eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriepquote:LONDEN - De Britse huisartsen krijgen de komende tijd instructies over wat ze moeten doen bij een grootschalige uitbraak van vogelgriep onder mensen. Volgens deskundigen is een dergelijke pandemie onontkoombaar. Zij verwachten dat het vogelgriepvirus zich uiteindelijk zal muteren tot een menselijke variant, die wereldwijd aan 50 miljoen mensen het leven zou kunnen kosten
Bron : Telegraaf
.
De huisartsen krijgen folders die ze aan hun patiënten kunnen geven wanneer een wereldwijde epidemie zou uitbreken. Ook krijgen ze aanwijzingen over het advies dat ze tijdens een consult kunnen geven, meldde de BBC vrijdag.
Het Britse ministerie van Volksgezondheid vreest dat 50.000 Britten slachtoffer van de ziekte kunnen worden. "De huisartsen zullen de eersten zijn tot wie het publiek zich wendt, dus het is belangrijk dat zij weten welk advies ze moeten geven." Zo moeten de huisartsen mensen adviseren geregeld hun handen te wassen, hun hand voor de mond te houden wanneer ze niesen en drukke plaatsen te vermijden.
de vogelgriep komt nu richting Nederlandquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:59 schreef Klonk het volgende:
zijn er landen die niet lief zijn en waar ongeveer 50 miljoen mensen wonen ?
slaan we 2 vliegen in 1 klap
dus iedereen die niet lief is nu met een paar kippen om de nek de straat op sturenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:00 schreef Meki het volgende:
[..]
de vogelgriep komt nu richting Nederland
een gevaar komt richting ons land
Maar gelet op de wereld populatie kan de volgende pandamie wel eens een voltreffer worden.quote:bron : http://www.w8.nl/spgriep.htm
De griep epidemie was de ernstige uit de twintigste eeuw en was op jaarbasis gezien dodelijker dan de Zwarte Dood, waar in een jaar gemiddeld 2 miljoen stierven tegen de 20-40 miljoen in een jaar aan de Spaanse griep. Nog steeds is de precieze oorzaak van de Spaanse griep niet bekend, maar recente onderzoekingen bevestigen het vermoeden dat het is recombinant griepvirus is.
Het is geen kwestie van angst....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ah en hoe lang zeggen ze al dat er een uitbraak van zoiets komt? Angst zaaien werkt blijkbaar prima.
we hadden een waarschuwing gekregen van SARSquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ah en hoe lang zeggen ze al dat er een uitbraak van zoiets komt? Angst zaaien werkt blijkbaar prima.
Zou jij ook zo denken als Nederland onder die 2-4 miljard zou vallen incl. jezelf, je familie en alle geliefden?. Of zie je het alleen zitten wanneer anderen het overkomen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:43 schreef Drugshond het volgende:
Maar een wereld-reductie van 2-4 miljard zie ik wel zitten overigens....
Niet voor mezelf.. maar wel voor een langdurig voortbestaan van de mensheid.
Voor de gevolgen voor de wereld wel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:49 schreef Drugshond het volgende:
Maakt eigenlijk niet uit wat voor ziekte... een griep vorm is een garantie voor een lange levensduur.
Ebola en het Magdenburg virus roeien zichzelf van binnen uit omdat de incubatie tijd tussen besmetting en overlijden te kort is.In dun bevolkte gebieden heb je daar niet zo veel aan.
Laat je een gemuteerde variant van ebola los (met een griep variant) in Europa en de doden zijn niet meer te tellen.
Just a trigger... that's all.
Het angst zaaien op zich is een grotere kwaal dan de virussen zelf, Al-Qaida en de zijnen teren op het angst zaaien, maar deze populen kunnen er ook wat van.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:35 schreef dewd het volgende:
Ik heb mezelf allang weggecijferd uit de vergelijking (hoe ironisch dit ook moge klinken).quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Zou jij ook zo denken als Nederland onder die 2-4 miljard zou vallen incl. jezelf, je familie en alle geliefden?. Of zie je het alleen zitten wanneer anderen het overkomen?![]()
Nee dit is geen angst.... dit is bijna wetenschap.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Het angst zaaien op zich is een grotere kwaal dan de virussen zelf, Al-Qaida en de zijnen teren op het angst zaaien, maar deze populen kunnen er ook wat van.
:[²
quote:offtopic
-- Hoe was je vakantie BSB ?!, beter weer dan hier..![]()
/offtopic
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
eerst met Sars en toen Terrorisme en nu met de vogelgriep
er staan voor ons veel in petto er kunnen hier nu 50 miljoen doden vallen![]()
Ook in Azie ? (de bakkermat ?)quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:57 schreef TechXP het volgende:
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...![]()
daar komt het op neerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
En dat alleen doordat men zo omgaat met dieren...![]()
Whisky of Cognac zal mijn medicijn worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:00 schreef SynXteR het volgende:
Hmm... dat is niet zo fijn om te horen... iedereen maar geld doneren om de research te versnellen ?
In Azie begint juist ook veel.. de spaanse griep zou daar vandaan komen. Het zou een gemuteerd varkensvirus zijn. De varkenspest, mkz, e.d. hebben we hier gehad. Nu de vogelgriep.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:58 schreef Drugshond het volgende:
Ook in Azie ? (de bakkermat ?)
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
daar komt het op neer
gelukkig heb ik geen huisdieren![]()
Bij vele chemische bestrijdings middelen heb ik grote vraagtekens. Over een lange termijnvisie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:03 schreef TechXP het volgende:
In Azie begint juist ook veel.. de spaanse griep zou daar vandaan komen. Het zou een gemuteerd varkensvirus zijn. De varkenspest, mkz, e.d. hebben we hier gehad. Nu de vogelgriep.
En nu dit ook weer:
Gevaarlijke varkensziekte in China
http://www.zibb.nl/landen(...)/versie/2/index.html
Aids zou zelfs gekomen zijn door experimenten die verkeerd zijn gegaan. Kortom... we moeten eens bij ons zelf ten raden gaan.
Jij woont zeker in amsterdam?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?
Geen slecht ideequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Whisky of Cognac zal mijn medicijn worden.
Winston C. is er 80 mee geworden...... dus het schijnt te werken.
Als ik Noa was... gingen de ratten niet aan boord.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:05 schreef MouseOver het volgende:
Ik wel. Ratten. Zou dat kwaad kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |