bronnnnnnnnquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:14 schreef SCH het volgende:
Talpa boeit de kijker nauwelijks
Door Ruth van Beek en Edine Wijnands/GPD
DEN HAAG - De nieuwe televisiezender Talpa kan de kijker nog niet boeien. Na een flitsende start is de belangstelling sterk afgenomen. Dat kan na één week worden geconcludeerd uit de kijkcijfers. Paradepaardje NSE (Nieuws, Sport, Entertainment) trok maandag slechts 364.000 kijkers. Donderdagavond was dat aantal al gehalveerd tot 182.000.
Ter vergelijking: RTL Boulevard, NSE’s grote concurrent, trok maandag 1.209.000 kijkers, donderdag keken 737.000 mensen naar het RTL-programma. Talpa lijkt in de eerste week dan ook de slag om de vooravond te hebben verloren, zegt een woordvoerder van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek van de Publieke Omroep. ,,Je kunt vaststellen dat programma’s als NSE en Thuis veel lager scoren dan Talpa waarschijnlijk had verwacht.’’
Een vervelende zaak, stelt programmadirecteur Van Stade van SBS Broadcasting. ,,De eerste klap is een daalder waard. Talpa zal na zo’n slechte start hard moeten knokken om de kijker alsnog voor zich te winnen.’’ Volgens Van Stade heeft Talpa last gehad van het relatief mooie weer en van de voetbalwedstrijd Nederlands-Duitsland. Programmastrateeg Santegoeds van RTL vindt dat onzin: ,,Het voetbal begon pas om half negen, dus daarvan had de programmering in de vooravond geen last.’’Maar Talpa nu al een mislukking noemen gaat te ver, meenttelevisierecensent Ben Siemerink. ,,De zender is nog geen week in de lucht, het kan nog alle kanten op.’’ Ook Talpa benadrukt dat na één week nog niet veel te zeggen is over de toekomst. De kijkers moeten de zender nog vinden.,,We hebben er vertrouwen in dat het nog goed komt, aldus een woordvoerder.’’ Fons van Westerloo, directeur van RTL, ziet het anders: ,,Talpa is met veel bombarie de lucht ingegaan. Dat kijkers nog niet zouden weten waar ze de programma’s kunnen vinden, is onzin.’’
Bron: Trouwquote:Het is een magere oogst, zeker na alle publiciteit en na het goed bekeken openingsweekeinde (met dank aan het voetbal). Met name de matige interesse van het publiek in de vaste onderdelen is opvallend. ’Thuis’ trok de eerste vier dagen in de vooravond gemiddeld 166000 kijkers, ’Je leven in de steigers’ 241000 en ’NSE’ 235000. Dat laatste programma, gebombardeerd tot vlaggenschip van de zo belangrijk geachte vooravond, zag directe concurrent ’RTL Boulevard’ met marktaandelen van ver boven de twintig procent weglopen. Ook de vroege avond van SBS 6, met ’Actienieuws’ en ’Shownieuws’, trekt meer belangstellenden dan Talpa.
Jort gaat die spermshow doen - hij heeft wel een zaadhoofd jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:54 schreef pberends het volgende:
Jort Kelder is inderdaad eng. Maar typisch Talpa.
Als je het maar gesubmit hebt. Met bron bedoel ik natuurlijk een link en niet waar het vandaan is. Daar kom ik vanzelf wel achter als ik die link heb, duhhhh.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Stond er toch bij? GPD - in dit geval uit het UN
Tuurlijk heb ik het gesubmit maar de FP doet alleen good news over talpaquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je het maar gesubmit hebt. Met bron bedoel ik natuurlijk een link en niet waar het vandaan is. Daar kom ik vanzelf wel achter als ik die link heb, duhhhh.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik het gesubmit maar de FP doet alleen good news over talpa![]()
komt omdat John Fok wil overnemen omdat Fok goed binnen zijn internetstrategie past, heb ik via via gehoordquote:
ze doet mee als Leann Rimes - Can't fight the moonlightquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:50 schreef postinggirl het volgende:
En nu las ik ergens ook nog eens dat Rachel Kramer (ex-K-Otic/Starmaker) volgende week mee gaat doen. Die heeft d'r 15 minutes of fame al lang gehad!
Ach ja, dat was het enige succesvolle programma van deze week. Dus dat was wel voor herhaling vatbaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:04 schreef BVO het volgende:!! Ze dachten vast van, we zenden J&G nog een keer uit?!
.
idd, ik heb ze ook niet eens zien werken, ze zitten alleen te zeuren over stank en gaan naar een hotel omdat het bed niet lekker ligt. Voor ieder normaal persoon (en Joling en Gordon) zou het "werk" niet al te zwaar zijn, dit lijkt me dus erg in scenne gezet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:34 schreef SlimShady het volgende:
Dat programma is niks waard. Zoals Joling al toegaf: 'We zijn verwende nesten.'
Ze klagen alleen maar en daar is niks leuks aan.
