Idd. Net als alle jehoovaatjes denken dat Satanisme slecht is. OK, ik vind rituelen ook onzin, maar voor de rest is Satanisme gewoon okay in vergelijking met Jehova-isme. Je bepaalt zelf wat je wilt doen, je bent 'zelf' je eigen god ipv dat je een zwakkelingetje bent die denkt dat er iets voor jou regeert.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:03 schreef Boeman het volgende:
Niet in iets als god, een almachtige schapper die alles gemaakt zou hebben bla bla bla
Leuke verhaaltjes om :
a) het volk zoet te houden (want als je dit niet doet, dan ga je naar de hel)
b) Je ergens aan vast te kunnen klampen als er dingen zijn in het leven die men nie aankan (in oorlogen zitten de kerken retevol)
c) Dingen te kunnen verklaren
En dat is bij iedere gemeenschap op aarde het geval (geweest).
Moralistisch gezien wel jaquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:41 schreef the_legend_killer het volgende:
wat een onzin allemaal.
God en Jezus is echt hoor.
Net als hemel en hel..
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:41 schreef the_legend_killer het volgende:
wat een onzin allemaal.
God en Jezus is echt hoor.
Net als hemel en hel..
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:28 schreef _Yapser_ het volgende:
[..]
Idd. Net als alle jehoovaatjes denken dat Satanisme slecht is. OK, ik vind rituelen ook onzin, maar voor de rest is Satanisme gewoon okay in vergelijking met Jehova-isme. Je bepaalt zelf wat je wilt doen, je bent 'zelf' je eigen god ipv dat je een zwakkelingetje bent die denkt dat er iets voor jou regeert.
Net zoiets als de hemel en de hel: het bestaat gewoon niet. OMFGLOLBBQPWN ik kom in de hel !1!!111!onee!11!eleven!1!1 omdat ik niet geloof!
Maargoed, er is zelfs een 'wiskundige berekening' dat er geen betere of hogere macht bestaat. Als er een god zou bestaan, dan zou er (meest simpele argument maar er zit opzich wat in) geen oorlog zijn, geen armoedige landen (Want waarom zou meneer god dat doen als hij toch alles gemaakt heeft?) en zou iedereen voldoende eten hebben, hadden we nu geen problemen met brandstof etc (want meneer zou wel zelf voldoende zut in de aarde proppen) etc. maarja, meneer zou mensen een vrije wil hebben gegeven, dit word dan ook vaak als excuus gebruikt.
je zou toch verwachten dat mensen een 'been here, done that' gevoel zouden moeten krijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:25 schreef imported_sphinx het volgende:
ik snap niet waarom er zoveel mensen in die hele bijbel geloven.. het is gewoon 1 van de zoveel duizenden verhalen met goden die de aarde hebben gemaakt..
nog nooit wiskunde gehad ofzoquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:28 schreef _Yapser_ het volgende:
Maargoed, er is zelfs een """"""'wiskundige berekening"""""" ' dat er geen betere of hogere macht bestaat.
Wel als er door religie conflicten onstaan waardoor doden vallen en mijn veiligheid in gevaar komt,quote:
Dat je dan maar op mensen afreageerd die aanduiden wel in een God te geloven, en ook echt heel veel kunnen doen aan die rechts extremistische idioten, of enorm radicale figuren in het vaticaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Wel als er door religie conflicten onstaan waardoor doden vallen en mijn veiligheid in gevaar komt,
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 17:08 schreef Asmodean het volgende:
kogando, kan jij als gelovige me uitleggen waarom het bestaan van god aannemelijker is dan het bestaan van harry potter, ben ik wel benieuwd naar namelijk
Mja, je kunt je ook heel erg verdiepen in werelden geschept door JR tolkien, maar dat betekend nog niet dat dat ook echt gebeurd is. Wat ik opmerk (NOFI trouwens, mocht dit kwetsend zijn op welke manier dan ook) is dat je het geloof van je uoders mee hebt gekregen. Dat zegt al een heleboel over je 'geloofsbelevenis' Je weet niet anders dan: het is zo, want m'n ouders zeggen zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:04 schreef Casparovvv het volgende:
Ik geloof wel in God. Naast mij vast ook wel meer die dit lezen, maar het niet aan durven te reageren door de heftige reacties, of hier nog over een discussie te spreken is waarin mensen iets van een ander durven aan te nemen?
Ik zie veel reacties van ''sprookjes dat geloof, klopt niets van'' etc. Jullie verstand is blijkbaar te klein om er überhaupt over na te denken, of je bent te lui om de moeite te doen te luisteren naar anderen en enig begrip op te brengen voor zijn/haar denkbeelden. Meer respect heb ik voor de mensen die de moeite nemen iets uit te leggen en op hun manier proberen duidelijk te maken waarom zij denken dat geloven in een God onzin is.
Waarom ik in God geloof? Zo ben ik opgegroeid. Mijn ouders hebben me duidelijk de keuze gelaten of ik het wilde geloven of niet. Ik was nogal nieuwsgierig en heb me er hier en daar in verdiept. Ik kwam zoveel dingen tegen waarvan ik verbaast stond dat ik dingen ging vragen en me er steeds verder in verdiepte. Noem me een gek of noem me een kans en vriendloos iemand die God nodig heeft als steunpilaar, is het jouw probleem?
het kan toch alletwee erg interessant zijn, ik vind wetenschap behoorlijk interessant, maar ik als atheïst vind het anders ook behoorlijk boeiend waarom mensen nou geloven, vooral omdat ik er voor 100% van overtuigd ben dat geloof gewoonweg achterlijk is. Jammergenoeg heeft nog geen enkele gelovige mij precies uit kunnen leggen waarom hij gekozen heeft voor zijn religieuze visie. Als dat een keer zou gebeuren zou ik waarschijnlijk wel minder fel reageren.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
maar goed. Waarom b=precies ben je blijven geloven? Ik neem aan dat je ook op de middelbare school zit (hebt gezeten), waar je je eerste stappen kunt zetten in de wereld van wetenschap. Waarom ben je daar niet in gaan verdiepen?
mja, my sentiments exactly.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
het kan toch alletwee erg interessant zijn, ik vind wetenschap behoorlijk interessant, maar ik als atheïst vind het anders ook behoorlijk boeiend waarom mensen nou geloven, vooral omdat ik er voor 100% van overtuigd ben dat geloof gewoonweg achterlijk is. Jammergenoeg heeft nog geen enkele gelovige mij precies uit kunnen leggen waarom hij gekozen heeft voor zijn religieuze visie. Als dat een keer zou gebeuren zou ik waarschijnlijk wel minder fel reageren.
Bedoel je daarmee dat je ouders je overtuigd hebben? Want indoctrinatie is natuurlijk de voortplanting van het geloof.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:04 schreef Casparovvv het volgende:
Waarom ik in God geloof? Zo ben ik opgegroeid.
Het was in het begin zeker zo dat ik het van mijn ouders gehoort heb, je moet het van íemand meegekregen hebben. Nu is het echter echt niet meer zo dat ik geloof omdat mijn ouders het zeggen, maar ik mezelf er zo in verdiept heb dat ik het zelf bewust geloof. Overigens laat ik iedereen vrij in Harry Potter, Gerard Joling of minister Zalm te geloven.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:28 schreef Bensel het volgende:
[..]
Mja, je kunt je ook heel erg verdiepen in werelden geschept door JR tolkien, maar dat betekend nog niet dat dat ook echt gebeurd is. Wat ik opmerk (NOFI trouwens, mocht dit kwetsend zijn op welke manier dan ook) is dat je het geloof van je uoders mee hebt gekregen. Dat zegt al een heleboel over je 'geloofsbelevenis' Je weet niet anders dan: het is zo, want m'n ouders zeggen zo.
maar goed. Waarom b=precies ben je blijven geloven? Ik neem aan dat je ook op de middelbare school zit (hebt gezeten), waar je je eerste stappen kunt zetten in de wereld van wetenschap. Waarom ben je daar niet in gaan verdiepen?
Mijn ouders hebben me niet overtuigd. Ze hebben me alle vrijheid gegeven, net als dat jij alle vrijheid hebt gehad je wel of niet te verdiepen in de wetenschap, evolutietheorie etc.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:41 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat je ouders je overtuigd hebben? Want indoctrinatie is natuurlijk de voortplanting van het geloof.
Dit zegt al genoeg denk ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:49 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Overigens laat ik iedereen vrij in Harry Potter (...) te geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |