abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30014580
Dadelijk komt Dogville, is dat wat?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:28:46 #182
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_30014741
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:25 schreef bloodymary het volgende:
Daar verschillen de meningen nogal over: Dogville
Probeer 't eens .
The short weekend begins with longing...
pi_30014770
quote:
jazeker goede film, aparte set, goed verhaal
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:30:43 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30014816
Ah, tof dat 'ie op TV komt. Ik heb 'em nog niet gezien omdat ik bang ben dat ik er geen reet aan vind, dus dit is wel een goeie manier om het ff te checken.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:34:01 #185
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_30014946
Hij is wel traag en duurt drie uur, dus misschien is kwart voor twaalf geen ideale tijd om hem te kijken.
The short weekend begins with longing...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:39:40 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30015158
Oh, dat maakt niks uit, ik ben een nachtmens
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:53:03 #187
862 Arcee
Look closer
pi_30015645
quote:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:49:27 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30017498
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

jaaaaaaaa wel
vond m geweldig. Ben dan ook erg benieuwd naar Manderlay. Denk alleen niet dat ie hier in de bios verschijnt
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:27:34 #189
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30018539
The skeleton key, net gezien.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:48:46 #190
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30020227
Nou, dat was dus Dogville (2003). Ik vond 'em erg tof, ik ben blij dat ik 'em toch gezien heb, ook al was het op TV. Gelukkig wel op een publieke zender, dat maakt het allemaal wat minder erg: netjes in breedbeeld en zonder reclame. Chapeau.

De manier waarop het allemaal gebracht werd, vond ik leuk: zonder decors zodat je je fantasie moet gebruiken om te bedenken hoe het er allemaal uitziet, in hoofdstukken ingedeeld met duidelijke titels die toch niet alles verklappen en met een alwetende verteller die je op onderkoelde toon aan de hand meeneemt langs de bloedstollende gebeurtenissen in het kleinde bergdorpje. Ik vond 'em absoluut niet saai of langdradig; in de eerste helft van de film houdt de manier van vertellen je nog leuk bezig en leer je de personages kennen en daarna is het een en al spanning over wat er nu weer voor gestoords zal gebeuren. En dan het slot van de film: heerlijk, recht voor z'n raap, precies wat je eigenlijk wil dat er gebeurt, maar toch onjuist.

Kortom, een mooi verhaal vol dubbele gevoelens op een originele manier gebracht, ik snap niet wat je tegen deze film kunt hebben. Tis een toppertje wat mij betreft

pi_30020242
Bamboozled en Studio 54
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_30020276
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jaaweeeeeeeeeeel!

Ik zapte er langs en ben gelijk nog maar weer een keertje blijven kijken. Ik ben er nog steeds weg van.
En wat vliegt die tijd toch voorbij.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:25:02 #193
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30020879
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:27 schreef Christine het volgende:
The skeleton key, net gezien.
Wat vond je ervan? Ik heb 'em zelf nog niet gezien, maar wat ik van mensen om me heen hoor, is het niet bepaald een hoogvlieger.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:27:18 #194
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_30020910
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat vond je ervan? Ik heb 'em zelf nog niet gezien, maar wat ik van mensen om me heen hoor, is het niet bepaald een hoogvlieger.
dr zit blijkbaar een briliante plotwist in maar de rest is blijkbaar redelijk bagger. (zeg maar standaard slechte horror, met foute muziekjes voor schrikeffecten enzo).

Kijk hem wel een x op dvd.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:28:51 #195
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30020933
Le Notti Bianche (Luchino Visconti, 1957): ik had van Visconti alleen Death in Venice en Il Gattopardo gezien, en dus bereidde ik me al weken voor op een slopende loodzware film. Maar hey, dit is eigenlijk een verschrikkelijk leuk, lief en mooi filmpje! tevens met ontzettend mooie beelden, muziek van Rota en een kijtoffe rol van Mastroianni. Lichtelijk a-feministisch alleen, maar daar heb ik nooit zoveel problemen mee. Bovendien is het leerzaam: breakdancen bestond al in 1957. 9-.
Bamboozled (Spike Lee, 2000): na Girl 6 en She Hate Me wederom een film van Spike die ik niet echt goed of echt slecht vond. Hij is wel okay, niet bepaald omdat het nou zo aangrijpend/spannend/emotioneel is, maar gewoon omdat Spike iets interessants te zeggen heeft. Jammer eigenlijk dat je daar een film voor moet kijken. 6,5.
Blow (Ted Demme, 2001): best wel prima film. Depp is prima, de talloze sequenties houden de vaart er lekker in en ook de soundtrack is hip. Beetje jammer van uitstapjes in soap-sferen ("Jij bent mijn zoon niet! Ik heb geen zoon!"), maar toch heel prima te verteren. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 04:42:33 #196
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30021517
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:27 schreef Chielus het volgende:

[..]

dr zit blijkbaar een briliante plotwist in maar de rest is blijkbaar redelijk bagger. (zeg maar standaard slechte horror, met foute muziekjes voor schrikeffecten enzo).