Opnemen en doorspoelen heb ik vanavond gedaan, uit arren moede.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:22 schreef Maquiladora het volgende:
Ik wil de voetbal terug bij Studio Sport
Ik ookquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Opnemen en doorspoelen heb ik vanavond gedaan, uit arren moede.
quote:
Bewijst maar weer eens dat het overnemen van succesformules niet altijd succes heeft. Het programmeren van 1 tegen 100 tegenover CSI op RTL4 is trouwens ook niet zo slim. CSI had dik 1 miljoen en het programma daarvoor, Dancing with the stars, had 1.3 miljoen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:06 schreef Mike het volgende:
Kijkcijfers van gisteren:
Joling en Gordon 210.000
America's Funniest 338.000
5 tegen 5 469.000
50 meest valse krengen 175.000
1 tegen 100 679.000
De wedstrijden 1.300.000
Lieve Lust 247.000
Beachvolley 193.000
Tja, 1 tegen 100 haalde op NED2 altijd ruim 2 miljoen kijkers...
quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:10 schreef Lijntje. het volgende:
Ik als voetballiefhebber krijg het bij Talpa niet voor elkaar om een hele voetbaluitzending uit te kijken![]()
Het lukt mij ook nietquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:10 schreef Lijntje. het volgende:
Ik als voetballiefhebber krijg het bij Talpa niet voor elkaar om een hele voetbaluitzending uit te kijken![]()
Ik heb geen video- of dvd-recorderquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Opnemen en doorspoelen heb ik vanavond gedaan, uit arren moede.
Ik het de uitzending van vanavond alweer geprogrammeerd - lekker na 21.00 kijken en al dat gelul en de reclame doorspoelenquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:51 schreef Maquiladora het volgende:
[..]
Ik heb geen video- of dvd-recorder
GPD, levert artikelen aan vrijwel alle dagbladen.quote:
Moet je die bewerkte uitzendingen online zetten, denk dat er een grote markt voor isquote:Ik het de uitzending van vanavond alweer geprogrammeerd - lekker na 21.00 kijken en al dat gelul en de reclame doorspoelen
Nog niet geweldig, maar als ze nu de komende weken de weekprogrammering ook versterken dan kunnen ze de mensen misschien na het weekend ook vasthouden. Ze hebben in ieder geval een redelijk goedbekeken blok in het weekend waar ze reclame kunnen maken voor nieuwe programma's.quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:06 schreef Mike het volgende:
Kijkcijfers van gisteren:
Joling en Gordon 210.000
America's Funniest 338.000
5 tegen 5 469.000
50 meest valse krengen 175.000
1 tegen 100 679.000
De wedstrijden 1.300.000
Lieve Lust 247.000
Beachvolley 193.000
Tja, 1 tegen 100 haalde op NED2 altijd ruim 2 miljoen kijkers...
Ze adverteren anders massaal in de kranten. Ik heb iedere dag wel een advertentie in de Telegraaf gezien. Ik vind het argument dat de kijkers de zender niet kunnen vinden daarom onzin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:14 schreef SCH het volgende:
Talpa boeit de kijker nauwelijks
,De zender is nog geen week in de lucht, het kan nog alle kanten op.’’ Ook Talpa benadrukt dat na één week nog niet veel te zeggen is over de toekomst. De kijkers moeten de zender nog vinden.,,We hebben er vertrouwen in dat het nog goed komt, aldus een woordvoerder.’’ Fons van Westerloo, directeur van RTL, ziet het anders: ,,Talpa is met veel bombarie de lucht ingegaan. Dat kijkers nog niet zouden weten waar ze de programma’s kunnen vinden, is onzin.’’
Van de week hadden ze bijna op elke pagina een advertentie staanquote:Op zondag 21 augustus 2005 15:06 schreef schatje het volgende:
[..]
Ze adverteren anders massaal in de kranten. Ik heb iedere dag wel een advertentie in de Telegraaf gezien. Ik vind het argument dat de kijkers de zender niet kunnen vinden daarom onzin.
Ik denk dat ze zich wel zorgen mogen maken nu RTL met een nieuw programma zo goed scoort.
Jij zeikt echt over elk programma van Talpa ofniet? Waarom kijk je er dan toch steeds naar?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:25 schreef pberends het volgende:
Dat ze zoveel adverteren en media-aandacht kijken zou Talpa juist veel meer kijkers moeten opleveren dan RTL4 enzovoorts.
1 tegen 100 is compleet bagger geworden. Normaal leef je toe naar "de hoogtepunt van de uitzending" maar die opbouw wordt abrupt onderbroken door reclame. Ik vind 1 tegen 100 ook geen zaterdag-programma, maar het is echt iets voor de zondag. Ik zal het zeker niet gaan kijken, terwijl ik het vroeger wel vaak keek. Kijkcijfers waren vrij dramatisch, op ned2 hadden ze 3 keer meer kijkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |