere ziekte worden die de het aantal mensen op onze aardkloot fors zal verminderen. Hoe ze trouwens aan de 50 miljoen slachtoffers komen is me een raadsel, dit is nl. nooit te voorspellen. Niet alleen de natuur doet z'n werk, we kunnen erzelf ook wat van door b.v. oorlogen. Je moet er niet aan denken dat er vroeger nooit oorlogen geweest zouden zijn (waar vele slachtoffers zijn gevallen), het zou nu een drukke boel zijn als ze er niet geweest zouden zijn (dubbel aantal mensen zo uit de losse pols).
    pi_29859842
    Pedroso, wel eens gehoort van de geboortegolf of van babyboomers??
      maandag 22 augustus 2005 @ 08:53:27 #89
    33923 GedachtenPolitie
    Hold that thought!
    pi_29860035
    Vogelgriep is geen killer.......

Maar onder dekking van deze hype, kunnen ze een ander virus inzetten voor depopulatie.

http://www.thegeorgiaguidestones.com/Message.htm
      maandag 22 augustus 2005 @ 09:05:17 #90
    30719 keesjeislief
    NextGenerationHippie
    pi_29860134
    Ik hoorde/las een tijdje geleden juist dat NL laat is met het inslaan van antivirale middelen en dat er een capaciteitsprobleem is op het moment (ik meen dat de productie (vooral) in Zwitserland of Oostenrijk wordt gedaan?) omdat er een aantal grote bestellingen voor die van ons zijn gedaan...
    heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
    Fotoboek
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')