Kijk hem wel een x op dvd.
Ik vind The Skeleton Key dan ook geen horrorfilm.
Het is gewoon een redelijke thriller met idd een plot-twist. (Geen brilliante)
Helaas begint de film pas tegen het einde echt spannend te worden.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 05:18:26 #197
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30021611
Wat een nachtbrakers hier zeg. Gezellig.

Frankenstein and the Monster From Hell

Weer een leuke Hammer titel. De benaming Monster From Hell moet je niet te serieus nemen want Frankenstein knutselt gewoon weer een mensch in elkaar. Dit maal echter wat hariger en beestachtiger.
In dit deel denkt iedereen dat Dr. Frankenstein dood is , maar dat is uiteraard niet zo. . En jullie natuurlijk van "huh wat hoe kan dat nou, hoe kunnen ze nou denken dat hij dood is, dat geloof je toch niet zomaar?". Nou hij zat dus in een gekkenhuis en daar heeft hij via een listige manier de touwtjes in handen genomen en iedereen heeft meegewerkt om de buitenwereld te laten denken dat hij dood is. Dus dat verhaal dat klopt best wel. Maar goed in dit deel komt er een jonge ambitieuze dokter in het gekkenhuis omdat hj de praktijken van Dr. Frankenstijn na wilde doen en dan is er nog een beeldschone assistente die niet kan praten, dus eigenlijk de ideale vrouw behalve dan dat ze kleren aanheeft dus dat is weer minder, maarja het is dan ook geen Jesse Franco pulp en er zitten dus ook geen lesbische vrouwen in die seks met elkaar hebben. Maar het is wel een gevangenis en de directeur is wel pervers. Dus da's lachen. Oja. Had ik al gezegd dat er dus wel een monster is? Nou goed. Iedereen doet goed z'n best en echt heeeeel goed is het natuurlijk niet, maar het is wel heel sfeervol en een hele fijne film voor in de nacht.

7

dit is niet het monster from hell, maar als je zoekt op google vind je dit plaatje en ik vond hem wel tof.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 05:24:42 #198
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30021627
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:40 schreef Timo20 het volgende:

[..]

wow, dacht al dat ik zo ongeveer de enige was die m cool vond
Met z'n 2en ben jij nog steeds ongeveer de enige die hem cool vond.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:23:58 #199
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_30021843
Panic Room
Leuk thrillertje van gast van Se7en.

Lees ik net bij Trivia IMDB .. dat het een jaar heeft gekost om de opening credits te maken. Maar toegeven, het lijkt echt of de tekst in de lucht zweeft.

Graduate (1967)
Een van de eerste rollen van Dustin Hofman. Hij wordt verlijdt door een kennis van z;n ouders. Haar man vind dat z;n dochter wel met hem mag omgaan. Ondertussen hebben ze een steamy verhouding in hotel. Dan wordt hij verliefd op de dochter en probeerd haar te trouwen. De moeder probeert haar dochter opstang te jagen door het te vertellen van hun affaire.
Zijn vader is trouwens de voice van KITT:)

Deze film heeft een van de sterkere eindscenes climax.

7.6 / imdb 8.2 #126

Final Cut
Ergens in de toekomst is het mogelijk om voor je geboorte een chip in te laten bouwen die je gehele leven taped.
Robin Williams is een persoon die videomontage van een leven monteert zodat er een leuk filmpje vertoont kan worden op een begravenis.
Wat wel grappig is als je de chip dan aansluit op de computer en je gaat het leven van iemand bekijken die een respectable leeftijd heeft zit je al gauw over de 400.000 uur materiaal.
Het systeem sorteert het direct voor je op allerlei zaken.

Tijdens het verwerken van deze video ziet iemand die hij van vroeger kent.. waarbij hij iets ergs heeft gedaan.. en probeert te achterhalen...

De premisse van de film is goed .. maar het is een beetje standaard uitgewerkt.
Williams is niet slecht ..

een 5.5 / imdb 6.2

Sphere
Er is op de bodem van de oceaan een vliegtuigromp gevonden ..alleen de size kunnen ze niet plaatsen en er zit zo veel koraal op dat het 300 jaar moet zijn. Ze vermoeden dus Alien.

Dustin Hofman en nog een paar gasten worden op getrommeld op OLV te gaan onderzoeken.
Via een diepzeeduiker komen ze aan op een station wat er geplaatst is door marine en weet ik veel.

Ze belanden in het schip. En komen tot de ontdekking dat het gewoon amerikaans. Vervolgens ontdekken ze een gigantisch sphere. Als een van de personen in de sphere is geweest gebeuren er rare dingen.

Erg aardige SF-Thriller. Dustin Hofman is aardig bezig. Sharon Stone wat minder. En Samual L Jackson als de coolguy.Onderwater levert het wel mooi scenes op.

Ik snap niet waar de onvoldoende vandaan komt op IMDB. Ben het er totaal niet mee eens. Zo ook in de reacties.

Het is heel wat beter onderhoudend dan The Core of Red Planet en dat soort films

7.2 / imdb 5.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:36:50 #200
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30022211
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vond 'm wel leuk. Het is inderdaad niet héél erg geweldig, maar ik heb absoluut een leuke (film)avond gehad. Er zit ook een redelijk onverwachte plottwist in, waardoor het vergezochte verhaal ineens best scary en dichtbij komt... voor m'n gevoel.
Uiteindelijk vind ik trouwens ook dat de titel geen reet met de film te maken heeft.
pi_30022275
Ik ben na een uurtje in slaap gevallen bij Dogville
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:21:54 #202
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30023696
3:10 to Yuma (Delmer Daves, 1957)
Zoals veel westerns is het basisgegeven erg eenvoudig. De uitwerking is echter haast foutloos, waardoor een sterke film ontstaat. Dankzij de sterke cast en knappe regie wordt de spanning opgedreven tot een hoogtepunt. De sfeer in de hotelkamer is om te snijden, zeker wanneer Glen Ford met Van Heflin een psychologisch steekspel aangaat. Zo werkt de film toe naar een erg spannende en uitermate bevredigende climax. ****

(#552) Le notti bianche (Luchino Visconti, 1957)
De mooie sets vormen het droomachtige decor voor dit emotionele liefdesverhaal, waarin Visconti het neo-realisme achter zich laat en zich uitleeft in een sprookjesachtige verhaal. Marcello Mastroianni speelt zijn introverte rol uitstekend, maar het is Maria Schell die de scenes steelt. Met haar stralende lach vormt zij het middelpunt van de film en weet ze het publiek te betoveren. De vele momenten dat zij het scherm delen zijn prachtig uitgelicht door Visconti en dat levert mooie scenes op met als hoogtepunt de fantastische dansscene. ****
pi_30023752
Kanal

ik vond m best wel sterk, lekker beklemmend.
ook het eerste deel was wel sterk hoor.

en het einde is gewoon super.
pi_30024281
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:48 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat was dus Dogville (2003). Ik vond 'em erg tof, ik ben blij dat ik 'em toch gezien heb, ook al was het op TV. Gelukkig wel op een publieke zender, dat maakt het allemaal wat minder erg: netjes in breedbeeld en zonder reclame. Chapeau.

De manier waarop het allemaal gebracht werd, vond ik leuk: zonder decors zodat je je fantasie moet gebruiken om te bedenken hoe het er allemaal uitziet, in hoofdstukken ingedeeld met duidelijke titels die toch niet alles verklappen en met een alwetende verteller die je op onderkoelde toon aan de hand meeneemt langs de bloedstollende gebeurtenissen in het kleinde bergdorpje. Ik vond 'em absoluut niet saai of langdradig; in de eerste helft van de film houdt de manier van vertellen je nog leuk bezig en leer je de personages kennen en daarna is het een en al spanning over wat er nu weer voor gestoords zal gebeuren. En dan het slot van de film: heerlijk, recht voor z'n raap, precies wat je eigenlijk wil dat er gebeurt, maar toch onjuist.

Kortom, een mooi verhaal vol dubbele gevoelens op een originele manier gebracht, ik snap niet wat je tegen deze film kunt hebben. Tis een toppertje wat mij betreft

[afbeelding]
Ik wou hem ook graag zien en heb het 1.5 uur volgehouden maar ik was zo kapot dat ik telkens bijna in slaap viel dus uiteindelijk toch maar gaan slapen.. Jammer, maar huur hem nog wel een keer.. vond het, wat ik althans gezien heb, een erg interessante film
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:03:53 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30024448
quote:

[afbeelding]
helemaal mee eens. Ben dan ook erg benieuwd naar Manderlay

Vanmorgen gezien (was al vroeg wakker, dan moet je toch iets te doen hebben )

Gladiator (extended edition)
De theatrical version was al een geweldige film, en met deze extended versie wordt ie alleen nog maar beter. Meer karakter ontwikkeling, vooral van Commodus. Hij wordt nog freakier als in de normale versie. De toegevoegde scenes voegen dus gelukkig ook echt wat toe, wat ook eens een verademing is. Voor de rest natuurlijk hetzelfde als bij de normale versie: geweldige sets, mooi gefilmd, super acteerprestaties van met name Russel Crowe en een prachtige soundtrack maken dit tot een van de beste films van de recente film historie.
Deze versie is dan ook een must voor iedereen

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:57:24 #206
862 Arcee
Look closer
pi_30025734
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ben na een uurtje in slaap gevallen bij Dogville
Kan 't me helemaal voorstellen.
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 08:23 schreef Lambiekje het volgende:
Graduate (1967)
Een van de eerste rollen van Dustin Hofman. Hij wordt verlijdt door een kennis van z;n ouders.
Mrs. Robinson
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_30026115
quote:

[afbeelding]
helemaal mee eens
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:32:51 #208
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30028228
Jipangu (Zipang)

Japanse zwaardvechtersfilm gecombineerd met het fantasy-genre.
Een aantal massale vechtpartijen (de held tegen vele vijanden).
Leuke kostuums/personage's.
Vrijwel geen bloed.
En het meest lelijke zwaard dat ik ooit gezien heb:

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_30028315
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kan 't me helemaal voorstellen.
[..]

Mrs. Robinson
nee
Elaine

zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:38:08 #210
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_30031585
The man Who sued god

Een originele film met de altijd leuke billy connolly.
De film begint heel sterk als een visser zijn boot kwijt raakt nadat deze geraakt is door de bliksem.
Helaas voor hem besluit de verzekeringsmaatschappij niet uit te betalen omdat het een "act of god" is.
Dan besluit de visser een rechtzaak aan te spannen tegen god.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Noise is all relative to the silence preceding it
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:43:31 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30035177
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:57:23 #212
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_30035437
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
SharkMan

[afbeelding]

haha
pi_30039202
Blow, was gister op tv
pi_30039223
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
SharkMan

[afbeelding]

hahaha hoe slecht was ie?
pi_30039356
the alamo
house of wax
sahara
pi_30039916
THE RING TWO

Dit is echt een grove belediging!

zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:33:08 #217
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30041721
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:12 schreef Scarface_ het volgende:

[..]

hahaha hoe slecht was ie?
Zo slecht als hij eruit ziet .

Een van de handlangers van de bad guy lijkt zelfs op kapitein Iglo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:39:49 #218
862 Arcee
Look closer
pi_30041959
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:36 schreef dolle_hond het volgende:
nee
Elaine

[afbeelding]
pi_30044446
TOWER OF EVIL

Geslaagde Britse goremovie (ze bestaan dus blijkbaar wél) die gedateerd is maar door de vele gore en t & a goed te pruimen is.

Een groepje mensen gaan naar een eiland waar gruwelijke moorden gepleegd zijn om wat belangrijke archeologische vondsten te euh... zoeken, maar stuiten op lijken en nog meer narigheden

Deze film zou wel eens de inspiratiebron kunnen zijn geweest voor D'Amato's ANTROPOPHAGUS

Sfeervolle Britse horror maar geen Hammer

pi_30045498
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:37 schreef kinky_queen het volgende:
THE RING TWO

[afbeelding]

Dit is echt een grove belediging!

kut film he
pi_30048143
Nou! Ik moest echt moeite doen om hem niet af te zetten

zondag 28 augustus 2005 @ 02:32:59 #222
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30048475
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 02:15 schreef kinky_queen het volgende:
Nou! Ik moest echt moeite doen om hem niet af te zetten

Bedankt voor de tip.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30048562
NIGHT AFTER NIGHT AFTER NIGHT

Vroege Britse slasher die geheel niet uit de verf komt, als hij 5 jaar later was gemaakt dan zou ik zeggen dat het een Engelse poging was tot een giallo
  zondag 28 augustus 2005 @ 03:19:01 #224
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30049118
Session 9

Welke omgeving is rotter dan rot om een horrorfilm te draaien. Juist! In een krankzinnigengesticht. Deze looney bin psycho film is eigelijk best aardig, zelfs met David Caruso.
De sfeer is vanaf het begin direct beklemmend. T 'is geen House On the Haunted Hill- voorschotellerij. Je moet wel wat van je verbeelding gebruiken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 28 augustus 2005 @ 08:22:04 #225
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30050060
Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf and Cub: White Heaven in Hell)

Het zesde en laatste deel van de Lone Wolf and Cub serie.
Weer erg veel gevechten met een redelijk aantal bloedfonteintjes.
Vooral het eindgevecht in de sneeuw tussen Lone Wolf en een heel leger ziet er mooi uit. Wel jammer dat er zoveel mensen door kogels om het leven komen.
IMDb Vote History
  zondag 28 augustus 2005 @ 08:38:16 #226
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_30050095
Dr. Ehrlich's Magic Bullet

een biopic over Paul Ehrlich (EGR). Ehrlich was de uitvinder van het medicijn tegen syphilis.
we zien hem eerst als beginnend arts in een ziekenhuis en hoe hij via het kleuren van de tbc-bacterie in het koch-instituut mag komen werken. daar heeft hij met von behring een doorbraak in de diftertie - bestrijding. daardoor krijgt hij de gelegenheid om verder te werken.

behoorlijke film, waarin EGR weer op dreef is. duidelijk dat hij ook in dit soort rollen, als wetenschapper, ijzersterk is .

maar t is lang niet zijn beste film
  zondag 28 augustus 2005 @ 10:58:09 #227
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_30051335
(#771) Funny Face (Stanley Donen, 1957)
Ik ben er nu vooral weer aan herinnert waarom ik oude musicals meestal niet leuk vind. De dans- en zangnummers houden het verhaal vreselijk op en in elke Fred Astaire film zijn het min of meer dezelfde danspassen. Alleen de scene in het elitaire Franse café was de moeite waard en bracht iets nieuws. Verder is er wat romantiek en wat matige grappen, maar ook die kunnen de film niet meer redden voor mij. **½
pi_30051555
ik heb gisteravond The Island gekeken en The Skeleton Key.......beide vielen tegen......ben blij dat ik me geld niet heb uitgegeven aan de bios.......
pi_30054173
Two Bits (1995)
Op een zomerdag in 1933 wordt er in Zuid-Philadelphia een nieuwe bioscoop geopend. De twaalfjarige Gennaro wil er dolgraag heen, alleen is er een probleem: hij heeft de benodigde 25 cent niet. Zijn opa, die op sterven ligt, wil hem 25 cent nalaten, maar aangezien opa nog niet dood is en Gennaro haast heeft, probeert hij toch maar om werk te zoeken en zo het geld bij elkaar te krijgen. Zo komt hij op één dag in een aantal vreemde situaties terecht.
Best een mooie film. De sfeer in de Italiaanse wijk in een tijd van recessie wordt goed neergezet en des te opvallender is het dat Gennaro zich in zijn naïviteit tussen alle armoede alleen bezighoudt met het kopen van een kaartje voor de bioscoop. De jongen die Gennaro speelt komt overtuigend over en Al Pacino, die de opa speelt, is als altijd geweldig.

cijfer: 7, IMDB: 6,1
pi_30060975
The Machinist

Goede film, aparte sfeer mede door het lichaam van Bale, en de grauwe kleuren in de film. verhaallijn is ok en het einde is toch nog verassend
  maandag 29 augustus 2005 @ 00:26:37 #231
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30063181
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 08:22 schreef victorinox het volgende:
Kozure Ôkami: Jigoku e ikuzo! Daigoro (Lone Wolf and Cub: White Heaven in Hell)

Het zesde en laatste deel van de Lone Wolf and Cub serie.
Weer erg veel gevechten met een redelijk aantal bloedfonteintjes.
Vooral het eindgevecht in de sneeuw tussen Lone Wolf en een heel leger ziet er mooi uit. Wel jammer dat er zoveel mensen door kogels om het leven komen.
Ik heb deel 1 en 2 gedownload dus ik zal ook eindelijk eens wat meer gaan zien van de serie. Ik heb Land Of Demons gezien en die vond ik erg ok. Maar veel kogels in een samurai flick is idd toch een minpuntje.

Verder zelf ook nog wel wat gezien, maar ben te lui om reviews te schrijven elke keer. Kan zijn dat ik ff geen reviews meer post in dit topic, maar ik lees dan uiteraard wel lekker mee.
pi_30065644
Magnolia.
Volgens mij is de film samen te vatten als: Geloven, liefhebben en vergeven.
Vond het zelf niet erg bijzonder.
Maargoed 'maybe i'm missing the point'.
nuff said.
  maandag 29 augustus 2005 @ 03:53:13 #233
12221 Tijn